Polio Henk agrees.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:44 schreef FerryNL het volgende:
Kenker jantje wat gaan deze topics snel zeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.and then...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:44 schreef Schalks. het volgende:
Aaaaah nakker! Dat wilde ik helemaal niet weten. KloothommelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:44 schreef Schalks. het volgende:
godverdomme, vind je het nou echt leuk om het voor iedereen te verneuken? Niet klikken!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:45 schreef Saind het volgende:
Whaha kijk net het einde van seizoen 1 (I know, late to the party)Grote niet, wel een rol.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
Beetje rare vergelijkingquote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:54 schreef byah het volgende:
Dat gejank over spoilers. Ik ga toch ook niet janken als iemand verteld hoe Titanic afloopt. Of nog beter, hoe Lord of the Rings afloopt.
Dat is jouw tekortkoming.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:54 schreef byah het volgende:
Dat gejank over spoilers. Ik ga toch ook niet janken als iemand verteld hoe Titanic afloopt. Of nog beter, hoe Lord of the Rings afloopt.
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:08 schreef planethugo het volgende:
[..]
vorig jaar ging het topic een stuk rustiger maar was de gemiddelde leeftijd volgens mij wel een stuk hoger.
Stond in de kranten hoe Leonardo en Kate het einde meemaakten? En ik heb de LOTR boeken nooit gelezen, net als de Harry Potter boeken niet, en de GoT-boeken niet. Ik wil gewoon van de serie kunnen genieten en er op FOK! over kunnen keuvelen en dat wordt door een soort narcisme van sommige boekenlezers heel moeilijk gemaakt.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:04 schreef byah het volgende:
[..]
Want? De afloop van de Titanic stond in de kranten en de afloop van LOTR stond in de boeken
Hoezee!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:05 schreef Dr.Sexy het volgende:
Klaar met dat gemelk over de spoilers!
Beter vereren we de serie, de karakters, de tieten en het geweld.
Mwoah, ik heb nooit echt veel gehad met Stannis. Hij heeft natuurlijk ook weinig aandacht gekregen, maar echt sympathiek of zo vind ik m niet. De Lannisters natuurlijk ook niet, dus Stannis mocht dus toch wel winnen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:18 schreef MAHL het volgende:
Ben trouwens benieuwd hoeveel mensen zaten te juichen voor Stannis en hoeveel voor de Lannisters. Ik gunde het Stannis van harte, voorop in de strijd, als een echte baas
quote:Varys says Stannis will burn his captives alive as sacrifices to the Red God. Leading Tyrion to observe that the Drowned God wants to drown all its sacrifices. "Why are all the gods such vicious cunts? Where are the gods of tits and wine?" They should sail to the Summer Isles, where a local fertility god has 16 teats. Too bad they're stuck in the path of Stannis and his vicious fire god.
Ik was voor Stannis. Vooral eigenlijk omdat het wel te verwachten dat de Lannisters er niet zomaar uitgeschreven zouden worden. Eigenlijk hetzelfde als dat ik het mooi vond en leuk voor het verhaal met Ned Stark, qua persoon niet maar wel mooi voor een serie dat het niet altijd de belangrijke persoon is die toch wel overleeft.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:18 schreef MAHL het volgende:
Ben trouwens benieuwd hoeveel mensen zaten te juichen voor Stannis en hoeveel voor de Lannisters. Ik gunde het Stannis van harte, voorop in de strijd, als een echte baas
Moet ik je er even aan herinneren dat Stannis zijn broer Renly heeft vermoord/laten vermoorden terwijl hij hem tot de volgende morgen had gegeven om na te denken of hij Stannis als koning wilde aanvaarden? Hij is een waardige tegenstander van Joffrey; allebei achterbakse familiemoordenaars.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:18 schreef MAHL het volgende:
Ned vond ik er imo te snel uitgegaan.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:47 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Ik was voor Stannis. Vooral eigenlijk omdat het wel te verwachten dat de Lannisters er niet zomaar uitgeschreven zouden worden. Eigenlijk hetzelfde als dat ik het mooi vond en leuk voor het verhaal met Ned Stark, qua persoon niet maar wel mooi voor een serie dat het niet altijd de belangrijke persoon is die toch wel overleeft.
Nou ja, de dood van Ned was natuurlijk wel van groot belang voor hoe het verhaal verder zou gaan. Als Ned had overleefd had je nooit deze hele chaos gekregen met 5 koningen.quote:
Wist stannis dat die schaduw renly zou vermoordenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:49 schreef HiZ het volgende:
[..]
Moet ik je er even aan herinneren dat Stannis zijn broer Renly heeft vermoord/laten vermoorden terwijl hij hem tot de volgende morgen had gegeven om na te denken of hij Stannis als koning wilde aanvaarden? Hij is een waardige tegenstander van Joffrey; allebei achterbakse familiemoordenaars.
Qua persoon wel inderdaad, maar het is toch mooi in tegenstelling tot die hollywood-clichés dat ze Jamie niet willen vermoorden omdat ze dan hun dochters niet terugkrijgen. Ik zou het wel mooi vinden als die Jamie zijn hoofd eraf werd gehakt, dat Cersei haar zoon dat spul liet drinken en dat bijv. nu Tyrion dood was gegaan (ik zeg wat de meesten denken, ik weet verder niks) ipv dat hij alleen een wond heeft en waarschijnlijk blijft leven.quote:
Ja ook wel mee eens inderdaad. Net als dat je moet weten in luttele seconden dat het iemand van de Kingsguard is die Tyrion wilde vermoorden, dat dus de Tyrells kwamen helpen, en dat Stannis door zijn eigen mannen werd weggesleurd.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:01 schreef Maanvis het volgende:
ik blijf er bij dat het verhaal veel te snel ging in deze aflevering. ineens trekt iemand z'n helm af en dan meot je maar ruiken dat dat die gast van tyrell is. nergens zegt ie iets van het plan ofzo!
Je bent gewoon blind als je dat niet doorhebt, sorry hoor.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:04 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Ja ook wel mee eens inderdaad. Net als dat je moet weten in luttele seconden dat het iemand van de Kingsguard is die Tyrion wilde vermoorden, dat dus de Tyrells kwamen helpen, en dat Stannis door zijn eigen mannen werd weggesleurd.
Zoals alle andere films, de belangrijke personen blijven toch allemaal net in leven.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:03 schreef Tha_Erik het volgende:
Nou ja, hollywood cliché, zo is het verhaal gewoon geschreven.
Dat zou ik bij George R.R. Martin niet durfen zeggen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:05 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Zoals alle andere films, de belangrijke personen blijven toch allemaal net in leven.
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:05 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Zoals alle andere films, de belangrijke personen blijven toch allemaal net in leven.
Van Stannis had ik ook niet door, de rest kon ik wel prima volgen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:04 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Ja ook wel mee eens inderdaad. Net als dat je moet weten in luttele seconden dat het iemand van de Kingsguard is die Tyrion wilde vermoorden, dat dus de Tyrells kwamen helpen, en dat Stannis door zijn eigen mannen werd weggesleurd.
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:05 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Je bent gewoon blind als je dat niet doorhebt, sorry hoor.
Zeker. Het persoon van Ned vond ik intrigrerend. Zonde dat zo'n karakter er zo snel uit gaat, maar wel bevorderlijk voor het gehele verhaal verder.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:02 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Qua persoon wel inderdaad, maar het is toch mooi in tegenstelling tot die hollywood-clichés dat ze Jamie niet willen vermoorden omdat ze dan hun dochters niet terugkrijgen. Ik zou het wel mooi vinden als die Jamie zijn hoofd eraf werd gehakt, dat Cersei haar zoon dat spul liet drinken en dat bijv. nu Tyrion dood was gegaan (ik zeg wat de meesten denken, ik weet verder niks) ipv dat hij alleen een wond heeft en waarschijnlijk blijft leven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben heel benieuwd naar seizoen 3. Tyrion blijft vast leven...Voor vrienden is het kortweg Wauw
Door dat met Ned Stark niet inderdaad, maar ik had daar nu weer op gehooptquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:06 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Dat zou ik bij George R.R. Martin niet durfen zeggen.
Shhhhhhh....quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:07 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]. Maar voor hoe lang.... PAM PAM PAMMMMMMMM.....
Nou ja, ik had dat van Stannis zo erg over het hoofd gezien dat ik niet eens begreep wat mensen riepen toen ze zeiden dat hij gevangen genomen was.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:04 schreef Onufriev het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:09 schreef DenWauwelaar het volgende:
Ja of OEEEHHHHHHHHHHH uit de hele buurt als er iemand net niet de pijp uit gaatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben heel benieuwd naar seizoen 3. Tyrion blijft vast leven...![]()
Psst, er zijn nog 6 boeken te gaan.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:10 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Door dat met Ned Stark niet inderdaad, maar ik had daar nu weer op gehooptDoor deze aflevering lijkt het eerder op dat het een eenmalige actie was.
Beetje het dorpsjongetje naar de stad verhaal inderdaad, wel tof om te zien.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:11 schreef Bellatrix het volgende:
Ik vond het mooi dat Ned doodging. Liet goed zien dat het Noorden het heel anders doet dan het zuiden, en dat mannen als hij in zo'n klimaat gewoon niet kunnen overleven.
Daarbij vind ik personages met teveel honour ook retesaai.
Mja, van mensen die het wel allemaal zien (of mensen die boeken lezen en/of hele wiki's afspeuren op internet) snap ik zulke reacties wel. Maar als het zo snel gaat kan ik het niet allemaal meer volgens soms hoor. Tyrion was eerst in gevecht met een vijand en krijgt daarna een zwaard in zijn gezicht en wordt ie gered door zijn hulpje. Moet ik dan in die split-second zien dat er een leeuw op het armor van die vent stond zodat ik weet dat het om iemand van de Kingsguard ging?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:06 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Dat zou ik bij George R.R. Martin niet durfen zeggen.
Ik weet dat er nog meer boeken zijn, maar die lees ik niet en volg ik ook verder niet. Dus als ik eerst een belangrijk personage gedood zie worden, en daarna anderhalf seizoen niet meer, is het toch niet raar dat ik begin te denken dat het eenmalig was?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:11 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Psst, er zijn nog 6 boeken te gaan.
Ik heb niet het idee dat ik uitzonderlijk goed op let bij de afleveringen, maar deze dingen haalde ik puur uit de serie zelf. Ik lees ook niet alles.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:13 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Mja, van mensen die het wel allemaal zien (of mensen die boeken lezen en/of hele wiki's afspeuren op internet) snap ik zulke reacties wel. Maar als het zo snel gaat kan ik het niet allemaal meer volgens soms hoor. Tyrion was eerst in gevecht met een vijand en krijgt daarna een zwaard in zijn gezicht en wordt ie gered door zijn hulpje. Moet ik dan in die split-second zien dat er een leeuw op het armor van die vent stond zodat ik weet dat het om iemand van de Kingsguard ging?
De vorm van de helm was sowieso van de kingsguardquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:13 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Mja, van mensen die het wel allemaal zien (of mensen die boeken lezen en/of hele wiki's afspeuren op internet) snap ik zulke reacties wel. Maar als het zo snel gaat kan ik het niet allemaal meer volgens soms hoor. Tyrion was eerst in gevecht met een vijand en krijgt daarna een zwaard in zijn gezicht en wordt ie gered door zijn hulpje. Moet ik dan in die split-second zien dat er een leeuw op het armor van die vent stond zodat ik weet dat het om iemand van de Kingsguard ging?
Ik weet niet of je een boeklezer bent, maar ik begin dat hautaine gekat van lezers tegenover seriekijkers wel een beetje beu te worden nu.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:05 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Je bent gewoon blind als je dat niet doorhebt, sorry hoor.
Davos laat overduidelijk blijken dat wat Melisandre van plan is niet door de beugel kan. En iedereen weet dat Melisandre gevaarlijke bloedmagie beheerst. Hij kan nauwelijks als onschuldig worden gezien aan de moord op Renly.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:57 schreef Klauz het volgende:
[..]
Wist stannis dat die schaduw renly zou vermoorden
Nou ja, het was natuurlijk wel DE Tyrell die we al vanaf het eerste seizoen kennen. De minnaar van Renly en degene die gezworen had wraak te nemen op Stannis. Enne, waar zat Baelish ook weer? Was die niet naar de Tyrells gestuurd ?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:01 schreef Maanvis het volgende:
ik blijf er bij dat het verhaal veel te snel ging in deze aflevering. ineens trekt iemand z'n helm af en dan meot je maar ruiken dat dat die gast van tyrell is. nergens zegt ie iets van het plan ofzo!
Ligt niet aan jou. Niemand in mijn omgeving heeft zulke details door.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:19 schreef Onufriev het volgende:
Ik ben al blij dat ik die main characters een beetje ken, moet ik ook nog alle bijrollen en bijbehorende armor kennen. Maar het zal wel aan mij liggen dan, volgende aflevering eerst maar een paar golden power drinken om scherp te blijven.
Al zag je niet direct wat voor harnas hij droeg, die opgeluchte glimlach die Tyrion eerst met hem wisselde en die op zijn gezicht bestierf toen hij ineens een zwaard op zich af zag komen, kan niemand toch ontgaan zijn?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:20 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ik weet niet of je een boeklezer bent, maar ik begin dat hautaine gekat van lezers tegenover seriekijkers wel een beetje beu te worden nu.![]()
Voor newbies gaat het tempo soms echt wel snel, en er zitten door het rappe tempo (afgelopen ep) echt wel zwarte gaten en "huh" momenten in... Was die kerel een kingsguard dan? (omdat ie rood gekleed was dan?) Wie is in godsnaam die Moore dan, en waar moet ik hem eerder gezien hebben? Loras was nog wel herkenbaar maar waar kwam ie ineens vandaan??
Ik krijg sterk het gevoel dat jullie de luxe hebben dat in jullie onbewustzijn die zwarte gaten automatisch opgevuld worden en alles al zo "obvious" is als wat... Dat hebben wij dus niet he... Nu kan ik het zelf allemaal nog wel volgen maar kan me ook wel voorstellen dat het bij tijden wat warrig is, zeker als er telkens een week tussen zit...
SVP effe dimmen dus, we benne niet lomp!![]()
Bullshit, nooit maar een pagina van die boeken gelezen, wel aandachtig naar de serie zitten kijken. Misschien helpt het om gewoon op te letten of niet het IQ van een badslipper te hebben?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:20 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ik weet niet of je een boeklezer bent, maar ik begin dat hautaine gekat van lezers tegenover seriekijkers wel een beetje beu te worden nu.![]()
Voor newbies gaat het tempo soms echt wel snel, en er zitten door het rappe tempo (afgelopen ep) echt wel zwarte gaten en "huh" momenten in... Was die kerel een kingsguard dan? (omdat ie rood gekleed was dan?) Wie is in godsnaam die Moore dan, en waar moet ik hem eerder gezien hebben? Loras was nog wel herkenbaar maar waar kwam ie ineens vandaan??
Ik krijg sterk het gevoel dat jullie de luxe hebben dat in jullie onderbewustzijn die zwarte gaten automatisch opgevuld worden en alles al zo "obvious" is als wat... Dat hebben wij dus niet he... Nu kan ik het zelf allemaal nog wel volgen maar kan me ook wel voorstellen dat het bij tijden wat warrig is, zeker als er telkens een week tussen zit...
Waarschijnlijk niet eerder dan over een jaarquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:26 schreef Duuc-nl het volgende:
Volgende week dus laatste episode, iemand enig idee wanneer seizoen 3 dan begint?
Dit dus.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:26 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Bullshit, nooit maar een pagina van die boeken gelezen, wel aandachtig naar de serie zitten kijken. Misschien helpt het om gewoon op te letten of niet het IQ van een badslipper te hebben?Geen idee hoe sommige mensen hier over dingen heen kijken.
Is me totaal niet opgevallenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:23 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Al zag je niet direct wat voor harnas hij droeg, die opgeluchte glimlach die Tyrion eerst met hem wisselde en die op zijn gezicht bestierf toen hij ineens een zwaard op zich af zag komen, kan niemand toch ontgaan zijn?
Alleen al uit zijn uitdrukking kon je al concluderen dat de man een bekende van hem was.
Dat van die Kingsguard was inderdaad wel overduidelijk, daar moet ik degenen die dat zeggen wel gelijk in geven. Het zijn sterk afwijkende helmen en ze hebben een levensgrote kroon op hun borst. Dat had dus niks te maken met boeklezer of niet. Ik heb het boek gelezen en ik weet de hoofdlijnen nog wel maar ik zou me echt niet kunnen herinneren of die moordpoging nou uit het boek komt of niet.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:20 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ik krijg sterk het gevoel dat jullie de luxe hebben dat in jullie onderbewustzijn die zwarte gaten automatisch opgevuld worden en alles al zo "obvious" is als wat... Dat hebben wij dus niet he... Nu kan ik het zelf allemaal nog wel volgen maar kan me ook wel voorstellen dat het bij tijden wat warrig is, zeker als er telkens een week tussen zit...
Ben ik niet helemaal mee eens. Ik heb echt niet het IQ van een badslipper, maar ik herken krijgers óók niet aan hun harnas. Ik kijk voor de fun, omdat ik het een fijne serie vind, goed geschreven en met inhoud. Maar ben het wel een beetje met de ander eens dat er hier redelijk vaak uit de hoogte gedaan wordt t.o.v. andere kijkers als je eens een keer iets niet ziet of snapt.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:26 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Bullshit, nooit maar een pagina van die boeken gelezen, wel aandachtig naar de serie zitten kijken. Misschien helpt het om gewoon op te letten of niet het IQ van een badslipper te hebben?Geen idee hoe sommige mensen hier over dingen heen kijken.
Het is immers volkomen redelijk om op elk moment een Kingsguard helm te kunnen omschrijven, zelfs al is deze nooit eerder prominent in de serie aan bod gekomenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:26 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Je hoort en ziet Joffrey oa Ser Moore aanwijzen om de koning te vertegenwoordigen omdat hijzelf naar binnen moet.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:20 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Mij ook niet. Ik zat nog gewoon in shock en te hopen dat David de Kabouter niet dood was. Dan let ik echt ff niet op de vorm van een harnas of helm hoor.quote:
Dat is ook onzin, in GoT komt het ook genoeg voor dat er iets gebeurt en dat er een aflevering later pas uitleg volgt. Met die Kingsguard ook, zonder boek/hulp of whatsoever kun je simpelweg niet weten dat dat Moore is, hooguit dat het een Kingsguard is.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:26 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Maar het zijn heus niet de boeklezers allemaal die uit de hoogte doenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:30 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ben ik niet helemaal mee eens. Ik heb echt niet het IQ van een badslipper, maar ik herken krijgers óók niet aan hun harnas. Ik kijk voor de fun, omdat ik het een fijne serie vind, goed geschreven en met inhoud. Maar ben het wel een beetje met de ander eens dat er hier redelijk vaak uit de hoogte gedaan wordt t.o.v. andere kijkers als je eens een keer iets niet ziet of snapt.
Het ging niet alleen om het harnas (alhoewel een paar scenes hij nog bij naam genoemd wordt) maar om de reactie van Tyrion. Maar goed, zal wel aan mij liggen dan, als ik iets leuk vind dan let ik ook goed op om zo veel mogelijk van de nuances mee te krijgen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:30 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ben ik niet helemaal mee eens. Ik heb echt niet het IQ van een badslipper, maar ik herken krijgers óók niet aan hun harnas. Ik kijk voor de fun, omdat ik het een fijne serie vind, goed geschreven en met inhoud. Maar ben het wel een beetje met de ander eens dat er hier redelijk vaak uit de hoogte gedaan wordt t.o.v. andere kijkers als je eens een keer iets niet ziet of snapt.
Als je nou na anderhalf seizoen nog niet weet bij welke familie die dwerg hoort dan kan ik je gelijk geven. maar het niet herkennen van een dude aan z'n harnas?Come on.
Dat is ook cruciaal denk ik. Dat is ook een beetje hoe een cliffhanger werkt.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:31 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat is ook onzin, in GoT komt het ook genoeg voor dat er iets gebeurt en dat er een aflevering later pas uitleg volgt.
Inderdaad. Alsof ik daar op ga letten.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:29 schreef arucard het volgende:
Voor mij zijn het allemaal riddertjes. Naar de logos kijk ik echt niet,
Zoals ik eerder al zei, met een gezond verstand hoeft niet alles 3 keer uitgelegd te worden en kun je zelf ook wel een beetje invullen. Nofi.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:31 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat is ook onzin, in GoT komt het ook genoeg voor dat er iets gebeurt en dat er een aflevering later pas uitleg volgt. Met die Kingsguard ook, zonder boek/hulp of whatsoever kun je simpelweg niet weten dat dat Moore is, hooguit dat het een Kingsguard is.
Exact. En de boekenlezers hebben die links al gelegd omdat ze het nou eenmaal al weten. Kan me niet voorstellen dat die bij de eerste pagina ook al meteen zo zaten. Wellicht wel eerder omdat een boek vertellender/beschrijvender is dan een serie, dus wellicht ook van de helmen en logo's etc.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:31 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat is ook onzin, in GoT komt het ook genoeg voor dat er iets gebeurt en dat er een aflevering later pas uitleg volgt. Met die Kingsguard ook, zonder boek/hulp of whatsoever kun je simpelweg niet weten dat dat Moore is, hooguit dat het een Kingsguard is.
Niet drie keer inderdaad, één keer daarentegen is best handig.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:33 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al zei, met een gezond verstand hoeft niet alles 3 keer uitgelegd te worden en kun je zelf ook wel een beetje invullen. Nofi.
Dat denk ik ook, welke Kingsguard het was is lastig te bepalen, maar dat het er eentje was, dat was overduidelijk.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:31 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Aan die reactie kon je inderdaad zien dat het een bekende van Tyrion was, dat ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:32 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Het ging niet alleen om het harnas (alhoewel een paar scenes hij nog bij naam genoemd wordt) maar om de reactie van Tyrion. Maar goed, zal wel aan mij liggen dan, als ik iets leuk vind dan let ik ook goed op om zo veel mogelijk van de nuances mee te krijgen.
Ik dacht wel heel even dat het Lancel was. Maar die is niet zo sexy als Loras.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:34 schreef Bellatrix het volgende:
Ik snap best dat je niet zag dat het een Kingsguard was. Ging super vlug.
Maar als je niet ziet dat Loras die throneroom binnenstapte dan moet je echt stoppen met kijken, kerel zit er al sinds seizoen 1 in
Er is niemand die dat niet zag, maar er was verwarring waar ze ineens vandaan kwamen. Maar dit zal volgende aflevering wel duidelijk gemaakt worden lijkt me.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:34 schreef Bellatrix het volgende:
Maar als je niet ziet dat Loras die throneroom binnenstapte dan moet je echt stoppen met kijken, kerel zit er al sinds seizoen 1 in
Het is inderdaad wel zo dat er in de boeken constant de aandacht wordt gelegd op ieders sigil en de kleur van de mantels enzo. Dus boeklezers zijn daar al wat meer op gefocustquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:33 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Exact. En de boekenlezers hebben die links al gelegd omdat ze het nou eenmaal al weten. Kan me niet voorstellen dat die bij de eerste pagina ook al meteen zo zaten. Wellicht wel eerder omdat een boek vertellender/beschrijvender is dan een serie, dus wellicht ook van de helmen en logo's etc.
het shot was 3 seconden! vind je het gek dat je hem niet herkent, was al zo lang gelee dat ie de vorige keer in een aflevering was!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:34 schreef Bellatrix het volgende:
Sowieso zijn niet alle logo's duidelijk in beeld geweest in de serie. Als je hebt liggen zoeken en uit interesse de logo's hebt zitten googlen of tegen bent gekomen op kaarten en stambomen etc.... oke. Maar in de serie zijn ze echt niet allemaal even duidelijk aan bod gekomen. Sommige mensen kijken gewoon puur de serie en gaan niet iedere scheet of inceststamboom begooglen. Wil niet zeggen dat ze badslippers zijnquote:
En niet zo heldhaftig. Zie verbergt zich liever onder grootmoeders tante d'r rok.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:35 schreef Silv het volgende:
[..]
Ik dacht wel heel even dat het Lancel was. Maar die is niet zo sexy als Loras.
Dat had ik natuurlijk niet gemist, ik was blij battyboy weer te zienquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:34 schreef Bellatrix het volgende:
Geen badslippers, maar wel fan van hapklare tv. Kan ook.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:35 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Sowieso zijn niet alle logo's duidelijk in beeld geweest in de serie. Als je hebt liggen zoeken en uit interesse de logo's hebt zitten googlen of tegen bent gekomen op kaarten en stambomen etc.... oke. Maar in de serie zijn ze echt niet allemaal even duidelijk aan bod gekomen. Sommige mensen kijken gewoon puur de serie en gaan niet iedere scheet of inceststamboom begooglen. Wil niet zeggen dat ze badslippers zijn
Misschien verlaag ik me nu wel echt naar het IQ van een badslipper (helemaal vanwege de post hierboven van Zekoru die het met je eens is, terwijl hij het in de 'discussie' niet met je eens is) maar voor zover ik me nog herinner is hij blij dat ie gered werd en lacht ie daarom. Daarna kijkt ie niet zo blij meer omdat er een zwaard over zijn gezicht werd gehaald.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:32 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Het ging niet alleen om het harnas (alhoewel een paar scenes hij nog bij naam genoemd wordt) maar om de reactie van Tyrion. Maar goed, zal wel aan mij liggen dan, als ik iets leuk vind dan let ik ook goed op om zo veel mogelijk van de nuances mee te krijgen.
Precies. Ik, m'n vriendin, wat vrienden en collega's van me kijken 1 uur GoT per week en dat is het. Dat ik nu op het internet wat lees geeft mij al een 'voorsprong'.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:35 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Sowieso zijn niet alle logo's duidelijk in beeld geweest in de serie. Als je hebt liggen zoeken en uit interesse de logo's hebt zitten googlen of tegen bent gekomen op kaarten en stambomen etc.... oke. Maar in de serie zijn ze echt niet allemaal even duidelijk aan bod gekomen. Sommige mensen kijken gewoon puur de serie en gaan niet iedere scheet of inceststamboom begooglen. Wil niet zeggen dat ze badslippers zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |