Ook bullshit.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:36 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Geen badslippers, maar wel fan van hapklare tv. Kan ook.
De Kingsguard is eigenlijk niet makkelijker te herkennen voor een boeklezer dan voor een serie-kijker; de witte mantel, het kenmerk van de Kingsguard in het boek ontbreekt gewoon bijna altijd als visueel baken. De boeklezer moet de Kingsguard ook herkennen aan voor hem nieuwe kenmerken, zoals die vorm van de helm en die grote kroon op de borstplaat.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:33 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Exact. En de boekenlezers hebben die links al gelegd omdat ze het nou eenmaal al weten. Kan me niet voorstellen dat die bij de eerste pagina ook al meteen zo zaten. Wellicht wel eerder omdat een boek vertellender/beschrijvender is dan een serie, dus wellicht ook van de helmen en logo's etc.
Okquote:
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:37 schreef Tha_Erik het volgende:
Mag ik toegeven dat ik ook niet direct herkende wie Tyrion raakte? Ik ben de de boeken alweer half vergeten
.
Complete onzin. Maar blijkbaar kom jij niet verder dan het EQ van een badslipper en begrijp je niet dat 99% van de kijkers geen eidetisch geheugen heeft.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:36 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Geen badslippers, maar wel fan van hapklare tv. Kan ook.
Een split second had ik dat ook, omdat ze best wel op elkaar lijken. Alleen heeft Loras niet die wezenloze blik natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:35 schreef Silv het volgende:
[..]
Ik dacht wel heel even dat het Lancel was. Maar die is niet zo sexy als Loras.
En gemeen doen tegen Sansa.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:39 schreef Muis006 het volgende:
De enige manier waarop ik zie/vermoed dat iemand Kingsguard is, is doordat ze binnen een meter van Joffrey staan/bewegen.
quote:
Prima. Alhoewel het in mijn ogen op hetzelfde neerkomt.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:39 schreef pfaf het volgende:
[..]
Complete onzin. Maar blijkbaar kom jij niet verder dan het EQ van een badslipper en begrijp je niet dat 99% van de kijkers geen eidetisch geheugen heeft.
Waarom betrek je me er nou weer erbij?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:45 schreef Dr.Sexy het volgende:
[..]
Aaaaah nakker! Dat wilde ik helemaal niet weten. Kloonhommel
Ik ook niet hoor, en ik kon me uit het boek alleen nog maar herinneren dat Tyrion gewond raakte, maar niet dat het een moord-aanslag was.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:37 schreef Tha_Erik het volgende:
Mag ik toegeven dat ik ook niet direct herkende wie Tyrion raakte? Ik ben de de boeken alweer half vergeten
.
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:41 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Waarom betrek je me er nou weer erbij?
er is een cast van 200 personen die allemaal een heel klein rolletje hebben en ook nog eens zo gecast zijn dat ze heel veel op elkaar lijken. gek dan dat je niet iedereen uit elkaar houdtquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:37 schreef Tha_Erik het volgende:
.
Ik zei dan ook "wellicht". Maar dat het missen van de link tussen die 10 seconden beeld van een glimlach en een harnas en het zijn van een kingsguard betekent dat je maar hapklare TV moet gaan kijken is in mijn ogen ronduit je reinste bullshit. Ik lees nu al zeker 4 reacties van mensen die het óók niet gezien hebben. Dat irritante uit de hoogte serie-nerd geblaat (ik weet wie er een rode onderbroek met hartjes heeeeeft!!!) gaat me echt de neus uithangen. Evenals dat geruzie over de boeklezers of het wel of niet spoileren van iets.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:38 schreef HiZ het volgende:
[..]
De Kingsguard is eigenlijk niet makkelijker te herkennen voor een boeklezer dan voor een serie-kijker; de witte mantel, het kenmerk van de Kingsguard in het boek ontbreekt gewoon bijna altijd als visueel baken. De boeklezer moet de Kingsguard ook herkennen aan voor hem nieuwe kenmerken, zoals die vorm van de helm en die grote kroon op de borstplaat.
Ja, precies. En ik wist nog dat ie door Podrick "gered" zou worden.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:41 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ook niet hoor, en ik kon me uit het boek alleen nog maar herinneren dat Tyrion gewond raakte, maar niet dat het een moord-aanslag was.
Eh, een van de Kingsguards was in Harrenhal bij zijn grootvader gedurende seizoen 2quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:39 schreef Muis006 het volgende:
De enige manier waarop ik zie/vermoed dat iemand Kingsguard is, is doordat ze binnen een meter van Joffrey staan/bewegen.
Ja maar ik heb de boeken gelezen dus ik moet per se alles en iedereen nu herkennen anders kan ik niet aan het beeld voldoen dat men heeft van boeklezersquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:42 schreef Maanvis het volgende:
[..]
er is een cast van 200 personen die allemaal een heel klein rolletje hebben en ook nog eens zo gecast zijn dat ze heel veel op elkaar lijken. gek dan dat je niet iedereen uit elkaar houdt.
Maar wel een rucanorquote:
Maakt mijn uitspraak niet onwaar. Die heb ik dus niet herkendquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Eh, een van de Kingsguards was in Harrenhal bij zijn grootvader gedurende seizoen 2
Wie? de Kingsguard moet toch bij dequote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Eh, een van de Kingsguards was in Harrenhal bij zijn grootvader gedurende seizoen 2
weet je wat we laten iedereen wel naambordjes dragenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:43 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja maar ik heb de boeken gelezen dus ik moet per se alles en iedereen nu herkennen anders kan ik niet aan het beeld voldoen dat men heeft van boeklezers!
O zo van die neon pijltjes, of Perez Hilton bijschriftenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
weet je wat we laten iedereen wel naambordjes dragen
Eh... Podrick????quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:42 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, precies. En ik wist nog dat ie door Podrick "gered" zou worden.
Ben ik niet met je eens; het geeft aan hoe geniaal de serie is. Dit soort dingetjes maakt dat mensen het nog een keer willen zien. Misschien niet iedereen, maar ik geloof wel dat ze door dit soort zaken de verkopen van hun Blueray boxen minstens verdubbelen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:42 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik zei dan ook "wellicht". Maar dat het missen van de link tussen die 10 seconden beeld van een glimlach en een harnas en het zijn van een kingsguard betekent dat je maar hapklare TV moet gaan kijken is in mijn ogen ronduit je reinste bullshit. Ik lees nu al zeker 4 reacties van mensen die het óók niet gezien hebben. Dat irritante uit de hoogte serie-nerd geblaat (ik weet wie er een rode onderbroek met hartjes heeeeeft!!!) gaat me echt de neus uithangen. Evenals dat geruzie over de boeklezers of het wel of niet spoileren van iets.
Het kijken van een serie zou leuk moeten zijn, of fijn (is iets anders dan hapklaar) en het er over hebben naderhand ook. Hier is echter de laatste tijd bijna alléén maar gezeik en gevit onderling.
Wanneer komt ie?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:47 schreef Dr.Sexy het volgende:
Game of Thrones: De Jip en Janneke editie. Speciaal voor Fok!kers
Ja inderdaad, maar die Podrick werd zo laat ten tonele gevoerd dat ik dacht dat ie geschrapt was.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:42 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja, precies. En ik wist nog dat ie door Podrick "gered" zou worden.
Da's dat ventje wat Tyrion in z'n harnas hielp.quote:
De mountain.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:43 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Wie? de Kingsguard moet toch bij de
koning zijn?
Het geeft de serie zeker een herhaalde kijkwaarde. Maar als mensen dat niet doen maakt ze dat nog geen imbecielen. Daar gaat het me om.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens; het geeft aan hoe geniaal de serie is. Dit soort dingetjes maakt dat mensen het nog een keer willen zien. Misschien niet iedereen, maar ik geloof wel dat ze door dit soort zaken de verkopen van hun Blueray boxen minstens verdubbelen.
Badslipperquote:Zo ben ik er nog helemaal van ondersteboven dat het voor mij niet genoeg was om door te hebben na 2 keer boek 1 lezen en 3 keer aflevering een te zien dat de omstandigheden waaronder de welpjes worden gevonden in het begin een teken zijn van dingen die gaan komen. De wolf (Ned Stark) noch het hert (Robert Baratheon) overleven.
Alle? Lijkt me sterk dat jij elke hoofdrol-, bijrolspeler en figuranten kent.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:48 schreef Duuc-nl het volgende:
na 19 episodes moet je toch ongeveer wel alle characters kennen hoor..
Hihi!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:50 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Het geeft de serie zeker een herhaalde lijkwaarde. Maar als mensen dat niet doen maakt ze dat nog geen imbecielen. Daar gaat het me om.
Elke hoofd en bijrol ken ik wel ja. en heb geen boeken gelezen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:50 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Alle? Lijkt me sterk dat jij elke hoofdrol-, bijrolspeler en figuranten kent.
Ja. Iedereen weet meteen wie Podrick is. Die naam is namelijk al 19 afleveringen lang gebruiktquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:48 schreef Duuc-nl het volgende:
na 19 episodes moet je toch ongeveer wel alle characters kennen hoor..
Deze episode nog.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:51 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja. Iedereen weet meteen wie Podrick is. Die naam is namelijk al 19 afleveringen lang gebruiktTrue.
Is geen kingsguardquote:
Sommigen zijn ook pas net geïntroduceerd, en sommigen hun namen zijn pas enkele keren genoemd....quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:51 schreef Duuc-nl het volgende:
[..]
Elke hoofd en bijrol ken ik wel ja. en heb geen boeken gelezen.
Hehe, dat is die jongen die die speer door die Kingsguard heensteekt. Die wordt 2 minuten voor de slag geintroduceerd als page van Tyrion.quote:
Wow.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zo ben ik er nog helemaal van ondersteboven dat het voor mij niet genoeg was om door te hebben na 2 keer boek 1 lezen en 3 keer aflevering een te zien dat de omstandigheden waaronder de welpjes worden gevonden in het begin een teken zijn van dingen die gaan komen. De wolf (Ned Stark) noch het hert (Robert Baratheon) overleven.
Goeie page dan toch?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:52 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hehe, dat is die jongen die die speer door die Kingsguard heensteekt. Die wordt 2 minuten voor de slag geintroduceerd als page van Tyrion.
Overigens, dat is dan wel weer een beetje raar, dat een page die Tyrion kennelijk in de serie nauwelijks kent zijn leven op het spel zet door een speer door de nek van een Kingsguard te steken.
Zoals die Podrick. Maar goed, we zullen er de volgende keer ene notitieboekje bijleggen meteen elke genoemde naam opschrijven zodat we die daarna weten en herkennen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:52 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Sommigen zijn ook pas net geïntroduceerd, en sommigen hun namen zijn pas enkele keren genoemd....
Hehe inderdaadquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:55 schreef Khaleesi het volgende:
Toen Varys aan Tyrion vroeg: "Do you trust him?"
Ging dat nou over Podrick?
Zo ja, dan is dat mooi uitgekomen!
Yes.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:55 schreef Khaleesi het volgende:
Toen Varys aan Tyrion vroeg: "Do you trust him?"
Ging dat nou over Podrick?
Zo ja, dan is dat mooi uitgekomen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
Ik kan niet wachten tot ik vakantie heb, dan ga ik ook GoT season 2 nog een keer kijken, hopelijk nog Breaking Bad alle 4 seizoenen terugkijken en daarna beginnen aan een nieuwe seriequote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:57 schreef Silv het volgende:
Fuck die shit, ik ga mooi nog een keer seizoen 2 kijken.
Ik wel een x als ik hem op DVD heb. Kijk nu nog genoeg andere series die ook leuk zijn. Straks in de serie stop dan is het weer GoT beurt, samen met iemand die hem dan nog niet gezien heeft. Kan ik ook lekker hautain doen. Channeling my inner Cersei!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:57 schreef Silv het volgende:
Fuck die shit, ik ga mooi nog een keer seizoen 2 kijken.
Dexter, Breaking Bad bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:59 schreef Zeroku het volgende:
Ja, ik wil 'm op zich ook wel opnieuw kijken, met S1 ook gedaan. Maar er liggen nog meer series op de plank.
quote:
Madmen / the pasific / band of brothers / etcquote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:02 schreef Zeroku het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Waarvan ik alleen Downton Abbey, Prison Break S1 en GoT heb gezien.
Six Feet Underquote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:02 schreef Zeroku het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Waarvan ik alleen Downton Abbey, Prison Break S1 en GoT heb gezien.
Al gezien.quote:
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:03 schreef HiZ het volgende:
Ik moet dringend een Bluerayspeler kopenzodat ik deze serie in de hoogste definitie op mijn 55 inch led tv kan gaan bekijken. Ik heb overduidelijk nog een paar herhalingen te gaan.
Ook nogquote:
Sopranos heb ik ook net gedownload. Ik heb nog 6 seizoenen door te werken. Als ik rustig aan doe dan kom ik een aardig eind in de richting van het nieuwe seizoen van GoT.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:02 schreef Zeroku het volgende:
[..]
BB, daarna Dexter.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:04 schreef benx het volgende:
Ik ga bij deze ook een nieuwe series starten, willen jullie me helpen welke serie mede GoT fans aanraden?
Poll: Welke serie raden jullie me aan?
• Breaking Bad
• Sons of Anarchy
• Dexter
• Heroes
• The Sopranos
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
In het eerste geval werden ze opgeroepen omdat Stannis aan de deur stond, het tweede geval is denk ik dat Clegane er vanuit ging dat daar niemand hem zou vinden.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:04 schreef Kloonhommel het volgende:
Ik heb 1 bepaald stukje niet begrepen. Die hound wilde matten met Tyrion guard (naam ff kwijt, bronn of zo?) en hij heeft een mes in zijn handen dat achter zijn rug in zijn riem steekt en vraagt herhaldelijk of de hound echt niet iets wil drinken. De hound stemt in en dan ineens zitten we ergens anders. Ik verwacht dat er wordt teruggeswitch om te laten zien hoe het is afgelopen met de ruzie tussen die 2 maar nee, die hound is aan het vechten met halve leger van Stannis en Bronn ook en Bronn red ook nog eens ff zijn leven.
Het volgende stukje wat ik niet begrijp is waarom hij Sansa slaapkamer binnenvlucht en gaat zuipen? Hij werd blijkbaar niet goed van al dat vuur in de verte en verdrinkt zijn verdriet met alcohol in Sansa slaapkamer? Raar momentje. Hij leek juist niets om Sansa te geven
Waarom wilde hij vechten met Bronn?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:06 schreef Zeroku het volgende:
[..]
In het eerste geval werden ze opgeroepen omdat Stannis aan de deur stond, het tweede geval is denk ik dat Clegane er vanuit ging dat daar niemand hem zou vinden.
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:59 schreef Zeroku het volgende:
Ja, ik wil 'm op zich ook wel opnieuw kijken, met S1 ook gedaan. Maar er liggen nog meer series op de plank.
Ik zou nog vragen of ze letterlijk op de plank lagen of ergens op je hard disk, maar dat is nu een overbodige vraag gewordenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:02 schreef Zeroku het volgende:
[..]
QFTquote:
Terwijl ze willen gaan zitten klinken de bells, dat signaleert dat Stannis en zijn troepen zijn gearriveerd en er geen ruimte meer is voor dringgelagen. De Hound is bang voor vuur, daarom vlucht hij op een gegeven moment. Of hij wel of niet iets om Sansa geeft is een zeer goede vraag, ik denk dat hij diep van binnen wel om haar geeft.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:04 schreef Kloonhommel het volgende:
Ik heb 1 bepaald stukje niet begrepen. Die hound wilde matten met Tyrion guard (naam ff kwijt, bronn of zo?) en hij heeft een mes in zijn handen dat achter zijn rug in zijn riem steekt en vraagt herhaaldelijk of de hound echt niet iets wil drinken. De hound stemt in en dan ineens zitten we ergens anders. Ik verwacht dat er wordt teruggeswitcht om te laten zien hoe het is afgelopen met de ruzie tussen die 2 maar nee, die hound is aan het vechten met halve leger van Stannis en Bronn ook en Bronn red ook nog eens ff zijn leven.
Het volgende stukje wat ik niet begrijp is waarom hij Sansa slaapkamer binnenvlucht en gaat zuipen? Hij werd blijkbaar niet goed van al dat vuur in de verte en verdrinkt zijn verdriet met alcohol in Sansa slaapkamer? Raar momentje. Hij leek juist niets om Sansa te geven
Op zijn manier wel, hij stond heel bewust tussen haar en Joff in en dat wisten ze allebei.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:04 schreef Kloonhommel het volgende:Hij leek juist niets om Sansa te geven
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:07 schreef Onufriev het volgende:
[..]
[..]
Ik zou nog vragen of ze letterlijk op de plank lagen of ergens op je hard disk, maar dat is nu een overbodige vraag geworden
Nee, de ruzie wordt afgebroken doordat de slag om de stad begint.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:04 schreef Kloonhommel het volgende:
Ik heb 1 bepaald stukje niet begrepen. Die hound wilde matten met Tyrion guard (naam ff kwijt, bronn of zo?) en hij heeft een mes in zijn handen dat achter zijn rug in zijn riem steekt en vraagt herhaaldelijk of de hound echt niet iets wil drinken. De hound stemt in en dan ineens zitten we ergens anders. Ik verwacht dat er wordt teruggeswitcht om te laten zien hoe het is afgelopen met de ruzie tussen die 2 maar nee, die hound is aan het vechten met halve leger van Stannis en Bronn ook en Bronn red ook nog eens ff zijn leven.
Uit een behind the scenes werd me duidelijk dat ze dat dus niet wouden, maar dat was mij dus ook niet duidelijk. Misschien is Bronn gewoon voorzichtig en heeft ie daarom zijn mes vast? En the Houd is gewoon soms onvoorspelbaar, maar minder als zijn broer.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:07 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Waarom wilde hij vechten met Bronn?
Heroes valt vies tegen na de eerste twee seizoenen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:04 schreef benx het volgende:
Ik ga bij deze ook een nieuwe series starten, willen jullie me helpen welke serie mede GoT fans aanraden?
Poll: Welke serie raden jullie me aan?
• Breaking Bad
• Sons of Anarchy
• Dexter
• Heroes
• The Sopranos
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Dit is ook wel waar ja helaasquote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Heroes valt vies tegen na de eerste twee seizoenen.
Dit snap ik niet helemaal, het moest niet lijken alsof het ruzie was ofzo?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:09 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Uit een behind the scenes werd me duidelijk dat ze dat dus niet wouden, maar dat was mij dus ook niet duidelijk. Misschien is Bronn gewoon voorzichtig en heeft ie daarom zijn mes vast? En the Houd is gewoon soms onvoorspelbaar, maar minder als zijn broer.
Dat snap ik zelf ook niet helemaal, check anders ff de Inside the Episode:quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:11 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Dit snap ik niet helemaal, het moest niet lijken alsof het ruzie was ofzo?
Eensquote:
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:15 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Eens![]()
Gelukkig is die stuuuukken hapklaarder dan GoT!
hapklaader ?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:15 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Eens![]()
Gelukkig is die stuuuukken hapklaarder dan GoT!
Hmm ja, de conclusie wordt wel vertelt maar niet het begin van het 'opstootje'quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:14 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Dat snap ik zelf ook niet helemaal, check anders ff de Inside the Episode:
Welksch?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:27 schreef FerryNL het volgende:
Soundtrack van seizoen 2 is ook weer super!
Zit het even op YouTube te beluisteren.![]()
Vond ik wel meevallen eigenlijk. Het liep tegen het eind wel ontzettend tegen een vervolg aan, maar daar hield het wel mee op.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Heroes valt vies tegen na de eerste twee seizoenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |