abonnement Unibet Coolblue
  maandag 28 mei 2012 @ 10:51:35 #1
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_112117803
The Capital of the World:



<plaatjes in ieder geval tijdelijk weg>
(thnx to wytze voor deze guide)



Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass
Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69
2 dagen $99
3 dagen $125
7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo).
Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
• B.B. King Blues Club & Grill
• Hard Rock Cafe
• Cold Stone Creamery
• Juniors Restaurant
• Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

Musea:
• American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
• Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
• Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
• South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
• Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
• Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

• Winkels/warenhuizen:
• Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
• Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
• Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

Dierentuinen:
• Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
• Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
• Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
• Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
• Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
• New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
• New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
• Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
• Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
• Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
• NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
• Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
• Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
• United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
• Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
• Times Square (adembenemend!)
• Ground Zero (spreekt voor zich)
• Yankee Stadium

Wijken/Parken:
• Little Italy (Pizza)
• Chinatown (Ook lekker eten)
• Central Park (spreekt ook voor zich)
• Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

Vervoer

Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.
7-day fun pass: 29 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus (geen express-bus)
Zie voor meer info: http://www.mta.info/metrocard/mcgtreng.htm

Taxi
En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Initial fare.............$2.50
Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
Each 1 minute idle.......$0.20
Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
JFK
Newark
La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York

www.skybreakers.nl
www.ebookers.nl
www.dreizen.nl
www.cheaptickets.nl
www.americanairlines.com
www.klm.nl
www.expedia.nl
www.vliegwinkel.nl
www.continental.com
www.delta.com
www.unitedairlines.nl
vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users!

MaxMark
Kre$J
Jaguarized
Keijs
mr.Marcus
Cidex
renz0r
WooZ
mechatronics
jakkeluchtgitaar
Dennisskyscrapers 1
Dennisskyscrapers 2
Dennisskyscrapers 3
Dennisskyscrapers 4
Dr_Evil
Dr_Evil 2
Dr_Evil 3
miss_sly
edsuit
Max-Westerman

Reviews van hotels in New York

www.tripadvisor.com

Meeting in New York

New York (mini)meet

Vorige NYC topics

New York City Part I
New York City Part II
New York City Part III
New York City Part IV
New York City Part V
New York City Part VI
New York City Part VII
New York City Part VIII
New York City Part IX
New York City Part IIV
New York City Part XVI
New York City Part XIX
New York City Part XX
New York City Part XXI
New York City Part XXII
New York City Part XXIII
New York City Part XXIV
New York City Part XXV
New York City Part XXVI
New York City Part XXVII
New York City Part XXVIII
New York City Part XXIX
New York City Part XXX
New York City Part XXXII
New York City Part XXXIII
New York City Part XXXIV
New York City part XXXV
New York City part XXIX
New York City part XL
New York City Part XLI
New York City Part XLII
New York City Part XLVIII
New York City Part XLIX

Deze OP is hier te vinden
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 28 mei 2012 @ 10:53:55 #2
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_112117868
Zit mobiel. Kan iemand de tt en op aanpassen?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 28 mei 2012 @ 11:00:03 #3
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112118038
Het is PARK
of is dit weer een nieuwe trend zoals HONT?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_112119576
Mis New York nu al :( En het hard lopen daar was geweldig :) Al moest ik wennen aan de heuvels
  maandag 28 mei 2012 @ 12:32:08 #5
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112120880
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 11:54 schreef linebear het volgende:
Mis New York nu al :( En het hard lopen daar was geweldig :) Al moest ik wennen aan de heuvels
Vergeleken met dat saaie NL is alles heuvels :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 28 mei 2012 @ 13:57:04 #6
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_112124292
quote:
7s.gif Op maandag 28 mei 2012 11:00 schreef Boterbartje het volgende:
Het is PARK
of is dit weer een nieuwe trend zoals HONT?
. Nee. Daarom ook mijn verzoek de TT aan te passen. En de nummering loopt ook niet door? Raar, met gekoppelde topics.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_112127228
Parc :')
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  maandag 28 mei 2012 @ 15:46:57 #8
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_112128361
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:13 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Parc :')
Autocorrect :')
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_112128872
Park dus
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  maandag 28 mei 2012 @ 16:16:00 #10
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_112129415
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 16:01 schreef Thetallguy het volgende:
Park dus
Thanks. En de nummering ook zag ik.
Hoe kan het eigenlijk dat dit topic niet automatisch doornummert? De romeinse nummering? Misschien toch maar aanpassen?

OT: is iemand hier weleens op de Hamptons geweest? Of kent iemand hier een leuke plek op max. 2 uur rijden van NYC waar wel na aankomst in den VS kunnen bijkomen van de vlucht? Andere keren gingen wel via Boston, en daar ken ik genoeg leuke plekken in de natuur. Bij NY niet, of wel moeten met den boot tichting Mystic ofzo.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_112151208
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2012 16:16 schreef Tinkepink het volgende:

OT: is iemand hier weleens op de Hamptons geweest? Of kent iemand hier een leuke plek op max. 2 uur rijden van NYC waar wel na aankomst in den VS kunnen bijkomen van de vlucht? Andere keren gingen wel via Boston, en daar ken ik genoeg leuke plekken in de natuur. Bij NY niet, of wel moeten met den boot tichting Mystic ofzo.
Ligt er een beetje aan op welke luchthaven je aankomt. Als je op JFK aankomt kun je naar de Hamptons, maar ik heb daar niet echt betaalbare hotels kunnen vinden (had hetzelfde plan), maar je kan ook naar New Haven of één van de omliggende stadjes.
Als je op Newark aankomt, kun je naar Atlantic City of omgeving.
  maandag 28 mei 2012 @ 23:53:37 #12
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_112151528
quote:
2s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:47 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan op welke luchthaven je aankomt. Als je op JFK aankomt kun je naar de Hamptons, maar ik heb daar niet echt betaalbare hotels kunnen vinden (had hetzelfde plan), maar je kan ook naar New Haven of één van de omliggende stadjes.
Als je op Newark aankomt, kun je naar Atlantic City of omgeving.
We komen op JFK aan. Hmm, dan misschien toch maar richting het noorden. We wilden deze keer eens naar Virginia en dan afsluiten met een paar dagen New York, maar helaas kan ik én geen interessante bestemming in de buurt van New York vinden én zijn de stukken Virginia die me aanspreken net te ver weg.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_112156199
Je zou onderweg naar Virginia een tussenstop kunnen maken in Pennsylvania, bijvoorbeeld Harrisburg en omgeving. Veel Duits/Nederlandse invloeden, burgeroorloghistorie en de Amish.
pi_112185488
quote:
from JFK you have to take the LIRR (about $12) to Atlantic Av/Pacific St. From there transfer to the D train
D train ?
pi_112185615
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 20:35 schreef Athlon64x het volgende:
D train ?
metro met de naam D => http://www.mta.info/nyct/service/pdf/tdcur.pdf

Alle metro's met een letter worden de x-train genoemd.
pi_112186914
ook bedankt
  dinsdag 29 mei 2012 @ 22:43:48 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_112194407
Richting de amish, dat is een goed idee!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_112203106
Ik zat net wat te zoeken op internet om alvast wat kaartjes vooraf te kopen voor bijvoorbeeld top of the rock en het empire state building. Is newyork.nl daar gewoon goed geschikt voor?
pi_112203796
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 08:05 schreef Stansfield het volgende:
Ik zat net wat te zoeken op internet om alvast wat kaartjes vooraf te kopen voor bijvoorbeeld top of the rock en het empire state building. Is newyork.nl daar gewoon goed geschikt voor?
Heb ze zelf hier besteld:

http://www.smartdestinations.com/
  woensdag 30 mei 2012 @ 09:30:25 #20
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_112204411
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 09:01 schreef Gauner het volgende:

[..]

Heb ze zelf hier besteld:

http://www.smartdestinations.com/
Ziet er leuk uit zo je eigen pas samenstellen! Enkel zie ik daar dat je moet betalen voor de 9/11 memorial, beetje raar, want hier --> http://www.911memorial.org/ kan je ze gewoon gratis krijgen.
PSN-ID: SoliD_S
pi_112234882
9/11 memorial was enorm indrukwekkend. Ook Empire State Building was enorm mooi, zowel overdag als savonds
  donderdag 31 mei 2012 @ 08:38:26 #22
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_112252255
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 20:51 schreef linebear het volgende:
9/11 memorial was enorm indrukwekkend. Ook Empire State Building was enorm mooi, zowel overdag als savonds
Ik ga het over een paar dagen zien :) Vertrek morgenochtend!
PSN-ID: SoliD_S
pi_112253748
Hopen dat het blijft werken, paar pics voor de mensen die nog gaan waar ik jaloers op ben ;)





pi_112272627
Mijn vriendin en ik reizen deze zomer door Nicaragua, Costa Rica en Panama en we vliegen via New York terug.. Nu zijn we hier beide nog nooit geweest en willen we hier graag even stoppen!

We landen op LA GUARDIA op 22 augustus om 18.10 uur en vliegen van JFK terug naar Amsterdam op 24 augustus om 16.35 uur.
Dus eigenlijk hebben we maar 1 volle dag om een aantal dingen in NY te zien.

Weet iemand hier een centraal gelegen Hostel wat een beetje betaalbaar en niet te ranzig is?!
pi_112276642
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:54 schreef dapluiz het volgende:
Hopen dat het blijft werken, paar pics voor de mensen die nog gaan waar ik jaloers op ben ;)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zonde van de onscherpte in de Freedom Tower foto's.. Lijkt door de hitte te komen? Was het zo warm?
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_112278579
Iemand nog info over een hotel als je alleen reist.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_112324319
Onlangs nog een weekje in NY vertoefd. Hier enkele panorama foto's die ik heb gemaakt. Ze lijken onscherp tot je inzoomt. Sorry als het laden wat lang duurt :) .
https://www.dropbox.com/s(...)13%20panorama_af.jpg
https://www.dropbox.com/s/0zawo29slswnoaj/DSCF5751%20panorama.jpg
https://www.dropbox.com/s(...)74%20panorama_af.jpg
https://www.dropbox.com/s/3ia7ylua3lu8s8i/DSCF5817%20panorama.jpg
pi_112364919
Trouwens, bij de terugvlucht vanuit het raam nog Manhattan by night (was een nachtvlucht) gezien, dat was toch wel een erg mooi einde van het reisje O+
pi_112379768
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 21:28 schreef Kielse het volgende:
Onlangs nog een weekje in NY vertoefd. Hier enkele panorama foto's die ik heb gemaakt. Ze lijken onscherp tot je inzoomt. Sorry als het laden wat lang duurt :) .
https://www.dropbox.com/s(...)13%20panorama_af.jpg
https://www.dropbox.com/s/0zawo29slswnoaj/DSCF5751%20panorama.jpg
https://www.dropbox.com/s(...)74%20panorama_af.jpg
https://www.dropbox.com/s/3ia7ylua3lu8s8i/DSCF5817%20panorama.jpg
Jammer van de krappe crop bij de eerste aan de bovenkant.. Zo staat de freedom tower er net niet op, terwijl je onder water over hebt :)

Verder gave foto's! Zal eens kijken of ik mijn panorama's ook nog online kan gooien.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zondag 3 juni 2012 @ 14:40:48 #30
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_112381487
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 13:56 schreef existenz het volgende:

[..]

Jammer van de krappe crop bij de eerste aan de bovenkant.. Zo staat de freedom tower er net niet op, terwijl je onder water over hebt :)

Verder gave foto's! Zal eens kijken of ik mijn panorama's ook nog online kan gooien.
Misschien een idee om een apart NY-fototopic te maken? Ik vind het leuker om hier tips te zien :Y
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_112388515
Iemand hier die nog goede appartementen weet? budget ligt rond de 1500 voor een week, vier personen. vanaf half juli.
pi_112389164
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 14:40 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Misschien een idee om een apart NY-fototopic te maken? Ik vind het leuker om hier tips te zien :Y
Die zullen in standaard foto topic mogen verwacht ik.... Alhoewel veel mensen in NY wel veel foto's maken, dus tips over mooie locaties ed.. is nooit verkeerd :)
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_112389256
Eind augustus ga ik een weekje, zo'n zin zin! Eerste keer Amerika en dus ook NY :).

We verblijven in het Milford Plaza, goed gelegen dus. Nog weinig concrete plannen gemaakt, maar ik hoop dat we in die 5,5 dag (gelukkig zeer gunstige vliegtijden) een hoop kunnen zien :) Ga de topics doornemen ter inspiratie!
pi_112425493
Ik heb de kaartjes besteld voor top of the rock en het emipre state building. Maar wat is de beste tijd om daar op te gaan? Ik zat zelf te denken aan top of the rock tegen zonsondergang en het epire state building gewoon overdag.
pi_112425820
Ga van de zomer waarschijnlijk 8 dagen naar New York O+ Waarschijnlijk Hotel Carter. Ben benieuwd. Waar kan ik zien of m'n visum nog geldig is? Ik weet niet meer precies wanneer ik hem twee jaar geleden heb aangevraagd.
Tap tap tap
pi_112426336
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:52 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb de kaartjes besteld voor top of the rock en het emipre state building. Maar wat is de beste tijd om daar op te gaan? Ik zat zelf te denken aan top of the rock tegen zonsondergang en het epire state building gewoon overdag.
Ik heb het empire state building overdag gedaan en top of the rock 's avonds (van half 11 tot 12u er vertoefd). Nadeel was wel dat je Central Park niet meer echt goed zag, maar NY by night was wel mooi!
Ik weet niet of je bij je reservatie een uur hebt moeten kiezen? Ik ben met mijn citypass gaan aanschuiven en ik heb toen iets van 1u20 moeten wachten eer ik naar boven kom, dus ik vrees dat het in de zomer net zolang zoniet langer kan duren.
Dus ik raad je aan om in dat geval 's ochtends al een uur te gaan vastleggen ;).
pi_112427875
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 15:14 schreef Kielse het volgende:

[..]

Ik heb het empire state building overdag gedaan en top of the rock 's avonds (van half 11 tot 12u er vertoefd). Nadeel was wel dat je Central Park niet meer echt goed zag, maar NY by night was wel mooi!
Ik weet niet of je bij je reservatie een uur hebt moeten kiezen? Ik ben met mijn citypass gaan aanschuiven en ik heb toen iets van 1u20 moeten wachten eer ik naar boven kom, dus ik vrees dat het in de zomer net zolang zoniet langer kan duren.
Dus ik raad je aan om in dat geval 's ochtends al een uur te gaan vastleggen ;).
Ik heb geen uur moeten vastleggen. Dus ik hou mijn plan wel aan waarbij ik bij the thop of the rock gewoon genoeg tijd aanhou voor zondersondergang.
pi_112428844
Top of The Rock is erg mooi bij zonsondergang kan ik je vertellen. Ga een kwartiertje voor schemer naar boven en blijf tot het donker is. :P
pi_112433242
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 15:01 schreef CherryLips het volgende:
Ga van de zomer waarschijnlijk 8 dagen naar New York O+ Waarschijnlijk Hotel Carter. Ben benieuwd. Waar kan ik zien of m'n visum nog geldig is? Ik weet niet meer precies wanneer ik hem twee jaar geleden heb aangevraagd.
Status kan je gewoon op de ESTA website checken
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_112433849
quote:
7s.gif Op maandag 4 juni 2012 17:50 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Status kan je gewoon op de ESTA website checken
Gevonden, dank je :) Had niet verwacht dat het zo makkelijk zou zijn.

Hoe hebben jullie eigenlijk de verzekering geregeld bij jullie reis? Ik wilde gelijk een doorlopende verzekering afsluiten maar ik wil ook een annuleringsverzekering erbij, voor het geval dat. het stomme is dus dat als ik alleen een anuleringsverzekering afsluit ik al 65 euro kwijt ben, maar dat is bijna net zo veel als een doorlopende verzekering incl annuleren :{ Ik moet iets niet helemaal snappen, ergens.
Tap tap tap
  maandag 4 juni 2012 @ 18:45:59 #41
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_112435394
Ik ben weer geweest. Weer een leuk tentje ontdekt, met goede jazz. Te vinden in East Village (waar anders?)
http://www.julesbistro.com/
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_112435994
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 18:07 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Gevonden, dank je :) Had niet verwacht dat het zo makkelijk zou zijn.

Hoe hebben jullie eigenlijk de verzekering geregeld bij jullie reis? Ik wilde gelijk een doorlopende verzekering afsluiten maar ik wil ook een annuleringsverzekering erbij, voor het geval dat. het stomme is dus dat als ik alleen een anuleringsverzekering afsluit ik al 65 euro kwijt ben, maar dat is bijna net zo veel als een doorlopende verzekering incl annuleren :{ Ik moet iets niet helemaal snappen, ergens.
Doorlopende annuleringsverzekering en reisverzekering is vele malen goedkoper dan een tijdelijke.. Ieg dat was bij mijn verzekeraar.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_112459129
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 18:59 schreef existenz het volgende:

[..]

Doorlopende annuleringsverzekering en reisverzekering is vele malen goedkoper dan een tijdelijke.. Ieg dat was bij mijn verzekeraar.
Ja bij de verzekeringen die ik had bekeken ook, daarom vond ik het zo raar. Bij de ABN krijg ik korting, dus sluit hem daar wel af.
Tap tap tap
pi_112464310
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 19:27 schreef existenz het volgende:

[..]

Zonde van de onscherpte in de Freedom Tower foto's.. Lijkt door de hitte te komen? Was het zo warm?
Het was toen wel lekker weer maar niet extreem warm, misschien ligt het ook aan de fotograaf ;)
pi_112464476
Hoi allemaal,

in oktober vlieg ik met mijn zusjes, nichtjes en mijn oma (van 81!) naar NYC! Mijn oma wilde er altijd al naar toe en nu neem ze ons dus mee!

Maar ik heb even een vraag voor mij: ik heb door mijn wereldreis en heleboel stempels in mijn paspoort staan. Weet iemand of er stempels / visa zijn waar ik problemen mee kan krijgen? Ik vraag liever geen nieuw paspoort aan, maar ja, als het problemen oplevert bij de grens ...
pi_112464569
Iran misschien ? Leuk dat je met je oma gaat :P
pi_112465776
Iran staat er dus in idd ;) ... En Pakistan, bijna heel Zo-Azie ... En bij de ambassade zeggen ze natuurlijk: "ow dat is allemaal geen probleem!", maar ik vraag me dat dus af als je dadelijk daadwerkelijk aan de grens staat en of iemand ervaring heeft :)

Ja oma is al aan het plannen, dat snap je wel :) We zijn vorig jaar ook met haar op cruise geweest in het midden-oosten, dus ze heeft de smaak te pakken!
pi_112466194
Als ze jouw ESTA goedkeuren, hebben ze toch geen reden om jou te weigeren eens geland in de VS?
pi_112466323
Wat is eigenlijk het gebruikelijke fooipercentage in new york?
pi_112466408
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 10:40 schreef Kielse het volgende:
Als ze jouw ESTA goedkeuren, hebben ze toch geen reden om jou te weigeren eens geland in de VS?
ESTA is geen garantie dat je het land ook daadwerkelijk in mag, geloof ik. Je moet in het vliegtuig nog iets invullen en je paspoort wordt dus nog gecontroleerd.

Ik zou voor de zekerheid een nieuw paspoort aanvragen :@
Tap tap tap
pi_112466467
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 10:46 schreef CherryLips het volgende:

[..]

ESTA is geen garantie dat je het land ook daadwerkelijk in mag, geloof ik. Je moet in het vliegtuig nog iets invullen en je paspoort wordt dus nog gecontroleerd.

Ik zou voor de zekerheid een nieuw paspoort aanvragen :@
Ik heb een oude ESTA, die ik alleen maar hoef te updaten ... En daar vragen ze alleen of je terrorist bent en een bom bij hebt en zo :)

Ja dat is het nou juist, mijn paspoort is nog geen 2 jaar oud en ik verzamel zo graag stempeltjes :(
pi_112467331
Ik zou er niet teveel van wakker liggen. Ze zien ook wel dat je met familie er uiteindelijk hebben ze toch geen zaken naar welke landen je reist?
pi_112468027
Daarom :) maar het ide dat ik met mijn oma reis die een groot deel op mij leunt, lijkt het me niet relaxt om veel problemen te hebben :) maar ik lat het maar zo, zie wel aan de grens :)

Dan heb ik nog een andere vraag: weet iemand een goede shuttle service tussen JFK en times square (het hotel zit daar) voor 7 personen? Ik kom nu uit op 352 dollar retour voor een 10-persoonsbusje ... En vind het nogal veel geld ...
pi_112469166
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 10:44 schreef Stansfield het volgende:
Wat is eigenlijk het gebruikelijke fooipercentage in new york?
15% in restaurants in ieder geval.
pi_112469276
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 10:48 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Ik heb een oude ESTA, die ik alleen maar hoef te updaten ... En daar vragen ze alleen of je terrorist bent en een bom bij hebt en zo :)

Ja dat is het nou juist, mijn paspoort is nog geen 2 jaar oud en ik verzamel zo graag stempeltjes :(
Hoe is de nieuwe ESTA dan :o
Tap tap tap
pi_112469338
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 11:54 schreef Grunner het volgende:

[..]

15% in restaurants in ieder geval.
Of, makkelijker berekend, 2x de tax.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_112470115
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 10:46 schreef CherryLips het volgende:

[..]

ESTA is geen garantie dat je het land ook daadwerkelijk in mag, geloof ik. Je moet in het vliegtuig nog iets invullen en je paspoort wordt dus nog gecontroleerd.

Ik zou voor de zekerheid een nieuw paspoort aanvragen :@
maar als je veder geen dubieuze verleden hebt zoals drugs. Kom je er goed door lijkt mij?
pi_112470629
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 11:26 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Daarom :) maar het ide dat ik met mijn oma reis die een groot deel op mij leunt, lijkt het me niet relaxt om veel problemen te hebben :) maar ik lat het maar zo, zie wel aan de grens :)
Lijkt me niet dat je er veel problemen mee krijgt, helemaal niet met een Nederlands uiterlijk en Nederlands paspoort. Ze weten daar ook wel dat we een reislustig volkje zijn. ;)
Ik had de laatste keer in mijn paspoort ook aardig wat stempels (o.a. Egypte, Mozambique, Thailand, Cambodja, Hong Kong) en de douanebeambte heeft er geeneens naar gekeken. Hij maakte wel even een gezellig praatje met me en deed zijn beklag over een Egyptische familie voor mij die amper Engels sprak en niet snapte dat hun visum maar een x-aantal dagen geldig was. :P
pi_112471826
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 12:21 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

maar als je veder geen dubieuze verleden hebt zoals drugs. Kom je er goed door lijkt mij?
Waarom blijf je dit soort vreemde vragen stellen..?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_112472372
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 11:57 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Hoe is de nieuwe ESTA dan :o
Ik heb een jaar geleden al een ESTA aangevraagd, die kun je gewoon updaten. Je hoeft dan geen nieuwe meer aan te vragen (en ¤ 14,- te betalen ;) )
pi_112472444
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 12:36 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat je er veel problemen mee krijgt, helemaal niet met een Nederlands uiterlijk en Nederlands paspoort. Ze weten daar ook wel dat we een reislustig volkje zijn. ;)
Ik had de laatste keer in mijn paspoort ook aardig wat stempels (o.a. Egypte, Mozambique, Thailand, Cambodja, Hong Kong) en de douanebeambte heeft er geeneens naar gekeken. Hij maakte wel even een gezellig praatje met me en deed zijn beklag over een Egyptische familie voor mij die amper Engels sprak en niet snapte dat hun visum maar een x-aantal dagen geldig was. :P
Een paar vragen is ook geen probleem :) zou ik ook niet meer dan normaal vinden. Maar wil niet tegen rare regels aanlopen (maar die zijn er ig zo te lezen niet).
pi_112473201
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 13:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Waarom blijf je dit soort vreemde vragen stellen..?
weet ik niet

waarom veter jij je veters altijd
pi_112473487
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 13:19 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:

[..]

Ik heb een jaar geleden al een ESTA aangevraagd, die kun je gewoon updaten. Je hoeft dan geen nieuwe meer aan te vragen (en ¤ 14,- te betalen ;) )
Die van mij is twee jaar oud, ik vroeg me af of er een nieuwe was :P Ik snapte het al even niet.
Tap tap tap
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 5 juni 2012 @ 15:11:08 #64
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_112477432
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 11:26 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Daarom :) maar het ide dat ik met mijn oma reis die een groot deel op mij leunt, lijkt het me niet relaxt om veel problemen te hebben :) maar ik lat het maar zo, zie wel aan de grens :)

Dan heb ik nog een andere vraag: weet iemand een goede shuttle service tussen JFK en times square (het hotel zit daar) voor 7 personen? Ik kom nu uit op 352 dollar retour voor een 10-persoonsbusje ... En vind het nogal veel geld ...
Volgens mij rijd overal het bedrijf SuperShuttle. Vanaf Newark Airport was het, ongeacht locatie hotel, 17 dollar per persoon. Zit gewoon op het vliegveld, vragen bij Ground Transportation, halfuurtje wachten en taxichauffeur zet je voor het hotel af, waar dan ook in Manhattan.
Zal vast ook op JFK zitten en is vanaf daar goedkoper dacht ik ( heb de folder in handen gehad).

www.supershuttle.com

Overigens zou ik geen problemen verwachten met meerdere stempels. Bij onze controle was het alleen pasfoto maken, vingerafdruk maken en waren door. Misschien dat ze vragen wat je reden was voor bezoek aan die landen maar als Nederlander zou ik me geen zorgen maken.
pi_112481016
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 11:26 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Dan heb ik nog een andere vraag: weet iemand een goede shuttle service tussen JFK en times square (het hotel zit daar) voor 7 personen? Ik kom nu uit op 352 dollar retour voor een 10-persoonsbusje ... En vind het nogal veel geld ...
Je kunt ook 3 taxi's pakken. Ben je voor 150 dollar klaar, net iets meer dan 2 tientjes per persoon. :)
pi_112484487
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 16:36 schreef Maravilla het volgende:

[..]

Je kunt ook 3 taxi's pakken. Ben je voor 150 dollar klaar, net iets meer dan 2 tientjes per persoon. :)
Is dat retour of 1 way? De prijzen van mij zijn retour :)
pi_112484557
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 15:11 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Volgens mij rijd overal het bedrijf SuperShuttle. Vanaf Newark Airport was het, ongeacht locatie hotel, 17 dollar per persoon. Zit gewoon op het vliegveld, vragen bij Ground Transportation, halfuurtje wachten en taxichauffeur zet je voor het hotel af, waar dan ook in Manhattan.
Zal vast ook op JFK zitten en is vanaf daar goedkoper dacht ik ( heb de folder in handen gehad).

www.supershuttle.com

Overigens zou ik geen problemen verwachten met meerdere stempels. Bij onze controle was het alleen pasfoto maken, vingerafdruk maken en waren door. Misschien dat ze vragen wat je reden was voor bezoek aan die landen maar als Nederlander zou ik me geen zorgen maken.
Thanks, zo op het eerste oog lijkt deze een stuk goedkoper: voor een exclusive van is het 115 dollar enkele reis! Scheelt nogal dus!
pi_112486255
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:52 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb de kaartjes besteld voor top of the rock en het emipre state building. Maar wat is de beste tijd om daar op te gaan? Ik zat zelf te denken aan top of the rock tegen zonsondergang en het epire state building gewoon overdag.
Ik heb precies dit gedaan en het was geweldig! Als je namelijk TOTR bij zonsondergang doet, kun je wachten totdat het helemaal donker is en dan zie je alle lichtjes en awesomeness.

En ESB gewoon overdag dus.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 20:52:01 #69
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_112492698
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 10:26 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Iran staat er dus in idd ;) ... En Pakistan, bijna heel Zo-Azie ... En bij de ambassade zeggen ze natuurlijk: "ow dat is allemaal geen probleem!", maar ik vraag me dat dus af als je dadelijk daadwerkelijk aan de grens staat en of iemand ervaring heeft :)

Ja oma is al aan het plannen, dat snap je wel :) We zijn vorig jaar ook met haar op cruise geweest in het midden-oosten, dus ze heeft de smaak te pakken!
Vergeet de oude vijand Cuba niet!
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  dinsdag 5 juni 2012 @ 20:53:18 #70
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_112492782
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 10:44 schreef Stansfield het volgende:
Wat is eigenlijk het gebruikelijke fooipercentage in new york?
Meestal 20%. Veel restaurants helpen je graag een handje door het fooibedrag gewoon op de bon te schrijven!
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  dinsdag 5 juni 2012 @ 20:54:35 #71
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_112492875
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 18:46 schreef Dikketroela het volgende:

[..]

Ik heb precies dit gedaan en het was geweldig! Als je namelijk TOTR bij zonsondergang doet, kun je wachten totdat het helemaal donker is en dan zie je alle lichtjes en awesomeness.

En ESB gewoon overdag dus.
ESB vind ik maar druk en klein. TotR is veel beter in dat opzicht.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_112509536
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 20:52 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

Vergeet de oude vijand Cuba niet!
Das ongeveer de enige die er niet instaat (hoewel Rusland er nog wel in komt waarschijnlijk ...) :D
pi_112509764
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 20:54 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

ESB vind ik maar druk en klein. TotR is veel beter in dat opzicht.
True story. ESB was wel een beetje een teleurstelling eerlijk gezegd, met name de 102e verdieping :{
pi_112530746
Vraagje: ik wilde m'n reis boeken via een reisbureau, zondag ging hun vlucht nog naar JFK maar net wilde ik boeken en gingen alle vluchten naar Newark :') . Ik heb al gekeken hoe je van Newark naar manhattan komt, dat schijnt heel makkelijk te gaan met de trein, een half uurtje voor 12 dollar ofzo. Maar ik vraag het hier nog even na: heeft vliegen op JFK echt meerwaarde tov Newark of maakt het geen zak uit (behalve 150 euro op een ticket)?
Tap tap tap
  Public Relations / Redactie Film woensdag 6 juni 2012 @ 19:45:28 #75
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_112534239
Ik ben op Newark geland terwijl ik altijd JFK kende als het vliegveld van NYC, maar volgens mij maakt het geen donder uit.

Met een shuttle voor 17 dollar per persoon (zie hierboven) waren we na drie kwartier bij ons hotel aan Central Park.
  woensdag 6 juni 2012 @ 21:51:36 #76
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_112541607
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 19:45 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Ik ben op Newark geland terwijl ik altijd JFK kende als het vliegveld van NYC, maar volgens mij maakt het geen donder uit.

Met een shuttle voor 17 dollar per persoon (zie hierboven) waren we na drie kwartier bij ons hotel aan Central Park.
En voor JFK moet je ook nog eens 5 dollar afrekenen voor de shuttle trein die je naar de metro brengt. Maakt geen zak uit dus.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  woensdag 6 juni 2012 @ 21:53:30 #77
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_112541762
Heb het allebei gedaan, en het maakt geen kont uit.
pi_112542716
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 15:11 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Volgens mij rijd overal het bedrijf SuperShuttle. Vanaf Newark Airport was het, ongeacht locatie hotel, 17 dollar per persoon. Zit gewoon op het vliegveld, vragen bij Ground Transportation, halfuurtje wachten en taxichauffeur zet je voor het hotel af, waar dan ook in Manhattan.
Zal vast ook op JFK zitten en is vanaf daar goedkoper dacht ik ( heb de folder in handen gehad).

www.supershuttle.com

Overigens zou ik geen problemen verwachten met meerdere stempels. Bij onze controle was het alleen pasfoto maken, vingerafdruk maken en waren door. Misschien dat ze vragen wat je reden was voor bezoek aan die landen maar als Nederlander zou ik me geen zorgen maken.
Wij hebben $18 totaal betaald :') Foutje van het bedrijf...
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_112542774
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 09:45 schreef Dikketroela het volgende:

[..]

True story. ESB was wel een beetje een teleurstelling eerlijk gezegd, met name de 102e verdieping :{
De 102e doe je om de 102e meer dan ook niet..
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_112542813
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 09:27 schreef dapluiz het volgende:

[..]

Het was toen wel lekker weer maar niet extreem warm, misschien ligt het ook aan de fotograaf ;)
Was meer de vraag omdat ik mijn foto's beetje hetzelfde terug zie (Wel in mindere mate)
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_112543340
Oké, dan wordt het Newark :)
Tap tap tap
pi_112553372
Wat is de beste mannier om vanaf JFK naar Times Square te komen ? Het gaat om twee personen.
  ESF Reporter donderdag 7 juni 2012 @ 07:22:22 #83
87554 Cee
Welluk?
pi_112555311
Ik zou zeggen, taxi, maar ik ben een lui luxemonster.
  Moderator donderdag 7 juni 2012 @ 07:29:05 #84
155227 crew  Guppy
dus
pi_112555343
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 01:11 schreef roym het volgende:
Wat is de beste mannier om vanaf JFK naar Times Square te komen ? Het gaat om twee personen.
Airtrain en metro, werkt supergoed en snel.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_112555761
de douane stelde echt geen ruk voor alleen vinger afdruk en foto geen vragen gekregen enzo.

zit nu in Brookly lijkt wel Jeruzalem hier. Vage lui die joden :')
  Public Relations / Redactie Film donderdag 7 juni 2012 @ 08:48:46 #86
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_112556233
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 01:11 schreef roym het volgende:
Wat is de beste mannier om vanaf JFK naar Times Square te komen ? Het gaat om twee personen.
Zie twee pagina's terug (www.supershuttle.com)
pi_112556768
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 07:29 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Airtrain en metro, werkt supergoed en snel.
Dit, al is het misschien wat gesjouw met je koffer, but who cares.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_112560957
Thanks, hoeveel zou een taxi kosten voor deze rit ?
pi_112561361
Flat rate, 45 dollar enkeltje.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_112563264
verkeerde post...

[ Bericht 93% gewijzigd door roym op 07-06-2012 17:33:24 ]
pi_112617357
Hoe komt iedereen toch steeds aan goedkope vluchten? Ik zit steeds ronde de 1000 euro.
De maatschappij waarbij ik wilde boeken werkt niet mee, zit nu te kijken of ik het niet beter zelf los kan boeken.
Tap tap tap
pi_112617588
wanneer wil je vliegen dan ?
pi_112617764
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 15:58 schreef Athlon64x het volgende:
wanneer wil je vliegen dan ?
In juli, beetje last-minute dus wel :@
Tap tap tap
pi_112617889
Da's inderdaad wel heel erg last-minute.
Kun je het niet uitstellen naar bijv. oktober?
Dan is het weer ook wat aangenamer daar en de vluchtprijzen zijn een stuk goedkoper dan.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_112618032
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 16:05 schreef Felixa het volgende:
Da's inderdaad wel heel erg last-minute.
Kun je het niet uitstellen naar bijv. oktober?
Dan is het weer ook wat aangenamer daar en de vluchtprijzen zijn een stuk goedkoper dan.
Vriendin van me kan alleen in juli weg :{
Tap tap tap
pi_112618133
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 16:08 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Vriendin van me kan alleen in juli weg :{
Oh, da's wel jammer dan. :{
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_112618194
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 16:02 schreef CherryLips het volgende:

[..]

In juli, beetje last-minute dus wel :@
Brussels Airlines heeft in juli nog behoorlijk wat tickets voor ¤619rt staan. (bijv. 3-9 juli). Moet je wel nog even naar Brussel heen en terug ;)
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  vrijdag 8 juni 2012 @ 16:56:55 #98
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_112620065
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 15:52 schreef CherryLips het volgende:
Hoe komt iedereen toch steeds aan goedkope vluchten? Ik zit steeds ronde de 1000 euro.
De maatschappij waarbij ik wilde boeken werkt niet mee, zit nu te kijken of ik het niet beter zelf los kan boeken.
Alleen of met twee personen? Wij vliegen deze herfst voor ongeveer 500 pp op new york.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_112647216
Zo zit momenteel in Jeruzalem :') Maar goed moet erg wennen aan die bochten indeling gisteren rondje Chelsea gelopen omdat ik vergat dat ik verkeerde kant op stond gericht met mijn mobiel in de macdonalds via google maps :')

even gemaakt. Geluid is wat kut mocht geen microfoon naar boven nemen ;(
  zaterdag 9 juni 2012 @ 01:50:03 #100
377383 Heester
Stokstaartje
pi_112647287
Leuk topic, ik mis New York echt.. ik heb me nog nooit zo thuis gevoeld als daar.
pi_112647502
Welke wijk vond je leuk dan?
pi_112648285
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 16:08 schreef CherryLips het volgende:
Vriendin van me kan alleen in juli weg :{
Niet de meest ideale tijd om naar NYC te gaan vanwege het weer en de ticketprijzen inderdaad.

Was er afgelopen weekend en toen was het nog goed te doen met temperaturen rond de 25 graden. Alleen in de metrostations werd het al wel erg warm en vochtig. Het was in ieder geval goed weer om eens de hele Hudson Park route af te lopen vanaf WTC naar Times Sq en terug via Broadway :)

Dit keer onderdak in het Hilton in Newark, via een halve prijs aanbieding van booking.com. Perfect gelegen naast het PATH en NJTransit station en heeft een gratis shuttle van en naar de luchthaven. Voor 2,5 dollar ben je op Manhattan in 20 minuten (WTC) of 40 min (33rd Street). Voor de rest is er in Newark niet veel te beleven, dus kan het alleen aanraden als je een goede aanbieding kunt vinden, geen probleem hebt met 20 minuten met de metro en/of je voor een wedstrijd of concert naar Prudential Center wil.
pi_112651719
Interessante documentaire over de geschiedenis van New York

  zaterdag 9 juni 2012 @ 11:36:02 #104
377383 Heester
Stokstaartje
pi_112651790
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 01:59 schreef Athlon64x het volgende:
Welke wijk vond je leuk dan?
Brooklyn, heerlijk rustig vergeleken met downtown manhattan.
pi_112657219
iedereen heeft het over all stars die hier zo goedkoop zijn. waar zijn die zo goedkoop dan? Wou nog een paar voor mijn kleine nichtje halen.
pi_112657270
Foot Locker op Times Square.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_112657523
In elke winkel waar ze All Stars verkopen zijn ze rond de 45-50 dollar.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 14:53:52 #108
377383 Heester
Stokstaartje
pi_112658093
Journeys vlakbij Rockefeller center verkoopt ze al voor 30 dollar, dat is niks.
  Public Relations / Redactie Film zaterdag 9 juni 2012 @ 15:08:08 #109
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_112658629
In Florida vonden we zelfs een paar voor 12 dollar in de Outlet.
pi_112672329
Ik vlieg over 2 weken voor weekje naar New York!

Zit in Hotel Pennsylvania dus midden in de herrie :P
Vermoed dat ik me daar prima ga vermaken. Het enige waar ik een beetje mee zit is het eten. Hoe zijn de prijzen voor een normale avondmaaltijd? (stuk vlees met wat garnituur)

Heb geen idee waar ik rekening mee moet houden.
Time's fun when you're having flies.
pi_112684408
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 20:37 schreef krazny het volgende:
Vermoed dat ik me daar prima ga vermaken. Het enige waar ik een beetje mee zit is het eten. Hoe zijn de prijzen voor een normale avondmaaltijd? (stuk vlees met wat garnituur)

Heb geen idee waar ik rekening mee moet houden.
Alles kan, van 10 dollar voor een menuutje in Chinatown tot 1500 dollar in een ronddraaiend restaurant op TimesSq.

In een diner zit je ongeveer aan 25-30 dollar. Reken daar 10 dollar bij als je er iets alcoholisch bij wil drinken.
pi_112711358
We hebben een paar all stars gekocht voor 25 dollar in een standaard sportzaak op de 5th avenue. Maar dat komt vast ook door de korting vanwege Memorial day
pi_112724212
Waar kan je het best een fiets huren in New York kosten ze rond 45 Euro per 2 uren :') Ik hoor dat je buiten centrum veel goedkoper kan :O
  maandag 11 juni 2012 @ 13:50:19 #114
155616 Proximo
For god, king & country
pi_112735584
*O* Woei nog 2 weken
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_112736160
http://franksbikes.com/ dit lijkt er meer op :P
  maandag 11 juni 2012 @ 21:21:22 #116
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112758632
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 03:03 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Niet de meest ideale tijd om naar NYC te gaan vanwege het weer en de ticketprijzen inderdaad.

Was er afgelopen weekend en toen was het nog goed te doen met temperaturen rond de 25 graden. Alleen in de metrostations werd het al wel erg warm en vochtig. Het was in ieder geval goed weer om eens de hele Hudson Park route af te lopen vanaf WTC naar Times Sq en terug via Broadway :)

Dit keer onderdak in het Hilton in Newark, via een halve prijs aanbieding van booking.com. Perfect gelegen naast het PATH en NJTransit station en heeft een gratis shuttle van en naar de luchthaven. Voor 2,5 dollar ben je op Manhattan in 20 minuten (WTC) of 40 min (33rd Street). Voor de rest is er in Newark niet veel te beleven, dus kan het alleen aanraden als je een goede aanbieding kunt vinden, geen probleem hebt met 20 minuten met de metro en/of je voor een wedstrijd of concert naar Prudential Center wil.
Stel je niet aan man :')
Ik was er vorige week ook en het was alles behalve warm, warmste dag was 27 graden. Een warme en vochtige metro was al helemaaaal geen sprake van..
quote:
2s.gif Op zondag 10 juni 2012 05:43 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Alles kan, van 10 dollar voor een menuutje in Chinatown tot 1500 dollar in een ronddraaiend restaurant op TimesSq.

In een diner zit je ongeveer aan 25-30 dollar. Reken daar 10 dollar bij als je er iets alcoholisch bij wil drinken.
Ga lekker naar five guys, goeie burger met friet en drinken voor zo'n 13 $ ofzo :Y
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_112764539
het is niet warm maar meer benauwd
pi_112765136
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 16:08 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Vriendin van me kan alleen in juli weg :{
Hoeft geen probleem te zijn imo. Ik ben 2 jaar geleden in juli geweest en het was dagelijks tegen de 40 graden. Enkel de metrostations waren echt smerig benauwd. Verder lekker zomers gekleed gaan en veel water meenemen. ^O^ Je moet een beetje tegen heet weer kunnen, maar ik zou me er zeker niet door tegen laten houden. :)
  ESF Reporter maandag 11 juni 2012 @ 22:54:19 #119
87554 Cee
Welluk?
pi_112766054
Ik vond het ook best te doen in de hitte. Je moet alleen niet met 30+ graden in de brandende zon op een doubledecker toeristenbus gaan zitten.
Was een beginnersfoutje destijds. Man, ik heb 't geweten. :')
pi_112777726
Wij hadden half mei ook een aantal keren een super warme en vochtige metro, maar niet op alle stations. Het verschilt dus.
pi_112777883
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:54 schreef Cee het volgende:
Ik vond het ook best te doen in de hitte. Je moet alleen niet met 30+ graden in de brandende zon op een doubledecker toeristenbus gaan zitten.
Was een beginnersfoutje destijds. Man, ik heb 't geweten. :')
Die fout heb ik in Rome al eens gemaakt, tijdens een hittegolf in juli.
Nooit weer.

Maar het hele New York-feest gaat niet door, de last-minute prijzen zijn echt hoog en de aanbiedingen die we hadden gevonden waren lokkertjes: zodra je wilt boeken, wordt de boeking geannuleerd en word je gebeld/gemaild met de werkelijke prijs die zo'n 250 eurp pp hoger ligt. Klojo's.
Ik wil nog wel graag gaan, maar dan buiten de zomermaanden om en eerder boeken. Ik kan echt niet tegen hitte en lig 's zomers het liefst binnen bij een airco.
Tap tap tap
  dinsdag 12 juni 2012 @ 10:59:33 #122
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_112779081
Buiten de zomermaanden is sowieso wat goedkoper :)
pi_112782053
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:43 schreef Justinn het volgende:

[..]

Hoeft geen probleem te zijn imo. Ik ben 2 jaar geleden in juli geweest en het was dagelijks tegen de 40 graden. Enkel de metrostations waren echt smerig benauwd. Verder lekker zomers gekleed gaan en veel water meenemen. ^O^ Je moet een beetje tegen heet weer kunnen, maar ik zou me er zeker niet door tegen laten houden. :)
Idd, ik ben er ook in augustus geweest. Erg heet idd, vooral als je je airconditioned hotel uitloopt, alleen vond het goed te doen. Op elke straathoek staan ook wel verkopers met gekoelde flesjes water voor een dollar.
Vind zulke temperaturen nog altijd beter dan regen en kou :P

Ook een tripje naar Washington DC gedaan en dat vond ik qua temperatuur minder. Nog een paar graadjes warmer icm. een drukkend/vochtig moerasklimaat.
pi_112794630
Misschien gaat het feest toch door :) Aardige dame bij het reisbureau heeft een half uur zitten typen en puzzelen voor de goedkoopste optie. We hebben alleen een korte overstap in Londen maar dat scheelt in totaal bijna 500 euro. Nu alleen de warmte nog leren trotseren :7
Tap tap tap
  dinsdag 12 juni 2012 @ 17:56:34 #125
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_112795711
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 10:59 schreef Omnifacer het volgende:
Buiten de zomermaanden is sowieso wat goedkoper :)
Ik ga in de kerstvakantie en dan is het dus ook erg duur :{
Wat doe ik hier?
pi_112796879
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 17:26 schreef CherryLips het volgende:
Misschien gaat het feest toch door :) Aardige dame bij het reisbureau heeft een half uur zitten typen en puzzelen voor de goedkoopste optie. We hebben alleen een korte overstap in Londen maar dat scheelt in totaal bijna 500 euro. Nu alleen de warmte nog leren trotseren :7
wat kost het je nu dan?
Hooray for boobies!
pi_112799127
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:22 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

wat kost het je nu dan?
1220 per persoon, 7 nachten.
Tap tap tap
  dinsdag 12 juni 2012 @ 19:12:50 #128
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112799353
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:22 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

wat kost het je nu dan?
Oh met british airways?!
Probeer een gratis upgrade naar world traveller plus te regelen met inchecken. Als ze die nog over hebben en je doet beetje aardig willen ze je daar best in zetten. Is best comfortabel!

En overstapje op LHR is prima te doen, heb ik ook gedaan van de week :)
Alleen er is wel een kans dat je met AA vliegt omdat ze alles delen met oneworld, dat is wel beetje kut want american is mij nog nooit bevallen, altijd onbeschofte mensen (nouja niet altijd, van tokyo naar chicago had ik een keer echt een super aardige, maar wel zo dom dat die niet wist dat griekenland in de euro zat)

Veel plezier!!

p.s. zit bij 1220 dan ook hotel in?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_112799539
1220 is incl hotel. Hotel Carter wel :') Werd er nog een beetje voor 'gewaarschuwd', maar ik ben hostels en motels gewend en vind een eigen douche en wc al fijn. Het was niet zo'n vreselijk hotel zeiden ze, maar ze raadden je wel aan om ook in je hotelkamer zelf slippers te dragen. Maar onder de douche draag ik ook altijd slippers op vakantie, dus dat vind ik allemaal best.

Wel met British Airways dus. Overstap in Londen, 'snack included' :D ! Zal dat upgraden even opschrijven, altijd fijn, maar het zal 's zomers wel druk zijn.
Tap tap tap
  dinsdag 12 juni 2012 @ 19:23:18 #130
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112800117
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:15 schreef CherryLips het volgende:
1220 is incl hotel. Hotel Carter wel :') Werd er nog een beetje voor 'gewaarschuwd', maar ik ben hostels en motels gewend en vind een eigen douche en wc al fijn. Het was niet zo'n vreselijk hotel zeiden ze, maar ze raadden je wel aan om ook in je hotelkamer zelf slippers te dragen. Maar onder de douche draag ik ook altijd slippers op vakantie, dus dat vind ik allemaal best.

Wel met British Airways dus. Overstap in Londen, 'snack included' :D ! Zal dat upgraden even opschrijven, altijd fijn, maar het zal 's zomers wel druk zijn.
Ja ok ok ik had een American vlucht terug en zat in een british airways vliegtuig dus het maakt geen ruk uit wat je koopt, je kan in allebeide maatschappijen terechtkomen ;)

Ik had dat van JFK naar LHR gekregen door lief te praten met dat meisje achter de incheck balie op jfk hihi :P Was wel fijn, betere stoel, meer ruimte, lekker dekentje, krantje, porseleinen bord en fatsoenlijk eten met echt metalen bestek. Grolschje erbij, goede koptelefoon ipv oortjes. Al met al prima.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_112840726
Wij gaan met zijn 6en begin Oktober een lange week naar NYC! *O*
Willen een appartementje huren, niet te duur maar wel redelijk dicht bij Manhattan/Central Park. Wat zijn de beste wijken om daar te zitten? Voorlopig valt ons oog op wijken als Garment District, East Harlem, Brooklyn en voornamelijk de Upper East Side.

Betalen daar ongeveer met zijn 6en 200 euro per nacht voor. Is dat een beetje redelijk / realistisch? :) (ik ga straks ook het topic wel een beetje doorlezen hoor). Maar voorlopig even melden (en dit topic tvpen) dat we gaan. Echt superveel zin in. Is van ons allen toch al jaren een wens ^O^ *O*

[ Bericht 9% gewijzigd door Norrage op 13-06-2012 16:03:01 ]
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_112845877
Geboekt *O* Hotel was in één dag tijd wel weer iets duurder geworden, maar boeien, goedkoper wordt het niet :')
Tap tap tap
  vrijdag 15 juni 2012 @ 14:28:46 #133
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_112928269
Ik ben sinds maandag terug van 10 dagen New York, vliegreis en hotel alles bij elkaar voor 800 euro! Geweldige stad, ik wil weer terug :D
PSN-ID: SoliD_S
  vrijdag 15 juni 2012 @ 14:29:47 #134
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112928314
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 14:28 schreef solidslayer het volgende:
Ik ben sinds maandag terug van 10 dagen New York, vliegreis en hotel alles bij elkaar voor 800 euro! Geweldige stad, ik wil weer terug :D
Hoe wat wat? Hoe krijg je dat voor elkaar?!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 14:37:48 #135
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_112928646
In januari via connections.be 2 tickets geboekt voor 380 euro pp (de dag ervoor was het 360, dus dan maar snel boeken) dan moet je wel vertrekken met de trein vanaf Antwerpen naar Schiphol en aangezien ik aan de belgse grens woon was dit geen probleem voor mij.

Via hotels.com een hotel op Queens geboekt "Quality Inn" in Woodside, leuke aanbieding voor rond de 85 euro per nacht, lig vlak aan de metro die je zo in manhattan dropt en met een weekpas voor de subway is dat helemaal niet zo duur ook.
PSN-ID: SoliD_S
pi_112935805
Even een ESTA vraagje, moet je als voornaam alleen je eerste naam of alles invullen, ik heb namelijk twee doopnamen die gewoon achter mijn voornaam in mijn paspoort staan op het zelfde regeltje. Bij KLM heb ik alle drie mijn namen ingevult.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 18:41:24 #137
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112939995
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 17:13 schreef roym het volgende:
Even een ESTA vraagje, moet je als voornaam alleen je eerste naam of alles invullen, ik heb namelijk twee doopnamen die gewoon achter mijn voornaam in mijn paspoort staan op het zelfde regeltje. Bij KLM heb ik alle drie mijn namen ingevult.
Ook bij KLM moet je enkel je eerste naam invullen
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 18:42:57 #138
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112940063
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 14:37 schreef solidslayer het volgende:
In januari via connections.be 2 tickets geboekt voor 380 euro pp (de dag ervoor was het 360, dus dan maar snel boeken) dan moet je wel vertrekken met de trein vanaf Antwerpen naar Schiphol en aangezien ik aan de belgse grens woon was dit geen probleem voor mij.

Via hotels.com een hotel op Queens geboekt "Quality Inn" in Woodside, leuke aanbieding voor rond de 85 euro per nacht, lig vlak aan de metro die je zo in manhattan dropt en met een weekpas voor de subway is dat helemaal niet zo duur ook.
Oh fraai, die vlucht is in elk geval erg goedkoop.
Ik zat zelf voor 79 aan fifth av, helemaal mooi maar wel gedeelde kamer. Maar aangezien ik jong ben en alles vind ik het prima :P

Wel lastig dat je vanuit Antwerpen moet dan, maarja is te overzien. Leuk!!
Al vlieg ik liever met BA/AA
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_112946656
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 18:41 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ook bij KLM moet je enkel je eerste naam invullen
Bij klm is dubbele naam goed. Maar twijfel toch nog een beetje voor de esta. Er staat "Enter your first (given) name as the first name appears on your passport under the First or Given Name field" in dit veld in mijn paspoort staan mijn 3 voornamen vermeld...
pi_112946720
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 21:15 schreef roym het volgende:

[..]

Bij klm is dubbele naam goed. Maar twijfel toch nog een beetje voor de esta. Er staat "Enter your first (given) name as the first name appears on your passport under the First or Given Name field" in dit veld in mijn paspoort staan mijn 3 voornamen vermeld...
Dan alleen de eerste voornaam die in je paspoort staat.
pi_112951550
Hoe lang moet je esta geldig zijn bij terugkeer, of maakt dat niet uit? (zoals soms met paspoorten)
Tap tap tap
  vrijdag 15 juni 2012 @ 23:41:14 #142
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112954239
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 21:15 schreef roym het volgende:

[..]

Bij klm is dubbele naam goed. Maar twijfel toch nog een beetje voor de esta. Er staat "Enter your first (given) name as the first name appears on your passport under the First or Given Name field" in dit veld in mijn paspoort staan mijn 3 voornamen vermeld...
Er staat first.
Er staat first

First betekent eerste in het engels. Je eerste naam of je roepnaam
Je naam
Je voornaam

duidelijk?
:P

En ja bij een airline is je volledig voornaam ook goed maar normaliter vul je je eerste naam gewoon in, je echte voornaam ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 23:41:53 #143
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112954273
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 22:55 schreef CherryLips het volgende:
Hoe lang moet je esta geldig zijn bij terugkeer, of maakt dat niet uit? (zoals soms met paspoorten)
Volgens mij maakt dat niet uit maar kijk anders gewoon op de officiele website van esta. Hij is 2 jaar geldig dus. En anders kun je zo een nieuwe aanvragen
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_112954598
Mijn meest bizarre ervaring in New York vond ik toch wel mijn avondbezoek aan het Empire State Building.
Eenmaal op de 86ste verdieping weet je echt niet wat je ziet. Mits onbewolkt heb je echt een onvergetelijk uitzicht over een zee van lichtjes.
Zal hier nog een keer de foto's plaatsen die ik toen heb gemaakt. :)
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_112983564

vandaag met een paar Fransen gefietst erg vet tussen verkeer racen ! Alleen politie snapt er niet zoveel van .
  zaterdag 16 juni 2012 @ 22:18:12 #146
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112983957
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 22:11 schreef Athlon64x het volgende:

vandaag met een paar Fransen gefietst erg vet tussen verkeer racen ! Alleen politie snapt er niet zoveel van .
Ik word gewoon misselijk man, kun je niet recht fietsen of wat? :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_112987969
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 22:11 schreef Athlon64x het volgende:

vandaag met een paar Fransen gefietst erg vet tussen verkeer racen ! Alleen politie snapt er niet zoveel van .
Haha leuk :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_112988054
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 22:11 schreef Athlon64x het volgende:

vandaag met een paar Fransen gefietst erg vet tussen verkeer racen ! Alleen politie snapt er niet zoveel van .
Wat een gezwabber :D Lijkt Cloverfield wel.
Tap tap tap
pi_112988275
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 22:18 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik word gewoon misselijk man, kun je niet recht fietsen of wat? :P
Vreemd inderdaad, kan me niet voorstellen hoe je zo fietst....
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zaterdag 16 juni 2012 @ 23:51:31 #150
57586 Bananenman
-----------
pi_112988388
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 23:47 schreef Wootism het volgende:
Mijn meest bizarre ervaring in New York vond ik toch wel mijn avondbezoek aan het Empire State Building.
Eenmaal op de 86ste verdieping weet je echt niet wat je ziet. Mits onbewolkt heb je echt een onvergetelijk uitzicht over een zee van lichtjes.
Zal hier nog een keer de foto's plaatsen die ik toen heb gemaakt. :)
Vind het uitzicht vanaf Rockefeller Center in NYC wel stukken mooier dan vanaf het ESB.
pi_112988496
Ik probeer kaartjes te reserveren voor het 9/11 memorial maar de site doet het niet -O- Moet onze namen invullen, maar als ik daarna op Next klik, gebeurt er niks. Heb meerdere browsers geprobeerd.
Tap tap tap
  zaterdag 16 juni 2012 @ 23:59:19 #152
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112988730
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 23:51 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Vind het uitzicht vanaf Rockefeller Center in NYC wel stukken mooier dan vanaf het ESB.
Mooiste uitzicht is een nadering op la guardia 's nachts parallel aan manhattan :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_112988895
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 23:49 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Vreemd inderdaad, kan me niet voorstellen hoe je zo fietst....
Probeer jij maar eens te fietsen met ene camera in je hand...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_112988957
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 23:49 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Vreemd inderdaad, kan me niet voorstellen hoe je zo fietst....
Wat dacht je van de camera vastmaken aan je stuur...
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_112989024
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 23:51 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Vind het uitzicht vanaf Rockefeller Center in NYC wel stukken mooier dan vanaf het ESB.
Ben nooit bovenin geweest bij nacht, maar kan me niet voorstellen dat het een mooier beeld geeft dan het ESB. Maar ieder zijn ding natuurlijk.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  zondag 17 juni 2012 @ 00:10:56 #156
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_112989232
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 00:03 schreef Norrage het volgende:

[..]

Probeer jij maar eens te fietsen met ene camera in je hand...
Ja vaak genoeg geprobeerd maar zelfs met een paar halve liters ziet het er niet zo slingerend uit :P
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 00:06 schreef Wootism het volgende:

[..]

Ben nooit bovenin geweest bij nacht, maar kan me niet voorstellen dat het een mooier beeld geeft dan het ESB. Maar ieder zijn ding natuurlijk.
Ook niet boven geweest maar kan het me juist wel voorstellen. Als je ESB namelijk zelf ook ziet 's nachts is dat toch geweldig? + overdag kun je mooi over central park uitgluren
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zondag 17 juni 2012 @ 00:20:09 #157
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_112989623
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 23:53 schreef CherryLips het volgende:
Ik probeer kaartjes te reserveren voor het 9/11 memorial maar de site doet het niet -O- Moet onze namen invullen, maar als ik daarna op Next klik, gebeurt er niks. Heb meerdere browsers geprobeerd.
waarom zou je daarheen willen, of is er familie van je omgekomen? :s)
  zondag 17 juni 2012 @ 00:24:39 #158
62419 CherryLips
chocoholic
pi_112989809
quote:
10s.gif Op zondag 17 juni 2012 00:20 schreef Shispeed het volgende:

[..]

waarom zou je daarheen willen, of is er familie van je omgekomen? :s)
Omdat het me indrukwekkend lijkt.
Tap tap tap
  zondag 17 juni 2012 @ 01:14:18 #159
57586 Bananenman
-----------
pi_112991443
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 00:06 schreef Wootism het volgende:

[..]

Ben nooit bovenin geweest bij nacht, maar kan me niet voorstellen dat het een mooier beeld geeft dan het ESB. Maar ieder zijn ding natuurlijk.
Het is juist veel mooier omdat je uitkijkt óp het ESB.

Richting downtown:



Richting uptown:



Oneindig veel mooier juist vanwege het zicht op het ESB en het uitzicht op Central Park imo. Ben in beide geweest maar zou mensen die naar NYC gaan juist aanraden om het ESB over te slaan en alleen in Rockefeller Center naar boven te gaan :)
  zondag 17 juni 2012 @ 01:16:06 #160
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_112991490
quote:
14s.gif Op zondag 17 juni 2012 01:14 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Het is juist veel mooier omdat je uitkijkt óp het ESB.

Richting downtown:

[ afbeelding ]

Richting uptown:

[ afbeelding ]

Oneindig veel mooier juist vanwege het zicht op het ESB en het uitzicht op Central Park imo. Ben in beide geweest maar zou mensen die naar NYC gaan juist aanraden om het ESB over te slaan en alleen in Rockefeller Center naar boven te gaan :)
Eens :Y.
2000 light years from home
pi_112992463
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 23:44 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Wat een gezwabber :D Lijkt Cloverfield wel.
Ja kon ik niks aan doen :'(



:P zo gemonteerd :')
pi_112996245
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 00:04 schreef Wootism het volgende:

[..]

Wat dacht je van de camera vastmaken aan je stuur...
Joh, je meent het. Mijn punt was dat ik niet begrijp dat iemand zo tekeer gaat met zijn stuur... Je ziet zelfs op een moment een fietser ernaast gewoon recht fietsen, terwijl de persoon met de camera met zijn stuur blijft flipperen. Dan fiets je een beetje als een idioot, of voor de show wellicht, geen idee.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Public Relations / Redactie Film zondag 17 juni 2012 @ 12:36:50 #163
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_112999525
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 01:16 schreef Merkie het volgende:

[..]

Eens :Y.
Gewoon beide. Eén overdag, de ander bij schemering tot het donker is.
  zondag 17 juni 2012 @ 13:07:35 #164
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_113000369
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2012 00:24 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Omdat het me indrukwekkend lijkt.
Naja je hebt gewoon die 2 vijvers in een mooie tuin die zich midden in een grote bouwput bevindt. En de beveiliging is echt overdreven, net een vliegveld. Je moet zelfs je riem af :') en dan moet je langs 3 of 4 plekken je kaartje laten checken
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zondag 17 juni 2012 @ 13:15:34 #165
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_113000544
quote:
7s.gif Op zondag 17 juni 2012 13:07 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Naja je hebt gewoon die 2 vijvers in een mooie tuin die zich midden in een grote bouwput bevindt. En de beveiliging is echt overdreven, net een vliegveld. Je moet zelfs je riem af :') en dan moet je langs 3 of 4 plekken je kaartje laten checken
en dan nog niet te beginnen over alle verkapte amerikaanse propaganda, hoogmoed en zieligdoenerij :')
  zondag 17 juni 2012 @ 13:24:50 #166
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_113000807
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 01:48 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

Ja kon ik niks aan doen :'(

[ afbeelding ]

:P zo gemonteerd :')
Bij gebrek aan beter dan idd maar zo.. maar koop de volgende keer dan zoiets;



Midland XTA-102. Werkt best goed, alleen blijf je altijd wel wat trillingen houden, zeker met zo'n zwaardere Kodak ZX-3 Playsport.
  Public Relations / Redactie Film zondag 17 juni 2012 @ 13:46:44 #167
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_113001627
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 23:53 schreef CherryLips het volgende:
Ik probeer kaartjes te reserveren voor het 9/11 memorial maar de site doet het niet -O- Moet onze namen invullen, maar als ik daarna op Next klik, gebeurt er niks. Heb meerdere browsers geprobeerd.
t heb ik ook gehad. Als je alle achternamen identiek invult, lukt het wel. Dit kan natuurlijk fout zijn, dus dan kan je beter een paar keer heel het proces doorlopen ipv in één keer alle namen invullen (dus één per keer). Duurt iets langer, maar dan heb je wel de tickets!
Het is inderdaad een indrukwekkende plek.
  Public Relations / Redactie Film zondag 17 juni 2012 @ 13:47:08 #168
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_113001646


[ Bericht 100% gewijzigd door Roberto_BOZ op 17-06-2012 13:47:26 ]
pi_113006317
quote:
14s.gif Op zondag 17 juni 2012 01:14 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Het is juist veel mooier omdat je uitkijkt óp het ESB.

Richting downtown:

[ afbeelding ]

Richting uptown:

[ afbeelding ]

Oneindig veel mooier juist vanwege het zicht op het ESB en het uitzicht op Central Park imo. Ben in beide geweest maar zou mensen die naar NYC gaan juist aanraden om het ESB over te slaan en alleen in Rockefeller Center naar boven te gaan :)
ESB uitzicht op financial is daarintegen vele malen mooier... En CP is natuurlijk ook maar een groot bos.... De grootsheid daarvan beleef je pas als je in CP bent... Ik zou persoonlijk beide doen.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zondag 17 juni 2012 @ 17:12:14 #170
62419 CherryLips
chocoholic
pi_113009804
quote:
10s.gif Op zondag 17 juni 2012 13:15 schreef Shispeed het volgende:

[..]

en dan nog niet te beginnen over alle verkapte amerikaanse propaganda, hoogmoed en zieligdoenerij :')
Ach, 't is gratis :7
Nee, wil er toch even langs.
Erger dan die vreselijke Amerikaanse poppenkast in Disney World kan het bijna niet zijn. Is ook wel een bezoekje waard.
Tap tap tap
  zondag 17 juni 2012 @ 17:13:35 #171
62419 CherryLips
chocoholic
pi_113009850
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 13:46 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

t heb ik ook gehad. Als je alle achternamen identiek invult, lukt het wel. Dit kan natuurlijk fout zijn, dus dan kan je beter een paar keer heel het proces doorlopen ipv in één keer alle namen invullen (dus één per keer). Duurt iets langer, maar dan heb je wel de tickets!
Het is inderdaad een indrukwekkende plek.
Ja, hij vult de achternaam van de tweede persoon wel steeds automatisch aan. Dan probeer ik het los van elkaar :)

edit: dat doet ie dus ook niet ;(

edit 2: hij snapt tussenvoegsels in achternamen niet :')

edit 3: wil ik de pass van een vriendin aanvragen, is dat tijdvak ineens vol :') :'( :D

[ Bericht 8% gewijzigd door CherryLips op 17-06-2012 17:20:30 ]
Tap tap tap
pi_113010114
Even de rivier oversteken levert ook leuke plaatjes van Mahattan op ;)



De rest van de foto's hier

[ Bericht 16% gewijzigd door DutchTrain op 17-06-2012 17:25:55 ]
  Moderator zondag 17 juni 2012 @ 18:03:24 #173
45833 crew  Fogel
pi_113011450
Wat is foto 31?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_113011596
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2012 18:03 schreef Fogel het volgende:
Wat is foto 31?
Als ik dezelfde telling gebruik, dan is dat het parlement van Canada in Ottawa.
  Moderator zondag 17 juni 2012 @ 18:10:24 #175
45833 crew  Fogel
pi_113011690
quote:
2s.gif Op zondag 17 juni 2012 18:08 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Als ik dezelfde telling gebruik, dan is dat het parlement van Canada in Ottawa.
Dat verklaart waarom ik het niet in NY geplaatst kreeg :)




Goede fotos ^O^
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_113011800
Dank, was een reisje van NYC naar Albany, 1000-Islands, Ottawa, Montreal (F1), Burlington, Portland (Maine) en New Haven. Totaal 1500 mijl gereden in 15 dagen. Montreal is een geweldige stad met leuke mensen, maar net iets te ver om vanuit NYC te rijden voor een kort bezoek. Vermont is zeker het bezoeken waard en ook Portland en New Haven zijn verrassend leuke stadjes.
  zondag 17 juni 2012 @ 18:23:25 #177
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_113012065
Portland in maine is inderdaad erg leuk.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_113038281
die bussen met open dak hoe heten die nog alweer? ik zit nu op een site city ride maar dat kost 80 Dollar _O-
pi_113048337
quote:
14s.gif Op zondag 17 juni 2012 18:14 schreef DutchTrain het volgende:
Dank, was een reisje van NYC naar Albany, 1000-Islands, Ottawa, Montreal (F1), Burlington, Portland (Maine) en New Haven. Totaal 1500 mijl gereden in 15 dagen. Montreal is een geweldige stad met leuke mensen, maar net iets te ver om vanuit NYC te rijden voor een kort bezoek. Vermont is zeker het bezoeken waard en ook Portland en New Haven zijn verrassend leuke stadjes.
Zo, gave roadtrip hoor. Mooie foto's ook! Leuk hoe je van die details fotografeert zoals de donuts en de supermarkt.
pi_113085437
quote:
7s.gif Op zondag 17 juni 2012 13:07 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Naja je hebt gewoon die 2 vijvers in een mooie tuin die zich midden in een grote bouwput bevindt. En de beveiliging is echt overdreven, net een vliegveld. Je moet zelfs je riem af :') en dan moet je langs 3 of 4 plekken je kaartje laten checken
Nou inderdaad, NYC is de vetste stad van de wereld, alleen de beveiliging bij alle bezienswaardigheden. :N

Riem af, schoenen uit, tas ondersteboven gekeerd als je ToTR, ESB of 9/11 memorial wil bezoeken.
Zelfs als je naar het vrijheidsbeeld wil.. het VRIJHEIDSbeeld.

9/11 zal nooit uit die stad verdwijnen.

Over het 9/11 memorial, dat viel ons ook wel wat tegen.. nadat je eindelijk na alle checkpoints en safety checks binnen bent had ik het alweer gehad. 2 gigantische gaten in de grond ten midden van een gigantische bouwput. Ik werd er niet warm of koud van eigenlijk..

Ik kan veel meer genieten wanneer ik een yellow cab voorbij zie rijden en dan ophetzelfde moment stoom uit een put zie komen, dan lopen mij de rillingen over het lijf van geluk.
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
pi_113086486
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 03:12 schreef GroenerDanGras het volgende:

[..]

Nou inderdaad, NYC is de vetste stad van de wereld, alleen de beveiliging bij alle bezienswaardigheden. :N

Riem af, schoenen uit, tas ondersteboven gekeerd als je ToTR, ESB of 9/11 memorial wil bezoeken.
Zelfs als je naar het vrijheidsbeeld wil.. het VRIJHEIDSbeeld.

9/11 zal nooit uit die stad verdwijnen.
Ik was zo verbaasd over de bizarre security voor de boot naar het vrijheidsbeeld dat ik daar een foto van wilde maken (oké, beetje suf misschien). Had nog niet afgeklikt of er stond al op hoge poten iemand naast me: 'You have got to remove that picture! Give me that camera!'
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 19 juni 2012 @ 09:01:41 #182
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_113086592
De beveiliging is niet alleen daarzo zo streng. In dezelfde reis zijn wij ook naar Washington D.C. gegaan, en daar is het minstens zo streng. Bij het Capitool zelfs nog een stap hoger. Ik hoop alleen wel dat het personeel vaak rouleert, want als je 8 uur per dag tassen moet controlen waar in 95% van de gevallen niks inzit, verslapt je aandacht. Maar de strenge controle is na de gebeurtenisen wel begrijpbaar.

Rook uit een put en yellow cabs...inderdaad, foto's vol ermee!
  dinsdag 19 juni 2012 @ 10:01:01 #183
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_113087855
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 17:13 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja, hij vult de achternaam van de tweede persoon wel steeds automatisch aan. Dan probeer ik het los van elkaar :)

edit: dat doet ie dus ook niet ;(

edit 2: hij snapt tussenvoegsels in achternamen niet :')

edit 3: wil ik de pass van een vriendin aanvragen, is dat tijdvak ineens vol :') :'( :D
Het maakt helemaal niks uit hoelaat je gaat.. wij hadden kaarten voor 6.00pm en we gingen om 5.00pm en geen haan die er naar kraait dat je een uur te vroeg bent, en dat was 2 weken terug.
PSN-ID: SoliD_S
  † In Memoriam † dinsdag 19 juni 2012 @ 15:33:54 #184
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_113100295
quote:
3s.gif Op zondag 17 juni 2012 17:20 schreef DutchTrain het volgende:
Even de rivier oversteken levert ook leuke plaatjes van Mahattan op ;)

[ afbeelding ]

De rest van de foto's hier

Ik baal nu te meer dat ik niet op de High Line een wandeling heb gemaakt :(
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_113130283
Ach, de High Line is wel leuk om over te wandelen maar zou ik niet bij m'n top bezienswaardigheden zetten.
  woensdag 20 juni 2012 @ 09:30:50 #186
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_113131410
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 08:32 schreef Dikketroela het volgende:
Ach, de High Line is wel leuk om over te wandelen maar zou ik niet bij m'n top bezienswaardigheden zetten.
Stiekem vond ik de High Line zeker wel één van de hoogtepunten van de stad. :)
pi_113132401
Ik ben er vorige week geweest en het was wel leuk dat high line park. Zeker om het als begin van een shop toertje door het meatpacking distrcit en bleecker enz te doen. Maar heel bijzonder vond ik het niet. Er is ook nog wel flink wat in aanbouw. Dus het gaat wel wat worden.
pi_113136039
Vriendinnetje is nu onderweg naar NYC. Haar broertje woont daar tijdelijk om te dansen.. So ffffing green of envy
Be brave. Be kind.
pi_113136160
Kan niet wachten tot m'n vriendin er heen verhuist in januari (voor een half jaar). Met een beetje mazzel neem ik dan zelf een tijdje vrij om er wat langer te zitten.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  † In Memoriam † woensdag 20 juni 2012 @ 12:40:01 #190
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_113138504
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 08:32 schreef Dikketroela het volgende:
Ach, de High Line is wel leuk om over te wandelen maar zou ik niet bij m'n top bezienswaardigheden zetten.
Jij niet nee :P.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_113139878
Spoor, bloemen, mensen, dat is wel enigszins een samenvatting van de High Line. En dat je af en toe door een straat kan kijken.

Het leukste vond ik de soort van kijkdoos dierentuin die ergens neergezet was. Maar dat was ook het enige eigenlijk. Wat hierboven al gezegd werd, de rest is nog in aanbouw.
  † In Memoriam † woensdag 20 juni 2012 @ 14:45:47 #192
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_113143449
Ik ga gewoon terug over een paar jaar O+
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_113148448
Ik ook, en dan met een dikke zak geld zodat ik ook een helikoptervlucht kan maken :D
pi_113161252
High Line was zeker de moeite waard.

De beveiliging was inderdaad erg streng bij 9/11. Ik had onze kaartjes dubbelzijdig uitgeprint. Dat was absoluut niet mogelijk, moest mijn kaartjes omruilen...
pi_113162633
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:45 schreef Skaai het volgende:
Ik ga gewoon terug over een paar jaar O+
Wij ook :P
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_113166155
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:45 schreef Skaai het volgende:
Ik ga gewoon terug over een paar jaar O+
Kan ik mee? :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_113170383
zo weer terug naar Nederland :(

Was echt 2 geweldige weken gelukkig nog 80 gig aan film materiaal opgenomen :') in avchd nog wel te verstaan dus van de week aardig wat te monteren :P
pi_113207320
Tof O+

Goede camera :P Mijn foto's worden niet zo mooi :')
Tap tap tap
pi_113209216
quote:
17s.gif Op donderdag 21 juni 2012 20:59 schreef nodisch18 het volgende:
Enkele pica's uit New York van mijn bezoekje van vorige week:
Mooi!! _O_
pi_113209696
wat voor cam?

Gisteren bijna vliegtuig gemist :') Stond ik bij JFK moest bij Newark wezen _O- die man stuurde mij door naar JFK notabene :(

Snel taxi genomen 100 Dollar armer :'(
pi_113209814
Nikon D5000 staat er bij Flickr.

Schitterende foto's! Ik heb er niet echt verstand van, maar heb je een duur lensje er op? Zie dat de body nog wel enigszins te betalen is (ben zelf aan het oriënteren voor een Canon), maar vraag me af of de kwaliteit van jouw foto's ook enigszins door een goede lens dus komt! Ze zijn wel errugg mooi namelijk! Toegevoegd aan m'n bookmarks, en een paar opgeslagen om te rouleren als background! ;)

Jouw foto's hebben me echt weer heimwee doen kweken...
  donderdag 21 juni 2012 @ 21:52:20 #203
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_113210060
Mooie foto's!
Ligt meer aan de fotograaf dan aan de camera lijkt me ;)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_113210470
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 21:49 schreef LeNick het volgende:
Nikon D5000 staat er bij Flickr.

Schitterende foto's! Ik heb er niet echt verstand van, maar heb je een duur lensje er op? Zie dat de body nog wel enigszins te betalen is (ben zelf aan het oriënteren voor een Canon), maar vraag me af of de kwaliteit van jouw foto's ook enigszins door een goede lens dus komt! Ze zijn wel errugg mooi namelijk! Toegevoegd aan m'n bookmarks, en een paar opgeslagen om te rouleren als background! ;)

Jouw foto's hebben me echt weer heimwee doen kweken...
Oh wacht, had alle tabladen open staan met de foto's die ik wilde gaan opslaan, maar dat gaat dus niet op een of andere manier...

Zou je dan in misschien ieder geval dezen kunnen delen? :D

http://www.flickr.com/pho(...)es/c/in/photostream/
http://www.flickr.com/pho(...)es/c/in/photostream/
http://www.flickr.com/pho(...)es/c/in/photostream/
http://www.flickr.com/pho(...)es/c/in/photostream/
http://www.flickr.com/pho(...)es/c/in/photostream/
http://www.flickr.com/pho(...)es/c/in/photostream/
http://www.flickr.com/pho(...)es/c/in/photostream/

Excuses als het er teveel zijn.. :@ haha! maar ze zijn erg mooi!
pi_113211005
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 21:49 schreef LeNick het volgende:
Nikon D5000 staat er bij Flickr.

Schitterende foto's! Ik heb er niet echt verstand van, maar heb je een duur lensje er op? Zie dat de body nog wel enigszins te betalen is (ben zelf aan het oriënteren voor een Canon), maar vraag me af of de kwaliteit van jouw foto's ook enigszins door een goede lens dus komt! Ze zijn wel errugg mooi namelijk! Toegevoegd aan m'n bookmarks, en een paar opgeslagen om te rouleren als background! ;)
Dank u. Ik had in NY twee lenzen bij me. Een 18-105mm (standaard kitlens) en een 12-24mm. Die laatste is op zich wel prijzig maar kun je ook gewoon huren. Circa E 90,- voor een weekje.

Ik heb inderdaad een nikon d5000. Natuurlijk helpt een goede camera, maar de compositie moet je zelf maken 8-)
  ESF Reporter donderdag 21 juni 2012 @ 22:15:23 #206
87554 Cee
Welluk?
pi_113211642
Mooie foto's nodisch! ^O^ Vooral Who's the boss, geniaal. _O_
pi_113211664
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 21:57 schreef LeNick het volgende:

[..]

Zou je dan in misschien ieder geval dezen kunnen delen? :D

Excuses als het er teveel zijn.. :@ haha! maar ze zijn erg mooi!
Geen probleem, lig nu op de bank, zal ze straks ff posten.
pi_113212377
Thanks! :)
pi_113214914
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 21:57 schreef LeNick het volgende:

[..]

Zou je dan in misschien ieder geval dezen kunnen delen? :D

Als het goed is kun je ze nu wel downloaden. Had je die andere (vorige pagina) inmiddels al wel?
pi_113214968
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 21:47 schreef Athlon64x het volgende:
wat voor cam?

Gisteren bijna vliegtuig gemist :') Stond ik bij JFK moest bij Newark wezen _O- die man stuurde mij door naar JFK notabene :(

Snel taxi genomen 100 Dollar armer :'(
:o

Welke man stuurde je door? :?
pi_113215111
Als jullie zouden mogen kiezen:

50 euro per nacht in Upper East Side, of 30 euro per nacht in Queens, of 30 euro per nacht in Brooklyn?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_113216192
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juni 2012 23:01 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

Als het goed is kun je ze nu wel downloaden. Had je die andere (vorige pagina) inmiddels al wel?
Ja, die foto's zijn gelukt! Hartstikke bedankt!! Nee van de andere pagina had ik nog niet, dit zijn de laatste vier die ik nog graag zou willen opslaan!

http://www.flickr.com/pho(...)es/c/in/photostream/
http://www.flickr.com/pho(...)es/c/in/photostream/
http://www.flickr.com/pho(...)es/c/in/photostream/
http://www.flickr.com/pho(...)es/c/in/photostream/

Heb nu die van die Prius cab als achtergrond :)
pi_113217376
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 23:04 schreef Norrage het volgende:
Als jullie zouden mogen kiezen:

50 euro per nacht in Upper East Side, of 30 euro per nacht in Queens, of 30 euro per nacht in Brooklyn?
Queens

Welke wijk trouwens in Brooklyn ?
pi_113219396
Ik ga eind augustus voor het eerst naar NY. Nu willen we uiteraard het vrijheidsbeeld en ellis island bezoeken/zien. Wat kunnen we het beste doen ? Ik weet dat er meerdere mogelijkheden zijn maar wat raden jullie aan ?
pi_113223054
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 23:21 schreef LeNick het volgende:

[..]

Ja, die foto's zijn gelukt! Hartstikke bedankt!! Nee van de andere pagina had ik nog niet, dit zijn de laatste vier die ik nog graag zou willen opslaan!

http://www.flickr.com/pho(...)es/c/in/photostream/
http://www.flickr.com/pho(...)es/c/in/photostream/
http://www.flickr.com/pho(...)es/c/in/photostream/
http://www.flickr.com/pho(...)es/c/in/photostream/

Heb nu die van die Prius cab als achtergrond :)
Check!
pi_113223457
quote:
17s.gif Op donderdag 21 juni 2012 20:59 schreef nodisch18 het volgende:
Enkele pica's uit New York van mijn bezoekje van vorige week:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Super foto's! Mooi gedaan!
pi_113228344
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 00:33 schreef roym het volgende:
Ik ga eind augustus voor het eerst naar NY. Nu willen we uiteraard het vrijheidsbeeld en ellis island bezoeken/zien. Wat kunnen we het beste doen ? Ik weet dat er meerdere mogelijkheden zijn maar wat raden jullie aan ?
Vroeg opstaan en zorgen dat je rond 8u-8.30u je kaartjes gehaald hebt. Daarna eerst het Vrijheidsbeeld (om en nabij een uurtje) en daarna door naar Ellis Island. Als je daar alles wilt zien moet je toch wel een uurtje of 3 uittrekken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_113229421
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 00:33 schreef roym het volgende:
Ik ga eind augustus voor het eerst naar NY. Nu willen we uiteraard het vrijheidsbeeld en ellis island bezoeken/zien. Wat kunnen we het beste doen ? Ik weet dat er meerdere mogelijkheden zijn maar wat raden jullie aan ?
Zoals hierboven al staat idd vrij vroeg opstaan. Wij waren er rond 10 uur en toen stond er al een aardige rij. Of een kaartje kopen met een vooraf bepaalde tijd. Dan mag je de korte rij is. Verder gewoon met die boot gaan en de beide eilanden op. Die ferry vind ik dan weer net niet helemaal. Voor die 18 dollar geloof ik hoef je het ook niet te laten.
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 22 juni 2012 @ 11:58:42 #219
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_113229578
Het Vrijheidsbeeld is op dit moment in renovatie dus gesloten. Wij zijn een paar weken geleden hier dan ook niet uitgestapt.
Ik weet niet wat er dan nog verder te doen is.

Ellis Island is zonder twijfel een must-do aldaar!
pi_113230428
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 23:02 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

:o

Welke man stuurde je door? :?
zo Indian gozer die half Engels spraak. Daarna in Taxi met een Chinees die amper Engels spraak _O-
pi_113230985
Waarom verbaast me dat niet dat uitgerekend jij bijna je vliegtuig mist omdat je naar een ''Indian gozer'' luistert? :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_113231199
Hij was een medewerker van JFK
pi_113231527
Vanwaar uit werd je doorgestuurd dan? Wat een verhaal zeg.. :') Voortaan toch maar even goed je tickets bekijken voor vertrek.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 22 juni 2012 @ 13:06:26 #224
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_113232381
Je zou inderdaad verwachten dat het wel op de tickets staat ;)
pi_113235197
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 11:55 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Zoals hierboven al staat idd vrij vroeg opstaan. Wij waren er rond 10 uur en toen stond er al een aardige rij. Of een kaartje kopen met een vooraf bepaalde tijd. Dan mag je de korte rij is. Verder gewoon met die boot gaan en de beide eilanden op. Die ferry vind ik dan weer net niet helemaal. Voor die 18 dollar geloof ik hoef je het ook niet te laten.
Thanks voor de info ! Welke boot kan je dan het beste nemen (welke aanbieder) en moet je dit ook op voorhand boeken ?
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 22 juni 2012 @ 14:37:37 #226
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_113235953
Er varen heel veel boten maar volgens mij is er maar één die kan aanleggen bij beide eilanden?
Dit is niet te missen als je eenmaal in Battery Park bent.

Je hoeft vooraf niet per sé tickets te bestellen. Wij waren er ook rond 10 uur en hebben klein half uurtje gewacht. Trek er wel de tijd voor uit want er is veel te zien op de eiland(en).
pi_113236164
Ik zat hier naar te kijken voor het Vrijheidsbeeld: http://www.nps.gov/stli/index.htm
Ik wil zelf graag naar Ellis Island.
Tap tap tap
pi_113236356
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 14:19 schreef roym het volgende:

[..]

Thanks voor de info ! Welke boot kan je dan het beste nemen (welke aanbieder) en moet je dit ook op voorhand boeken ?
Het is één boot inderdaad, het is niet te missen. Koop gewoon een combi-ticket voor beide eilanden en ga mee met de massa.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_113246102
Precies. Gewoon in dat fort in battery park een kaartje kopen en dan in de rij aansluiten. De Staten Island ferry heet het geloof ik Foutje moet de state of liberty ferry zijn. Maar dat kan je niet missen. Loop naar de beveilgingstent en dan achteraansluiten.

Die stopt eerst op het einland van het vrijheidsbeeld. Daarna kun je weer op een volgende boot stappen die naar Ellis island gaat en daarna weer op een andere boot die weer teruggaat naar de kade.

@Jabberwocky aangepast. foutje.

[ Bericht 4% gewijzigd door Stansfield op 22-06-2012 19:06:14 ]
  vrijdag 22 juni 2012 @ 19:04:40 #230
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_113246340
Staten Island Ferry is gratis maar stopt niet bij het Vrijheidsbeeld.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_113246390
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 23:04 schreef Norrage het volgende:
Als jullie zouden mogen kiezen:

50 euro per nacht in Upper East Side, of 30 euro per nacht in Queens, of 30 euro per nacht in Brooklyn?
Ligt erg aan het type accommodatie en bijv. nabijheid metrostations. Als de Brooklyn-optie in Williamsburg is zou ik daarvoor gaan.
  † In Memoriam † vrijdag 22 juni 2012 @ 19:10:17 #232
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_113246518
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 21:47 schreef Athlon64x het volgende:
wat voor cam?

Gisteren bijna vliegtuig gemist :') Stond ik bij JFK moest bij Newark wezen _O- die man stuurde mij door naar JFK notabene :(

Snel taxi genomen 100 Dollar armer :'(
WTF :') welke man stuurde je dan door? Je hebt je ticket zelf gekocht en gelezen toch :')
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  Moderator vrijdag 22 juni 2012 @ 19:14:56 #233
155227 crew  Guppy
dus
pi_113246701
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 19:10 schreef Skaai het volgende:

[..]

WTF :') welke man stuurde je dan door? Je hebt je ticket zelf gekocht en gelezen toch :')
Dat vind ik ook een raar verhaal!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_113246713
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 19:06 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ligt erg aan het type accommodatie en bijv. nabijheid metrostations. Als de Brooklyn-optie in Williamsburg is zou ik daarvoor gaan.
Zijn allen zelfstandige appartementen. Ik heb even niet paraat waar in brooklyn het zou zijn. Het is een beetje de vraag can meer betalen en in Manhattan zitten óf minder betalen en elke dag moeten 'reizen' :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_113247067
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 19:15 schreef Norrage het volgende:

[..]

Zijn allen zelfstandige appartementen. Ik heb even niet paraat waar in brooklyn het zou zijn. Het is een beetje de vraag can meer betalen en in Manhattan zitten óf minder betalen en elke dag moeten 'reizen' :)
Als je 'hoog' op de Upper East Side zit heb je kans dat je langer moet reizen dan dat je in Long Island City op Queens zit. Ligt er ook aan waar je heen wilt natuurlijk. Upper East Side loopt ook maar 1 metrolijn door. Wel mooie prijzen dan, dan deel je een appartement met meerdere personen? Via airbnb.com of iets dergelijks?
pi_113247259
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 19:24 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Als je 'hoog' op de Upper East Side zit heb je kans dat je langer moet reizen dan dat je in Long Island City op Queens zit. Ligt er ook aan waar je heen wilt natuurlijk. Upper East Side loopt ook maar 1 metrolijn door. Wel mooie prijzen dan, dan deel je een appartement met meerdere personen? Via airbnb.com of iets dergelijks?
Ja met zijn 6en :) via wimdu en homeaway.nl

Ik zit nu op mijn telefoon (en straks in Londen) en kan het ff niet allemaal precies opzoeken :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_113247812
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 08:29 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

Check!
Thanks!! :D
pi_113280563
Wat is ook alweer de website van dat Bed and Breakfast concept waar mensen hun appartement of een kamer verhuren?
pi_113280659
airbnb.com
pi_113282849
Airbnb ja, thanks. Die andere ook eens checken
pi_113454005
Wij zijn eind augustus in NY en we hebben het Ravel Hotel in Long Island geboekt. We hebben echt lang zitten zoeken maar ik denk dat dit een goed hotel is. Maar ik kan nog niets aanraden.
We stonden op het punt om Hotel Pensylvannia te boeken maar toch niet gedaan. Nu hebben we voor 5 nachten een 2 persoonskamer geboekt voor circa ¤635,-.
Gratis pendeldiensten naar metrostations en nabij gelegen restaurants.Hotel ligt naast Queensboro Birdge en met een uitzicht op de brug en het water. En allerbelangrijkste voor mij, ik hoef de badkamer niet te delen. Lijkt me toch een goede deal zo :)



pi_113454412
Mooie locatie en een mooie prijs! Wij zaten iets verderop in Country Inn & Suites. De gele lijn vanaf Queensboro brengt je lekker snel richting hartje Manhattan!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_113455456
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Mooie locatie en een mooie prijs! Wij zaten iets verderop in Country Inn & Suites. De gele lijn vanaf Queensboro brengt je lekker snel richting hartje Manhattan!
Dan maar de brug oversteken. Ik wou heel graag in Manhatten een hotel boeken maar ja, we hebben natuurlijk ook een bepaald budget en we gaan nog naar Orlando en Miami. Ik hoop dat ik ook tevreden ben over het hotel, zal hier zeker een recensie plaatsen.
pi_113456048
Geld besparen door 1 halte de brug over te gaan is zeker aan te raden. Wij zaten 2 weken geleden ook in het country Inn & Suites. 2 haltes met de metro en je staat in central park/5th avenue.
Dus dit is een hele goede optie.
  woensdag 27 juni 2012 @ 14:08:00 #246
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_113458290
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 13:13 schreef Stansfield het volgende:
Geld besparen door 1 halte de brug over te gaan is zeker aan te raden. Wij zaten 2 weken geleden ook in het country Inn & Suites. 2 haltes met de metro en je staat in central park/5th avenue.
Dus dit is een hele goede optie.
Daar gaan wij ook "altijd" heen (in het najaar voor de derde keer). Jammer alleen dat ze duurder zijn geworden. Deze keer nemen we een suite met 4 bedden en twee kamers, en, als het goed is, uitzicht op Manhattan.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Moderator woensdag 27 juni 2012 @ 14:21:03 #247
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_113458896
ik zit eigenlijk altijd (ik ben er een paar keer geweest, dus over altijd kun je niet echt spreken, maar a la) echt in Manhattan. Laatste keer in het Pennsylvania hotel inderdaad. Maar ook al een keer in het Quality Hotel On Times Square. Was een klein ding, niet echt super, maar om te slapen en te douchen prima genoeg.

En volgens mij ook een keer in het Wolcott, maar dat weet ik niet meer zeker. Ivm handicap en dat ik dus niet zo ver en niet zo snel kan lopen wil ik niet te ver weg zitten van alles. Dus dan ga ik in het centrum zitten, voor een voor mij prima prijs.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 27 juni 2012 @ 20:38:44 #248
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_113478431
Crap on à cracker, zojuist een email ontvangen van connections.be dat onze vlucht door een wijziging niet vliegt op JFK maar op Newark. Van JFK hadden we het uitgezocht, maar wat is nu het handigste qua vervoer richting Manhattan vanaf Newark?
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_113478781
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 20:38 schreef Takkembah het volgende:
Crap on à cracker, zojuist een email ontvangen van connections.be dat onze vlucht door een wijziging niet vliegt op JFK maar op Newark. Van JFK hadden we het uitgezocht, maar wat is nu het handigste qua vervoer richting Manhattan vanaf Newark?
Maakt niets uit. Gewoon de trein pakken naar Penn-station. Dit staat overal duidelijk aangegeven op het vliegveld. Dit is zelfs eenvoudiger als je het mij vraagt dan vanaf JFK. Vanaf Penn-station kun je alle kanten op met de metro.
  woensdag 27 juni 2012 @ 20:51:10 #250
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_113479191
Thanks!

Zat net even het topic nog door te spitten, jouw foto's ^O^
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_113516653
Enige nadeel van het Ravel Hotel is dat de metro iets verder uit de route ligt vergeleken met overige hotels in Queens.

Vraag van mijn kant, hoe reizen de Fokkers van Newark naar Manhattan?
pi_113516701
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 20:38 schreef Takkembah het volgende:
Crap on à cracker, zojuist een email ontvangen van connections.be dat onze vlucht door een wijziging niet vliegt op JFK maar op Newark. Van JFK hadden we het uitgezocht, maar wat is nu het handigste qua vervoer richting Manhattan vanaf Newark?
Hmz...ik heb dus dezelfde vraag als jij. Vlieg jij ook met Jet Airways?
pi_113520891
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 16:31 schreef Fargo het volgende:
Enige nadeel van het Ravel Hotel is dat de metro iets verder uit de route ligt vergeleken met overige hotels in Queens.

Vraag van mijn kant, hoe reizen de Fokkers van Newark naar Manhattan?
Taxi, is met koffers en zo veel relaxter dan treinen, en met een paar man prima te betalen. (Dat geldt natuurlijk ook voor JFK.)
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_113521361
Newark manhatten (voor mij was het queens) met de trein + metro gedaan. Was goed te doen. Taxi is uiteraard sneller, maar wat duurder.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_113545684
Volgens mij gaat er gewoon een trein direct van newark naar penn station in hartje manhatten.

http://gonyc.about.com/gi(...)ts/ewr-airtrain.html
  vrijdag 29 juni 2012 @ 11:38:36 #256
189961 ex
aperture science
pi_113550467
Gister avond ook een reis NYC geboekt. (Via de KLM website) 20 tot 25 augustus en in het Bentley Hotel. Wordt me 2de keer NYC en heb er nu alweer zin in!
The cake is a lie!
pi_113551214
Wij zijn ook geboekt voor eerste week oktober. Zijn er dan nog speciale happenings in NYC toevallig? *O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_113551293
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 19:28 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ja met zijn 6en :) via wimdu en homeaway.nl

Ik zit nu op mijn telefoon (en straks in Londen) en kan het ff niet allemaal precies opzoeken :)
Uiteindelijk zat alleen dat appartement in Brooklyn nog niet vol, dus dat maakte de keuze makkelijker :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_113551354
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:58 schreef Norrage het volgende:
Wij zijn ook geboekt voor eerste week oktober. Zijn er dan nog speciale happenings in NYC toevallig? *O*
Dan zou ik proberen nog tickets te regelen voor de Yankees tegen de Red Sox
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 29 juni 2012 @ 12:09:23 #260
189961 ex
aperture science
pi_113551647
Even een vraagje :o wat wordt er bedoelt met:
quote:
de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken
Dat eerste snap ik, maar het 2de gedeelte? Ik heb een "gewoon" nederlands passport van een jaar of 3 geleden :P, en ik was van plan me ESTA te updaten (die van 2 jaar geleden dus) met me nieuwe adres.. Of kan ik beter een nieuwe aanvragen? Ah, maar 2 jaar geldig, mijne komt uit januari 2010, dat wordt een nieuwe dus :P. Maar hoe zit het met dat stukje uit me quote :o?

[ Bericht 20% gewijzigd door ex op 29-06-2012 12:16:33 ]
The cake is a lie!
pi_113551892
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dan zou ik proberen nog tickets te regelen voor de Yankees tegen de Red Sox
Ooeh dat is wel vet ^O^
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_113554778
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:15 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ooeh dat is wel vet ^O^
Op stubhub.com staan er vast nog genoeg. Wel even kijken of je ze elektronisch kunt krijgen, dan kun je ze gewoon thuis uitprinten.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  vrijdag 29 juni 2012 @ 13:46:00 #263
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_113555577
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 16:32 schreef Fargo het volgende:

[..]

Hmz...ik heb dus dezelfde vraag als jij. Vlieg jij ook met Jet Airways?
Even op mijn reservatie gekeken :')

Yep, Jet Airways inderdaad!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  donderdag 5 juli 2012 @ 21:28:32 #264
189961 ex
aperture science
pi_113823878
Waarom staat er in de start post dat je paspoort 6 maanden geldig moet zijn?
http://amsterdam.usconsulate.gov/niv_ppt_req.html
The cake is a lie!
pi_113825869
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:28 schreef ex het volgende:
Waarom staat er in de start post dat je paspoort 6 maanden geldig moet zijn?
http://amsterdam.usconsulate.gov/niv_ppt_req.html
Op die website staat dat je paspoort in ieder geval nog geldig moet zijn gedurende het geplande verblijf in de VS en dat het een E-paspoort moet zijn. Je paspoort is zelfs 6 maanden NA de geldigheidsdatum eventueel nog geldig. Het lijkt me dat het dan gaat het om gevallen waar je noodgedwongen langer moet blijven in de VS (denk aan ziekenhuisverblijf) dan je geplande verblijf en dat je paspoort gedurende die verlengde tijd verloopt.

Als je van 1 juli tot 20 juli in de VS verblijft is het dus geen probleem als je paspoort al op 21 juli verloopt. Je geplande verblijf is immers maar tot 20 juli.

In de OP wordt gesproken over een termijn en een visum en dat klopt niet helemaal, tenzij ik het ook niet begrijp. Omdat Nederland één van de Visa Waiver Program-landen is, mag je zonder visum maximaal 90 dagen in de VS verblijven. Het enige wat je verplicht bent om de VS binnen te komen, is een geldige ESTA (wat officieel geen visum is) waarbij je bij het invullen ervan uiteraard een geldig paspoort gebruikt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Justinn op 05-07-2012 22:29:10 ]
pi_113872617
Wij willen voor de eerste x naar New York.
Wat kosten de toerische dingen allemaal?
Eten zal opzich meevallen.
Maar ben benieuwd hoeveel budget ik moet rekenen voor 5 hele dag NYC.
pi_113872729
ik was voor 2 weken 1100 Euro kwijt inclusief woning/kamer plus dure taxi :')

Maar ligt eraan wat je allemaal wilt doen en belangrijkste waar je slaapt!
pi_113872764
Slaap bij m'n tante.

Puur alleen de standaard toeristische dingen en eten.
pi_113872792
ow je tante woont in New york???

ik zou voor zekerheid toch wel 600/700 rekenen
pi_113872881
100-125¤ per dag. Simpele lunch en diner denk in? Maar dat is wel reëel?

Ze woont in New Jersey.
Trein/metro station voor de deur 20 minuten max. naar bv Times square. 4 USD enkeltje.

Tickets zijn 700¤ in september.
2 personen = 1400¤.
Zakgeld voor 5 dagen 750¤ ongeveer
Zouden wij het voor 2150¤ moeten kunnen redden denk je?
pi_113873198
125 per dag???? wil je serieus elke dag uit eten en uit eten kan je beter in Queens/Brooklyn doen.Je kan ook week kaart metro halen is 30 Dollar voor onbeperkt metro/bus gebruik.
pi_113873237
neemt je tante ook andere fokkers in huis? O-)
Hooray for boobies!
pi_113873365
O dat is veel?

Wil gewoon simpel eten. Broodje in de hand voor de lunch en diner bv een burger of pasta ofzo. Geen moeilijke dingen.

Die week kaart ook vanaf New Jersey?
pi_113873429
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 23:00 schreef Spockjuh_ het volgende:
neemt je tante ook andere fokkers in huis? O-)
Als je lekker bent 😄
pi_113873574
125 euro is wel heel veel ja. 30 dollar voor onbeperkt metro/bus voor 5 dagen pp. Wij eten gemiddeld daar op een dag met lunch en avondeten zo'n 50 dollar totaal. Zolang je maar niet een eettent induikt in of rondom de toeristische trekpleisters.
Hooray for boobies!
pi_113873598
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 23:02 schreef nelisb het volgende:
O dat is veel?

Wil gewoon simpel eten. Broodje in de hand voor de lunch en diner bv een burger of pasta ofzo. Geen moeilijke dingen.

Die week kaart ook vanaf New Jersey?
http://www.mta.info/ staat het wel volgens mij wel.
pi_113873686
Ok thanks! Ga dan maar boeken denk ik.
pi_113873927
Vanuit new jersey heb je geen directe metro verbindingen als ik het goed heb, bussen rijden er natuurlijk dag en nacht!
Hooray for boobies!
pi_113874152
Ik heb geen idee.
Zal het ff checken.
ze zei trein of metro die af en aan rijden, al haar buren werken in hartje NYC.
pi_113876610
New Jersey valt buiten het MTA-gebied, dus je kunt met een weekkaart niet van New Jersey naar Manhattan komen.

Van New Jersey naar Manhattan rijdt wel de PATH: http://www.panynj.gov/path/maps-schedules.html
pi_113877228
Thanks!

Die is het inderdaad, ze had het over WTC.

Ook zei ze 2-5 USD per rit, dan ben ik met 5 dagen NYC nog niet onwijs veel geld kwijt.
pi_113931474
Tickets geboekt.
18-25 september.
Klm was iets duurder dan Delta, maar de vluchten worden uitgevoerd door Delta, dus via Delta maar geboekt.

Zin in!
pi_113978362
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 16:59 schreef nelisb het volgende:
Tickets geboekt.
18-25 september.
Klm was iets duurder dan Delta, maar de vluchten worden uitgevoerd door Delta, dus via Delta maar geboekt.

Zin in!
Niet perse, KLM vliegt zelf ook en heeft (iets) betere voorwaarden. Bij ons vloog het Delta vliegtuig 5 minuten voordat ons KLM vliegtuig vertrok :'). Beide gewone charters, dus geen delays..
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_113978407
Klopt. Maar op dat data dat ik wil werd het uitgevoerd door delta.
Tickets gekocht via delta.com de rest loopt allemaal via KLM.
pi_113978528
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 18:47 schreef nelisb het volgende:
Klopt. Maar op dat data dat ik wil werd het uitgevoerd door delta.
Tickets gekocht via delta.com de rest loopt allemaal via KLM.
Ah ok, is af en toe wat vaag, omdat ze beide vliegen op JFK. Maar als dat erop staat dan moet dat wel :P
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_113981854
Stond er vrij duidelijk ja :).
Ik vlieg trouwens naar Newark.
pi_113985573
Wat is de beste plek voor een hotel?
Ik slaap in principe bij m'n tante maar wil de laatste 2/3 nachten echt op de plek van New York slapen.
pi_113986312
Waarom zou je dat willen? Bespaar je geld en geef dat uit aan toffe dingen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_113986433
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom zou je dat willen? Bespaar je geld en geef dat uit aan toffe dingen..
Idd... Wij vonden 373 wel tof. Onder het Empire state en helemaal niet duur.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_113987165
[quote]0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom zou je dat willen? Bespaar je geld en geef dat uit aan toffe dingen..
[/quote

Ik wil en en :)

Maar empire State moet ik zijn?
Of Times square?
pi_113988875
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:31 schreef nelisb het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 9 juli 2012 21:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom zou je dat willen? Bespaar je geld en geef dat uit aan toffe dingen..
[/quote

Ik wil en en :)

Maar empire State moet ik zijn?
Of Times square?
Geen van beide persé, ik zou ergens Uptown gaan zitten, of juist in Soho of the Village, dat ademt veel meer sfeer uit dan het overdrukke Midtown of Times Square.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_113991476
Thanks!

Ga morgen eens kijken.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 21:54:23 #293
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_114034921
Verroest, nu nog maar 1,23 dollar voor één euro. Geen wonder dat o.a hotelprijzen hoger lijken dan voorheen. :o
  dinsdag 10 juli 2012 @ 23:43:52 #294
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_114041680
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:31 schreef nelisb het volgende:

Ik wil en en :)

Maar empire State moet ik zijn?
Of Times square?
Ik vond Times Square echt het gaafste van NYC. Dus als je dan toch echt midden in de stad wil zitten, zou ik daar voor gaan.

Wat betreft vervoer Newark-Manhattan: taxi kan, maar is echt heel duur. Volgens mij moest ik iets van 40 USD betalen, en dat was maar tot New Jersey. Terug ben ik vanuit Manhattan met een shuttlebus gegaan. Die vertrok elk half uur ofzo vanuit de Port Authority bus terminal en kostte echt bijna niks. Ideaal! (en ik reisde op dat moment met koffer én backpack).

Als je die voor de heenweg ook kunt vinden zou ik daarvoor gaan. Weet alleen niet meer hoe die bus precies heette.
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  Public Relations / Redactie Film woensdag 11 juli 2012 @ 10:26:28 #295
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_114051396
SuperShuttle, 17 dollar pp
pi_114057870
Nog maar 22 dagen en ik zit gewoon nu al te stuiteren. Zoveel te doen en ik vraag mij af of ik uberhaupt er wel tijd voor heb om alles te zien wat ik wil zien. Hopelijk herstelt de euro zich een klein beetje de komende dagen.
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2012 @ 13:21:59 #297
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_114057905
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:21 schreef DJJoris het volgende:
Nog maar 22 dagen en ik zit gewoon nu al te stuiteren. Zoveel te doen en ik vraag mij af of ik uberhaupt er wel tijd voor heb om alles te zien wat ik wil zien. Hopelijk herstelt de euro zich een klein beetje de komende dagen.
Als je niet alles hebt gezien, des te meer reden om een keer terug te gaan!

Ik wil nog een keer terug in elk geval :D
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  ESF Reporter woensdag 11 juli 2012 @ 13:45:13 #298
87554 Cee
Welluk?
pi_114059140
quote:
6s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:21 schreef Skaai het volgende:

[..]

Als je niet alles hebt gezien, des te meer reden om een keer terug te gaan!
Inderdaad, ik zou een top 5 lijstje maken en de dingen die je per sé wil doen, ook goed doen en daarna kijken wat je er nog bij kan doen. Niet alles overhaast, neem de tijd, geniet ervan, en bij thuiskomst alweer voorzichtig beginnen met het plannen van de volgende trip. O+
pi_114059570
Zijn er nog dingen die je echt echt echt niet mag missen?
Tap tap tap
  ESF Reporter woensdag 11 juli 2012 @ 13:56:31 #300
87554 Cee
Welluk?
pi_114059723
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:53 schreef CherryLips het volgende:
Zijn er nog dingen die je echt echt echt niet mag missen?
Persoonlijk vind ik dat je, voor een eerste keer in NY, in ieder geval op het ESB of op Top of the Rock moet hebben gestaan. Mijn advies is Top of the Rock. Oh, en dan zowel een keer overdag als 's avonds. Maar een van de twee is ook goed. :)
pi_114060336
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:53 schreef CherryLips het volgende:
Zijn er nog dingen die je echt echt echt niet mag missen?
Statue of Liberty en Ellis Island
Brooklyn Bridge belopen vanuit Brooklyn richting Manhattan
Central Park
Times Square
5th Avenue
Eén van de vele musea
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')