Billie Jean!!quote:Op dinsdag 22 mei 2012 13:43 schreef Norrage het volgende:
1. Bruce Springsteen - Kitty's Back
2. Wilco - Jesus, etc.
3. Bon Iver - For Emma
4. Michael Jackson - Billie Jean
5. Laura Marling - Sophia
Die is wel fantastisch van Johnquote:
Scherpquote:Op dinsdag 22 mei 2012 13:43 schreef Norrage het volgende:
1. Bruce Springsteen - Kitty's Back
2. Wilco - Jesus, etc.
3. Bon Iver - For Emma
4. Michael Jackson - Billie Jean
5. Laura Marling - Sophia
Greetings to the New Brunette, bedoel je?quote:
op die ene verzamelaar heet die Shirley, en ik wilde een lijstje maken met alleen meisjesnamenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:01 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Greetings to the New Brunette, bedoel je?
Nee, kan helaas niet morgen. Jij wel?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hè jammer, ik deed een poging om Billy morgen in de top 5 te brengen
Ga jij overigens nog, of is het te ver?
Yup. Anais Mitchell in het voorprogramma, ook meegenomen.quote:
Ik kan nietquote:Op dinsdag 22 mei 2012 16:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Yup. Anais Mitchell in het voorprogramma, ook meegenomen.
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:36 schreef Lidlchips het volgende:
Altijd leuk als je een topic bedenkt maar iemand anders er met de 'rechten' van door gaat.
quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:00 schreef Aschkael het volgende:
effe de lijst van vandaag tellen...en dan een nieuwe lijst verzinnen...hoppa rechten terug. én weer een stap dichterbij wereldvrede...
morgen wel van de zon genieten heh!
Verklaar je naderquote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:36 schreef Lidlchips het volgende:
Altijd leuk als je een topic bedenkt maar iemand anders er met de 'rechten' van door gaat.
Dat is wat Lidlchips moet doen, om weer het heft in eigen hand te nemen.quote:
Als jij je al zo voelt, hoe moet de schrijver van High Fidelity zich dan wel niet voelenquote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:36 schreef Lidlchips het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: Spijtig voor de Fun Lovin' Criminals, maar Beth Hart moet er toch echt in.
[ Bericht 11% gewijzigd door robdriessen op 23-05-2012 11:39:56 ]Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
Er staat dus header Lompehork. Dat is prima. Maar er staat ook c Lompehork, terwijl ik het heb bedacht.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:20 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Als jij je al zo voelt, hoe moet de schrijver van High Fidelity zich dan wel niet voelen
Leuke U2quote:Op woensdag 23 mei 2012 00:58 schreef Gert het volgende:
Fleetwood Mac - Sara
Ramses Shaffy - Sammy
Johnny Cash - A Boy Named Sue
Bruce Springsteen - Sandy
U2 - Miss Sarajevo
Die c staat voor 'rechten' op de header?quote:Op woensdag 23 mei 2012 09:04 schreef Lidlchips het volgende:
[..]
Er staat dus header Lompehork. Dat is prima. Maar er staat ook c Lompehork, terwijl ik het heb bedacht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het gaat slecht, verder gaat het goed.
Alabama is een staat, geen stad. En volgens de opdracht lijkt me dat het echt stadsnamen moeten zijn, dus helaas ook geen Lovin' Spoonful. </jurymodus>quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:20 schreef kciR het volgende:
1. Sufjan Stevens - Chicago
2. Lynyrd Skynyrd - Sweet Home Alabama
3. Bruce Springsteen - 4th of July, Asbury Park (Sandy) (die had dus gisteren ook gekunt en kan ook nog voor data)
4. The Lovin' Spoonful - Summer In The City (Mag die ook, of moet het echt een naam zijn?)
5. Patrick Watson - Beijing
(6. The Doors - L.A. Woman) als nr. 4 niet mag..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zat nog aan Chelsea te denken maar dat is natuurlijk geen stad
Oja, natuurlijk! Ik ga hem even aanpassenquote:Op woensdag 23 mei 2012 10:33 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Alabama is een staat, geen stad. En volgens de opdracht lijkt me dat het echt stadsnamen moeten zijn, dus helaas ook geen Lovin' Spoonful. </jurymodus>
Oh dat kan ook wel weer weg was eigenlijk meer een bedankje aan LH voor het maken van de header... hij heeft de gebruikte afbeeldignen ook gewoon gegoogled dus ik denk niet dat hij er echt een copyright op heeft. Haal het wel ff uit de OPquote:
Ja, van stadswijken valt ook wel een top5 te maken.quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:45 schreef ranja het volgende:
...
zat nog aan Chelsea te denken maar dat is natuurlijk geen stad
ik zag ook weinig liefde voor gloria gisteren...quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
![]()
Ik was gisteren stom bezig. Gewoon mijn nummer 1 vergeten. Zou sowieso ook in mijn liefdesliedjes top 5 gekomen zijn, als ik meegedaan zou hebben
Freddy !!!quote:Op woensdag 23 mei 2012 10:53 schreef spijkerbroek het volgende:
1. Ultravox - Vienna
2. Jacques Brel - Dans le Port d'Amsterdam
3. The Pogues & Kirsty MacColl - Fairytale of New York
4. Doors - LA Woman
5. Freddie Mercury & Monserrat Caballe - Barcelona
Ik zie een stadsdoubleur..quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:01 schreef Beregd het volgende:
1. sufjan stevens - chicago
2. jacques brel - amsterdam
3. nick cave and the bad seeds - tupelo
4. ryan adams - new york, new york
5. wilco - via chicago
Had die andere Chicago ook nog wel kunnen plaatsen jaquote:
Ehm, nee dus. Het moeten verschillende steden zijnquote:Op woensdag 23 mei 2012 18:41 schreef Norrage het volgende:
[..]
Had die andere Chicago ook nog wel kunnen plaatsen ja
Oh, ik dacht dat het je het over de einduitslag had, en daar zie ik beide Chicago's wel in uitkomenquote:Op woensdag 23 mei 2012 18:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ehm, nee dus. Het moeten verschillende steden zijn
ik luister enkel naar Lidlchips wat dit topic betreft.quote:Op woensdag 23 mei 2012 18:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ehm, nee dus. Het moeten verschillende steden zijn
California is een staat, geen stadquote:
quote:Op woensdag 23 mei 2012 19:24 schreef Peter88Online het volgende:
1. Bruce Springsteen - New York City Serenade
2. The Clash - London Calling
3. Novastar - Rome
4. Joni Mitchell - California
5. Scott Mackenzie - San Francisco
Je hebt gelijk. Inmiddels verbeterdquote:Op woensdag 23 mei 2012 19:27 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
California is een staat, geen stad
Ohio is een staat, geen stadquote:Op woensdag 23 mei 2012 08:38 schreef On het volgende:
1. Sun Kil Moon - Cary me Ohio
2. The Cure - Fire in Cairo
3. Interpol - NYC
4. Stars of the Lid - Mulholland
5. Sufjan Stevens - Chicago
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IIn 1945 bestond Holland, Michigan ook al hoorquote:Op woensdag 23 mei 2012 20:18 schreef Wounded_Knee het volgende:
Sufjan Stevens - Holland mag wel, Neutral Milk Hotel - Holland 1945 niet
Ik was er wel bang voor.quote:Op woensdag 23 mei 2012 20:18 schreef Wounded_Knee het volgende:
[..]
Ohio is een staat, geen stad![]()
Sufjan Stevens - Holland mag wel, Neutral Milk Hotel - Holland 1945 niet
Ja, uiteindelijk bestaat bijna elk woord natuurlijk als stad (of nou ja, in elk geval een hoop). En over mijn #5 ben ik ook niet helemaal zeker, want er blijkt een discussie te zijn of Veenendaal een dorp of een stad is.quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:13 schreef Norrage het volgende:
Best lastig nog met die Amerikaanse staten. Die namen worden zo vaak gebruikt dat je soms echt denkt dat het een stad is (buiten dat er best wel veel staten zijn die ook als stad bestaan)
The greatest city in Alabam'quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:05 schreef cafca het volgende:
Shit, ben ik ook nog Birmingham vergeten......
Oei, dan moet je idd eerst de definitie van "stad" weten. Austerlitz heeft 1500 inwoners, maar heeft wel stadsrechten bv. Tja...quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja, uiteindelijk bestaat bijna elk woord natuurlijk als stad (of nou ja, in elk geval een hoop). En over mijn #5 ben ik ook niet helemaal zeker, want er blijkt een discussie te zijn of Veenendaal een dorp of een stad is.
Ik kijk al vanaf 1981 zo'n beetje bewust, maar ken een hoop van na 2001 ook niet echt meer.quote:Op donderdag 24 mei 2012 10:46 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik ken ongeveer de helft niet (en ik weet niet of dat goed of slecht is?), dus ik kies uit de nummers die ik wel ken:
Serge Gainsbourg wist ook wel hoe die dat moest doen inderdaadquote:Op donderdag 24 mei 2012 13:32 schreef Gehenna het volgende:
1. France Gall - Poupée de cire, poupée de son ...(dit is gewoon zo rete-catchy daar kan zelfs ABBA niet tegen op)
Vanavond moet je natuurlijk de voorronde kijken van dit prachtige liedjes festijnquote:Op donderdag 24 mei 2012 14:27 schreef I.R.Baboon het volgende:
Tenzij ik vanavond veel tijd heb voor zelfstudie laat ik deze aan me voorbij gaan.
Oh, is dat vanavond?quote:Op donderdag 24 mei 2012 14:47 schreef Bosbeetle het volgende:
Vanavond moet je natuurlijk de voorronde kijken van dit prachtige liedjes festijn
quote:
LOL you have GOT to be kidding mequote:Op donderdag 24 mei 2012 14:54 schreef Bosbeetle het volgende:
dit was dinsdag al door in de andere voorronde dus ik schat onze kansen laag in.....
Tja dat soort onzin is wel waarom het songfestival een slechte naam heeft... er doet genoeg 'normale' (pop)muziek mee.quote:
of mijn beeldscherm gaat stuk of je plaatje is ineens stukken minder geelquote:Op donderdag 24 mei 2012 14:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Vanavond moet je natuurlijk de voorronde kijken van dit prachtige liedjes festijn
quote:Op donderdag 24 mei 2012 15:43 schreef Gehenna het volgende:
[..]
of mijn beeldscherm gaat stuk of je plaatje is ineens stukken minder geel
Zo fout dat t leuk is. (cliche, maar hier wel geldigquote:Op donderdag 24 mei 2012 18:32 schreef Ulx het volgende:
Wat heeft iedereen toch met dat kwijlerige What's Another Year?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het gaf wel een songfestivalgevoel, de punten tellen, in dit geval
Next: top 5 liedjes met voedsel in de titelAcquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
Da's geen voedselquote:Op vrijdag 25 mei 2012 13:53 schreef wallofdolls het volgende:
Genesis - Supper's Ready ? Of is dat te veel van het goede?
SPOILER: buitencategorieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 38% gewijzigd door Sequencial op 25-05-2012 14:55:32 ]Nothing has changed. Everything has changed.
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:04 schreef Bosbeetle het volgende:
1. Drs. P. - Knolraap en lof, schorseneren en prei
2. Lisk - Worteltjes en Doperwtjes
3. Ruud Knolraap & the Sweet vegetable - Nieuwe Sperciebonen
4. Het - Spat niet met pap
5. Pater Moeskroen - ode aan de banaan
You, Sir, are my new Godquote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:22 schreef Desunoto het volgende:
1. Led Zeppelin - The Lemon Song
2. Led Zeppelin - Tangerine
3. Led Zeppelin - Candy Store Rock
4. Led Zeppelin - Custard Pie
5. Led Zeppelin - Hot Dog
Ik zat nog te denken aan alleen een lijstje met drs. P hij heeft naast knolraap ook nog deze:quote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:22 schreef Desunoto het volgende:
1. Led Zeppelin - The Lemon Song
2. Led Zeppelin - Tangerine
3. Led Zeppelin - Candy Store Rock
4. Led Zeppelin - Custard Pie
5. Led Zeppelin - Hot Dog
Sowieso 1 van de beste titels in de Nederlandse muziekhistorie, zo niet de beste.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 17:37 schreef cafca het volgende:
1. Drs. P - Knolraap en lof, schorseneren en prei
2. Sjef van Oekel - Zuurkool met vette jus
3. Berry van den Bebber - Doe mennene Mexicano
4. The Soft Boys - We like bananas
5. The Stranglers - Peaches
quote:
leuk lijstje, de spelfout is je vergevenquote:Op zaterdag 26 mei 2012 10:11 schreef ranja het volgende:
ik heb ook 5 verschilende talen
1. Nena - Nur geträumt [duits]
2. France Gall - Poupee de çire, poupee de son [frans]
3. Elisa - Luce [italiaans]
4. Shakira - Ciega, Sordomuda [spaans]
5. つしまみれ- おちゃっすか (Tsu Shi Ma Mi Re - Tea Time Ska) [japans]
Is dat niet gewoon een dialect? En dus gewoon Nederlands?quote:Op zaterdag 26 mei 2012 18:33 schreef I.R.Baboon het volgende:
5) De Aal - Un Barg Die He Un Krul In De Steert (om dr nog een leuk regionaal tintje aan te geven)
Gronings is onderdeel van de streektaal Nedersaksischquote:Op zaterdag 26 mei 2012 19:11 schreef cafca het volgende:
Ja, en Meindert Talma is gronings, dus ook nederlands. Maar ik zal niet mierenneuken vandaag.....
Ik wist niet eens dat Nedersaksisch officieel als streektaal wordt gerekend. Ik dacht dat alleen Fries een officiële taal was.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 19:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Gronings is onderdeel van de streektaal Nedersaksisch
Maar ik vind het ook prima
Het is een liedje in het fries. En fries is een taal.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 19:11 schreef cafca het volgende:
Ja, en Meindert Talma is gronings, dus ook nederlands. Maar ik zal niet mierenneuken vandaag.....
Oh, dat wist dan weer niet. Ik wist alleen dat laatste, en had natuurlijk kunnen weten dat ....ma een friese naam is.quote:Op zondag 27 mei 2012 12:51 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Het is een liedje in het fries. En fries is een taal.
Meindert Talma is overigens ook een fries, maar dan eentje die in groningen woont.
stiekem vind ik alleen mtv makes me want to smoke crack een echt leuk nummer van hemquote:Op zondag 27 mei 2012 22:08 schreef Norrage het volgende:
Niemand met Lost Cause? Dacht dat dat de Lo-fi Beck klassieker was...
ken je deze wel?quote:Op zondag 27 mei 2012 22:09 schreef Bosbeetle het volgende:
stiekem vind ik alleen mtv makes me want to smoke crack een echt leuk nummer van hem
lol wat een herriequote:
Neequote:
Ik kan me een obscuur onderwerp dat door Bosbeetle was voorgesteld herinneren dat totaal flopte.quote:Op maandag 28 mei 2012 18:14 schreef Norrage het volgende:
De eerste echt gefaalde dag in deze topicreeksmaar goed, het is Pinksteren en mooi weer
Maar vandaag is er zelfs door niemand geteld en een nieuw voorstel gedaan, dat is toch anders.quote:Op maandag 28 mei 2012 18:18 schreef Gillingham het volgende:
Ik kan me een obscuur onderwerp dat door Bosbeetle was voorgesteld herinneren dat totaal flopte.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De nieuwe opdracht:
Beste songs van soloplaten van de vier BeatlesASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
Bosbeetle had allang netjes een top 5 ingeleverd?quote:Op maandag 28 mei 2012 19:08 schreef ranja het volgende:
[..]
En zo obscuur was dat ook niet, alleen had zo goed als niemand zin om eerst wat te luisteren om daarna een top 5 te maken, inclusief Bosbeetle zelf
Toen met de nextband top 5 was ik de enigequote:Op dinsdag 29 mei 2012 00:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Bosbeetle had allang netjes een top 5 ingeleverd?
Ah, oke, die editiequote:Op dinsdag 29 mei 2012 00:12 schreef ranja het volgende:
[..]
Toen met de nextband top 5 was ik de enige
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 00:28 schreef Arn0 het volgende:
1. Ringo Starr - I'm The Greatest
2. Ringo Starr - Photograph
3. Ringo Starr - No No Song
4. Ringo Starr - Stop And Take The Time To Smell The Roses
5. Ringo Starr - Back Off Boogaloo
Iemand moet het toch doen
dat lijkt me het best...quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:02 schreef methodmich het volgende:
Je zou ook deze open kunnen laten staan tot morgenochtend en dat iemand dan telt. Dan zit je weer in het oude ritme.
Ik heb een vriendin, dus ik breng al genoeg inquote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:08 schreef Bosbeetle het volgende:
af en toe afwisselen geeft ook andere mensen de kans te tellen en iets in te brengen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een mooie uitslag, vooral omdat Stuck Inside A Cloud () op nummer twee is geëindigd! Helaas geen Ringo.
![]()
De volgende: Top 5 songs van David Bowie
Hij is ook geen single man, gewoon getrouwd volgens mij.quote:Op woensdag 30 mei 2012 09:43 schreef Norrage het volgende:
Godver hier moet ik heel lang over gaan nadenken...ik vind bowie een album man, geen single man.
Ik vind 'm op beide vlakken sterk.quote:Op woensdag 30 mei 2012 09:43 schreef Norrage het volgende:
Godver hier moet ik heel lang over gaan nadenken...ik vind bowie een album man, geen single man.
Dat sowieso, is ook wel mijn persoonlijke kennis van zijn muziek. Ik vind ziggy en hunky dory fantastisch maar kan er geen beste nummer van aanwijzenquote:Op woensdag 30 mei 2012 09:47 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ik vind 'm op beide vlakken sterk.
Ga eens Hunky Dory luisterenquote:Op woensdag 30 mei 2012 11:50 schreef Gehenna het volgende:
1. Warszawa
2. Art Decade
3. Weeping Wall
4. Subterraneans
5. Speed of Life
ik kan tot zo ver alleen Low van hem waarderen
[ Bericht 16% gewijzigd door cafca op 30-05-2012 13:00:15 ]
[ Bericht 14% gewijzigd door wallofdolls op 30-05-2012 13:03:30 ]
Check mijn spoilerquote:Op woensdag 30 mei 2012 12:56 schreef wallofdolls het volgende:
<mooi lijstje>
Ik zou zo een top 50 kunnen maken van Bowie
Voor het hoofd slaan niet, maar ik snap het niet. De man heeft zo veel verschillende muziek gemaakt, dat er voor ieders smaak wel iets tussen zit, zou ik denken.quote:Op woensdag 30 mei 2012 13:22 schreef starla het volgende:
Ik zal wel iedereen voor het hoofd stoten, maar ik vind Bowie niet te pruimen
Precies. Zo veelzijdig zijn er niet veel, er kan niet iets tussen zitten dat je niet leuk vindt.quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:02 schreef cafca het volgende:
[..]
Voor het hoofd slaan niet, maar ik snap het niet. De man heeft zo veel verschillende muziek gemaakt, dat er voor ieders smaak wel iets tussen zit, zou ik denken.
Zo klopt het.quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:03 schreef Norrage het volgende:
[..]
Precies. Zo veelzijdig zijn er niet veel, er kan niet niets tussen zitten dat je leuk vindt.
Moet je Diamond Dogs eens gaan luisteren. (en The Man Who Sold the World, Space Oddity, Young Americans en, en, en.....)quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:54 schreef Norrage het volgende:
Ik vind Low dan weer waardeloos.
Hunky Dory, Ziggy Stardust, station to station, dat zijn ze
En ik ken er eigenlijk nog een hele rits niet.
Nou ja, ik vind wel een aantal nummers van hem leuk, maar daar is ook alles mee gezegd. Het beste nummer vind ik little wonder, maar die vind iedereen juist weer kutquote:Op woensdag 30 mei 2012 14:03 schreef Norrage het volgende:
[..]
Precies. Zo veelzijdig zijn er niet veel, er kan niet iets tussen zitten dat je niet leuk vindt.
Daar zal dan wel een reden voor zijnquote:Op woensdag 30 mei 2012 17:28 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik zie dat dit beestennummer nog niet langs is gekomen:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |