hoe ging het gesprek?quote:
Traineeships lijken mij vaak al onhaalbaar. Ik durf wel van mezelf te zeggen dat ik echt geen slecht CV heb (buitenlandstage, bestuursjaar), HBO en WO, maar voor alles afgewezen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:30 schreef Elvi het volgende:
Ik had woensdag mn groepsinterview en ik vond het zelf heel goed gaan. Helaas dachten zij er anders over en ben ik niet door naar de tweede ronde. Wat voor mij eigenlijk als een verrassing kwam.
Ik heb gevraagd waarom ik niet door was en ze zei dat ik niet als een leider overkwam. Waarop ik weer antwoordde dat het jammer was dat het er dus niet uit kwam omdat ik ook al leiding had gegeven aan een groep vrijwilligers.
Ik heb zelf het idee dat ze meer naar een jonger iemand zochten die ze nog konden trainen. Het ging namelijk om de functie van een Trainee Manager.
Ik heb contact opgenomen met een fabriek waar ik 'vroeger' altijd vakantiewerk heb gedaan als procesoperator.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:08 schreef Nezhi het volgende:
Als er hier iemand in Noord-Holland woont zouden jullie misschien schoonmaakwerk kunnen doen. Ze zoeken nog veel mensen, niet het meest geweldige baantje maar dan heb je wel een salaris terwijl je zoekt naar een andere baan.
http://www.victoriaschoonmaakbedrijf.nl/
ik werk er nu ook en ik krijg 5,85 bruto per uur en ik maak vakantiehuisjes schoon, maar er zijn ook kantoren enzo.
werk.nl is echt een klote onoverzichtelijke site.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 10:10 schreef Kekaa het volgende:
Doet iemand hier ook iets met zijn werkmap @werk.nl Ben er net even aan het kijken en vind het heeeeeeeeeeeeel onoverzichtelijk.
Het enige wat ik doe / deed is mijn solliciatie-overzicht uploaden (want dat moet) en verder niet.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 10:10 schreef Kekaa het volgende:
Doet iemand hier ook iets met zijn werkmap @werk.nl Ben er net even aan het kijken en vind het heeeeeeeeeeeeel onoverzichtelijk.
Dat... Meer doe ik er ook niet mee, alleen doe ik dat via Taken. Elke 2 weken staat er een nieuwe taak met sollicitatieactiviteiten doorgeven.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 10:34 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Het enige wat ik doe / deed is mijn solliciatie-overzicht uploaden (want dat moet) en verder niet.
Ben jij ondertussen al aan het werk, eigenlijk?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 11:07 schreef Renesite het volgende:
Ach, ik moest werkzoekenden in mijn caseload er altijd op wijzen dat zeker te doen![]()
In 6 maanden tijd:quote:Op zaterdag 12 mei 2012 11:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ben jij ondertussen al aan het werk, eigenlijk?
Jeetjequote:Op zaterdag 12 mei 2012 11:10 schreef Renesite het volgende:
[..]
In 6 maanden tijd:
47 brieven
50 daadwerkelijke sollicitaties
2 gesprekken bij een uitzendbureau
1 bij een detachering
3000000 portefeuilles
2 gesprekken bij bedrijven > na het uitzendbureau
4 gesprekken bij bedrijven nav. een sollicitatiebrief
Nou heb ik twee zéér concrete dingen
En ik héb ook nog steeds werk, tot eind juni. Met een beetje goede wil ander werk 1 juni of 1 juli.
Nee, verhuizen liever niet. Heb nog iemand die studeert in mijn woonplaatsquote:Op zaterdag 12 mei 2012 11:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Jeetje.
Nou, hopen dat er wat uitrolt.
Ben je niet bereid te verhuizen?.
Ik heb er niks mee, ook niet met netwerken.quote:Op zondag 13 mei 2012 16:13 schreef taxibabe het volgende:
Ik ben vrijdag naar de banenbeurs in Hengelo geweest. Helaas was er weinig voor mij, het was vooral gericht op de zorg en de techniek. Wel 2 (nu nog interne) vacatures gevonden bij een ziekenhuis.
Verder bij 2 stands een cv-check gedaan, hier kwamen wel een paar goede tips uit die ik ga gebruiken. Bij 1 van die stands ook een heel gesprek gehad over 'in de picture' komen en netwerken. Hij gaf aan dat gezien worden zeker tegenwoordig heel belangrijk is. Dus ook meer richting personal branding met bijvoorbeeld een eigen website waar je je presenteert en die overal kunt posten (bv bij linkedin).
Hoe kijken jullie daar tegen aan, een eigen website maken om een baan te vinden?
Erg lastig hoor een papieren brief zonder mailadres of mobiel nummerquote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:04 schreef Elvi het volgende:
Ik moet zeggen dat ik me de laatste keer dat ik een brief heb gestuurd niet meer kan herinneren. Maar het kan natuurlijk ook een tactiek zijn om op te vallen
?quote:Op zondag 13 mei 2012 19:59 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Erg lastig hoor een papieren brief zonder mailadres of mobiel nummer
Ik word er ook moedeloos van. Mijn uitkering stopt eind juni en mag ik mijn spaargeld opvretenquote:Op maandag 14 mei 2012 15:51 schreef Elvi het volgende:
Ik heb nog nooit zo'n onbeschofte UWV medewerker meegemaakt....
Ik kreeg vorige week n brief dat mn uitkering per 31 mei stopt. Dus ik had een berichtje gestuurd via werk.nl wat ik dan nu moest doen. Moest ik het verlengen, bijstand aanvragen en gaan ze me dan meer helpen met zoeken.
Nou dus toen kreeg ik een geïrriteerde trut aan de telefoon. Eerste vraag was ' woon je bij je ouders' ehm ja... (ik heb geen inkomen remember, dus n beetje suffe vraag maar goed...). "Oh dan krijg je niks!" ok... maar krijg ik dan nog wel hulp. "Nee je krijg niks!"
Dus ik vraag of ik dan wel hulp en geld krijg als ik het huis uitga. Dat had ik nou niet moeten vragen want ze ging los "dan moet je maar naar het uitzendbureau gaan en lage baantjes aannemen" waarop ik weer boos werd en vertelde dat ik al afgewezen was als schoonmakerToen zei ze dat ze ook alleen maar mn vraag beantwoorde, dat ik geen hulp en geld meer krijg en maar meer mn best moest doen en dat ze nu het gesprek wilde beëindigen want ze had nog meer te doen.
![]()
Ik weet niet of het normaal is voor het UWV om volwassen mensen aan het huilen te krijgen maar als dat haar taak was dan heeft ze die goed uitgevoerdLekker iemand nog verder de grond in trappen, daar zijn ze goed in!
Geen wonder ook dat het net lijkt alsof de werkeloosheid naar beneden gaat, terwijl in werkelijkheid mensen gewoon uit het systeem verdwijnen.
Damn als ik dit verhaal lees, dan ben ik echt blij dat ik op het laatste moment toch nog niks met het UWV te maken hoef te hebben.(even afkloppen)quote:Op maandag 14 mei 2012 15:51 schreef Elvi het volgende:
Ik heb nog nooit zo'n onbeschofte UWV medewerker meegemaakt....
Ik kreeg vorige week n brief dat mn uitkering per 31 mei stopt. Dus ik had een berichtje gestuurd via werk.nl wat ik dan nu moest doen. Moest ik het verlengen, bijstand aanvragen en gaan ze me dan meer helpen met zoeken.
Nou dus toen kreeg ik een geïrriteerde trut aan de telefoon. Eerste vraag was ' woon je bij je ouders' ehm ja... (ik heb geen inkomen remember, dus n beetje suffe vraag maar goed...). "Oh dan krijg je niks!" ok... maar krijg ik dan nog wel hulp. "Nee je krijg niks!"
Dus ik vraag of ik dan wel hulp en geld krijg als ik het huis uitga. Dat had ik nou niet moeten vragen want ze ging los "dan moet je maar naar het uitzendbureau gaan en lage baantjes aannemen" waarop ik weer boos werd en vertelde dat ik al afgewezen was als schoonmakerToen zei ze dat ze ook alleen maar mn vraag beantwoorde, dat ik geen hulp en geld meer krijg en maar meer mn best moest doen en dat ze nu het gesprek wilde beëindigen want ze had nog meer te doen.
![]()
Ik weet niet of het normaal is voor het UWV om volwassen mensen aan het huilen te krijgen maar als dat haar taak was dan heeft ze die goed uitgevoerdLekker iemand nog verder de grond in trappen, daar zijn ze goed in!
Geen wonder ook dat het net lijkt alsof de werkeloosheid naar beneden gaat, terwijl in werkelijkheid mensen gewoon uit het systeem verdwijnen.
Brunel, neomax etc etc. kijk eens op nuwerk.nlquote:Op maandag 14 mei 2012 17:10 schreef FerryNL het volgende:
Zijn hier trouwens mensen die makkelijk een baan als helpdeskmedewerker hebben gevonden.
Begrijp me niet verkeerd hoor.
Ik begin morgen gelukkig weer met werken, maar het sluit natuurlijk niet echt aan met wat ik zou willen.
Ik wil de ICT in en de horeca is nou niet echt iets wat daar het beste op aansluit.
Het is natuurlijk in eerste instantie ook maar voor een paar maanden om toch wat inkomsten te hebben.
Maar ik zoek wel gewoon in de tussentijd naar een andere baan wat beter aansluit. Het liefst zoek ik dus een helpdesk functie voor beginners.
Als ik eenmaal weer naar school ga, dan wil ik wel echt een functie hebben die erop aansluit snap je.
Want zoals ik al eerder zei wil ik eigenlijk niet meer in de horeca, maar omdat ik niks anders kan vinden. Ben ik gewoon verplicht om toch nog even de horeca in te gaan.
Zijn er nog andere speciale ICT bedrijven, die dat soort functies veel aanbieden zoals PEAK-IT?
Want daar moet je al in bezit zijn van een MBO4 diploma, en die heb ik helaas nog niet.
Alvast bedankt!
Hier hetzelfde. Per 6juni. Gelukkig heb ik wel een 0uren contract maar bijstand had ik iet aan hoeven vragenquote:Op maandag 14 mei 2012 16:01 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Ik wordt er ook moedeloos van. Mijn uitkering stopt eind juni en mag ik mijn spaargeld opvreten.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 14 mei 2012 18:47 schreef Renesite het volgende:
Per 22 mei via een UZB bij een overheidsinstantie voor in ieder geval 3 maanden.
FUCK IT!
Ik heb werkEn wordt daarnaast op een maand na in ieder geval VOORLOPIG nog niet werkloos
Waar in het noorden en welk beroepsonderwijs?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 18:09 schreef sigme het volgende:
Ik herhaal nog maar even; als iemand met kennis van het beroepsonderwijs (en wat ict) nog wat zoekt in het noorden van het land, contacteer me even.
Ah dank je ga het eens bekijken.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:07 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Brunel, neomax etc etc. kijk eens op nuwerk.nl
Gefeliciteerd! Wat voor functie ga je vervullen?quote:Op maandag 14 mei 2012 18:47 schreef Renesite het volgende:
Per 22 mei via een UZB bij een overheidsinstantie voor in ieder geval 3 maanden.
FUCK IT!
Ik heb werkEn wordt daarnaast op een maand na in ieder geval VOORLOPIG nog niet werkloos
gefeliciteerd! EL&I?quote:Op maandag 14 mei 2012 18:47 schreef Renesite het volgende:
FUCK IT!
Ik heb hetzelfde verzoek gedaan. Antwoord: Het geld is op.quote:Op maandag 14 mei 2012 16:37 schreef Elvi het volgende:
Ik heb een paar keer tegen haar gezegd dat ik graag wilde werken maar dat ik gewoon wat hulp nodig had. Maar dat begreep ze niet.
Gefeliciteerd! Leuke functie lijkt mequote:Op maandag 14 mei 2012 19:04 schreef Renesite het volgende:
Nope. Welke organisatie zeg ik niet. Maar mijn werk aanvraagbehandelaar
Juridische dienstverlening.quote:Op maandag 14 mei 2012 19:06 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde verzoek gedaan. Antwoord: Het geld is op.
Verder ben ik goed behandeld door het UWV, maar het heeft nog tot niets geleid. Hopelijk kunnen we deze periode snel achter ons laten.
Gelukkig heb ik wel iets tijdelijks in het vooruitzicht.
[..]
Gefeliciteerd! Leuke functie lijkt me. Wat heb je gestudeerd?
Vertel mij watquote:Op maandag 14 mei 2012 19:10 schreef Peter het volgende:
Van het UWV heb ik geeneens een naam van de werkcoach.. Jah 'ewerkcoach' Geautomatiseerd dus.
Ik moet wel aangeven dat ik het automatisch gegenereerde PDF-je heb gelezen en ik moet nu al 4 sollicitaties per 4 weken doorgeven.. Terwijl ik nog niet eens werkloos ben... Je kunt beter pas op de dag dat je werkloos wordt het aanvragen, anders haal je jezelf alleen maar meer werk op de hals.quote:
Bzzzztquote:Op maandag 14 mei 2012 19:13 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik moet wel aangeven dat ik het automatisch gegenereerde PDF-je heb gelezen en ik moet nu al 4 sollicitaties per 4 weken doorgeven.. Terwijl ik nog niet eens werkloos ben... Je kunt beter pas op de dag dat je werkloos wordt het aanvragen, anders haal je jezelf alleen maar meer werk op de hals.
Ik heb zelf gevraagd hoe dat zat, maar dat hoefde niet.quote:Op maandag 14 mei 2012 19:13 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik moet wel aangeven dat ik het automatisch gegenereerde PDF-je heb gelezen en ik moet nu al 4 sollicitaties per 4 weken doorgeven.. Terwijl ik nog niet eens werkloos ben... Je kunt beter pas op de dag dat je werkloos wordt het aanvragen, anders haal je jezelf alleen maar meer werk op de hals.
Het zou fijn zijn om een keer mn cv te bespreken, kijken wat de mogelijkheden zijn qua omscholing of cursussen. Misschien vacatures of functies waar ik niet aan gedacht heb.quote:Op maandag 14 mei 2012 19:37 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Waar wil je hulp mee dan?
Enige wat zij doen is jouw vertellen dat je veeeeeeeeel moet solliciteren en ook onder je niveau, niet kieskeurig zijn dus.
genoeg websites die je kan bekijken, kennissen in je omgeving die even kunnen kijkenquote:Op maandag 14 mei 2012 20:09 schreef Elvi het volgende:
[..]
Het zou fijn zijn om een keer mn cv te bespreken:
Via het UWV geen.quote:kijken wat de mogelijkheden zijn qua omscholing of cursussen.
Solliciteer breed. Jij bent degene die jezelf het beste kentquote:Misschien vacatures of functies waar ik niet aan gedacht heb.
Dit was de HBO versiequote:Op maandag 14 mei 2012 20:38 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Oh leuk! Zelf wilde ik dat ook gaan doen, maar was te oud om de opleiding te volgen.
Heb de MBO en HBO versie gedaanquote:Op maandag 14 mei 2012 20:44 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ah toch. Zat er net aan te denken of het niet toevallig een HBO studie was.
Mijn tante heeft omscholing gekregen via het UWVquote:Op maandag 14 mei 2012 20:21 schreef Renesite het volgende:
[..]
genoeg websites die je kan bekijken, kennissen in je omgeving die even kunnen kijken
[..]
Via het UWV geen.
[..]
Solliciteer breed. Jij bent degene die jezelf het beste kent
Ja, pas na ruim een jaar over het algemeen.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:15 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Mijn tante heeft omscholing gekregen via het UWVvorig jaar. Is dit al weer veranderd ofzo
Ow ja dat kan, geen idee hoe lang ze werkloos wasquote:Op maandag 14 mei 2012 21:21 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja, pas na ruim een jaar over het algemeen.
Als je iets mankeert waardoor je hetgeen je deed/voor geleerd hebt niet kan doen heb je nog een kansje, verder is het lastig ja.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:51 schreef Mint_Clansell het volgende:
Volgens mij kun je de meeste omscholingsprojecten via het UWV wel vergeten, aangezien de pot met geld daar ook aardig leeg is. Als je WW krijgt dan heb je weinig last van ze, maar zorg er iig voor dat je niet de bijstand in moet, want dan kunnen ze heel erg vervelend zijn.
Nou nee.. dat heb ik een aantal jaar geleden al meegemaakt. Ik had toen startkwalificatie 2 (da's voor het UWV gelijk aan mbo-2). Dan wordt je geacht zelfstandig werk te kunnen vinden, ook in een andere sector.. ondanks mankementen. Ik heb toen 4 jaar gestreden om iets van hulp te krijgen. Uiteindelijk een soort van ervaringscertificaat kunnen krijgen via de bijstand.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:31 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Als je iets mankeert waardoor je hetgeen je deed/voor geleerd hebt niet kan doen heb je nog een kansje, verder is het lastig ja.
Oh da's balen zeg. Weet je ook waarom het niet is verlengd?quote:Op maandag 14 mei 2012 22:36 schreef Kentekenplaat het volgende:
Nou, ik mag me na een jaar ook weer melden hier. Contract wordt niet verlengd.
Het werk bij de opdrachtgever wordt toch iets minder dan de bedoeling was. Nu wilde ik sowieso al weg omdat ik de lange dag zat was, maar vanuit een werkpositie is het toch iets prettiger en relaxter solliciteren. En eigenlijk wil ik een ander vakgebied in, maar gezien het feit dat je bij het UWV niet eens meer een werkcoach krijgt vrees ik dat dat lastig wordt.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 08:00 schreef taxibabe het volgende:
[..]
[..]
Oh da's balen zeg. Weet je ook waarom het niet is verlengd?
Aangenomenquote:Op maandag 14 mei 2012 19:04 schreef Peter het volgende:
Morgen sollicitatiegesprek voor een klus van 6 maanden.. Als het wat wordt, dan zit ik hopelijk geen dag zonder werk.
ga je daar meer dan het maximum dagloon (191,82) verdienen?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:38 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik denk ook dat ik mezelf een hoop onzin op mijn hals haal..
Nee, 4 uur of minder vullen ze volgens mij toch niet aan en al dat gezeik wat je erbij krijgtquote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:18 schreef Peter het volgende:
[..]
Aangenomen
Ff wachten tot contract binnen is, dan uwv inseinen. Al ga ik wel voor max 32 uur werken ipv de 36u nu. Kan ik voor 4 uur WW aanvragen en is dat zinvol? Moet ik dan blijven solliciteren voor 4 uur?
Ik ga 1 dag in de week niet werken. nu werk ik 4,5 dag (36 uur).quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ga je daar meer dan het maximum dagloon (191,82) verdienen?
Naja,quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:43 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik ga 1 dag in de week niet werken. nu werk ik 4,5 dag (36 uur).
Ik heb 6 maanden WW gehad en het was echt geen gezeik hoor. De 1e dag van je werkloosheid krijg je een telefoontje waarin ze zeggen dat je WW krijgt en wat vragen stellen, de 1e 3 maanden hoor je helemaal niets van het UWV, dan moet je op gesprek komen, is een heel kort gesprekje, en dan moet je effe je solli-activiteiten invullen, en verder hoor je niets van het UWV en krijg je iedere maand netjes je WW op je rekening.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:41 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Nee, 4 uur of minder vullen ze volgens mij toch niet aan en al dat gezeik wat je erbij krijgt
Stel dat u 36 uur per week werkte en u krijgt ontslag voor slechts 4 uur. U blijft dus nog 32 uur werken. Ondanks het feit dat u gedeeltelijk werkloos bent (voor 4 uur) krijgt u geen WW-uitkering.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Naja,
http://www.judex.nl/recht(...)s-volgens-de-ww_.htm
Dit is echt wisselend per regio is mijn ervaringquote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik heb 6 maanden WW gehad en het was echt geen gezeik hoor. De 1e dag van je werkloosheid krijg je een telefoontje waarin ze zeggen dat je WW krijgt en wat vragen stellen, de 1e 3 maanden hoor je helemaal niets van het UWV, dan moet je op gesprek komen, is een heel kort gesprekje, en dan moet je effe je solli-activiteiten invullen, en verder hoor je niets van het UWV en krijg je iedere maand netjes je WW op je rekening.
het is juist de laatste tijd kommer en kwel geworden, er zit bijna niemand meer op die werkbedrijven, het is helemaal uitgestorven daaroquote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:47 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Dit is echt wisselend per regio is mijn ervaring
En je moet jezelf natuurlijk verantwoorden bij een werkcoach..
De mijne stuurt af en toe een berichtje, maar die van een vriendin van mij stuurt elke week een vacature waarop zij moet solliciteren.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
het is juist de laatste tijd kommer en kwel geworden, er zit bijna niemand meer op die werkbedrijven, het is helemaal uitgestorven daaro. vandaar dat ze zo weinig aandacht voor je hebben.
en ja die werkcoach, die doet eigenlijk gewoon niets.
Duidelijk..quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Naja,
http://www.judex.nl/recht(...)s-volgens-de-ww_.htm
Alleen ga ik straks 'maximaal' 32 uur werken.. Flexibel.. Das kut voor mij, want als ik 30 uur ga werken krijg ik WW, maar dan mag ik alles wat ik meer werk elke week opgeven. Denk maar dat ik er helemaal van af zie, de ww.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:46 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Stel dat u 36 uur per week werkte en u krijgt ontslag voor slechts 4 uur. U blijft dus nog 32 uur werken. Ondanks het feit dat u gedeeltelijk werkloos bent (voor 4 uur) krijgt u geen WW-uitkering.
Beetje hetzelfde als hij nu heeft (alleen is hij ontslagen voor 36 uur en gaat 32 uur werken)
Je kan dus WW doorlopen en je uren opgeven. Na verloop van tijd kan het zijn, als je 4 weken 32upw werkt, dat je WW wordt beëindigd via rechtswege.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 19:52 schreef Peter het volgende:
[..]
Duidelijk..
[..]
Alleen ga ik straks 'maximaal' 32 uur werken.. Flexibel.. Das kut voor mij, want als ik 30 uur ga werken krijg ik WW, maar dan mag ik alles wat ik meer werk elke week opgeven. Denk maar dat ik er helemaal van af zie, de ww.
Triest.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:27 schreef charmed_angel het volgende:
Ik heb inmiddels al weer 23 afwijzingen binnen gekregen
Waarvan 11 met de reden dat ik te oud ben
Ik ben fokking 33!
Jaquote:Op woensdag 16 mei 2012 13:32 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Triest.
http://www.intermediair.n(...)r-wil-me-hebben.html
Ik kan goed geloven dat mensen zich uitgekotst voelen.
Ik heb 11 jaar werkervaring, ben laatst afgewezen omdat ik teveel werkervaring heb..quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:35 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ja
Maar ik heb wel 14 jaar werkervaring.... echt belachelijk
Echt waarquote:Op woensdag 16 mei 2012 13:40 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ik heb 11 jaar werkervaring, ben laatst afgewezen omdat ik teveel werkervaring heb..
Dat heb ik ook wel eens meegemaakt dat ik afgewezen omdat ik meer kon dan werd gevraagd. En dat was wel frutrerend.quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:41 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Echt waarNaja
Belachelijk toch
vergeet de maakbare maatschappij, het gaat nu om de maakbare werknemer?quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:40 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ik heb 11 jaar werkervaring, ben laatst afgewezen omdat ik teveel werkervaring heb..
Sinds wanneer is teveel werkervaring slecht ?quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:40 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Je ziet er jong uit hoorquote:Op woensdag 16 mei 2012 13:27 schreef charmed_angel het volgende:
Ik ben fokking 33!
Sinds ze moeten betalen conform de ervaringsjarenquote:Op woensdag 16 mei 2012 17:29 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Sinds wanneer is teveel werkervaring slecht ?
quote:Op woensdag 16 mei 2012 13:27 schreef charmed_angel het volgende:
Ik ben fokking 33!
wat houd dat eigenlijk precies in? Want ik zie de term wel voorbij komen, maar wat dat praktisch betekent..?quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:13 schreef sigme het volgende:
Ergens nog een business analist / informatie analist op zoek naar werk?
We hebben er dringend behoefte aan![]()
Noorden des lands.
Parttime werkenquote:Op woensdag 16 mei 2012 18:06 schreef Woussie1987 het volgende:
Mag ik eens vragen wat de dagbesteding is van de werklozen die dat op dit moment zijn?
In de ochtend huishouden incl wassen en strijken. Het zoeken van vacatures en solliciteren.quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:06 schreef Woussie1987 het volgende:
Mag ik eens vragen wat de dagbesteding is van de werklozen die dat op dit moment zijn?
Misschien moet ik maar fotos bij gaan voegenquote:
Ja goed plan! Omgeving Rotterdam?quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:01 schreef Woussie1987 het volgende:
Aangezien hier toch veel werklozen zijn, kunnen we dan niet beter met zn allen een bedrijf starten![]()
ja dat vroeg ik mij ook af ..quote:Op woensdag 16 mei 2012 17:29 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Sinds wanneer is teveel werkervaring slecht ?
Een naïef/groen iemand is makkelijk te managen .... zegt heel erg veel over de manager die personeel zoekt en niet veel positiefs als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 16 mei 2012 20:02 schreef taxibabe het volgende:
[..]
ja dat vroeg ik mij ook af ..
Maar misschien kunnen ze iemand met weinig ervaring nog vormen.. Of ze gaan er direct maar van uit dat ik te duur ben.
Ik doe mee!quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:01 schreef Woussie1987 het volgende:
Aangezien hier toch veel werklozen zijn, kunnen we dan niet beter met zn allen een bedrijf starten![]()
wat belachelijkquote:Op woensdag 16 mei 2012 13:40 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ik studeer op dit moment af, heb nog een paar dagen stage en ik werk soms (0-uren contract)quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:06 schreef Woussie1987 het volgende:
Bedenken wat ik ga doen met mensen die mij deze vraag stellenquote:Op woensdag 16 mei 2012 18:06 schreef Woussie1987 het volgende:
Werken bij mijn baan die ik niet eens een baan wil noemen. Op de bank liggen fokken, me irriteren aan mensen die het druk hebben, tv kijken, mijn moeder lastig vallen etc...quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:06 schreef Woussie1987 het volgende:
Stel ik krijg een 0-urencontract, dan kan ik na 3 maanden toch 'eisen' om het gemiddelde aantal uren in het contract te zetten, klopt dat?quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:22 schreef Renesite het volgende:
[..]
Je kan dus WW doorlopen en je uren opgeven. Na verloop van tijd kan het zijn, als je 4 weken 32upw werkt, dat je WW wordt beëindigd via rechtswege.
Klinkt wel interessant, kan je me eens wat meer info doorsturen? Heb je een LinkedIn pagina? Specifieke branche kennis?quote:Op maandag 14 mei 2012 18:10 schreef Mickeys het volgende:
Overigens raak ik zelf ook werkeloos m.i.v. 1 juni. nog geen ander werk gevonden maar wel druk.
ICT is natuurlijk het sleutelwoord, maar dan meer 2e lijns support. geen technische zaken (denk aan mcse)
Wat wil ik. werken binnen kaders, dus skilled. in bezit van ITIL v2 en Prince 2. analytisch en goed in security. Mocht iemand iets weten... let me know. Woon in Almere en kan redelijk alle kanten op rijden. in bezit van eigen auto.
en ik ben geen 16 jarige meer die voor 1200 bruto mijn bed uit kom, die tijd is geweest.
quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:31 schreef Peter het volgende:
[..]
Stel ik krijg een 0-urencontract, dan kan ik na 3 maanden toch 'eisen' om het gemiddelde aantal uren in het contract te zetten, klopt dat?
Bizar! Ben benieuwd hoe het afloopt.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:24 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Vandaag echt iets vaags meegemaakt. Kreeg laatst een mailtje met een afwijzing. Ik dacht, laat ik eens bellen om te vragen wat de reden is, dan kan ik er misschien wat mee.
Krijg ik te horen: er was een fout in het systeem waardoor random mensen een afwijzing hebben gehad. Hier in de computer staat dat een collega contact met je heeft opgenomen om je een flexcontract aan te bieden.
Like, wtf?![]()
Heb dus maar even gevraagd welke collega dat is en op welk nummer diegene bereikbaar is
Wel in de ICT branche hé?quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:44 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
[..]
Ja goed plan! Omgeving Rotterdam?
goed idee, steeds meer vacatures hebben een "apply with linkedin" button, solliciteren met 1 klik, maar dan moet je linkedin profiel wel 100% in orde zijn...je kan er altijd naar verwijzenquote:[b]Op zondag 13 mei 2012 16:13 schreef taxibabe het volgende
Hoe kijken jullie daar tegen aan, een eigen website maken om een baan te vinden?
Was het in Groningen geweest dan was ik meteen om.quote:Op donderdag 17 mei 2012 09:30 schreef dribbel79 het volgende:
Zijn er mensen in de regio utr/ gld die tips willen, werk in veenendaal bij een uit bur/ w&s bureau...misschien kan ik je helpen...
Prima! Ik ben de boekhouder welquote:Op donderdag 17 mei 2012 09:16 schreef StephanL het volgende:
[..]
Wel in de ICT branche hé?Jij mag typ miep/administratie spelen dan, of waarin ben je geschoold?
O, beveiliging brache werkt volgens mij ook wel goed en is wel makkelijker om daarin mensen op te leiden.
Incl opleiding? Zo ja... Dan is het op zich wel wat voor mij, ook al is het een uur rijden.quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:23 schreef StephanL het volgende:
Maar even serieus. Niks voor de vrouwen die werk zoeken, om de beveiliging in te gaan? Op Schiphol zoeken diverse beveiligingsbedrijven nog mensen, voornamelijk vrouwen.
Ja inclusief opleiding. Kijk maar eens bij I-sec. Zat ik net te kijken en die zoeken voornamelijk vrouwelijke sollicitanten.quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:26 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Incl opleiding? Zo ja... Dan is het op zich wel wat voor mij, ook al is het een uur rijden.
Wilde vroeger altijd bij de marechaussee en op Schiphol werken, maar kwam de medische keuring niet door ivm brakke knie
Woon in Spijkenissequote:Op donderdag 17 mei 2012 10:31 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja inclusief opleiding. Kijk maar eens bij I-sec. Zat ik net te kijken en die zoeken voornamelijk vrouwelijke sollicitanten.
Je moet wel binnen 50 km van Schiphol wonen, lukt dat? Geen idee hoe streng ze daarin ook zijn hoor.
Jullie staan aan de gate neem ik aan?quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:42 schreef Morenoo het volgende:
Toevallig, I-SEC
Ik werk zelf ookal langer als een jaar bij I-SEC.
En we komen inderdaad dames te kort, omdat uiteraard het merendeel van de beveiligers mannen zijn maar wij vrouwen niet mogen fouilleren
Omgeving Zwolle?quote:Op woensdag 16 mei 2012 19:13 schreef sigme het volgende:
Ergens nog een business analist / informatie analist op zoek naar werk?
We hebben er dringend behoefte aan![]()
Noorden des lands.
Doorzetten. Mijn laatste baan vond ik ook niet leuk en toch ben ik een jaar gebleven. Je weet hoe moeilijk het is om iets anders te vinden, je hebt het geld nodig en dus zet je door.quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:03 schreef FerryNL het volgende:
Hebben meer mensen dit weleens gehad?
Je hebt een nieuwe baan en op het eerste gezicht was alles leuk. Maar na een paar dagen kom je er toch achter dat het toch niet echt je plek is.
Je wilt toch liever wat anders maar je hebt toch je geld nodig.
Hoe hebben jullie dat gedaan?
quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:16 schreef Mint_Clansell het volgende:
Geef die baan een kans, je zit er net een paar dagen.
Ja het is ook wel zo dat ik gewoon moet doorzetten.quote:Op donderdag 17 mei 2012 14:31 schreef Elvi het volgende:
[..]
Doorzetten. Mijn laatste baan vond ik ook niet leuk en toch ben ik een jaar gebleven. Je weet hoe moeilijk het is om iets anders te vinden, je hebt het geld nodig en dus zet je door.
Het leven is nu eenmaal niet altijd leuk en je kan ook niet altijd doen wat je leuk vind. Het klinkt hard, maar soms komt je droom gewoon niet uit en moet je doen wat nodig is ipv leuk.
Bedankt voor de I-Sec tip overigens. Ik woon dan wel niet 50 km van Schiphol af, maar als ze echt vrouwen nodig hebben dan zetten ze zich daar misschien wel overheen
Omdat ik al 10 maanden bezig ben met werk zoeken en het niet wilt lukken. Daarom ben ik maar weer de horeca in gegaan, omdat ik toch geld nodig heb.quote:
Het is voor sorteerder in de nacht, en heb dat zelf 1,5 jaar gedaan. En zo erg vond ik dat niet omdat je 40% toeslag krijgt, en dus aardig verdien.quote:Op donderdag 17 mei 2012 15:05 schreef Elvi het volgende:
Nee postbezorger: dat is leuk. Heb ik ook anderhalf jaar gedaan en mijn god wat haatte ik het. Bijna net zo erg als verkoopster (nee dat lieg ik: verkoopster is erger).
Blijf gewoon in de horeca werken en volg een IT-cursus bij de LOI. Constant dat vragen om advies. Iedereen heeft er al wat over gezegd en het is nu tijd om de knoop door te hakken en het gewoon te doen. Nu kom je toch ook tot niks.
Maar staan die opleiding goed aangeschreven? Hoor juist vaak dat heel veel werkgevers zo'n thuisstudie maar niks vindenquote:Op donderdag 17 mei 2012 15:16 schreef Elvi het volgende:
Toen ik 20 was, was ik te oud en te hoog opgeleid om bij een reguliere MBO de opeleiding Kinderopvang te doen. Dus toen heb ik die opleiding via de LOI gedaan.
Als je echt iets graag wilt, dan zoek je naar een alternatief.
Op dit moment werk ik nog, dus nu heb ik het nog druk zat.quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:06 schreef Woussie1987 het volgende:
Wat doe je nu? Waarom zou je daar willen stoppen om daar te werken?quote:Op donderdag 17 mei 2012 15:34 schreef Elvi het volgende:
Ik ben nu aan het solliciteren bij het Isec (nav de tip op de vorige pagina) maar ik vind het nog best moeilijk om een motivatie te bedenken. Hoe leg ik in godsnaam de carriereswitch uit?
quote:Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Heeft eigenlijk niet te maken met discriminatie, maar meer met het feit dat vrouwen mogen weigeren om door een man gefoullieerd te worden. Daarom hebben ze dus ook een x-aantal vrouwen nodig.quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:49 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ik ga als man ook eens solliciteren. Ze mogen wettelijk gezien geen onderscheid maken tussen mannen en vrouwen![]()
Quote uit artikel 1 van de grondwet
[..]
Ja ze hebben vrouwen nodig omdat die al enige vrouwen mogen fouilleren maar ze mag een een advertentie voor een baan geen mannen of vrouwen voordragen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:17 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Heeft eigenlijk niet te maken met discriminatie, maar meer met het feit dat vrouwen mogen weigeren om door een man gefoullieerd te worden. Daarom hebben ze dus ook een x-aantal vrouwen nodig.
Maar wellicht kunnen ze ook wel kerels gebruiken.
Phoe... Ik wil een baan. Ben zoooo zat van dat schoonmaken en geldgebrek. Bah.
Ik ben nu werkeloos maar ik heb een HBO opleiding richting kunst en cultuur afgerondquote:Op donderdag 17 mei 2012 16:49 schreef StephanL het volgende:
[..]
Wat doe je nu? Waarom zou je daar willen stoppen om daar te werken?
Leg uit bijvoorbeeld dat je wilt switchen omdat je niet genoeg voldoening haalt uit je huidige baan en dat je een carrière in de beveiliging wel ziet zitten.
Dat mag best hoor, onder bepaalde omstandigheden. Er moeten genoeg mensen zijn om ook de vrouwen te kunnen fouilleren, dus dit lijkt me een legitieme reden. Ook bij het casten van acteurs mag er onderscheid gemaakt worden: man, vrouw, blank, gekleurd, etc.quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:27 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja ze hebben vrouwen nodig omdat die al enige vrouwen mogen fouilleren maar ze mag een een advertentie voor een baan geen mannen of vrouwen voordragen.
Qua fouilleren heb je gelijk en maak ik mij niet druk om, maar in een advertentie voor een baan mogen ze geen onderscheid maken door een voorkeur uit te spreken voor een man of vrouw omdat mannen en vrouwen gelijk zijn voor de wet. Maar goed, van mij mogen ze hoor.
gaat wel veel over jouw situatie steeds. Ja, heel vervelend dat het je niet bevalt - maar keuzes moet je maken. Zorg er nou maar eerst voor dat je de zomer even doorkomt - een opleiding begint etcetera etcetera. Ik zie het zo makkelijk nog niet wat betreft doorzettingsvermogen.quote:
Een poging doen om te solliciteren? Krijg je de brief niet altijd verzonden?quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:29 schreef FerryNL het volgende:
Jammer dat ik net te ver weg woon van Schiphol, en geen rijbewijs heb. Anders had ik ook wel een poging gedaan om te solliciteren.
Het lijkt me eigenlijk best vet om daar te werken.
Nog 12 uur per week aan het werk bij mn andere baan. Bezig met de laatste loodjes van school (opleiding via baan gekregen,fijn!), en bijkomen van het vele werken (7 dagen per week)quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:06 schreef Woussie1987 het volgende:
Heb jij de opleiding ook gehad, ik kan me geen voorstelling maken, van wat zo'n opleiding is. Ben helemaal blancoquote:Op donderdag 17 mei 2012 10:42 schreef Morenoo het volgende:
Toevallig, I-SEC
Ik werk zelf ookal langer als een jaar bij I-SEC.
En we komen inderdaad dames te kort, omdat uiteraard het merendeel van de beveiligers mannen zijn maar wij vrouwen niet mogen fouilleren
OV?quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:29 schreef FerryNL het volgende:
Jammer dat ik net te ver weg woon van Schiphol, en geen rijbewijs heb. Anders had ik ook wel een poging gedaan om te solliciteren.
Het lijkt me eigenlijk best vet om daar te werken.
's nachts om 5 uur zijn er geen filesquote:Op zondag 20 mei 2012 10:47 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
OV?
Er rijdt nu toch zo'n trein van rdam naar Schiphol , zodat je er binnen 35 minuten ben?
En anders rijbewijs gaan halen, of motorrijbewijs.... Kan je langs de files
Ow ja dat is wel fijn natuurlijkquote:Op zondag 20 mei 2012 10:52 schreef StephanL het volgende:
[..]
's nachts om 5 uur zijn er geen files
Net weer 4 uurtjes gewerktAlweer thuis.
Ik werk niet in de beveiliging daar hé. Werk in de bagagekelder. Ik word gewoon opgeroepen, werk via een uitzendbureau. Het kan best zijn dat als je in de beveiliging zit een rooster krijgt. Verschilt per bedrijf.quote:Op zondag 20 mei 2012 10:56 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ow ja dat is wel fijn natuurlijk![]()
Werk je volgens roosters daar? Ik zag in de vacature dat het een 40 urige werkweek is
in reeuwijk en in bleiswijk zoeken ze nog productiemedewerkers in resp. een kaasverpakkingsbedrijf en in een logistieke branch.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 13:36 schreef FerryNL het volgende:
Voor de werkzoekende die echt alles willen aanpakken.
Bij mij in Dordrecht zoekt Post NL weer een hoop pakket sorteerders.
Echt vervelend is dat ja. Bah. Waarschijnlijk de leeftijd?quote:Op maandag 21 mei 2012 10:16 schreef DennisDeBengel het volgende:
3 weken geleden een sollicitatie gedaan naar een electronicabedrijf waar ze nog winkelmedewerkers/verkopers zochten. Kreeg meteen een dag later al een mail terug dat ik niet gekozen zou worden omdat er andere kandidaten zijn die beter bij het functieprofiel passen. Ok jammer, dacht ik. Nu dus 3 weken later staat de vacature nog steeds open.. ik weet zeker dat ik daar goed zou passen gezien mijn ervaring en scholing. Maar goed, zij hebben blijkbaar niet zo'n haast, ik had meteen diezelfde dag nog kunnen beginnen
Hoe kan je zulke baantjes vinden? In een andere stad bijvoorbeeld?quote:Op zondag 20 mei 2012 12:11 schreef Mentos79 het volgende:
[..]
in reeuwijk en in bleiswijk zoeken ze nog productiemedewerkers in resp. een kaasverpakkingsbedrijf en in een logistieke branch.
Op basis van leeftijd willen ze het liefst iemand die zo jong mogelijk is hebben om in een winkel te werken(goedkoper he) Het is vaak wel de realiteit dat het daar aan ligt, eigenlijk mogen werkgevers niet discrimineren op leeftijd vandaar dat ze vaak dmv ander excuus iemand afwijzen.quote:Op maandag 21 mei 2012 10:53 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Echt vervelend is dat ja. Bah. Waarschijnlijk de leeftijd?
Uitzendbureaus? Zoeken op productiewerk en plaatsnaam?quote:Op maandag 21 mei 2012 12:40 schreef Morera het volgende:
[..]
Hoe kan je zulke baantjes vinden? In een andere stad bijvoorbeeld?
Waarom heb je dan ontslag genomen? Nooit oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebtquote:Op maandag 21 mei 2012 14:29 schreef das_phantom het volgende:
Zojuist ontslag genomen. Nu beginnen aan de hel van het solliciteren.
Denk dat ik eerst maar eens vakantiewerk ga zoeken, dan zien we wel verder. Gezien mijn leeftijd en diploma denk ik dat dat nog niet eens zo simpel zal zijn.
Niet slim idd, en ik kan het zeggen. Omdat ik het zelf ook heb gedaan, en vervolgens meer dan een half jaar werkeloos was.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:51 schreef CoolStoryBro het volgende:
[..]
Waarom heb je dan ontslag genomen? Nooit oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt
Lijkt me wel jahquote:Op maandag 21 mei 2012 14:50 schreef Naamah het volgende:
Hoeveel zegt het als er na een sollicitatiegesprek daadwerkelijk contact op wordt genomen met referenten? Ik hoorde vanmorgen dat ze gebeld zijn, maar zegt dat nou iets?
Dat is de reden waarom ik nog blijf zitten waar ik zit, al belemmert het mijn solliciteren wel..quote:Op maandag 21 mei 2012 15:05 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Niet slim idd, en ik kan het zeggen. Omdat ik het zelf ook heb gedaan, en vervolgens meer dan een half jaar werkeloos was.
alle uitzendbureaus afbellen en vragen naar productiewerk, meestal is dat er wel weer zo tegen de vakantieperiode aan.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:40 schreef Morera het volgende:
[..]
Waar woon je?quote:Op maandag 21 mei 2012 12:40 schreef Morera het volgende:
[..]
Neuh, eerder een beetje standaard. Niet dat iedereen dat schrijft, maar het is echt zo'n voorbeeldzinnetje dat je op internet tegenkomt. Als ik zo'n brief zou krijgen, zou het voor mij erg afhangen van de toon van de rest van je brief. Ik zou het een beetje slijmerig en stom standaard op kunnen vatten, maar als de toon van de rest van je brief leuk en spontaan is en ik het idee zou hebben dat het echt uit jezelf komt, dan zou ik het best leuk vinden.quote:Op maandag 21 mei 2012 16:54 schreef lyolyrc het volgende:
Is het erg brutaal als je in een sollicitatiebrief schrijft dat een vacature wel voor jezelf lijkt te zijn geschreven?![]()
Ik heb namelijk een vacature gevonden waarin alleen wat meer werkervaring wordt gevraagd dan ik heb. Voor de rest komen de functie-eisen mooi overeen met wat ik te bieden heb.
Ik pas er ook wel voor op om het zomaar te schrijven!quote:Op maandag 21 mei 2012 17:15 schreef Naamah het volgende:
[..]
Neuh, eerder een beetje standaard. Niet dat iedereen dat schrijft, maar het is echt zo'n voorbeeldzinnetje dat je op internet tegenkomt. Als ik zo'n brief zou krijgen, zou het voor mij erg afhangen van de toon van de rest van je brief. Ik zou het een beetje slijmerig en stom standaard op kunnen vatten, maar als de toon van de rest van je brief leuk en spontaan is en ik het idee zou hebben dat het echt uit jezelf komt, dan zou ik het best leuk vinden.
Als je dat zegt in een sollicitatiebrief kun je er zeker van uitgaan dat je niet wordt uitgenodigd.quote:Op maandag 21 mei 2012 16:54 schreef lyolyrc het volgende:
Is het erg brutaal als je in een sollicitatiebrief schrijft dat een vacature wel voor jezelf lijkt te zijn geschreven?![]()
Ja wat verwachtte je dan wat je zou verdienen. Zulk werk verdient nooit echt super. De meeste mensen doen dat ook gewoon echt puur als bijbaantje.quote:Op maandag 21 mei 2012 20:42 schreef Kekaa het volgende:
Is er iemand die heeft gewerkt voor Sandd?
Had me ingeschreven, en heel snel reactie terug!
Een zin uit de mail: "De vergoeding per maand zal ongeveer tussen de ¤ 125,- tot ¤ 175,- euro bedragen, mede afhankelijk van de wijkgrootte en aantal poststukken wat per maand logischerwijs kan verschillen."
Eerst dacht ik, leuk een aantal uur post bezorgen. Nu denk ik.. Ow, dat is eigenlijk best wel heel weinig.
En zou het nadelig zijn voor mijn WW aanvraag?
Ik wil natuurlijk wel werken, maar dan moet het wel wat opleveren.
ik kreeg de volgende dag al bericht van kruidvatquote:Op woensdag 23 mei 2012 12:17 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ik heb niks meer gehoord van de kruidvat, dikzakken.
moet toch wel lukkenquote:Op woensdag 23 mei 2012 13:54 schreef taxibabe het volgende:
Ik werd vandaag gebeld over een vacature aan een universiteit, klinkt wel heel leuk! Alleen moet ik mijn motivatie in het Engels doen.Die afdeling communiceert vooral in het Engels.
Dit word voor mij de eerste keer. Ik zou zelf denk meer moeite hebben met Duits. Als ik Duits moet praten ga ik automatisch over naar het Engels.quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:11 schreef das_phantom het volgende:
Ik zie vaak vacatures waarbij je het Engels machtig moet zijn. Reageer dan nooit omdat ik bang ben op het sollicitatiegesprek af te gaan omdat het ineens in het Engels moet![]()
Iemand dat wel eens meegemaakt?
Het is vooral kut wanneer je het totaal niet verwacht in een sollicitatie. Een keer gehad die kerel wou opeens dat het sollicitatiegesprek in het engels werd voorgezet, zonder enige voorbereiding en totaal onverwacht is het wel lastig jahquote:Op woensdag 23 mei 2012 14:11 schreef das_phantom het volgende:
Ik zie vaak vacatures waarbij je het Engels machtig moet zijn. Reageer dan nooit omdat ik bang ben op het sollicitatiegesprek af te gaan omdat het ineens in het Engels moet![]()
Omg. Waar?quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:06 schreef FerryNL het volgende:
Damn kan al bij 3 zorginstellingen op gesprek komen.
Had in eerste instantie gewoon geprobeerd om te kijken of er plek was vanaf september. Maar volgens mij kan je in de zorg nog best makkelijk een opleiding volgen.
Niet dat ik het gaat doen, want ben toch tot de conclusie gekomen dat het toch niet echt iets is voor mij.
Ik heb alleen nog maar in Dordrecht en omstreken (25KM) gezocht.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:16 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Omg. Waar?Ik wil ook in de zorg werken deze zomer (hulp in de huishouding etc.)
Ze bieden ook super veel MBO3 BBL opleiding aan in de zorg.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:45 schreef das_phantom het volgende:
Dat lijkt me idd een nare situatie coolbro.
Als ik zoek op vakantiewerk in de zorg kan ik echt veel vinden hoor (n-holland), zelfs zonder diploma maar met enige werkervaring kun je aan de slag. Voor studenten hbo-v en geneeskunde nog gemakkelijker. Welke regio woon jij dan? Wel vaak maar een paar uur en dan onregelmatig.
Ook N-H, maar krijg dan bericht dat ze niemand meer nodig hebben oid. Of ik woon weer verkeerd en bla. Echt frustrerend is het, zoveel vacatures zien en dan steeds afgewezen worden.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:45 schreef das_phantom het volgende:
Dat lijkt me idd een nare situatie coolbro.
Als ik zoek op vakantiewerk in de zorg kan ik echt veel vinden hoor (n-holland), zelfs zonder diploma maar met enige werkervaring kun je aan de slag. Voor studenten hbo-v en geneeskunde nog gemakkelijker. Welke regio woon jij dan? Wel vaak maar een paar uur en dan onregelmatig.
Heb ik wel eens gedaan bij een bedrijf die ook veel in Duitsland opereert. Gaat me bijna net zo makkelijk af als in het Nederlands.quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:11 schreef das_phantom het volgende:
Is Rotterdam ver voor je? Daar kom ik al wel wat vakantiewerk tegen voor in de zorg.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:16 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Omg. Waar?Ik wil ook in de zorg werken deze zomer (hulp in de huishouding etc.)
Nee, dat is weer té ver. Amsterdam is een halfuur met de bus.quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:36 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Is Rotterdam ver voor je? Daar kom ik al wel wat vakantiewerk tegen voor in de zorg.
Als ADL assistent bijvoorbeeld.
Leukquote:Op woensdag 23 mei 2012 18:28 schreef Elvi het volgende:
Ik ben uitgenodigd voor een i-sec informatie dag met testjes!![]()
Dus misschien word ik wel beveiliger
Veel succes morgenquote:Op donderdag 24 mei 2012 19:11 schreef karton2 het volgende:
Eerder deze maand een open sollicitatie naar een bedrijf gestuurd. Ze waren net van plan om een vacature te plaatsen dus mijn timing was perfect.
De vacature is uiteraard geplaatst maar ik was de enigste kandidaat die via een open sollicitatie een uitnodiging kreeg.
De persoon waar ik uiteindelijk een gesprek mee had gaf aan dat ik een streepje voor had vanwege mijn open sollicitatie, maar hij kon uiteraard geen garanties geven.
Het gesprek zelf verliep prettig, hij gaf aan dat hij aan mij kon merken dat ik erg gemotiveerd overkwam.
Op het einde vroeg hij wat ik zou willen verdienen, naar mijn mening een teken dat hij mij graag wilt hebben denk ik.
Ik was de eerste kandidaat waar hij een gesprek mee had en mij werd aan het einde van het gesprek verteld dat ik een goede indruk heb gemaakt.
Hij ontmoet nog meer kandidaten maar ik hoop vurig dat ik degene ben die hij aan gaat nemen.
Morgenvroeg bel ik hem op om te vragen hoe het ervoor staat.
*duimt voor goede afloop*
Cool storyquote:Op donderdag 24 mei 2012 19:11 schreef karton2 het volgende:
Eerder deze maand een open sollicitatie naar een bedrijf gestuurd. Ze waren net van plan om een vacature te plaatsen dus mijn timing was perfect.
De vacature is uiteraard geplaatst maar ik was de enigste kandidaat die via een open sollicitatie een uitnodiging kreeg.
De persoon waar ik uiteindelijk een gesprek mee had gaf aan dat ik een streepje voor had vanwege mijn open sollicitatie, maar hij kon uiteraard geen garanties geven.
Het gesprek zelf verliep prettig, hij gaf aan dat hij aan mij kon merken dat ik erg gemotiveerd overkwam.
Op het einde vroeg hij wat ik zou willen verdienen, naar mijn mening een teken dat hij mij graag wilt hebben denk ik.
Ik was de eerste kandidaat waar hij een gesprek mee had en mij werd aan het einde van het gesprek verteld dat ik een goede indruk heb gemaakt.
Hij ontmoet nog meer kandidaten maar ik hoop vurig dat ik degene ben die hij aan gaat nemen.
Succesquote:Op donderdag 24 mei 2012 19:11 schreef karton2 het volgende:
Het werk wat je nu doet bevalt niet?quote:Op donderdag 24 mei 2012 19:44 schreef Renesite het volgende:
Morgen contract tekenen en alles bij een ander bedrijf (waar ik nu dus niet zit sinds deze week) Belachelijk, I know, maar een uitzendcontract
Op je eigen kosten de taxichauffeursopleiding gedaan?quote:Op donderdag 24 mei 2012 22:14 schreef Luuk9 het volgende:
ik heb morgen een sollicitatie voor een bijbaan als taxichauffeur.
Moet ook een rijtestje doen
gr
UItzendwerk tov. werk direct in dienst.quote:Op donderdag 24 mei 2012 23:23 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Het werk wat je nu doet bevalt niet?
nee, gaan hun voor mij betalen als ik word aangenomen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 02:21 schreef Jetfly het volgende:
[..]
Op je eigen kosten de taxichauffeursopleiding gedaan?
quote:
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 16:47 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ik ga "genieten" van m`n laatste week als werkeloze
Volgende week vrijdag zitten de 6 maanden die ik (dankzij die stomme uitzendwet) weg moest bij m`n vorige werkgever erop. Kan meteen vanaf die vrijdag weer aan het werkOngelofelijk blij want m`n WW stopt ook die dag.
Aha oké. Zou je mij misschien willen PM'en om welk bedrijf 't gaat? Zou 't graag willen weten namelijk.. Zoek een parttime werk en taxichauffeur lijkt me wel watquote:Op vrijdag 25 mei 2012 08:13 schreef Luuk9 het volgende:
[..]
nee, gaan hun voor mij betalen als ik word aangenomen.
Dat had ik de vorige keer dat ik werkloos was. ik kon net rondkomen van mijn WW, maar om tocvh wat te doen te hebben wilde ik wel gaan postbezorgen. Alleen verdiende dat minder dan de uitkering, dus ik bel het UWV om te vragen hoe het zit en of zij dat dan aanvullen. Nee, dat is pas als je een jaar werkloos bent. Conclusie: ik kon beter thuis blijven zitten dan gaan werken, want als ik ging werken ging ik er financieel op achteruit.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 06:30 schreef GJonline het volgende:
Hier recent vanwege de crisis ook mijn baan verloren. Het kromme bij mij is dat als ik tot 1 januari in de WW blijf het voordelen oplevert. Ik zak dan net onder de inkomensgrens voor sociale huurwoningen. En kan dan dus eindelijk verhuizen. Ben nu een scheefwoner.
In mijn geval wordt thuiszitten dus een beetje gestimuleerd, raar land..
Ik ben net teruggebeld door het uitzendbureau, ze hebben 5 mensen voorgesteld. De uni heeft op basis van de Engelse motivaties 2 personen uitgekozen voor een gesprek, ik ben er 1 van!quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:54 schreef taxibabe het volgende:
Ik werd vandaag gebeld over een vacature aan een universiteit, klinkt wel heel leuk! Alleen moet ik mijn motivatie in het Engels doen.Die afdeling communiceert vooral in het Engels.
Vraag even na of het gesprek geheel/gedeeltelijk in het Engels zal zijn en wie de personen zijn waar je mee gaat praten (Engels native speakers of niet).quote:Op dinsdag 29 mei 2012 11:09 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ik ben net teruggebeld door het uitzendbureau, ze hebben 5 mensen voorgesteld. De uni heeft op basis van de Engelse motivaties 2 personen uitgekozen voor een gesprek, ik ben er 1 van!
Alleen zal het gesprek geheel of gedeeltelijk in het Engels zijn.,(met sowieso 1 hoogleraar en 2 universitaire docenten)
De namen heb ik in de afspraakbevestiging gekregen, 2 Nederlanders en 1 buitenlander (ik vermoed dankzij google iets van Spaans/Chileens/Zuid-Amerikaans).quote:Op dinsdag 29 mei 2012 14:39 schreef karton2 het volgende:
[..]
Vraag even na of het gesprek geheel/gedeeltelijk in het Engels zal zijn en wie de personen zijn waar je mee gaat praten (Engels native speakers of niet).
Weet niet hoe goed je Engels is en hoe vaak je het gebruikt maar als het roestig is zou ik even met een vriend(in) die goed Engels spreekt gaan oefenen. Vooral om de roest eraf te poetsen als dat er nog op zit, scheelt enorm. Had zelf 1,5 week geleden ook een sollicitatiegesprek wat gedeeltelijk in het Engels was en het scheelt als je een dag van tevoren even gaat oefenen.
Welke opleiding?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik ga nu langzaamaan zoeken voor een starters HBO-functie, zie nu al dat het erg lastig is!
Hangt van je studie af. Beta studenten vinden normaliter snel een baan, waar het voor gamma/alpha studenten doorgaans een stuk lastiger is.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik ga nu langzaamaan zoeken voor een starters HBO-functie, zie nu al dat het erg lastig is!
Wat is het loon dan?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:37 schreef Elvi het volgende:
Ben vandaag bij het groepsinterview van dat beveiligingsbedrijf geweest maar ligt het aan mij of is het loon extreem laag?
de CAO beveiliging is idd niet de meest denderende...quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:37 schreef Elvi het volgende:
Ben vandaag bij het groepsinterview van dat beveiligingsbedrijf geweest maar ligt het aan mij of is het loon extreem laag?
Ongeveer 850 per maand netto voor +/- 30 uur per week. Je krijgt wel meer betaald voor je nachtdiensten maar dan nog is het niet veel.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:44 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ongeveer 850 per maand netto voor +/- 30 uur per week. Je krijgt wel meer betaald voor je nachtdiensten maar dan nog is het niet veel.Damn das idd niet veel nee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Allereerst ik heb vanaf nu ook een baan (zojuist gekregen!), dus ik ben hier als het goed is voorlopig niet meer te vinden.quote:Op woensdag 30 mei 2012 00:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik merk dat ik het reizen langzaam aan zat begin te worden. Ik wil eigenlijk gewoon het liefst op de fiets of lopend naar m'n werk kunnen. Ik heb in 2010 een baan gehad waarbij ik slechts 5 minuten hoefde te fietsen. Ideaal! Nu doe ik er zo'n drie kwartier per dag over met de auto om naar m'n werk en weer terug te reizen (anderhalf uur per dag dus). Relatief nog weinig, maar voor mij eigenlijk al te veel reistijd. Ik kijk dus gewoon lekker verder voor iets wat dichtbij huis is.
Ik ga binnenkort toch maar eens een afspraak maken bij de huisarts, want ik merk aan mezelf dat ik een beetje op begin te branden. Het werk wat ik doe is op zich niet eens zo slecht en het is iets waar ik ervaring mee heb, maar ik heb gewoon geen motivatie meer. Anderhalf uur reizen, 8 uur per dag met je snufferd achter een computer zitten, zo snel mogelijk gegevens in moeten kloppen omdat er geld moet worden verdiend en zeikende klanten te woord staan, ik begin zo langzamerhand een aversie tegen die verrekte kantoormentaliteit te krijgen. Ik zeg je één ding: er lopen echt van die types rond die zo van de set van The Office en Debiteuren/Crediteuren lijken te zijn gewandeld.
Omscholing zit er voorlopig ook niet in, want geen geld en enkele ideeen die ik heb geopperd tijdens mijn bijstand werden net zo hard weer teruggekaatst door het UWV onder het mom van 'de kas is leeg, bezuinigen, te weinig toekomst in dat soort werk etc'. Bar en boos allemaal. En nu maar weer naar bed, zucht.
Data Entry medewerker, en misschien kan je dan ook gelijk translations doen, overigens is vloeiend engels spreken vaak overschat, dat het vloeiend je mond uitkomt betekend nog niet dat het bijvoorbeeld geschikt is om echt profesioneel copywrite werk te doen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:07 schreef kakaboeie het volgende:
Ik zoek een baan van 6 uur 's ochtends tot ~10 uur 's ochtends, liefst 7 dagen in de week, in omgeving Tilburg.
Ben 21 (bijna 22), heb mijn HAVO helaas nooit afgemaakt (gestopt in 5de jaar, heb alleen mijn VMBO dus). Ik spreek vloeiend Engels, het schrijven (en lezen) van Engels is ook geen probleem en ik kan redelijk Duits lezen. Oftewel; ik kan het met moeite ontcijferen. Ik heb meerdere keren Nederlandse teksten vertaald naar het Engels voor musea e.d. en die waren altijd dik tevreden, dus een baan waar sterk Engels een vereiste voor is, is echt geen probleem.
Ben ook goed met computers, ik programmeer al meerdere jaren. Als hobby, dus certificaten heb ik niet.
Denk niet dat ik met bovenstaande vaardigheden iets kan vinden, gezien mijn gebrek aan diploma's/certificaten etc. dus het zal wel een matig baantje worden, maar dat is (voorlopig) okéIemand ideeën?
Loop eens binnen bij wat computerzaken en of telefoonwinkels, zorg dat je er respresentatief uit ziet en neem een paar kopie's van je CV mee. Bij een hoop ketens kun je meestal direct een formulier invullen. Gewoon bij lekker veel invullen, als je er stuk of 15 invult heb je meestal binnen een week wel een uitnodiging. Is wel vaak dat aantal uren wat laag is, maar in de praktijk kun je meestal een hoop uren overnemen. Desnoods combineer je 2 part time baantjes.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:42 schreef Desiler het volgende:
Weet iemand nog een baantje omgeving Delft, ben 17 jaar oud en doe een ICT MBO opleiding, zit in het 2de jaar..
ZIjn ze failliet ofzo?quote:Op woensdag 30 mei 2012 15:48 schreef Kekaa het volgende:
Het lijkt erop dat mn laatste loon niet uitbetaald wordt... + vakantiedagen + vakantiegeld....
Net bij het juridisch loket geweest. Straks eerst maar eens mn oude werkgever bellen en nog afwachten tot juni.
Volgens mij dient men loon gewoon op tijd uit te betalen, vakantiegeld dienen ze volgens mij verplicht in mei uit te betalen, had het loket een goed advies?quote:Op woensdag 30 mei 2012 16:16 schreef Kekaa het volgende:
Nope... niet dat ik weet. Weet wel dat ik, en anderen, geen contractverlening kregen omdat personeelskosten te hoog waren. En ze hebben ook gezegd dat ze henzelf al geen salaris meer gaven. Door mensen te laten gaan hopen ze het bedrijf gezond te houden werd er gezegd...
Dus ik heb in mei nog 21 uur gewerkt, heb bijna geen vrije dagen opgenomen, dus ook nog over, vakantiegeld (en zelfs nog in november gewerkt, toen het bedrijf officieel nog niet open was)... en nu nog steeds niks op de rekening....
Ja, vond ik wel. Eerst even bellen, en zeggen van goh, ik zag dat ik nog geen loon had, komt dat er nog aan? Zo ja, nog even afwachten. In de maand erop (juni dus) kan ik een brief sturen voor loonvordering met een termijn van 7 dagen. Heb een voorbeeldbrief mee gekregen. Daarna kan ik het nog een keer herhalen... en als ik dan nog niks heb kan ik verder juridisch bezig.quote:Op woensdag 30 mei 2012 16:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij dient men loon gewoon op tijd uit te betalen, vakantiegeld dienen ze volgens mij verplicht in mei uit te betalen, had het loket een goed advies?
Was het op oproepbasis? Of is het een CAO waar ze verplicht zijn reiskosten te vergoeden?quote:Op woensdag 30 mei 2012 17:59 schreef Disavowed het volgende:
Afgewezen omdat ik niet uit de vestigingsplaats van het bedrijf kom. De achterliggende gedachte kon men niet aangeven.
Ik had echt gedacht dat het lastig zou worden. Helemaal als ik je vertel dat ik vastgoed en makelaardij heb gestudeerd.quote:
Schrijf je in bij stundentenwerk.nl Ik kreeg/krijg daar ook nog dagelijks mailtjes van dat ze mensen voor een aantal uur in de week zoeken. En dan geen vakkenvul of aardbeienpluk baantjes maar administratief werk of commerciële dingen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:33 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ja dat is toch fijnik zoek meer werk voor in de vakantie maar het vlot niet echt..
Ja. Je kunt zelfs sjoemelen met je diploma. Ik weet dat het niet de juiste manier is maar ik kan best begrijpen dat er hier mensen zijn die niet hoog opgeleid zijn maar wel een baantje ambiëren waar ze met hun achtergrond niet tussen komen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:40 schreef Woussie1987 het volgende:
Maar kun je nog bij studentenwerk nog inschrijven als je geen student meer bent:P
Nee, tijdelijke klus van 3 maanden zonder reiskosten vergoeding.quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Was het op oproepbasis? Of is het een CAO waar ze verplicht zijn reiskosten te vergoeden?
Van die bedrijven waarbij je zelf als verhuurmakelaar mag optreden?quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:32 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Ik had echt gedacht dat het lastig zou worden. Helemaal als ik je vertel dat ik vastgoed en makelaardij heb gestudeerd.
omdat werk, duh.quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:40 schreef Woussie1987 het volgende:
Maar kun je nog bij studentenwerk nog inschrijven als je geen student meer bent:P
Ten eerste, verstuur het niet als Word document maat als PDF file. Dat staat een stuk professioneler en ze kunnen niet perongelijk iets aanpassen aan je tekst.quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Hoe sturen jullie de sollicitatie brief op. Op de mail zelf of als apart word-document. Dus dat je dan 2 bijlagen stuurt met een klein stuk tekst op de mail. Zelf vind ik een korte brief prettig dus die zet ik in de mail zelf. Ik vind het een beetje onzin om 2x "Geachte meneer Jansen" te schrijven. Toch zag ik bij mijn vorige werkgever bij een sollicitatieprocedure veel reacties binnenkomen waarbij de brief in een apart wordbestand was bijgevoegd. Voor alle duidelijkheid: Het CV moet natuurlijk wel apart als bijlage.
Nee, het merendeel voor accountmanager.quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:06 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Nee, tijdelijke klus van 3 maanden zonder reiskosten vergoeding.
[..]
Van die bedrijven waarbij je zelf als verhuurmakelaar mag optreden?
Je kunt proberen om bij een ict detacheerder te beginnen. Die gebruiken vaker een eigen toelatingstest om geschikte kandidaten te selecteren. Een diploma helpt natuurlijk wel om voor zoiets uitgenodigd te worden, maar als je enthousiast over programmeren kunt kletsen, kan dat ook voldoende zijn.quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:07 schreef kakaboeie het volgende:
[...]
Ben ook goed met computers, ik programmeer al meerdere jaren. Als hobby, dus certificaten heb ik niet.
Denk niet dat ik met bovenstaande vaardigheden iets kan vinden, gezien mijn gebrek aan diploma's/certificaten etc. dus het zal wel een matig baantje worden, maar dat is (voorlopig) okéIemand ideeën?
quote:Dus wat kiest een verstandige student? Allereerst gaat een verstandige student, die later een goed belegde boterham wil verdienen niet naar de universiteit maar naar het HBO.
Leg uit.quote:Op donderdag 31 mei 2012 00:09 schreef Blue_note het volgende:
http://www.studenten.nl/nieuws/welke_studie_vergroot_je_kans_op_werk
Volgens mij slaat dat artikel ook niet op de werkelijkheid.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |