Het is voor sorteerder in de nacht, en heb dat zelf 1,5 jaar gedaan. En zo erg vond ik dat niet omdat je 40% toeslag krijgt, en dus aardig verdien.quote:Op donderdag 17 mei 2012 15:05 schreef Elvi het volgende:
Nee postbezorger: dat is leuk. Heb ik ook anderhalf jaar gedaan en mijn god wat haatte ik het. Bijna net zo erg als verkoopster (nee dat lieg ik: verkoopster is erger).
Blijf gewoon in de horeca werken en volg een IT-cursus bij de LOI. Constant dat vragen om advies. Iedereen heeft er al wat over gezegd en het is nu tijd om de knoop door te hakken en het gewoon te doen. Nu kom je toch ook tot niks.
Maar staan die opleiding goed aangeschreven? Hoor juist vaak dat heel veel werkgevers zo'n thuisstudie maar niks vindenquote:Op donderdag 17 mei 2012 15:16 schreef Elvi het volgende:
Toen ik 20 was, was ik te oud en te hoog opgeleid om bij een reguliere MBO de opeleiding Kinderopvang te doen. Dus toen heb ik die opleiding via de LOI gedaan.
Als je echt iets graag wilt, dan zoek je naar een alternatief.
Op dit moment werk ik nog, dus nu heb ik het nog druk zat.quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:06 schreef Woussie1987 het volgende:
Mag ik eens vragen wat de dagbesteding is van de werklozen die dat op dit moment zijn?
Wat doe je nu? Waarom zou je daar willen stoppen om daar te werken?quote:Op donderdag 17 mei 2012 15:34 schreef Elvi het volgende:
Ik ben nu aan het solliciteren bij het Isec (nav de tip op de vorige pagina) maar ik vind het nog best moeilijk om een motivatie te bedenken. Hoe leg ik in godsnaam de carriereswitch uit?
quote:Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Heeft eigenlijk niet te maken met discriminatie, maar meer met het feit dat vrouwen mogen weigeren om door een man gefoullieerd te worden. Daarom hebben ze dus ook een x-aantal vrouwen nodig.quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:49 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ik ga als man ook eens solliciteren. Ze mogen wettelijk gezien geen onderscheid maken tussen mannen en vrouwen![]()
Quote uit artikel 1 van de grondwet
[..]
Ja ze hebben vrouwen nodig omdat die al enige vrouwen mogen fouilleren maar ze mag een een advertentie voor een baan geen mannen of vrouwen voordragen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:17 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Heeft eigenlijk niet te maken met discriminatie, maar meer met het feit dat vrouwen mogen weigeren om door een man gefoullieerd te worden. Daarom hebben ze dus ook een x-aantal vrouwen nodig.
Maar wellicht kunnen ze ook wel kerels gebruiken.
Phoe... Ik wil een baan. Ben zoooo zat van dat schoonmaken en geldgebrek. Bah.
Ik ben nu werkeloos maar ik heb een HBO opleiding richting kunst en cultuur afgerondquote:Op donderdag 17 mei 2012 16:49 schreef StephanL het volgende:
[..]
Wat doe je nu? Waarom zou je daar willen stoppen om daar te werken?
Leg uit bijvoorbeeld dat je wilt switchen omdat je niet genoeg voldoening haalt uit je huidige baan en dat je een carrière in de beveiliging wel ziet zitten.
Dat mag best hoor, onder bepaalde omstandigheden. Er moeten genoeg mensen zijn om ook de vrouwen te kunnen fouilleren, dus dit lijkt me een legitieme reden. Ook bij het casten van acteurs mag er onderscheid gemaakt worden: man, vrouw, blank, gekleurd, etc.quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:27 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja ze hebben vrouwen nodig omdat die al enige vrouwen mogen fouilleren maar ze mag een een advertentie voor een baan geen mannen of vrouwen voordragen.
Qua fouilleren heb je gelijk en maak ik mij niet druk om, maar in een advertentie voor een baan mogen ze geen onderscheid maken door een voorkeur uit te spreken voor een man of vrouw omdat mannen en vrouwen gelijk zijn voor de wet. Maar goed, van mij mogen ze hoor.
gaat wel veel over jouw situatie steeds. Ja, heel vervelend dat het je niet bevalt - maar keuzes moet je maken. Zorg er nou maar eerst voor dat je de zomer even doorkomt - een opleiding begint etcetera etcetera. Ik zie het zo makkelijk nog niet wat betreft doorzettingsvermogen.quote:
Een poging doen om te solliciteren? Krijg je de brief niet altijd verzonden?quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:29 schreef FerryNL het volgende:
Jammer dat ik net te ver weg woon van Schiphol, en geen rijbewijs heb. Anders had ik ook wel een poging gedaan om te solliciteren.
Het lijkt me eigenlijk best vet om daar te werken.
Nog 12 uur per week aan het werk bij mn andere baan. Bezig met de laatste loodjes van school (opleiding via baan gekregen,fijn!), en bijkomen van het vele werken (7 dagen per week)quote:Op woensdag 16 mei 2012 18:06 schreef Woussie1987 het volgende:
Mag ik eens vragen wat de dagbesteding is van de werklozen die dat op dit moment zijn?
Heb jij de opleiding ook gehad, ik kan me geen voorstelling maken, van wat zo'n opleiding is. Ben helemaal blancoquote:Op donderdag 17 mei 2012 10:42 schreef Morenoo het volgende:
Toevallig, I-SEC
Ik werk zelf ookal langer als een jaar bij I-SEC.
En we komen inderdaad dames te kort, omdat uiteraard het merendeel van de beveiligers mannen zijn maar wij vrouwen niet mogen fouilleren
OV?quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:29 schreef FerryNL het volgende:
Jammer dat ik net te ver weg woon van Schiphol, en geen rijbewijs heb. Anders had ik ook wel een poging gedaan om te solliciteren.
Het lijkt me eigenlijk best vet om daar te werken.
's nachts om 5 uur zijn er geen filesquote:Op zondag 20 mei 2012 10:47 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
OV?
Er rijdt nu toch zo'n trein van rdam naar Schiphol , zodat je er binnen 35 minuten ben?
En anders rijbewijs gaan halen, of motorrijbewijs.... Kan je langs de files
Ow ja dat is wel fijn natuurlijkquote:Op zondag 20 mei 2012 10:52 schreef StephanL het volgende:
[..]
's nachts om 5 uur zijn er geen files
Net weer 4 uurtjes gewerktAlweer thuis.
Ik werk niet in de beveiliging daar hé. Werk in de bagagekelder. Ik word gewoon opgeroepen, werk via een uitzendbureau. Het kan best zijn dat als je in de beveiliging zit een rooster krijgt. Verschilt per bedrijf.quote:Op zondag 20 mei 2012 10:56 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ow ja dat is wel fijn natuurlijk![]()
Werk je volgens roosters daar? Ik zag in de vacature dat het een 40 urige werkweek is
in reeuwijk en in bleiswijk zoeken ze nog productiemedewerkers in resp. een kaasverpakkingsbedrijf en in een logistieke branch.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 13:36 schreef FerryNL het volgende:
Voor de werkzoekende die echt alles willen aanpakken.
Bij mij in Dordrecht zoekt Post NL weer een hoop pakket sorteerders.
Echt vervelend is dat ja. Bah. Waarschijnlijk de leeftijd?quote:Op maandag 21 mei 2012 10:16 schreef DennisDeBengel het volgende:
3 weken geleden een sollicitatie gedaan naar een electronicabedrijf waar ze nog winkelmedewerkers/verkopers zochten. Kreeg meteen een dag later al een mail terug dat ik niet gekozen zou worden omdat er andere kandidaten zijn die beter bij het functieprofiel passen. Ok jammer, dacht ik. Nu dus 3 weken later staat de vacature nog steeds open.. ik weet zeker dat ik daar goed zou passen gezien mijn ervaring en scholing. Maar goed, zij hebben blijkbaar niet zo'n haast, ik had meteen diezelfde dag nog kunnen beginnen
Hoe kan je zulke baantjes vinden? In een andere stad bijvoorbeeld?quote:Op zondag 20 mei 2012 12:11 schreef Mentos79 het volgende:
[..]
in reeuwijk en in bleiswijk zoeken ze nog productiemedewerkers in resp. een kaasverpakkingsbedrijf en in een logistieke branch.
Op basis van leeftijd willen ze het liefst iemand die zo jong mogelijk is hebben om in een winkel te werken(goedkoper he) Het is vaak wel de realiteit dat het daar aan ligt, eigenlijk mogen werkgevers niet discrimineren op leeftijd vandaar dat ze vaak dmv ander excuus iemand afwijzen.quote:Op maandag 21 mei 2012 10:53 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Echt vervelend is dat ja. Bah. Waarschijnlijk de leeftijd?
Uitzendbureaus? Zoeken op productiewerk en plaatsnaam?quote:Op maandag 21 mei 2012 12:40 schreef Morera het volgende:
[..]
Hoe kan je zulke baantjes vinden? In een andere stad bijvoorbeeld?
Waarom heb je dan ontslag genomen? Nooit oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebtquote:Op maandag 21 mei 2012 14:29 schreef das_phantom het volgende:
Zojuist ontslag genomen. Nu beginnen aan de hel van het solliciteren.
Denk dat ik eerst maar eens vakantiewerk ga zoeken, dan zien we wel verder. Gezien mijn leeftijd en diploma denk ik dat dat nog niet eens zo simpel zal zijn.
Niet slim idd, en ik kan het zeggen. Omdat ik het zelf ook heb gedaan, en vervolgens meer dan een half jaar werkeloos was.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:51 schreef CoolStoryBro het volgende:
[..]
Waarom heb je dan ontslag genomen? Nooit oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt
Lijkt me wel jahquote:Op maandag 21 mei 2012 14:50 schreef Naamah het volgende:
Hoeveel zegt het als er na een sollicitatiegesprek daadwerkelijk contact op wordt genomen met referenten? Ik hoorde vanmorgen dat ze gebeld zijn, maar zegt dat nou iets?
Dat is de reden waarom ik nog blijf zitten waar ik zit, al belemmert het mijn solliciteren wel..quote:Op maandag 21 mei 2012 15:05 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Niet slim idd, en ik kan het zeggen. Omdat ik het zelf ook heb gedaan, en vervolgens meer dan een half jaar werkeloos was.
alle uitzendbureaus afbellen en vragen naar productiewerk, meestal is dat er wel weer zo tegen de vakantieperiode aan.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:40 schreef Morera het volgende:
[..]
Waar woon je?quote:Op maandag 21 mei 2012 12:40 schreef Morera het volgende:
[..]
Neuh, eerder een beetje standaard. Niet dat iedereen dat schrijft, maar het is echt zo'n voorbeeldzinnetje dat je op internet tegenkomt. Als ik zo'n brief zou krijgen, zou het voor mij erg afhangen van de toon van de rest van je brief. Ik zou het een beetje slijmerig en stom standaard op kunnen vatten, maar als de toon van de rest van je brief leuk en spontaan is en ik het idee zou hebben dat het echt uit jezelf komt, dan zou ik het best leuk vinden.quote:Op maandag 21 mei 2012 16:54 schreef lyolyrc het volgende:
Is het erg brutaal als je in een sollicitatiebrief schrijft dat een vacature wel voor jezelf lijkt te zijn geschreven?![]()
Ik heb namelijk een vacature gevonden waarin alleen wat meer werkervaring wordt gevraagd dan ik heb. Voor de rest komen de functie-eisen mooi overeen met wat ik te bieden heb.
Ik pas er ook wel voor op om het zomaar te schrijven!quote:Op maandag 21 mei 2012 17:15 schreef Naamah het volgende:
[..]
Neuh, eerder een beetje standaard. Niet dat iedereen dat schrijft, maar het is echt zo'n voorbeeldzinnetje dat je op internet tegenkomt. Als ik zo'n brief zou krijgen, zou het voor mij erg afhangen van de toon van de rest van je brief. Ik zou het een beetje slijmerig en stom standaard op kunnen vatten, maar als de toon van de rest van je brief leuk en spontaan is en ik het idee zou hebben dat het echt uit jezelf komt, dan zou ik het best leuk vinden.
Als je dat zegt in een sollicitatiebrief kun je er zeker van uitgaan dat je niet wordt uitgenodigd.quote:Op maandag 21 mei 2012 16:54 schreef lyolyrc het volgende:
Is het erg brutaal als je in een sollicitatiebrief schrijft dat een vacature wel voor jezelf lijkt te zijn geschreven?![]()
Ja wat verwachtte je dan wat je zou verdienen. Zulk werk verdient nooit echt super. De meeste mensen doen dat ook gewoon echt puur als bijbaantje.quote:Op maandag 21 mei 2012 20:42 schreef Kekaa het volgende:
Is er iemand die heeft gewerkt voor Sandd?
Had me ingeschreven, en heel snel reactie terug!
Een zin uit de mail: "De vergoeding per maand zal ongeveer tussen de ¤ 125,- tot ¤ 175,- euro bedragen, mede afhankelijk van de wijkgrootte en aantal poststukken wat per maand logischerwijs kan verschillen."
Eerst dacht ik, leuk een aantal uur post bezorgen. Nu denk ik.. Ow, dat is eigenlijk best wel heel weinig.
En zou het nadelig zijn voor mijn WW aanvraag?
Ik wil natuurlijk wel werken, maar dan moet het wel wat opleveren.
ik kreeg de volgende dag al bericht van kruidvatquote:Op woensdag 23 mei 2012 12:17 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ik heb niks meer gehoord van de kruidvat, dikzakken.
moet toch wel lukkenquote:Op woensdag 23 mei 2012 13:54 schreef taxibabe het volgende:
Ik werd vandaag gebeld over een vacature aan een universiteit, klinkt wel heel leuk! Alleen moet ik mijn motivatie in het Engels doen.Die afdeling communiceert vooral in het Engels.
Dit word voor mij de eerste keer. Ik zou zelf denk meer moeite hebben met Duits. Als ik Duits moet praten ga ik automatisch over naar het Engels.quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:11 schreef das_phantom het volgende:
Ik zie vaak vacatures waarbij je het Engels machtig moet zijn. Reageer dan nooit omdat ik bang ben op het sollicitatiegesprek af te gaan omdat het ineens in het Engels moet![]()
Iemand dat wel eens meegemaakt?
Het is vooral kut wanneer je het totaal niet verwacht in een sollicitatie. Een keer gehad die kerel wou opeens dat het sollicitatiegesprek in het engels werd voorgezet, zonder enige voorbereiding en totaal onverwacht is het wel lastig jahquote:Op woensdag 23 mei 2012 14:11 schreef das_phantom het volgende:
Ik zie vaak vacatures waarbij je het Engels machtig moet zijn. Reageer dan nooit omdat ik bang ben op het sollicitatiegesprek af te gaan omdat het ineens in het Engels moet![]()
Omg. Waar?quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:06 schreef FerryNL het volgende:
Damn kan al bij 3 zorginstellingen op gesprek komen.
Had in eerste instantie gewoon geprobeerd om te kijken of er plek was vanaf september. Maar volgens mij kan je in de zorg nog best makkelijk een opleiding volgen.
Niet dat ik het gaat doen, want ben toch tot de conclusie gekomen dat het toch niet echt iets is voor mij.
Ik heb alleen nog maar in Dordrecht en omstreken (25KM) gezocht.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:16 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Omg. Waar?Ik wil ook in de zorg werken deze zomer (hulp in de huishouding etc.)
Ze bieden ook super veel MBO3 BBL opleiding aan in de zorg.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:45 schreef das_phantom het volgende:
Dat lijkt me idd een nare situatie coolbro.
Als ik zoek op vakantiewerk in de zorg kan ik echt veel vinden hoor (n-holland), zelfs zonder diploma maar met enige werkervaring kun je aan de slag. Voor studenten hbo-v en geneeskunde nog gemakkelijker. Welke regio woon jij dan? Wel vaak maar een paar uur en dan onregelmatig.
Ook N-H, maar krijg dan bericht dat ze niemand meer nodig hebben oid. Of ik woon weer verkeerd en bla. Echt frustrerend is het, zoveel vacatures zien en dan steeds afgewezen worden.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:45 schreef das_phantom het volgende:
Dat lijkt me idd een nare situatie coolbro.
Als ik zoek op vakantiewerk in de zorg kan ik echt veel vinden hoor (n-holland), zelfs zonder diploma maar met enige werkervaring kun je aan de slag. Voor studenten hbo-v en geneeskunde nog gemakkelijker. Welke regio woon jij dan? Wel vaak maar een paar uur en dan onregelmatig.
Heb ik wel eens gedaan bij een bedrijf die ook veel in Duitsland opereert. Gaat me bijna net zo makkelijk af als in het Nederlands.quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:11 schreef das_phantom het volgende:
Is Rotterdam ver voor je? Daar kom ik al wel wat vakantiewerk tegen voor in de zorg.quote:Op woensdag 23 mei 2012 15:16 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Omg. Waar?Ik wil ook in de zorg werken deze zomer (hulp in de huishouding etc.)
Nee, dat is weer té ver. Amsterdam is een halfuur met de bus.quote:Op woensdag 23 mei 2012 16:36 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Is Rotterdam ver voor je? Daar kom ik al wel wat vakantiewerk tegen voor in de zorg.
Als ADL assistent bijvoorbeeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |