Volgens mij dient men loon gewoon op tijd uit te betalen, vakantiegeld dienen ze volgens mij verplicht in mei uit te betalen, had het loket een goed advies?quote:Op woensdag 30 mei 2012 16:16 schreef Kekaa het volgende:
Nope... niet dat ik weet. Weet wel dat ik, en anderen, geen contractverlening kregen omdat personeelskosten te hoog waren. En ze hebben ook gezegd dat ze henzelf al geen salaris meer gaven. Door mensen te laten gaan hopen ze het bedrijf gezond te houden werd er gezegd...
Dus ik heb in mei nog 21 uur gewerkt, heb bijna geen vrije dagen opgenomen, dus ook nog over, vakantiegeld (en zelfs nog in november gewerkt, toen het bedrijf officieel nog niet open was)... en nu nog steeds niks op de rekening....
Ja, vond ik wel. Eerst even bellen, en zeggen van goh, ik zag dat ik nog geen loon had, komt dat er nog aan? Zo ja, nog even afwachten. In de maand erop (juni dus) kan ik een brief sturen voor loonvordering met een termijn van 7 dagen. Heb een voorbeeldbrief mee gekregen. Daarna kan ik het nog een keer herhalen... en als ik dan nog niks heb kan ik verder juridisch bezig.quote:Op woensdag 30 mei 2012 16:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij dient men loon gewoon op tijd uit te betalen, vakantiegeld dienen ze volgens mij verplicht in mei uit te betalen, had het loket een goed advies?
Was het op oproepbasis? Of is het een CAO waar ze verplicht zijn reiskosten te vergoeden?quote:Op woensdag 30 mei 2012 17:59 schreef Disavowed het volgende:
Afgewezen omdat ik niet uit de vestigingsplaats van het bedrijf kom. De achterliggende gedachte kon men niet aangeven.
Ik had echt gedacht dat het lastig zou worden. Helemaal als ik je vertel dat ik vastgoed en makelaardij heb gestudeerd.quote:
Schrijf je in bij stundentenwerk.nl Ik kreeg/krijg daar ook nog dagelijks mailtjes van dat ze mensen voor een aantal uur in de week zoeken. En dan geen vakkenvul of aardbeienpluk baantjes maar administratief werk of commerciële dingen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:33 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ja dat is toch fijnik zoek meer werk voor in de vakantie maar het vlot niet echt..
Ja. Je kunt zelfs sjoemelen met je diploma. Ik weet dat het niet de juiste manier is maar ik kan best begrijpen dat er hier mensen zijn die niet hoog opgeleid zijn maar wel een baantje ambiëren waar ze met hun achtergrond niet tussen komen.quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:40 schreef Woussie1987 het volgende:
Maar kun je nog bij studentenwerk nog inschrijven als je geen student meer bent:P
Nee, tijdelijke klus van 3 maanden zonder reiskosten vergoeding.quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Was het op oproepbasis? Of is het een CAO waar ze verplicht zijn reiskosten te vergoeden?
Van die bedrijven waarbij je zelf als verhuurmakelaar mag optreden?quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:32 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Ik had echt gedacht dat het lastig zou worden. Helemaal als ik je vertel dat ik vastgoed en makelaardij heb gestudeerd.
omdat werk, duh.quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:40 schreef Woussie1987 het volgende:
Maar kun je nog bij studentenwerk nog inschrijven als je geen student meer bent:P
Ten eerste, verstuur het niet als Word document maat als PDF file. Dat staat een stuk professioneler en ze kunnen niet perongelijk iets aanpassen aan je tekst.quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Hoe sturen jullie de sollicitatie brief op. Op de mail zelf of als apart word-document. Dus dat je dan 2 bijlagen stuurt met een klein stuk tekst op de mail. Zelf vind ik een korte brief prettig dus die zet ik in de mail zelf. Ik vind het een beetje onzin om 2x "Geachte meneer Jansen" te schrijven. Toch zag ik bij mijn vorige werkgever bij een sollicitatieprocedure veel reacties binnenkomen waarbij de brief in een apart wordbestand was bijgevoegd. Voor alle duidelijkheid: Het CV moet natuurlijk wel apart als bijlage.
Nee, het merendeel voor accountmanager.quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:06 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Nee, tijdelijke klus van 3 maanden zonder reiskosten vergoeding.
[..]
Van die bedrijven waarbij je zelf als verhuurmakelaar mag optreden?
Je kunt proberen om bij een ict detacheerder te beginnen. Die gebruiken vaker een eigen toelatingstest om geschikte kandidaten te selecteren. Een diploma helpt natuurlijk wel om voor zoiets uitgenodigd te worden, maar als je enthousiast over programmeren kunt kletsen, kan dat ook voldoende zijn.quote:Op woensdag 30 mei 2012 14:07 schreef kakaboeie het volgende:
[...]
Ben ook goed met computers, ik programmeer al meerdere jaren. Als hobby, dus certificaten heb ik niet.
Denk niet dat ik met bovenstaande vaardigheden iets kan vinden, gezien mijn gebrek aan diploma's/certificaten etc. dus het zal wel een matig baantje worden, maar dat is (voorlopig) okéIemand ideeën?
quote:Dus wat kiest een verstandige student? Allereerst gaat een verstandige student, die later een goed belegde boterham wil verdienen niet naar de universiteit maar naar het HBO.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |