abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112221854
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 16:16 schreef Kekaa het volgende:
Nope... niet dat ik weet. Weet wel dat ik, en anderen, geen contractverlening kregen omdat personeelskosten te hoog waren. En ze hebben ook gezegd dat ze henzelf al geen salaris meer gaven. Door mensen te laten gaan hopen ze het bedrijf gezond te houden werd er gezegd...
Dus ik heb in mei nog 21 uur gewerkt, heb bijna geen vrije dagen opgenomen, dus ook nog over, vakantiegeld (en zelfs nog in november gewerkt, toen het bedrijf officieel nog niet open was)... en nu nog steeds niks op de rekening....
Volgens mij dient men loon gewoon op tijd uit te betalen, vakantiegeld dienen ze volgens mij verplicht in mei uit te betalen, had het loket een goed advies?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_112224971
Ik ben er ook ff helemaal klaar mee met de arbeidsmarkt!
Vandaag maar eens mijn oude wervingbureaus opgebeld dat ze weer actief mogen gaan zoeken.
En sollicitaties de deur uitgedaan. Linkedin is ook geupdate.

Zelfs dagjeswerk/oproepwerk bij uitzendbureaus zijn er geen eens. Ik wil gewoon de hele dag aan het werk kunnen zijn!
pi_112226214
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 16:29 schreef raptorix het volgende:

[..]

Volgens mij dient men loon gewoon op tijd uit te betalen, vakantiegeld dienen ze volgens mij verplicht in mei uit te betalen, had het loket een goed advies?
Ja, vond ik wel. Eerst even bellen, en zeggen van goh, ik zag dat ik nog geen loon had, komt dat er nog aan? Zo ja, nog even afwachten. In de maand erop (juni dus) kan ik een brief sturen voor loonvordering met een termijn van 7 dagen. Heb een voorbeeldbrief mee gekregen. Daarna kan ik het nog een keer herhalen... en als ik dan nog niks heb kan ik verder juridisch bezig.

Ga ik een brief sturen, dan moet ik ook het UWV inlichten, kunnen ze alvast een case opbouwen. Mocht het nou zo zijn dat ze niet kunnen betalen gaat het UWV dit namelijk doen.

Heb nog niet gebeld trouwens... zal ik morgen doen.
pi_112226335
Afgewezen omdat ik niet uit de vestigingsplaats van het bedrijf kom. De achterliggende gedachte kon men niet aangeven :').
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_112227280
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 17:59 schreef Disavowed het volgende:
Afgewezen omdat ik niet uit de vestigingsplaats van het bedrijf kom. De achterliggende gedachte kon men niet aangeven :').
Was het op oproepbasis? Of is het een CAO waar ze verplicht zijn reiskosten te vergoeden?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_112227380
Uit frustratie bij de McDonald's gesolliciteerd. Ben benieuwd. Ik ga huilen als ik wéér afgewezen word. ;(
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_112227602
Hoezo geen werk te vinden? Ik heb 1 dag mijn CV online staan en ik word plat gebeld door bedrijven zelf en dus niet via een uitzendbureau :')
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_112227644
Leuk zeg voor je. :)
LEAVE KB ALONE.
pi_112227680
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 18:31 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Leuk zeg voor je. :)
Ik had echt gedacht dat het lastig zou worden. Helemaal als ik je vertel dat ik vastgoed en makelaardij heb gestudeerd.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_112227754
Ja dat is toch fijn :o ik zoek meer werk voor in de vakantie maar het vlot niet echt..
LEAVE KB ALONE.
pi_112227935
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 18:33 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ja dat is toch fijn :o ik zoek meer werk voor in de vakantie maar het vlot niet echt..
Schrijf je in bij stundentenwerk.nl Ik kreeg/krijg daar ook nog dagelijks mailtjes van dat ze mensen voor een aantal uur in de week zoeken. En dan geen vakkenvul of aardbeienpluk baantjes maar administratief werk of commerciële dingen.
pi_112228025
Maar kun je nog bij studentenwerk nog inschrijven als je geen student meer bent:P
pi_112228375
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 18:40 schreef Woussie1987 het volgende:
Maar kun je nog bij studentenwerk nog inschrijven als je geen student meer bent:P
Ja. Je kunt zelfs sjoemelen met je diploma. Ik weet dat het niet de juiste manier is maar ik kan best begrijpen dat er hier mensen zijn die niet hoog opgeleid zijn maar wel een baantje ambiëren waar ze met hun achtergrond niet tussen komen.
Je schrijft je gewoon in en zegt dat je een bepaalde HBO opleiding volgt. Je krijgt dan aanbiedingen voor leuke studentenbaantjes. Je moet een bepaald aantal uren per week beschikbaar zijn maar meer mag bijna altijd. Ik weet dat UPC leuke inbound (dus helpdesk of mensen die zelf bellen voor een nieuw contract) vaak mensen zoekt. Uiteindelijk kun je er zelfs een vaste baan aan overhouden als je het bevalt.
Ze vragen bij die studentenbaantjes echt nooit op diploma's (kan natuurlijk ook niet want je bent nog bezig met je diploma te behalen :P). Gewoon zeggen dat je een HBO opleiding volgt en ze fixen het wel voor je.
Dit is trouwens ook aan te raden voor mensen die werkeloos zijn en helemaal geen opleiding volgen.
pi_112235868
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 18:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Was het op oproepbasis? Of is het een CAO waar ze verplicht zijn reiskosten te vergoeden?
Nee, tijdelijke klus van 3 maanden zonder reiskosten vergoeding.
quote:
19s.gif Op woensdag 30 mei 2012 18:32 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Ik had echt gedacht dat het lastig zou worden. Helemaal als ik je vertel dat ik vastgoed en makelaardij heb gestudeerd.
Van die bedrijven waarbij je zelf als verhuurmakelaar mag optreden?
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
  woensdag 30 mei 2012 @ 21:33:28 #290
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_112237743
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 18:40 schreef Woussie1987 het volgende:
omdat werk, duh.
pi_112238385
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 21:33 schreef Frith het volgende:

[..]

omdat werk, duh.
?? :{
pi_112240312
Hoe sturen jullie de sollicitatie brief op. Op de mail zelf of als apart word-document. Dus dat je dan 2 bijlagen stuurt met een klein stuk tekst op de mail. Zelf vind ik een korte brief prettig dus die zet ik in de mail zelf. Ik vind het een beetje onzin om 2x "Geachte meneer Jansen" te schrijven. Toch zag ik bij mijn vorige werkgever bij een sollicitatieprocedure veel reacties binnenkomen waarbij de brief in een apart wordbestand was bijgevoegd. Voor alle duidelijkheid: Het CV moet natuurlijk wel apart als bijlage.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_112241066
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 22:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Hoe sturen jullie de sollicitatie brief op. Op de mail zelf of als apart word-document. Dus dat je dan 2 bijlagen stuurt met een klein stuk tekst op de mail. Zelf vind ik een korte brief prettig dus die zet ik in de mail zelf. Ik vind het een beetje onzin om 2x "Geachte meneer Jansen" te schrijven. Toch zag ik bij mijn vorige werkgever bij een sollicitatieprocedure veel reacties binnenkomen waarbij de brief in een apart wordbestand was bijgevoegd. Voor alle duidelijkheid: Het CV moet natuurlijk wel apart als bijlage.
Ten eerste, verstuur het niet als Word document maat als PDF file. Dat staat een stuk professioneler en ze kunnen niet perongelijk iets aanpassen aan je tekst.

En als ik reageer via de mail dan zet ik bij het onderwerp: betreft sollicitatie op ....... En dan zet ik in de mail: zie bijlagen. En dan voeg mijn CV en sollicitatiebrief toe.
  woensdag 30 mei 2012 @ 22:20:51 #294
47102 Elvi
miemkwien
pi_112241078
Ik zou niks in Word zetten. Alles in PDF. In Word kan er nog iets gewist worden maar in een PDF staat alles vast. En het staat wat netter. Lullig als je zegt dat je kennis van Word hebt en vervolgens de alinea's met spaties vormt ;)
pi_112241151
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 21:06 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Nee, tijdelijke klus van 3 maanden zonder reiskosten vergoeding.

[..]

Van die bedrijven waarbij je zelf als verhuurmakelaar mag optreden?
Nee, het merendeel voor accountmanager.
pi_112242683
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 14:07 schreef kakaboeie het volgende:
[...]
Ben ook goed met computers, ik programmeer al meerdere jaren. Als hobby, dus certificaten heb ik niet.

Denk niet dat ik met bovenstaande vaardigheden iets kan vinden, gezien mijn gebrek aan diploma's/certificaten etc. dus het zal wel een matig baantje worden, maar dat is (voorlopig) oké ;) Iemand ideeën?
Je kunt proberen om bij een ict detacheerder te beginnen. Die gebruiken vaker een eigen toelatingstest om geschikte kandidaten te selecteren. Een diploma helpt natuurlijk wel om voor zoiets uitgenodigd te worden, maar als je enthousiast over programmeren kunt kletsen, kan dat ook voldoende zijn.
Maar je bent ook nog jong genoeg om te gaan studeren en oud genoeg voor een toelatingsexamen voor het hbo/universiteit, dat lijkt mij nog wel de beste keuze.
pi_112245137
Hoelang is iedereen hier al werkzoekend? Ikzelf in september 1 jaar (hopelijk komt het niet zover).
pi_112245355
Hoe krijg je dat voor elkaar?
pi_112245553
Als ik dat eens wist...
pi_112247183
http://www.studenten.nl/nieuws/welke_studie_vergroot_je_kans_op_werk

Volgens mij slaat dat artikel ook niet op de werkelijkheid.
quote:
Dus wat kiest een verstandige student? Allereerst gaat een verstandige student, die later een goed belegde boterham wil verdienen niet naar de universiteit maar naar het HBO.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')