hoe ging het gesprek?quote:
Traineeships lijken mij vaak al onhaalbaar. Ik durf wel van mezelf te zeggen dat ik echt geen slecht CV heb (buitenlandstage, bestuursjaar), HBO en WO, maar voor alles afgewezen.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:30 schreef Elvi het volgende:
Ik had woensdag mn groepsinterview en ik vond het zelf heel goed gaan. Helaas dachten zij er anders over en ben ik niet door naar de tweede ronde. Wat voor mij eigenlijk als een verrassing kwam.
Ik heb gevraagd waarom ik niet door was en ze zei dat ik niet als een leider overkwam. Waarop ik weer antwoordde dat het jammer was dat het er dus niet uit kwam omdat ik ook al leiding had gegeven aan een groep vrijwilligers.
Ik heb zelf het idee dat ze meer naar een jonger iemand zochten die ze nog konden trainen. Het ging namelijk om de functie van een Trainee Manager.
Ik heb contact opgenomen met een fabriek waar ik 'vroeger' altijd vakantiewerk heb gedaan als procesoperator.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 15:08 schreef Nezhi het volgende:
Als er hier iemand in Noord-Holland woont zouden jullie misschien schoonmaakwerk kunnen doen. Ze zoeken nog veel mensen, niet het meest geweldige baantje maar dan heb je wel een salaris terwijl je zoekt naar een andere baan.
http://www.victoriaschoonmaakbedrijf.nl/
ik werk er nu ook en ik krijg 5,85 bruto per uur en ik maak vakantiehuisjes schoon, maar er zijn ook kantoren enzo.
werk.nl is echt een klote onoverzichtelijke site.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 10:10 schreef Kekaa het volgende:
Doet iemand hier ook iets met zijn werkmap @werk.nl Ben er net even aan het kijken en vind het heeeeeeeeeeeeel onoverzichtelijk.
Het enige wat ik doe / deed is mijn solliciatie-overzicht uploaden (want dat moet) en verder niet.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 10:10 schreef Kekaa het volgende:
Doet iemand hier ook iets met zijn werkmap @werk.nl Ben er net even aan het kijken en vind het heeeeeeeeeeeeel onoverzichtelijk.
Dat... Meer doe ik er ook niet mee, alleen doe ik dat via Taken. Elke 2 weken staat er een nieuwe taak met sollicitatieactiviteiten doorgeven.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 10:34 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Het enige wat ik doe / deed is mijn solliciatie-overzicht uploaden (want dat moet) en verder niet.
Ben jij ondertussen al aan het werk, eigenlijk?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 11:07 schreef Renesite het volgende:
Ach, ik moest werkzoekenden in mijn caseload er altijd op wijzen dat zeker te doen![]()
In 6 maanden tijd:quote:Op zaterdag 12 mei 2012 11:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ben jij ondertussen al aan het werk, eigenlijk?
Jeetjequote:Op zaterdag 12 mei 2012 11:10 schreef Renesite het volgende:
[..]
In 6 maanden tijd:
47 brieven
50 daadwerkelijke sollicitaties
2 gesprekken bij een uitzendbureau
1 bij een detachering
3000000 portefeuilles
2 gesprekken bij bedrijven > na het uitzendbureau
4 gesprekken bij bedrijven nav. een sollicitatiebrief
Nou heb ik twee zéér concrete dingen
En ik héb ook nog steeds werk, tot eind juni. Met een beetje goede wil ander werk 1 juni of 1 juli.
Nee, verhuizen liever niet. Heb nog iemand die studeert in mijn woonplaatsquote:Op zaterdag 12 mei 2012 11:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Jeetje.
Nou, hopen dat er wat uitrolt.
Ben je niet bereid te verhuizen?.
Ik heb er niks mee, ook niet met netwerken.quote:Op zondag 13 mei 2012 16:13 schreef taxibabe het volgende:
Ik ben vrijdag naar de banenbeurs in Hengelo geweest. Helaas was er weinig voor mij, het was vooral gericht op de zorg en de techniek. Wel 2 (nu nog interne) vacatures gevonden bij een ziekenhuis.
Verder bij 2 stands een cv-check gedaan, hier kwamen wel een paar goede tips uit die ik ga gebruiken. Bij 1 van die stands ook een heel gesprek gehad over 'in de picture' komen en netwerken. Hij gaf aan dat gezien worden zeker tegenwoordig heel belangrijk is. Dus ook meer richting personal branding met bijvoorbeeld een eigen website waar je je presenteert en die overal kunt posten (bv bij linkedin).
Hoe kijken jullie daar tegen aan, een eigen website maken om een baan te vinden?
Erg lastig hoor een papieren brief zonder mailadres of mobiel nummerquote:Op zaterdag 12 mei 2012 21:04 schreef Elvi het volgende:
Ik moet zeggen dat ik me de laatste keer dat ik een brief heb gestuurd niet meer kan herinneren. Maar het kan natuurlijk ook een tactiek zijn om op te vallen
?quote:Op zondag 13 mei 2012 19:59 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Erg lastig hoor een papieren brief zonder mailadres of mobiel nummer
Ik word er ook moedeloos van. Mijn uitkering stopt eind juni en mag ik mijn spaargeld opvretenquote:Op maandag 14 mei 2012 15:51 schreef Elvi het volgende:
Ik heb nog nooit zo'n onbeschofte UWV medewerker meegemaakt....
Ik kreeg vorige week n brief dat mn uitkering per 31 mei stopt. Dus ik had een berichtje gestuurd via werk.nl wat ik dan nu moest doen. Moest ik het verlengen, bijstand aanvragen en gaan ze me dan meer helpen met zoeken.
Nou dus toen kreeg ik een geïrriteerde trut aan de telefoon. Eerste vraag was ' woon je bij je ouders' ehm ja... (ik heb geen inkomen remember, dus n beetje suffe vraag maar goed...). "Oh dan krijg je niks!" ok... maar krijg ik dan nog wel hulp. "Nee je krijg niks!"
Dus ik vraag of ik dan wel hulp en geld krijg als ik het huis uitga. Dat had ik nou niet moeten vragen want ze ging los "dan moet je maar naar het uitzendbureau gaan en lage baantjes aannemen" waarop ik weer boos werd en vertelde dat ik al afgewezen was als schoonmakerToen zei ze dat ze ook alleen maar mn vraag beantwoorde, dat ik geen hulp en geld meer krijg en maar meer mn best moest doen en dat ze nu het gesprek wilde beëindigen want ze had nog meer te doen.
![]()
Ik weet niet of het normaal is voor het UWV om volwassen mensen aan het huilen te krijgen maar als dat haar taak was dan heeft ze die goed uitgevoerdLekker iemand nog verder de grond in trappen, daar zijn ze goed in!
Geen wonder ook dat het net lijkt alsof de werkeloosheid naar beneden gaat, terwijl in werkelijkheid mensen gewoon uit het systeem verdwijnen.
Damn als ik dit verhaal lees, dan ben ik echt blij dat ik op het laatste moment toch nog niks met het UWV te maken hoef te hebben.(even afkloppen)quote:Op maandag 14 mei 2012 15:51 schreef Elvi het volgende:
Ik heb nog nooit zo'n onbeschofte UWV medewerker meegemaakt....
Ik kreeg vorige week n brief dat mn uitkering per 31 mei stopt. Dus ik had een berichtje gestuurd via werk.nl wat ik dan nu moest doen. Moest ik het verlengen, bijstand aanvragen en gaan ze me dan meer helpen met zoeken.
Nou dus toen kreeg ik een geïrriteerde trut aan de telefoon. Eerste vraag was ' woon je bij je ouders' ehm ja... (ik heb geen inkomen remember, dus n beetje suffe vraag maar goed...). "Oh dan krijg je niks!" ok... maar krijg ik dan nog wel hulp. "Nee je krijg niks!"
Dus ik vraag of ik dan wel hulp en geld krijg als ik het huis uitga. Dat had ik nou niet moeten vragen want ze ging los "dan moet je maar naar het uitzendbureau gaan en lage baantjes aannemen" waarop ik weer boos werd en vertelde dat ik al afgewezen was als schoonmakerToen zei ze dat ze ook alleen maar mn vraag beantwoorde, dat ik geen hulp en geld meer krijg en maar meer mn best moest doen en dat ze nu het gesprek wilde beëindigen want ze had nog meer te doen.
![]()
Ik weet niet of het normaal is voor het UWV om volwassen mensen aan het huilen te krijgen maar als dat haar taak was dan heeft ze die goed uitgevoerdLekker iemand nog verder de grond in trappen, daar zijn ze goed in!
Geen wonder ook dat het net lijkt alsof de werkeloosheid naar beneden gaat, terwijl in werkelijkheid mensen gewoon uit het systeem verdwijnen.
Brunel, neomax etc etc. kijk eens op nuwerk.nlquote:Op maandag 14 mei 2012 17:10 schreef FerryNL het volgende:
Zijn hier trouwens mensen die makkelijk een baan als helpdeskmedewerker hebben gevonden.
Begrijp me niet verkeerd hoor.
Ik begin morgen gelukkig weer met werken, maar het sluit natuurlijk niet echt aan met wat ik zou willen.
Ik wil de ICT in en de horeca is nou niet echt iets wat daar het beste op aansluit.
Het is natuurlijk in eerste instantie ook maar voor een paar maanden om toch wat inkomsten te hebben.
Maar ik zoek wel gewoon in de tussentijd naar een andere baan wat beter aansluit. Het liefst zoek ik dus een helpdesk functie voor beginners.
Als ik eenmaal weer naar school ga, dan wil ik wel echt een functie hebben die erop aansluit snap je.
Want zoals ik al eerder zei wil ik eigenlijk niet meer in de horeca, maar omdat ik niks anders kan vinden. Ben ik gewoon verplicht om toch nog even de horeca in te gaan.
Zijn er nog andere speciale ICT bedrijven, die dat soort functies veel aanbieden zoals PEAK-IT?
Want daar moet je al in bezit zijn van een MBO4 diploma, en die heb ik helaas nog niet.
Alvast bedankt!
Hier hetzelfde. Per 6juni. Gelukkig heb ik wel een 0uren contract maar bijstand had ik iet aan hoeven vragenquote:Op maandag 14 mei 2012 16:01 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Ik wordt er ook moedeloos van. Mijn uitkering stopt eind juni en mag ik mijn spaargeld opvreten.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 14 mei 2012 18:47 schreef Renesite het volgende:
Per 22 mei via een UZB bij een overheidsinstantie voor in ieder geval 3 maanden.
FUCK IT!
Ik heb werkEn wordt daarnaast op een maand na in ieder geval VOORLOPIG nog niet werkloos
Waar in het noorden en welk beroepsonderwijs?quote:Op vrijdag 11 mei 2012 18:09 schreef sigme het volgende:
Ik herhaal nog maar even; als iemand met kennis van het beroepsonderwijs (en wat ict) nog wat zoekt in het noorden van het land, contacteer me even.
Ah dank je ga het eens bekijken.quote:Op maandag 14 mei 2012 18:07 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Brunel, neomax etc etc. kijk eens op nuwerk.nl
Gefeliciteerd! Wat voor functie ga je vervullen?quote:Op maandag 14 mei 2012 18:47 schreef Renesite het volgende:
Per 22 mei via een UZB bij een overheidsinstantie voor in ieder geval 3 maanden.
FUCK IT!
Ik heb werkEn wordt daarnaast op een maand na in ieder geval VOORLOPIG nog niet werkloos
gefeliciteerd! EL&I?quote:Op maandag 14 mei 2012 18:47 schreef Renesite het volgende:
FUCK IT!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |