quote:
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 16:47 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ik ga "genieten" van m`n laatste week als werkeloze
Volgende week vrijdag zitten de 6 maanden die ik (dankzij die stomme uitzendwet) weg moest bij m`n vorige werkgever erop. Kan meteen vanaf die vrijdag weer aan het werkOngelofelijk blij want m`n WW stopt ook die dag.
Aha oké. Zou je mij misschien willen PM'en om welk bedrijf 't gaat? Zou 't graag willen weten namelijk.. Zoek een parttime werk en taxichauffeur lijkt me wel watquote:Op vrijdag 25 mei 2012 08:13 schreef Luuk9 het volgende:
[..]
nee, gaan hun voor mij betalen als ik word aangenomen.
Dat had ik de vorige keer dat ik werkloos was. ik kon net rondkomen van mijn WW, maar om tocvh wat te doen te hebben wilde ik wel gaan postbezorgen. Alleen verdiende dat minder dan de uitkering, dus ik bel het UWV om te vragen hoe het zit en of zij dat dan aanvullen. Nee, dat is pas als je een jaar werkloos bent. Conclusie: ik kon beter thuis blijven zitten dan gaan werken, want als ik ging werken ging ik er financieel op achteruit.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 06:30 schreef GJonline het volgende:
Hier recent vanwege de crisis ook mijn baan verloren. Het kromme bij mij is dat als ik tot 1 januari in de WW blijf het voordelen oplevert. Ik zak dan net onder de inkomensgrens voor sociale huurwoningen. En kan dan dus eindelijk verhuizen. Ben nu een scheefwoner.
In mijn geval wordt thuiszitten dus een beetje gestimuleerd, raar land..
Ik ben net teruggebeld door het uitzendbureau, ze hebben 5 mensen voorgesteld. De uni heeft op basis van de Engelse motivaties 2 personen uitgekozen voor een gesprek, ik ben er 1 van!quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:54 schreef taxibabe het volgende:
Ik werd vandaag gebeld over een vacature aan een universiteit, klinkt wel heel leuk! Alleen moet ik mijn motivatie in het Engels doen.Die afdeling communiceert vooral in het Engels.
Vraag even na of het gesprek geheel/gedeeltelijk in het Engels zal zijn en wie de personen zijn waar je mee gaat praten (Engels native speakers of niet).quote:Op dinsdag 29 mei 2012 11:09 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ik ben net teruggebeld door het uitzendbureau, ze hebben 5 mensen voorgesteld. De uni heeft op basis van de Engelse motivaties 2 personen uitgekozen voor een gesprek, ik ben er 1 van!
Alleen zal het gesprek geheel of gedeeltelijk in het Engels zijn.,(met sowieso 1 hoogleraar en 2 universitaire docenten)
De namen heb ik in de afspraakbevestiging gekregen, 2 Nederlanders en 1 buitenlander (ik vermoed dankzij google iets van Spaans/Chileens/Zuid-Amerikaans).quote:Op dinsdag 29 mei 2012 14:39 schreef karton2 het volgende:
[..]
Vraag even na of het gesprek geheel/gedeeltelijk in het Engels zal zijn en wie de personen zijn waar je mee gaat praten (Engels native speakers of niet).
Weet niet hoe goed je Engels is en hoe vaak je het gebruikt maar als het roestig is zou ik even met een vriend(in) die goed Engels spreekt gaan oefenen. Vooral om de roest eraf te poetsen als dat er nog op zit, scheelt enorm. Had zelf 1,5 week geleden ook een sollicitatiegesprek wat gedeeltelijk in het Engels was en het scheelt als je een dag van tevoren even gaat oefenen.
Welke opleiding?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik ga nu langzaamaan zoeken voor een starters HBO-functie, zie nu al dat het erg lastig is!
Hangt van je studie af. Beta studenten vinden normaliter snel een baan, waar het voor gamma/alpha studenten doorgaans een stuk lastiger is.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik ga nu langzaamaan zoeken voor een starters HBO-functie, zie nu al dat het erg lastig is!
Wat is het loon dan?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:37 schreef Elvi het volgende:
Ben vandaag bij het groepsinterview van dat beveiligingsbedrijf geweest maar ligt het aan mij of is het loon extreem laag?
de CAO beveiliging is idd niet de meest denderende...quote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:37 schreef Elvi het volgende:
Ben vandaag bij het groepsinterview van dat beveiligingsbedrijf geweest maar ligt het aan mij of is het loon extreem laag?
Ongeveer 850 per maand netto voor +/- 30 uur per week. Je krijgt wel meer betaald voor je nachtdiensten maar dan nog is het niet veel.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:44 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ongeveer 850 per maand netto voor +/- 30 uur per week. Je krijgt wel meer betaald voor je nachtdiensten maar dan nog is het niet veel.Damn das idd niet veel nee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Allereerst ik heb vanaf nu ook een baan (zojuist gekregen!), dus ik ben hier als het goed is voorlopig niet meer te vinden.quote:Op woensdag 30 mei 2012 00:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik merk dat ik het reizen langzaam aan zat begin te worden. Ik wil eigenlijk gewoon het liefst op de fiets of lopend naar m'n werk kunnen. Ik heb in 2010 een baan gehad waarbij ik slechts 5 minuten hoefde te fietsen. Ideaal! Nu doe ik er zo'n drie kwartier per dag over met de auto om naar m'n werk en weer terug te reizen (anderhalf uur per dag dus). Relatief nog weinig, maar voor mij eigenlijk al te veel reistijd. Ik kijk dus gewoon lekker verder voor iets wat dichtbij huis is.
Ik ga binnenkort toch maar eens een afspraak maken bij de huisarts, want ik merk aan mezelf dat ik een beetje op begin te branden. Het werk wat ik doe is op zich niet eens zo slecht en het is iets waar ik ervaring mee heb, maar ik heb gewoon geen motivatie meer. Anderhalf uur reizen, 8 uur per dag met je snufferd achter een computer zitten, zo snel mogelijk gegevens in moeten kloppen omdat er geld moet worden verdiend en zeikende klanten te woord staan, ik begin zo langzamerhand een aversie tegen die verrekte kantoormentaliteit te krijgen. Ik zeg je één ding: er lopen echt van die types rond die zo van de set van The Office en Debiteuren/Crediteuren lijken te zijn gewandeld.
Omscholing zit er voorlopig ook niet in, want geen geld en enkele ideeen die ik heb geopperd tijdens mijn bijstand werden net zo hard weer teruggekaatst door het UWV onder het mom van 'de kas is leeg, bezuinigen, te weinig toekomst in dat soort werk etc'. Bar en boos allemaal. En nu maar weer naar bed, zucht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |