abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 18:41:56 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_111049769
quote:
Politie arresteert verdachte roofmoord op juwelier

De politie heeft een van de verdachten gepakt die de Haagse juwelier Ruud Stratmann (47) zouden hebben overvallen en gedood. Het gaat om de 19-jarige Ziya B., die dinsdag rond middernacht in de Haagse Schilderswijk is gearresteerd. De tweede verdachte, Sandro Grigolia (19), is nog voortvluchtig. De weduwe van Stratmann is door een familierechercheur op de hoogte gebracht van de aanhouding.

Burgemeester Jozias van Aartsen heeft in een eerste reactie aan Omroep West laten weten blij te zijn met het politie-optreden en het handelen van de OM die tot de arrestatie van Ziya Borukcu hebben geleid. Maar, 'we zijn er nog niet niet! Nu de andere nog'.

'Informatie van burgers heeft geholpen bij dit snelle resultaat. De dader die nu is gepakt en die zijn eigen hebzucht belangrijker vond dan het leven van Ruud Stratmann kan nu zijn verdiende straf krijgen.'

'Helaas kan dit het leed van mevrouw Stratmann en haar naasten niet verzachten, maar het is fantastisch dat politie en OM één van deze laffe moordenaar(s) te pakken hebben', aldus de Haagse burgemeester. Ook liet hij weten dat 'alles op alles wordt gezet om deze nietsontziende tweede man te pakken'.

Beschreven en betekende kist
De eerste belangstellenden hebben een laatste groet gebracht aan juwelier Ruud Stratmann. De door zijn naasten beschreven en betekende kist staat woensdag in de winkel. Ook media zijn aanwezig bij de juwelierszaak Lapidee aan de Beeklaan in Den Haag. Op straat praten mensen na over wat de juwelier is overkomen. Van 10.00 tot 17.00 uur kunnen mensen afscheid nemen. De crematie van Stratmann is vrijdag.

Neergeschoten
Stratmann, eigenaar van juwelierszaak Lapidee aan de Beeklaan in Den Haag, werd vorige week woensdag overvallen en neergeschoten door twee mannen, vermoedelijk Ziya B. en Sandro Grigolia.

De politie spoorde B. op aan de hand van onder meer informatie uit tips die dinsdag binnenkwamen nadat de namen en foto's van de verdachten openbaar waren gemaakt.

200 tips
Sinds de fatale overval op de juwelierszaak had de politie al 200 tips gekregen, waardoor ze te weten kwam wie de mogelijke daders waren. Nadat de politie deze identiteiten bekend maakte, kwamen nog eens 50 tips binnen.

Er waren 35 politiemensen betrokken bij de arrestatie, die op straat gebeurde. Het team dat de zaak onderzoekt, bestaat uit in totaal 40 politiemensen. Er is op acht adressen in de regio Haaglanden huiszoeking gedaan, maar tot dinsdagavond wist de politie niet waar de verdachten uithingen.

Gevlucht
De informatie over B. en Grigolia werd ook aan de Belgische autoriteiten gegeven, omdat Grigolia mogelijk daar naartoe is gevlucht. De zoektocht naar deze tweede verdachte gaat onverminderd door, benadrukt de politie in Den Haag.

'Het is pas de eerste die we hebben gepakt, we zijn er nog niet', zei een politiewoordvoerder. Over de verdere zoektocht naar Grigolia geeft de politie geen informatie.
quote:
Vriend: 'Turk, geef je aan! Je moet straf krijgen'

'Het is een lieve jongen', zegt vader Grigolia over zijn van de roofmoord op de Haagse juwelier Ruud Stratmann verdachte zoon Sandro. Hij heeft de politie gesproken, maar kan er niets meer van zeggen. 'Het is te erg', zegt hij met haperende stem. De oma van Sandro's eveneens voorvluchtige kompaan Ziya kan alleen nog maar huilen. 'Ik heb de hele nacht niet geslapen. Hoe heeft hij dit kunnen doen? Ik ken hem zo niet.' Woorden schieten haar te kort.

Ook buurtbewoners kunnen bijna niet geloven wat het duo mogelijk op de kerfstok heeft. 'Ik woonde naast juwelier Stratmann', zegt een van Grigolia's buren. 'Nu woon ik naast zijn moordenaar.' Het gezin staat als 'normaal' te boek in de wijk. Niets wees er de afgelopen dagen op dat de, beiden 19-jarige, jongens een roofmoord hadden gepleegd. Ziya Borukcu vierde vorige week vrijdag nog feest op een familiebruiloft, vertelt zijn oom.

'Ik heb niet aan hem gemerkt', zegt de man tegen het Algemeen Dagblad. Toch zijn er ook aanwijzingen dat het niet goed zat met de jongens. 'Ziya was lui, wilde niet werken en eigenlijk ook niet naar school.' De jongemannen kenden elkaar al jaren, hingen samen rond op straat en rookten wiet. 'Hij had verkeerde vrienden', zegt een buurmeisje. Jongeren bleven, omdat ze vonden dat hij niet deugde, uit zijn buurt.

Beveiligingsdiploma
Ziya lijkt zijn leven op de rails te hebben als hij zijn beveiligingsdiploma haalt. Hij heeft ruzie met zijn moeder, en heeft haar huis in Zoetermeer verlaten, maar klopt aan bij zijn oom voor onderdak. Met een vast adres kan hij solliciteren naar een baan als beveiliger. Jongeren die wel met hem omgingen, hadden 'De Turk' nooit tot moord in staat geacht. 'Een overval zoals deze is echt niets voor hem', zegt een van hen.

Een vriend, bijgenaamd 'Rasta', geeft Ziya een goede raad: 'Turk, geef je aan! Met wat jij gedaan hebt, kun je niet leven. Je moet straf krijgen.' Of Ziya zich van zijn woorden iets aantrekt, betwijfelt hij. 'Ik geloof dat hij zich door de politie laat doodschieten, als hij geen zelfmoord pleegt. Het maalt nu in zijn hoofd.'

Klopjacht in België
Gisteren breidde de klopjacht op de twee overvallers zich uit naar België. De politie heeft het sterke vermoeden dat Grigolia en Borukcu naar onze zuiderburen zijn gevlucht. Nederlandse en Belgische rechercheurs zetten alles op alles om de jongemannen aan te houden. Gisteren werden hun foto's en volledige namen vrijgegeven. Iets dat slechts bij hoge uitzondering voorkomt. De ouders kunnen, of willen, niet zeggen waar het duo uithangt.

'Ik wil dat je terugkomt naar hier, naar de politie of naar huis', zei de moeder van een van hen gisteren in een telefoongesprek met de NOS. De politie laat bij de klopjacht geen middel onbenut. Bewakingsbeelden uit de juwelierszaak van Stratmann, die op Youtube werden geplaatst en de overval 'live' tonen, werden meer dan 70.000 keer bekeken. De foto's van het duo zijn overal op internet te vinden. In de buurt werd geflyerd. Ook werd een beloning van 15.000 euro uitgeloofd voor de tip die leidt tot hun arrestatie.

Mensen kunnen vandaag afscheid nemen van juwelier Ruud Stratmann. De gesloten kist met daarin het lichaam van Stratmann staat in de winkel. Van 10.00 tot 17.00 uur kunnen mensen afscheid nemen. De crematie is aanstaande vrijdag.
Vorige delen:
Overval juwelier met dodelijk afloop (Den Haag)
Overvaller juwelier (Den Haag) daders zijn Koerd en Georgier (deel 2)

De daders zijn bekend en één ervan is inmiddels opgepakt.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_111049812
Ik vraag me 2 dingen af.

1. wordt bij elke nieuwe strafzaak het bestaande strafblad (dus alles wat de beklaagde al eerder heeft uitgevreten) opnieuw meegewogen of is het straf gehad/uitgezeten/betaald en dus nieuwe ronde, nieuwe kansen?

2. hoe is de recidive verspreid over NL? Geografisch dus.
  woensdag 2 mei 2012 @ 18:44:09 #3
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_111049856
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 18:42 schreef stopnaald het volgende:
Ik vraag me 2 dingen af.

1. wordt bij elke nieuwe strafzaak het bestaande strafblad (dus alles wat de beklaagde al eerder heeft uitgevreten) opnieuw meegewogen of is het straf gehad/uitgezeten/betaald en dus nieuwe ronde, nieuwe kansen?

2. hoe is de recidive verspreid over NL? Geografisch dus.
1. Volgens mij blijft je strafblad je levenslang achtervolgen, juist zodat als je nog iets uitvreet het tegen je gebruikt kan worden later.
pi_111049943
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 18:40 schreef Zienswijze het volgende:
Dit lijkt op het principe three strikes out, wat je in verscheidene staten in de US hebt.
Ben ik dan ook geen voorstander van. Maar daar is het vermoedelijk meer in de markt gezet als afschrikmiddel, voorkomen dat andere mensen hetzelfde gaan doen. Jij hebt het meer over voorkomen dat de dader zelf nogmaals de fout ingaat door hem op voorhand maar vast te straffen.
quote:
Wat zou je op mijn principe tegen kunnen hebben? :)
Mensen straffen voor iets wat ze (nog) niet gedaan hebben vind ik niet zo'n aantrekkelijk idee, als liberaal zijnde.
pi_111050000
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 18:46 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ben ik dan ook geen voorstander van. Maar daar is het vermoedelijk meer in de markt gezet als afschrikmiddel, voorkomen dat andere mensen hetzelfde gaan doen. Jij hebt het meer over voorkomen dat de dader zelf nogmaals de fout ingaat door hem op voorhand maar vast te straffen.
Dat is toch het principe van het three strikes out systeem?

quote:
Mensen straffen voor iets wat ze (nog) niet gedaan hebben vind ik niet zo'n aantrekkelijk idee, als liberaal zijnde.
Hoe verklaar je dan dat sommige liberalen in de VS wel degelijk voorstander van het three strikes out systeem zijn>
  woensdag 2 mei 2012 @ 19:04:29 #6
3542 Gia
User under construction
pi_111050657
quote:

Dat gebeurt toch ook niet. Ze worden alleen de derde keer bestraft met een levenslange straf.

Nu hoeft dat voor mij niet voor een winkeldiefstalletje, maar drie keer een geweldadig misdrijf lijkt mij genoeg voor minimaal 30 jaar, effectief.
pi_111051257
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 18:48 schreef Zienswijze het volgende:
Dat is toch het principe van het three strikes out systeem?
Mogelijk heb je gelijk, Amerikaans strafrecht heb ik ook niet veel verstand van.
quote:
Hoe verklaar je dan dat sommige liberalen in de VS wel degelijk voorstander van het three strikes out systeem zijn>
Dat weet ik niet, ik ben geen sommige Amerikaanse liberaal. :s)

quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:04 schreef Gia het volgende:
Dat gebeurt toch ook niet. Ze worden alleen de derde keer bestraft met een levenslange straf.
...
Voorkomen dat iemand weer de fout ingaat is 1 van de doelen van strafrecht. En, straffen moeten proportioneel zijn, passen bij de ongewenste gedraging. Als je recidive van gaat proberen te voorkomen door iedereen maar op te sluiten, begint dat heel erg het karakter te krijgen van iemand straffen voor iets wat 'ie nog niet heeft gedaan. Het ligt dicht bij elkaar, maar op het moment dat de straffen buitenproportioneel (levenslang voor het jatten van een paar videobanden) worden, begint het duidelijker te worden.
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 19:32:02 #8
249559 crew  Lavenderr
pi_111051876
quote:

[..]

[..]

Maar dat gebeurt toch ook helemaal niet?
Dat men mensen die voor de derde keer een misdrijf plegen aanmerken als onverbeterlijke recidivist en daar een grotere strafmaat voor hanteren zou ik prima vinden en zeker beter voor onze maatschappij als dit soort figuren lange tijd achter de tralies verdwijnen.
pi_111051994
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:18 schreef DonJames het volgende:
Als je recidive van gaat proberen te voorkomen door iedereen maar op te sluiten, begint dat heel erg het karakter te krijgen van iemand straffen voor iets wat 'ie nog niet heeft gedaan. Het ligt dicht bij elkaar, maar op het moment dat de straffen buitenproportioneel (levenslang voor het jatten van een paar videobanden) worden, begint het duidelijker te worden.
Deze Leandro had wel wat meer op zijn kerfstok dan dat je hier poneert ;)

Van wiki:
quote:
On November 4, 1995, Andrade stole five videotapes from a K-Mart store in Ontario, California. Two weeks later, he stole four videotapes from a different K-Mart store in Montclair, California. Andrade had been in and out of the state and federal prison systems since 1982. By the time of these two crimes in 1995, he had been convicted of petty theft, residential burglary, transportation of marijuana, and escape from prison.
Al met al geen lieverdje dus. De emotionele schade van de slachtoffers van de huisinbraak zal ook niet mals zijn. Het is immers je privé-eigendom, waarin je je veilig moet voelen en je ongeveer de helft van je leven in verblijft. En ik blijf erbij: veiligheid staat voorop bij de burger. Denk daar ook eens aan ;)

In elk geval hoeven we niet bang te zijn dat deze Leandro opnieuw een huisinbraak (schending van eigendomsrecht) pleegt, waarbij de kans bestaat dat hij de rechtmatige eigenaars ervan - als zij thuis zijn - enige schade berokkent.
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 19:46:12 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_111052515
maar die man kreeg niet levenslang slechts voor het jatten van een paar videobanden

hij kreeg levenslang voor het jatten van een paar videobanden met eerdere veroordelingen (waaronder woninginbraak en ontsnappen uit de gevangenis), hij zou niet verbaasd moeten zijn over zijn lot
pi_111052518
Verdachte 2 is ook opgepakt.
  woensdag 2 mei 2012 @ 19:46:49 #12
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_111052542
Bron?
Dit, dus.
pi_111052570
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:46 schreef Buitendam het volgende:
Bron?
De NOS app op m'n Iphone.
pi_111052612
En nu ook op NOS.nl

Nog geen artikel, alleen 'n kop.
pi_111052660
Mooi zo. Dank aan de politie en de getuigen.
pi_111052718
100 zweepslagen en geen 70 maagden!
I feel kinda Locrian today
pi_111052731
Tweede verdachte juwelier opgepakt

` De tweede verdachte van de roofmoord
op de Haagse juwelier Stratmann is in
Georgië aangehouden.De 19-jarige Sandro
Grigolia heeft zich vanmiddag gemeld op
de Nederlandse ambassade in Tblisi.Hij
is daarna aangehouden.Nederland en
Georgië overleggen momenteel over zijn
uitlevering.

Teletekst.
pi_111052855
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:50 schreef Thieske het volgende:
Tweede verdachte juwelier opgepakt

` De tweede verdachte van de roofmoord
uitlevering.

Teletekst.
Mooi! _O_
pi_111053127
In Georgie? Dat deed ie snel. Ook een porsche gestolen?
  woensdag 2 mei 2012 @ 19:57:34 #20
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_111053138
Ik verbaas me over de maatschappelijke verantwoording over nu speciaal deze zaak.
Het lijkt wel of er 1 keer in de zoveel tijd een zaak veel meer aandacht krijgt dan de "normale" moorden die dagelijks worden gepleegd. Is dit door toedoen van de media, of is het alleen maar omdat er toevallig mooie beelden waren voor Opsporing Verzocht? Het slachtoffer in deze zaak lijkt me op het eerste gezicht niet extra bijzonder.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 2 mei 2012 @ 19:58:15 #21
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_111053177
Zat ik er maar een beetje naast toen ik vanmiddag opperde dat hij in een auto zat in frankrijk onderweg naar georgie :')
  woensdag 2 mei 2012 @ 19:58:19 #22
3542 Gia
User under construction
pi_111053181
Goed resultaat. Heeft het bekend maken van de identiteit via de media hierbij geholpen, of zou men ze toch wel gepakt hebben? Bedoel, de politie wist wie ze waren.
pi_111053207
Omdat het buitenlanders zijn duh!
pi_111053255
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:57 schreef DroogDok het volgende:
Ik verbaas me over de maatschappelijke verantwoording over nu speciaal deze zaak.
Het lijkt wel of er 1 keer in de zoveel tijd een zaak veel meer aandacht krijgt dan de "normale" moorden die dagelijks worden gepleegd. Is dit door toedoen van de media, of is het alleen maar omdat er toevallig mooie beelden waren voor Opsporing Verzocht? Het slachtoffer in deze zaak lijkt me op het eerste gezicht niet extra bijzonder.
Opsporing wordt altijd zo opgeblazen wanneer de pakkans bijzonder groot is.
Kijk alleen al naar de burgemeester van Den Haag, nooit hoor je hem maar na deze overval was hij er als de kippen bij om te roepen dat hij ze zou pakken. Dat heeft hij waarschijnlijk pas durven roepen toen duidelijk was dat de camerabeelden uber duidelijk waren :)
  woensdag 2 mei 2012 @ 19:59:57 #25
3542 Gia
User under construction
pi_111053305
quote:
Worden er dagelijks onschuldige huisvaders vermoord in Nederland?
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:03:11 #26
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_111053529
quote:
De meeste moorden zijn wegens conflicten in het criminele milieu. Daarbij hebben veel mensen toch iets van eigen schuld dikke bult. Bij een duidelijk onschuldig slachtoffer is het gevoel van machteloosheid veel groter, er dan 'met zijn alle' achteraan geeft dan toch enige voldoening.
pi_111053601
Hm, zichzelf gemeld terwijl hij al helemaal in Georgië was? Dat zou ik niet hebben verwacht van een geweldadige overvaller. Misschien is de ander de schutter en hoopt hij, nadat hij hoorde dat z'n maat gepakt is, in ruil voor getuigenissen niet al te zwaar gestraft te worden? Of zouden z'n vrienden/familie daar de deur voor 'm hebben dichtgehouden toen ze er achter kwamen wat 'ie geflikt had? Ik ben nu wel heel benieuwd wat hier achter zit! En natuurlijk vooral blij dat 'ie vast zit, prima. ^O^ Uitlevering zou toch geen probleem moeten zijn als hij op de ambassade gepakt is, hoop ik.
pi_111053615
mooi nieuws *O*
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:05:13 #29
16715 Mylene
*schatje*
pi_111053644
TT aangepast
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:06:22 #30
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_111053716
Nederland en Georgie overleggen over uitlevering.
Is er een kans dat hij helemaal niet wordt uitgeleverd?
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:06:24 #31
359381 malleable
pi_111053721
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:04 schreef Sheriam het volgende:
Hm, zichzelf gemeld terwijl hij al helemaal in Georgië was? Dat zou ik niet hebben verwacht van een geweldadige overvaller. Misschien is de ander de schutter en hoopt hij, nadat hij hoorde dat z'n maat gepakt is, in ruil voor getuigenissen niet al te zwaar gestraft te worden? Of zouden z'n vrienden/familie daar de deur voor 'm hebben dichtgehouden toen ze er achter kwamen wat 'ie geflikt had? Ik ben nu wel heel benieuwd wat hier achter zit! En natuurlijk vooral blij dat 'ie vast zit, prima. ^O^ Uitlevering zou toch geen probleem moeten zijn als hij op de ambassade gepakt is, hoop ik.
Ik vermoed dat de familie hem heeft overgehaald.

quote:
De verdachte meldde zich woensdag aan het begin van de avond met enkele familieleden bij de Nederlandse ambassade in Tbilisi.
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:08:32 #32
359381 malleable
pi_111053846
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:06 schreef Marrije het volgende:
Nederland en Georgie overleggen over uitlevering.
Is er een kans dat hij helemaal niet wordt uitgeleverd?
Nederland heeft een uitleveringsverdrag met Georgië, de kans dat hij niet word uitgeleverd lijkt mij erg klein.
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:10:17 #33
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_111053963
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:08 schreef malleable het volgende:

[..]

Nederland heeft een uitleveringsverdrag met Georgië, de kans dat hij niet word uitgeleverd lijkt mij erg klein.
ok, dank je
pi_111054073
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:06 schreef malleable het volgende:

Ik vermoed dat de familie hem heeft overgehaald.

[..]

Ah, dank, dat stond nog niet in het stukje wat ik had gezien! Goed van die familieleden, kunnen we die ruilen voor een aantal van degenen die volgens eerdere berichten weigerden mee te werken? :P
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:12:29 #35
3542 Gia
User under construction
pi_111054094
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:04 schreef Sheriam het volgende:
Waar zit hij beter? Hier of daar?
Maakt mij niet uit waar, als het maar lang is.

Ben overigens ook wel benieuwd of ze weer gaan zwarte pieten. 'Hij heeft het dodelijke schot gelost.' 'Nee hij...'
Met als eindresultaat dat dit niet kan worden vastgesteld en ze geen van beide veroordeeld worden voor het lossen van het dodelijke schot.

Beetje als die scooter waar ze allebei achterop zaten.

In zo'n geval horen beide schuldig bevonden te worden, niet beide onschuldig. Die man is echt dood.
pi_111054195
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Ben overigens ook wel benieuwd of ze weer gaan zwarte pieten. 'Hij heeft het dodelijke schot gelost.' 'Nee hij...'
Met als eindresultaat dat dit niet kan worden vastgesteld en ze geen van geide veroordeeld worden voor het lossen van het dodelijke schot.

In zo'n geval horen beide schuldig bevonden te worden, niet beide onschuldig. Die man is echt dood.
Dood schot is opgenomen, dus in andere woorden de politie weet het al.
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 20:14:08 #37
249559 crew  Lavenderr
pi_111054201
quote:

[..]

Met als eindresultaat dat dit niet kan worden vastgesteld en ze geen van geide veroordeeld worden voor het lossen van het dodelijke schot.

Daar zat ik ook aan te denken. Maar gelukkig heeft de politie de beelden, dus het is overduidelijk.
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:17:42 #38
3542 Gia
User under construction
pi_111054421
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daar zat ik ook aan te denken. Maar gelukkig heeft de politie de beelden, dus het is overduidelijk.
Gelukkig inderdaad, maar is toch van de zotte dat je weg kunt komen met moord als je het met een groep doet zodat niet duidelijk is wie het dodelijke schot loste, de doodsteek toebracht of de dodelijke trap verkocht.
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:18:05 #39
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_111054444
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Worden er dagelijks onschuldige huisvaders vermoord in Nederland?
Nee, maar het is ook niet zo dat het maar 1 keer in de tig jaar gebeurd, er zullen elk jaar toch wel een paar huisvaders- of moeders worden vermoord. Wat maakt het dat deze zaak zoveel aandacht krijgt?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:23:29 #40
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_111054717
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:08 schreef malleable het volgende:

[..]

Nederland heeft tot op het allerhoogste niveau een eersteklas contact met Georgië.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_111054808
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Gelukkig inderdaad, maar is toch van de zotte dat je weg kunt komen met moord als je het met een groep doet zodat niet duidelijk is wie het dodelijke schot loste, de doodsteek toebracht of de dodelijke trap verkocht.
Een moord in groepje doen is gevaarlijker dan alleen. Iemand gaat sowieso praten.
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:31:09 #42
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_111055121
quote:

[..]

In die zaak is gewoon een bestuurder vastgesteld, na een verklaring van een medegevangene.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  Trouwste user 2022 woensdag 2 mei 2012 @ 20:31:26 #43
7889 tong80
Spleenheup
pi_111055144
De tweede verdachte van de roofmoord
uitlevering.

Vannacht werd de eerste verdachte in
Den Haag gearresteerd.De politie pakte
de 19-jarige Ziya Borukcu op straat in
de Schilderswijk in Den Haag op.

Bij de beroving op de Haagse juwelier
schoten de twee overvallers Stratmann
in zijn winkel neer.De juwelier
overleed later in het ziekenhuis.

:P _O_
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_111055174
Iets van hele andere orde in deze zaak waar ik steeds aan moet denken: de politie heeft 3 kwartier gewacht met naar binnen gaan na de overval omdat de daders mogelijk nog binnen waren. Al die tijd heeft de juwelier daar dus gewond gelegen. Hoe zouden zijn overlevingskansen geweest als de politie wel direct naar binnen was gegaan?
Kun je uiteraard slechts over speculeren en dat is zinloos maar als nabestaande zou dit mij toch wel bezighouden zeg :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Lovechild op 02-05-2012 20:39:58 ]
Don't you love her madly?
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:32:44 #45
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_111055220
gelukkig nu wel iets meer dan een taakstrafje he
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_111055510
Overleggen of je zo'n huftertje uitlevert of niet..Eikels uitleveren die hap.
pi_111055521
Gequote ipv geedit. Sorry
pi_111055561
Mooi dat die tweede overvaller ook is opgepakt.
In Georgië notabene En nu levenslang weg aub.
Noot noot.
pi_111055876
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:32 schreef Lovechild het volgende:
Iets van hele andere orde in deze zaak waar ik steeds aan moet denken: de politie heeft 3 kwartier gewacht met naar binnen gaan na de overval omdat de daders mogelijk nog binnen waren. Al die tijd heeft de juwelier daar dus gewond gelegen. Hoe zouden zijn overlevingskansen geweest als de politie wel direct naar binnen was gegaan?
Kun je uiteraard slechts over speculeren en dat is zinloos maar als nabestaande zou dit mij toch wel bezighouden zeg :{
Lijkt me sterk, een AT is toch zo ter plaatse?
pi_111056268
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:44 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Wat lijkt je sterk? Dat ze drie kwartier wachtten met naar binnen gaan?
Toch is het zo: http://regio15.nl/actueel(...)et-leven-bij-overval
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 20:56:12 #51
249559 crew  Lavenderr
pi_111056540
quote:
Dat vind ik ook zo vreemd. Er was toch ook zo'n zaak in Zeeland waar de politie buiten bleef staan terwijl er binnen iemand doodgemarteld werd?
En dan begrijp ik al helemaal niet dat ze de daders niet hebben kunnen pakken, ze waren ter plekke nota bene. Dan zet je toch een paar mannen voor en achter het pand?
pi_111056807
quote:
Ik denk dat de politie bang was.
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:08:47 #53
323876 michaelmoore
pi_111057350
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:00 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ja in NK hebben ze geen juwelenwinkels dus daar gebeurt zoiets niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_111057382
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:00 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Protocol, eigen veiligheid en at!
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:16:00 #55
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_111057791
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:44 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Er zijn maar een zeer beperkt aantal AT's voor heel Nederland. Dus er gaat helaas wel enige tijd overheen voordat het AT voor een bepaalde regio én compleet is, én ter plekke is.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:16:31 #56
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_111057830
goed nieuws dat ze aangehouden zijn !!
Wat zijn we aan het doen ???
pi_111057874
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja in NK hebben ze geen juwelenwinkels dus daar gebeurt zoiets niet
Het hele land is een grote juwelenwinkel. Daar hoef je niet te stelen want iedereen deelt dezelfde rijkdom.
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:18:31 #58
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_111057947
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:17 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Het hele land is een grote juwelenwinkel. Daar hoef je niet te stelen want iedereen deelt dezelfde rijkdom.
:')
pi_111058047
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:18 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Pssst. Ik maakte een grapje. Mondje dicht hè!
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:22:11 #60
323876 michaelmoore
pi_111058196
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:17 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Het hele land is een grote juwelenwinkel. Daar hoef je niet te stelen want iedereen deelt dezelfde rijkdom. hongersnood.
zo, ook weer correct
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:28:50 #61
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_111058655
quote:
Mag ik vragen waar je dat hebt gelezen? Niet dat ik denk dat het niet waar is, maar ben benieuwd.
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 21:35:09 #62
249559 crew  Lavenderr
pi_111059060
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:28 schreef Marrije het volgende:

[..]

Mag ik vragen waar je dat hebt gelezen? Niet dat ik denk dat het niet waar is, maar ben benieuwd.
Ik heb dat ook ergens gelezen, ik dacht op nu.nl, maar weet dat niet zeker.
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:36:58 #63
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_111059164
quote:

[..]

http://regio15.nl/actueel(...)et-leven-bij-overval
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:39:04 #64
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_111059308
quote:
Vader overvaller: mijn zoon is een idioot

DEN HAAG - De vader van Ziya Borukcu, een van de twee overvallers die is aangehouden voor de roofmoord op de Haagse juwelier Ruud Stratmann, noemt zijn zoon een "stomme idioot."

Ziya Borukcu
"Ik kan het niet begrijpen. Ik snap niet dat m'n zoon zo'n domme, stomme idioot is geweest", zei Usler Borukcu, de vader van de 19-jarige verdachte tegen een verslaggever van RTL Nieuws.
Ziya was volgens de vader altijd een rustige jongen, die zelfs bang was voor spinnen. Als hij een spin zag, moest zijn moeder of ik komen, om die op te pakken."
De vader, werkzaam in de bouw, zegt dat hij van binnen brandt „voor die arme man die is overleden”. "Als hij in zijn been of zijn arm zou zijn geschoten, zou ik mijn eigen arm of been geven als hem dat zou helpen. Maar dat kan niet meer, want hij is dood.”
De man ontkent dat hij niet heeft meegewerkt met de politie. “Natuurlijk moet hij straf krijgen voor wat hij heeft gedaan. Ik zou hem met eigen handen naar het politiebureau hebben gebracht als ik het geweten had.”
Toch stonden de 19-jarige Ziya en zijn handlanger Sandro Grigolia bekend bij de jeugdreclassering. Wat de twee nog meer op hun kerfstok hebben, is niet duidelijk. Waarom zijn zoon het gedaan heeft, weet Usler niet. “Hij ging met de verkeerde vrienden om."
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:47:50 #65
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_111060027
Wat erger ik me aan zo'n uitspraak die bedoeld is om iemand te verontschuldigen die zich gruwelijk heeft misdragen.
quote:
Hij ging met verkeerde vrienden om....
Hij was zélf de * verkeerde * vriend. En dat al geruime tijd als hij ook al bekend was bij de jeugdreclassering.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:48:50 #66
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_111060096
quote:
Ik had net alle artikelen op nu.nl nog eens gelezen ;)

Scherpe fotoreportage bij de link die je geeft Nystiq en bedankt voor het opzoeken.

Tijdens het herlezen op nu.nl stuitte ik op een ander artikel 'Belgie stuurt veroordeelden naar Marokko' (maar daar zal vast al een ander topic over zijn).
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:53:30 #67
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_111060486
quote:
Usler heeft zijn zoon nog niet kunnen spreken. Dinsdag heeft hij een verklaring afgelegd op het politiebureau, maar sinds de arrestatie gisteravond, heeft hij Ziya Borukcu niet aan de telefoon gehad. Hij weet niet of Ziya Borukcu inmiddels al bekend heeft.

Wat zijn zoon heeft bewogen om dit te doen, weet Usler niet. “Hij ging met de verkeerde vrienden om. Ik wist dat hij twee vrienden had die fout waren, maar Sandro kende ik niet. Ik hoop dat ze ook hem snel pakken.”

De ouders van Ziya Borukcu zijn in 1999 gescheiden. Sindsdien woont Ziya Borukcu af en toe bij zijn moeder, af en toe bij zijn vader. Maar ook zijn tante biedt vaak een slaapplaats. Ziya Borukcu heeft nog 1 zusje, van 14 jaar oud.
bron http://www.onzestem.eu/20(...)ijpt-zijn-zoon-niet/
pi_111061968
quote:
De man ontkent dat hij niet heeft meegewerkt met de politie. “Natuurlijk moet hij straf krijgen voor wat hij heeft gedaan. Ik zou hem met eigen handen naar het politiebureau hebben gebracht als ik het geweten had.”
Frappant dat de politie dan zegt dat de ouders niet eens wilden helpen, laat staan een foto wilden afgeven.
pi_111062166
quote:

[..]

Ik had de link al gepost.
pi_111062728
sterkte aan de vader :'( hij voelt zich vast rot
  woensdag 2 mei 2012 @ 22:47:28 #71
3542 Gia
User under construction
pi_111063996
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:18 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Nee, maar het is ook niet zo dat het maar 1 keer in de tig jaar gebeurd, er zullen elk jaar toch wel een paar huisvaders- of moeders worden vermoord. Wat maakt het dat deze zaak zoveel aandacht krijgt?
Noem eens een zaak van het afgelopen jaar, waarbij een onschuldige man, vrouw, kind vermoord is die niet zoveel aandacht kreeg.
pi_111066105
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:38 schreef Bastoenie het volgende:
Overleggen of je zo'n huftertje uitlevert of niet..Eikels uitleveren die hap.
Nou, of het daar zo'n lol is om in de bak te zitten. :')
pi_111067720
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 22:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Noem eens een zaak van het afgelopen jaar, waarbij een onschuldige man, vrouw, kind vermoord is die niet zoveel aandacht kreeg.
Serieus? We hebben het over 200 moorden per jaar
  woensdag 2 mei 2012 @ 23:57:30 #74
3542 Gia
User under construction
pi_111067965
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 23:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Serieus? We hebben het over 200 moorden per jaar
Als ze daar beelden van hebben, komen die net zo uitgebreid in het nieuws.
Anders alleen bij opsporing verzocht, of een bericht on de krant. Als er niks te zien is, kunnen ze niks laten zien.

Daarbij zijn de meeste moorden in het criminele circuit. Dat noem ik geen onschuldigen.
Of het ligt in de relationele sfeer en hebben ze de dader al.
pi_111068117
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 23:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Als ze daar beelden van hebben, komen die net zo uitgebreid in het nieuws.
Anders alleen bij opsporing verzocht, of een bericht on de krant. Als er niks te zien is, kunnen ze niks laten zien.

Daarbij zijn de meeste moorden in het criminele circuit. Dat noem ik geen onschuldigen.
Net zoveel aandacht als dit? Noem nog 2 zaken naast de inbreker (en die "leeft" nog) van 2011, 2012. Succes!

En de meeste moorden zijn toch in de relationele sfeer?
  donderdag 3 mei 2012 @ 00:13:32 #76
3542 Gia
User under construction
pi_111068684
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 00:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Net zoveel aandacht als dit? Noem nog 2 zaken naast de inbreker (en die "leeft" nog) van 2011, 2012. Succes!

En de meeste moorden zijn toch in de relationele sfeer?
Had het al aangepast..
In 2009, geloof ik, was die zaak van die kdv leidster. Behoorlijk in het nieuws geweest.
In 2010 Milly Boele.
En zo zijn er nog wel meer.

Het scooter'ongeval', ook ruim in 't nieuws geweest.

Dit is nu pas gebeurd, er zijn beelden, dus is er nu aandacht voor.
Ze hebben de daders, dus hoor je hooguit over een paar maanden de strafmaat.
pi_111069958
quote:
2s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:23 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nederland heeft tot op het allerhoogste niveau een eersteklas contact met Georgië.
Inderdaad. Best een leuk contact ook.
Maar of het helpt is wel de vraag.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_111071613
Beter zo,het is toch te gek voor woorden!!
pi_111071647
goed nieuws, vuile nepcriminelen.
  donderdag 3 mei 2012 @ 03:09:41 #80
323876 michaelmoore
pi_111072075
Die komen over tien jaar vrij en dan zijn ze 29 jaar en echt gevaarlijke criminelen, beter is het om ze nu een spuitje te geven
  donderdag 3 mei 2012 @ 07:26:12 #81
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_111072735
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 22:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Nogal lastig, als er geen aandacht voor is, hoe kan ik het dan weten. Maar jij zegt dus dat altijd als er een onschuldig iemand vermoord wordt er eenzelfde hoeveelheid aandacht is?
  donderdag 3 mei 2012 @ 07:43:04 #82
16715 Mylene
*schatje*
pi_111072827
quote:
Verdachte kiest voor omstreden raadsman

DEN HAAG, donderdag

De omstreden advocaat Mohammed Enait is door roofmoordverdachte Ziya Borukcu gekozen als zijn verdediger. De advocaat is gistermiddag urenlang op het hoofdbureau van de Haagse politie geweest, waar Borukcu wordt vastgehouden.

De Surinaams-Nederlandse advocaat Mohammed Faizel Ali Enait kwam in 2006 in het nieuws toen hij weigerde vrouwen de hand te schudden vanwege zijn geloof als orthodoxe moslim.

In augustus 2008 werd Mohammed Enait beëdigd als advocaat. Hij kwam in opspraak doordat hij weigerde op te staan voor rechters bij het binnenkomen van de rechtszaal. Enait weigerde dit omdat volgens hem dit in tegenspraak is met zijn geloof.
bron
pi_111073064
:') tuurlijk
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_111073419
Hoe dom kun je zijn om jezelf door zo'n idioot te laten verdedigen? Is die gozer uit op vrijspraak door geen eerlijk proces (want randdebiel als advocaat)?
60 HRC
  donderdag 3 mei 2012 @ 09:03:29 #86
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_111073695
nou ja dan weten we in ieder geval zeker dat hij een fikse straf zal krijgen als hij zich door een idioot laat verdedigen.
  donderdag 3 mei 2012 @ 09:04:58 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_111073717
quote:
2s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:34 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Deze Leandro had wel wat meer op zijn kerfstok dan dat je hier poneert ;)

Van wiki:

[..]

Al met al geen lieverdje dus. De emotionele schade van de slachtoffers van de huisinbraak zal ook niet mals zijn. Het is immers je privé-eigendom, waarin je je veilig moet voelen en je ongeveer de helft van je leven in verblijft. En ik blijf erbij: veiligheid staat voorop bij de burger. Denk daar ook eens aan ;)

In elk geval hoeven we niet bang te zijn dat deze Leandro opnieuw een huisinbraak (schending van eigendomsrecht) pleegt, waarbij de kans bestaat dat hij de rechtmatige eigenaars ervan - als zij thuis zijn - enige schade berokkent.
Komop, drie winkeldiefstallen, wat weet bij zich hebben en een woninginbraak. Niet dat ik dit allemaal goedkeur, maar 50 jaar in de bak voor zoiets is gewoon idioot.
The End Times are wild
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 09:11:37 #88
249559 crew  Lavenderr
pi_111073849
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 09:03 schreef AntiChrist het volgende:
nou ja dan weten we in ieder geval zeker dat hij een fikse straf zal krijgen als hij zich door een idioot laat verdedigen.
Of juist niet.
Ik kan het gewoon niet geloven dat we straks dit proces gaan zien met die clown in de hoofdrol.
Het begint al met dat meneer Enait niet op wil staan als de rechter binnenkomt, dus hup, minachting van het hof aan zijn broek jurk.
Echt, niet te geloven dit :o
pi_111074100
quote:
Hij kwam in opspraak doordat hij weigerde op te staan voor rechters bij het binnenkomen van de rechtszaal.
Met een beetje mazzel worden zowel die inferieuren als die advocaat de bak ingesmeten. ^O^
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_111074296
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 07:43 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Whahahaha :D :D

Nou over een te lage straf hoeven we ons iig geen zorgen te maken, de meeste rechters houden niet zo van racistische advocaten die zelfverzonnen woorden gebruiken om hun te minachten.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_111074321
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 09:23 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Met een beetje mazzel worden zowel die inferieuren als die advocaat de bak ingesmeten. ^O^
Nou, dat die idioot zich nog advocaat mag noemen is het bewijs dat die jurk gewoon de boel kan minachten. Hij weet waarschijnlijk dat geen enkele rechter de ballen heeft om hem aan te pakken, want discriminatie van moslim.
60 HRC
  donderdag 3 mei 2012 @ 10:29:55 #92
3542 Gia
User under construction
pi_111075650
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 07:26 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Nogal lastig, als er geen aandacht voor is, hoe kan ik het dan weten. Maar jij zegt dus dat altijd als er een onschuldig iemand vermoord wordt er eenzelfde hoeveelheid aandacht is?
Of je leest de rest van het topic ook. Geen zin om me te herhalen.
pi_111075692
Alles aan deze zaak is triest:

- Het feit dat het zo ver heeft kunnen komen: Twee gevalletjes tuig, die door talloze instanties werden begeleid en bekenden waren van de reclassering. Hier is enorm gefaald.
- De tenenkrommende, politiek-correcte discussie over de opsporing van deze moordenaars, waarbij hun gezichten en namen zijn getoond, waardoor hun privacy zou zijn aangetast...
- De keuze voor een raadsman die de Nederlandse rechtsstaat minacht.

Wat hoop ik dat deze daders de maximale straf krijgen. Dat ze maar levenslang mogen wegrotten. En dat is dan nog mild.

:r
pi_111075746
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 10:31 schreef Elfletterig het volgende:

- Het feit dat het zo ver heeft kunnen komen: Twee gevalletjes tuig, die door talloze instanties werden begeleid en bekenden waren van de reclassering. Hier is enorm gefaald.
- De tenenkrommende, politiek-correcte discussie over de opsporing van deze moordenaars, waarbij hun gezichten en namen zijn getoond, waardoor hun privacy zou zijn aangetast...

Wat hoop ik dat deze daders de maximale straf krijgen. Dat ze maar levenslang mogen wegrotten. En dat is dan nog mild.

schandalig ja
  donderdag 3 mei 2012 @ 10:49:51 #95
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_111076295
quote:

Dus omdat er discussies worden gevoerd over privacy waar de verdachten zelf niet om gevraagd hebben en ze nemen een raadsman die je niet zint hoop je op de maximale straf? Raar, ik zou denken dat hun misdaad daar al reden genoeg voor is.
Maar blijkbaar is het echt zo dat bepaalde (moord)zaken meer emotie oproepen dan anderen. Ik ben er nog steeds niet achter waarom dat is.
pi_111076389
quote:

Wat ik ervan heb begrepen is dat het ging om jeugd reclassering, die stoppen na de 18e verjaardag. Daarnaast was die Ziya een gediplomeerd beveiliger, toch niet een jongen waar 'de instanties' meteen op moeten springen lijkt mij.

Welke talloze instanties doel jij op?
pi_111076401
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 09:23 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk gekregen en hoeft dus niet op te staan geloof ik

Zeer enge vent die advocaat maar hij is wel pienter. Jammer dat hij nu een podium krijgt voor zijn haatretoriek,
pi_111076433
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 09:32 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Nou, dat die idioot zich nog advocaat mag noemen is het bewijs dat die jurk gewoon de boel kan minachten. Hij weet waarschijnlijk dat geen enkele rechter de ballen heeft om hem aan te pakken, want discriminatie van moslim.
Wat een onzin, ben je bang of zo?
  donderdag 3 mei 2012 @ 11:06:22 #99
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_111076827
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 10:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zeer enge vent die advocaat maar hij is wel pienter. Jammer dat hij nu een podium krijgt voor zijn haatretoriek,
het zal wel aan mij liggen maar zo pienter vind ik hem niet , heb je hem wel eens horen praten bij Pauw en witteman of iets dergelijks??
  donderdag 3 mei 2012 @ 11:14:29 #100
165633 eriksd
The grand facade...
pi_111077115
quote:

Een opsomming van (helaas) producten van deze tijd.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 3 mei 2012 @ 11:15:27 #101
165633 eriksd
The grand facade...
pi_111077151
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 10:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hij is niet pienter, hij is heel consequent en daar gaan mensen teveel in mee. Als iemand consequent aan alles lak heeft, moet je ook lak aan hem hebben.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_111077225
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 11:06 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

het zal wel aan mij liggen maar zo pienter vind ik hem niet , heb je hem wel eens horen praten bij Pauw en witteman of iets dergelijks??
Ja. Hij is dan wel een enge gefrustreerde hater maar hij is ook slim. Het een sluit het andere niet uit he. Het lukte meneer Pauw niet met zijn one liners en die verdent nig wel meer dan de Balkenende norm... :p
  donderdag 3 mei 2012 @ 11:30:19 #103
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_111077685
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 11:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja. Hij is dan wel een enge gefrustreerde hater maar hij is ook slim. Het een sluit het andere niet uit he. Het lukte meneer Pauw niet met zijn one liners en die verdent nig wel meer dan de Balkenende norm... :p
wat lukte meneer pauw niet met zijn one liners?? dat hij meneer Enait ervan kon overtuigen om te blijven zitten in plaats van weglopen?
  donderdag 3 mei 2012 @ 11:42:48 #104
3542 Gia
User under construction
pi_111078164
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 11:06 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

Zullen zat filmpjes van zijn, op youtube, denk ik, met zijn wollige taalgebruik.
Je zou bijna denken dat het een broer van BSB is.
pi_111079092
Dat wordt wel lachen met Enait als advocaat.

Niet te verwarren met Toetanchamon. :D
  donderdag 3 mei 2012 @ 12:10:34 #106
3542 Gia
User under construction
pi_111079260
Mo heeft de islam gefinaliseerd.
Huh? Op dvd overgezet?
pi_111079393
quote:

Helemaal eens!
pi_111079486
quote:
10s.gif Op donderdag 3 mei 2012 12:05 schreef Marlan het volgende:
Dat wordt wel lachen met Enait als advocaat.

Niet te verwarren met Toetanchamon. :D
Whahaha, die mafketel met z'n zelfverzonnen moeilijke woordjes!
pi_111079500
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 12:10 schreef Gia het volgende:
Mo heeft de islam gefinaliseerd.
Huh? Op dvd overgezet?
En dan wel de dvd afsluiten hoor, anders is er nog niks gefinaliseerd...
  donderdag 3 mei 2012 @ 12:26:41 #110
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_111079795
_O- *O* Ik gun elke crimineel een Enait :') , had niet verwacht dat die gast klanten kon krijgen. Jammer dat er zo'n treurig verhaal achter zit, anders was het nog grappiger geweest :') .
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  donderdag 3 mei 2012 @ 12:29:26 #111
3542 Gia
User under construction
pi_111079878
quote:
10s.gif Op donderdag 3 mei 2012 12:26 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
_O- *O* Ik gun elke crimineel een Enait :') , had niet verwacht dat die gast klanten kon krijgen. Jammer dat er zo'n treurig verhaal achter zit, anders was het nog grappiger geweest :') .
Gok dat die figuur graag media-aandacht wil en daarom kiest voor Enait.
  donderdag 3 mei 2012 @ 12:30:39 #112
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_111079923
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 12:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Gok dat die figuur graag media-aandacht wil en daarom kiest voor Enait.
Gok dat hij het nog zal krijgen ook!
pi_111084117
Ach gut, is de privacy van de daders aangetast, en nu hebben ze al helemaal geen leven meer, kunnen ze nooit meer solliciteren etc etc etc etc :'( :'(
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 14:22:00 #114
249559 crew  Lavenderr
pi_111084336
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:17 schreef TLC het volgende:
Ach gut, is de privacy van de daders aangetast, en nu hebben ze al helemaal geen leven meer, kunnen ze nooit meer solliciteren etc etc etc etc :'( :'(
solliciteren, wasda :?
  donderdag 3 mei 2012 @ 14:22:41 #115
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_111084363
Die Enait vraagt wel schandalige prijzen trouwens.
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 14:23:15 #116
249559 crew  Lavenderr
pi_111084395
quote:
11s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:22 schreef AryaMehr het volgende:
Elke prijs is te hoog voor die nitwit.
  donderdag 3 mei 2012 @ 14:25:51 #117
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_111084516
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Elke prijs is te hoog voor die nitwit.
:Y

quote:
''De kosten van het uitvoeren van de opdracht zijn gebaseerd op een uurtarief. Afhankelijk van de soort zaak kunnen wij met u een vast honorarium of een lagere uurtarief afspreken. Bij de bepaling van uur tarief wordt rekening gehouden met de spoedeisendheid en ingewikkeldheid van de zaak en de draagkracht van de opdrachtgever. Indien niets anders is overeengekomen hanteren wij voor alle zaken een tarief van ¤ 195,= per uur (exclusief). Bij betalende zaken dient u altijd een voorschot van minimaal ¤500,= te betalen. Pas na ontvangst van het voorschot wordt een aanvang met de werkzaamheden gemaakt.''
  donderdag 3 mei 2012 @ 14:29:06 #118
19242 yavanna
Results may vary.
pi_111084664
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:17 schreef TLC het volgende:
Wat sneu, het waren immers van die harde werkers, lieve jongens, niets dan goed in hun harten. :{ En nu zomaar als moordenaars te boek staan, dis-cri-mi-na-tie.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  donderdag 3 mei 2012 @ 14:35:23 #119
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_111084981
De ene klootzak die de andere klootzak gaat verdedigen..... ik weet zeker dat Enait zichzelf heeft aangeboden als advocaat. Deze man in jurk met mutsje is namelijk al een tijdje niet in het nieuws geweest. Een voordeel is, dat het ene klootzakje ook had kunnen kiezen voor een goede advocaat. Ik gun hem 'man met mutsje' wel.
pi_111085853
quote:
11s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:22 schreef AryaMehr het volgende:
Z'n 'kantoor' zit vlak bij de Deltse Laan, dat is 1 vd meest verrotte en armoedigste stukken Den Haag _O-
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 3 mei 2012 @ 14:57:07 #121
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_111085933
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Z'n 'kantoor' zit vlak bij de Deltse Laan, dat is 1 vd meest verrotte en armoedigste stukken Den Haag _O-
Dat verbaast me niets. Ik vraag me af hoe hij überhaupt cliënten weet te werven?
pi_111086200
http://maps.google.nl/map(...)pWvyPC_D_h2j3hiVh32w

Imposant kantoor, mooie advocatenkleding aan het lijntje.
  donderdag 3 mei 2012 @ 15:20:57 #123
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_111086984
Zou hij ook vrouwelijke cliënten aannemen? :(
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 15:22:41 #124
249559 crew  Lavenderr
pi_111087065
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 15:20 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Waarom zou welke vrouw dan ook hém als .kuch.. advocaat willen?
  donderdag 3 mei 2012 @ 15:28:33 #125
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_111087346
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 15:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik wil het eigenlijk écht weten :D kan iemand het hem even vragen, ik ben daar te laf voor :P .
pi_111087384
En wáarom zou hij dat weigeren oid? :')
  donderdag 3 mei 2012 @ 15:30:02 #127
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_111087422
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 15:22 schreef Lavenderr het volgende:
Genoeg moslima's denk ik die daar geen probleem mee zouden hebben.
  donderdag 3 mei 2012 @ 15:30:38 #128
165633 eriksd
The grand facade...
pi_111087462
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 14:25 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

:Y

[..]

Is toch een gangbaar tarief? Advocatenkantoor waar ik nu werk hanteert voor advocaten 600 en partners 1100.
Bis bis bis
  donderdag 3 mei 2012 @ 15:31:58 #129
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_111087510
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 15:30 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Genoeg moslima's denk ik die daar geen probleem mee zouden hebben.
Nee, maar heeft hij dan ook geen problemen met hen?
pi_111087582
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 15:31 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Nee, maar heeft hij dan ook geen problemen met hen?
wat voor conclusies trek jij allemaal uit het feit dat hij vrouwen geen hand wil geven?
  donderdag 3 mei 2012 @ 15:35:16 #131
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_111087691
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 15:30 schreef eriksd het volgende:
Is toch een gangbaar tarief? Advocatenkantoor waar ik nu werk hanteert voor advocaten 600 en partners 1100.
Redelijk gangbaar inderdaad, kan me alleen niet voorstellen dat iemand een dergelijk bedrag ook daadwerkelijk neerlegt voor zijn diensten.
  donderdag 3 mei 2012 @ 15:36:36 #132
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_111087752
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 15:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

wat voor conclusies trek jij allemaal uit het feit dat hij vrouwen geen hand wil geven?
Dat vraag ik toch: neemt hij vrouwelijke cliënten aan of niet? Maar ik heb het antwoord al :) .
pi_111089085
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 15:20 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Na een naaktreportage wel lijkt me zo
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:08:38 #134
16715 Mylene
*schatje*
pi_111091941
quote:
Juwelierkiller bekent moord
door Gerda Frankenhuis
AMSTERDAM - De 19-jarige overvaller Sandro Grigolia heeft aan de Georgische politie bekend dat hij de Haagse goudsmid Ruud Stratmann (47) heeft doodgeschoten. Met twee schoten maakte hij naar eigen zeggen een einde aan het leven van de hardwerkende ondernemer aan de Beeklaan in Den Haag.

„Ik had financiële problemen. Op een dag besloten ik en mijn vriend om een juwelier te gaan beroven. Toen we binnenkwamen, was de eigenaar aanwezig. Hij verzette zich, ik werd bang en heb per ongeluk twee keer geschoten”, verklaarde Grigolia tegenover de politie in zijn geboortestad Tbilisi.

Beelden van het verhoor werden gisteren door het Georgische korps vrijgegeven aan televisiestations in het land. Uiterlijk kalm en in een blauw t-shirt vertelt de Hagenaar in zijn moedertaal over wat zich vorige week woensdag in de juwelier Lapidee aan de Beeklaan in Den Haag heeft plaatsgevonden. De Georgische politie heeft overigens niet alle beelden van het verhoor vrijgegeven.
bron
  donderdag 3 mei 2012 @ 18:16:39 #135
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_111094752
Op nu.nl staat ook een fragment van dat verhoor.

Wat betreft die advocaat, opmerkelijke keuze inderdaad. Al denk ik ook dat die advocaat zichzelf heeft aangeboden, wat het dan alweer iets minder opmerkelijk maakt.

Het was dus niet die koerdische turk maar de georgier die de juwelier heeft doodgeschoten en hij bekent. Nee, geen joepie, maar dat is wel beter dan dat ie het ook nog eens ontkent.
pi_111095014
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 17:08 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
''Per ongeluk'' :')

Tuurlijk joh... gewoon weer over een paar jaar loslaten todat hij weer in geldnood komt,
of gewoon lekker snel aan centjes wil komen, en dan weer iemand ''per ongeluk'' door zijn kop
schiet.

Heeft niks met zijn afkomst te maken trouwens, dat soort mensen heb je overal, die schieten
gewoon iemand ''per ongeluk'' door zijn kop, hebben soms nog 2 wapenvergunningen ook,
maar dit terzijde.

Had hij die zijn pistool ook ''per ongeluk'' geladen?

vast wel...
  donderdag 3 mei 2012 @ 18:31:57 #137
19242 yavanna
Results may vary.
pi_111095287
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

''Per ongeluk'' :')

Tuurlijk joh... gewoon weer over een paar jaar loslaten todat hij weer in geldnood komt,
of gewoon lekker snel aan centjes wil komen, en dan weer iemand ''per ongeluk'' door zijn kop
schiet.

Heeft niks met zijn afkomst te maken trouwens, dat soort mensen heb je overal, die schieten
gewoon iemand ''per ongeluk'' door zijn kop, hebben soms nog 2 wapenvergunningen ook,
maar dit terzijde.

Had hij die zijn pistool ook ''per ongeluk'' geladen?

vast wel...
Hij zal hem vast ook per ongeluk gekocht/geleend hebben en per ongeluk hebben meegenomen. Kan gebeuren, toch.
  Eindredactie Games donderdag 3 mei 2012 @ 18:36:00 #138
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_111095423
Ik vond vooral onderstaande quote van nu.nl vermakelijk:

quote:
Hij zou uit angst twee keer per ongeluk de trekker van zijn pistool hebben overgehaald.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_111095620
Gaat georgie hem ook uitleveren?
  donderdag 3 mei 2012 @ 18:42:00 #140
19242 yavanna
Results may vary.
pi_111095626
quote:
2s.gif Op donderdag 3 mei 2012 18:36 schreef 2dope het volgende:
Ik vond vooral onderstaande quote van nu.nl vermakelijk:

[..]

Dus toch de schuld van de juwelier. :(

:{
  donderdag 3 mei 2012 @ 18:48:28 #141
3542 Gia
User under construction
pi_111095832
Stomme juwelier, ook, om die arme knapen zo bang te maken.

Jee, zeg, geen woord meer aan vuil maken, 30 jaar weg!
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:00:14 #142
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_111096282
Wat ik ook zo raar vind, ze zijn toch beiden bekend bij de reclassering? En toch heeft Ziya een beveiligersdiploma gehaald. Heb je daar geen verklaring van goed gedrag voor nodig? Of alleen als je voor de overheid beveiligt en niet bij de appie ofzo.
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 19:03:14 #143
249559 crew  Lavenderr
pi_111096429
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:00 schreef Marrije het volgende:
Wat ik ook zo raar vind, ze zijn toch beiden bekend bij de reclassering? En toch heeft Ziya een beveiligersdiploma gehaald. Heb je daar geen verklaring van goed gedrag voor nodig? Of alleen als je voor de overheid beveiligt en niet bij de appie ofzo.
Ja, daar heb je een verklaring van goed gedrag voor nodig. En niet alleen als je voor de overheid wilt werken, maar overal. Dus dat begrijp ik ook niet zo goed.
pi_111096774
Waarom laat de NOS zijn gezicht vol zien op de voorpagina en RTL alleen op de vervolgpagina?

http://nos.nl/artikel/369276-verdachte-bekent-doden-juwelier.html
http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/home/index.xml
http://www.rtl.nl/%28/act(...)o-G-bekend-moord.xml

Hij bekent de moord, maar dat is niet voldoende voor een rechter. Er zijn gevallen bekent waar iemand schuld bekende om alleen in de aandacht te komen.
pi_111096829
Waarom krijg ik dan vaak medelijden als ik de dader (verdachte) zie :') :r
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:30:51 #146
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_111097792
Per ongeluk 2 keer de trekker overhalen, sure. Uit angst... De vermoorde juwelier, die had pas angst. Toen hij met 2 pistolen onder schot werd gehouden, toen hij zwaargewond aan zijn lot werd overgelaten. Die had pas angst...

Dit tuig wens ik het allerslechtste toe :r
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:44:10 #147
165633 eriksd
The grand facade...
pi_111098551
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 19:10 schreef Synthercell het volgende:
Waarom laat de NOS zijn gezicht vol zien op de voorpagina en RTL alleen op de vervolgpagina?

http://nos.nl/artikel/369276-verdachte-bekent-doden-juwelier.html
http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/home/index.xml
http://www.rtl.nl/%28/act(...)o-G-bekend-moord.xml

Hij bekent de moord, maar dat is niet voldoende voor een rechter. Er zijn gevallen bekent waar iemand schuld bekende om alleen in de aandacht te komen.
Oke.
Bis bis bis
pi_111104183
Dadelijk wordt hij per ongeluk door Bubba in de douche van achteren genomen :D _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 4 mei 2012 @ 08:48:00 #149
28033 Pek
je moet wat
pi_111117890
quote:
'Overvallers juwelier jaren tevergeefs begeleid'

AMSTERDAM - De twee verdachten van de fatale overval op een Haagse juwelier hebben jarenlang onder intensieve begeleiding gestaan.

Diverse hulpinstanties kregen echter geen vat op de twee tieners, schrijft het AD vrijdag.
Vanwege gedragsproblemen werden Ziya B. en Sandro G. door zeker negen hulpinstanties begeleid, maar dat hielp nauwelijks. Beide mannen kwamen al op 14-jarige leeftijd in aanraking met justitie. Zo werd G. veroordeeld voor illegaal wapenbezit en moest hij een jaar later weer voor de rechter verschijnen. Beide verdachten kregen verscheidene jeugdwerkstraffen opgelegd.

Op de rails
Bureau Jeugdzorg wil om herhaling te voorkomen dat probleemjongeren voortaan tot hun 23e worden begeleid, in plaats van de huidige 18 jaar. Volgens hem hebben de betreffende hulpinstanties alles gedaan om de levens van de jongens weer op de rails te krijgen."Je streeft naar progressie, maar soms ben je blij dat de situatie min of meer stabiel blijft", reageert Hans Beelen, directeur Bureau Jeugdzorg Haaglanden, in de krant. Ziya B., wordt vrijdagmiddag voorgeleid aan de rechter-commissaris in Den Haag. Deze beslist of B. de komende 14 dagen moet blijven vastzitten.
Dus weer een dode door jarenlang falend beleid.

bron: Nu.nl
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 09:10:16 #150
92279 N.icka
Windforce 11
pi_111118238
quote:
15s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 08:48 schreef Pek het volgende:

[..]

Niet iedereen is te helpen hoor ,dat wil niet zeggen dat de dode door falend beleid komt. Sommige jongens zijn nu eenmaal gedraggestoord en onbehandelbaar
  vrijdag 4 mei 2012 @ 09:12:12 #151
165633 eriksd
The grand facade...
pi_111118274
quote:
15s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 08:48 schreef Pek het volgende:

[..]

Nee, een dode door tuig.
Los daarvan is het een illusie dat je iedereen op het rechte pad kan houden, er zitten altijd rotte appels tussen.
Bis bis bis
  vrijdag 4 mei 2012 @ 09:16:47 #152
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_111118369
quote:
13s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 09:12 schreef eriksd het volgende:

[..]

Nee, een dode door tuig.
Los daarvan is het een illusie dat je iedereen op het rechte pad kan houden, er zitten altijd rotte appels tussen.
Toch lijkt het me goed om wel de vinger aan de pols te houden bij lui die al vroeg laten zien dat ze ontsporen. Maar het beleid daarop kan anders. Minder praatsessies en meer controle en dwang. Zeg ik als leek.
Life is what you make it.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 09:17:43 #153
165633 eriksd
The grand facade...
pi_111118387
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 09:16 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Toch lijkt het me goed om wel de vinger aan de pols te houden bij lui die al vroeg laten zien dat ze ontsporen. Maar het beleid daarop kan anders. Minder praatsessies en meer controle en dwang. Zeg ik als leek.
Het lijkt mij goed om sommige mensen als verloren te beschouwen en er ook geen moeite meer voor te doen.
Bis bis bis
  vrijdag 4 mei 2012 @ 09:20:38 #154
323876 michaelmoore
pi_111118447
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 09:17 schreef eriksd het volgende:

[..]

Het lijkt mij goed om sommige mensen als verloren te beschouwen en er ook geen moeite meer voor te doen.
het rotte is dat ze weer vrij komen over tien jaar, die turk is een luie looser, maar die Georgiër is een beest, dat zie je aan die kop

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 04-05-2012 09:58:28 ]
pi_111118720
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 09:10 schreef N.icka het volgende:

[..]

Niet iedereen is te helpen hoor ,dat wil niet zeggen dat de dode door falend beleid komt. Sommige jongens zijn nu eenmaal gedraggestoord en onbehandelbaar
Ik denk dat er duizenden zo niet tienduizenden van dit soort jongens zijn, vroeg begonnen in de criminaliteit en niet te corrigeren door de instanties.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 09:59:34 #156
323876 michaelmoore
pi_111119338
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 09:33 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ik denk dat er duizenden zo niet tienduizenden van dit soort jongens zijn, vroeg begonnen in de criminaliteit en niet te corrigeren door de instanties.
Zolang ze oude vrouwtjes beroven of meisje in de prostitutie houden, dan merk je er niet veel van, ze dromen van een Mercedes en derg
pi_111119736
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 09:10 schreef N.icka het volgende:

[..]

Of psychopaten of mensen zonder geweten of mensen zonder empathie.

FOK zit er vol mee :')

Maar ik neem aan dat die niet allemaal grondig zijn ''onderzocht'' en dat waren deze jongens
toch wel?

Dus dan wordt er toch ergens ''gefaald'' of niet dan?
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:15:07 #158
165633 eriksd
The grand facade...
pi_111119821
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:12 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Of psychopaten of mensen zonder geweten of mensen zonder empathie.

FOK zit er vol mee :')

Maar ik neem aan dat die niet allemaal grondig zijn ''onderzocht'' en dat waren deze jongens
toch wel?

Dus dan wordt er toch ergens ''gefaald'' of niet dan?
Hoezo? Wat doet jou denken dat je mensen altijd naar goeddunken kan kneden? Sommige mensen zijn notoir verziekt, slecht tot op het bot. Kan je wel eindeloze cursussen ertegenaan gooien, dat gaat niet helpen. Falen de instanties dan? Nee, het is gewoon onbegonnen werk.
Bis bis bis
pi_111119941
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:15 schreef eriksd het volgende:

[..]

Hoezo? Wat doet jou denken dat je mensen altijd naar goeddunken kan kneden? Sommige mensen zijn notoir verziekt, slecht tot op het bot. Kan je wel eindeloze cursussen ertegenaan gooien, dat gaat niet helpen. Falen de instanties dan? Nee, het is gewoon onbegonnen werk.
Ja, ze hebben gefaald door ze weer ''los'' te laten.

Gewoon opsluiten, op water en brood en de sleutel weggooien, of van mijn part een spuitje,
Dit soort mensen zijn inderdaad ''verziekt'' tot op het bod, daar heb je groot gelijk in, dus daar
is niets meer mee te beginnen.

Sorry hoor, zal wel hard klinken maar ik kan geen medelijden voelen met dit soort mensen
wel met het slachtoffer en zijn nabestaande.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:20:56 #160
165633 eriksd
The grand facade...
pi_111119990
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ja, ze hebben gefaald door ze weer ''los'' te laten.

Gewoon opsluiten, op water en brood en de sleutel weggooien, of van mijn part een spuitje,
Dit soort mensen zijn inderdaad ''verziekt'' tot op het bod, daar heb je groot gelijk in, dus daar
is niets meer mee te beginnen.

Sorry hoor, zal wel hard klinken maar ik kan geen medelijden voelen met dit soort mensen
wel met het slachtoffer en zijn nabestaande.
Dat mag dus niet, lijkt mij de instanties neit aan te rekenen. Ben verder met je eens dat sommige mensen niet de kans moeten krijgen vrij rond te lopen.
Bis bis bis
pi_111120046
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:20 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat mag dus niet, lijkt mij de instanties neit aan te rekenen. Ben verder met je eens dat sommige mensen niet de kans moeten krijgen vrij rond te lopen.
Nah... zijn we het toch redelijk eens, scheelt toch...
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:30:37 #162
373754 mossad_agent
pi_111120252
quote:
Juwelierkillers al vroeg ontspoord
AMSTERDAM - Zeker negen hulpinstanties zijn bezig geweest met de twee verdachten van de roofmoord in Den Haag.

Het AD heeft rapportages in handen over de twee 19-jarige verdachten. Uit de documenten rijst het beeld op van twee jongeren die afgleden van spijbelende pubers die niet onder de indruk waren van straf, tot jongeren op wie hulpverleners nauwelijks vat hadden.

Een van de twee, Sandro G., werd al voor zijn 14e opgepakt en veroordeeld voor illegaal wapenbezit. Een jaar later werd hij voor de tweede keer veroordeeld. De ander, Ziya B. kwam ook al op zijn 14e in aanraking met justitie.

Hans Beelen, directeur van Bureau Jeugdzorg Haaglanden wil dat probleemjongeren tot hun 23e worden begeleid, in plaats van de huidige 18 jaar.
En toch zijn er mensen die vinden dat je ze na het jatten van de tweede autoradio niet hard mogen straffen. Want we zijn zo lekker sociaal. Rechtstaat mijn reet...... na tweede veroordeling direct ledematen afhakken.
pi_111120490
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 09:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Zolang ze oude vrouwtjes beroven of meisje in de prostitutie houden, dan merk je er niet veel van, ze dromen van een Mercedes en derg
Tenzij jij zelf zo'n oud vrouwtje of meisje bent....
pi_111120567
We moeten eens af van het idee dat iedere mens uniek is en dat we bij iedereen inborst kunnen veranderen. Dat is niet zo.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_111120574
9 instanties en geen steek opgeschoten. Dan heeft het meer zin om die instanties op te heffen dan om ze nog langer de gelegenheid te geven om zinloos met elkaar te babbelen over zorgtrajecten en reintegratie mogelijkheden.

De instantie die er namelijk wel wat aan kan doen is de politie. Oppakken, cel in en wasknijpers maken om je verblijf mede van te betalen.
pi_111120819
Ik (en bijna iedereen die ik er over spreek en hoor) wil dit soort lui graag opruimen.

Zeker na de beelden , zo ook van dat debiele "interview".

Maar omdat dat niet haalbaar is , in ieder geval lang , heel lang opbergen.

Ik vrees ook dat dit soort meedogenloos tuig zich steeds vaker hier ter lande zal gaan manifesteren.

Open grenzen , Oostblok en zo.

U weet wel.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 11:14:05 #167
117098 Hathor
Effe niet
pi_111121535
Die Georgische varkenskop heeft uit angst per ongeluk twee keer de trekker overgehaald? Ja, hij zag er ook inderdaad heel bang uit op die beelden, een beetje advocaat zal dit vast wel in goede banen kunnen leiden voor dit arme slachtoffer van onze meedogenloze maatschappij.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 11:33:15 #168
3542 Gia
User under construction
pi_111122241
Hij had geldproblemen, snap dat dan. Is de schuld van de maatschappij, omdat je tegenwoordig niet meer op je 18de een bijstandsuitkering krijgt van een honderd of zes.
pi_111122501
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:33 schreef Gia het volgende:
Hij had geldproblemen, snap dat dan. Is de schuld van de maatschappij, omdat je tegenwoordig niet meer op je 18de een bijstandsuitkering krijgt van een honderd of zes.
ik weet niet of dat soort types daar tevreden mee zijn. Sommige mensen denken het recht te hebben op een profvoetballers-levensstijl zonder zelf talent te hebben.
pi_111122578
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:40 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik weet niet of dat soort types daar tevreden mee zijn. Sommige mensen denken het recht te hebben op een profvoetballers-levensstijl zonder zelf talent te hebben.
Wie kunnen we daar nu eens de schuld van gaan geven?
Het is toch verdomme wat, je hele leven hoor je dat iedereen gelijk is en in de praktijk blijkt dat toch niet zo te zijn. :(
pi_111122701
Wie heeft de link van het interview met die jongen? Ben overigens super benieuwd hoelang deze jongens gaan zitten.

Ik geloof eigenlijk best dat die jongen uit angst de trekker heeft overgehaald. Of is dit weer naïef gedacht? :P
pi_111122744
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:46 schreef Ziba het volgende:
Wie heeft de link van het interview met die jongen? Ben overigens super benieuwd hoelang deze jongens gaan zitten.

Ik geloof eigenlijk best dat die jongen uit angst de trekker heeft overgehaald. Of is dit weer naïef gedacht? :P
nou als je naar de beelden kijkt lijkt dat wel zo ja, dat joch schudde en trilde alsof ie een geest zag
pi_111122807
voor straf moet de overheid maar eens bezuinigen op deze zogeheten "instanties" ipv de btw verhogen en eigen risico verdubbelen :( stelletje lamlendige lullen
pi_111123547
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:47 schreef .Masturbatron. het volgende:

[..]

nou als je naar de beelden kijkt lijkt dat wel zo ja, dat joch schudde en trilde alsof ie een geest zag
misschien hadden ze verwacht dat de juwelier met een glimlach al zijn geld zou overhandigen? En ze dan uitzwaaien aan de deur?
pi_111123552
Ik vraag mij af of er cijfers bekend zijn over de resultaten van jeugdzorg en soortgelijke instanties.
Sommige figuren zijn met de zachte hand niet te helpen en als maatschappij moet je ook mogelijkheden hebben om met harde hand op te treden.
Uithuisplaatsing in een internaat met een super streng regime zou voor dit soort jongens goed zijn. Mogelijkheid om ze tot hun 23e daar te laten. Verplicht volgen van opleiding en tucht en discipline. Zakgeld en vrijheid op basis van gedrag. Niet meewerken is geen zakgeld en vrijheid, leer je maar te gedragen, als je ouders je dat niet bijbrengen dan moeten anderen dat maar doen.
pi_111123712
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:12 schreef utrecht1970 het volgende:

Uithuisplaatsing in een internaat met een super streng regime zou voor dit soort jongens goed zijn. Mogelijkheid om ze tot hun 23e daar te laten. Verplicht volgen van opleiding en tucht en discipline. Zakgeld en vrijheid op basis van gedrag. Niet meewerken is geen zakgeld en vrijheid, leer je maar te gedragen, als je ouders je dat niet bijbrengen dan moeten anderen dat maar doen.
daar is toch al ervaring mee dat dat ook niet helpt?
  vrijdag 4 mei 2012 @ 12:35:05 #177
323876 michaelmoore
pi_111124230
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:46 schreef Ziba het volgende:

wat denk je zelf??
  vrijdag 4 mei 2012 @ 12:50:31 #178
165633 eriksd
The grand facade...
pi_111124775
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:12 schreef utrecht1970 het volgende:
Ik vraag mij af of er cijfers bekend zijn over de resultaten van jeugdzorg en soortgelijke instanties.
Sommige figuren zijn met de zachte hand niet te helpen en als maatschappij moet je ook mogelijkheden hebben om met harde hand op te treden.
Gewoon lekker in de cel stoppen.
Bis bis bis
  vrijdag 4 mei 2012 @ 14:26:05 #179
8372 Bastard
Persona non grata
  vrijdag 4 mei 2012 @ 14:38:50 #180
373754 mossad_agent
pi_111129771
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 11:33 schreef Gia het volgende:
Daarom wil je als maatschappij dit soort parasieten niet hebben, maar hey, laten we hem knuffelen in plaats van veroordelen want hij heeft het echt helemaal niet makkelijk hoor ;)

Ik hoop op eigen rechter spelen bij vrijkomst cq verlof ..... mensen die zeggen dat je het recht niet in eigen hand mag nemen: fuck you ;)
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:07:45 #181
323876 michaelmoore
pi_111142286
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 14:38 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Daarom wil je als maatschappij dit soort parasieten niet hebben, maar hey, laten we hem knuffelen in plaats van veroordelen want hij heeft het echt helemaal niet makkelijk hoor ;)

Ik hoop op eigen rechter spelen bij vrijkomst cq verlof ..... mensen die zeggen dat je het recht niet in eigen hand mag nemen: fuck you ;)
Als het mijn vader zou zijn, ja dan kreeg ik hem een keer
pi_111142340
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 20:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Als het mijn vader zou zijn, ja dan kreeg ik hem een keer
Nee je moet ze vergeven, dat is mooi!!! O+
pi_111145662
quote:
13s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 19:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]
Nee, ik denk dat het heel sterk is wanneer je kunt zeggen dat die jongens jouw emoties niet waard zijn. Het is minachting.

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 04-05-2012 21:18:50 ]
pi_111148616
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:10 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat het heel sterk is wanneer je kunt zeggen dat die jongens jouw emoties niet waard zijn. Het is minachting.
Onzin. Wanneer iemand mijn vrouw/kind doodmaakt door zo iets zal ik niet rusten tot ik de dader hoogstpersoonlijk van onder tot boven open gesneden heb.

Dat slappe gelul altijd (daarmee doel ik niet op deze vrouw, die moet voor haar kinderen zorgen, maar op mannen die als 'man' dit soort gedrag toejuichen).
pi_111151551
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Onzin. Wanneer iemand mijn vrouw/kind doodmaakt door zo iets zal ik niet rusten tot ik de dader hoogstpersoonlijk van onder tot boven open gesneden heb.

Dat slappe gelul altijd (daarmee doel ik niet op deze vrouw, die moet voor haar kinderen zorgen, maar op mannen die als 'man' dit soort gedrag toejuichen).
Maar waarom zijn alleen gevoelens zoals de jouwe goed dan?

Wat betreft dat van onder tot boven opensnijden; ik kan me die gevoelens indenken maar ik persoonlijk zie de dood niet als de ultieme straf. Want na het sterven is het gedaan. Ik zou zelf liever zien dat iemand de rest van zijn/haar leven op een of andere manier moet boeten voor zo'n daad.
pi_111152417
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 22:46 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Maar waarom zijn alleen gevoelens zoals de jouwe goed dan?

Wat betreft dat van onder tot boven opensnijden; ik kan me die gevoelens indenken maar ik persoonlijk zie de dood niet als de ultieme straf. Want na het sterven is het gedaan. Ik zou zelf liever zien dat iemand de rest van zijn/haar leven op een of andere manier moet boeten voor zo'n daad.
precies
sluit ze samen met de ratten op in je kelder op water en brood en schiet elke week op hun benen en armen
laat ze maar lijden
pi_111152776
Ik heb geen kelder :@
pi_111153134
Maar nu weer een beetje serieus: ik zou ook niet goed weten wat voor een straf hoor. Misschien gewoon gevangenisstraf want ik vraag me af of de verhalen dat de gevangenissen zo luxe zijn van de langgestraften afkomen...
In ieder geval denk ik niet dat de dood een straf is. Voor nabestaanden ja.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 23:23:13 #189
347534 vincerusso
Vork in je reet en gaan !!
pi_111153462
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:17 schreef Lovechild het volgende:
Maar nu weer een beetje serieus: ik zou ook niet goed weten wat voor een straf hoor. Misschien gewoon gevangenisstraf want ik vraag me af of de verhalen dat de gevangenissen zo luxe zijn van de langgestraften afkomen...
de nabestaanden die daders hebben beschermt mogen wat mij betreft dezelfde straf krijgen
en wat mij betreft is die straf levenslang in een gevangenis in peru...

[ Bericht 2% gewijzigd door vincerusso op 04-05-2012 23:34:10 ]
pi_111158061
Het is maar goed dat wij in Nederland het spreken van recht uit hebben besteed aan mensen die daarvoor hebben gestudeerd en die ook volledig vrij zijn om uit te spreken wat ze willen.

Ik snap de emoties wel en deel ze deels ook wel, maar met recht hebben ze niet veel te maken.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_111158288
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:03 schreef .Masturbatron. het volgende:

[..]

precies
sluit ze samen met de ratten op in je kelder op water en brood en schiet elke week op hun benen en armen
laat ze maar lijden
En jij vind Breivik vast een griezel?

On topic gewoon 30 jaar cel.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_111160232
Waren jullie op de hoogte dat deze juwelier (Stratmann) in 2010 bij de rijdende rechter is geweest? Hij heeft het al heel kort over een eerdere overval en dat hij niet met zijn adresgegevens op internet wil ivm het risico op een overval/inbraak.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1000596

De aflevering gaat vooral over de adresgegevens op een forum. Toch interessant om een beeld te krijgen van het slachtoffer.

Kwam het in dit topic niet tegen, de eerdere 3 delen hebben ik niet gelezen.
pi_111160396
Ik begrijp de overvallers ook wel, het zijn waarschijnlijk jongens die net als ik op de wereld zijn gezet zonder dat de ouders enige financiële verantwoordelijkheid over ze namen. Aan de onderkant van de samenleving is het moeilijk om jezelf staande te houden, en een overval om snel aan geld te komen verleidelijk. Helaas voor hen en de juwelier liep deze verkeerd af.
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 04:39:14 #194
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_111160431
wat een onzin
  zaterdag 5 mei 2012 @ 08:15:05 #195
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111160877
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 21:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Stoere vent hoor.
The truth was in here.
pi_111160919
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 08:15 schreef Bastard het volgende:

[..]

Stoere vent hoor.
Ga ze knuffelen, bloemist.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 08:21:04 #197
262 Re
Kiss & Swallow
pi_111160922
ik hoop dat hier medeplichtigheid niet opgaat, iets wat ze van mij uit de wet mogen slopen net zoals in de VS... iedereen die erbij was dezelfde straf
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_111160956
Ben bang dat dat hier niet opgaat. Tweede man zal niet meer dan jaar of 7 krijgen schat ik....
  zaterdag 5 mei 2012 @ 08:28:46 #199
262 Re
Kiss & Swallow
pi_111160973
dan zal het nog een feest worden in de rechtbank :')
pi_111161003
  zaterdag 5 mei 2012 @ 11:40:10 #201
8372 Bastard
Persona non grata
pi_111163062
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 08:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ga ze knuffelen, bloemist.
Waarom die opmerking? Ik vind het heel mooi dat de weduwe zo kan reageren. Dat jij dat niet kan begrijpen zegt wat over jou denk ik.
The truth was in here.
pi_111163101
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 23:17 schreef Lovechild het volgende:
ik weet het ook niet :'( als de doodstraf te barbaars/te makkelijk is en levenslang te duur, wat de fuck willen we dan :'(
pi_111163120
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 01:22 schreef boekenplank het volgende:

[..]

En jij vind Breivik vast een griezel?

jazeker :7
pi_111164134
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 11:42 schreef .Masturbatron. het volgende:

[..]

ik weet het ook niet :'( als de doodstraf te barbaars/te makkelijk is en levenslang te duur, wat de fuck willen we dan :'(
Ik vind lang of levenslang prima. En ook gewoon in ons land in de gevangenis. Of je er dan echt al die tijd "last" van hebt dat je dit hebt gedaan weet ik niet maar gewetenswroeging hebben deze gasten wellicht sowieso al niet.
pi_111164498
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 12:31 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Ik vind lang of levenslang prima. En ook gewoon in ons land in de gevangenis. Of je er dan echt al die tijd "last" van hebt dat je dit hebt gedaan weet ik niet maar gewetenswroeging hebben deze gasten wellicht sowieso al niet.
ja maar dat kost dan wel lekker...XX 000 euro per jaar of zoiets :'( zulke sukkels zijn het niet waard om zoveel geld aan uit te geven
pi_111173998
Ik heb weleens begrepen dat de doodstraf niet goedkoper is. Ben maar een leek (understatement) dus vraag me niet hoe of wat...
Overigens geef ik mijn belastinggeld een stuk liever uit aan mensen die in de gevangenis moeten zitten dan aan mensen die ten onrechte van allerlei subsidies en belastingvoordelen gebruik maken.
pi_111208024
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:09 schreef Lovechild het volgende:
Ik heb weleens begrepen dat de doodstraf niet goedkoper is. Ben maar een leek (understatement) dus vraag me niet hoe of wat...
Lijkt mij niet. Een stuk touw hoef niet veel te kosten en is keer op keer te gebruiken....

quote:
Overigens geef ik mijn belastinggeld een stuk liever uit aan mensen die in de gevangenis moeten zitten dan aan mensen die ten onrechte van allerlei subsidies en belastingvoordelen gebruik maken.
Persoonlijk vind ik dit een nogal kromme vergelijking. Ik geef nl. liever aan beide groepen mensen zo min mogelijk geld uit.
pi_111208445
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 18:09 schreef Lovechild het volgende:
Klopt.
pi_111208546
quote:
14s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Klopt.
Want?
pi_111215916
quote:
Jij maakt de vergelijking met Amerika, waar een apart gevangenisregime bestaat voor terdoodveroordeelden, maar waar ook bijna oneindig veel mogelijkheden voor beroep bestaat.
Beide factoren kunnen wel degelijk worden aangepakt.

Nogmaals: een schavot + touw of zelfs maar een kogel hoeft niet zoveel te kosten hoor. Tis maar net wat je ervoor over hebt.
  zondag 6 mei 2012 @ 19:27:54 #212
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_111216324
Ik zeg: brandstapel!
pi_111216447
het is echt ontzettend moeilijk
doodstraf voel ik me niet goed bij
levenslang voel ik me niet goed bij
reclassering heeft blijkbaar niets geholpen
het is allemaal niet goed genoeg

levenslang dan maar...alsof dat gaat gebeuren

"aaah jullie hebben iemand doodgeschoten en zijn gezin hun vader en echtgenoot afgenomen. jullie waren gewoon bang en het ging allemaal zo snel. komt wel goed.
knuffel? O+ "
:N
pi_111217515
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 19:30 schreef .Masturbatron. het volgende:
het is echt ontzettend moeilijk
doodstraf voel ik me niet goed bij
levenslang voel ik me niet goed bij
reclassering heeft blijkbaar niets geholpen
het is allemaal niet goed genoeg

levenslang dan maar...alsof dat gaat gebeuren

"aaah jullie hebben iemand doodgeschoten en zijn gezin hun vader en echtgenoot afgenomen. jullie waren gewoon bang en het ging allemaal zo snel. komt wel goed.
knuffel? O+ "
:N
Natuurlijk is het moeilijk. En nee, er zijn geen gemakkelijke oplossingen.
Ik ben persoonlijk wel voor de doodstraf. Of dat ook in dit geval moet gelden weet ik niet. Maar de doodstraf op zichzelf als mogelijkheid ben ik zeker voor.

Verder vind ik dat iedereen uiteindelijk de verantwoordelijkheid van zijn daden moet dragen en dus ook de gevolgen daarvan. Een levensmisdrijf is een ernstige zaak en daar hoort mijns inziens dus ook een ernstige straf bij. Hoe jong of oud de dader ook is.

Daarnaast vind ik, dat gedrag uit het verleden en heden, een goede indicator is voor gedrag in de toekomst. Dramatische gedragsveranderingen komen alleen als gevolg van dramatische gebeurtenissen. Zonder die katalisator verandert er niets. De dood van deze juwelier KAN zo'n katalisator zijn, maar dat HOEFT niet. Dat hangt heel erg af van de manier waarop de daders hierop reageren. Da's voer voor psychologen.

Maar voor gewetenlozen past maar 1 oplossing: de dood.
pi_111227437
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 16:11 schreef stopnaald het volgende:

[..]

[..]

Persoonlijk vind ik dit een nogal kromme vergelijking. Ik geef nl. liever aan beide groepen mensen zo min mogelijk geld uit.
Ach ja, dat kwam uit mijn persoonlijke omgeving dus vandaar :)
Ik heb er geen moeite mee dat mijn belastinggeld gaat naar dat soort mensen. Gevangenissen zijn er in theorie tenslotte ook voor mijn veiligheid.
pi_111227502
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 19:54 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Maar voor gewetenlozen past maar 1 oplossing: de dood.
Ter bescherming van de maatschappij misschien maar niet als straf. Want je straft iemand er niet mee naar mijn mening.
pi_111229842
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 22:26 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Ter bescherming van de maatschappij misschien maar niet als straf. Want je straft iemand er niet mee naar mijn mening.
Ben ik met je eens. Mijn gedachten gaan ook inderdaad vooral uit naar bescherming van de samenleving. Op een gegeven moment moet er ergens een streep getrokken (kunnen) worden. Wie keer op keer laat zien dat ie echt niet wil en gewetenloos door blijft gaan, moet uiteindelijk de rekening gepresenteerd krijgen.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 14:44:52 #218
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_111420390
Juwelierkiller in Nederlandse cel

AMSTERDAM - De 19-jarige juwelierkiller Sandro Grigolia is zojuist in zijn Nederlandse cel aangekomen. De 19-jarige, die samen met zijn beste vriend Ziya Borukcu , de hardwerkende Ruud Stratmann in zijn winkel aan de Haagse Beeklaan doodschoot tijdens een overval, werd door de Georgiërs in alle vroegte op het vliegtuig gezet.

De uitlevering van de verdachte volgt opvallend snel nadat hij zichzelf vorige week met zijn grootouders meldde op de Nederlandse ambassade in het Georgische Tblisi.

Hij bleek de avond van de dodelijke overval het eerste vliegtuig naar zijn geboorteland te hebben gepakt. De 19-jarige jongen bekende vervolgens op de staatstelevisie verantwoordelijk te zijn voor de dood van de 47-jarige goudsmid. Hij zou uit ’angst’ twee keer hebben geschoten. Justitie reageerde gisteren verheugd met de snelle uitlevering.

http://www.telegraaf.nl/b(...)derlandse_cel__.html
  vrijdag 11 mei 2012 @ 14:57:55 #219
262 Re
Kiss & Swallow
pi_111420932
juwelierkiller :')

verder natuurlijk positief dat hij snel in Nederland is, laat de vervolging maar beginnen
pi_111421056
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 22:26 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Iemand straffen is ook niet het hoofddoel. De maatschappij beschermen tegen gewetenloze idioten wel.
pi_111422160
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:57 schreef Re het volgende:
juwelierkiller :')

verder natuurlijk positief dat hij snel in Nederland is, laat de vervolging maar beginnen
Het taalgebruik is inderdaad om te huilen. Is het van belang of de juwelier hard werkte of niet? En wat is de relevantie van "in alle vroegte"? Waarom staat "angst" tussen aanhalingstekens terwijl er ook al staat "zou hebben geschoten"? Baggerkrant :r
  vrijdag 11 mei 2012 @ 15:45:58 #222
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_111422962
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 15:26 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het taalgebruik is inderdaad om te huilen. Is het van belang of de juwelier hard werkte of niet? En wat is de relevantie van "in alle vroegte"? Waarom staat "angst" tussen aanhalingstekens terwijl er ook al staat "zou hebben geschoten"? Baggerkrant :r
Omdat de Telegraaf een sensatiekrant waar je van tevoren alles met een korrel zout moet nemen? Mensen die na meer dan 100 jaar Telegraaf nog steeds klagen dat niet alles in die krant klopt. :')
pi_111426778
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 15:00 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Iemand straffen is ook niet het hoofddoel. De maatschappij beschermen tegen gewetenloze idioten wel.
Maar die kun je ook wel beschermen door iemand levenslang vast te zetten.
  Moderator donderdag 24 januari 2013 @ 11:05:37 #224
8781 crew  Frutsel
pi_121976869
quote:
'Alle verdachten schuldig aan zware doodslag juwelier'
DEN HAAG - Alle drie de verdachten in de zaak rond de overvallen en gedode juwelier Ruud Stratmann in Den Haag zijn schuldig aan een zware vorm van doodslag, vindt het Openbaar Ministerie (OM).

Sandro G. zou de enige zijn die heeft geschoten, maar de mede-overvaller Ziya B. en chauffeur Lasha G. zijn volgens de aanklager even schuldig.

Zij wisten immers wat er op 25 april zou gebeuren, ze deden mee aan de planning, en hebben niets gedaan om de misdrijven te voorkomen, zo zei de officier van justitie donderdag bij de rechtbank in Den Haag. De strafeisen tegen het drietal volgen later.
  donderdag 24 januari 2013 @ 11:27:36 #225
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_121977774
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:01 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Mijn gedachten gaan ook inderdaad vooral uit naar bescherming van de samenleving. Op een gegeven moment moet er ergens een streep getrokken (kunnen) worden. Wie keer op keer laat zien dat ie echt niet wil en gewetenloos door blijft gaan, moet uiteindelijk de rekening gepresenteerd krijgen.
Ik vind dit eigenlijk ook best wel goed gevonden:

quote:
Gepubliceerd:
Laatste update:
23 januari 2013 20:35
24 januari 2013 07:15

Nederlander pleegt zelfmoord in Amerikaanse cel
AMSTERDAM – Een Nederlandse man heeft zichzelf opgehangen in een cel in de Verenigde Staten in de plaats Hobbs in de staat New Mexico.
Foto: ANP

Dit melden diverse Amerikaanse media. De 48-jarige man werd op 18 januari gearresteerd op verdenking van bezit van kinderporno.

Dinsdag moest hij hiervoor voor de rechter verschijnen. Kort daarna heeft hij zichzelf van het leven beroofd.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken bevestigt aan NU.nl dat er inderdaad een Nederlandse man zelfmoord heeft gepleegd in een cel, maar kan verder niet ingaan op details. Ook kan de identiteit van de dode niet bevestigd worden.

Amerikaanse media hebben het over Rene van der P., maar ook daar kan het ministerie geen mededelingen over doen.
Door: NU.nl
Al gaat het over een heel andere zaak, maar toch O-) ..
pi_121979452
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:05 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Een zware vorm van doodslag.... wat is lichte doodslag dan?
pi_122598943

Lagere straffen voor overvallers Haagse juwelier

Sandro G. moet 13 jaar de gevangenis in omdat hij de Haagse juwelier Ruud Stratmann heeft doodgeschoten in april tijdens een overval op diens winkel in Den Haag. Zijn handlanger Ziya B. heeft 11 jaar cel opgelegd gekregen van de rechtbank in Den Haag. Hun chauffeur, Lasha G., gaat 5 jaar achter de tralies.

Tegen Ziya B. en Sandro G. eiste het Openbaar Ministerie (OM) twee weken geleden 18 jaar gevangenisstraf, voor de overval die eindigde in doodslag. Lasha G. moest volgens het OM 15 jaar de cel in.

De rechtbank heeft lagere straffen opgelegd, omdat ze rekening heeft gehouden met de jeugdige leeftijd van de daders. Ziya en Sandro waren ten tijde van de overval op de winkel Lapidee, op 25 april, beiden 19 jaar oud. De straf voor de chauffeur komt veel lager uit omdat de rechtbank, anders dan het OM, wel vindt dat hij medeplichtig is, maar niet dat hij de doodslag daadwerkelijk mede heeft gepleegd.

Geladen wapen
Het kan dan wel zijn dat het nooit de bedoeling van de overvallers was om iemand dood te schieten, maar, zegt de rechtbank, door met een geladen wapen op pad te gaan dat ook nog op scherp stond, hebben ze het risico dat er iemand gedood zou worden voor lief genomen.

Verder vindt de rechtbank het schokkend dat de jonge mannen bereid waren zoveel geweld te gebruiken voor de paar honderd euro die ze verwachtten buit te maken bij Stratmann. 'Zonder zich te bedenken wat ze achter de voordeur konden aantreffen.'

Deze zaak laat volgens de rechters zien dat juweliers, maar ook andere mensen, zich niet kunnen beveiligen tegen zulk 'levensgevaarlijk gedrag'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)aagse-juwelier.dhtml
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_122599415
Het kon slechter.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_122599665
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 16:15 schreef Ferdo het volgende:
Het kon slechter.
Weduwe Stratmann: straf valt een beetje tegen

Ze had op meer gehoopt, de weduwe van juwelier en edelsmid Ruud Stratmann. 'Dit valt een klein beetje tegen', zei Els Lokker in reactie op de straffen van 13, 11 en 5 jaar die de rechtbank in Den Haag vandaag heeft opgelegd aan de overvallers die haar man op 25 april doodschoten. 'Maar de zaak is weloverwogen behandeld door de rechters, dus we doen het ermee.'
http://www.volkskrant.nl/(...)n-beetje-tegen.dhtml
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 16:24:32 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122599806
goede straffen denk ik

jammer dat er min of meer automatisch strafvermindering bij komt kijken

de driver is alweer bijna op vrije voeten ...
pi_122601099
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 16:24 schreef sp3c het volgende:
goede straffen denk ik

jammer dat er min of meer automatisch strafvermindering bij komt kijken

de driver is alweer bijna op vrije voeten ...
5 jaar, effectief een ruime 3 dus. Minus een maand of 8 voorarrest. Tja.
Het is niet heel veel, maar voor NLe begrippen redelijk zwaar.
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 16:54:01 #232
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122601161
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 16:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

5 jaar, effectief een ruime 3 dus. Minus een maand of 8 voorarrest. Tja.
Het is niet heel veel, maar voor NLe begrippen redelijk zwaar.
op zich niets mis mee nee
pi_122601312
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 16:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

op zich niets mis mee nee
Tja. Blijft toch an sich laag.

Van de week ook weer: 1 of ander wijf dat 3 van dr kinderen koudmaakt: http://www.omroepgelderla(...)r-doden-zoontjes.htm

16 jaar. Geen TBS. Dat vond de rechter niet nodig want er was geen herhaling mogelijk (want ze had immers al haar kinderen al koudgemaakt! Hoezee!)

Waarom zo'n mens uberhaupt nog ooit vrij rond mag lopen na zo iets is voor mij onbegrijpelijk.
  donderdag 7 februari 2013 @ 16:59:19 #234
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_122601363
Automatische strafvermindering ....
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 17:01:49 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122601467
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 16:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Van de week ook weer: 1 of ander wijf dat 3 van dr kinderen koudmaakt: http://www.omroepgelderla(...)r-doden-zoontjes.htm

16 jaar. Geen TBS. Dat vond de rechter niet nodig want er was geen herhaling mogelijk (want ze had immers al haar kinderen al koudgemaakt! Hoezee!)

Waarom zo'n mens uberhaupt nog ooit vrij rond mag lopen na zo iets is voor mij onbegrijpelijk.
ja ik vind het hier ook raar dat ze strafvermindering krijgen omdat ze nog zo jong zijn ...

maar goed ik vind het geen onredelijke straffen zo, als ze nu ook daadwerkelijk 13, 11 en 5 jaar uit moesten zitten dan hoorde je mij niet klagen
pi_122601588
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 16:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Strenge straffen leiden niet tot minder misdaad.
pi_122601682
Tja, zo werkt het in dit land. Schiet iemand dood en over pakweg 8 jaar huppel je weer vrolijk rond op straat.
  donderdag 7 februari 2013 @ 17:31:45 #238
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_122602675
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:04 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Er zijn veel te veel variabelen om dat zo simpel te kunnen stellen.
Zonder het meenemen van het type misdaad, de pakkans etc is hier weinig zinnigs over te zeggen.

Ik denk persoonlijk dat streng straffen + hoge pakkans bij winkeldiefstal, inbraak en overvallen wel degelijk werkt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_122604327
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:04 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Dat is niet perse waar.
Buiten het feit dat het soms simpelweg om rechtvaardigheid gaat.
  donderdag 7 februari 2013 @ 18:27:53 #240
262 Re
Kiss & Swallow
pi_122604610
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 18:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat is niet perse waar.
Buiten het feit dat het soms simpelweg om rechtvaardigheid gaat.
er is volgens mij wel een oorzakelijk gevolg tussen hogere straffen en uiteindelijk zwaardere criminaliteit aangezien de grens tussen "kleinere misdaad en grotere misdaad verdwijnt en je dus beter zwaardere criminaliteit kan plegen (geen getuigen etc...)

of althans... zoiets

http://www.sentencingproj(...)nc_iandc_complex.pdf

https://www.ncjrs.gov/pdffiles1/nij/189106-2.pdf

http://digitalcommons.lmu(...)sentences%20crime%22
pi_122605731
quote:
3s.gif Op donderdag 7 februari 2013 18:27 schreef Re het volgende:

[..]

er is volgens mij wel een oorzakelijk gevolg tussen hogere straffen en uiteindelijk zwaardere criminaliteit aangezien de grens tussen "kleinere misdaad en grotere misdaad verdwijnt en je dus beter zwaardere criminaliteit kan plegen (geen getuigen etc...)

of althans... zoiets

http://www.sentencingproj(...)nc_iandc_complex.pdf

https://www.ncjrs.gov/pdffiles1/nij/189106-2.pdf

http://digitalcommons.lmu(...)sentences%20crime%22
Is er ook wat Nls bij? Want daar staat juist dat het wel helpt.
pi_122865171
quote:
OM in beroep tegen straf overvallers Haagse juwelier
De drie verdachten werden vorige week veroordeeld tot 13, 11 en 5 jaar celstraf. Het OM vindt die straffen te laag. Het had tegen twee verdachten 18 jaar geëist en tegen de derde 15 jaar. De rechtbank legde de twee overvallers lagere straffen dan de geëiste op omdat zij rekening hield met de jeugdige leeftijd van de daders.

Vluchtauto
De bestuurder van de vluchtauto kreeg 5 jaar in plaats van 15 omdat hij volgens de rechter wel medeplichtig is geweest, maar niet als mededader van de doodslag op de juwelier kan worden gezien.

De 47-jarige Stratmann werd op 25 april in zijn zaak aan de Haagse Beeklaan overvallen door Sandro G. en Ziya B., destijds beiden 19 jaar oud. Sandro heeft verklaard dat hij per ongeluk heeft geschoten. Hij kreeg van de rechter de hoogste straf.

Justitie was er direct na de uitspraak al niet gelukkig mee dat hij meer kreeg dan mededader Ziya.' ''Samen uit, samen thuis'', vindt het OM, Ziya is even verantwoordelijk als Sandro.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')