abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 mei 2012 @ 19:58:15 #21
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_111053177
Zat ik er maar een beetje naast toen ik vanmiddag opperde dat hij in een auto zat in frankrijk onderweg naar georgie :')
  woensdag 2 mei 2012 @ 19:58:19 #22
3542 Gia
User under construction
pi_111053181
Goed resultaat. Heeft het bekend maken van de identiteit via de media hierbij geholpen, of zou men ze toch wel gepakt hebben? Bedoel, de politie wist wie ze waren.
pi_111053207
Omdat het buitenlanders zijn duh!
I feel kinda Locrian today
pi_111053255
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:57 schreef DroogDok het volgende:
Ik verbaas me over de maatschappelijke verantwoording over nu speciaal deze zaak.
Het lijkt wel of er 1 keer in de zoveel tijd een zaak veel meer aandacht krijgt dan de "normale" moorden die dagelijks worden gepleegd. Is dit door toedoen van de media, of is het alleen maar omdat er toevallig mooie beelden waren voor Opsporing Verzocht? Het slachtoffer in deze zaak lijkt me op het eerste gezicht niet extra bijzonder.
Opsporing wordt altijd zo opgeblazen wanneer de pakkans bijzonder groot is.
Kijk alleen al naar de burgemeester van Den Haag, nooit hoor je hem maar na deze overval was hij er als de kippen bij om te roepen dat hij ze zou pakken. Dat heeft hij waarschijnlijk pas durven roepen toen duidelijk was dat de camerabeelden uber duidelijk waren :)
  woensdag 2 mei 2012 @ 19:59:57 #25
3542 Gia
User under construction
pi_111053305
quote:
Ik verbaas me over de maatschappelijke verantwoording over nu speciaal deze zaak.
Het lijkt wel of er 1 keer in de zoveel tijd een zaak veel meer aandacht krijgt dan de "normale" moorden die dagelijks worden gepleegd. Is dit door toedoen van de media, of is het alleen maar omdat er toevallig mooie beelden waren voor Opsporing Verzocht? Het slachtoffer in deze zaak lijkt me op het eerste gezicht niet extra bijzonder.
Worden er dagelijks onschuldige huisvaders vermoord in Nederland?
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:03:11 #26
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_111053529
quote:
De meeste moorden zijn wegens conflicten in het criminele milieu. Daarbij hebben veel mensen toch iets van eigen schuld dikke bult. Bij een duidelijk onschuldig slachtoffer is het gevoel van machteloosheid veel groter, er dan 'met zijn alle' achteraan geeft dan toch enige voldoening.
pi_111053601
Hm, zichzelf gemeld terwijl hij al helemaal in Georgië was? Dat zou ik niet hebben verwacht van een geweldadige overvaller. Misschien is de ander de schutter en hoopt hij, nadat hij hoorde dat z'n maat gepakt is, in ruil voor getuigenissen niet al te zwaar gestraft te worden? Of zouden z'n vrienden/familie daar de deur voor 'm hebben dichtgehouden toen ze er achter kwamen wat 'ie geflikt had? Ik ben nu wel heel benieuwd wat hier achter zit! En natuurlijk vooral blij dat 'ie vast zit, prima. ^O^ Uitlevering zou toch geen probleem moeten zijn als hij op de ambassade gepakt is, hoop ik.
pi_111053615
mooi nieuws *O*
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:05:13 #29
16715 Mylene
*schatje*
pi_111053644
TT aangepast
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:06:22 #30
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_111053716
Nederland en Georgie overleggen over uitlevering.
Is er een kans dat hij helemaal niet wordt uitgeleverd?
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:06:24 #31
359381 malleable
pi_111053721
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:04 schreef Sheriam het volgende:
Hm, zichzelf gemeld terwijl hij al helemaal in Georgië was? Dat zou ik niet hebben verwacht van een geweldadige overvaller. Misschien is de ander de schutter en hoopt hij, nadat hij hoorde dat z'n maat gepakt is, in ruil voor getuigenissen niet al te zwaar gestraft te worden? Of zouden z'n vrienden/familie daar de deur voor 'm hebben dichtgehouden toen ze er achter kwamen wat 'ie geflikt had? Ik ben nu wel heel benieuwd wat hier achter zit! En natuurlijk vooral blij dat 'ie vast zit, prima. ^O^ Uitlevering zou toch geen probleem moeten zijn als hij op de ambassade gepakt is, hoop ik.
Ik vermoed dat de familie hem heeft overgehaald.

quote:
De verdachte meldde zich woensdag aan het begin van de avond met enkele familieleden bij de Nederlandse ambassade in Tbilisi.
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:08:32 #32
359381 malleable
pi_111053846
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:06 schreef Marrije het volgende:
Nederland en Georgie overleggen over uitlevering.
Is er een kans dat hij helemaal niet wordt uitgeleverd?
Nederland heeft een uitleveringsverdrag met Georgië, de kans dat hij niet word uitgeleverd lijkt mij erg klein.
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:10:17 #33
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_111053963
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:08 schreef malleable het volgende:

[..]

Nederland heeft een uitleveringsverdrag met Georgië, de kans dat hij niet word uitgeleverd lijkt mij erg klein.
ok, dank je
pi_111054073
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:06 schreef malleable het volgende:

Ik vermoed dat de familie hem heeft overgehaald.

[..]

Ah, dank, dat stond nog niet in het stukje wat ik had gezien! Goed van die familieleden, kunnen we die ruilen voor een aantal van degenen die volgens eerdere berichten weigerden mee te werken? :P
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:12:29 #35
3542 Gia
User under construction
pi_111054094
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:04 schreef Sheriam het volgende:
Waar zit hij beter? Hier of daar?
Maakt mij niet uit waar, als het maar lang is.

Ben overigens ook wel benieuwd of ze weer gaan zwarte pieten. 'Hij heeft het dodelijke schot gelost.' 'Nee hij...'
Met als eindresultaat dat dit niet kan worden vastgesteld en ze geen van beide veroordeeld worden voor het lossen van het dodelijke schot.

Beetje als die scooter waar ze allebei achterop zaten.

In zo'n geval horen beide schuldig bevonden te worden, niet beide onschuldig. Die man is echt dood.
pi_111054195
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Ben overigens ook wel benieuwd of ze weer gaan zwarte pieten. 'Hij heeft het dodelijke schot gelost.' 'Nee hij...'
Met als eindresultaat dat dit niet kan worden vastgesteld en ze geen van geide veroordeeld worden voor het lossen van het dodelijke schot.

In zo'n geval horen beide schuldig bevonden te worden, niet beide onschuldig. Die man is echt dood.
Dood schot is opgenomen, dus in andere woorden de politie weet het al.
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 20:14:08 #37
249559 crew  Lavenderr
pi_111054201
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Met als eindresultaat dat dit niet kan worden vastgesteld en ze geen van geide veroordeeld worden voor het lossen van het dodelijke schot.

Daar zat ik ook aan te denken. Maar gelukkig heeft de politie de beelden, dus het is overduidelijk.
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:17:42 #38
3542 Gia
User under construction
pi_111054421
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daar zat ik ook aan te denken. Maar gelukkig heeft de politie de beelden, dus het is overduidelijk.
Gelukkig inderdaad, maar is toch van de zotte dat je weg kunt komen met moord als je het met een groep doet zodat niet duidelijk is wie het dodelijke schot loste, de doodsteek toebracht of de dodelijke trap verkocht.
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:18:05 #39
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_111054444
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Worden er dagelijks onschuldige huisvaders vermoord in Nederland?
Nee, maar het is ook niet zo dat het maar 1 keer in de tig jaar gebeurd, er zullen elk jaar toch wel een paar huisvaders- of moeders worden vermoord. Wat maakt het dat deze zaak zoveel aandacht krijgt?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:23:29 #40
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_111054717
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:08 schreef malleable het volgende:

[..]

Nederland heeft tot op het allerhoogste niveau een eersteklas contact met Georgië.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')