abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 18:41:56 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_111049769
quote:
Politie arresteert verdachte roofmoord op juwelier

De politie heeft een van de verdachten gepakt die de Haagse juwelier Ruud Stratmann (47) zouden hebben overvallen en gedood. Het gaat om de 19-jarige Ziya B., die dinsdag rond middernacht in de Haagse Schilderswijk is gearresteerd. De tweede verdachte, Sandro Grigolia (19), is nog voortvluchtig. De weduwe van Stratmann is door een familierechercheur op de hoogte gebracht van de aanhouding.

Burgemeester Jozias van Aartsen heeft in een eerste reactie aan Omroep West laten weten blij te zijn met het politie-optreden en het handelen van de OM die tot de arrestatie van Ziya Borukcu hebben geleid. Maar, 'we zijn er nog niet niet! Nu de andere nog'.

'Informatie van burgers heeft geholpen bij dit snelle resultaat. De dader die nu is gepakt en die zijn eigen hebzucht belangrijker vond dan het leven van Ruud Stratmann kan nu zijn verdiende straf krijgen.'

'Helaas kan dit het leed van mevrouw Stratmann en haar naasten niet verzachten, maar het is fantastisch dat politie en OM één van deze laffe moordenaar(s) te pakken hebben', aldus de Haagse burgemeester. Ook liet hij weten dat 'alles op alles wordt gezet om deze nietsontziende tweede man te pakken'.

Beschreven en betekende kist
De eerste belangstellenden hebben een laatste groet gebracht aan juwelier Ruud Stratmann. De door zijn naasten beschreven en betekende kist staat woensdag in de winkel. Ook media zijn aanwezig bij de juwelierszaak Lapidee aan de Beeklaan in Den Haag. Op straat praten mensen na over wat de juwelier is overkomen. Van 10.00 tot 17.00 uur kunnen mensen afscheid nemen. De crematie van Stratmann is vrijdag.

Neergeschoten
Stratmann, eigenaar van juwelierszaak Lapidee aan de Beeklaan in Den Haag, werd vorige week woensdag overvallen en neergeschoten door twee mannen, vermoedelijk Ziya B. en Sandro Grigolia.

De politie spoorde B. op aan de hand van onder meer informatie uit tips die dinsdag binnenkwamen nadat de namen en foto's van de verdachten openbaar waren gemaakt.

200 tips
Sinds de fatale overval op de juwelierszaak had de politie al 200 tips gekregen, waardoor ze te weten kwam wie de mogelijke daders waren. Nadat de politie deze identiteiten bekend maakte, kwamen nog eens 50 tips binnen.

Er waren 35 politiemensen betrokken bij de arrestatie, die op straat gebeurde. Het team dat de zaak onderzoekt, bestaat uit in totaal 40 politiemensen. Er is op acht adressen in de regio Haaglanden huiszoeking gedaan, maar tot dinsdagavond wist de politie niet waar de verdachten uithingen.

Gevlucht
De informatie over B. en Grigolia werd ook aan de Belgische autoriteiten gegeven, omdat Grigolia mogelijk daar naartoe is gevlucht. De zoektocht naar deze tweede verdachte gaat onverminderd door, benadrukt de politie in Den Haag.

'Het is pas de eerste die we hebben gepakt, we zijn er nog niet', zei een politiewoordvoerder. Over de verdere zoektocht naar Grigolia geeft de politie geen informatie.
quote:
Vriend: 'Turk, geef je aan! Je moet straf krijgen'

'Het is een lieve jongen', zegt vader Grigolia over zijn van de roofmoord op de Haagse juwelier Ruud Stratmann verdachte zoon Sandro. Hij heeft de politie gesproken, maar kan er niets meer van zeggen. 'Het is te erg', zegt hij met haperende stem. De oma van Sandro's eveneens voorvluchtige kompaan Ziya kan alleen nog maar huilen. 'Ik heb de hele nacht niet geslapen. Hoe heeft hij dit kunnen doen? Ik ken hem zo niet.' Woorden schieten haar te kort.

Ook buurtbewoners kunnen bijna niet geloven wat het duo mogelijk op de kerfstok heeft. 'Ik woonde naast juwelier Stratmann', zegt een van Grigolia's buren. 'Nu woon ik naast zijn moordenaar.' Het gezin staat als 'normaal' te boek in de wijk. Niets wees er de afgelopen dagen op dat de, beiden 19-jarige, jongens een roofmoord hadden gepleegd. Ziya Borukcu vierde vorige week vrijdag nog feest op een familiebruiloft, vertelt zijn oom.

'Ik heb niet aan hem gemerkt', zegt de man tegen het Algemeen Dagblad. Toch zijn er ook aanwijzingen dat het niet goed zat met de jongens. 'Ziya was lui, wilde niet werken en eigenlijk ook niet naar school.' De jongemannen kenden elkaar al jaren, hingen samen rond op straat en rookten wiet. 'Hij had verkeerde vrienden', zegt een buurmeisje. Jongeren bleven, omdat ze vonden dat hij niet deugde, uit zijn buurt.

Beveiligingsdiploma
Ziya lijkt zijn leven op de rails te hebben als hij zijn beveiligingsdiploma haalt. Hij heeft ruzie met zijn moeder, en heeft haar huis in Zoetermeer verlaten, maar klopt aan bij zijn oom voor onderdak. Met een vast adres kan hij solliciteren naar een baan als beveiliger. Jongeren die wel met hem omgingen, hadden 'De Turk' nooit tot moord in staat geacht. 'Een overval zoals deze is echt niets voor hem', zegt een van hen.

Een vriend, bijgenaamd 'Rasta', geeft Ziya een goede raad: 'Turk, geef je aan! Met wat jij gedaan hebt, kun je niet leven. Je moet straf krijgen.' Of Ziya zich van zijn woorden iets aantrekt, betwijfelt hij. 'Ik geloof dat hij zich door de politie laat doodschieten, als hij geen zelfmoord pleegt. Het maalt nu in zijn hoofd.'

Klopjacht in België
Gisteren breidde de klopjacht op de twee overvallers zich uit naar België. De politie heeft het sterke vermoeden dat Grigolia en Borukcu naar onze zuiderburen zijn gevlucht. Nederlandse en Belgische rechercheurs zetten alles op alles om de jongemannen aan te houden. Gisteren werden hun foto's en volledige namen vrijgegeven. Iets dat slechts bij hoge uitzondering voorkomt. De ouders kunnen, of willen, niet zeggen waar het duo uithangt.

'Ik wil dat je terugkomt naar hier, naar de politie of naar huis', zei de moeder van een van hen gisteren in een telefoongesprek met de NOS. De politie laat bij de klopjacht geen middel onbenut. Bewakingsbeelden uit de juwelierszaak van Stratmann, die op Youtube werden geplaatst en de overval 'live' tonen, werden meer dan 70.000 keer bekeken. De foto's van het duo zijn overal op internet te vinden. In de buurt werd geflyerd. Ook werd een beloning van 15.000 euro uitgeloofd voor de tip die leidt tot hun arrestatie.

Mensen kunnen vandaag afscheid nemen van juwelier Ruud Stratmann. De gesloten kist met daarin het lichaam van Stratmann staat in de winkel. Van 10.00 tot 17.00 uur kunnen mensen afscheid nemen. De crematie is aanstaande vrijdag.
Vorige delen:
Overval juwelier met dodelijk afloop (Den Haag)
Overvaller juwelier (Den Haag) daders zijn Koerd en Georgier (deel 2)

De daders zijn bekend en één ervan is inmiddels opgepakt.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_111049812
Ik vraag me 2 dingen af.

1. wordt bij elke nieuwe strafzaak het bestaande strafblad (dus alles wat de beklaagde al eerder heeft uitgevreten) opnieuw meegewogen of is het straf gehad/uitgezeten/betaald en dus nieuwe ronde, nieuwe kansen?

2. hoe is de recidive verspreid over NL? Geografisch dus.
  woensdag 2 mei 2012 @ 18:44:09 #3
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_111049856
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 18:42 schreef stopnaald het volgende:
Ik vraag me 2 dingen af.

1. wordt bij elke nieuwe strafzaak het bestaande strafblad (dus alles wat de beklaagde al eerder heeft uitgevreten) opnieuw meegewogen of is het straf gehad/uitgezeten/betaald en dus nieuwe ronde, nieuwe kansen?

2. hoe is de recidive verspreid over NL? Geografisch dus.
1. Volgens mij blijft je strafblad je levenslang achtervolgen, juist zodat als je nog iets uitvreet het tegen je gebruikt kan worden later.
pi_111049943
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 18:40 schreef Zienswijze het volgende:
Dit lijkt op het principe three strikes out, wat je in verscheidene staten in de US hebt.
Ben ik dan ook geen voorstander van. Maar daar is het vermoedelijk meer in de markt gezet als afschrikmiddel, voorkomen dat andere mensen hetzelfde gaan doen. Jij hebt het meer over voorkomen dat de dader zelf nogmaals de fout ingaat door hem op voorhand maar vast te straffen.
quote:
Wat zou je op mijn principe tegen kunnen hebben? :)
Mensen straffen voor iets wat ze (nog) niet gedaan hebben vind ik niet zo'n aantrekkelijk idee, als liberaal zijnde.
pi_111050000
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 18:46 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ben ik dan ook geen voorstander van. Maar daar is het vermoedelijk meer in de markt gezet als afschrikmiddel, voorkomen dat andere mensen hetzelfde gaan doen. Jij hebt het meer over voorkomen dat de dader zelf nogmaals de fout ingaat door hem op voorhand maar vast te straffen.
Dat is toch het principe van het three strikes out systeem?

quote:
Mensen straffen voor iets wat ze (nog) niet gedaan hebben vind ik niet zo'n aantrekkelijk idee, als liberaal zijnde.
Hoe verklaar je dan dat sommige liberalen in de VS wel degelijk voorstander van het three strikes out systeem zijn>
  woensdag 2 mei 2012 @ 19:04:29 #6
3542 Gia
User under construction
pi_111050657
quote:

Dat gebeurt toch ook niet. Ze worden alleen de derde keer bestraft met een levenslange straf.

Nu hoeft dat voor mij niet voor een winkeldiefstalletje, maar drie keer een geweldadig misdrijf lijkt mij genoeg voor minimaal 30 jaar, effectief.
pi_111051257
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 18:48 schreef Zienswijze het volgende:
Dat is toch het principe van het three strikes out systeem?
Mogelijk heb je gelijk, Amerikaans strafrecht heb ik ook niet veel verstand van.
quote:
Hoe verklaar je dan dat sommige liberalen in de VS wel degelijk voorstander van het three strikes out systeem zijn>
Dat weet ik niet, ik ben geen sommige Amerikaanse liberaal. :s)

quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:04 schreef Gia het volgende:
Dat gebeurt toch ook niet. Ze worden alleen de derde keer bestraft met een levenslange straf.
...
Voorkomen dat iemand weer de fout ingaat is 1 van de doelen van strafrecht. En, straffen moeten proportioneel zijn, passen bij de ongewenste gedraging. Als je recidive van gaat proberen te voorkomen door iedereen maar op te sluiten, begint dat heel erg het karakter te krijgen van iemand straffen voor iets wat 'ie nog niet heeft gedaan. Het ligt dicht bij elkaar, maar op het moment dat de straffen buitenproportioneel (levenslang voor het jatten van een paar videobanden) worden, begint het duidelijker te worden.
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 19:32:02 #8
249559 crew  Lavenderr
pi_111051876
quote:

[..]

[..]

Maar dat gebeurt toch ook helemaal niet?
Dat men mensen die voor de derde keer een misdrijf plegen aanmerken als onverbeterlijke recidivist en daar een grotere strafmaat voor hanteren zou ik prima vinden en zeker beter voor onze maatschappij als dit soort figuren lange tijd achter de tralies verdwijnen.
pi_111051994
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:18 schreef DonJames het volgende:
Als je recidive van gaat proberen te voorkomen door iedereen maar op te sluiten, begint dat heel erg het karakter te krijgen van iemand straffen voor iets wat 'ie nog niet heeft gedaan. Het ligt dicht bij elkaar, maar op het moment dat de straffen buitenproportioneel (levenslang voor het jatten van een paar videobanden) worden, begint het duidelijker te worden.
Deze Leandro had wel wat meer op zijn kerfstok dan dat je hier poneert ;)

Van wiki:
quote:
On November 4, 1995, Andrade stole five videotapes from a K-Mart store in Ontario, California. Two weeks later, he stole four videotapes from a different K-Mart store in Montclair, California. Andrade had been in and out of the state and federal prison systems since 1982. By the time of these two crimes in 1995, he had been convicted of petty theft, residential burglary, transportation of marijuana, and escape from prison.
Al met al geen lieverdje dus. De emotionele schade van de slachtoffers van de huisinbraak zal ook niet mals zijn. Het is immers je privé-eigendom, waarin je je veilig moet voelen en je ongeveer de helft van je leven in verblijft. En ik blijf erbij: veiligheid staat voorop bij de burger. Denk daar ook eens aan ;)

In elk geval hoeven we niet bang te zijn dat deze Leandro opnieuw een huisinbraak (schending van eigendomsrecht) pleegt, waarbij de kans bestaat dat hij de rechtmatige eigenaars ervan - als zij thuis zijn - enige schade berokkent.
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 19:46:12 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_111052515
maar die man kreeg niet levenslang slechts voor het jatten van een paar videobanden

hij kreeg levenslang voor het jatten van een paar videobanden met eerdere veroordelingen (waaronder woninginbraak en ontsnappen uit de gevangenis), hij zou niet verbaasd moeten zijn over zijn lot
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_111052518
Verdachte 2 is ook opgepakt.
  woensdag 2 mei 2012 @ 19:46:49 #12
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_111052542
Bron?
Dit, dus.
pi_111052570
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:46 schreef Buitendam het volgende:
Bron?
De NOS app op m'n Iphone.
pi_111052612
En nu ook op NOS.nl

Nog geen artikel, alleen 'n kop.
pi_111052660
Mooi zo. Dank aan de politie en de getuigen.
pi_111052718
100 zweepslagen en geen 70 maagden!
I feel kinda Locrian today
pi_111052731
Tweede verdachte juwelier opgepakt

` De tweede verdachte van de roofmoord
op de Haagse juwelier Stratmann is in
Georgië aangehouden.De 19-jarige Sandro
Grigolia heeft zich vanmiddag gemeld op
de Nederlandse ambassade in Tblisi.Hij
is daarna aangehouden.Nederland en
Georgië overleggen momenteel over zijn
uitlevering.

Teletekst.
pi_111052855
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:50 schreef Thieske het volgende:
Tweede verdachte juwelier opgepakt

` De tweede verdachte van de roofmoord
uitlevering.

Teletekst.
Mooi! _O_
pi_111053127
In Georgie? Dat deed ie snel. Ook een porsche gestolen?
  woensdag 2 mei 2012 @ 19:57:34 #20
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_111053138
Ik verbaas me over de maatschappelijke verantwoording over nu speciaal deze zaak.
Het lijkt wel of er 1 keer in de zoveel tijd een zaak veel meer aandacht krijgt dan de "normale" moorden die dagelijks worden gepleegd. Is dit door toedoen van de media, of is het alleen maar omdat er toevallig mooie beelden waren voor Opsporing Verzocht? Het slachtoffer in deze zaak lijkt me op het eerste gezicht niet extra bijzonder.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 2 mei 2012 @ 19:58:15 #21
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_111053177
Zat ik er maar een beetje naast toen ik vanmiddag opperde dat hij in een auto zat in frankrijk onderweg naar georgie :')
  woensdag 2 mei 2012 @ 19:58:19 #22
3542 Gia
User under construction
pi_111053181
Goed resultaat. Heeft het bekend maken van de identiteit via de media hierbij geholpen, of zou men ze toch wel gepakt hebben? Bedoel, de politie wist wie ze waren.
pi_111053207
Omdat het buitenlanders zijn duh!
pi_111053255
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:57 schreef DroogDok het volgende:
Ik verbaas me over de maatschappelijke verantwoording over nu speciaal deze zaak.
Het lijkt wel of er 1 keer in de zoveel tijd een zaak veel meer aandacht krijgt dan de "normale" moorden die dagelijks worden gepleegd. Is dit door toedoen van de media, of is het alleen maar omdat er toevallig mooie beelden waren voor Opsporing Verzocht? Het slachtoffer in deze zaak lijkt me op het eerste gezicht niet extra bijzonder.
Opsporing wordt altijd zo opgeblazen wanneer de pakkans bijzonder groot is.
Kijk alleen al naar de burgemeester van Den Haag, nooit hoor je hem maar na deze overval was hij er als de kippen bij om te roepen dat hij ze zou pakken. Dat heeft hij waarschijnlijk pas durven roepen toen duidelijk was dat de camerabeelden uber duidelijk waren :)
  woensdag 2 mei 2012 @ 19:59:57 #25
3542 Gia
User under construction
pi_111053305
quote:
Worden er dagelijks onschuldige huisvaders vermoord in Nederland?
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:03:11 #26
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_111053529
quote:
De meeste moorden zijn wegens conflicten in het criminele milieu. Daarbij hebben veel mensen toch iets van eigen schuld dikke bult. Bij een duidelijk onschuldig slachtoffer is het gevoel van machteloosheid veel groter, er dan 'met zijn alle' achteraan geeft dan toch enige voldoening.
pi_111053601
Hm, zichzelf gemeld terwijl hij al helemaal in Georgië was? Dat zou ik niet hebben verwacht van een geweldadige overvaller. Misschien is de ander de schutter en hoopt hij, nadat hij hoorde dat z'n maat gepakt is, in ruil voor getuigenissen niet al te zwaar gestraft te worden? Of zouden z'n vrienden/familie daar de deur voor 'm hebben dichtgehouden toen ze er achter kwamen wat 'ie geflikt had? Ik ben nu wel heel benieuwd wat hier achter zit! En natuurlijk vooral blij dat 'ie vast zit, prima. ^O^ Uitlevering zou toch geen probleem moeten zijn als hij op de ambassade gepakt is, hoop ik.
pi_111053615
mooi nieuws *O*
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:05:13 #29
16715 Mylene
*schatje*
pi_111053644
TT aangepast
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:06:22 #30
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_111053716
Nederland en Georgie overleggen over uitlevering.
Is er een kans dat hij helemaal niet wordt uitgeleverd?
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:06:24 #31
359381 malleable
pi_111053721
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:04 schreef Sheriam het volgende:
Hm, zichzelf gemeld terwijl hij al helemaal in Georgië was? Dat zou ik niet hebben verwacht van een geweldadige overvaller. Misschien is de ander de schutter en hoopt hij, nadat hij hoorde dat z'n maat gepakt is, in ruil voor getuigenissen niet al te zwaar gestraft te worden? Of zouden z'n vrienden/familie daar de deur voor 'm hebben dichtgehouden toen ze er achter kwamen wat 'ie geflikt had? Ik ben nu wel heel benieuwd wat hier achter zit! En natuurlijk vooral blij dat 'ie vast zit, prima. ^O^ Uitlevering zou toch geen probleem moeten zijn als hij op de ambassade gepakt is, hoop ik.
Ik vermoed dat de familie hem heeft overgehaald.

quote:
De verdachte meldde zich woensdag aan het begin van de avond met enkele familieleden bij de Nederlandse ambassade in Tbilisi.
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:08:32 #32
359381 malleable
pi_111053846
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:06 schreef Marrije het volgende:
Nederland en Georgie overleggen over uitlevering.
Is er een kans dat hij helemaal niet wordt uitgeleverd?
Nederland heeft een uitleveringsverdrag met Georgië, de kans dat hij niet word uitgeleverd lijkt mij erg klein.
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:10:17 #33
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_111053963
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:08 schreef malleable het volgende:

[..]

Nederland heeft een uitleveringsverdrag met Georgië, de kans dat hij niet word uitgeleverd lijkt mij erg klein.
ok, dank je
pi_111054073
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:06 schreef malleable het volgende:

Ik vermoed dat de familie hem heeft overgehaald.

[..]

Ah, dank, dat stond nog niet in het stukje wat ik had gezien! Goed van die familieleden, kunnen we die ruilen voor een aantal van degenen die volgens eerdere berichten weigerden mee te werken? :P
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:12:29 #35
3542 Gia
User under construction
pi_111054094
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:04 schreef Sheriam het volgende:
Waar zit hij beter? Hier of daar?
Maakt mij niet uit waar, als het maar lang is.

Ben overigens ook wel benieuwd of ze weer gaan zwarte pieten. 'Hij heeft het dodelijke schot gelost.' 'Nee hij...'
Met als eindresultaat dat dit niet kan worden vastgesteld en ze geen van beide veroordeeld worden voor het lossen van het dodelijke schot.

Beetje als die scooter waar ze allebei achterop zaten.

In zo'n geval horen beide schuldig bevonden te worden, niet beide onschuldig. Die man is echt dood.
pi_111054195
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Ben overigens ook wel benieuwd of ze weer gaan zwarte pieten. 'Hij heeft het dodelijke schot gelost.' 'Nee hij...'
Met als eindresultaat dat dit niet kan worden vastgesteld en ze geen van geide veroordeeld worden voor het lossen van het dodelijke schot.

In zo'n geval horen beide schuldig bevonden te worden, niet beide onschuldig. Die man is echt dood.
Dood schot is opgenomen, dus in andere woorden de politie weet het al.
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 20:14:08 #37
249559 crew  Lavenderr
pi_111054201
quote:

[..]

Met als eindresultaat dat dit niet kan worden vastgesteld en ze geen van geide veroordeeld worden voor het lossen van het dodelijke schot.

Daar zat ik ook aan te denken. Maar gelukkig heeft de politie de beelden, dus het is overduidelijk.
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:17:42 #38
3542 Gia
User under construction
pi_111054421
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daar zat ik ook aan te denken. Maar gelukkig heeft de politie de beelden, dus het is overduidelijk.
Gelukkig inderdaad, maar is toch van de zotte dat je weg kunt komen met moord als je het met een groep doet zodat niet duidelijk is wie het dodelijke schot loste, de doodsteek toebracht of de dodelijke trap verkocht.
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:18:05 #39
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_111054444
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Worden er dagelijks onschuldige huisvaders vermoord in Nederland?
Nee, maar het is ook niet zo dat het maar 1 keer in de tig jaar gebeurd, er zullen elk jaar toch wel een paar huisvaders- of moeders worden vermoord. Wat maakt het dat deze zaak zoveel aandacht krijgt?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:23:29 #40
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_111054717
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:08 schreef malleable het volgende:

[..]

Nederland heeft tot op het allerhoogste niveau een eersteklas contact met Georgië.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_111054808
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Gelukkig inderdaad, maar is toch van de zotte dat je weg kunt komen met moord als je het met een groep doet zodat niet duidelijk is wie het dodelijke schot loste, de doodsteek toebracht of de dodelijke trap verkocht.
Een moord in groepje doen is gevaarlijker dan alleen. Iemand gaat sowieso praten.
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:31:09 #42
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_111055121
quote:

[..]

In die zaak is gewoon een bestuurder vastgesteld, na een verklaring van een medegevangene.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  Trouwste user 2022 woensdag 2 mei 2012 @ 20:31:26 #43
7889 tong80
Spleenheup
pi_111055144
De tweede verdachte van de roofmoord
uitlevering.

Vannacht werd de eerste verdachte in
Den Haag gearresteerd.De politie pakte
de 19-jarige Ziya Borukcu op straat in
de Schilderswijk in Den Haag op.

Bij de beroving op de Haagse juwelier
schoten de twee overvallers Stratmann
in zijn winkel neer.De juwelier
overleed later in het ziekenhuis.

:P _O_
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_111055174
Iets van hele andere orde in deze zaak waar ik steeds aan moet denken: de politie heeft 3 kwartier gewacht met naar binnen gaan na de overval omdat de daders mogelijk nog binnen waren. Al die tijd heeft de juwelier daar dus gewond gelegen. Hoe zouden zijn overlevingskansen geweest als de politie wel direct naar binnen was gegaan?
Kun je uiteraard slechts over speculeren en dat is zinloos maar als nabestaande zou dit mij toch wel bezighouden zeg :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Lovechild op 02-05-2012 20:39:58 ]
Don't you love her madly?
  woensdag 2 mei 2012 @ 20:32:44 #45
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_111055220
gelukkig nu wel iets meer dan een taakstrafje he
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_111055510
Overleggen of je zo'n huftertje uitlevert of niet..Eikels uitleveren die hap.
pi_111055521
Gequote ipv geedit. Sorry
pi_111055561
Mooi dat die tweede overvaller ook is opgepakt.
In Georgië notabene En nu levenslang weg aub.
Noot noot.
pi_111055876
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:32 schreef Lovechild het volgende:
Iets van hele andere orde in deze zaak waar ik steeds aan moet denken: de politie heeft 3 kwartier gewacht met naar binnen gaan na de overval omdat de daders mogelijk nog binnen waren. Al die tijd heeft de juwelier daar dus gewond gelegen. Hoe zouden zijn overlevingskansen geweest als de politie wel direct naar binnen was gegaan?
Kun je uiteraard slechts over speculeren en dat is zinloos maar als nabestaande zou dit mij toch wel bezighouden zeg :{
Lijkt me sterk, een AT is toch zo ter plaatse?
pi_111056268
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:44 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Wat lijkt je sterk? Dat ze drie kwartier wachtten met naar binnen gaan?
Toch is het zo: http://regio15.nl/actueel(...)et-leven-bij-overval
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 20:56:12 #51
249559 crew  Lavenderr
pi_111056540
quote:
Dat vind ik ook zo vreemd. Er was toch ook zo'n zaak in Zeeland waar de politie buiten bleef staan terwijl er binnen iemand doodgemarteld werd?
En dan begrijp ik al helemaal niet dat ze de daders niet hebben kunnen pakken, ze waren ter plekke nota bene. Dan zet je toch een paar mannen voor en achter het pand?
pi_111056807
quote:
Ik denk dat de politie bang was.
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:08:47 #53
323876 michaelmoore
pi_111057350
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:00 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ja in NK hebben ze geen juwelenwinkels dus daar gebeurt zoiets niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_111057382
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:00 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Protocol, eigen veiligheid en at!
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:16:00 #55
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_111057791
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:44 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Er zijn maar een zeer beperkt aantal AT's voor heel Nederland. Dus er gaat helaas wel enige tijd overheen voordat het AT voor een bepaalde regio én compleet is, én ter plekke is.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:16:31 #56
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_111057830
goed nieuws dat ze aangehouden zijn !!
Wat zijn we aan het doen ???
pi_111057874
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja in NK hebben ze geen juwelenwinkels dus daar gebeurt zoiets niet
Het hele land is een grote juwelenwinkel. Daar hoef je niet te stelen want iedereen deelt dezelfde rijkdom.
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:18:31 #58
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_111057947
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:17 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Het hele land is een grote juwelenwinkel. Daar hoef je niet te stelen want iedereen deelt dezelfde rijkdom.
:')
pi_111058047
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:18 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Pssst. Ik maakte een grapje. Mondje dicht hè!
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:22:11 #60
323876 michaelmoore
pi_111058196
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:17 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Het hele land is een grote juwelenwinkel. Daar hoef je niet te stelen want iedereen deelt dezelfde rijkdom. hongersnood.
zo, ook weer correct
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:28:50 #61
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_111058655
quote:
Mag ik vragen waar je dat hebt gelezen? Niet dat ik denk dat het niet waar is, maar ben benieuwd.
  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 21:35:09 #62
249559 crew  Lavenderr
pi_111059060
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:28 schreef Marrije het volgende:

[..]

Mag ik vragen waar je dat hebt gelezen? Niet dat ik denk dat het niet waar is, maar ben benieuwd.
Ik heb dat ook ergens gelezen, ik dacht op nu.nl, maar weet dat niet zeker.
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:36:58 #63
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_111059164
quote:

[..]

http://regio15.nl/actueel(...)et-leven-bij-overval
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:39:04 #64
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_111059308
quote:
Vader overvaller: mijn zoon is een idioot

DEN HAAG - De vader van Ziya Borukcu, een van de twee overvallers die is aangehouden voor de roofmoord op de Haagse juwelier Ruud Stratmann, noemt zijn zoon een "stomme idioot."

Ziya Borukcu
"Ik kan het niet begrijpen. Ik snap niet dat m'n zoon zo'n domme, stomme idioot is geweest", zei Usler Borukcu, de vader van de 19-jarige verdachte tegen een verslaggever van RTL Nieuws.
Ziya was volgens de vader altijd een rustige jongen, die zelfs bang was voor spinnen. Als hij een spin zag, moest zijn moeder of ik komen, om die op te pakken."
De vader, werkzaam in de bouw, zegt dat hij van binnen brandt „voor die arme man die is overleden”. "Als hij in zijn been of zijn arm zou zijn geschoten, zou ik mijn eigen arm of been geven als hem dat zou helpen. Maar dat kan niet meer, want hij is dood.”
De man ontkent dat hij niet heeft meegewerkt met de politie. “Natuurlijk moet hij straf krijgen voor wat hij heeft gedaan. Ik zou hem met eigen handen naar het politiebureau hebben gebracht als ik het geweten had.”
Toch stonden de 19-jarige Ziya en zijn handlanger Sandro Grigolia bekend bij de jeugdreclassering. Wat de twee nog meer op hun kerfstok hebben, is niet duidelijk. Waarom zijn zoon het gedaan heeft, weet Usler niet. “Hij ging met de verkeerde vrienden om."
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:47:50 #65
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_111060027
Wat erger ik me aan zo'n uitspraak die bedoeld is om iemand te verontschuldigen die zich gruwelijk heeft misdragen.
quote:
Hij ging met verkeerde vrienden om....
Hij was zélf de * verkeerde * vriend. En dat al geruime tijd als hij ook al bekend was bij de jeugdreclassering.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:48:50 #66
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_111060096
quote:
Ik had net alle artikelen op nu.nl nog eens gelezen ;)

Scherpe fotoreportage bij de link die je geeft Nystiq en bedankt voor het opzoeken.

Tijdens het herlezen op nu.nl stuitte ik op een ander artikel 'Belgie stuurt veroordeelden naar Marokko' (maar daar zal vast al een ander topic over zijn).
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:53:30 #67
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_111060486
quote:
Usler heeft zijn zoon nog niet kunnen spreken. Dinsdag heeft hij een verklaring afgelegd op het politiebureau, maar sinds de arrestatie gisteravond, heeft hij Ziya Borukcu niet aan de telefoon gehad. Hij weet niet of Ziya Borukcu inmiddels al bekend heeft.

Wat zijn zoon heeft bewogen om dit te doen, weet Usler niet. “Hij ging met de verkeerde vrienden om. Ik wist dat hij twee vrienden had die fout waren, maar Sandro kende ik niet. Ik hoop dat ze ook hem snel pakken.”

De ouders van Ziya Borukcu zijn in 1999 gescheiden. Sindsdien woont Ziya Borukcu af en toe bij zijn moeder, af en toe bij zijn vader. Maar ook zijn tante biedt vaak een slaapplaats. Ziya Borukcu heeft nog 1 zusje, van 14 jaar oud.
bron http://www.onzestem.eu/20(...)ijpt-zijn-zoon-niet/
pi_111061968
quote:
De man ontkent dat hij niet heeft meegewerkt met de politie. “Natuurlijk moet hij straf krijgen voor wat hij heeft gedaan. Ik zou hem met eigen handen naar het politiebureau hebben gebracht als ik het geweten had.”
Frappant dat de politie dan zegt dat de ouders niet eens wilden helpen, laat staan een foto wilden afgeven.
pi_111062166
quote:

[..]

Ik had de link al gepost.
pi_111062728
sterkte aan de vader :'( hij voelt zich vast rot
  woensdag 2 mei 2012 @ 22:47:28 #71
3542 Gia
User under construction
pi_111063996
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:18 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Nee, maar het is ook niet zo dat het maar 1 keer in de tig jaar gebeurd, er zullen elk jaar toch wel een paar huisvaders- of moeders worden vermoord. Wat maakt het dat deze zaak zoveel aandacht krijgt?
Noem eens een zaak van het afgelopen jaar, waarbij een onschuldige man, vrouw, kind vermoord is die niet zoveel aandacht kreeg.
pi_111066105
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:38 schreef Bastoenie het volgende:
Overleggen of je zo'n huftertje uitlevert of niet..Eikels uitleveren die hap.
Nou, of het daar zo'n lol is om in de bak te zitten. :')
pi_111067720
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 22:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Noem eens een zaak van het afgelopen jaar, waarbij een onschuldige man, vrouw, kind vermoord is die niet zoveel aandacht kreeg.
Serieus? We hebben het over 200 moorden per jaar
  woensdag 2 mei 2012 @ 23:57:30 #74
3542 Gia
User under construction
pi_111067965
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 23:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Serieus? We hebben het over 200 moorden per jaar
Als ze daar beelden van hebben, komen die net zo uitgebreid in het nieuws.
Anders alleen bij opsporing verzocht, of een bericht on de krant. Als er niks te zien is, kunnen ze niks laten zien.

Daarbij zijn de meeste moorden in het criminele circuit. Dat noem ik geen onschuldigen.
Of het ligt in de relationele sfeer en hebben ze de dader al.
pi_111068117
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 23:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Als ze daar beelden van hebben, komen die net zo uitgebreid in het nieuws.
Anders alleen bij opsporing verzocht, of een bericht on de krant. Als er niks te zien is, kunnen ze niks laten zien.

Daarbij zijn de meeste moorden in het criminele circuit. Dat noem ik geen onschuldigen.
Net zoveel aandacht als dit? Noem nog 2 zaken naast de inbreker (en die "leeft" nog) van 2011, 2012. Succes!

En de meeste moorden zijn toch in de relationele sfeer?
  donderdag 3 mei 2012 @ 00:13:32 #76
3542 Gia
User under construction
pi_111068684
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 00:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Net zoveel aandacht als dit? Noem nog 2 zaken naast de inbreker (en die "leeft" nog) van 2011, 2012. Succes!

En de meeste moorden zijn toch in de relationele sfeer?
Had het al aangepast..
In 2009, geloof ik, was die zaak van die kdv leidster. Behoorlijk in het nieuws geweest.
In 2010 Milly Boele.
En zo zijn er nog wel meer.

Het scooter'ongeval', ook ruim in 't nieuws geweest.

Dit is nu pas gebeurd, er zijn beelden, dus is er nu aandacht voor.
Ze hebben de daders, dus hoor je hooguit over een paar maanden de strafmaat.
pi_111069958
quote:
2s.gif Op woensdag 2 mei 2012 20:23 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nederland heeft tot op het allerhoogste niveau een eersteklas contact met Georgië.
Inderdaad. Best een leuk contact ook.
Maar of het helpt is wel de vraag.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_111071613
Beter zo,het is toch te gek voor woorden!!
pi_111071647
goed nieuws, vuile nepcriminelen.
  donderdag 3 mei 2012 @ 03:09:41 #80
323876 michaelmoore
pi_111072075
Die komen over tien jaar vrij en dan zijn ze 29 jaar en echt gevaarlijke criminelen, beter is het om ze nu een spuitje te geven
  donderdag 3 mei 2012 @ 07:26:12 #81
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_111072735
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2012 22:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Nogal lastig, als er geen aandacht voor is, hoe kan ik het dan weten. Maar jij zegt dus dat altijd als er een onschuldig iemand vermoord wordt er eenzelfde hoeveelheid aandacht is?
  donderdag 3 mei 2012 @ 07:43:04 #82
16715 Mylene
*schatje*
pi_111072827
quote:
Verdachte kiest voor omstreden raadsman

DEN HAAG, donderdag

De omstreden advocaat Mohammed Enait is door roofmoordverdachte Ziya Borukcu gekozen als zijn verdediger. De advocaat is gistermiddag urenlang op het hoofdbureau van de Haagse politie geweest, waar Borukcu wordt vastgehouden.

De Surinaams-Nederlandse advocaat Mohammed Faizel Ali Enait kwam in 2006 in het nieuws toen hij weigerde vrouwen de hand te schudden vanwege zijn geloof als orthodoxe moslim.

In augustus 2008 werd Mohammed Enait beëdigd als advocaat. Hij kwam in opspraak doordat hij weigerde op te staan voor rechters bij het binnenkomen van de rechtszaal. Enait weigerde dit omdat volgens hem dit in tegenspraak is met zijn geloof.
bron
pi_111073064
:') tuurlijk
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_111073419
Hoe dom kun je zijn om jezelf door zo'n idioot te laten verdedigen? Is die gozer uit op vrijspraak door geen eerlijk proces (want randdebiel als advocaat)?
60 HRC
  donderdag 3 mei 2012 @ 09:03:29 #86
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_111073695
nou ja dan weten we in ieder geval zeker dat hij een fikse straf zal krijgen als hij zich door een idioot laat verdedigen.
  donderdag 3 mei 2012 @ 09:04:58 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_111073717
quote:
2s.gif Op woensdag 2 mei 2012 19:34 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Deze Leandro had wel wat meer op zijn kerfstok dan dat je hier poneert ;)

Van wiki:

[..]

Al met al geen lieverdje dus. De emotionele schade van de slachtoffers van de huisinbraak zal ook niet mals zijn. Het is immers je privé-eigendom, waarin je je veilig moet voelen en je ongeveer de helft van je leven in verblijft. En ik blijf erbij: veiligheid staat voorop bij de burger. Denk daar ook eens aan ;)

In elk geval hoeven we niet bang te zijn dat deze Leandro opnieuw een huisinbraak (schending van eigendomsrecht) pleegt, waarbij de kans bestaat dat hij de rechtmatige eigenaars ervan - als zij thuis zijn - enige schade berokkent.
Komop, drie winkeldiefstallen, wat weet bij zich hebben en een woninginbraak. Niet dat ik dit allemaal goedkeur, maar 50 jaar in de bak voor zoiets is gewoon idioot.
The End Times are wild
  Moderator donderdag 3 mei 2012 @ 09:11:37 #88
249559 crew  Lavenderr
pi_111073849
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 09:03 schreef AntiChrist het volgende:
nou ja dan weten we in ieder geval zeker dat hij een fikse straf zal krijgen als hij zich door een idioot laat verdedigen.
Of juist niet.
Ik kan het gewoon niet geloven dat we straks dit proces gaan zien met die clown in de hoofdrol.
Het begint al met dat meneer Enait niet op wil staan als de rechter binnenkomt, dus hup, minachting van het hof aan zijn broek jurk.
Echt, niet te geloven dit :o
pi_111074100
quote:
Hij kwam in opspraak doordat hij weigerde op te staan voor rechters bij het binnenkomen van de rechtszaal.
Met een beetje mazzel worden zowel die inferieuren als die advocaat de bak ingesmeten. ^O^
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_111074296
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 07:43 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Whahahaha :D :D

Nou over een te lage straf hoeven we ons iig geen zorgen te maken, de meeste rechters houden niet zo van racistische advocaten die zelfverzonnen woorden gebruiken om hun te minachten.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_111074321
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 09:23 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Met een beetje mazzel worden zowel die inferieuren als die advocaat de bak ingesmeten. ^O^
Nou, dat die idioot zich nog advocaat mag noemen is het bewijs dat die jurk gewoon de boel kan minachten. Hij weet waarschijnlijk dat geen enkele rechter de ballen heeft om hem aan te pakken, want discriminatie van moslim.
60 HRC
  donderdag 3 mei 2012 @ 10:29:55 #92
3542 Gia
User under construction
pi_111075650
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 07:26 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Nogal lastig, als er geen aandacht voor is, hoe kan ik het dan weten. Maar jij zegt dus dat altijd als er een onschuldig iemand vermoord wordt er eenzelfde hoeveelheid aandacht is?
Of je leest de rest van het topic ook. Geen zin om me te herhalen.
pi_111075692
Alles aan deze zaak is triest:

- Het feit dat het zo ver heeft kunnen komen: Twee gevalletjes tuig, die door talloze instanties werden begeleid en bekenden waren van de reclassering. Hier is enorm gefaald.
- De tenenkrommende, politiek-correcte discussie over de opsporing van deze moordenaars, waarbij hun gezichten en namen zijn getoond, waardoor hun privacy zou zijn aangetast...
- De keuze voor een raadsman die de Nederlandse rechtsstaat minacht.

Wat hoop ik dat deze daders de maximale straf krijgen. Dat ze maar levenslang mogen wegrotten. En dat is dan nog mild.

:r
pi_111075746
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 10:31 schreef Elfletterig het volgende:

- Het feit dat het zo ver heeft kunnen komen: Twee gevalletjes tuig, die door talloze instanties werden begeleid en bekenden waren van de reclassering. Hier is enorm gefaald.
- De tenenkrommende, politiek-correcte discussie over de opsporing van deze moordenaars, waarbij hun gezichten en namen zijn getoond, waardoor hun privacy zou zijn aangetast...

Wat hoop ik dat deze daders de maximale straf krijgen. Dat ze maar levenslang mogen wegrotten. En dat is dan nog mild.

schandalig ja
  donderdag 3 mei 2012 @ 10:49:51 #95
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_111076295
quote:

Dus omdat er discussies worden gevoerd over privacy waar de verdachten zelf niet om gevraagd hebben en ze nemen een raadsman die je niet zint hoop je op de maximale straf? Raar, ik zou denken dat hun misdaad daar al reden genoeg voor is.
Maar blijkbaar is het echt zo dat bepaalde (moord)zaken meer emotie oproepen dan anderen. Ik ben er nog steeds niet achter waarom dat is.
pi_111076389
quote:

Wat ik ervan heb begrepen is dat het ging om jeugd reclassering, die stoppen na de 18e verjaardag. Daarnaast was die Ziya een gediplomeerd beveiliger, toch niet een jongen waar 'de instanties' meteen op moeten springen lijkt mij.

Welke talloze instanties doel jij op?
pi_111076401
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 09:23 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk gekregen en hoeft dus niet op te staan geloof ik

Zeer enge vent die advocaat maar hij is wel pienter. Jammer dat hij nu een podium krijgt voor zijn haatretoriek,
pi_111076433
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 09:32 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Nou, dat die idioot zich nog advocaat mag noemen is het bewijs dat die jurk gewoon de boel kan minachten. Hij weet waarschijnlijk dat geen enkele rechter de ballen heeft om hem aan te pakken, want discriminatie van moslim.
Wat een onzin, ben je bang of zo?
  donderdag 3 mei 2012 @ 11:06:22 #99
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_111076827
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 10:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk gekregen en hoeft dus niet op te staan geloof ik

Zeer enge vent die advocaat maar hij is wel pienter. Jammer dat hij nu een podium krijgt voor zijn haatretoriek,
het zal wel aan mij liggen maar zo pienter vind ik hem niet , heb je hem wel eens horen praten bij Pauw en witteman of iets dergelijks??
  donderdag 3 mei 2012 @ 11:14:29 #100
165633 eriksd
The grand facade...
pi_111077115
quote:

Een opsomming van (helaas) producten van deze tijd.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')