tuurlijk liggen die er wel, maar je hebt ook rotondes in 80 wegen en snelwegen die eindigen in een stoplichtquote:Op zondag 15 april 2012 13:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zonder kruispunten? Zonder rotondes? Zonder verkeerslichten? Geef eens een mooi linkje, ik ben benieuwd waar die weg van jou ligt.
Maar er is dus wel van alles te doen op die weg. Bijzonder dat je dan toch concentratieproblemen hebt. Ik zou eens langs je huisarts gaan.quote:Op zondag 15 april 2012 14:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
tuurlijk liggen die er wel, maar je hebt ook rotondes in 80 wegen en snelwegen die eindigen in een stoplicht
Op de noordelijke ringweg staan geen verkeerslichten. Behalve bij de afslag naar de Bedumerweg.quote:Op zondag 15 april 2012 13:57 schreef gebrokenglas het volgende:
De rondweg rond Groningen is een 70 weg. Het kan daar harder want 4baans enzo, maar dat heeft totaal geen zin. De verkeerslichten - elke paar honderd meter - zijn opzettelijk zo afgesteld dat je altijd weer voor een rood licht komt te staan. Tenzij je volgas doorsprint en met 160 voortjakkert.
Dus daar kun je beter rustig voortkuieren, en met wat geluk springt ie net weer op groen als je bij het volgende verkeerslicht komt en kun je gewoon doorrollen.
quote:Op zondag 15 april 2012 14:31 schreef Ridocar het volgende:
Wat zijn we toch een klotevolk als het op autorijden aankomt...
Heel vaak is het ook een beetje onduidelijk waarom ergens opeens een snelheidsbeperking is :S en dan kan je gewoon prima doorblijven rijden met je oude snelheid...quote:Op zondag 15 april 2012 14:31 schreef Ridocar het volgende:
Vanmorgen, A16, van Rotterdam naar Dordrecht. Alleen de twee linkse rijstroken waren open, de rest is afgekruist. Snelheidsbeperking van 70.
Buiten het feit dat niemand (!) zich aan de snelheid hield, werd er ook nog eens over de afgekruiste rijstroken gereden, want men moest naar de Mac, of richting zwijndrecht. En dan niet twee of drie auto's, maar gewoon hele colonnes.
Is dit serieus het standaard kuddegedrag van de Nederlandse automobilist?
Wat zijn we toch een klotevolk als het op autorijden aankomt...
Er staat bijv. 70, wat kan daar dan onduidelijk aan zijn? Waarom moeten jullie altijd tekst en uitleg hebben bij een snelheidsbeperking? Wat verwacht je nou van de wegbeheerder? Dat ze onder elk matrixbord een komplete uitleg gaan plaatsen waarom de snelheid is aangepast, speciaal voor de debieltjes?quote:Op zondag 15 april 2012 17:06 schreef H-D het volgende:
[..]
Heel vaak is het ook een beetje onduidelijk waarom ergens opeens een snelheidsbeperking is :S en dan kan je gewoon prima doorblijven rijden met je oude snelheid...
Ja, dat snappen we. We zijn het echter oneens met de opgelegde maxima.quote:Op zondag 15 april 2012 17:27 schreef D0808 het volgende:
[..]
Er staat bijv. 70, wat kan daar dan onduidelijk aan zijn? Waarom moeten jullie altijd tekst en uitleg hebben bij een snelheidsbeperking? Wat verwacht je nou van de wegbeheerder? Dat ze onder elk matrixbord een komplete uitleg gaan plaatsen waarom de snelheid is aangepast, speciaal voor de debieltjes?
Het is niet moeilijk, echt niet. Bordje of matrixbordje geeft een snelheid aan in cijfers (je weet wel 50, 70, 80 enz), vervolgens hou je die snelheid aan. Heb je echter moeite met het aflezen van je snelheidsmeter (zo moeilijk en verwarrend ook, al die streepjes en cijfertjes pfoe..) dan is het eigenlijk beter dat je niet in de auto stapt en een fiets koopt.
ja en daarmee breng je anderen in gevaar. appelflap.quote:Op zondag 15 april 2012 17:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja, dat snappen we. We zijn het echter oneens met de opgelegde maxima.
Als je het niet eens bent met de wegenverkeerswet/regelgeving, dan staat het je helemaal vrij om je rijbewijs in te leveren, kost niets. Maar aangezien waarschijnlijk je ballen nog niet helemaal ingedaald zijn zal je niet zo'n vent zijn om dat te doen.quote:Op zondag 15 april 2012 17:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja, dat snappen we. We zijn het echter oneens met de opgelegde maxima.
door op een verlaten weg / door op de snelweg 10km/u harder te rijden dan toegestaan? Niet echt.quote:Op zondag 15 april 2012 17:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ja en daarmee breng je anderen in gevaar. appelflap.
Wat een non-argument zeg. Mijn ballen, man man.quote:Op zondag 15 april 2012 17:46 schreef D0808 het volgende:
[..]
Als je het niet eens bent met de wegenverkeerswet/regelgeving, dan staat het je helemaal vrij om je rijbewijs in te leveren, kost niets. Maar aangezien waarschijnlijk je ballen nog niet helemaal ingedaald zijn zal je niet zo'n vent zijn om dat te doen.
ow je rijdt 10 km te hard? 100 ben je het niet mee eens, maar 110, da's de fucking limit ja? get realquote:Op zondag 15 april 2012 17:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
door op een verlaten weg / door op de snelweg 10km/u harder te rijden dan toegestaan? Niet echt.
[..]
Wat een non-argument zeg. Mijn ballen, man man.
ik heb net flinke stukken 120 gereden waar je 60 mag. Problem?quote:Op zondag 15 april 2012 18:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ow je rijdt 10 km te hard? 100 ben je het niet mee eens, maar 110, da's de fucking limit ja? get real
ow je verhaal verschuift al weer.quote:Op zondag 15 april 2012 18:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik heb net flinke stukken 120 gereden waar je 60 mag. Problem?
Geen probleem toch. Hij rijdt motor dus binnen nu en 10 jaar zien we hem op de frontpage staan (vandaag stond er toevallig ook weer een). Dit soort motorrijders roeien zichzelf gelukkig uit.quote:Op zondag 15 april 2012 18:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik heb er wel moeite mee ja, van die chromosoom missende types zoals jij die nog een rijbewijs in bezit hebben
echt dat je maar tegen een boom op mag rijden alvorens je een onschuldige fietser dood rijdt. ik kots op figuren zoals jijquote:Op zondag 15 april 2012 18:07 schreef Yreal het volgende:
Waarschijnelijk net zoveel moeite als ik heb met mensen die niet zelf na durven denken en midden in de nacht nog steeds braaf 60 rijden in een verlaten polder. De burgerlijkheid.![]()
Als het wat harder kan, gewoon doen als je er niemand mee in gevaar brengt.
Helaas rij ik geen pk monster of ander racebeestquote:Op zondag 15 april 2012 18:07 schreef D0808 het volgende:
[..]
Geen probleem toch. Hij rijdt motor dus binnen nu en 10 jaar zien we hem op de frontpage staan (vandaag stond er toevallig ook weer een). Dit soort motorrijders roeien zichzelf gelukkig uit.
Mensen door voor betuttelend lage snelheidslimieten zijnquote:Op zondag 15 april 2012 18:08 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
echt dat je maar tegen een boom op mag rijden alvorens je een onschuldige fietser dood rijdt. ik kots op figuren zoals jij
met 60 frontaal tegen een boom is genoeg om dood te gaan. heb je geen racebeest voor nodig.quote:Op zondag 15 april 2012 18:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
Helaas rij ik geen pk monster of ander racebeest
quote:Op zondag 15 april 2012 18:08 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
echt dat je maar tegen een boom op mag rijden alvorens je een onschuldige fietser dood rijdt. ik kots op figuren zoals jij
Op zich kan dat best, totdat je toch iemand tegenkomt (letterlijk) of de politie je snapt, en dan moet je ook niet zeuren vind ik.quote:Op zondag 15 april 2012 18:07 schreef Yreal het volgende:
Waarschijnelijk net zoveel moeite als ik heb met mensen die niet zelf na durven denken en midden in de nacht nog steeds braaf 60 rijden in een verlaten polder. De burgerlijkheid.![]()
Als het wat harder kan, gewoon doen als je er niemand mee in gevaar brengt.
Jij vindt jezelf nu heel stoer zeker?quote:Op zondag 15 april 2012 18:10 schreef OEM het volgende:
Gisteren ook weer een vrachtwaggel in de tunnel bij Leiden die slalommend al het 80-rijdende autoverkeer inhaalde. Natuurlijk de doorgetrokken streep negeren, gebruik maken van rijstrook 1 en abrupte stuurbewegingen. Tis dat er iemand bij me in de auto zat, anders was ik er weer fijn voor gaan rijden met 70
quote:Op zondag 15 april 2012 18:47 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Jij vindt jezelf nu heel stoer zeker?.
eensquote:Op zondag 15 april 2012 18:36 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Op zich kan dat best, totdat je toch iemand tegenkomt (letterlijk) of de politie je snapt, en dan moet je ook niet zeuren vind ik.
Ik had een collega die in het algemeen verantwoord reed maar inderdaad weleens 's avonds laat het gas flink losgooide op zijn motor. Totdat ie wegens overschrijding van de max snelheid met meer dan 50 km zijn papiertje meteen kon inleveren en eerst op cursus mocht eer ie m terugkreeg. En oh ja, de boete was ook niet mals. Totaal geloof ik iets van van 1500 euro.
Ik moet zeggen dat ie het als een man opnam (hij was pas 21 dacht ik). "Tja, eigen schuld, maar dat is motorrijden."
als je een kind van 5 doodrijdt en de pa komt je persoonlijk van je leven beroven moet je ook niet klagen imo. dat zou ik namelijk volledig begrijpen als je met 120 waar je 60 mag iemand doodrijdt.quote:
Was je er al bij 3 topics geleden?quote:Op zondag 15 april 2012 18:47 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Jij vindt jezelf nu heel stoer zeker?.
En dat. Ik denk alleen dat er 3 uur 's nachts vrij weinig 5-jarigen rondzwerven. Maar goed, een 18-jarige fietster of 81-jarige brommobiel-bestuurder is net zo kwalijk.quote:Op zondag 15 april 2012 19:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
als je een kind van 5 doodrijdt en de pa komt je persoonlijk van je leven beroven moet je ook niet klagen imo. dat zou ik namelijk volledig begrijpen als je met 120 waar je 60 mag iemand doodrijdt.
ow maar hij rijdt overdag ook wel eens veel te hard. mijn grote teen zegt het dus klopt het.quote:Op zondag 15 april 2012 19:36 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En dat. Ik denk alleen dat er 3 uur 's nachts vrij weinig 5-jarigen rondzwerven. Maar goed, een 18-jarige fietster of 81-jarige brommobiel-bestuurder is net zo kwalijk.
met de juiste auto is 150 ook nog veiligquote:Op zondag 15 april 2012 19:39 schreef Yreal het volgende:
Maar dat jullie gaan lopen moraalridderen dat 100 rijden op de snelweg levensgevaarlijk is? Doe normaal
Alleen Duitse auto's zijn onaantastbaar, met welke snelheid dan ook.quote:Op zondag 15 april 2012 21:01 schreef Matty___ het volgende:
[..]
met de juiste auto is 150 ook nog veilig
nooit wil ik niet zeggen maar 120 in mijn 320d voelt als 80quote:Op zondag 15 april 2012 21:28 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Alleen Duitse auto's zijn onaantastbaar, met welke snelheid dan ook.
Daar krijg je echt nooit een ongeluk mee...echt niet.
Dat idee heb ik ook als ik in de auto van mijn vader rij.quote:Op zondag 15 april 2012 21:32 schreef Matty___ het volgende:
[..]
nooit wil ik niet zeggen maar 120 in mijn 320d voelt als 80
Rij eens tegen een boom aan, plotsklapse snelheidsverminderingen willen nog wel eens inzicht verschaffen.quote:Op zondag 15 april 2012 21:32 schreef Matty___ het volgende:
[..]
nooit wil ik niet zeggen maar 120 in mijn 320d voelt als 80
dit. en dan liever een boom dan dat je opeens moet remmen voor een fietser ofzo.quote:Op zondag 15 april 2012 21:45 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Rij eens tegen een boom aan, plotsklapse snelheidsverminderingen willen nog wel eens inzicht verschaffen.
heb meer problemen met mensen die 80 bij een schooltje rijden dan ik 150 op de snelweg. Kwestie van afstand houden en verkeer beetje inschatten.quote:Op zondag 15 april 2012 21:45 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Rij eens tegen een boom aan, plotsklapse snelheidsverminderingen willen nog wel eens inzicht verschaffen.
ja, en die keren dat het mis gaat mag de rest in de file staanquote:Op zondag 15 april 2012 21:54 schreef Matty___ het volgende:
[..]
heb meer problemen met mensen die 80 bij een schooltje rijden dan ik 150 op de snelweg. Kwestie van afstand houden en verkeer beetje inschatten.
tuurlijk altijd op de linker baanquote:Op zondag 15 april 2012 21:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ja, en die keren dat het mis gaat mag de rest in de file staanwaarom is dat toch bijna altijd op de meest linker rijstrook denk je. ik denk dat op de meest linker rijstrook de snelwegmongooltjes wonen.
Je kunt lullen als brugman, maar Matty (en co) hebben wél gelijk. Ik ben een nette automobilist; en áls ik een keertje 150 rij op de snelweg kijk ik écht wel of dat kan. Inschatten en opletten, da's t belangrijkst. Veel ongelukken komen juist door een gebrek daaraan bij veul automobilisten. (en op de snelweg gebeuren de minste ongelukken als ik mij niet vergis).quote:Op zondag 15 april 2012 21:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ja, en die keren dat het mis gaat mag de rest in de file staanwaarom is dat toch bijna altijd op de meest linker rijstrook denk je. ik denk dat op de meest linker rijstrook de snelwegmongooltjes wonen.
Zeg het maar nog een keer anders. De oorzaak van een ongeluk ligt niet zo zeer in de snelheid, maar de gereden snelheid bepaalt wel in grote mate het resultaat.quote:Op zondag 15 april 2012 21:54 schreef Matty___ het volgende:
Laat ik het anders zeggen. of ik met 120 of 150 een ongeluk met de snelweg krijg heeft hetzelfde resultaat. Het probleem is niet de snelheid maar het niet opletten van weggebruikers.
jaja maar laten we het zwart wit houden.quote:Op zondag 15 april 2012 22:05 schreef Descendent het volgende:
[..]
Je kunt lullen als brugman, maar Matty (en co) hebben wél gelijk. Ik ben een nette automobilist; en áls ik een keertje 150 rij op de snelweg kijk ik écht wel of dat kan. Inschatten en opletten, da's t belangrijkst. Veel ongelukken komen juist door een gebrek daaraan bij veul automobilisten. (en op de snelweg gebeuren de minste ongelukken als ik mij niet vergis).
als je vol tot stilstand moet komen is dat zeker zo. Daarom vooruit kijkend rijden. Het is niet zo dat er op eens een auto voor je stil staat. Er gaan eerst flink wat remlichten af en als je voldoende afstand houdt sta je op tijd stil .quote:Op zondag 15 april 2012 22:07 schreef OEM het volgende:
[..]
Zeg het maar nog een keer anders. De oorzaak van een ongeluk ligt niet zo zeer in de snelheid, maar de gereden snelheid bepaalt wel in grote mate het resultaat.
je probeert te impliceren dat je altijd 100 meter vrij zicht heb. als ik auto's op de linker rijstrook zie die te hard rijden zitten ze vaak ook nog te dicht op elkaar. omdat. mongooltjes die het snelste willen zijn.quote:Op zondag 15 april 2012 22:11 schreef Matty___ het volgende:
[..]
als je vol tot stilstand moet komen is dat zeker zo. Daarom vooruit kijkend rijden. Het is niet zo dat er op eens een auto voor je stil staat. Er gaan eerst flink wat remlichten af en als je voldoende afstand houdt sta je op tijd stil .
nou ben ik benieuwd hoe dat gaat. wil je zeggen dat er 2 autos die te hard rijden te weinig afstand houden met elkaar.quote:Op zondag 15 april 2012 22:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je probeert te impliceren dat je altijd 100 meter vrij zicht heb. als ik auto's op de linker rijstrook zie die te hard rijden zitten ze vaak ook nog te dicht op elkaar. omdat. mongooltjes die het snelste willen zijn.
wat voor auto rij jij eigenlijk?quote:Op zondag 15 april 2012 22:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je probeert te impliceren dat je altijd 100 meter vrij zicht heb. als ik auto's op de linker rijstrook zie die te hard rijden zitten ze vaak ook nog te dicht op elkaar. omdat. mongooltjes die het snelste willen zijn.
Het komt meestal omdat mensen geen rekening houden met elkaar.quote:Op zondag 15 april 2012 21:59 schreef Matty___ het volgende:
[..]
tuurlijk altijd op de linker baan. Misschien komt het door mensen die uitvoegen zonder te kijken? of mensen die hersenloos met 5m afstand achter elkaar aanrijden. Laat ik duidelijk stellen dat ik niet tot de bumperkleventd spitsrijders hoor.
Of mensen die nog even in de spits een notule lezenof geanimeerd met d;r beste vriendin bellen.
Gefeliciteerdquote:Op maandag 16 april 2012 00:00 schreef Tijn het volgende:
Vandaag +/- 200 km gereden, zonder irritaties
Alleen je eigen veiligheid natuurlijk, niet die van anderen, dat boeit niet.quote:Op zondag 15 april 2012 21:01 schreef Matty___ het volgende:
[..]
met de juiste auto is 150 ook nog veilig
Als ik op het laatste stuk naar huis zit (smalle weg, veel bochten en zeer in trek bij motorrijders) en ik zit achter zo'n "toerist", neem ik altijd veel afstand (heb toch meestal geen haast meer, zodra ik die weg op rijdt, ben ik thuisquote:Op maandag 16 april 2012 00:10 schreef 2cv het volgende:
Gister een tourrit gereden in een voor mij totaal onbekende omgeving over veelal smalle wegen. Om de 'locals' niet te irriteren ben ik meer dan eens in de berm gaan staan om ze er langs te laten.
Ik moet toegeven, ik weet nooit wat noord, oost, zuid of west is op de ring van Groningen, maar Julianaplein is zuid toch? En dan zou noord van de N46 moeten zijn (vanaf de eendenbek naar de Eemshavenweg) toch? De laatste keer dat ik daar reed (twee, drie weken geleden, ik ga normaal gesproken de 360 op) stonden er toch nog echt een hele batterij aan stoplichten! Hoewel ze bij Lewenborg natuurlijk bezig zijn...quote:Op zondag 15 april 2012 16:10 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Op de noordelijke ringweg staan geen verkeerslichten. Behalve bij de afslag naar de Bedumerweg.
Julianaplein is zuid inderdaad, N360 is oost, bij Zernike is noord en Friesestraatweg is west.quote:Op maandag 16 april 2012 08:08 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Als ik op het laatste stuk naar huis zit (smalle weg, veel bochten en zeer in trek bij motorrijders) en ik zit achter zo'n "toerist", neem ik altijd veel afstand (heb toch meestal geen haast meer, zodra ik die weg op rijdt, ben ik thuis) Toch vind ik het altijd heel vriendelijk als ze even (daar waar mogelijk) opzij gaan (ik zou het nooit "eisen").
[..]
Ik moet toegeven, ik weet nooit wat noord, oost, zuid of west is op de ring van Groningen, maar Julianaplein is zuid toch? En dan zou noord van de N46 moeten zijn (vanaf de eendenbek naar de Eemshavenweg) toch? De laatste keer dat ik daar reed (twee, drie weken geleden, ik ga normaal gesproken de 360 op) stonden er toch nog echt een hele batterij aan stoplichten! Hoewel ze bij Lewenborg natuurlijk bezig zijn...
Ok, dan hebben noord en zuid geen stoplichten (behalve julianaplein in zuid en daar op de hoek noord/oost in noord) Oost zit vol met stoplichten en west heeft er ook een zooi...quote:Op maandag 16 april 2012 08:23 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Julianaplein is zuid inderdaad, N360 is oost, bij Zernike is noord en Friesestraatweg is west.
Bij benadering, makkelijkste om uit te leggen denk ik
Volgens mij zitten er toch echt stoplichten aan het einde van de N46 op de ringweg, en dat is niet afslag Bedumerweg. Die zit daarvoor al.. Zit wel op de hoek noord/oost, maar ik vind het bij noord horen
Als je dan richting ringweg west gaat kom je alweer verkeerslichten tegen als je daar richting Assen/Drachten/A28/A7 gaat, dus ring west op rijd.
dat duurt een dag totdat iedereen dat ding weer in zijn geheugen heeft steunquote:Op maandag 16 april 2012 09:27 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ok, dan hebben noord en zuid geen stoplichten (behalve julianaplein in zuid en daar op de hoek noord/oost in noord) Oost zit vol met stoplichten en west heeft er ook een zooi...
Op wat blijkbaar zuid is (maar ik altijd als oost heb bestempeld) wordt of te hard gereden, of te langzaam. Alleen bij de flitspalen zie je altijd mensen in de ankers springen. Ze zouden dat ding eens een stuk richting eendebek moeten verplaatsen, kun je nog wat extra geld verdienen!
Eendebek? Wat bedoel je daarmee?quote:Op maandag 16 april 2012 09:27 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ok, dan hebben noord en zuid geen stoplichten (behalve julianaplein in zuid en daar op de hoek noord/oost in noord) Oost zit vol met stoplichten en west heeft er ook een zooi...
Op wat blijkbaar zuid is (maar ik altijd als oost heb bestempeld) wordt of te hard gereden, of te langzaam. Alleen bij de flitspalen zie je altijd mensen in de ankers springen. Ze zouden dat ding eens een stuk richting eendebek moeten verplaatsen, kun je nog wat extra geld verdienen!
Zo werd die nieuwe halve kruising/fly-over genoemd, in ieder geval bij de bouw van dat ding (bij de A7) En die naam is bij mij blijven hangenquote:Op maandag 16 april 2012 09:56 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Eendebek? Wat bedoel je daarmee?![]()
Maar inderdaad, de meesten rijden er 80-90. Bij de flitspalen 60-70
Ah die, heb die benaming daarvoor nog nooit gehoordquote:Op maandag 16 april 2012 10:53 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Zo werd die nieuwe halve kruising/fly-over genoemd, in ieder geval bij de bouw van dat ding (bij de A7) En die naam is bij mij blijven hangen(knooppunt Euvelgunne)
Ik denk om iedereen in beweging te houden, scheelt tijd, brandstof en uitstootquote:Op maandag 16 april 2012 11:10 schreef Yreal het volgende:
klinkt als een interessant projectgok om alle vrachtwagens in beweging te houden?
Met de auto ook hoor! Tenzij er weer zo'n slimmerd denkt naar de linkerbaan te moeten gaan om vervolgens langzamer te gaan rijden dan die rechter (want die bocht is toch best eng hoor!) Of, nog leuker, behoorlijk in de remmen gaat (eugh!) in die bocht.... Ik moet toegeven, het is het enige stukje weg waar ik me echt niet aan de maximum van 50 houd...quote:Op maandag 16 april 2012 11:20 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ah die, heb die benaming daarvoor nog nooit gehoord
Zijn wel leuke bochtjes om met de motor te rijden
Is een mooie uitvinding inderdaad. In Eindhoven en Amsterdam is het ook op een aantal plaatsen al toegepast.quote:Op maandag 16 april 2012 11:10 schreef Yreal het volgende:
klinkt als een interessant projectgok om alle vrachtwagens in beweging te houden?
Hehe, alsof je treurig 50 gaat rijden waar 80 de max is op een 2x2 wegquote:Op maandag 16 april 2012 10:57 schreef mighty_myte het volgende:
Ik erger me altijd aan mensen die zich niet aan de snelheid houden bij een groene golf metsnelheidsadvies. Dit dus:
[ afbeelding ]
Staat er 50 op het bord, dan heb je gewoon groen als je bij het stoplicht aankomt.
Helaas zijn er sukkels die dan toch gewoon 70 gaan rijden. Die staan dus voor rood.
Als jij dan met je 50km/h aankomt bij het stoplicht staat die sukkel dus voor je stil/in de weg en moet je alsnog remmen omdat die randdebiel zo graag snel voor rood wil staan.
Dit maak ik bijna dagelijks mee en ik krijg steeds meer de neiging een enorme bullbar op mijn auto te zetten en ze gewoon weg te duwen als ze onnodig voor rood staan.
Hehequote:Op maandag 16 april 2012 12:44 schreef OEM het volgende:
[..]
Hehe, alsof je treurig 50 gaat rijden waar 80 de max is op een 2x2 weg
Ik rij daar meestal 2x de adviessnelheid, dan ben ik 1 verkeerslichtcyclus sneller.
Joepiequote:Hehe, alsof je treurig 50 gaat rijden waar 80 de max is op een 2x2 weg
Ik rij daar meestal 2x de adviessnelheid, dan ben ik 1 verkeerslichtcyclus sneller.
Als je vrachtwagenchauffeurs niet als ubermenschen beschouwt die alles mogen doen en laten wat god verboden heeft, is het trollen. Sure.quote:Op maandag 16 april 2012 15:25 schreef Daeron het volgende:
Niet op ingaan, meneer liep een paar topics terug al te trollen.
kwam vanochtend nog zo'n moeilijk ventje tegen op de A7, stond in de file beetje dicht tegen de middenlijn aan, had niet eens in de gaten dattie eraan kwam, staat nog niet eens stil of geeft volgas met toeteren erbij, kapot stoer johquote:Op donderdag 12 april 2012 21:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Kom die motorrijders die levensmoe echt dagelijks op de A7/A8/A10 tegen.
En dan nog boos zijn ook als je ze geen ruimte geeft.
Kijk dan in je spiegels en rij es in het midden van je baanquote:Op maandag 16 april 2012 16:34 schreef MrKikker het volgende:
[..]
kwam vanochtend nog zo'n moeilijk ventje tegen op de A7, stond in de file beetje dicht tegen de middenlijn aan, had niet eens in de gaten dattie eraan kwam, staat nog niet eens stil of geeft volgas met toeteren erbij, kapot stoer joh
Of je gaat in fileverkeer gewoon zo veel mogelijk links rijden als je op de linkerstrook zit cq rechts op de rechterstrook. Zoals het hoort.quote:Op maandag 16 april 2012 16:34 schreef MrKikker het volgende:
[..]
kwam vanochtend nog zo'n moeilijk ventje tegen op de A7, stond in de file beetje dicht tegen de middenlijn aan, had niet eens in de gaten dattie eraan kwam, staat nog niet eens stil of geeft volgas met toeteren erbij, kapot stoer joh
Dat hoeft niet eens, maar iig wel in het middenquote:Op maandag 16 april 2012 16:56 schreef OEM het volgende:
[..]
Of je gaat in fileverkeer gewoon zo veel mogelijk links rijden als je op de linkerstrook zit cq rechts op de rechterstrook. Zoals het hoort.
Of je blijft gewoon in je baan, mafketelquote:Op maandag 16 april 2012 16:34 schreef MrKikker het volgende:
[..]
kwam vanochtend nog zo'n moeilijk ventje tegen op de A7, stond in de file beetje dicht tegen de middenlijn aan, had niet eens in de gaten dattie eraan kwam, staat nog niet eens stil of geeft volgas met toeteren erbij, kapot stoer joh
Volgens mij zit je gewoon op je baan hoor, als je tussen de lijnen staat. Wat ik begrijp is dat hij wel op z'n baan stond, maar wat meer naar rechts ipv in het midden. Je mag de hele breedte van je baan gebruiken...quote:Op maandag 16 april 2012 18:24 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Of je blijft gewoon in je baan, mafketel
ditquote:Op dinsdag 17 april 2012 07:34 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Volgens mij zit je gewoon op je baan hoor, als je tussen de lijnen staat. Wat ik begrijp is dat hij wel op z'n baan stond, maar wat meer naar rechts ipv in het midden. Je mag de hele breedte van je baan gebruiken...
Het is inderdaad niet wettelijk bepaald, het is een gedragscode met bijbehorende gedragsregels (http://www.motorplatform.nl/samenspelindefile.htm)quote:Op dinsdag 17 april 2012 09:19 schreef MrKikker het volgende:
[..]
ditstond gewoon in m'n eigen rijstrook, maar kennelijk iets te dicht bij de scheidingslijn
daarnaast, waarom MOET ik in een file zo dicht mogelijk bij de zijkant van de linker cq rechterbaan gaan rijden? is het wettelijk bepaald dat motoren vrij baan moeten hebben in een file? dacht nog altijd dat dat fatsoen was.
fatsoen waar ik me aan hou, daar niet van. ik geef motorrijders altijd de ruimte, de enkele zure keer dat ik dat niet doe (niet expres) krijg ik gelijk zo'n opgefokte boomklever over me heen.
Ik ga er als motorrijder altijd van uit dat een automobilist me niet ziet als ik tussen de file door rij.quote:Op maandag 16 april 2012 16:34 schreef MrKikker het volgende:
[..]
kwam vanochtend nog zo'n moeilijk ventje tegen op de A7, stond in de file beetje dicht tegen de middenlijn aan, had niet eens in de gaten dattie eraan kwam, staat nog niet eens stil of geeft volgas met toeteren erbij, kapot stoer joh
Vandaar dat je het er nu nog over hebt.quote:Op dinsdag 17 april 2012 09:31 schreef MrKikker het volgende:
tuurlijk! kon er daarna ook geen seconde mee zitten maar viel me wel op dat de motorrijder zich meteen benadeeld voelt.
Het is gewoon bij wet toegestaan dus gewoon ruimte geven. Dat gedoe over gunst. Je zou andere mensen ruimte geven zeg. Overigens rijd ik geen motor.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:05 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Vandaar dat je het er nu nog over hebt.![]()
Maare...je hebt niets verkeerd gedaan dus die motorrijder moet niet miepen.
Het is een gunst dat ze tussen de auto's door mogen en geen eis.
Nadenken valt niet mee zie ik al.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:53 schreef Panthera. het volgende:
Het is gewoon bij wet toegestaan dus gewoon ruimte geven. Dat gedoe over gunst. Je zou andere mensen ruimte geven zeg. Overigens rijd ik geen motor.
het is toch niet volgens de wit toegestaan? Het is gedoogd naar mijn weten. Maar damn wat een nutteloze discussiequote:Op dinsdag 17 april 2012 12:59 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Nadenken valt niet mee zie ik al.
Die mensen laat ik er vaak ook niet al te vlug tussen met de auto, en weet je waarom?quote:Op zondag 15 april 2012 22:03 schreef Matty___ het volgende:
of nog beter mensen die je bij het ritsen niet tussen laten omdat je tot aan de streept rijdt en niet als de rest al 250m eerder. Het stuk asfalt ligt er niet voor niets.
Beter nog, er staat helemaal niks over in de wet. Dit is al in 1991 aangepast, dus ik weet niet hoelang geleden jij je rijlessen hebt gehaald..quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:03 schreef resque het volgende:
[..]
het is toch niet volgens de wit toegestaan? Het is gedoogd naar mijn weten. Maar damn wat een nutteloze discussie
Mjah, er stond in de wet, dat je niet met meer dan één voertuig gebruik mocht maken van dezelfde rijstrook, waardoor het dus eigenlijk verboden was. Dat regeltje hebben ze er in 1991 uit gehaald, waardoor het dus nu mogelijk is om tussen de file door te rijden, dit is dus inderdaad toegestaan (omdat het niet verboden is) maar er staat nergens in de wet dat motorrijders récht hebben om ertussendoor te rijden, dus als er een flapdrol niet aan de kant gaat, heb je geen poot om op te staan.quote:
Klopt, echter zijn er dus wel zaken geweest waarbij de automobilist in de file van rijbaan wisselde waardoor de motorrijder ten val kwam.quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, er stond in de wet, dat je niet met meer dan één voertuig gebruik mocht maken van dezelfde rijstrook, waardoor het dus eigenlijk verboden was. Dat regeltje hebben ze er in 1991 uit gehaald, waardoor het dus nu mogelijk is om tussen de file door te rijden, dit is dus inderdaad toegestaan (omdat het niet verboden is) maar er staat nergens in de wet dat motorrijders récht hebben om ertussendoor te rijden, dus als er een flapdrol niet aan de kant gaat, heb je geen poot om op te staan.
Het recht is krom in Nerderland
Jep, als je je aan de filerichtlijn houdt, ben je redelijk zeker van het winnen van een zaak tegen een van rijbaan veranderende blikker, domweg omdat hij een speciale verrichting doet, en zich ervan dient te vergewissen of dat kan..quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:31 schreef lipjes het volgende:
[..]
Klopt, echter zijn er dus wel zaken geweest waarbij de automobilist in de file van rijbaan wisselde waardoor de motorrijder ten val kwam.
De motorrijder werd hierbij als zwakke verkeersdeelnemer gezien en won uiteindelijk de rechtszaak, zal eens kijken of ik dit nog kan vinden, stond geloof ik op de site van MAG
correctie, stond ook op motorplatform
http://www.motorplatform.nl/samenindefile/file1.pdf
http://www.motorplatform.nl/samenindefile/file2.pdf
http://www.motorplatform.nl/samenindefile/file3.pdf
Ja, als je als motorrijder je aan de richtlijnen houdt, kan de bestuurder van die auto ook anticiperen... Het probleem blijft altijd de schrik reactie. Als ik ineens iemand naast me zie die ik helemaal niet verwacht had te zien (als ik stil, of bijna stil sta, in de file, kijk ik niet elke 5 seconden in m'n linker spiegel, vreemd genoeg...), kan ik ineens een rare beweging maken...quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jep, als je je aan de filerichtlijn houdt, ben je redelijk zeker van het winnen van een zaak tegen een van rijbaan veranderende blikker, domweg omdat hij een speciale verrichting doet, en zich ervan dient te vergewissen of dat kan..
Die mensen maken gewoon optimaal gebruik van het asfaltquote:Op dinsdag 17 april 2012 13:06 schreef lipjes het volgende:
[..]
Die mensen laat ik er vaak ook niet al te vlug tussen met de auto, en weet je waarom?
Het zijn dezelfde mensen die mij 1km eerder al bumperklevend wilde inhalen.
Het bord ritsen vanaf hier staat daar niet voor niks, tenzij je niet anders kan snelheid aanpassen en rustig ertussen komen.
Maar niet expres tot het einde doorrijden onder het mom van: dan moet ik er tussen dus dan heeft de rest ook maar voor MIJ aan de kant te gaan.
Gaat me meer om de spitstroken op de linkerbaan zoals op de A27.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:01 schreef H-D het volgende:
[..]
Die mensen maken gewoon optimaal gebruik van het asfalt
Waarom zou je meteen bij ritsen vanaf hier al naar links gaan? Het is toch ook 'vanaf' ..je kan net zo goed gewoon stukje doorrijden. Schiet ook lekker op.
Daarom is het ook wel fijn als je bij het filerijden gewoon die ruimte alvast vrij laat, dan hoef je niet op te letten ook.quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:09 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ja, als je als motorrijder je aan de richtlijnen houdt, kan de bestuurder van die auto ook anticiperen... Het probleem blijft altijd de schrik reactie. Als ik ineens iemand naast me zie die ik helemaal niet verwacht had te zien (als ik stil, of bijna stil sta, in de file, kijk ik niet elke 5 seconden in m'n linker spiegel, vreemd genoeg...), kan ik ineens een rare beweging maken...
Mensen die niet spiegelen bij speciale verichtingen (zoals van baan verwisselen) zijn natuurlijk net zo fout als een motorrijder die zich met een veel te hoge snelheid tussen de rijen door wringt...
ook
Ik haal op snelwegen met spitsstrook aan de rechterkant tegenwoordig standaard rechts in. Ga niet telkens twee rijstroken wisselen omdat mensen niet snappen wat een groene pijl boven een rijstrook betekent. Heb ook wel eens gehoord dat politie dat geen probleem vind als je het maar netjes doet. En anders ach, wat is de kans...quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:22 schreef Tijn het volgende:
Ik erger me niet zo vaak in het verkeer, maar vanochtend was ik niet zo blij. Ik heb iemand rechts ingehaald en dat wil ik normaal gesproken niet doen, maar ik wist niet hoe ik de situatie anders op moest lossen. Het was op de Kardinaal de Jongweg in Utrecht, waar je 70 mag en een groene golf hebt. Als je dus gewoon netjes 70 rijdt, dan haal je alle stoplichten en is het een hele relaxte weg. Zier hier: http://g.co/maps/p99bw
Na de tweede rotonde rij ik zelf op de rechterrijbaan. Voor me zie ik iemand naderen die veel te langzaam gaat. Maar net voordat ik naar links wil gaan om in te halen, gaat diegene ook naar links. Nu rijdt 'ie dus op de linkerbaan met hooguit 50. Argh!
Wat moet je nou met zoiemand? Er ook links achter gaan hangen terwijl je 20 km/u onder de snelheidslimiet rijdt en ook nog eens alle verkeerslichten mist?Nou, ik ben er dus rechts voorbij gegaan. Niet bepaald de schoonheidsprijs, maar ik weet echt niet wat je anders moet. Ik hoop dat een agent dat eventueel ook zou begrijpen.
Wat een vooroordelen! Ik gebruik nooit lipstick... Maar ik kijk wel eens naar m'n navigatie systeem, of links (of rechts) van me (afhankelijk van in welke baan ik zitquote:Op dinsdag 17 april 2012 15:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Daarom is het ook wel fijn als je bij het filerijden gewoon die ruimte alvast vrij laat, dan hoef je niet op te letten ook.![]()
En als je van die stilstaande tijd gebruik maakt om je lipjes weer mooi rood te verven en je schiet uit omdat je schrikt als er een motorrijder langs komt rijden, komt dat veelal omdat je in de verkeerde spiegel kijkt, want blijkbaar gebeuren er dan toch nog dingen om je auto heen die het kijken in je buitenspiegels rechtvaardigen
Gewoon doen, vinden motorrijders fijn, soms krijg je nog wel eens een [ afbeelding ] ook
Meestal zit er nog best veel ruimte na dat bord dus dan, als ik al op de linkerbaan rij, ga ik echt niet meteen invoegen. Dan maak ik van de gelegenheid gebruik om door te rijden en zo rond het eind er wel tussen te gaan. Veel handiger imo.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:05 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Hoe ik het zie is dat wanneer er staat "vanaf hier" dat je probeert in te voegen dus niet blind doorrijdt naar het einde in de hoop dat ze je er daar tussen laten...
Meer als 600 meter ben ik nog nooit tegengekomenquote:Op dinsdag 17 april 2012 15:15 schreef H-D het volgende:
[..]
Meestal zit er nog best veel ruimte na dat bord dus dan, als ik al op de linkerbaan rij, ga ik echt niet meteen invoegen. Dan maak ik van de gelegenheid gebruik om door te rijden en zo rond het eind er wel tussen te gaan. Veel handiger imo.
Dat is toch best veel cq genoeg reden om door te rijden?quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:15 schreef lipjes het volgende:
[..]
Meer als 600 meter ben ik nog nooit tegengekomen
Nja ik rij 'm zelf ook weleens tot het einde om er daar weer tussen te gaan dusja ieder z'n ding ofzoquote:Op dinsdag 17 april 2012 15:06 schreef lipjes het volgende:
[..]
Gaat me meer om de spitstroken op de linkerbaan zoals op de A27.
Daar knallen mensen zo snel mogelijk eroverheen, bumperklevend en al om daarna er aan het eind zo snel mogelijk weer per-se tussen te moeten.
Die op de rechterbaan vind ik zelf ook een stuk prettiger, mensen die daar rijden zijn wat mij betreft ook iets socialer valt me op.
als het goed is heb je bij je rijles geleerd dat je na het bord 600 meter beter niet meer kan inhalen op als je een afrit van de snelweg wilt hebben.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:17 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat is toch best veel cq genoeg reden om door te rijden?
Niet zo happenquote:Op dinsdag 17 april 2012 15:14 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Wat een vooroordelen! Ik gebruik nooit lipstick... Maar ik kijk wel eens naar m'n navigatie systeem, of links (of rechts) van me (afhankelijk van in welke baan ik zit). Of er zitten voor me een paar eikels te kloten (je kent dat wel, continue slingeren, van baan wisselen, etc). En m'n normale manier van kijken is nog steeds vooruit en niet achteruit...
Zou goed kunnen. Maar toch vind ik het soms handig om het toch wel te doen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:20 schreef lipjes het volgende:
[..]
als het goed is heb je bij je rijles geleerd dat je na het bord 600 meter beter niet meer kan inhalen op als je een afrit van de snelweg wilt hebben.
Denk dat dat hier ook wel van toepassing is
Fileflirten kan ook prima met een motorrijder als die even moet wachten omdat er geen ruimte isquote:Op dinsdag 17 april 2012 15:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Niet zo happen![]()
Navi doet weinig in de file, die zegt dat je 4 km/u rijdt en dawast, en fileflirten doe je maar als er geen motorrijders langskomen![]()
Gewoon lekker de ruimte vrijlaten voor motorrijders, en niet schrikken als er eentje langskomt
quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:29 schreef lipjes het volgende:
[..]
Fileflirten kan ook prima met een motorrijder als die even moet wachten omdat er geen ruimte is
Even offtopic: ik heb me altijd afgevraagd waarom de bestuurderskant van m'n Yaris wel een spiegeltje had en de bijrijders kant niet.... Niet dat ik dat ding ooit gebruikt heb, maar toch...quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Niet zo happen![]()
Navi doet weinig in de file, die zegt dat je 4 km/u rijdt en dawast, en fileflirten doe je maar als er geen motorrijders langskomen![]()
Gewoon lekker de ruimte vrijlaten voor motorrijders, en niet schrikken als er eentje langskomt
N360 gok ik? Daar rij ik meestal tussen de 90 en 100 en op het stuk tussen Wirdum - Appingedam nog iets harder en erger me altijd aan mensen die daar 85 of langzamer rijdenquote:Op dinsdag 17 april 2012 15:36 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Even offtopic: ik heb me altijd afgevraagd waarom de bestuurderskant van m'n Yaris wel een spiegeltje had en de bijrijders kant niet.... Niet dat ik dat ding ooit gebruikt heb, maar toch...
En ik schrik niet als die motorrijder zich netjes aan de ongeschreven regels houdt! Meestal zie je ze wel aankomen met de combinatie binnen- en buitenspiegel, maar sommige komen zo vreemd vanuit allerlei hoeken gedoken (of zo lijkt het dan) dat ze ineens naast je staan...
Heb ik op weg naar m'n werk ook wel eens (voornamelijk op woensdag en vrijdag). Rijd je lekker (op de begrenzer op 88) op een 80km weg, geen afritten, en recht. Kijk je in binnenspiegel, weg achter je is helemaal leeg, alleen helemaal op het eind zie je een paar koplampen (is toch echt een km of 2). Zit er 3 minuten later ineens een auto naast je...
Ja, maar dan flirt je niet met de auto die blokkeerd maar de auto die daarachter staatquote:Op dinsdag 17 april 2012 15:36 schreef BertV het volgende:
[..]![]()
Maar expres blokkeren, wat in de praktijk wellicht minder vaak gebeurd dan per ongeluk, blijft echt een afknapper...
Ah! is dát de opzet van het verhaalquote:Op dinsdag 17 april 2012 15:29 schreef lipjes het volgende:
[..]
Fileflirten kan ook prima met een motorrijder als die even moet wachten omdat er geen ruimte is
Valt wel mee toch? als het goed is (en dat is het idd niet altijd) rijdt een motorrijder in de file tussen rijstrook 1 en 2, dus de meest linker baan en de 2e, en alleen maar dáár tussen de file door. dit omdat als je er overal tussendoor gaat rijden, mensen ruimte gaan maken, en daardoor op de andere strook er wellicht een motorrijder in de knel komt.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:36 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Even offtopic: ik heb me altijd afgevraagd waarom de bestuurderskant van m'n Yaris wel een spiegeltje had en de bijrijders kant niet.... Niet dat ik dat ding ooit gebruikt heb, maar toch...
En ik schrik niet als die motorrijder zich netjes aan de ongeschreven regels voorgeschreven filerichtlijn houdt! Meestal zie je ze wel aankomen met de combinatie binnen- en buitenspiegel, maar sommige komen zo vreemd vanuit allerlei hoeken gedoken (of zo lijkt het dan) dat ze ineens naast je staan...
Heb ik op weg naar m'n werk ook wel eens (voornamelijk op woensdag en vrijdag). Rijd je lekker (op de begrenzer op 88) op een 80km weg, geen afritten, en recht. Kijk je in binnenspiegel, weg achter je is helemaal leeg, alleen helemaal op het eind zie je een paar koplampen (is toch echt een km of 2). Zit er 3 minuten later ineens een auto naast je...
Waar in Nijmegen?quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ah! is dát de opzet van het verhaal
[..]
Valt wel mee toch? als het goed is (en dat is het idd niet altijd) rijdt een motorrijder in de file tussen rijstrook 1 en 2, dus de meest linker baan en de 2e, en alleen maar dáár tussen de file door. dit omdat als je er overal tussendoor gaat rijden, mensen ruimte gaan maken, en daardoor op de andere strook er wellicht een motorrijder in de knel komt.
Bij verkeerslichten mag je er alleen tussendoor als een dubbele rijstrook voor die richting is, en dan is het alleen maar handig als je daadwerkelijk ruimte hebt om tot vooraan door te rijden, anders sta je tussen 2 rijen stilstaand verkeer in op het moment dat dat begint te rijden, da's niet fijn.
Ik stond pas in Nijmegen ergens op een plek waar ik er wel tussendoor mocht, maar eigenlijk niet kon omdat de voorste auto's te ver naar elkaar toe stonden, dus ik stond braaf achter de voorste 2 auto's in de rij. komt er ook ineens vanuit het niets langs de rechterstoeprand een josti langszetten die dan alsnog zonodig vooraan moest staan![]()
Je rechterbuitenspiegel is overigens niet verplicht, en in sommige gevallen dus zelfs een optie, belachelijk, maar waar
Denk het, de dame in kwestie spreekt dat gewoon af met de auto voor haar.quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ah! is dát de opzet van het verhaal
Hij is verplicht als je geen gebruik kunt maken van je binnenspiegel....quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:06 schreef Sounddragon het volgende:
Je rechterbuitenspiegel is overigens niet verplicht, en in sommige gevallen dus zelfs een optie, belachelijk, maar waar
85 op je teller of op tomtom? Want ik rijd 87 op m'n teller (ongeveer 82 op tomtom) (en netjes 55 op het stuk van ten boer naar de rotonde, waar je ook maar 50 mag maar wat de meesten niet weten volgens mij, daar heb ik ook regelmatig iemand die m'n trekhaak zoekt... je ziet ze zichzelf dan opvreten: zal ik er voorbij gaan of niet, aangezien er dubbele doorgetrokken strepen staanquote:Op dinsdag 17 april 2012 15:37 schreef Tankiej het volgende:
[..]
N360 gok ik? Daar rij ik meestal tussen de 90 en 100 en op het stuk tussen Wirdum - Appingedam nog iets harder en erger me altijd aan mensen die daar 85 of langzamer rijden
Als je goed les hebt gehad, heb je ook geleerd ZONDER de rechterbuitenspiegel te rijden.quote:[b]Op dinsdag 17 april 2012 16:06
Je rechterbuitenspiegel is overigens niet verplicht, en in sommige gevallen dus zelfs een optie, belachelijk, maar waar
Graafseweg; verkeerslichten voor het KK-plein.quote:
zet het af tegen die keren die je te hard rijdt en dan valt het wel mee.quote:Op dinsdag 17 april 2012 17:07 schreef Descendent het volgende:
Met het voertuig met onderstaand kenteken is een verkeersvoorschrift overtreden.... bla bla bla...
Plek: A28 (bij 't Harde)
Toegestane snelheid: 120
Gemeten snelheid: 129
Gecorrigeerde snelheid: 125
Misschien wel de grootste irritatie van allemaal.....
Zo'n lullig aantalletje km's; rustig op de weg; kon echt heul geen kwaad...
(en ja, ik weet het: eigen schuld enzo.... maar toch denk ik nu zo iets van: Ga boeven vangen!![]()
Ach, je had zeker 140 op de teller..quote:Op dinsdag 17 april 2012 17:07 schreef Descendent het volgende:
Met het voertuig met onderstaand kenteken is een verkeersvoorschrift overtreden.... bla bla bla...
Plek: A28 (bij 't Harde)
Toegestane snelheid: 120
Gemeten snelheid: 129
Gecorrigeerde snelheid: 125
Misschien wel de grootste irritatie van allemaal.....
Zo'n lullig aantalletje km's; rustig op de weg; kon echt heul geen kwaad...
(en ja, ik weet het: eigen schuld enzo.... maar toch denk ik nu zo iets van: Ga boeven vangen!![]()
Hoeft lang niet. Bij sommige auto's wijkt de teller maar een paar kilometer af, bij de auto van mijn ouders bijvoorbeeld op die snelheid iets van 3 km/h.quote:Op dinsdag 17 april 2012 17:27 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ach, je had zeker 140 op de teller..
Ik heb geen tomtom, dus tellerquote:Op dinsdag 17 april 2012 16:21 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Hij is verplicht als je geen gebruik kunt maken van je binnenspiegel....
[..]
85 op je teller of op tomtom? Want ik rijd 87 op m'n teller (ongeveer 82 op tomtom) (en netjes 55 op het stuk van ten boer naar de rotonde, waar je ook maar 50 mag maar wat de meesten niet weten volgens mij, daar heb ik ook regelmatig iemand die m'n trekhaak zoekt... je ziet ze zichzelf dan opvreten: zal ik er voorbij gaan of niet, aangezien er dubbele doorgetrokken strepen staan) En mij krijg je niet opgejut want die begrenzer!
Maar toen bleek dat je rond de 140 mocht rijden voordat je beboet kon worden op trajecten waar de limiet nu 130 is, was de Tweede Kamer te klein.quote:Op dinsdag 17 april 2012 17:32 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ja, je moet ergens een grens trekken, maar de grens is nergens zo laag als in Nederland. Begin bij 130 te bekeuren en het is al een stuk redelijker.
*Exact* dezelfde locatie. Maar dit keer ziet die achterlijke bouwstakker dat ik er aan kom maar besluit toch om die geparkeerde auto heen te rijden waardoor ik in de ankers moet. Echt, ik ben in staat daar nog eens met een bulldozer langs te rijden en dan rem ik niet.quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:48 schreef 2cv het volgende:
Links op de weg staat een auto geparkeerd. Daarom is er te weinig ruimte om daar elkaar te passeren. Ik kom aanrijden en tegenligger 1 gaat om de geparkeerde auto heen. Dat past prima. Tegenligger 2 gaat ook om de geparkeerde auto heen. Dat is wat krap, maar het kan. Tegenligger 3 gaat ook om de geparkeerde auto heen. Dat kan alleen schadevrij als ik rem. Aangezien meneer tijd zat heeft gehad om mij te zien (hij had een hoge auto en de auto's waar hij achter reed gaan niet zo hard), mij voorrang hoort te geven en dit hele verhaal al 'tig' keer eerder gebeurd is rem ik steeds later. Dit keer heb ik een paar fraaie zwarte strepen op het wegdek achter gelaten en hopelijk zit die idioot in z'n pc hoofttractor nu nog na te trillen.
remmen doen het toch altijd, gewoon remmen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:48 schreef Mwanatabu het volgende:
Vanochtend nog een zweet-in-de-bilnaad-momentje...
Linker en rechterrijbaan zitten vrij vol, ik haal een vrachtwagen in, zie dat het ervoor ook weer vol zit en moet dus even links blijven rijden in de drukte daarvoor en zoek een plek om weer rechts in te kunnen voegen. Alles zowel links als rechts rijdt nu 100.
Enter het jakkerende bedrijfsbusje ( kenteken 9-VPX-41, hallo kuttekop als je dit leest). Al snel kan ik het kenteken niet meer lezen en kan ik zelfs zijn koplampen niet meer zien in de binnenspiegel. Ik kan nog steeds niet naar rechts, hoewel ik het stuk ongeluk achter mij graag langs zal laten. Voor mij rijdt het gewoon niet door.
Dan komt kuttekop nummer twee rechts naast mij, ook een busje, op het idee dat het links vast sneller gaat. Ik word al zenuwachtig als ik hem zijn knipperlicht out of the blue aan zie zetten want hij zit gewoon pal naast me. Daar weet hij wel wat op: hij raast naar voren tot enkele decimeters van de bumper van de wagen voor hem en begint langzaam naar links te douwen. Ik kan dus niet remmen door de klootviool achter me, laat het gas dus maar los en zie met mijn mond open hoe het busje voor mij met echt zo weinig ruimte invoegt dat ik ook daarvan geen kenteken meer zie. Ik doe de volgende halve minuut mijn best zindelijk te blijven en iets meer ruimte te krijgen tussen deze twee klapmongolen op vier wielen.
En oh ja, uiteindelijk had ik gewoon dezelfde afslag als het busje voor mij he, hij was letterlijk geen meter opgeschoten ten opzichte van mij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
Daar hebben ze de toeter voor uitgevonden en de middelvingerquote:Op dinsdag 17 april 2012 19:48 schreef Mwanatabu het volgende:
Vanochtend nog een zweet-in-de-bilnaad-momentje...
Linker en rechterrijbaan zitten vrij vol, ik haal een vrachtwagen in, zie dat het ervoor ook weer vol zit en moet dus even links blijven rijden in de drukte daarvoor en zoek een plek om weer rechts in te kunnen voegen. Alles zowel links als rechts rijdt nu 100.
Enter het jakkerende bedrijfsbusje ( kenteken 9-VPX-41, hallo kuttekop als je dit leest). Al snel kan ik het kenteken niet meer lezen en kan ik zelfs zijn koplampen niet meer zien in de binnenspiegel. Ik kan nog steeds niet naar rechts, hoewel ik het stuk ongeluk achter mij graag langs zal laten. Voor mij rijdt het gewoon niet door.
Dan komt kuttekop nummer twee rechts naast mij, ook een busje, op het idee dat het links vast sneller gaat. Ik word al zenuwachtig als ik hem zijn knipperlicht out of the blue aan zie zetten want hij zit gewoon pal naast me. Daar weet hij wel wat op: hij raast naar voren tot enkele decimeters van de bumper van de wagen voor hem en begint langzaam naar links te douwen. Ik kan dus niet remmen door de klootviool achter me, laat het gas dus maar los en zie met mijn mond open hoe het busje voor mij met echt zo weinig ruimte invoegt dat ik ook daarvan geen kenteken meer zie. Ik doe de volgende halve minuut mijn best zindelijk te blijven en iets meer ruimte te krijgen tussen deze twee klapmongolen op vier wielen.
En oh ja, uiteindelijk had ik gewoon dezelfde afslag als het busje voor mij he, hij was letterlijk geen meter opgeschoten ten opzichte van mij.
Nou ik denk dat als je vol in je toeter gaat hangen dat men dat wel opmerkt.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:00 schreef Mwanatabu het volgende:
Gas loslaten is de enige optie voor mij en dat deed ik dus ook. Toeteren op de snelweg is denk ik niet echt nuttig, helemaal als het is tegen degene achter je. Mensen voor je kun je flitsen (maar niet als je bezig bent met een marge van 25 cm aan beide kanten te rijden). Middelvingers doe ik echt niet aan, ik heb echt geen zin in opgefokte spelletjes met 100km p/u.
Niet gas loslaten om ruimte te maken zodat je voorkomt dat iemand je fysiek raakt, maar gas los laten om duidelijk te maken dat die idioot achter je moet ophouden met kleven. Je laat dus een (heel) groot gat voor je open. Wanneer je achterligger weer achter de vrachtwagen zit die hij in wil halen geef je gas bij.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:00 schreef Mwanatabu het volgende:
Gas loslaten is de enige optie voor mij en dat deed ik dus ook. Toeteren op de snelweg is denk ik niet echt nuttig, helemaal als het is tegen degene achter je. Mensen voor je kun je flitsen (maar niet als je bezig bent met een marge van 25 cm aan beide kanten te rijden). Middelvingers doe ik echt niet aan, ik heb echt geen zin in opgefokte spelletjes met 100km p/u.
Je was met de kleine auto zeker.... dan flik je minder snel ff een actie die dat soort mongolen verdienen (want zij zijn toch 'sterker'...) helaasquote:Gas loslaten is de enige optie voor mij en dat deed ik dus ook. Toeteren op de snelweg is denk ik niet echt nuttig, helemaal als het is tegen degene achter je. Mensen voor je kun je flitsen (maar niet als je bezig bent met een marge van 25 cm aan beide kanten te rijden). Middelvingers doe ik echt niet aan, ik heb echt geen zin in opgefokte spelletjes met 100km p/u.
Meh; ik zet de cc meestal op 130.... Misschien was ik net ff aan t inhalen oid....quote:Op dinsdag 17 april 2012 17:27 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ach, je had zeker 140 op de teller..
Nee, was in de Bora dit. Achterspiegel frotten heb ik inderdaad nog gedaanquote:Op dinsdag 17 april 2012 20:05 schreef Descendent het volgende:
[..]
Je was met de kleine auto zeker.... dan flik je minder snel ff een actie die dat soort mongolen verdienen (want zij zijn toch 'sterker'...) helaas
Ik had vandaag nog één potentiele bumperklever die zich opeens bedacht toen ie zag dat ie een aardig bakbeest aan t opkleven was; althans zo leek het want: Hij zat eerst heul snel dichtbij; 5 seconden op mn bumper en daarna keurig afstand.... Of misschien zag ie mn trekhaak...![]()
Wat ook wel eens helpt is ff aan je achteruitkijkspiegel frutten; hen ff duidelijk te laten zien dat je ze gezien hebt (en dat je ze irritant vindt.). Wanneer dat niet helpt ga ik irritant doen tegen ze (gas los, ff remlichtjes laten zien indien niemand achter hen etc... )
Dat merk ik met mijn huidige auto. De teller wijkt minder af dan bij mijn vorige auto. Dus ik krijg nu sneller boetes dan eerst. ik moet toch eens aanleren om 5 km/u minder hard te rijden dan vroeger. Maar ik zeur er niet om. Eigen schuld dikke bult.quote:Op dinsdag 17 april 2012 17:32 schreef Panthera. het volgende:
Hoeft lang niet. Bij sommige auto's wijkt de teller maar een paar kilometer af, bij de auto van mijn ouders bijvoorbeeld op die snelheid iets van 3 km/h.
Niet bij mijn bakje, die begint eerst met remmen en dan gaan de lichten een keertje aan.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:52 schreef densmee het volgende:
[..]
remmen doen het toch altijd, gewoon remmen.
de lichten gaan eerder branden dan dat je remdruk hebt
Gewoon in je rem stampen ja. Ken je je auto, dan weet je het moment dat je remlichten aangaan. Keer een idioot achter me die liep te knipperen en te drukken terwijl er een vrachtwagen invoegde (die ik gewoon ruimte gaf). Ben ik telkens gaan tikken tegen me rempedaal, maar zo dat ie niet remt.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:05 schreef Descendent het volgende:
Wanneer dat niet helpt ga ik irritant doen tegen ze (gas los, ff remlichtjes laten zien indien niemand achter hen etc... )
Ik heb zelf nog nooit een boete gehad zelfs. Als je van te voren en onderweg de flitsers een beetje bijhoudt word je eigenlijk nooit verrast. Moet zeggen dat ik meestal ook wel de maximum snelheid aanhoudt, alleen spitsstroken waar je opeens maar 100 mag houd ik me niet aan (en daar staan ze eigenlijk nooit voor te flitsen ook) en als ik ergens op tijd moet zijn gaat het nog wel eens een stuk te hard (en nee, eerder weggaan is geen optie).quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:45 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Dat merk ik met mijn huidige auto. De teller wijkt minder af dan bij mijn vorige auto. Dus ik krijg nu sneller boetes dan eerst. ik moet toch eens aanleren om 5 km/u minder hard te rijden dan vroeger. Maar ik zeur er niet om. Eigen schuld dikke bult.
Ja dat heeft er idd echt mee te maken. In mijn vorige auto, die kleiner en minder 'ribuust' was, had ik veel meer last van mensen die kleven en/of je aan de kant willen duwen. Nu veel minderquote:Op dinsdag 17 april 2012 20:05 schreef Descendent het volgende:
[..]
Je was met de kleine auto zeker.... dan flik je minder snel ff een actie die dat soort mongolen verdienen (want zij zijn toch 'sterker'...) helaas
Ik had vandaag nog één potentiele bumperklever die zich opeens bedacht toen ie zag dat ie een aardig bakbeest aan t opkleven was; althans zo leek het want: Hij zat eerst heul snel dichtbij; 5 seconden op mn bumper en daarna keurig afstand.... Of misschien zag ie mn trekhaak...![]()
Wat ook wel eens helpt is ff aan je achteruitkijkspiegel frutten; hen ff duidelijk te laten zien dat je ze gezien hebt (en dat je ze irritant vindt.). Wanneer dat niet helpt ga ik irritant doen tegen ze (gas los, ff remlichtjes laten zien indien niemand achter hen etc... )
En dat kan dus ook de andere kant op werken. Zéker in dit land.quote:Op zondag 15 april 2012 12:41 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Voorbeeld 1:
Het is een maximum snelheid, geen minimum snelheid. Niets mis mee om zo nu en dan gezond verstand te gebruiken. Bij ijzel rijd je toch ook niet 120 op de snelweg?
Post even gefixed. Wat jij schrijft is allemaal leuk en aardig (en de regering zal je ook nooit anders vertellen), maar naïef.quote:Voorbeeld2:
Snelheidsbeperkingen zijne er niet alleen voor de verkeersveiligheid... Vaak worden ook lagere maximum snelheden ingevoerd ivm fijnstof en geluidsoverlast meer inkomsten uit verkeersboetes. Soms kun je dus makkelijk harder rijden maar hebben de beperkingen andere redenen.
Goeie actiequote:Op dinsdag 17 april 2012 22:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gewoon in je rem stampen ja. Ken je je auto, dan weet je het moment dat je remlichten aangaan. Keer een idioot achter me die liep te knipperen en te drukken terwijl er een vrachtwagen invoegde (die ik gewoon ruimte gaf). Ben ik telkens gaan tikken tegen me rempedaal, maar zo dat ie niet remt.
Wat trouwens ook werkt is gas los en je handrem een keer aantrekken. Dan rem je ook redelijk, maar ziet ie het niet. Schrikken ze zich dood omdat je ineens wel heel snel dichtbij komt.
Mensen die hem er trouwens gewoon zonder pardon indrukken onder het mom van ik ben groter geef ik geen ruimte. Ik toeter, ik zet grootlicht aan en ik druk net zo hard door, ZIJ zijn fout. Ook een keer een bedrijfsbusje dat idioot asociaal bezig was het kenteken genoteerd en in de auto naar het bedrijf gebelt. Gevraagd wat voor reclame men verwachte van hun chauffeurs, verhaal erbij gedaan inc. kenteken en locatie. Paar minuten later ging ik hem weer voorbij en hing ie aan de telefoon. Meneer reed opeens een stuk socialer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |