Jij vindt jezelf nu heel stoer zeker?quote:Op zondag 15 april 2012 18:10 schreef OEM het volgende:
Gisteren ook weer een vrachtwaggel in de tunnel bij Leiden die slalommend al het 80-rijdende autoverkeer inhaalde. Natuurlijk de doorgetrokken streep negeren, gebruik maken van rijstrook 1 en abrupte stuurbewegingen. Tis dat er iemand bij me in de auto zat, anders was ik er weer fijn voor gaan rijden met 70
quote:Op zondag 15 april 2012 18:47 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Jij vindt jezelf nu heel stoer zeker?.
eensquote:Op zondag 15 april 2012 18:36 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Op zich kan dat best, totdat je toch iemand tegenkomt (letterlijk) of de politie je snapt, en dan moet je ook niet zeuren vind ik.
Ik had een collega die in het algemeen verantwoord reed maar inderdaad weleens 's avonds laat het gas flink losgooide op zijn motor. Totdat ie wegens overschrijding van de max snelheid met meer dan 50 km zijn papiertje meteen kon inleveren en eerst op cursus mocht eer ie m terugkreeg. En oh ja, de boete was ook niet mals. Totaal geloof ik iets van van 1500 euro.
Ik moet zeggen dat ie het als een man opnam (hij was pas 21 dacht ik). "Tja, eigen schuld, maar dat is motorrijden."
als je een kind van 5 doodrijdt en de pa komt je persoonlijk van je leven beroven moet je ook niet klagen imo. dat zou ik namelijk volledig begrijpen als je met 120 waar je 60 mag iemand doodrijdt.quote:
Was je er al bij 3 topics geleden?quote:Op zondag 15 april 2012 18:47 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Jij vindt jezelf nu heel stoer zeker?.
En dat. Ik denk alleen dat er 3 uur 's nachts vrij weinig 5-jarigen rondzwerven. Maar goed, een 18-jarige fietster of 81-jarige brommobiel-bestuurder is net zo kwalijk.quote:Op zondag 15 april 2012 19:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
als je een kind van 5 doodrijdt en de pa komt je persoonlijk van je leven beroven moet je ook niet klagen imo. dat zou ik namelijk volledig begrijpen als je met 120 waar je 60 mag iemand doodrijdt.
ow maar hij rijdt overdag ook wel eens veel te hard. mijn grote teen zegt het dus klopt het.quote:Op zondag 15 april 2012 19:36 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En dat. Ik denk alleen dat er 3 uur 's nachts vrij weinig 5-jarigen rondzwerven. Maar goed, een 18-jarige fietster of 81-jarige brommobiel-bestuurder is net zo kwalijk.
met de juiste auto is 150 ook nog veiligquote:Op zondag 15 april 2012 19:39 schreef Yreal het volgende:
Maar dat jullie gaan lopen moraalridderen dat 100 rijden op de snelweg levensgevaarlijk is? Doe normaal
Alleen Duitse auto's zijn onaantastbaar, met welke snelheid dan ook.quote:Op zondag 15 april 2012 21:01 schreef Matty___ het volgende:
[..]
met de juiste auto is 150 ook nog veilig
nooit wil ik niet zeggen maar 120 in mijn 320d voelt als 80quote:Op zondag 15 april 2012 21:28 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Alleen Duitse auto's zijn onaantastbaar, met welke snelheid dan ook.
Daar krijg je echt nooit een ongeluk mee...echt niet.
Dat idee heb ik ook als ik in de auto van mijn vader rij.quote:Op zondag 15 april 2012 21:32 schreef Matty___ het volgende:
[..]
nooit wil ik niet zeggen maar 120 in mijn 320d voelt als 80
Rij eens tegen een boom aan, plotsklapse snelheidsverminderingen willen nog wel eens inzicht verschaffen.quote:Op zondag 15 april 2012 21:32 schreef Matty___ het volgende:
[..]
nooit wil ik niet zeggen maar 120 in mijn 320d voelt als 80
dit. en dan liever een boom dan dat je opeens moet remmen voor een fietser ofzo.quote:Op zondag 15 april 2012 21:45 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Rij eens tegen een boom aan, plotsklapse snelheidsverminderingen willen nog wel eens inzicht verschaffen.
heb meer problemen met mensen die 80 bij een schooltje rijden dan ik 150 op de snelweg. Kwestie van afstand houden en verkeer beetje inschatten.quote:Op zondag 15 april 2012 21:45 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Rij eens tegen een boom aan, plotsklapse snelheidsverminderingen willen nog wel eens inzicht verschaffen.
ja, en die keren dat het mis gaat mag de rest in de file staanquote:Op zondag 15 april 2012 21:54 schreef Matty___ het volgende:
[..]
heb meer problemen met mensen die 80 bij een schooltje rijden dan ik 150 op de snelweg. Kwestie van afstand houden en verkeer beetje inschatten.
tuurlijk altijd op de linker baanquote:Op zondag 15 april 2012 21:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ja, en die keren dat het mis gaat mag de rest in de file staanwaarom is dat toch bijna altijd op de meest linker rijstrook denk je. ik denk dat op de meest linker rijstrook de snelwegmongooltjes wonen.
Je kunt lullen als brugman, maar Matty (en co) hebben wél gelijk. Ik ben een nette automobilist; en áls ik een keertje 150 rij op de snelweg kijk ik écht wel of dat kan. Inschatten en opletten, da's t belangrijkst. Veel ongelukken komen juist door een gebrek daaraan bij veul automobilisten. (en op de snelweg gebeuren de minste ongelukken als ik mij niet vergis).quote:Op zondag 15 april 2012 21:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ja, en die keren dat het mis gaat mag de rest in de file staanwaarom is dat toch bijna altijd op de meest linker rijstrook denk je. ik denk dat op de meest linker rijstrook de snelwegmongooltjes wonen.
Zeg het maar nog een keer anders. De oorzaak van een ongeluk ligt niet zo zeer in de snelheid, maar de gereden snelheid bepaalt wel in grote mate het resultaat.quote:Op zondag 15 april 2012 21:54 schreef Matty___ het volgende:
Laat ik het anders zeggen. of ik met 120 of 150 een ongeluk met de snelweg krijg heeft hetzelfde resultaat. Het probleem is niet de snelheid maar het niet opletten van weggebruikers.
jaja maar laten we het zwart wit houden.quote:Op zondag 15 april 2012 22:05 schreef Descendent het volgende:
[..]
Je kunt lullen als brugman, maar Matty (en co) hebben wél gelijk. Ik ben een nette automobilist; en áls ik een keertje 150 rij op de snelweg kijk ik écht wel of dat kan. Inschatten en opletten, da's t belangrijkst. Veel ongelukken komen juist door een gebrek daaraan bij veul automobilisten. (en op de snelweg gebeuren de minste ongelukken als ik mij niet vergis).
als je vol tot stilstand moet komen is dat zeker zo. Daarom vooruit kijkend rijden. Het is niet zo dat er op eens een auto voor je stil staat. Er gaan eerst flink wat remlichten af en als je voldoende afstand houdt sta je op tijd stil .quote:Op zondag 15 april 2012 22:07 schreef OEM het volgende:
[..]
Zeg het maar nog een keer anders. De oorzaak van een ongeluk ligt niet zo zeer in de snelheid, maar de gereden snelheid bepaalt wel in grote mate het resultaat.
je probeert te impliceren dat je altijd 100 meter vrij zicht heb. als ik auto's op de linker rijstrook zie die te hard rijden zitten ze vaak ook nog te dicht op elkaar. omdat. mongooltjes die het snelste willen zijn.quote:Op zondag 15 april 2012 22:11 schreef Matty___ het volgende:
[..]
als je vol tot stilstand moet komen is dat zeker zo. Daarom vooruit kijkend rijden. Het is niet zo dat er op eens een auto voor je stil staat. Er gaan eerst flink wat remlichten af en als je voldoende afstand houdt sta je op tijd stil .
nou ben ik benieuwd hoe dat gaat. wil je zeggen dat er 2 autos die te hard rijden te weinig afstand houden met elkaar.quote:Op zondag 15 april 2012 22:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je probeert te impliceren dat je altijd 100 meter vrij zicht heb. als ik auto's op de linker rijstrook zie die te hard rijden zitten ze vaak ook nog te dicht op elkaar. omdat. mongooltjes die het snelste willen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |