Ja, of dat je eerst 120 mag en iemand inhaalt die 110 rijdt en vervolgens de snelheid wordt verlaagd naar 100, waarop je wordt ingehaald door dezelfde persoon die nog steeds 110 rijdtquote:Op zaterdag 14 april 2012 14:13 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat herken ik ook hoor. Mensen komen langs vliegen met 150 soms en 2 kilometer verderop stuit je ineens op een colonnetje van 5 autootjes die krap 80 doen.
Sowieso mensen die het niet kunnen hebben dat ze ingehaald zijn. Ben je ze koud voorbij, voeg je in en zie je in je spiegel ineens een ruk naar links en komt ie weer langs gassenquote:Op zaterdag 14 april 2012 14:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, of dat je eerst 120 mag en iemand inhaalt die 110 rijdt en vervolgens de snelheid wordt verlaagd naar 100, waarop je wordt ingehaald door dezelfde persoon die nog steeds 110 rijdt
Nou vind ik dat nog niet zo erg, maar vervolgens rijden die mensen op een gegeven moment weer 110, waardoor ik met 120 weer bijna op z'n bumper zit en er weer omheen kan. Dan wordt ik wel pissig.quote:Op zaterdag 14 april 2012 14:28 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Sowieso mensen die het niet kunnen hebben dat ze ingehaald zijn. Ben je ze koud voorbij, voeg je in en zie je in je spiegel ineens een ruk naar links en komt ie weer langs gassen
Oh ik vind het ook niet erg, het slaat alleen nergens op en inderdaad al helemaal niet als ze dan weer pal voor je 110 gaan rijden...quote:Op zaterdag 14 april 2012 14:58 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Nou vind ik dat nog niet zo erg, maar vervolgens rijden die mensen op een gegeven moment weer 110, waardoor ik met 120 weer bijna op z'n bumper zit en er weer omheen kan. Dan wordt ik wel pissig.
Je lacht, maar hij heeft wel gelijk. Plekken genoeg waar dat kan gebeuren en misschien zelfs wenselijk is.quote:
Regels zijn soms absoluut in strijd met de praktijk. Ik mag ook niet aan de verkeerde kant van een vluchtheuvel passeren met de vrachtwagen, maar soms moet het wel om een bocht te kunnen halen. Net als dat ik ook wel op twee voorsorteervakken tegelijk ga staan als ik een bocht moet nemen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 13:47 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ja want regels zijn alleen verzonnen om jou tot last te zijn en gevaarlijke situaties te veroorzaken.
Dan ga je dat aanvechten bij de gemeente ipv. het te negeren en je eigen regeltjes maken.quote:Op zaterdag 14 april 2012 17:31 schreef Kentekenplaat het volgende:
Mensen hier zitten wel op Yreal te vitten, maar ik ben het voor een groot gedeelte wel met hem eens. In mijn woonplaats zijn er wegen een 30km zone geworden waarbij dat absolute onzin is. Wegen met een vrijliggend fietspad, die ook niet druk zijn.
Nee, ambtenaren bewijzen keer op keer ver van de realiteit af te zitten, ik rijd gewoon te hard.quote:Op zaterdag 14 april 2012 17:44 schreef D0808 het volgende:
[..]
Dan ga je dat aanvechten bij de gemeente ipv. het te negeren en je eigen regeltjes maken.
Je weet het weer leuk te brengen!quote:Op zaterdag 14 april 2012 18:54 schreef Mwanatabu het volgende:
Pfff net bijna een ongeluk zien gebeuren. Voor mij twee jongetjes zwabberend op de fiets en totaal niet oplettend. Ik dus afstand houden en erachter blijven. Achter mij zitten nog drie auto's die sneller willen, maar dat kan dus niet. Ik wil afslaan naar rechts zodra we op een dwarsweg komen, zet richtingaanwijzer aan en sorteer verder voor achter ze.
Bij de uitrit storten de jochies zich pardoes de weg op, fietsers die er al rijden moeten bellend en schreeuwend uitwijken en er moet een auto op de rem. Jongetjes stoppen gelukkig toch nog, anders waren ze eronder gekomen. Ik zit gewoon te schreeuwen in de auto want ik zie het al helemaal gebeuren.
Ik kan niet door ze heen maaien dus ik stop ook. Jongetjes krabbelen terug naar achter, de uitrit weer op, dus ik kan er nu helemaal niet meer langs. De moeder van de jongetjes komt eraan gerend en begint een preek (denk ik, want ik moet ook op het verkeer letten of ik erlangs kan). Tuuttuuuuuut gaat het achter me. Vroem vroem!
Ik betwijfel of elk van die drie drukkende auto's een passagier met een slagaderlijke bloeding of 9 cm ontsluiting heeft maar ik trek me hun haast toch wel een beetje aan. Dom. Auto slaat nu 2x afIk zal dus als kers op de taart vast wat mensen geïrriteerd hebben.
Van kinderen kun je dom gedrag verwachten, maar die volwassenen he
Zo lang gemeentes het presteren om van 120 wegen 70 wegen te maken, van 80 wegen 50 wegen (weg alleen versmallen en vangrail weghalen, verder geen verandering) en van 60 wegen 30 wegen...quote:Op zaterdag 14 april 2012 18:25 schreef D0808 het volgende:
Dan rijden jullie toch lekker 50 door 30 zones, veel plezier! Maar ga dan ook niet zitten janken als je afgesneden wordt, iemand zit te bumperkleven, rechts inhaalt, te langzaam rijdt, geen richting aangeeft etc. etc. eg. alle gedragingen die hier in dit topic voorbijkomen. Oh.. en natuurlijk je bek houden als er weer 500 flitspalen bijkomen en nog meer agenten in de struiken liggen enz.
Kwam deze aangescheurd of reed de rechterbaan langzaam en heeft hij zo gewoon snelheid kunnen houden en hem kunnen laten uitrollen? Ik doe dit ook wel als het rechts op groen gaat of net gaat rijden en ik aan kom rijden. Rustig doorrijden en na de kruising weer invoegen. Gaat mij niet om de tijdswinst of snelheidswinst, maar om het laten rollen van het voertuig.quote:Op zaterdag 14 april 2012 15:34 schreef Marco001 het volgende:
Zo, nog een voor het lijstje... Had er zelf geen last van, maar wel gevalletje asociaal..
Was in Leeuwarden, bij een verkeerslicht/kruising die rond die tijd(18.00 ) vaak druk is..
Donderdagavond echter, reed het toen ik er aan kwam allemaal lekker door, moest even afremmen naar 30, maar verkeerslichten stonden fijn op groen, dus kon zo aansluiten.
Echter vlak voor het verkeerslicht komt er een Saxo aangescheurd, zet de auto op de (lege) linkerbaan, om c.a 50 meter verderop vol in de ankers te moeten om weer in te voegen(word weer 1-baans..) Met die actie heeft hij maar liefst 5 auto's ingehaald, maar 2 kilometer later stond ik alweer achter hem te wachten om de parkeerplaats op te kunnen.
Tijdwinst voor hem 0,0 en ik moet heel eerlijk bekennen dat ik hem er niet tussen zou hebben gelaten na het verkeerslicht.
Dat inderdaad. Ik heb genoeg rij-ervaring om te weten waar het kan. Er zit geen school in de buurt.quote:Op zaterdag 14 april 2012 19:28 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zo lang gemeentes het presteren om van 120 wegen 70 wegen te maken, van 80 wegen 50 wegen (weg alleen versmallen en vangrail weghalen, verder geen verandering) en van 60 wegen 30 wegen...
Sommige mensenquote:Op zaterdag 14 april 2012 18:54 schreef Mwanatabu het volgende:
Pfff net bijna een ongeluk zien gebeuren. Voor mij twee jongetjes zwabberend op de fiets en totaal niet oplettend. Ik dus afstand houden en erachter blijven. Achter mij zitten nog drie auto's die sneller willen, maar dat kan dus niet. Ik wil afslaan naar rechts zodra we op een dwarsweg komen, zet richtingaanwijzer aan en sorteer verder voor achter ze.
Bij de uitrit storten de jochies zich pardoes de weg op, fietsers die er al rijden moeten bellend en schreeuwend uitwijken en er moet een auto op de rem. Jongetjes stoppen gelukkig toch nog, anders waren ze eronder gekomen. Ik zit gewoon te schreeuwen in de auto want ik zie het al helemaal gebeuren.
Ik kan niet door ze heen maaien dus ik stop ook. Jongetjes krabbelen terug naar achter, de uitrit weer op, dus ik kan er nu helemaal niet meer langs. De moeder van de jongetjes komt eraan gerend en begint een preek (denk ik, want ik moet ook op het verkeer letten of ik erlangs kan). Tuuttuuuuuut gaat het achter me. Vroem vroem!
Ik betwijfel of elk van die drie drukkende auto's een passagier met een slagaderlijke bloeding of 9 cm ontsluiting heeft maar ik trek me hun haast toch wel een beetje aan. Dom. Auto slaat nu 2x afIk zal dus als kers op de taart vast wat mensen geïrriteerd hebben.
Van kinderen kun je dom gedrag verwachten, maar die volwassenen he
Jij kan niet zelf nadenken?quote:Op zaterdag 14 april 2012 20:34 schreef Tijn het volgende:
Ik rij gewoon wel hoe hard er op het bordje staat. Waarom zou je je er niet aan houden? Ik zie het probleem niet zo.
Ik denk zoveel zelf na dat ik het niet hoef te compenseren met recalcitrant gedrag in het verkeerquote:
Rij dan door, dan hoeven ze je niet in te halen..quote:Op zaterdag 14 april 2012 22:42 schreef Matty___ het volgende:
mensen die op de snelweg met 125 inhalen.
quote:Op zaterdag 14 april 2012 22:47 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Rij dan door, dan hoeven ze je niet in te halen..
quote:Op zaterdag 14 april 2012 22:42 schreef Matty___ het volgende:
mensen die op de snelweg met 125 inhalen.
ik snap dat je geen 150 wilt rijden maar beetje doorrijden als je inhaalt kan toch geen kwaadquote:
Je kunt natuurlijk ook zelf gewoon een beetje inhouden, zodat degene naast je er sneller voorbij komt en naar rechts kan gaan. Iedereen blij.quote:Op zaterdag 14 april 2012 23:34 schreef Matty___ het volgende:
[..]
ik snap dat je geen 150 wilt rijden maar beetje doorrijden als je inhaalt kan toch geen kwaad
Doe ik ook. Bij mensen die 100 rijden.quote:Op zaterdag 14 april 2012 22:42 schreef Matty___ het volgende:
mensen die op de snelweg met 125 inhalen.
Ja klopt. Komt door de cruise-control. Die zet ik vast op 129km/u, zodat ik wel te hard ga, maar niet zodanig dat het me een ticket oplevert bij een onverhoopte flitser.quote:Op zaterdag 14 april 2012 23:34 schreef Matty___ het volgende:
[..]
ik snap dat je geen 150 wilt rijden maar beetje doorrijden als je inhaalt kan toch geen kwaad
Je bent niet alleen op de weg.quote:Op zaterdag 14 april 2012 23:34 schreef Matty___ het volgende:
ik snap dat je geen 150 wilt rijden maar beetje doorrijden als je inhaalt kan toch geen kwaad
Kijk, je moet nu niet gaan denken dat ik een anarchist ben ofzo.quote:Op zaterdag 14 april 2012 22:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk zoveel zelf na dat ik het niet hoef te compenseren met recalcitrant gedrag in het verkeer
Maar serieus, ook als ik het ergens niet eens ben met de snelheidlimiet (wat niet op veel plekken is trouwens) dan nog vind ik het beter om gewoon te rijden wat is toegestaan dan het recht in eigen hand te nemen. Ik zou niet weten wat ik ermee opschiet om harder te rijden dan wat is toegestaan, behalve een hoop extra stress.
En trouwens, ik ben het wel eens vaker ergens niet mee eens, zou lekker worden als iedereen er z'n eigen regels op gaat lopen nahouden. De maatschappij, dat ben jij enzo
dan dient de verzekering te bewijzen dat het ongeluk niet was gebeurd als jij je wel aan de snelheid had gehouden. En als jij 60 rijdt waar je 50 mag lukt dat ze niet.quote:Op zondag 15 april 2012 12:30 schreef gebrokenglas het volgende:
't zijn allemaal opmerkingen om te hard rijden goed te praten.
Als je te hard rijdt en daardoor veroorzaak je een ongeluk, moet je niet zeuren als de verzekering daardoor niets vergoedt, en dat je zelf een paar ton mag ophoesten.
Voorbeeld 1:quote:Op zaterdag 14 april 2012 20:23 schreef Yreal het volgende:
Weer even terug op de wegen![]()
Hier mag je 80 http://maps.google.nl/?ll(...)p=12,261.93,,0,-4.19 En dat is echt veel te hard daar. Harder dan 70 lukt me gewoon echt niet daar. Kan net 1 auto rijden, tegenliggers, fietsers, geen verlichting. Maar wel 80
![]()
http://maps.google.nl/?ll(...)cbp=12,25.96,,0,5.63 hier mag je weer 50![]()
Ik heb ervoor gekozen om niet zo op de bordjes te letten en een normale snelheid aan te houden. Boetes zijn dan maar zo, ik rij liever gewoon lekker door
Wut? Er is niet eens een vluchtstrook, mafkees.quote:Op zondag 15 april 2012 12:30 schreef Yreal het volgende:
Los van het feit dat je daar met 120 prima daarheen kan.
Tegenwoordig met al die spitstroken heb je die ook amper meer. Vind ik persoonlijk ook geen prettig idee.quote:Op zondag 15 april 2012 12:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wut? Er is niet eens een vluchtstrook, mafkees.
Iets wat ze in andere landen trouwens beter begrijpen dan in Nederland. Ik vind ook wel dat de snelheidslimieten hier vaak wat aan de truttige kant zijn gesteld. In Duitsland en Ierland heb ik gereden op wegen waar de maximum snelheid zeker 20 of 30 km/u boven de snelheid is gesteld die je daar verantwoord en comfortabel kunt rijden. Het gevolg is dat je dan gewoon rijdt wat kan, in plaats van wat mag. In Nederland is dat eigenlijk nergens zo.quote:Op zondag 15 april 2012 12:41 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Voorbeeld 1:
Het is een maximum snelheid, geen minimum snelheid.
Ik denk dat jij dat pakje boter wel kent (of was het de bekende blowjob?).quote:Op zondag 15 april 2012 12:30 schreef Yreal het volgende:
bij welk pakje boter hebben die mensen hun rijbewijs gehad vraag ik mij altijd af.
Sorry, maar dit is echt in en in triest. Ongelofelijk dat ze dit soort incapabelen toelaten op de weg.quote:Op zondag 15 april 2012 12:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
Bovendien val ik zelf bijna in slaap als we met 50 km/u in een treintje auto's rijden. Daarvan ga je ook weer minder opletten omdat je met andere dingen gaat houden. Op de weg letten hoeft toch niet.
killometers lang voortsukkelen over een rechte weg met 50km/u? Iedereen zit dan te sms'en in de auto manquote:Op zondag 15 april 2012 13:12 schreef D0808 het volgende:
[..]
Sorry, maar dit is echt in en in triest. Ongelofelijk dat ze dit soort incapabelen toelaten op de weg.
Je spreekt jezelf tegenquote:Op zondag 15 april 2012 13:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik trouwens niet hoor, ik let wel op. Zit op de motor, dus ik kan niks anders doen
quote:Bovendien val ik zelf bijna in slaap. Op de weg letten hoeft toch niet.
Bijna in slaap , dat is figuurlijk. Hoeft niet, daarmee impliceer ik dat ik het eigenlijk op automatische piloot zou kunnen met mijn ogen dicht, omdat het zo tergend langzaam vind gaan.quote:
Je lult beter dan dat je rijdt. Ik zie 500 excuses van je om overal maar te hard te rijden, meer niet. 30 is te langzaam, 50 is te langzaam, 100 is te langzaam, yada yada yda....quote:Op zondag 15 april 2012 13:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Bijna in slaap , dat is figuurlijk. Hoeft niet, daarmee impliceer ik dat ik het eigenlijk op automatische piloot zou kunnen met mijn ogen dicht, omdat het zo tergend langzaam vind gaan.
Je mag mij afzeiken om een heleboel dingen die ik doe, maar dat ik het niet zo nou neem met achterlijk lage snelheidslimieten is een beetje kinderachtig.
je hebt mij nooit zien rijden , dat kan je dus niet weten.quote:Op zondag 15 april 2012 13:29 schreef D0808 het volgende:
[..]
Je lult beter dan dat je rijdt. Ik zie 500 excuses van je om overal maar te hard te rijden, meer niet. 30 is te langzaam, 50 is te langzaam, 100 is te langzaam, yada yada yda....
En dan zit je zelfs nog te mekken dat je 50 te langzaam vindt omdat je motor dan niet lekker loopt maar in een 30 zone ga je juist 50 rijden, pfff.. en maar zeiken op Ria's (Ria een ex van je ofzo?)
Zonder kruispunten? Zonder rotondes? Zonder verkeerslichten? Geef eens een mooi linkje, ik ben benieuwd waar die weg van jou ligt.quote:Op zondag 15 april 2012 13:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
killometers lang voortsukkelen over een rechte weg met 50km/u?
tuurlijk liggen die er wel, maar je hebt ook rotondes in 80 wegen en snelwegen die eindigen in een stoplichtquote:Op zondag 15 april 2012 13:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zonder kruispunten? Zonder rotondes? Zonder verkeerslichten? Geef eens een mooi linkje, ik ben benieuwd waar die weg van jou ligt.
Maar er is dus wel van alles te doen op die weg. Bijzonder dat je dan toch concentratieproblemen hebt. Ik zou eens langs je huisarts gaan.quote:Op zondag 15 april 2012 14:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
tuurlijk liggen die er wel, maar je hebt ook rotondes in 80 wegen en snelwegen die eindigen in een stoplicht
Op de noordelijke ringweg staan geen verkeerslichten. Behalve bij de afslag naar de Bedumerweg.quote:Op zondag 15 april 2012 13:57 schreef gebrokenglas het volgende:
De rondweg rond Groningen is een 70 weg. Het kan daar harder want 4baans enzo, maar dat heeft totaal geen zin. De verkeerslichten - elke paar honderd meter - zijn opzettelijk zo afgesteld dat je altijd weer voor een rood licht komt te staan. Tenzij je volgas doorsprint en met 160 voortjakkert.
Dus daar kun je beter rustig voortkuieren, en met wat geluk springt ie net weer op groen als je bij het volgende verkeerslicht komt en kun je gewoon doorrollen.
quote:Op zondag 15 april 2012 14:31 schreef Ridocar het volgende:
Wat zijn we toch een klotevolk als het op autorijden aankomt...
Heel vaak is het ook een beetje onduidelijk waarom ergens opeens een snelheidsbeperking is :S en dan kan je gewoon prima doorblijven rijden met je oude snelheid...quote:Op zondag 15 april 2012 14:31 schreef Ridocar het volgende:
Vanmorgen, A16, van Rotterdam naar Dordrecht. Alleen de twee linkse rijstroken waren open, de rest is afgekruist. Snelheidsbeperking van 70.
Buiten het feit dat niemand (!) zich aan de snelheid hield, werd er ook nog eens over de afgekruiste rijstroken gereden, want men moest naar de Mac, of richting zwijndrecht. En dan niet twee of drie auto's, maar gewoon hele colonnes.
Is dit serieus het standaard kuddegedrag van de Nederlandse automobilist?
Wat zijn we toch een klotevolk als het op autorijden aankomt...
Er staat bijv. 70, wat kan daar dan onduidelijk aan zijn? Waarom moeten jullie altijd tekst en uitleg hebben bij een snelheidsbeperking? Wat verwacht je nou van de wegbeheerder? Dat ze onder elk matrixbord een komplete uitleg gaan plaatsen waarom de snelheid is aangepast, speciaal voor de debieltjes?quote:Op zondag 15 april 2012 17:06 schreef H-D het volgende:
[..]
Heel vaak is het ook een beetje onduidelijk waarom ergens opeens een snelheidsbeperking is :S en dan kan je gewoon prima doorblijven rijden met je oude snelheid...
Ja, dat snappen we. We zijn het echter oneens met de opgelegde maxima.quote:Op zondag 15 april 2012 17:27 schreef D0808 het volgende:
[..]
Er staat bijv. 70, wat kan daar dan onduidelijk aan zijn? Waarom moeten jullie altijd tekst en uitleg hebben bij een snelheidsbeperking? Wat verwacht je nou van de wegbeheerder? Dat ze onder elk matrixbord een komplete uitleg gaan plaatsen waarom de snelheid is aangepast, speciaal voor de debieltjes?
Het is niet moeilijk, echt niet. Bordje of matrixbordje geeft een snelheid aan in cijfers (je weet wel 50, 70, 80 enz), vervolgens hou je die snelheid aan. Heb je echter moeite met het aflezen van je snelheidsmeter (zo moeilijk en verwarrend ook, al die streepjes en cijfertjes pfoe..) dan is het eigenlijk beter dat je niet in de auto stapt en een fiets koopt.
ja en daarmee breng je anderen in gevaar. appelflap.quote:Op zondag 15 april 2012 17:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja, dat snappen we. We zijn het echter oneens met de opgelegde maxima.
Als je het niet eens bent met de wegenverkeerswet/regelgeving, dan staat het je helemaal vrij om je rijbewijs in te leveren, kost niets. Maar aangezien waarschijnlijk je ballen nog niet helemaal ingedaald zijn zal je niet zo'n vent zijn om dat te doen.quote:Op zondag 15 april 2012 17:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja, dat snappen we. We zijn het echter oneens met de opgelegde maxima.
door op een verlaten weg / door op de snelweg 10km/u harder te rijden dan toegestaan? Niet echt.quote:Op zondag 15 april 2012 17:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ja en daarmee breng je anderen in gevaar. appelflap.
Wat een non-argument zeg. Mijn ballen, man man.quote:Op zondag 15 april 2012 17:46 schreef D0808 het volgende:
[..]
Als je het niet eens bent met de wegenverkeerswet/regelgeving, dan staat het je helemaal vrij om je rijbewijs in te leveren, kost niets. Maar aangezien waarschijnlijk je ballen nog niet helemaal ingedaald zijn zal je niet zo'n vent zijn om dat te doen.
ow je rijdt 10 km te hard? 100 ben je het niet mee eens, maar 110, da's de fucking limit ja? get realquote:Op zondag 15 april 2012 17:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
door op een verlaten weg / door op de snelweg 10km/u harder te rijden dan toegestaan? Niet echt.
[..]
Wat een non-argument zeg. Mijn ballen, man man.
ik heb net flinke stukken 120 gereden waar je 60 mag. Problem?quote:Op zondag 15 april 2012 18:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ow je rijdt 10 km te hard? 100 ben je het niet mee eens, maar 110, da's de fucking limit ja? get real
ow je verhaal verschuift al weer.quote:Op zondag 15 april 2012 18:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik heb net flinke stukken 120 gereden waar je 60 mag. Problem?
Geen probleem toch. Hij rijdt motor dus binnen nu en 10 jaar zien we hem op de frontpage staan (vandaag stond er toevallig ook weer een). Dit soort motorrijders roeien zichzelf gelukkig uit.quote:Op zondag 15 april 2012 18:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik heb er wel moeite mee ja, van die chromosoom missende types zoals jij die nog een rijbewijs in bezit hebben
echt dat je maar tegen een boom op mag rijden alvorens je een onschuldige fietser dood rijdt. ik kots op figuren zoals jijquote:Op zondag 15 april 2012 18:07 schreef Yreal het volgende:
Waarschijnelijk net zoveel moeite als ik heb met mensen die niet zelf na durven denken en midden in de nacht nog steeds braaf 60 rijden in een verlaten polder. De burgerlijkheid.![]()
Als het wat harder kan, gewoon doen als je er niemand mee in gevaar brengt.
Helaas rij ik geen pk monster of ander racebeestquote:Op zondag 15 april 2012 18:07 schreef D0808 het volgende:
[..]
Geen probleem toch. Hij rijdt motor dus binnen nu en 10 jaar zien we hem op de frontpage staan (vandaag stond er toevallig ook weer een). Dit soort motorrijders roeien zichzelf gelukkig uit.
Mensen door voor betuttelend lage snelheidslimieten zijnquote:Op zondag 15 april 2012 18:08 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
echt dat je maar tegen een boom op mag rijden alvorens je een onschuldige fietser dood rijdt. ik kots op figuren zoals jij
met 60 frontaal tegen een boom is genoeg om dood te gaan. heb je geen racebeest voor nodig.quote:Op zondag 15 april 2012 18:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
Helaas rij ik geen pk monster of ander racebeest
quote:Op zondag 15 april 2012 18:08 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
echt dat je maar tegen een boom op mag rijden alvorens je een onschuldige fietser dood rijdt. ik kots op figuren zoals jij
Op zich kan dat best, totdat je toch iemand tegenkomt (letterlijk) of de politie je snapt, en dan moet je ook niet zeuren vind ik.quote:Op zondag 15 april 2012 18:07 schreef Yreal het volgende:
Waarschijnelijk net zoveel moeite als ik heb met mensen die niet zelf na durven denken en midden in de nacht nog steeds braaf 60 rijden in een verlaten polder. De burgerlijkheid.![]()
Als het wat harder kan, gewoon doen als je er niemand mee in gevaar brengt.
Jij vindt jezelf nu heel stoer zeker?quote:Op zondag 15 april 2012 18:10 schreef OEM het volgende:
Gisteren ook weer een vrachtwaggel in de tunnel bij Leiden die slalommend al het 80-rijdende autoverkeer inhaalde. Natuurlijk de doorgetrokken streep negeren, gebruik maken van rijstrook 1 en abrupte stuurbewegingen. Tis dat er iemand bij me in de auto zat, anders was ik er weer fijn voor gaan rijden met 70
quote:Op zondag 15 april 2012 18:47 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Jij vindt jezelf nu heel stoer zeker?.
eensquote:Op zondag 15 april 2012 18:36 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Op zich kan dat best, totdat je toch iemand tegenkomt (letterlijk) of de politie je snapt, en dan moet je ook niet zeuren vind ik.
Ik had een collega die in het algemeen verantwoord reed maar inderdaad weleens 's avonds laat het gas flink losgooide op zijn motor. Totdat ie wegens overschrijding van de max snelheid met meer dan 50 km zijn papiertje meteen kon inleveren en eerst op cursus mocht eer ie m terugkreeg. En oh ja, de boete was ook niet mals. Totaal geloof ik iets van van 1500 euro.
Ik moet zeggen dat ie het als een man opnam (hij was pas 21 dacht ik). "Tja, eigen schuld, maar dat is motorrijden."
als je een kind van 5 doodrijdt en de pa komt je persoonlijk van je leven beroven moet je ook niet klagen imo. dat zou ik namelijk volledig begrijpen als je met 120 waar je 60 mag iemand doodrijdt.quote:
Was je er al bij 3 topics geleden?quote:Op zondag 15 april 2012 18:47 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Jij vindt jezelf nu heel stoer zeker?.
En dat. Ik denk alleen dat er 3 uur 's nachts vrij weinig 5-jarigen rondzwerven. Maar goed, een 18-jarige fietster of 81-jarige brommobiel-bestuurder is net zo kwalijk.quote:Op zondag 15 april 2012 19:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
als je een kind van 5 doodrijdt en de pa komt je persoonlijk van je leven beroven moet je ook niet klagen imo. dat zou ik namelijk volledig begrijpen als je met 120 waar je 60 mag iemand doodrijdt.
ow maar hij rijdt overdag ook wel eens veel te hard. mijn grote teen zegt het dus klopt het.quote:Op zondag 15 april 2012 19:36 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En dat. Ik denk alleen dat er 3 uur 's nachts vrij weinig 5-jarigen rondzwerven. Maar goed, een 18-jarige fietster of 81-jarige brommobiel-bestuurder is net zo kwalijk.
met de juiste auto is 150 ook nog veiligquote:Op zondag 15 april 2012 19:39 schreef Yreal het volgende:
Maar dat jullie gaan lopen moraalridderen dat 100 rijden op de snelweg levensgevaarlijk is? Doe normaal
Alleen Duitse auto's zijn onaantastbaar, met welke snelheid dan ook.quote:Op zondag 15 april 2012 21:01 schreef Matty___ het volgende:
[..]
met de juiste auto is 150 ook nog veilig
nooit wil ik niet zeggen maar 120 in mijn 320d voelt als 80quote:Op zondag 15 april 2012 21:28 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Alleen Duitse auto's zijn onaantastbaar, met welke snelheid dan ook.
Daar krijg je echt nooit een ongeluk mee...echt niet.
Dat idee heb ik ook als ik in de auto van mijn vader rij.quote:Op zondag 15 april 2012 21:32 schreef Matty___ het volgende:
[..]
nooit wil ik niet zeggen maar 120 in mijn 320d voelt als 80
Rij eens tegen een boom aan, plotsklapse snelheidsverminderingen willen nog wel eens inzicht verschaffen.quote:Op zondag 15 april 2012 21:32 schreef Matty___ het volgende:
[..]
nooit wil ik niet zeggen maar 120 in mijn 320d voelt als 80
dit. en dan liever een boom dan dat je opeens moet remmen voor een fietser ofzo.quote:Op zondag 15 april 2012 21:45 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Rij eens tegen een boom aan, plotsklapse snelheidsverminderingen willen nog wel eens inzicht verschaffen.
heb meer problemen met mensen die 80 bij een schooltje rijden dan ik 150 op de snelweg. Kwestie van afstand houden en verkeer beetje inschatten.quote:Op zondag 15 april 2012 21:45 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Rij eens tegen een boom aan, plotsklapse snelheidsverminderingen willen nog wel eens inzicht verschaffen.
ja, en die keren dat het mis gaat mag de rest in de file staanquote:Op zondag 15 april 2012 21:54 schreef Matty___ het volgende:
[..]
heb meer problemen met mensen die 80 bij een schooltje rijden dan ik 150 op de snelweg. Kwestie van afstand houden en verkeer beetje inschatten.
tuurlijk altijd op de linker baanquote:Op zondag 15 april 2012 21:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ja, en die keren dat het mis gaat mag de rest in de file staanwaarom is dat toch bijna altijd op de meest linker rijstrook denk je. ik denk dat op de meest linker rijstrook de snelwegmongooltjes wonen.
Je kunt lullen als brugman, maar Matty (en co) hebben wél gelijk. Ik ben een nette automobilist; en áls ik een keertje 150 rij op de snelweg kijk ik écht wel of dat kan. Inschatten en opletten, da's t belangrijkst. Veel ongelukken komen juist door een gebrek daaraan bij veul automobilisten. (en op de snelweg gebeuren de minste ongelukken als ik mij niet vergis).quote:Op zondag 15 april 2012 21:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ja, en die keren dat het mis gaat mag de rest in de file staanwaarom is dat toch bijna altijd op de meest linker rijstrook denk je. ik denk dat op de meest linker rijstrook de snelwegmongooltjes wonen.
Zeg het maar nog een keer anders. De oorzaak van een ongeluk ligt niet zo zeer in de snelheid, maar de gereden snelheid bepaalt wel in grote mate het resultaat.quote:Op zondag 15 april 2012 21:54 schreef Matty___ het volgende:
Laat ik het anders zeggen. of ik met 120 of 150 een ongeluk met de snelweg krijg heeft hetzelfde resultaat. Het probleem is niet de snelheid maar het niet opletten van weggebruikers.
jaja maar laten we het zwart wit houden.quote:Op zondag 15 april 2012 22:05 schreef Descendent het volgende:
[..]
Je kunt lullen als brugman, maar Matty (en co) hebben wél gelijk. Ik ben een nette automobilist; en áls ik een keertje 150 rij op de snelweg kijk ik écht wel of dat kan. Inschatten en opletten, da's t belangrijkst. Veel ongelukken komen juist door een gebrek daaraan bij veul automobilisten. (en op de snelweg gebeuren de minste ongelukken als ik mij niet vergis).
als je vol tot stilstand moet komen is dat zeker zo. Daarom vooruit kijkend rijden. Het is niet zo dat er op eens een auto voor je stil staat. Er gaan eerst flink wat remlichten af en als je voldoende afstand houdt sta je op tijd stil .quote:Op zondag 15 april 2012 22:07 schreef OEM het volgende:
[..]
Zeg het maar nog een keer anders. De oorzaak van een ongeluk ligt niet zo zeer in de snelheid, maar de gereden snelheid bepaalt wel in grote mate het resultaat.
je probeert te impliceren dat je altijd 100 meter vrij zicht heb. als ik auto's op de linker rijstrook zie die te hard rijden zitten ze vaak ook nog te dicht op elkaar. omdat. mongooltjes die het snelste willen zijn.quote:Op zondag 15 april 2012 22:11 schreef Matty___ het volgende:
[..]
als je vol tot stilstand moet komen is dat zeker zo. Daarom vooruit kijkend rijden. Het is niet zo dat er op eens een auto voor je stil staat. Er gaan eerst flink wat remlichten af en als je voldoende afstand houdt sta je op tijd stil .
nou ben ik benieuwd hoe dat gaat. wil je zeggen dat er 2 autos die te hard rijden te weinig afstand houden met elkaar.quote:Op zondag 15 april 2012 22:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je probeert te impliceren dat je altijd 100 meter vrij zicht heb. als ik auto's op de linker rijstrook zie die te hard rijden zitten ze vaak ook nog te dicht op elkaar. omdat. mongooltjes die het snelste willen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |