quote:Op zaterdag 14 april 2012 22:47 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Rij dan door, dan hoeven ze je niet in te halen..
quote:Op zaterdag 14 april 2012 22:42 schreef Matty___ het volgende:
mensen die op de snelweg met 125 inhalen.
ik snap dat je geen 150 wilt rijden maar beetje doorrijden als je inhaalt kan toch geen kwaadquote:
Je kunt natuurlijk ook zelf gewoon een beetje inhouden, zodat degene naast je er sneller voorbij komt en naar rechts kan gaan. Iedereen blij.quote:Op zaterdag 14 april 2012 23:34 schreef Matty___ het volgende:
[..]
ik snap dat je geen 150 wilt rijden maar beetje doorrijden als je inhaalt kan toch geen kwaad
Doe ik ook. Bij mensen die 100 rijden.quote:Op zaterdag 14 april 2012 22:42 schreef Matty___ het volgende:
mensen die op de snelweg met 125 inhalen.
Ja klopt. Komt door de cruise-control. Die zet ik vast op 129km/u, zodat ik wel te hard ga, maar niet zodanig dat het me een ticket oplevert bij een onverhoopte flitser.quote:Op zaterdag 14 april 2012 23:34 schreef Matty___ het volgende:
[..]
ik snap dat je geen 150 wilt rijden maar beetje doorrijden als je inhaalt kan toch geen kwaad
Je bent niet alleen op de weg.quote:Op zaterdag 14 april 2012 23:34 schreef Matty___ het volgende:
Kijk, je moet nu niet gaan denken dat ik een anarchist ben ofzo.quote:Op zaterdag 14 april 2012 22:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk zoveel zelf na dat ik het niet hoef te compenseren met recalcitrant gedrag in het verkeer
Maar serieus, ook als ik het ergens niet eens ben met de snelheidlimiet (wat niet op veel plekken is trouwens) dan nog vind ik het beter om gewoon te rijden wat is toegestaan dan het recht in eigen hand te nemen. Ik zou niet weten wat ik ermee opschiet om harder te rijden dan wat is toegestaan, behalve een hoop extra stress.
En trouwens, ik ben het wel eens vaker ergens niet mee eens, zou lekker worden als iedereen er z'n eigen regels op gaat lopen nahouden. De maatschappij, dat ben jij enzo
dan dient de verzekering te bewijzen dat het ongeluk niet was gebeurd als jij je wel aan de snelheid had gehouden. En als jij 60 rijdt waar je 50 mag lukt dat ze niet.quote:Op zondag 15 april 2012 12:30 schreef gebrokenglas het volgende:
't zijn allemaal opmerkingen om te hard rijden goed te praten.
Als je te hard rijdt en daardoor veroorzaak je een ongeluk, moet je niet zeuren als de verzekering daardoor niets vergoedt, en dat je zelf een paar ton mag ophoesten.
Voorbeeld 1:quote:Op zaterdag 14 april 2012 20:23 schreef Yreal het volgende:
Weer even terug op de wegen![]()
Hier mag je 80 http://maps.google.nl/?ll(...)p=12,261.93,,0,-4.19 En dat is echt veel te hard daar. Harder dan 70 lukt me gewoon echt niet daar. Kan net 1 auto rijden, tegenliggers, fietsers, geen verlichting. Maar wel 80
![]()
http://maps.google.nl/?ll(...)cbp=12,25.96,,0,5.63 hier mag je weer 50![]()
Ik heb ervoor gekozen om niet zo op de bordjes te letten en een normale snelheid aan te houden. Boetes zijn dan maar zo, ik rij liever gewoon lekker door
Wut? Er is niet eens een vluchtstrook, mafkees.quote:Op zondag 15 april 2012 12:30 schreef Yreal het volgende:
Los van het feit dat je daar met 120 prima daarheen kan.
Tegenwoordig met al die spitstroken heb je die ook amper meer. Vind ik persoonlijk ook geen prettig idee.quote:Op zondag 15 april 2012 12:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wut? Er is niet eens een vluchtstrook, mafkees.
Iets wat ze in andere landen trouwens beter begrijpen dan in Nederland. Ik vind ook wel dat de snelheidslimieten hier vaak wat aan de truttige kant zijn gesteld. In Duitsland en Ierland heb ik gereden op wegen waar de maximum snelheid zeker 20 of 30 km/u boven de snelheid is gesteld die je daar verantwoord en comfortabel kunt rijden. Het gevolg is dat je dan gewoon rijdt wat kan, in plaats van wat mag. In Nederland is dat eigenlijk nergens zo.quote:Op zondag 15 april 2012 12:41 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Voorbeeld 1:
Het is een maximum snelheid, geen minimum snelheid.
Ik denk dat jij dat pakje boter wel kent (of was het de bekende blowjob?).quote:Op zondag 15 april 2012 12:30 schreef Yreal het volgende:
bij welk pakje boter hebben die mensen hun rijbewijs gehad vraag ik mij altijd af.
Sorry, maar dit is echt in en in triest. Ongelofelijk dat ze dit soort incapabelen toelaten op de weg.quote:Op zondag 15 april 2012 12:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
Bovendien val ik zelf bijna in slaap als we met 50 km/u in een treintje auto's rijden. Daarvan ga je ook weer minder opletten omdat je met andere dingen gaat houden. Op de weg letten hoeft toch niet.
killometers lang voortsukkelen over een rechte weg met 50km/u? Iedereen zit dan te sms'en in de auto manquote:Op zondag 15 april 2012 13:12 schreef D0808 het volgende:
[..]
Sorry, maar dit is echt in en in triest. Ongelofelijk dat ze dit soort incapabelen toelaten op de weg.
Je spreekt jezelf tegenquote:Op zondag 15 april 2012 13:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik trouwens niet hoor, ik let wel op. Zit op de motor, dus ik kan niks anders doen
quote:Bovendien val ik zelf bijna in slaap. Op de weg letten hoeft toch niet.
Bijna in slaap , dat is figuurlijk. Hoeft niet, daarmee impliceer ik dat ik het eigenlijk op automatische piloot zou kunnen met mijn ogen dicht, omdat het zo tergend langzaam vind gaan.quote:
Je lult beter dan dat je rijdt. Ik zie 500 excuses van je om overal maar te hard te rijden, meer niet. 30 is te langzaam, 50 is te langzaam, 100 is te langzaam, yada yada yda....quote:Op zondag 15 april 2012 13:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Bijna in slaap , dat is figuurlijk. Hoeft niet, daarmee impliceer ik dat ik het eigenlijk op automatische piloot zou kunnen met mijn ogen dicht, omdat het zo tergend langzaam vind gaan.
Je mag mij afzeiken om een heleboel dingen die ik doe, maar dat ik het niet zo nou neem met achterlijk lage snelheidslimieten is een beetje kinderachtig.
je hebt mij nooit zien rijden , dat kan je dus niet weten.quote:Op zondag 15 april 2012 13:29 schreef D0808 het volgende:
[..]
Je lult beter dan dat je rijdt. Ik zie 500 excuses van je om overal maar te hard te rijden, meer niet. 30 is te langzaam, 50 is te langzaam, 100 is te langzaam, yada yada yda....
En dan zit je zelfs nog te mekken dat je 50 te langzaam vindt omdat je motor dan niet lekker loopt maar in een 30 zone ga je juist 50 rijden, pfff.. en maar zeiken op Ria's (Ria een ex van je ofzo?)
Zonder kruispunten? Zonder rotondes? Zonder verkeerslichten? Geef eens een mooi linkje, ik ben benieuwd waar die weg van jou ligt.quote:Op zondag 15 april 2012 13:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
killometers lang voortsukkelen over een rechte weg met 50km/u?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |