Ja, of dat je eerst 120 mag en iemand inhaalt die 110 rijdt en vervolgens de snelheid wordt verlaagd naar 100, waarop je wordt ingehaald door dezelfde persoon die nog steeds 110 rijdtquote:Op zaterdag 14 april 2012 14:13 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat herken ik ook hoor. Mensen komen langs vliegen met 150 soms en 2 kilometer verderop stuit je ineens op een colonnetje van 5 autootjes die krap 80 doen.
Sowieso mensen die het niet kunnen hebben dat ze ingehaald zijn. Ben je ze koud voorbij, voeg je in en zie je in je spiegel ineens een ruk naar links en komt ie weer langs gassenquote:Op zaterdag 14 april 2012 14:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, of dat je eerst 120 mag en iemand inhaalt die 110 rijdt en vervolgens de snelheid wordt verlaagd naar 100, waarop je wordt ingehaald door dezelfde persoon die nog steeds 110 rijdt
Nou vind ik dat nog niet zo erg, maar vervolgens rijden die mensen op een gegeven moment weer 110, waardoor ik met 120 weer bijna op z'n bumper zit en er weer omheen kan. Dan wordt ik wel pissig.quote:Op zaterdag 14 april 2012 14:28 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Sowieso mensen die het niet kunnen hebben dat ze ingehaald zijn. Ben je ze koud voorbij, voeg je in en zie je in je spiegel ineens een ruk naar links en komt ie weer langs gassen
Oh ik vind het ook niet erg, het slaat alleen nergens op en inderdaad al helemaal niet als ze dan weer pal voor je 110 gaan rijden...quote:Op zaterdag 14 april 2012 14:58 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Nou vind ik dat nog niet zo erg, maar vervolgens rijden die mensen op een gegeven moment weer 110, waardoor ik met 120 weer bijna op z'n bumper zit en er weer omheen kan. Dan wordt ik wel pissig.
Je lacht, maar hij heeft wel gelijk. Plekken genoeg waar dat kan gebeuren en misschien zelfs wenselijk is.quote:
Regels zijn soms absoluut in strijd met de praktijk. Ik mag ook niet aan de verkeerde kant van een vluchtheuvel passeren met de vrachtwagen, maar soms moet het wel om een bocht te kunnen halen. Net als dat ik ook wel op twee voorsorteervakken tegelijk ga staan als ik een bocht moet nemen.quote:Op zaterdag 14 april 2012 13:47 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ja want regels zijn alleen verzonnen om jou tot last te zijn en gevaarlijke situaties te veroorzaken.
Dan ga je dat aanvechten bij de gemeente ipv. het te negeren en je eigen regeltjes maken.quote:Op zaterdag 14 april 2012 17:31 schreef Kentekenplaat het volgende:
Mensen hier zitten wel op Yreal te vitten, maar ik ben het voor een groot gedeelte wel met hem eens. In mijn woonplaats zijn er wegen een 30km zone geworden waarbij dat absolute onzin is. Wegen met een vrijliggend fietspad, die ook niet druk zijn.
Nee, ambtenaren bewijzen keer op keer ver van de realiteit af te zitten, ik rijd gewoon te hard.quote:Op zaterdag 14 april 2012 17:44 schreef D0808 het volgende:
[..]
Dan ga je dat aanvechten bij de gemeente ipv. het te negeren en je eigen regeltjes maken.
Je weet het weer leuk te brengen!quote:Op zaterdag 14 april 2012 18:54 schreef Mwanatabu het volgende:
Pfff net bijna een ongeluk zien gebeuren. Voor mij twee jongetjes zwabberend op de fiets en totaal niet oplettend. Ik dus afstand houden en erachter blijven. Achter mij zitten nog drie auto's die sneller willen, maar dat kan dus niet. Ik wil afslaan naar rechts zodra we op een dwarsweg komen, zet richtingaanwijzer aan en sorteer verder voor achter ze.
Bij de uitrit storten de jochies zich pardoes de weg op, fietsers die er al rijden moeten bellend en schreeuwend uitwijken en er moet een auto op de rem. Jongetjes stoppen gelukkig toch nog, anders waren ze eronder gekomen. Ik zit gewoon te schreeuwen in de auto want ik zie het al helemaal gebeuren.
Ik kan niet door ze heen maaien dus ik stop ook. Jongetjes krabbelen terug naar achter, de uitrit weer op, dus ik kan er nu helemaal niet meer langs. De moeder van de jongetjes komt eraan gerend en begint een preek (denk ik, want ik moet ook op het verkeer letten of ik erlangs kan). Tuuttuuuuuut gaat het achter me. Vroem vroem!
Ik betwijfel of elk van die drie drukkende auto's een passagier met een slagaderlijke bloeding of 9 cm ontsluiting heeft maar ik trek me hun haast toch wel een beetje aan. Dom. Auto slaat nu 2x afIk zal dus als kers op de taart vast wat mensen geīrriteerd hebben.
Van kinderen kun je dom gedrag verwachten, maar die volwassenen he
Zo lang gemeentes het presteren om van 120 wegen 70 wegen te maken, van 80 wegen 50 wegen (weg alleen versmallen en vangrail weghalen, verder geen verandering) en van 60 wegen 30 wegen...quote:Op zaterdag 14 april 2012 18:25 schreef D0808 het volgende:
Dan rijden jullie toch lekker 50 door 30 zones, veel plezier! Maar ga dan ook niet zitten janken als je afgesneden wordt, iemand zit te bumperkleven, rechts inhaalt, te langzaam rijdt, geen richting aangeeft etc. etc. eg. alle gedragingen die hier in dit topic voorbijkomen. Oh.. en natuurlijk je bek houden als er weer 500 flitspalen bijkomen en nog meer agenten in de struiken liggen enz.
Kwam deze aangescheurd of reed de rechterbaan langzaam en heeft hij zo gewoon snelheid kunnen houden en hem kunnen laten uitrollen? Ik doe dit ook wel als het rechts op groen gaat of net gaat rijden en ik aan kom rijden. Rustig doorrijden en na de kruising weer invoegen. Gaat mij niet om de tijdswinst of snelheidswinst, maar om het laten rollen van het voertuig.quote:Op zaterdag 14 april 2012 15:34 schreef Marco001 het volgende:
Zo, nog een voor het lijstje... Had er zelf geen last van, maar wel gevalletje asociaal..
Was in Leeuwarden, bij een verkeerslicht/kruising die rond die tijd(18.00 ) vaak druk is..
Donderdagavond echter, reed het toen ik er aan kwam allemaal lekker door, moest even afremmen naar 30, maar verkeerslichten stonden fijn op groen, dus kon zo aansluiten.
Echter vlak voor het verkeerslicht komt er een Saxo aangescheurd, zet de auto op de (lege) linkerbaan, om c.a 50 meter verderop vol in de ankers te moeten om weer in te voegen(word weer 1-baans..) Met die actie heeft hij maar liefst 5 auto's ingehaald, maar 2 kilometer later stond ik alweer achter hem te wachten om de parkeerplaats op te kunnen.
Tijdwinst voor hem 0,0 en ik moet heel eerlijk bekennen dat ik hem er niet tussen zou hebben gelaten na het verkeerslicht.
Dat inderdaad. Ik heb genoeg rij-ervaring om te weten waar het kan. Er zit geen school in de buurt.quote:Op zaterdag 14 april 2012 19:28 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zo lang gemeentes het presteren om van 120 wegen 70 wegen te maken, van 80 wegen 50 wegen (weg alleen versmallen en vangrail weghalen, verder geen verandering) en van 60 wegen 30 wegen...
Sommige mensenquote:Op zaterdag 14 april 2012 18:54 schreef Mwanatabu het volgende:
Pfff net bijna een ongeluk zien gebeuren. Voor mij twee jongetjes zwabberend op de fiets en totaal niet oplettend. Ik dus afstand houden en erachter blijven. Achter mij zitten nog drie auto's die sneller willen, maar dat kan dus niet. Ik wil afslaan naar rechts zodra we op een dwarsweg komen, zet richtingaanwijzer aan en sorteer verder voor achter ze.
Bij de uitrit storten de jochies zich pardoes de weg op, fietsers die er al rijden moeten bellend en schreeuwend uitwijken en er moet een auto op de rem. Jongetjes stoppen gelukkig toch nog, anders waren ze eronder gekomen. Ik zit gewoon te schreeuwen in de auto want ik zie het al helemaal gebeuren.
Ik kan niet door ze heen maaien dus ik stop ook. Jongetjes krabbelen terug naar achter, de uitrit weer op, dus ik kan er nu helemaal niet meer langs. De moeder van de jongetjes komt eraan gerend en begint een preek (denk ik, want ik moet ook op het verkeer letten of ik erlangs kan). Tuuttuuuuuut gaat het achter me. Vroem vroem!
Ik betwijfel of elk van die drie drukkende auto's een passagier met een slagaderlijke bloeding of 9 cm ontsluiting heeft maar ik trek me hun haast toch wel een beetje aan. Dom. Auto slaat nu 2x afIk zal dus als kers op de taart vast wat mensen geīrriteerd hebben.
Van kinderen kun je dom gedrag verwachten, maar die volwassenen he
Jij kan niet zelf nadenken?quote:Op zaterdag 14 april 2012 20:34 schreef Tijn het volgende:
Ik rij gewoon wel hoe hard er op het bordje staat. Waarom zou je je er niet aan houden? Ik zie het probleem niet zo.
Ik denk zoveel zelf na dat ik het niet hoef te compenseren met recalcitrant gedrag in het verkeerquote:
Rij dan door, dan hoeven ze je niet in te halen..quote:Op zaterdag 14 april 2012 22:42 schreef Matty___ het volgende:
mensen die op de snelweg met 125 inhalen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |