Eendebek? Wat bedoel je daarmee?quote:Op maandag 16 april 2012 09:27 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ok, dan hebben noord en zuid geen stoplichten (behalve julianaplein in zuid en daar op de hoek noord/oost in noord) Oost zit vol met stoplichten en west heeft er ook een zooi...
Op wat blijkbaar zuid is (maar ik altijd als oost heb bestempeld) wordt of te hard gereden, of te langzaam. Alleen bij de flitspalen zie je altijd mensen in de ankers springen. Ze zouden dat ding eens een stuk richting eendebek moeten verplaatsen, kun je nog wat extra geld verdienen!
Zo werd die nieuwe halve kruising/fly-over genoemd, in ieder geval bij de bouw van dat ding (bij de A7) En die naam is bij mij blijven hangenquote:Op maandag 16 april 2012 09:56 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Eendebek? Wat bedoel je daarmee?![]()
Maar inderdaad, de meesten rijden er 80-90. Bij de flitspalen 60-70
Ah die, heb die benaming daarvoor nog nooit gehoordquote:Op maandag 16 april 2012 10:53 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Zo werd die nieuwe halve kruising/fly-over genoemd, in ieder geval bij de bouw van dat ding (bij de A7) En die naam is bij mij blijven hangen(knooppunt Euvelgunne)
Ik denk om iedereen in beweging te houden, scheelt tijd, brandstof en uitstootquote:Op maandag 16 april 2012 11:10 schreef Yreal het volgende:
klinkt als een interessant projectgok om alle vrachtwagens in beweging te houden?
Met de auto ook hoor! Tenzij er weer zo'n slimmerd denkt naar de linkerbaan te moeten gaan om vervolgens langzamer te gaan rijden dan die rechter (want die bocht is toch best eng hoor!) Of, nog leuker, behoorlijk in de remmen gaat (eugh!) in die bocht.... Ik moet toegeven, het is het enige stukje weg waar ik me echt niet aan de maximum van 50 houd...quote:Op maandag 16 april 2012 11:20 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ah die, heb die benaming daarvoor nog nooit gehoord
Zijn wel leuke bochtjes om met de motor te rijden
Is een mooie uitvinding inderdaad. In Eindhoven en Amsterdam is het ook op een aantal plaatsen al toegepast.quote:Op maandag 16 april 2012 11:10 schreef Yreal het volgende:
klinkt als een interessant projectgok om alle vrachtwagens in beweging te houden?
Hehe, alsof je treurig 50 gaat rijden waar 80 de max is op een 2x2 wegquote:Op maandag 16 april 2012 10:57 schreef mighty_myte het volgende:
Ik erger me altijd aan mensen die zich niet aan de snelheid houden bij een groene golf metsnelheidsadvies. Dit dus:
[ afbeelding ]
Staat er 50 op het bord, dan heb je gewoon groen als je bij het stoplicht aankomt.
Helaas zijn er sukkels die dan toch gewoon 70 gaan rijden. Die staan dus voor rood.
Als jij dan met je 50km/h aankomt bij het stoplicht staat die sukkel dus voor je stil/in de weg en moet je alsnog remmen omdat die randdebiel zo graag snel voor rood wil staan.
Dit maak ik bijna dagelijks mee en ik krijg steeds meer de neiging een enorme bullbar op mijn auto te zetten en ze gewoon weg te duwen als ze onnodig voor rood staan.
Hehequote:Op maandag 16 april 2012 12:44 schreef OEM het volgende:
[..]
Hehe, alsof je treurig 50 gaat rijden waar 80 de max is op een 2x2 weg
Ik rij daar meestal 2x de adviessnelheid, dan ben ik 1 verkeerslichtcyclus sneller.
Joepiequote:Hehe, alsof je treurig 50 gaat rijden waar 80 de max is op een 2x2 weg
Ik rij daar meestal 2x de adviessnelheid, dan ben ik 1 verkeerslichtcyclus sneller.
Als je vrachtwagenchauffeurs niet als ubermenschen beschouwt die alles mogen doen en laten wat god verboden heeft, is het trollen. Sure.quote:Op maandag 16 april 2012 15:25 schreef Daeron het volgende:
Niet op ingaan, meneer liep een paar topics terug al te trollen.
kwam vanochtend nog zo'n moeilijk ventje tegen op de A7, stond in de file beetje dicht tegen de middenlijn aan, had niet eens in de gaten dattie eraan kwam, staat nog niet eens stil of geeft volgas met toeteren erbij, kapot stoer johquote:Op donderdag 12 april 2012 21:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Kom die motorrijders die levensmoe echt dagelijks op de A7/A8/A10 tegen.
En dan nog boos zijn ook als je ze geen ruimte geeft.
Kijk dan in je spiegels en rij es in het midden van je baanquote:Op maandag 16 april 2012 16:34 schreef MrKikker het volgende:
[..]
kwam vanochtend nog zo'n moeilijk ventje tegen op de A7, stond in de file beetje dicht tegen de middenlijn aan, had niet eens in de gaten dattie eraan kwam, staat nog niet eens stil of geeft volgas met toeteren erbij, kapot stoer joh
Of je gaat in fileverkeer gewoon zo veel mogelijk links rijden als je op de linkerstrook zit cq rechts op de rechterstrook. Zoals het hoort.quote:Op maandag 16 april 2012 16:34 schreef MrKikker het volgende:
[..]
kwam vanochtend nog zo'n moeilijk ventje tegen op de A7, stond in de file beetje dicht tegen de middenlijn aan, had niet eens in de gaten dattie eraan kwam, staat nog niet eens stil of geeft volgas met toeteren erbij, kapot stoer joh
Dat hoeft niet eens, maar iig wel in het middenquote:Op maandag 16 april 2012 16:56 schreef OEM het volgende:
[..]
Of je gaat in fileverkeer gewoon zo veel mogelijk links rijden als je op de linkerstrook zit cq rechts op de rechterstrook. Zoals het hoort.
Of je blijft gewoon in je baan, mafketelquote:Op maandag 16 april 2012 16:34 schreef MrKikker het volgende:
[..]
Volgens mij zit je gewoon op je baan hoor, als je tussen de lijnen staat. Wat ik begrijp is dat hij wel op z'n baan stond, maar wat meer naar rechts ipv in het midden. Je mag de hele breedte van je baan gebruiken...quote:Op maandag 16 april 2012 18:24 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Of je blijft gewoon in je baan, mafketel
ditquote:Op dinsdag 17 april 2012 07:34 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Volgens mij zit je gewoon op je baan hoor, als je tussen de lijnen staat. Wat ik begrijp is dat hij wel op z'n baan stond, maar wat meer naar rechts ipv in het midden. Je mag de hele breedte van je baan gebruiken...
Het is inderdaad niet wettelijk bepaald, het is een gedragscode met bijbehorende gedragsregels (http://www.motorplatform.nl/samenspelindefile.htm)quote:Op dinsdag 17 april 2012 09:19 schreef MrKikker het volgende:
[..]
ditstond gewoon in m'n eigen rijstrook, maar kennelijk iets te dicht bij de scheidingslijn
daarnaast, waarom MOET ik in een file zo dicht mogelijk bij de zijkant van de linker cq rechterbaan gaan rijden? is het wettelijk bepaald dat motoren vrij baan moeten hebben in een file? dacht nog altijd dat dat fatsoen was.
fatsoen waar ik me aan hou, daar niet van. ik geef motorrijders altijd de ruimte, de enkele zure keer dat ik dat niet doe (niet expres) krijg ik gelijk zo'n opgefokte boomklever over me heen.
Ik ga er als motorrijder altijd van uit dat een automobilist me niet ziet als ik tussen de file door rij.quote:Op maandag 16 april 2012 16:34 schreef MrKikker het volgende:
[..]
Vandaar dat je het er nu nog over hebt.quote:Op dinsdag 17 april 2012 09:31 schreef MrKikker het volgende:
tuurlijk! kon er daarna ook geen seconde mee zitten maar viel me wel op dat de motorrijder zich meteen benadeeld voelt.
Het is gewoon bij wet toegestaan dus gewoon ruimte geven. Dat gedoe over gunst. Je zou andere mensen ruimte geven zeg. Overigens rijd ik geen motor.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:05 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Vandaar dat je het er nu nog over hebt.![]()
Maare...je hebt niets verkeerd gedaan dus die motorrijder moet niet miepen.
Het is een gunst dat ze tussen de auto's door mogen en geen eis.
Nadenken valt niet mee zie ik al.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:53 schreef Panthera. het volgende:
Het is gewoon bij wet toegestaan dus gewoon ruimte geven. Dat gedoe over gunst. Je zou andere mensen ruimte geven zeg. Overigens rijd ik geen motor.
het is toch niet volgens de wit toegestaan? Het is gedoogd naar mijn weten. Maar damn wat een nutteloze discussiequote:Op dinsdag 17 april 2012 12:59 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Nadenken valt niet mee zie ik al.
Die mensen laat ik er vaak ook niet al te vlug tussen met de auto, en weet je waarom?quote:Op zondag 15 april 2012 22:03 schreef Matty___ het volgende:
of nog beter mensen die je bij het ritsen niet tussen laten omdat je tot aan de streept rijdt en niet als de rest al 250m eerder. Het stuk asfalt ligt er niet voor niets.
Beter nog, er staat helemaal niks over in de wet. Dit is al in 1991 aangepast, dus ik weet niet hoelang geleden jij je rijlessen hebt gehaald..quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:03 schreef resque het volgende:
[..]
het is toch niet volgens de wit toegestaan? Het is gedoogd naar mijn weten. Maar damn wat een nutteloze discussie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |