abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110386147
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 09:27 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ok, dan hebben noord en zuid geen stoplichten (behalve julianaplein in zuid en daar op de hoek noord/oost in noord) Oost zit vol met stoplichten en west heeft er ook een zooi...

Op wat blijkbaar zuid is (maar ik altijd als oost heb bestempeld) wordt of te hard gereden, of te langzaam. Alleen bij de flitspalen zie je altijd mensen in de ankers springen. Ze zouden dat ding eens een stuk richting eendebek moeten verplaatsen, kun je nog wat extra geld verdienen!
Eendebek? Wat bedoel je daarmee? :X

Maar inderdaad, de meesten rijden er 80-90. Bij de flitspalen 60-70 :')
pi_110387721
quote:
6s.gif Op maandag 16 april 2012 09:56 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Eendebek? Wat bedoel je daarmee? :X

Maar inderdaad, de meesten rijden er 80-90. Bij de flitspalen 60-70 :')
Zo werd die nieuwe halve kruising/fly-over genoemd, in ieder geval bij de bouw van dat ding (bij de A7) En die naam is bij mij blijven hangen :P (knooppunt Euvelgunne)
pi_110387830
Ik erger me altijd aan mensen die zich niet aan de snelheid houden bij een groene golf metsnelheidsadvies. Dit dus:

Staat er 50 op het bord, dan heb je gewoon groen als je bij het stoplicht aankomt.
Helaas zijn er sukkels die dan toch gewoon 70 gaan rijden. Die staan dus voor rood.

Als jij dan met je 50km/h aankomt bij het stoplicht staat die sukkel dus voor je stil/in de weg en moet je alsnog remmen omdat die randdebiel zo graag snel voor rood wil staan.

Dit maak ik bijna dagelijks mee en ik krijg steeds meer de neiging een enorme bullbar op mijn auto te zetten en ze gewoon weg te duwen als ze onnodig voor rood staan.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_110388263
klinkt als een interessant project :o gok om alle vrachtwagens in beweging te houden?
pi_110388538
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 10:53 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Zo werd die nieuwe halve kruising/fly-over genoemd, in ieder geval bij de bouw van dat ding (bij de A7) En die naam is bij mij blijven hangen :P (knooppunt Euvelgunne)
Ah die, heb die benaming daarvoor nog nooit gehoord :P
Zijn wel leuke bochtjes om met de motor te rijden *D

quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 11:10 schreef Yreal het volgende:
klinkt als een interessant project :o gok om alle vrachtwagens in beweging te houden?
Ik denk om iedereen in beweging te houden, scheelt tijd, brandstof en uitstoot :)

Met de motor vind ik het trouwens nooit erg om bij een stoplicht stil te staan. Tenminste, als ik vooraan sta. Kan ik weer vol gas optrekken (tot de maximumsnelheid) :+
pi_110388694
quote:
6s.gif Op maandag 16 april 2012 11:20 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Ah die, heb die benaming daarvoor nog nooit gehoord :P
Zijn wel leuke bochtjes om met de motor te rijden *D

Met de auto ook hoor! Tenzij er weer zo'n slimmerd denkt naar de linkerbaan te moeten gaan om vervolgens langzamer te gaan rijden dan die rechter (want die bocht is toch best eng hoor!) Of, nog leuker, behoorlijk in de remmen gaat (eugh!) in die bocht.... Ik moet toegeven, het is het enige stukje weg waar ik me echt niet aan de maximum van 50 houd...
  maandag 16 april 2012 @ 11:26:53 #217
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_110388749
In Utrecht heb je ook een stukje groene golf bij 70 km/u (Kardinaal de Jongweg). Helaas zijn er altijd wat mensen die niet opletten en denken dat je er gewoon 50 mag omdat het binnen de bebouwde kom is en daarmee dus de groene golf verpesten. Maar als de linkerbaan een beetje vrij blijft, werkt het verder wel goed :)
  maandag 16 april 2012 @ 11:43:09 #218
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_110389309
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 11:10 schreef Yreal het volgende:
Is een mooie uitvinding inderdaad. In Eindhoven en Amsterdam is het ook op een aantal plaatsen al toegepast.
Wat je ook op steeds meer plaatsen ziet is dat vrachtverkeer wordt gedetecteerd en het licht vervolgens net wat langer groen blijft, om afremmen en optrekken van die zware jongens te voorkomen.
  maandag 16 april 2012 @ 12:44:40 #219
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_110391277
quote:
8s.gif Op maandag 16 april 2012 10:57 schreef mighty_myte het volgende:
Ik erger me altijd aan mensen die zich niet aan de snelheid houden bij een groene golf metsnelheidsadvies. Dit dus:

[ afbeelding ]

Staat er 50 op het bord, dan heb je gewoon groen als je bij het stoplicht aankomt.
Helaas zijn er sukkels die dan toch gewoon 70 gaan rijden. Die staan dus voor rood.

Als jij dan met je 50km/h aankomt bij het stoplicht staat die sukkel dus voor je stil/in de weg en moet je alsnog remmen omdat die randdebiel zo graag snel voor rood wil staan.

Dit maak ik bijna dagelijks mee en ik krijg steeds meer de neiging een enorme bullbar op mijn auto te zetten en ze gewoon weg te duwen als ze onnodig voor rood staan.
Hehe, alsof je treurig 50 gaat rijden waar 80 de max is op een 2x2 weg :')
Ik rij daar meestal 2x de adviessnelheid, dan ben ik 1 verkeerslichtcyclus sneller.
pi_110394177
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 12:44 schreef OEM het volgende:

[..]

Ik rij daar meestal 2x de adviessnelheid, dan ben ik 1 verkeerslichtcyclus sneller.
Hehe :')

:{w
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  Moderator maandag 16 april 2012 @ 15:09:57 #221
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110397108
quote:
Joepie :')
pi_110397689
quote:
15s.gif Op maandag 16 april 2012 13:54 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

Hehe :')

:{w
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 15:09 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Joepie :')
Niet op ingaan, meneer liep een paar topics terug al te trollen. :{w
  maandag 16 april 2012 @ 16:30:36 #223
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_110400402
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 15:25 schreef Daeron het volgende:
Niet op ingaan, meneer liep een paar topics terug al te trollen. :{w
Als je vrachtwagenchauffeurs niet als ubermenschen beschouwt die alles mogen doen en laten wat god verboden heeft, is het trollen. Sure. :{w
  maandag 16 april 2012 @ 16:34:52 #224
328434 MrKikker
Kansenjongere
pi_110400585
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Kom die motorrijders die levensmoe echt dagelijks op de A7/A8/A10 tegen.
En dan nog boos zijn ook als je ze geen ruimte geeft. :')
kwam vanochtend nog zo'n moeilijk ventje tegen op de A7, stond in de file beetje dicht tegen de middenlijn aan, had niet eens in de gaten dattie eraan kwam, staat nog niet eens stil of geeft volgas met toeteren erbij, kapot stoer joh :')
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
- God
pi_110400712
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:34 schreef MrKikker het volgende:

[..]

kwam vanochtend nog zo'n moeilijk ventje tegen op de A7, stond in de file beetje dicht tegen de middenlijn aan, had niet eens in de gaten dattie eraan kwam, staat nog niet eens stil of geeft volgas met toeteren erbij, kapot stoer joh :')
Kijk dan in je spiegels en rij es in het midden van je baan
  maandag 16 april 2012 @ 16:56:00 #226
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_110401469
quote:

[..]

Of je gaat in fileverkeer gewoon zo veel mogelijk links rijden als je op de linkerstrook zit cq rechts op de rechterstrook. Zoals het hoort.
pi_110401518
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:56 schreef OEM het volgende:

[..]

Of je gaat in fileverkeer gewoon zo veel mogelijk links rijden als je op de linkerstrook zit cq rechts op de rechterstrook. Zoals het hoort.
Dat hoeft niet eens, maar iig wel in het midden
  Moderator maandag 16 april 2012 @ 18:24:57 #228
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110404827
quote:

[..]

Of je blijft gewoon in je baan, mafketel
pi_110426726
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 18:24 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Of je blijft gewoon in je baan, mafketel
Volgens mij zit je gewoon op je baan hoor, als je tussen de lijnen staat. Wat ik begrijp is dat hij wel op z'n baan stond, maar wat meer naar rechts ipv in het midden. Je mag de hele breedte van je baan gebruiken...
  dinsdag 17 april 2012 @ 09:19:40 #230
328434 MrKikker
Kansenjongere
pi_110428183
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 07:34 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Volgens mij zit je gewoon op je baan hoor, als je tussen de lijnen staat. Wat ik begrijp is dat hij wel op z'n baan stond, maar wat meer naar rechts ipv in het midden. Je mag de hele breedte van je baan gebruiken...
dit :) stond gewoon in m'n eigen rijstrook, maar kennelijk iets te dicht bij de scheidingslijn

daarnaast, waarom MOET ik in een file zo dicht mogelijk bij de zijkant van de linker cq rechterbaan gaan rijden? is het wettelijk bepaald dat motoren vrij baan moeten hebben in een file? dacht nog altijd dat dat fatsoen was.

fatsoen waar ik me aan hou, daar niet van. ik geef motorrijders altijd de ruimte, de enkele zure keer dat ik dat niet doe (niet expres) krijg ik gelijk zo'n opgefokte boomklever over me heen.
- God
pi_110428423
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 09:19 schreef MrKikker het volgende:

[..]

dit :) stond gewoon in m'n eigen rijstrook, maar kennelijk iets te dicht bij de scheidingslijn

daarnaast, waarom MOET ik in een file zo dicht mogelijk bij de zijkant van de linker cq rechterbaan gaan rijden? is het wettelijk bepaald dat motoren vrij baan moeten hebben in een file? dacht nog altijd dat dat fatsoen was.

fatsoen waar ik me aan hou, daar niet van. ik geef motorrijders altijd de ruimte, de enkele zure keer dat ik dat niet doe (niet expres) krijg ik gelijk zo'n opgefokte boomklever over me heen.
Het is inderdaad niet wettelijk bepaald, het is een gedragscode met bijbehorende gedragsregels (http://www.motorplatform.nl/samenspelindefile.htm) :)

Het is een overdreven reactie van die motorrijder vanuit jouw positie gezien, omdat je het anders wel doet. Maar wellicht ziet die motorrijder jou niet iedere dag en denkt hij/zij dat je iemand bent die expres de ruimte blokkeert. Dat soort mensen bestaan namelijk.. Het is misschien overdreven, maar wel begrijpelijk als je het van de andere kant bekijkt.
  dinsdag 17 april 2012 @ 09:31:53 #232
328434 MrKikker
Kansenjongere
pi_110428495
tuurlijk! kon er daarna ook geen seconde mee zitten maar viel me wel op dat de motorrijder zich meteen benadeeld voelt.
- God
pi_110428905
quote:

[..]

Ik ga er als motorrijder altijd van uit dat een automobilist me niet ziet als ik tussen de file door rij.
Jezelf opwinden is voor beide partijen nogal nutteloos, daar heb je jezelf alleen maar mee.
Er rijden nogal wat moderijders als dwazen door die files, puur Russisch Roulette.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_110433514
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 09:31 schreef MrKikker het volgende:
tuurlijk! kon er daarna ook geen seconde mee zitten maar viel me wel op dat de motorrijder zich meteen benadeeld voelt.
Vandaar dat je het er nu nog over hebt. :)

Maare...je hebt niets verkeerd gedaan dus die motorrijder moet niet miepen.
Het is een gunst dat ze tussen de auto's door mogen en geen eis.
pi_110435385
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 12:05 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Vandaar dat je het er nu nog over hebt. :)

Maare...je hebt niets verkeerd gedaan dus die motorrijder moet niet miepen.
Het is een gunst dat ze tussen de auto's door mogen en geen eis.
Het is gewoon bij wet toegestaan dus gewoon ruimte geven. Dat gedoe over gunst. Je zou andere mensen ruimte geven zeg. Overigens rijd ik geen motor.

Verder nog twee irritaties van mijn kant. Op de A12 vanuit Den Haag, bij Utrecht waar de A28 eraf gaat, voor de mensen die onbekend zijn, hier dus.

Vrachtwagen komt er op het laatste moment achter dat hij toch naar Arnhem en niet naar Amersfoort moet (naar links dus). De weg is bij mijn weten ondertussen iets gereconstrueerd, de weg naar Amersfoort buigt dacht ik iets meer naar rechts af. De vrachtwagenchauffeur gooit zijn auto naar links, over het grind en wellicht zelfs een stukje gras en als we niet de enige Twingobestuurder in Nederland hadden gehad die wel oplette, had de trailer de Twingo vol in de zijkant meegepakt. Twingo kon nog net naar links en remmen.

Verder, op de N36 van Zwolle naar Almelo, dit punt. Is een autoweg, voor de duidelijkheid met op en afritten en geen gelijkwaardige kruispunten. Behalve hier dus, waar landbouwvoertuigen mogen oversteken (je mag dus op beide wegen alleen rechtdoor, niet op of van de autoweg). Ik was net begonnen met het inhalen van een vrachtwagen, toen er opeens vanaf de rechterkant een landbouwvoertuig de weg over kwam schieten, wat je dus totaal niet verwacht omdat de weg verder helemaal geen kruisingen kent en het ook niet van te voren aangegeven staat. Hij kwam luttele seconden voor die vrachtwagen langsschieten en ik zat er dus links half naast. Schrok me werkelijk helemaal verrot toen ik hem opeens voorbij zag schieten. En dan hebben we het in Nederland over goede wegen.
pi_110435628
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 12:53 schreef Panthera. het volgende:

Het is gewoon bij wet toegestaan dus gewoon ruimte geven. Dat gedoe over gunst. Je zou andere mensen ruimte geven zeg. Overigens rijd ik geen motor.

Nadenken valt niet mee zie ik al.
pi_110435794
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 12:59 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Nadenken valt niet mee zie ik al.
het is toch niet volgens de wit toegestaan? Het is gedoogd naar mijn weten. Maar damn wat een nutteloze discussie :P
pi_110435889
Het is wel toegestaan volgens de wet.
  dinsdag 17 april 2012 @ 13:06:15 #239
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_110435910
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 22:03 schreef Matty___ het volgende:
of nog beter mensen die je bij het ritsen niet tussen laten omdat je tot aan de streept rijdt en niet als de rest al 250m eerder. Het stuk asfalt ligt er niet voor niets.
Die mensen laat ik er vaak ook niet al te vlug tussen met de auto, en weet je waarom?
Het zijn dezelfde mensen die mij 1km eerder al bumperklevend wilde inhalen.
Het bord ritsen vanaf hier staat daar niet voor niks, tenzij je niet anders kan snelheid aanpassen en rustig ertussen komen.
Maar niet expres tot het einde doorrijden onder het mom van: dan moet ik er tussen dus dan heeft de rest ook maar voor MIJ aan de kant te gaan.
pi_110436269
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 13:03 schreef resque het volgende:

[..]

het is toch niet volgens de wit toegestaan? Het is gedoogd naar mijn weten. Maar damn wat een nutteloze discussie :P
Beter nog, er staat helemaal niks over in de wet. Dit is al in 1991 aangepast, dus ik weet niet hoelang geleden jij je rijlessen hebt gehaald.. :P
Het is beschreven in de gedragscode waarvan de regels zijn na te lezen in die link die ik eerder gaf :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')