abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 april 2012 @ 16:56:00 #226
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_110401469
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:34 schreef MrKikker het volgende:

[..]

kwam vanochtend nog zo'n moeilijk ventje tegen op de A7, stond in de file beetje dicht tegen de middenlijn aan, had niet eens in de gaten dattie eraan kwam, staat nog niet eens stil of geeft volgas met toeteren erbij, kapot stoer joh :')
Of je gaat in fileverkeer gewoon zo veel mogelijk links rijden als je op de linkerstrook zit cq rechts op de rechterstrook. Zoals het hoort.
pi_110401518
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:56 schreef OEM het volgende:

[..]

Of je gaat in fileverkeer gewoon zo veel mogelijk links rijden als je op de linkerstrook zit cq rechts op de rechterstrook. Zoals het hoort.
Dat hoeft niet eens, maar iig wel in het midden
  Moderator maandag 16 april 2012 @ 18:24:57 #228
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110404827
quote:

[..]

kwam vanochtend nog zo'n moeilijk ventje tegen op de A7, stond in de file beetje dicht tegen de middenlijn aan, had niet eens in de gaten dattie eraan kwam, staat nog niet eens stil of geeft volgas met toeteren erbij, kapot stoer joh :')
Of je blijft gewoon in je baan, mafketel
pi_110426726
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 18:24 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Of je blijft gewoon in je baan, mafketel
Volgens mij zit je gewoon op je baan hoor, als je tussen de lijnen staat. Wat ik begrijp is dat hij wel op z'n baan stond, maar wat meer naar rechts ipv in het midden. Je mag de hele breedte van je baan gebruiken...
  dinsdag 17 april 2012 @ 09:19:40 #230
328434 MrKikker
Kansenjongere
pi_110428183
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 07:34 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Volgens mij zit je gewoon op je baan hoor, als je tussen de lijnen staat. Wat ik begrijp is dat hij wel op z'n baan stond, maar wat meer naar rechts ipv in het midden. Je mag de hele breedte van je baan gebruiken...
dit :) stond gewoon in m'n eigen rijstrook, maar kennelijk iets te dicht bij de scheidingslijn

daarnaast, waarom MOET ik in een file zo dicht mogelijk bij de zijkant van de linker cq rechterbaan gaan rijden? is het wettelijk bepaald dat motoren vrij baan moeten hebben in een file? dacht nog altijd dat dat fatsoen was.

fatsoen waar ik me aan hou, daar niet van. ik geef motorrijders altijd de ruimte, de enkele zure keer dat ik dat niet doe (niet expres) krijg ik gelijk zo'n opgefokte boomklever over me heen.
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
- God
pi_110428423
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 09:19 schreef MrKikker het volgende:

[..]

dit :) stond gewoon in m'n eigen rijstrook, maar kennelijk iets te dicht bij de scheidingslijn

daarnaast, waarom MOET ik in een file zo dicht mogelijk bij de zijkant van de linker cq rechterbaan gaan rijden? is het wettelijk bepaald dat motoren vrij baan moeten hebben in een file? dacht nog altijd dat dat fatsoen was.

fatsoen waar ik me aan hou, daar niet van. ik geef motorrijders altijd de ruimte, de enkele zure keer dat ik dat niet doe (niet expres) krijg ik gelijk zo'n opgefokte boomklever over me heen.
Het is inderdaad niet wettelijk bepaald, het is een gedragscode met bijbehorende gedragsregels (http://www.motorplatform.nl/samenspelindefile.htm) :)

Het is een overdreven reactie van die motorrijder vanuit jouw positie gezien, omdat je het anders wel doet. Maar wellicht ziet die motorrijder jou niet iedere dag en denkt hij/zij dat je iemand bent die expres de ruimte blokkeert. Dat soort mensen bestaan namelijk.. Het is misschien overdreven, maar wel begrijpelijk als je het van de andere kant bekijkt.
  dinsdag 17 april 2012 @ 09:31:53 #232
328434 MrKikker
Kansenjongere
pi_110428495
tuurlijk! kon er daarna ook geen seconde mee zitten maar viel me wel op dat de motorrijder zich meteen benadeeld voelt.
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
- God
pi_110428905
quote:

[..]

Ik ga er als motorrijder altijd van uit dat een automobilist me niet ziet als ik tussen de file door rij.
Jezelf opwinden is voor beide partijen nogal nutteloos, daar heb je jezelf alleen maar mee.
Er rijden nogal wat moderijders als dwazen door die files, puur Russisch Roulette.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_110433514
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 09:31 schreef MrKikker het volgende:
tuurlijk! kon er daarna ook geen seconde mee zitten maar viel me wel op dat de motorrijder zich meteen benadeeld voelt.
Vandaar dat je het er nu nog over hebt. :)

Maare...je hebt niets verkeerd gedaan dus die motorrijder moet niet miepen.
Het is een gunst dat ze tussen de auto's door mogen en geen eis.
pi_110435385
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 12:05 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Vandaar dat je het er nu nog over hebt. :)

Maare...je hebt niets verkeerd gedaan dus die motorrijder moet niet miepen.
Het is een gunst dat ze tussen de auto's door mogen en geen eis.
Het is gewoon bij wet toegestaan dus gewoon ruimte geven. Dat gedoe over gunst. Je zou andere mensen ruimte geven zeg. Overigens rijd ik geen motor.

Verder nog twee irritaties van mijn kant. Op de A12 vanuit Den Haag, bij Utrecht waar de A28 eraf gaat, voor de mensen die onbekend zijn, hier dus.

Vrachtwagen komt er op het laatste moment achter dat hij toch naar Arnhem en niet naar Amersfoort moet (naar links dus). De weg is bij mijn weten ondertussen iets gereconstrueerd, de weg naar Amersfoort buigt dacht ik iets meer naar rechts af. De vrachtwagenchauffeur gooit zijn auto naar links, over het grind en wellicht zelfs een stukje gras en als we niet de enige Twingobestuurder in Nederland hadden gehad die wel oplette, had de trailer de Twingo vol in de zijkant meegepakt. Twingo kon nog net naar links en remmen.

Verder, op de N36 van Zwolle naar Almelo, dit punt. Is een autoweg, voor de duidelijkheid met op en afritten en geen gelijkwaardige kruispunten. Behalve hier dus, waar landbouwvoertuigen mogen oversteken (je mag dus op beide wegen alleen rechtdoor, niet op of van de autoweg). Ik was net begonnen met het inhalen van een vrachtwagen, toen er opeens vanaf de rechterkant een landbouwvoertuig de weg over kwam schieten, wat je dus totaal niet verwacht omdat de weg verder helemaal geen kruisingen kent en het ook niet van te voren aangegeven staat. Hij kwam luttele seconden voor die vrachtwagen langsschieten en ik zat er dus links half naast. Schrok me werkelijk helemaal verrot toen ik hem opeens voorbij zag schieten. En dan hebben we het in Nederland over goede wegen.
pi_110435628
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 12:53 schreef Panthera. het volgende:

Het is gewoon bij wet toegestaan dus gewoon ruimte geven. Dat gedoe over gunst. Je zou andere mensen ruimte geven zeg. Overigens rijd ik geen motor.

Nadenken valt niet mee zie ik al.
pi_110435794
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 12:59 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Nadenken valt niet mee zie ik al.
het is toch niet volgens de wit toegestaan? Het is gedoogd naar mijn weten. Maar damn wat een nutteloze discussie :P
pi_110435889
Het is wel toegestaan volgens de wet.
  dinsdag 17 april 2012 @ 13:06:15 #239
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_110435910
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 22:03 schreef Matty___ het volgende:
of nog beter mensen die je bij het ritsen niet tussen laten omdat je tot aan de streept rijdt en niet als de rest al 250m eerder. Het stuk asfalt ligt er niet voor niets.
Die mensen laat ik er vaak ook niet al te vlug tussen met de auto, en weet je waarom?
Het zijn dezelfde mensen die mij 1km eerder al bumperklevend wilde inhalen.
Het bord ritsen vanaf hier staat daar niet voor niks, tenzij je niet anders kan snelheid aanpassen en rustig ertussen komen.
Maar niet expres tot het einde doorrijden onder het mom van: dan moet ik er tussen dus dan heeft de rest ook maar voor MIJ aan de kant te gaan.
pi_110436269
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 13:03 schreef resque het volgende:

[..]

het is toch niet volgens de wit toegestaan? Het is gedoogd naar mijn weten. Maar damn wat een nutteloze discussie :P
Beter nog, er staat helemaal niks over in de wet. Dit is al in 1991 aangepast, dus ik weet niet hoelang geleden jij je rijlessen hebt gehaald.. :P
Het is beschreven in de gedragscode waarvan de regels zijn na te lezen in die link die ik eerder gaf :)
  dinsdag 17 april 2012 @ 13:28:35 #241
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_110436896
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 13:05 schreef Panthera. het volgende:
Het is wel toegestaan volgens de wet.
Mjah, er stond in de wet, dat je niet met meer dan één voertuig gebruik mocht maken van dezelfde rijstrook, waardoor het dus eigenlijk verboden was. Dat regeltje hebben ze er in 1991 uit gehaald, waardoor het dus nu mogelijk is om tussen de file door te rijden, dit is dus inderdaad toegestaan (omdat het niet verboden is) maar er staat nergens in de wet dat motorrijders récht hebben om ertussendoor te rijden, dus als er een flapdrol niet aan de kant gaat, heb je geen poot om op te staan.

Het recht is krom in Nederland ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 17-04-2012 13:48:21 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 17 april 2012 @ 13:31:14 #242
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_110437013
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2012 13:28 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mjah, er stond in de wet, dat je niet met meer dan één voertuig gebruik mocht maken van dezelfde rijstrook, waardoor het dus eigenlijk verboden was. Dat regeltje hebben ze er in 1991 uit gehaald, waardoor het dus nu mogelijk is om tussen de file door te rijden, dit is dus inderdaad toegestaan (omdat het niet verboden is) maar er staat nergens in de wet dat motorrijders récht hebben om ertussendoor te rijden, dus als er een flapdrol niet aan de kant gaat, heb je geen poot om op te staan.

Het recht is krom in Nerderland ;)
Klopt, echter zijn er dus wel zaken geweest waarbij de automobilist in de file van rijbaan wisselde waardoor de motorrijder ten val kwam.
De motorrijder werd hierbij als zwakke verkeersdeelnemer gezien en won uiteindelijk de rechtszaak, zal eens kijken of ik dit nog kan vinden, stond geloof ik op de site van MAG

correctie, stond ook op motorplatform
http://www.motorplatform.nl/samenindefile/file1.pdf
http://www.motorplatform.nl/samenindefile/file2.pdf
http://www.motorplatform.nl/samenindefile/file3.pdf

[ Bericht 4% gewijzigd door lipjes op 17-04-2012 13:36:18 ]
  dinsdag 17 april 2012 @ 13:53:01 #243
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_110437998
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 april 2012 13:31 schreef lipjes het volgende:

[..]

Klopt, echter zijn er dus wel zaken geweest waarbij de automobilist in de file van rijbaan wisselde waardoor de motorrijder ten val kwam.
De motorrijder werd hierbij als zwakke verkeersdeelnemer gezien en won uiteindelijk de rechtszaak, zal eens kijken of ik dit nog kan vinden, stond geloof ik op de site van MAG

correctie, stond ook op motorplatform
http://www.motorplatform.nl/samenindefile/file1.pdf
http://www.motorplatform.nl/samenindefile/file2.pdf
http://www.motorplatform.nl/samenindefile/file3.pdf
Jep, als je je aan de filerichtlijn houdt, ben je redelijk zeker van het winnen van een zaak tegen een van rijbaan veranderende blikker, domweg omdat hij een speciale verrichting doet, en zich ervan dient te vergewissen of dat kan..

Ik heb mijn vorige AT op die manier afgeschreven, niet tussen de file door, maar tijdens het inhalen van een rij wachtende auto's waarvan er eentje besloot om met zijn ogen dicht ineens straatje te gaan keren en mij dus logischerwijs niet zag. Netjes alles vergoed gekregen :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_110438745
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 april 2012 13:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Jep, als je je aan de filerichtlijn houdt, ben je redelijk zeker van het winnen van een zaak tegen een van rijbaan veranderende blikker, domweg omdat hij een speciale verrichting doet, en zich ervan dient te vergewissen of dat kan..
Ja, als je als motorrijder je aan de richtlijnen houdt, kan de bestuurder van die auto ook anticiperen... Het probleem blijft altijd de schrik reactie. Als ik ineens iemand naast me zie die ik helemaal niet verwacht had te zien (als ik stil, of bijna stil sta, in de file, kijk ik niet elke 5 seconden in m'n linker spiegel, vreemd genoeg...), kan ik ineens een rare beweging maken...

Mensen die niet spiegelen bij speciale verichtingen (zoals van baan verwisselen) zijn natuurlijk net zo fout als een motorrijder die zich met een veel te hoge snelheid tussen de rijen door wringt...
  dinsdag 17 april 2012 @ 14:22:58 #245
12221 Tijn