Daarom is het ook wel fijn als je bij het filerijden gewoon die ruimte alvast vrij laat, dan hoef je niet op te letten ook.quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:09 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ja, als je als motorrijder je aan de richtlijnen houdt, kan de bestuurder van die auto ook anticiperen... Het probleem blijft altijd de schrik reactie. Als ik ineens iemand naast me zie die ik helemaal niet verwacht had te zien (als ik stil, of bijna stil sta, in de file, kijk ik niet elke 5 seconden in m'n linker spiegel, vreemd genoeg...), kan ik ineens een rare beweging maken...
Mensen die niet spiegelen bij speciale verichtingen (zoals van baan verwisselen) zijn natuurlijk net zo fout als een motorrijder die zich met een veel te hoge snelheid tussen de rijen door wringt...
Ik haal op snelwegen met spitsstrook aan de rechterkant tegenwoordig standaard rechts in. Ga niet telkens twee rijstroken wisselen omdat mensen niet snappen wat een groene pijl boven een rijstrook betekent. Heb ook wel eens gehoord dat politie dat geen probleem vind als je het maar netjes doet. En anders ach, wat is de kans...quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:22 schreef Tijn het volgende:
Ik erger me niet zo vaak in het verkeer, maar vanochtend was ik niet zo blij. Ik heb iemand rechts ingehaald en dat wil ik normaal gesproken niet doen, maar ik wist niet hoe ik de situatie anders op moest lossen. Het was op de Kardinaal de Jongweg in Utrecht, waar je 70 mag en een groene golf hebt. Als je dus gewoon netjes 70 rijdt, dan haal je alle stoplichten en is het een hele relaxte weg. Zier hier: http://g.co/maps/p99bw
Na de tweede rotonde rij ik zelf op de rechterrijbaan. Voor me zie ik iemand naderen die veel te langzaam gaat. Maar net voordat ik naar links wil gaan om in te halen, gaat diegene ook naar links. Nu rijdt 'ie dus op de linkerbaan met hooguit 50. Argh!
Wat moet je nou met zoiemand? Er ook links achter gaan hangen terwijl je 20 km/u onder de snelheidslimiet rijdt en ook nog eens alle verkeerslichten mist?Nou, ik ben er dus rechts voorbij gegaan. Niet bepaald de schoonheidsprijs, maar ik weet echt niet wat je anders moet. Ik hoop dat een agent dat eventueel ook zou begrijpen.
Wat een vooroordelen! Ik gebruik nooit lipstick... Maar ik kijk wel eens naar m'n navigatie systeem, of links (of rechts) van me (afhankelijk van in welke baan ik zitquote:Op dinsdag 17 april 2012 15:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Daarom is het ook wel fijn als je bij het filerijden gewoon die ruimte alvast vrij laat, dan hoef je niet op te letten ook.![]()
En als je van die stilstaande tijd gebruik maakt om je lipjes weer mooi rood te verven en je schiet uit omdat je schrikt als er een motorrijder langs komt rijden, komt dat veelal omdat je in de verkeerde spiegel kijkt, want blijkbaar gebeuren er dan toch nog dingen om je auto heen die het kijken in je buitenspiegels rechtvaardigen
Gewoon doen, vinden motorrijders fijn, soms krijg je nog wel eens een [ afbeelding ] ook
Meestal zit er nog best veel ruimte na dat bord dus dan, als ik al op de linkerbaan rij, ga ik echt niet meteen invoegen. Dan maak ik van de gelegenheid gebruik om door te rijden en zo rond het eind er wel tussen te gaan. Veel handiger imo.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:05 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Hoe ik het zie is dat wanneer er staat "vanaf hier" dat je probeert in te voegen dus niet blind doorrijdt naar het einde in de hoop dat ze je er daar tussen laten...
Meer als 600 meter ben ik nog nooit tegengekomenquote:Op dinsdag 17 april 2012 15:15 schreef H-D het volgende:
[..]
Meestal zit er nog best veel ruimte na dat bord dus dan, als ik al op de linkerbaan rij, ga ik echt niet meteen invoegen. Dan maak ik van de gelegenheid gebruik om door te rijden en zo rond het eind er wel tussen te gaan. Veel handiger imo.
Dat is toch best veel cq genoeg reden om door te rijden?quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:15 schreef lipjes het volgende:
[..]
Meer als 600 meter ben ik nog nooit tegengekomen
Nja ik rij 'm zelf ook weleens tot het einde om er daar weer tussen te gaan dusja ieder z'n ding ofzoquote:Op dinsdag 17 april 2012 15:06 schreef lipjes het volgende:
[..]
Gaat me meer om de spitstroken op de linkerbaan zoals op de A27.
Daar knallen mensen zo snel mogelijk eroverheen, bumperklevend en al om daarna er aan het eind zo snel mogelijk weer per-se tussen te moeten.
Die op de rechterbaan vind ik zelf ook een stuk prettiger, mensen die daar rijden zijn wat mij betreft ook iets socialer valt me op.
als het goed is heb je bij je rijles geleerd dat je na het bord 600 meter beter niet meer kan inhalen op als je een afrit van de snelweg wilt hebben.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:17 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat is toch best veel cq genoeg reden om door te rijden?
Niet zo happenquote:Op dinsdag 17 april 2012 15:14 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Wat een vooroordelen! Ik gebruik nooit lipstick... Maar ik kijk wel eens naar m'n navigatie systeem, of links (of rechts) van me (afhankelijk van in welke baan ik zit). Of er zitten voor me een paar eikels te kloten (je kent dat wel, continue slingeren, van baan wisselen, etc). En m'n normale manier van kijken is nog steeds vooruit en niet achteruit...
Zou goed kunnen. Maar toch vind ik het soms handig om het toch wel te doen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:20 schreef lipjes het volgende:
[..]
als het goed is heb je bij je rijles geleerd dat je na het bord 600 meter beter niet meer kan inhalen op als je een afrit van de snelweg wilt hebben.
Denk dat dat hier ook wel van toepassing is
Fileflirten kan ook prima met een motorrijder als die even moet wachten omdat er geen ruimte isquote:Op dinsdag 17 april 2012 15:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Niet zo happen![]()
Navi doet weinig in de file, die zegt dat je 4 km/u rijdt en dawast, en fileflirten doe je maar als er geen motorrijders langskomen![]()
Gewoon lekker de ruimte vrijlaten voor motorrijders, en niet schrikken als er eentje langskomt
quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:29 schreef lipjes het volgende:
[..]
Fileflirten kan ook prima met een motorrijder als die even moet wachten omdat er geen ruimte is
Even offtopic: ik heb me altijd afgevraagd waarom de bestuurderskant van m'n Yaris wel een spiegeltje had en de bijrijders kant niet.... Niet dat ik dat ding ooit gebruikt heb, maar toch...quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Niet zo happen![]()
Navi doet weinig in de file, die zegt dat je 4 km/u rijdt en dawast, en fileflirten doe je maar als er geen motorrijders langskomen![]()
Gewoon lekker de ruimte vrijlaten voor motorrijders, en niet schrikken als er eentje langskomt
N360 gok ik? Daar rij ik meestal tussen de 90 en 100 en op het stuk tussen Wirdum - Appingedam nog iets harder en erger me altijd aan mensen die daar 85 of langzamer rijdenquote:Op dinsdag 17 april 2012 15:36 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Even offtopic: ik heb me altijd afgevraagd waarom de bestuurderskant van m'n Yaris wel een spiegeltje had en de bijrijders kant niet.... Niet dat ik dat ding ooit gebruikt heb, maar toch...
En ik schrik niet als die motorrijder zich netjes aan de ongeschreven regels houdt! Meestal zie je ze wel aankomen met de combinatie binnen- en buitenspiegel, maar sommige komen zo vreemd vanuit allerlei hoeken gedoken (of zo lijkt het dan) dat ze ineens naast je staan...
Heb ik op weg naar m'n werk ook wel eens (voornamelijk op woensdag en vrijdag). Rijd je lekker (op de begrenzer op 88) op een 80km weg, geen afritten, en recht. Kijk je in binnenspiegel, weg achter je is helemaal leeg, alleen helemaal op het eind zie je een paar koplampen (is toch echt een km of 2). Zit er 3 minuten later ineens een auto naast je...
Ja, maar dan flirt je niet met de auto die blokkeerd maar de auto die daarachter staatquote:Op dinsdag 17 april 2012 15:36 schreef BertV het volgende:
[..]![]()
Maar expres blokkeren, wat in de praktijk wellicht minder vaak gebeurd dan per ongeluk, blijft echt een afknapper...
Ah! is dát de opzet van het verhaalquote:Op dinsdag 17 april 2012 15:29 schreef lipjes het volgende:
[..]
Fileflirten kan ook prima met een motorrijder als die even moet wachten omdat er geen ruimte is
Valt wel mee toch? als het goed is (en dat is het idd niet altijd) rijdt een motorrijder in de file tussen rijstrook 1 en 2, dus de meest linker baan en de 2e, en alleen maar dáár tussen de file door. dit omdat als je er overal tussendoor gaat rijden, mensen ruimte gaan maken, en daardoor op de andere strook er wellicht een motorrijder in de knel komt.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:36 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Even offtopic: ik heb me altijd afgevraagd waarom de bestuurderskant van m'n Yaris wel een spiegeltje had en de bijrijders kant niet.... Niet dat ik dat ding ooit gebruikt heb, maar toch...
En ik schrik niet als die motorrijder zich netjes aan de ongeschreven regels voorgeschreven filerichtlijn houdt! Meestal zie je ze wel aankomen met de combinatie binnen- en buitenspiegel, maar sommige komen zo vreemd vanuit allerlei hoeken gedoken (of zo lijkt het dan) dat ze ineens naast je staan...
Heb ik op weg naar m'n werk ook wel eens (voornamelijk op woensdag en vrijdag). Rijd je lekker (op de begrenzer op 88) op een 80km weg, geen afritten, en recht. Kijk je in binnenspiegel, weg achter je is helemaal leeg, alleen helemaal op het eind zie je een paar koplampen (is toch echt een km of 2). Zit er 3 minuten later ineens een auto naast je...
Waar in Nijmegen?quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ah! is dát de opzet van het verhaal
[..]
Valt wel mee toch? als het goed is (en dat is het idd niet altijd) rijdt een motorrijder in de file tussen rijstrook 1 en 2, dus de meest linker baan en de 2e, en alleen maar dáár tussen de file door. dit omdat als je er overal tussendoor gaat rijden, mensen ruimte gaan maken, en daardoor op de andere strook er wellicht een motorrijder in de knel komt.
Bij verkeerslichten mag je er alleen tussendoor als een dubbele rijstrook voor die richting is, en dan is het alleen maar handig als je daadwerkelijk ruimte hebt om tot vooraan door te rijden, anders sta je tussen 2 rijen stilstaand verkeer in op het moment dat dat begint te rijden, da's niet fijn.
Ik stond pas in Nijmegen ergens op een plek waar ik er wel tussendoor mocht, maar eigenlijk niet kon omdat de voorste auto's te ver naar elkaar toe stonden, dus ik stond braaf achter de voorste 2 auto's in de rij. komt er ook ineens vanuit het niets langs de rechterstoeprand een josti langszetten die dan alsnog zonodig vooraan moest staan![]()
Je rechterbuitenspiegel is overigens niet verplicht, en in sommige gevallen dus zelfs een optie, belachelijk, maar waar
Denk het, de dame in kwestie spreekt dat gewoon af met de auto voor haar.quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ah! is dát de opzet van het verhaal
Hij is verplicht als je geen gebruik kunt maken van je binnenspiegel....quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:06 schreef Sounddragon het volgende:
Je rechterbuitenspiegel is overigens niet verplicht, en in sommige gevallen dus zelfs een optie, belachelijk, maar waar
85 op je teller of op tomtom? Want ik rijd 87 op m'n teller (ongeveer 82 op tomtom) (en netjes 55 op het stuk van ten boer naar de rotonde, waar je ook maar 50 mag maar wat de meesten niet weten volgens mij, daar heb ik ook regelmatig iemand die m'n trekhaak zoekt... je ziet ze zichzelf dan opvreten: zal ik er voorbij gaan of niet, aangezien er dubbele doorgetrokken strepen staanquote:Op dinsdag 17 april 2012 15:37 schreef Tankiej het volgende:
[..]
N360 gok ik? Daar rij ik meestal tussen de 90 en 100 en op het stuk tussen Wirdum - Appingedam nog iets harder en erger me altijd aan mensen die daar 85 of langzamer rijden
Als je goed les hebt gehad, heb je ook geleerd ZONDER de rechterbuitenspiegel te rijden.quote:[b]Op dinsdag 17 april 2012 16:06
Graafseweg; verkeerslichten voor het KK-plein.quote:
zet het af tegen die keren die je te hard rijdt en dan valt het wel mee.quote:Op dinsdag 17 april 2012 17:07 schreef Descendent het volgende:
Met het voertuig met onderstaand kenteken is een verkeersvoorschrift overtreden.... bla bla bla...
Plek: A28 (bij 't Harde)
Toegestane snelheid: 120
Gemeten snelheid: 129
Gecorrigeerde snelheid: 125
Misschien wel de grootste irritatie van allemaal.....
Zo'n lullig aantalletje km's; rustig op de weg; kon echt heul geen kwaad...
(en ja, ik weet het: eigen schuld enzo.... maar toch denk ik nu zo iets van: Ga boeven vangen!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |