Ach, je had zeker 140 op de teller..quote:Op dinsdag 17 april 2012 17:07 schreef Descendent het volgende:
Met het voertuig met onderstaand kenteken is een verkeersvoorschrift overtreden.... bla bla bla...
Plek: A28 (bij 't Harde)
Toegestane snelheid: 120
Gemeten snelheid: 129
Gecorrigeerde snelheid: 125
Misschien wel de grootste irritatie van allemaal.....
Zo'n lullig aantalletje km's; rustig op de weg; kon echt heul geen kwaad...
(en ja, ik weet het: eigen schuld enzo.... maar toch denk ik nu zo iets van: Ga boeven vangen!![]()
Hoeft lang niet. Bij sommige auto's wijkt de teller maar een paar kilometer af, bij de auto van mijn ouders bijvoorbeeld op die snelheid iets van 3 km/h.quote:Op dinsdag 17 april 2012 17:27 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ach, je had zeker 140 op de teller..
Ik heb geen tomtom, dus tellerquote:Op dinsdag 17 april 2012 16:21 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Hij is verplicht als je geen gebruik kunt maken van je binnenspiegel....
[..]
85 op je teller of op tomtom? Want ik rijd 87 op m'n teller (ongeveer 82 op tomtom) (en netjes 55 op het stuk van ten boer naar de rotonde, waar je ook maar 50 mag maar wat de meesten niet weten volgens mij, daar heb ik ook regelmatig iemand die m'n trekhaak zoekt... je ziet ze zichzelf dan opvreten: zal ik er voorbij gaan of niet, aangezien er dubbele doorgetrokken strepen staan) En mij krijg je niet opgejut want die begrenzer!
Maar toen bleek dat je rond de 140 mocht rijden voordat je beboet kon worden op trajecten waar de limiet nu 130 is, was de Tweede Kamer te klein.quote:Op dinsdag 17 april 2012 17:32 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ja, je moet ergens een grens trekken, maar de grens is nergens zo laag als in Nederland. Begin bij 130 te bekeuren en het is al een stuk redelijker.
*Exact* dezelfde locatie. Maar dit keer ziet die achterlijke bouwstakker dat ik er aan kom maar besluit toch om die geparkeerde auto heen te rijden waardoor ik in de ankers moet. Echt, ik ben in staat daar nog eens met een bulldozer langs te rijden en dan rem ik niet.quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:48 schreef 2cv het volgende:
Links op de weg staat een auto geparkeerd. Daarom is er te weinig ruimte om daar elkaar te passeren. Ik kom aanrijden en tegenligger 1 gaat om de geparkeerde auto heen. Dat past prima. Tegenligger 2 gaat ook om de geparkeerde auto heen. Dat is wat krap, maar het kan. Tegenligger 3 gaat ook om de geparkeerde auto heen. Dat kan alleen schadevrij als ik rem. Aangezien meneer tijd zat heeft gehad om mij te zien (hij had een hoge auto en de auto's waar hij achter reed gaan niet zo hard), mij voorrang hoort te geven en dit hele verhaal al 'tig' keer eerder gebeurd is rem ik steeds later. Dit keer heb ik een paar fraaie zwarte strepen op het wegdek achter gelaten en hopelijk zit die idioot in z'n pc hoofttractor nu nog na te trillen.
remmen doen het toch altijd, gewoon remmen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:48 schreef Mwanatabu het volgende:
Vanochtend nog een zweet-in-de-bilnaad-momentje...
Linker en rechterrijbaan zitten vrij vol, ik haal een vrachtwagen in, zie dat het ervoor ook weer vol zit en moet dus even links blijven rijden in de drukte daarvoor en zoek een plek om weer rechts in te kunnen voegen. Alles zowel links als rechts rijdt nu 100.
Enter het jakkerende bedrijfsbusje ( kenteken 9-VPX-41, hallo kuttekop als je dit leest). Al snel kan ik het kenteken niet meer lezen en kan ik zelfs zijn koplampen niet meer zien in de binnenspiegel. Ik kan nog steeds niet naar rechts, hoewel ik het stuk ongeluk achter mij graag langs zal laten. Voor mij rijdt het gewoon niet door.
Dan komt kuttekop nummer twee rechts naast mij, ook een busje, op het idee dat het links vast sneller gaat. Ik word al zenuwachtig als ik hem zijn knipperlicht out of the blue aan zie zetten want hij zit gewoon pal naast me. Daar weet hij wel wat op: hij raast naar voren tot enkele decimeters van de bumper van de wagen voor hem en begint langzaam naar links te douwen. Ik kan dus niet remmen door de klootviool achter me, laat het gas dus maar los en zie met mijn mond open hoe het busje voor mij met echt zo weinig ruimte invoegt dat ik ook daarvan geen kenteken meer zie. Ik doe de volgende halve minuut mijn best zindelijk te blijven en iets meer ruimte te krijgen tussen deze twee klapmongolen op vier wielen.
En oh ja, uiteindelijk had ik gewoon dezelfde afslag als het busje voor mij he, hij was letterlijk geen meter opgeschoten ten opzichte van mij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
Daar hebben ze de toeter voor uitgevonden en de middelvingerquote:Op dinsdag 17 april 2012 19:48 schreef Mwanatabu het volgende:
Vanochtend nog een zweet-in-de-bilnaad-momentje...
Linker en rechterrijbaan zitten vrij vol, ik haal een vrachtwagen in, zie dat het ervoor ook weer vol zit en moet dus even links blijven rijden in de drukte daarvoor en zoek een plek om weer rechts in te kunnen voegen. Alles zowel links als rechts rijdt nu 100.
Enter het jakkerende bedrijfsbusje ( kenteken 9-VPX-41, hallo kuttekop als je dit leest). Al snel kan ik het kenteken niet meer lezen en kan ik zelfs zijn koplampen niet meer zien in de binnenspiegel. Ik kan nog steeds niet naar rechts, hoewel ik het stuk ongeluk achter mij graag langs zal laten. Voor mij rijdt het gewoon niet door.
Dan komt kuttekop nummer twee rechts naast mij, ook een busje, op het idee dat het links vast sneller gaat. Ik word al zenuwachtig als ik hem zijn knipperlicht out of the blue aan zie zetten want hij zit gewoon pal naast me. Daar weet hij wel wat op: hij raast naar voren tot enkele decimeters van de bumper van de wagen voor hem en begint langzaam naar links te douwen. Ik kan dus niet remmen door de klootviool achter me, laat het gas dus maar los en zie met mijn mond open hoe het busje voor mij met echt zo weinig ruimte invoegt dat ik ook daarvan geen kenteken meer zie. Ik doe de volgende halve minuut mijn best zindelijk te blijven en iets meer ruimte te krijgen tussen deze twee klapmongolen op vier wielen.
En oh ja, uiteindelijk had ik gewoon dezelfde afslag als het busje voor mij he, hij was letterlijk geen meter opgeschoten ten opzichte van mij.
Nou ik denk dat als je vol in je toeter gaat hangen dat men dat wel opmerkt.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:00 schreef Mwanatabu het volgende:
Gas loslaten is de enige optie voor mij en dat deed ik dus ook. Toeteren op de snelweg is denk ik niet echt nuttig, helemaal als het is tegen degene achter je. Mensen voor je kun je flitsen (maar niet als je bezig bent met een marge van 25 cm aan beide kanten te rijden). Middelvingers doe ik echt niet aan, ik heb echt geen zin in opgefokte spelletjes met 100km p/u.
Niet gas loslaten om ruimte te maken zodat je voorkomt dat iemand je fysiek raakt, maar gas los laten om duidelijk te maken dat die idioot achter je moet ophouden met kleven. Je laat dus een (heel) groot gat voor je open. Wanneer je achterligger weer achter de vrachtwagen zit die hij in wil halen geef je gas bij.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:00 schreef Mwanatabu het volgende:
Gas loslaten is de enige optie voor mij en dat deed ik dus ook. Toeteren op de snelweg is denk ik niet echt nuttig, helemaal als het is tegen degene achter je. Mensen voor je kun je flitsen (maar niet als je bezig bent met een marge van 25 cm aan beide kanten te rijden). Middelvingers doe ik echt niet aan, ik heb echt geen zin in opgefokte spelletjes met 100km p/u.
Je was met de kleine auto zeker.... dan flik je minder snel ff een actie die dat soort mongolen verdienen (want zij zijn toch 'sterker'...) helaasquote:Gas loslaten is de enige optie voor mij en dat deed ik dus ook. Toeteren op de snelweg is denk ik niet echt nuttig, helemaal als het is tegen degene achter je. Mensen voor je kun je flitsen (maar niet als je bezig bent met een marge van 25 cm aan beide kanten te rijden). Middelvingers doe ik echt niet aan, ik heb echt geen zin in opgefokte spelletjes met 100km p/u.
Meh; ik zet de cc meestal op 130.... Misschien was ik net ff aan t inhalen oid....quote:Op dinsdag 17 april 2012 17:27 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ach, je had zeker 140 op de teller..
Nee, was in de Bora dit. Achterspiegel frotten heb ik inderdaad nog gedaanquote:Op dinsdag 17 april 2012 20:05 schreef Descendent het volgende:
[..]
Je was met de kleine auto zeker.... dan flik je minder snel ff een actie die dat soort mongolen verdienen (want zij zijn toch 'sterker'...) helaas
Ik had vandaag nog één potentiele bumperklever die zich opeens bedacht toen ie zag dat ie een aardig bakbeest aan t opkleven was; althans zo leek het want: Hij zat eerst heul snel dichtbij; 5 seconden op mn bumper en daarna keurig afstand.... Of misschien zag ie mn trekhaak...![]()
Wat ook wel eens helpt is ff aan je achteruitkijkspiegel frutten; hen ff duidelijk te laten zien dat je ze gezien hebt (en dat je ze irritant vindt.). Wanneer dat niet helpt ga ik irritant doen tegen ze (gas los, ff remlichtjes laten zien indien niemand achter hen etc... )
Dat merk ik met mijn huidige auto. De teller wijkt minder af dan bij mijn vorige auto. Dus ik krijg nu sneller boetes dan eerst. ik moet toch eens aanleren om 5 km/u minder hard te rijden dan vroeger. Maar ik zeur er niet om. Eigen schuld dikke bult.quote:Op dinsdag 17 april 2012 17:32 schreef Panthera. het volgende:
Hoeft lang niet. Bij sommige auto's wijkt de teller maar een paar kilometer af, bij de auto van mijn ouders bijvoorbeeld op die snelheid iets van 3 km/h.
Niet bij mijn bakje, die begint eerst met remmen en dan gaan de lichten een keertje aan.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:52 schreef densmee het volgende:
[..]
remmen doen het toch altijd, gewoon remmen.
de lichten gaan eerder branden dan dat je remdruk hebt
Gewoon in je rem stampen ja. Ken je je auto, dan weet je het moment dat je remlichten aangaan. Keer een idioot achter me die liep te knipperen en te drukken terwijl er een vrachtwagen invoegde (die ik gewoon ruimte gaf). Ben ik telkens gaan tikken tegen me rempedaal, maar zo dat ie niet remt.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:05 schreef Descendent het volgende:
Wanneer dat niet helpt ga ik irritant doen tegen ze (gas los, ff remlichtjes laten zien indien niemand achter hen etc... )
Ik heb zelf nog nooit een boete gehad zelfs. Als je van te voren en onderweg de flitsers een beetje bijhoudt word je eigenlijk nooit verrast. Moet zeggen dat ik meestal ook wel de maximum snelheid aanhoudt, alleen spitsstroken waar je opeens maar 100 mag houd ik me niet aan (en daar staan ze eigenlijk nooit voor te flitsen ook) en als ik ergens op tijd moet zijn gaat het nog wel eens een stuk te hard (en nee, eerder weggaan is geen optie).quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:45 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Dat merk ik met mijn huidige auto. De teller wijkt minder af dan bij mijn vorige auto. Dus ik krijg nu sneller boetes dan eerst. ik moet toch eens aanleren om 5 km/u minder hard te rijden dan vroeger. Maar ik zeur er niet om. Eigen schuld dikke bult.
Ja dat heeft er idd echt mee te maken. In mijn vorige auto, die kleiner en minder 'ribuust' was, had ik veel meer last van mensen die kleven en/of je aan de kant willen duwen. Nu veel minderquote:Op dinsdag 17 april 2012 20:05 schreef Descendent het volgende:
[..]
Je was met de kleine auto zeker.... dan flik je minder snel ff een actie die dat soort mongolen verdienen (want zij zijn toch 'sterker'...) helaas
Ik had vandaag nog één potentiele bumperklever die zich opeens bedacht toen ie zag dat ie een aardig bakbeest aan t opkleven was; althans zo leek het want: Hij zat eerst heul snel dichtbij; 5 seconden op mn bumper en daarna keurig afstand.... Of misschien zag ie mn trekhaak...![]()
Wat ook wel eens helpt is ff aan je achteruitkijkspiegel frutten; hen ff duidelijk te laten zien dat je ze gezien hebt (en dat je ze irritant vindt.). Wanneer dat niet helpt ga ik irritant doen tegen ze (gas los, ff remlichtjes laten zien indien niemand achter hen etc... )
En dat kan dus ook de andere kant op werken. Zéker in dit land.quote:Op zondag 15 april 2012 12:41 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Voorbeeld 1:
Het is een maximum snelheid, geen minimum snelheid. Niets mis mee om zo nu en dan gezond verstand te gebruiken. Bij ijzel rijd je toch ook niet 120 op de snelweg?
Post even gefixed. Wat jij schrijft is allemaal leuk en aardig (en de regering zal je ook nooit anders vertellen), maar naïef.quote:Voorbeeld2:
Snelheidsbeperkingen zijne er niet alleen voor de verkeersveiligheid... Vaak worden ook lagere maximum snelheden ingevoerd ivm fijnstof en geluidsoverlast meer inkomsten uit verkeersboetes. Soms kun je dus makkelijk harder rijden maar hebben de beperkingen andere redenen.
Goeie actiequote:Op dinsdag 17 april 2012 22:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gewoon in je rem stampen ja. Ken je je auto, dan weet je het moment dat je remlichten aangaan. Keer een idioot achter me die liep te knipperen en te drukken terwijl er een vrachtwagen invoegde (die ik gewoon ruimte gaf). Ben ik telkens gaan tikken tegen me rempedaal, maar zo dat ie niet remt.
Wat trouwens ook werkt is gas los en je handrem een keer aantrekken. Dan rem je ook redelijk, maar ziet ie het niet. Schrikken ze zich dood omdat je ineens wel heel snel dichtbij komt.
Mensen die hem er trouwens gewoon zonder pardon indrukken onder het mom van ik ben groter geef ik geen ruimte. Ik toeter, ik zet grootlicht aan en ik druk net zo hard door, ZIJ zijn fout. Ook een keer een bedrijfsbusje dat idioot asociaal bezig was het kenteken genoteerd en in de auto naar het bedrijf gebelt. Gevraagd wat voor reclame men verwachte van hun chauffeurs, verhaal erbij gedaan inc. kenteken en locatie. Paar minuten later ging ik hem weer voorbij en hing ie aan de telefoon. Meneer reed opeens een stuk socialer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |