Het catshuis is ook zwaar over gewaardeerdquote:Op woensdag 11 april 2012 10:03 schreef BertV het volgende:
Ik zit eigenlijk nieuwsgierig te wachten op het einde van die catshuis gesprekken.
* BertV heeft geen oogje op dat pand.
Ja, in de zin van; uiteindelijk beslist de EU of de Nederlandse-gemeenteraad voldoende gedaan heeft.quote:Op woensdag 11 april 2012 10:10 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het catshuis is ook zwaar over gewaardeerd
F#cking no way dat de prijzen in 020 konden dalen, het was tot voor kort onmogelijk volgens optimistische huizenmarkt-zeepbel adepten.quote:Verkoper huis geeft het op
© ANP
Het gaat nu zo slecht met de huizenmarkt, dat mensen die hun huis niet kwijtraken, het weer uit de verkoop halen.
Het aanbod van woningen in Amsterdam is gedaald van 8539 tot 8262 woningen. Dit komt volgens Eefje Voogd van de Makelaarsvereniging Amsterdam (MVA) vooral door teleurgestelde verkopers die hun woning tijdelijk van de markt halen of gaan verhuren. Dit kwartaal waren er 1359 intrekkingen.
De woningmarkt is enorm verslechterd. De omzetten en het aantal verkochte woningen daalden in Amsterdam en in de rest van Nederland sterk. Dit blijkt uit de vanmorgen door makelaarskoepel NVM gepubliceerde kwartaalcijfers.
De gemiddelde prijs van een doorsneewoning in Amsterdam steeg weliswaar licht, met 0,2 procent tot 233.000 euro, maar appartementen daalden een procent in prijs tot 214.000 euro. Huizen staan ook langer te koop en de vierkantemeterprijs in de stad daalde, met 2,5 procent tot 3109 euro. Volgens de MVA steekt Amsterdam nog gunstig af tegenover andere steden. (Ton Damen)
bron: parool.nl
Locatie is dan ook zeer overrated in Nederland. Je bent overal in no-time.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:22 schreef ComplexConjugate het volgende:
Verkopers zijn een illusie armer
[..]
F#cking no way dat de prijzen in 020 konden dalen, het was tot voor kort onmogelijk volgens optimistische huizenmarkt-zeepbel adepten.
Nu zien we dat overal de prijzen beginnen weg te zakken, op op de plaatsen waarvan de 'locatie, locatie, locatie' prima op orde is.... of toch niet?
Ondanks het aantal terug trekkingen voorzie ik voor de komende tijd een stijgende funda teller, gewoon omdat de markt nog niet zijn nieuwe balans heeft gevonden.
quote:Op donderdag 12 april 2012 14:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Locatie is dan ook zeer overrated in Nederland. Je bent overal in no-time.
True.... vooral buiten de randstad.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Locatie is dan ook zeer overrated in Nederland. Je bent overal in no-time.
Natuurlijk stijgt de teller nog![]()
Ze zullen die grondvoorrraad veel goedkoper moeten aanbieden om het kwijt te rakenquote:Op woensdag 11 april 2012 10:26 schreef BertV het volgende:
[..]
Ja, in de zin van; uiteindelijk beslist de EU of de Nederlandse-gemeenteraad voldoende gedaan heeft.
Ik zou er niet van opkijken als ze uiteindelijk teruggestuurd worden om stevigere beslissingen te nemen.
In sommige landen noemt men het geen eens grond maar 'dirt'quote:Op donderdag 12 april 2012 14:40 schreef HD9 het volgende:
[..]
Ze zullen die grondvoorrraad veel goedkoper moeten aanbieden om het kwijt te raken
Ons landje is nog kleiner dan Bundesland Nedersaksen in Duitsland. Ja, dat is een soort van provincie. Aanstellers hier met 'ver weg'quote:
Betaal gewoon wat meer.quote:Op donderdag 12 april 2012 18:19 schreef de_ier het volgende:
Wat een propaganda in de media. "Slechte markt" zou er zijn. Neen, jullie vragen gewoon te veel geld allemaal. Doe de prijzen omlaag en je zult zien dat er niets mis is met de markt.
mja er zijn veel belangen mee gemoeid. alleen begint de nvm nu langzaam maar zeker ook te beseffen dat ze beter met de markt mee kunnen gaan (gewoon lagere prijzen vragen) dan tegen de stroom in te blijven roeien.quote:Op donderdag 12 april 2012 18:19 schreef de_ier het volgende:
Wat een propaganda in de media. "Slechte markt" zou er zijn. Neen, jullie vragen gewoon te veel geld allemaal. Doe de prijzen omlaag en je zult zien dat er niets mis is met de markt.
de bubble moet leeg, fors leegquote:
De NVM kan slechts adviseren, de verkoper bepaalt de vraagprijs. En aangezien die meestal niet met een restschuld willen blijven zitten en zelfs als ze het wel willen die meestal niet meegefinancieerd krijgen in de volgende hypotheek kan de NVM beseffen wat ze wil, het heeft echter weinig zin.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
mja er zijn veel belangen mee gemoeid. alleen begint de nvm nu langzaam maar zeker ook te beseffen dat ze beter met de markt mee kunnen gaan (gewoon lagere prijzen vragen) dan tegen de stroom in te blijven roeien.
Bubble?quote:
Wel grappig, was er zo'n ChristenUnie dame bij Pauw & Witteman die zei dat vanaf nu iedereen aan de ouderwetsere hypotheken moet.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
mja er zijn veel belangen mee gemoeid. alleen begint de nvm nu langzaam maar zeker ook te beseffen dat ze beter met de markt mee kunnen gaan (gewoon lagere prijzen vragen) dan tegen de stroom in te blijven roeien.
ja, dat zal ervoor zorgen dat de prijzen vanzelf omhoog gaan; mensen die niet met een restschuld willen blijven zitten.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
De NVM kan slechts adviseren, de verkoper bepaalt de vraagprijs. En aangezien die meestal niet met een restschuld willen blijven zitten en zelfs als ze het wel willen die meestal niet meegefinancieerd krijgen in de volgende hypotheek kan de NVM beseffen wat ze wil, het heeft echter weinig zin.
Overigens is dat 'besef' van de NVM uiteraard slechts eigen belang, en dient slechts om de eigen omzet omhoog te krikken.
1 van de redenen is waarschijnlijk omdat spaarhypotheken een zwaar risico zijn; gaat een bank failliet dan kan het zijn dat het 'spaardeel' (in de vorm van een polis) vervalt, terwijl de schuld blijft bestaan. bij een annuïteiten hypotheek heb je dit probleem niet, wat de damage als een bank failliet gaat aanzienlijk beperkt mbt lopende hypotheken.quote:Op donderdag 12 april 2012 23:05 schreef de_ier het volgende:
[..]
Wel grappig, was er zo'n ChristenUnie dame bij Pauw & Witteman die zei dat vanaf nu iedereen aan de ouderwetsere hypotheken moet.
Je zag die ING man en die Vereniging Eigen Huis vrouw echt met horror kijken. Nee! Dat is slecht voor de starter! Want dan kunnen ze de hoge prijzen niet betalen!
Ik denk dat de starter begint te begrijpen dat de baby boomers willen cashen en de starter zo veel mogelijk laten betalen.
Dat zijn jouw woorden, dat beweer ik helemaal niet.quote:Op donderdag 12 april 2012 23:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ja, dat zal ervoor zorgen dat de prijzen vanzelf omhoog gaan; mensen die niet met een restschuld willen blijven zitten.
Jortjequote:Op vrijdag 13 april 2012 00:11 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
aanradertje om te kijken; Het snelle geld
Dat is het ideequote:Op donderdag 12 april 2012 23:05 schreef de_ier het volgende:
[..]
Ik denk dat de starter begint te begrijpen dat de baby boomers willen cashen en de starter zo veel mogelijk laten betalen.
Daarom is banksparen zo populair, dan val je voor een groot deel in ieder geval onder het garantiestelsel. Overigens kan onze wetgever dit product natuurlijk zo fiscaal laten omzetten in een aflossingsysteem, waarbij je inderdaad netjes aflost in een periode van 30 jaar (en doe je dat niet, dan kun je in ieder geval je rente niet meer aftrekken over het niet afgeloste deel).quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
1 van de redenen is waarschijnlijk omdat spaarhypotheken een zwaar risico zijn; gaat een bank failliet dan kan het zijn dat het 'spaardeel' (in de vorm van een polis) vervalt, terwijl de schuld blijft bestaan. bij een annuïteiten hypotheek heb je dit probleem niet, wat de damage als een bank failliet gaat aanzienlijk beperkt mbt lopende hypotheken.
Inderdaad.... gewoon aflossen wat je leent, vind ik niet meer dan normaal.quote:Op donderdag 12 april 2012 23:05 schreef de_ier het volgende:
Wel grappig, was er zo'n ChristenUnie dame bij Pauw & Witteman die zei dat vanaf nu iedereen aan de ouderwetsere hypotheken moet.
Dus moeten de wannabe verkopers met de prijs zakken Marliesquote:Je zag die ING man en die Vereniging Eigen Huis vrouw echt met horror kijken. Nee! Dat is slecht voor de starter! Want dan kunnen ze de hoge prijzen niet betalen!
Velen die tot de oude garde behoren rekenden zichzelf al rijk... toch raar... want je zou verwachten dat ze iets van de vorige huizencrisis geleerd hadden.... zoals op tijd uitstappen bijvoorbeeld?quote:Ik denk dat de starter begint te begrijpen dat de baby boomers willen cashen en de starter zo veel mogelijk laten betalen.
Het huis waar ik in woon is gebouwd in 1978 (huurwoning, tweekapper) en heeft destijds 25.000 gulden gekost om te bouwen. In deze markt zou je het voor 250.000 euro van de woningcorporatie kunnen overnemen. De huur is ruim 600 euro in de maand, tel uit je winst.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:50 schreef de_ier het volgende:
Het aparte van die Pauw & Witteman programma is dan dat ze komen met voorbeelden van de slachtoffers van de huizencrisis. Zo als een jongen die in 2008 een studio in Utrecht heeft gekocht. Pijnlijk voor die jongen. Maar die vrouw die een dikke vrijstaande villa probeert te verkopen en wil niet zakken met de prijs, die wordt dan neergezet als huizencrisis slachtoffer. Echter, ze zijn vergeten haar te vragen wat ze daarvoor ooit heeft betaald en wanneer.
Want er zijn een heleboel verkopers die in de periode 1985-2000 hebben gekocht, die nog 30% met hun vraagprijs zouden kunnen zakken en dan nog met flinke winst vandoor lopen t.o.v. wat ze ooit hebben betaald. En daar wordt er toch weinig over gesproken. En voor die mensen heb ik niet zo veel sympathie eigenlijk. Als die nou zakken met de prijs dan is dat gewoon een zege voor de starters, dezelfde starters waarover de politici steeds krokodiltranen huilen.
min huis 9 x 6 x 6 en schuine kap is uit 1973 nieuw gebouwd en vergelijkbare aan de overkant koste toen 69.500 gulden en nu vraagt de belegger er 220.000 euro voor, ze willen er wel graag van af.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:08 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Het huis waar ik in woon is gebouwd in 1978 (huurwoning, tweekapper) en heeft destijds 25.000 gulden gekost om te bouwen. In deze markt zou je het voor 250.000 euro van de woningcorporatie kunnen overnemen. De huur is ruim 600 euro in de maand, tel uit je winst.
Gevoelsmatig is de woning uit de uitzening ruim 20 jaar oud. Daarnaast is het in eigen beheer gebouwd. Het lijkt mij dat mevrouw nog heel wat speelruimte over heeft. Maar mogelijk heeft mevrouw meerdere hypotheken op haar woning om de aanschaf van duurzame consumptiegoederen of verbouwing te kunnen financieren. Dan wordt het al een ander verhaal.
Zodra professionele beleggers uitstappen weet je hoe laat het is.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:24 schreef HD9 het volgende:
[..]
min huis 9 x 6 x 6 en schuine kap is uit 1973 nieuw gebouwd en vergelijkbare aan de overkant koste toen 69.500 gulden en nu vraagt de belegger er 220.000 euro voor, ze willen er wel graag van af.
50% is al verkocht
Lijkt me goed om ook de nieuwbouwprojecten in de gaten te houden: 1.688 projecten in verkoop.quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:21 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zodra professionele beleggers uitstappen weet je hoe laat het is.
ATH: 262.168 huizen te koop
Dat zegt niet zo veel, een deel staat leeg, maar een deel staat nog helemaal niet.quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:26 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Lijkt me goed om ook de nieuwbouwprojecten in de gaten te houden: 1.688 projecten in verkoop.
Niet helemaal. Toen ik nog als nieuwbouw makelaar actief was zijn door ontwikkelaars diverse projecten teruggetrokken en weer op de plank beland.quote:Op zaterdag 14 april 2012 17:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat zegt niet zo veel, een deel staat leeg, maar een deel staat nog helemaal niet.
ja en die komen dit jaar weer in de verkoop uiteraardquote:Op zaterdag 14 april 2012 17:12 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Niet helemaal. Toen ik nog als nieuwbouw makelaar actief was zijn door ontwikkelaars diverse projecten teruggetrokken en weer op de plank beland.
Die groep wordt wel steeds groter, voorlopig is de tendens 5% per jaar naar beneden.quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
het is trouwens slechts een beperkte groep die daadwerkelijk met een restschuld zou blijven zitten. als ze nu verkopen that is.
In nederland is het haast de defacto-standaard geworden om je zoektocht naar huizen te beginnenquote:Op zondag 15 april 2012 13:45 schreef raptorix het volgende:
Beetje offtopic, maar met trots meld ik u: http://www.propertyportal(...)-winner-is-funda-nl/
Haha, je lijkt wel een voetbal hooligan.quote:Op zondag 15 april 2012 13:45 schreef raptorix het volgende:
Beetje offtopic, maar met trots meld ik u: http://www.propertyportal(...)-winner-is-funda-nl/
Zou jij dan willen gaan kopen met 10-15% onder de huidige prijzen ?quote:Op zondag 15 april 2012 12:51 schreef mymoodfentje het volgende:
Hopelijk zijn de prijzen over 2 jaar nog wat meer gezakt.
Dat weet niemand, het kan alle kanten op , maar de waanzin komt niet meer terug, de bevolking krimpt en de bouw neemt toe door goedkopere grondenquote:Op zondag 15 april 2012 23:44 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Zou jij dan willen gaan kopen met 10-15% onder de huidige prijzen ?
Willen wellicht... Maar tegen die tijd kan hij dan 20 a 25% minder hypotheek krijgen in vergelijking met nu (en als de HRA wordt aangepakt, ga dan maar uit van 40 a 50%) .quote:Op zondag 15 april 2012 23:44 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
dus ... interessant.quote:Op zondag 15 april 2012 23:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Willen wellicht... Maar tegen die tijd kan hij dan 20 a 25% minder hypotheek krijgen in vergelijking met nu (en als de HRA wordt aangepakt, ga dan maar uit van 40 a 50%) .
Dus tegen die tijd is 'willen' niet meer interressant, 'kunnen', dat is dan de vraag.
Nee als men de HRA gaat afschaffen dan doen ze dat middels een verhoging van de bijtelling, dat levert het meeste op en is het simpelst en haast onmerkbaarquote:Op zondag 15 april 2012 23:56 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
dus ... interessant.
Het dreigen van een afschaffen van een HRA zou dus heden kunnen leiden tot verhaaste hypotheken, d.w.z. een stimulans voor de vraag naar huizen, zou je denken...
heeft VEH al hierover nagedacht ?
Dit aspect zal ongetwijfeld komen, nog steeds ben ik verbaasd waarom ze dit nog nauwelijks hebben gedaan.quote:Op maandag 16 april 2012 00:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee als men de HRA gaat afschaffen dan doen ze dat middels een verhoging van de bijtelling, dat levert het meeste op en is het simpelst en haast onmerkbaar
Of een aparte bijtelling die dan heet:quote:Op maandag 16 april 2012 00:07 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Dit aspect zal ongetwijfeld komen, nog steeds ben ik verbaasd waarom ze dit nog nauwelijks hebben gedaan.
Naast een bijtelling, kun je ook een voorwaardelijke extra bijtelling invoeren, bijv. afhankelijk van het aantal inwoners in een woning.
Hebben we hem weer, met zijn 'onmerkbaar'...quote:Op maandag 16 april 2012 00:02 schreef michaelmoore het volgende:
Nee als men de HRA gaat afschaffen dan doen ze dat middels een verhoging van de bijtelling, dat levert het meeste op en is het simpelst en haast onmerkbaar
Michaelmoore heeft wel een punt;quote:Op maandag 16 april 2012 00:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hebben we hem weer, met zijn 'onmerkbaar'...
Kun je wellicht uitleggen als iemand 300,- per maand aan voorlopige HRA teruggave krijgt, en dat ineens 'spontaan' verlaagd wordt naar 150,- per maand, hoe dat onmerkbaar is?
alles wordt duurder, de zorgverzekering wordt ook onmerkbaar duurder, maar de VVD kan gerust blijven zeggen dat de HRA in stand blijft en toch 4 miljard opstrijkenquote:Op maandag 16 april 2012 00:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hebben we hem weer, met zijn 'onmerkbaar'...
Kun je wellicht uitleggen als iemand 300,- per maand aan voorlopige HRA teruggave krijgt, en dat ineens 'spontaan' verlaagd wordt naar 150,- per maand, hoe dat onmerkbaar is?
Hoe kom je daar nu weer bij? Het gros van de woningeigenaren krijgt PER MAAND een voorlopige teruggave, die dan dus PER DIRECT verminderd.quote:Op maandag 16 april 2012 00:42 schreef Bankfurt het volgende:
die bijtelling kan men 1x per jaar verrekenen met de HRA; dus het lijkt dan nog steeds alsof de HRA "een voordeel" blijft. Schijn en psychologie gaan goed samen.
ik betaal de zorgverzekering ook per maand maar op de aangifte mag je nog steeds de volledige rente vande lening aftrekken, prima toch , iedereen blijquote:Op maandag 16 april 2012 00:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nu weer bij? Het gros van de woningeigenaren krijgt PER MAAND een voorlopige teruggave, die dan dus PER DIRECT verminderd.
'Schijn en psychologie' gaan goed samen in het funda-teller topic merk ik al.
Doe eens begrijpend leren lezen...quote:Op maandag 16 april 2012 00:50 schreef michaelmoore het volgende:
ik betaal de zorgverzekering ook per maand maar op de aangifte mag je nog steeds de volledige rente vande lening aftrekken, prima toch , iedereen blij
Lang leve de subside op schulden maken
Ja maar als je dit jaar per maand 30 euro minder terug krijgt, dan het voorgaand jaar dan neem je maar een goedkopere telefoon, dat zei Hoogervorst ook toen we het ziekenfonds kwijtraaktenquote:Op maandag 16 april 2012 00:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Doe eens begrijpend leren lezen...
Nee, droeftoeter. Jij stelt dat het haast 'onmerkbaar' is.quote:Op maandag 16 april 2012 00:54 schreef michaelmoore het volgende:
Ja maar als je dit jaar per maand 30 euro minder terug krijgt, dan het voorgaand jaar dan neem je maar een goedkopere telefoon, dat zei Hoogervorst ook toen we het ziekenfonds kwijtraakten
Als je maandelijks op elk cent moet gaan zitten hebt je gewoon een te duur huis gekocht.quote:Op maandag 16 april 2012 00:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, droeftoeter. Jij stelt dat het haast 'onmerkbaar' is.
En dat is natuurlijk gelul. Elke verlaging van de MAANDELIJKSE teruggave, wordt binnen een paar weken in de portemonnee gevoeld.
En dat snap je zelf ook wel, mag ik hopen.
Ja. En volgens michaelmoore logica merk je daar niets van. Dus wat is je punt?quote:Op maandag 16 april 2012 01:03 schreef Terrorizer het volgende:
Als je maandelijks op elk cent moet gaan zitten hebt je gewoon een te duur huis gekocht.
Mensen die niet een te duur huis hebben gekocht merken er niks van.quote:Op maandag 16 april 2012 01:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja. En volgens michaelmoore logica merk je daar niets van. Dus wat is je punt?
Je had het over paar tientjes, 500 ja duh... wellicht te moeilijk voor jou ja..quote:Op maandag 16 april 2012 01:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja. En volgens michaelmoore logica merk je daar niets van. Dus wat is je punt?
[wellichttemoelijk]
Overigens, als je je huis bruto prima kunt betalen en toch per maand 500,- minder krijgt merk je dat ook hoor
[/wellichttemoelijk]
Ehm....quote:Op maandag 16 april 2012 01:07 schreef Terrorizer het volgende:
Mensen die niet een te duur huis hebben gekocht merken er niks van.
Als je netto genoeg te besteden hebt niet nee..quote:Op maandag 16 april 2012 01:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ehm....
Dus als je netto besteedbaar inkomen verminderd, merk je er niets van![]()
Mijn god, wat een kneuzen hier.
Nee, ik had het niet over een paar tientjes.quote:Op maandag 16 april 2012 01:07 schreef Terrorizer het volgende:
Je had het over paar tientjes, 500 ja duh... wellicht te moeilijk voor jou ja..
Tenzij je genoeg verdiendt, anders moet je maar geen huis kopen.quote:Op maandag 16 april 2012 01:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, ik had het niet over een paar tientjes.
Er zijn legio mensen die bv 1300,- bruto betalen, maar netto 900.-
Maar ook een paar tientjes merk je hoor. Tenzij je niet best bent met getallen natuurlijk. Dan niet.
Dus als jij netto genoeg te besteden hebt, mag je energierekening met een paar honderd omhoog? Merk JIJ blijkbaar toch niet. (quote:Op maandag 16 april 2012 01:09 schreef Terrorizer het volgende:
Als je netto genoeg te besteden hebt niet nee..
Tja, zonnebank en jacuzzi mogen wel wat verbruiken. Als het toch kan, waarom niet..quote:Op maandag 16 april 2012 01:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dus als jij netto genoeg te besteden hebt, mag je energierekening met een paar honderd omhoog? Merk JIJ blijkbaar toch niet. ()
Tip: Ieder ander valt het wel op hoor.
Ja, man.quote:Op maandag 16 april 2012 01:10 schreef Terrorizer het volgende:
Tenzij je genoeg verdiendt, anders moet je maar geen huis kopen.
En HRA teruggave's gaan niet zomaar met 100 euro omlaag he... Dat valt best op. Ongeacht of je het zoals jij probeert te verdedigen kunt betalen...quote:Op maandag 16 april 2012 01:13 schreef Terrorizer het volgende:
Tja, zonnebank en jacuzzi mogen wel wat verbruiken. Als het toch kan, waarom niet..
Energierekeningen gaan niet zomaar met 100 euro omhoog, snap je wel he.
Je had het over 3 tientjes.quote:Op maandag 16 april 2012 01:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En HRA teruggave's gaan niet zomaar met 100 euro omlaag he... Dat valt best op. Ongeacht of je het zoals jij probeert te verdedigen kunt betalen...
Snap je wel he...
Nee.quote:
Haha, verleg je nu de stelling? Watje.quote:En bruto kunnen kopers makkelijk dragen.
Ondertussen:quote:Op maandag 16 april 2012 01:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Haha, verleg je nu de stelling? Watje.
Michaelmoore stelde dat hij een manier had waarop 'verlaging van de HRA' ongemerkt zou gaan. Bankfurt trapt er met open ogen in, doordat hij werkelijk geen flauw idee heeft hoe de HRA werkt, dat leg ik hem uit, daarna doe jij Bankfurts fouten nog ff dunnetjes over, en nu gaat het spontaan ineens over het wel of niet 'bruto' kunnen dragen... ?
Ghehehe, heel mijn dag weer goed. Truste knul.
Onzin. In 1995 waren prijzen de helft van wat ze nu zijn (na inflatiecorrectie) en toen werden er gewoon huizen verkocht en gekocht. Alleen tegen gunstigere prijs. Houd toch op met vertellen dat starters nadeel hebben van een lagere prijsquote:Op zondag 15 april 2012 23:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Willen wellicht... Maar tegen die tijd kan hij dan 20 a 25% minder hypotheek krijgen in vergelijking met nu (en als de HRA wordt aangepakt, ga dan maar uit van 40 a 50%) .
Dus tegen die tijd is 'willen' niet meer interressant, 'kunnen', dat is dan de vraag.
Waar zegt 'ie dit? Even mijn leesskills bijslijpen hoor.quote:Op maandag 16 april 2012 07:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Onzin. In 1995 waren prijzen de helft van wat ze nu zijn (na inflatiecorrectie) en toen werden er gewoon huizen verkocht en gekocht. Alleen tegen gunstigere prijs. Houd toch op met vertellen dat starters nadeel hebben van een lagere prijs
Het zijn de huidige grootschuldbezitters die dan met de gebakken peren zitten.
Ik zal je helpen, hier: "'kunnen', dat is dan de vraag. "quote:Op maandag 16 april 2012 08:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Waar zegt 'ie dit? Even mijn leesskills bijslijpen hoor.
20-30% onder huidige prijs. 10% is zeker niet genoeg. Maar dan heb ik het over Amsterdam.quote:Op zondag 15 april 2012 23:44 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
"We moeten de starters helpen om die zware strop om hun nek te krijgenquote:Op maandag 16 april 2012 09:08 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik zal je helpen, hier: "'kunnen', dat is dan de vraag. "
Huizen"bezitters" die zogenaamd vanwege startersbelangen prijzen hoog willen houden
Ik zal je even helpen, daar zegt ie iets over wat er gebeurt als de financierbaarheid sneller terugloopt dan de huizenprijzen (hetzelfde doet zich voor als de betaalbaarheid minder snel verbeterd bij oplopende huizenprijzen). Die rabiate fixatie komt voor jouw rekening hoorquote:Op maandag 16 april 2012 09:08 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik zal je helpen, hier: "'kunnen', dat is dan de vraag. "
Huizen"bezitters" die zogenaamd vanwege startersbelangen prijzen hoog willen houden
Wat er dan gebeurt is dat verkopers wannabe-verkopers worden. O wacht, dat gebeurt al!quote:Op maandag 16 april 2012 09:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
daar zegt ie iets over wat er gebeurt als de financierbaarheid sneller terugloopt dan de huizenprijzen
Ja, egt welquote:Op maandag 16 april 2012 09:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat er dan gebeurt is dat verkopers wannabe-verkopers worden. O wacht, dat gebeurt al!
Wat er daarna gebeurt is dat in ieder geval een deel van de wannabe-verkopers eieren voor hun geld zal (moeten) kiezen en prijzen dalen. De markt herstelt dat evenwicht echt wel.
Dan heeft het weer zin om te sparen voor een huis, dat is het belangrijktst.quote:Op maandag 16 april 2012 09:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik zal je even helpen, daar zegt ie iets over wat er gebeurt als de financierbaarheid sneller terugloopt dan de huizenprijzen (hetzelfde doet zich voor als de betaalbaarheid minder snel verbeterd bij oplopende huizenprijzen). Die rabiate fixatie komt voor jouw rekening hoorIk begrijp je frustratie wel hoor, daar niet van.
Dat dus, alleen wordt het hier niet altijd gegund. Teveel van dit soort gasten hangen er rond:quote:Op maandag 16 april 2012 10:18 schreef sorcees het volgende:
Starters kunnen het beste even wachten en flink doorsparen, over 2 jaar lagere prijzen, en nog een zak met eigen geld, en de banken doen dan minder moeilijk.
Dat heeft altijd zin, lijkt me. Wie niet kan sparen, kan geen huis kopen tegen geen enkele prijs, nu niet, nooit niet, nergens niet.quote:Op maandag 16 april 2012 10:17 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Dan heeft het weer zin om te sparen voor een huis, dat is het belangrijktst.
Eigenlijk hoeft het niet eens hard te dalen, niet steigen is al goed genoeg.
Lagere prijzen maakt het wel makkelijker.quote:Op maandag 16 april 2012 10:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat heeft altijd zin, lijkt me. Wie niet kan sparen, kan geen huis kopen tegen geen enkele prijs, nu niet, nooit niet, nergens niet.
Nee, sparen heeft niet altijd zin. Neem de tijd dat huizen 15% per jaar in prijs stegen. Vrijwel niemand kan/kon in 1 jaar meer dan 15% van de aanschafprijs sparen. M.a.w. na een periode van sparen is het nog-benodigde-bedrag toegenomen.quote:
Zo zou het moeten zijn inderdaad. Echter, jij weet net zo goed als ik dat heel veel mensen zonder een rooie cent jarenlang toch huizen konden kopen in Nederland.quote:Wie niet kan sparen, kan geen huis kopen tegen geen enkele prijs, nu niet, nooit niet, nergens niet.
Hangt van de verhouding eigen geld/financering/condities af.quote:Op maandag 16 april 2012 10:23 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Lagere prijzen maakt het wel makkelijker.
er komen wel steeds meer ouderen met een goedbetaalde baan die willen verkopen of niet willen kopen en steeds meer jongeren met een tijdelijke baan of ZZP en veel studieschulden die wel willen kopen, misschien moeten de ouderen / de verkopers de jongeren helpenquote:Op maandag 16 april 2012 10:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Hangt van de verhouding eigen geld/financering/condities af.
Maar nog veel meer van toekomstverwachtingen/werk/gezin/etc.
En van de vraag of je het lef hebt om je tenen op een gegeven moment in het water te steken, ipv de internetheld uit te hangen![]()
Mijn opmerking was echter gericht tegen het feit dat weer eens iemand woorden in de mond gelegd werden die er niet stonden.
Je hebt niks te zeggen, en wilt toch wat zeggen..quote:Op maandag 16 april 2012 10:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Hangt van de verhouding eigen geld/financering/condities af.
Maar nog veel meer van toekomstverwachtingen/werk/gezin/etc.
Daar hebt je internet voor, weet zeker dat 90% hier in real life gaan discusseren gewoon dicht klapt.quote:En van de vraag of je het lef hebt om je tenen op een gegeven moment in het water te steken, ipv de internetheld uit te hangen![]()
Dat is de sport hier.quote:Mijn opmerking was echter gericht tegen het feit dat weer eens iemand woorden in de mond gelegd werden die er niet stonden.
Nope, jij ziet een woning echt alleen als een zak met geld, he?quote:Op maandag 16 april 2012 10:27 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nee, sparen heeft niet altijd zin. Neem de tijd dat huizen 15% per jaar in prijs stegen. Vrijwel niemand kan/kon in 1 jaar meer dan 15% van de aanschafprijs sparen. M.a.w. na een periode van sparen is het nog-benodigde-bedrag toegenomen.
Met prijsdalingen is dat probleem verdwenen.
Nope. Of je moet de DSB gevallen meetellen. Als dat 'heel veel mensen' waren, is er iets mis met je relativeringsvermogen.quote:Zo zou het moeten zijn inderdaad. Echter, jij weet net zo goed als ik dat heel veel mensen zonder een rooie cent jarenlang toch huizen konden kopen in Nederland.
Nou zou ik graag daarvan cijfers zien. Dit zijn van zulke xeno uitspraken die nooit en te nimmer onderbouwd worden met concrete cijfers van een betrouwbare bron.quote:Op maandag 16 april 2012 10:27 schreef RemcoDelft het volgende:
Zo zou het moeten zijn inderdaad. Echter, jij weet net zo goed als ik dat heel veel mensen zonder een rooie cent jarenlang toch huizen konden kopen in Nederland.
Eerder een blijk van volstrekt onvermogen, imhoquote:
Daarom hebben we ook een hypotheek.quote:Op maandag 16 april 2012 10:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Eerder een blijk van volstrekt onvermogen, imho
[..]
Hagenees
quote:Op maandag 16 april 2012 10:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat heeft altijd zin, lijkt me. Wie niet kan sparen, kan geen huis kopen tegen geen enkele prijs, nu niet, nooit niet, nergens niet.
Scan die QR code nu maar eens.... dat is een bron van betrouwbare informatie.... heel wat degelijker dan de fabeltjeskrant van het minstry of truthquote:Op maandag 16 april 2012 10:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou zou ik graag daarvan cijfers zien. Dit zijn van zulke xeno uitspraken die nooit en te nimmer onderbouwd worden met concrete cijfers van een betrouwbare bron.
90% van de mensen loopt in ieder geval altijd bij me wegquote:Op maandag 16 april 2012 10:31 schreef Terrorizer het volgende:
Daar hebt je internet voor, weet zeker dat 90% hier in real life gaan discusseren gewoon dicht klapt.
Dat zal dan vast de qr code van deze of gene zeepbellen website zijn, zonder te scannen want dat kan ik niet, ik heb een telefoon zonder camera of internet zooi er op.quote:Op maandag 16 april 2012 11:17 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Scan die QR code nu maar eens.... dat is een bron van betrouwbare informatie.... heel wat degelijker dan de fabeltjeskrant van het minstry of truth
Sterker nog, die qr code opent gewoon de hier beruchte huizenmarktzeepbel websitequote:Op maandag 16 april 2012 11:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat zal dan vast de qr code van deze of gene zeepbellen website zijn, zonder te scannen want dat kan ik niet, ik heb een telefoon zonder camera of internet zooi er op.![]()
Kom jij nu maar eens aan met wat cijfers die van onze overheden of andere onafhankelijke bronnen afkomen. Die bron waar je naar refereerd zal wel heel gekleurd zijn.
Dat je dat nog geprobeerd hebt.quote:Op maandag 16 april 2012 12:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Sterker nog, die qr code opent gewoon de hier beruchte huizenmarktzeepbel website
Gewoon een heel betrouwbare bronquote:Op maandag 16 april 2012 11:25 schreef Basp1 het volgende:
Dat zal dan vast de qr code van deze of gene zeepbellen website zijn, zonder te scannen want dat kan ik niet, ik heb een telefoon zonder camera of internet zooi er op.![]()
quote:Kom jij nu maar eens aan met wat cijfers die van onze overheden of andere onafhankelijke bronnen afkomen. Die bron waar je naar refereerd zal wel heel gekleurd zijn.
Ja, want ik dacht 'oke, ik geef Xeno nog 1x het voordeel van de twijfel', maar neequote:Op maandag 16 april 2012 12:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat je dat nog geprobeerd hebt.![]()
![]()
Ondertussen kennen we de pappenheimers hier wel en worden sommige dingen gewoon te voorspelbaar.
Got yaquote:Op maandag 16 april 2012 12:47 schreef CoolGuy het volgende:
Sterker nog, die qr code opent gewoon de hier beruchte huizenmarktzeepbel website
Ja, je bevestigd dat je zo voorspelbaar en subjectief bent als iedereen hier al denkt. Inderdaad, je hebt me man, echt, score!quote:
Maar toch proberen hèquote:Op maandag 16 april 2012 12:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, je bevestigd dat je zo voorspelbaar en subjectief bent als iedereen hier al denkt. Inderdaad, je hebt me man, echt, score!
Jazeker, ik zeg toch dat ik je het voordeel van de twijfel wilde geven, misschien kwam je daadwerkelijk met iets anders dan wat ik vermoedde. Maar nee.quote:
Inderdaad, je kan geen zeepbel in stand houden en tegelijkertijd verwachten dat er eeuwige groei blijft zitten in de prijzen.quote:
Mensen zijn nieuwsgierigquote:Op maandag 16 april 2012 13:11 schreef Terrorizer het volgende:
Hebben jullie echt een foto gemaakt van je beeldscherm?
Daar is vast wel weer een app voor.quote:Op maandag 16 april 2012 13:11 schreef Terrorizer het volgende:
Hebben jullie echt een foto gemaakt van je beeldscherm?
Dat, of mensen controleren zelf graag dingen. Dat zijn w.s. ook de mensen die zich niet allerlei klote producten laten aansmeren. Die controleren zelf, ipv klakkeloos te geloven wat iemand anders zegtquote:
Op de site waar naar verwezen word zitten waarschijnlijk heel veel mensen die jouw filosofie m.b.t. het controleren van zaken delenquote:Op maandag 16 april 2012 14:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat, of mensen controleren zelf graag dingen. Dat zijn w.s. ook de mensen die zich niet allerlei klote producten laten aansmeren. Die controleren zelf, ipv klakkeloos te geloven wat iemand anders zegt
Dan doen die toch iets fout, want die 'heel veel mensen' (dat zal er denk ik gewoon maar 1 zijn, met veel klonen) zitten blijkbaar in de problemen, en ik nietquote:Op maandag 16 april 2012 14:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Op de site waar naar verwezen word zitten waarschijnlijk heel veel mensen die jouw filosofie m.b.t. het controleren van zaken delen
Nee joh, op je computer zodat je geen foto hoeft te makenquote:
Mmm... ik denk dat het wel los loopt met het aantal klonen op die site, toegegeven dat de meeste reacties van een klein groepje gebruikers zijn, wat dat betreft is deze topic reeks niet zo heel erg verschillend.quote:Op maandag 16 april 2012 14:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dan doen die toch iets fout, want die 'heel veel mensen' (dat zal er denk ik gewoon maar 1 zijn, met veel klonen) zitten blijkbaar in de problemen, en ik niet
Er is vast wel een applicatie geschreven die QR codes kan herkennen in grafische bestanden, een QR app. op een telefoon doet in feite hetzelfde in een bitmap afkomstig van de camera.quote:Op maandag 16 april 2012 14:43 schreef sorcees het volgende:
[..]
Nee joh, op je computer zodat je geen foto hoeft te maken
Hier lopen idd helemaal geen klonen rondquote:Op maandag 16 april 2012 14:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Mmm... ik denk dat het wel los loopt met het aantal klonen op die site, toegegeven dat de meeste reacties van een klein groepje gebruikers zijn, wat dat betreft is deze topic reeks niet zo heel erg verschillend.
namen of het gebeurt nietquote:Op maandag 16 april 2012 14:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Hier lopen idd helemaal geen klonen rond
Dat komt omdat al mijn klonen een AEX ban hebbenquote:Op maandag 16 april 2012 14:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Clones are people two!quote:Op maandag 16 april 2012 14:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
quote:Op maandag 16 april 2012 14:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat komt omdat al mijn klonen een AEX ban hebben
doorposten met kloon van gebande?quote:Op maandag 16 april 2012 14:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
En terecht natuurlijk, het is toch te triest voor woorden dat je klonen moet aanmaken om zogenaamd je gelijk door een kloon te krijgen.quote:Op maandag 16 april 2012 14:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik denk dat we dan een separate corporatieteller krijgenquote:Op maandag 16 april 2012 14:48 schreef Bankfurt het volgende:
Als Vestia omvalt gaan we dan direct door de 300.000 ?
Die kan dan op 2.500.000 beginnen want volgens rutte zijn ze allemaal te koopquote:Op maandag 16 april 2012 14:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik denk dat we dan een separate corporatieteller krijgen
In tegenstelling tot die kloons zou ik dat niet durvenquote:
mooi, dan kunnen we een afteltopic openen.quote:Op maandag 16 april 2012 14:52 schreef HD9 het volgende:
[..]
Die kan dan op 2.500.000 beginnen want volgens rutte zijn ze allemaal te koop
Ik wil best mijn eigen gesubsidieerde corporatie beginnen hoor.... met de nodige staatssteun en startpremiequote:Op maandag 16 april 2012 14:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van, jij kunnt alleen maar klagen maar ondernemen is niet je sterkste kant. Sterker nog voor een onderneming zul je een ondernemingsplan moeten schrijven, hierin komen cijfertjes voor, we wachten al heel lang op cijfertjes die je stelling onderbouwen.quote:Op maandag 16 april 2012 14:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik wil best mijn eigen gesubsidieerde corporatie beginnen hoor.... met de nodige staatssteun en startpremie
En als vestia valt en de huizenmarkt stort in, is iedere WBV koper met koopgarant gestoord als hij zijn huis dan niet terug verkoopt aan de WBV's (die 50% van het verlies moeten ophoesten) en vallen dan ook allemaal om.quote:Op maandag 16 april 2012 14:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Even vragen aan Raptorix op de site wel een 7e digit ondersteundquote:Op maandag 16 april 2012 14:52 schreef HD9 het volgende:
[..]
Die kan dan op 2.500.000 beginnen want volgens rutte zijn ze allemaal te koop
Hebben we nu dan nog niet te maken met huizen die van funda zijn gehaald omdat die even tijdelijk verhuurd worden?quote:Op maandag 16 april 2012 14:48 schreef Bankfurt het volgende:
Als Vestia omvalt gaan we dan direct door de 300.000 ?
maar die bieden geen terugkoopgarantie van tien jaarquote:Op maandag 16 april 2012 14:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
mooi, dan kunnen we een afteltopic openen.
overigens zijn ook alle andere huizen te koop hoor. Als je maar het juiste bedrag biedt
Ik heb absoluut geen duur huis, het neemt ook nog steeds in waarde toe, per maand krijg ik 225 euro HRA terug, wanneer dit met 100 euro afneemt, betekend dat ongeveer 20 procent van het geld waar ik van moet leven, JA dat vind ik veel ja.quote:Op maandag 16 april 2012 01:10 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Tenzij je genoeg verdiendt, anders moet je maar geen huis kopen.
Dus wat je zegt is dat je van je salaris, na aftrek van je hypotheeklasten en GWL en alle andere dingen, dus 500 euro (als 100 euro 20% is, dan is 500 euro 100% hequote:Op maandag 16 april 2012 15:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb absoluut geen duur huis, het neemt ook nog steeds in waarde toe, per maand krijg ik 225 euro HRA terug, wanneer dit met 100 euro afneemt, betekend dat ongeveer 20 procent van het geld waar ik van moet leven, JA dat vind ik veel ja.
Dan leef je te duur.quote:Op maandag 16 april 2012 15:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb absoluut geen duur huis, het neemt ook nog steeds in waarde toe, per maand krijg ik 225 euro HRA terug, wanneer dit met 100 euro afneemt, betekend dat ongeveer 20 procent van het geld waar ik van moet leven, JA dat vind ik veel ja.
je kunt het zelf teruggeven aan huurders of je kunt de belastingdienst vragen die subsidie te stoppenquote:Op maandag 16 april 2012 15:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, of niet.quote:Op maandag 16 april 2012 15:41 schreef HD9 het volgende:
[..]
je kunt het zelf teruggeven aan huurders of je kunt de belastingdienst vragen die subsidie te stoppen
Je hebt natuurlijk ook nog andere vaste lastenquote:Op maandag 16 april 2012 15:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus wat je zegt is dat je van je salaris, na aftrek van je hypotheeklasten en GWL en alle andere dingen, dus 500 euro (als 100 euro 20% is, dan is 500 euro 100% he) per maand overhoudt 'om van te leven' zeg maar?
Dat is wel een hele rare rekenfout om te maken...quote:Op maandag 16 april 2012 16:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk ook nog andere vaste lasten
Me vaste lasten zijn zeg maar 1100 euro, me inkomsten 2100, kortom 1000 euro hou ik per maand over, plus 225 euro HRA. Me rekensom klopt idd voor geen meter
1000 euro moet je dan ook alles voor doen he, levensonderhoud, onverwachte kosten, kleding, beetje sparen. Ik zeg niet dat ik te klagen heb, maar 100 euro op 1000 euro is toch nog zo een 10 procent, en in dat op zicht vind ik het best veel.quote:Op maandag 16 april 2012 16:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is wel een hele rare rekenfout om te maken...
Want die 100 euro vind je veel geld (los van of dat nou 20% is of niet, maar je koppelde er zelf een percentage van 20% aan), maar dat valt in dat licht bezien dan toch relatief mee als je 1000 euro per maand overhoudt?
Ja, dat begrijp ik, dat je dat daarvan moet doen. Maar goed, noem eens onverwachte kosten? Die heb je toch niet elke maand? Ik vind dat daar dingen onder vallen die stuk gaan, bv een wasmachine ofzo, ik noem maar wat. Ja, dan is het handig als je spaargeld hebt.quote:Op maandag 16 april 2012 16:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
1000 euro moet je dan ook alles voor doen he, levensonderhoud, onverwachte kosten, kleding, beetje sparen. Ik zeg niet dat ik te klagen heb, maar 100 euro op 1000 euro is toch nog zo een 10 procent, en in dat op zicht vind ik het best veel.
Ja dat soort dingen, ik heb zelf inmiddels een aardig buffer opgebouwd, of liever 2 buffers, 1 voor dit soort zaken, en ook nog een reserve voor echte noodgevallen.quote:Op maandag 16 april 2012 16:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik, dat je dat daarvan moet doen. Maar goed, noem eens onverwachte kosten? Die heb je toch niet elke maand? Ik vind dat daar dingen onder vallen die stuk gaan, bv een wasmachine ofzo, ik noem maar wat. Ja, dan is het handig als je spaargeld hebt.
Sparen is altijd goed, al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd nogal redelijk makkelijk relatief grote bedragen uit geef, dus daar moet ik weer even de rem op gaan zetten
Nou ja, ik heb gewoon een spaarrekening waar ik in principe niet aan kom, want ik wil graag alles van mijn lopende rekening kunnen doenquote:Op maandag 16 april 2012 16:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja dat soort dingen, ik heb zelf inmiddels een aardig buffer opgebouwd, of liever 2 buffers, 1 voor dit soort zaken, en ook nog een reserve voor echte noodgevallen.
dragen mensen nog horloges ???quote:Op maandag 16 april 2012 16:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb gewoon een spaarrekening waar ik in principe niet aan kom, want ik wil graag alles van mijn lopende rekening kunnen doenMaar als ik even kijk naar het begin van het jaar tot nu:
1x elektrische fiets: 1700 euro
1x horloge: 1500 euro
1x vakantie Bali: 1800 euro
Das in totaal toch alweer 5000 euro in 3,5 maand aan dingen die ik niet per se nodig had en ook geen noodgevallen zijn, maar puur luxe. Terugkijkend is 5000 euro uitgeven in 3,5 maand aan luxe dingen in mijn ogen een beetje té eigenlijk.
Ja, mensen die een horloge kunnen betalen wel blijkbaarquote:Op maandag 16 april 2012 16:23 schreef HD9 het volgende:
[..]
dragen mensen nog horloges ???
Horloges, dat is zo 1993, zeker nog een seiko ook
Alle uurwerkjes komen bij Seiko vandaan... ook die te dure klokjes waar CG mee paradeertquote:Op maandag 16 april 2012 16:23 schreef HD9 het volgende:
[..]
Weer ongefundeerd roepen? Het uurwerk is een Valgranges A07.211, een ETA uurwerk. Het horloge is een Hamilton, wat valt onder de Swatch Group, waar bijvoorbeeld ook Blancpain en Longines onder vallen, maar Seiko dus weer nietquote:Op maandag 16 april 2012 16:29 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Alle uurwerkjes komen bij Seiko vandaan... ook die te dure klokjes waar CG mee paradeert
Dikke zeepbel dus![]()
Niks mis met Seiko, maakt van de betere mechanishe horloges. En durft ook eens te innoveren.quote:Op maandag 16 april 2012 16:23 schreef HD9 het volgende:
[..]
Hamiltonquote:Op maandag 16 april 2012 16:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Weer ongefundeerd roepen? Het uurwerk is een Valgranges A07.211, een ETA uurwerk. Het horloge is een Hamilton, wat valt onder de Swatch Group, waar bijvoorbeeld ook Blancpain en Longines onder vallen, maar Seiko dus weer niet
Je hapt ook zo lekkerquote:Op maandag 16 april 2012 16:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Weer ongefundeerd roepen? Het uurwerk is een Valgranges A07.211, een ETA uurwerk. Het horloge is een Hamilton, wat valt onder de Swatch Group, waar bijvoorbeeld ook Blancpain en Longines onder vallen, maar Seiko dus weer niet
Om eerlijk te zijn heb ik daar geen weet van. Ik vond het horloge mooi, dus wilde ik het graag hebbenquote:Op maandag 16 april 2012 16:58 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Hamilton, rocksolid uurwerk, voor goeie prijs. Een van de weinige unoverpriced merken die je kunt kopen.
Pardonnez moi!quote:Op maandag 16 april 2012 17:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Fundateller, heren (of dames). Geen uurwerken.
misschien valt vetgedrukt beter op.
Ik ook, met een pensioenopbouw van 3,5 miljoen Euro en minstens 1 eigen villa op Bonaire.quote:Op maandag 16 april 2012 14:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik wil best mijn eigen gesubsidieerde corporatie beginnen hoor.... met de nodige staatssteun en startpremie
Bonaire!quote:Op maandag 16 april 2012 17:27 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ik ook, met een pensioenopbouw van 3,5 miljoen Euro en minstens 1 eigen villa op Bonaire.
Kijk kijk zo kom je nog eens achter de complete miljoenennota van je collegas... :-)quote:Op maandag 16 april 2012 16:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk ook nog andere vaste lasten
Me vaste lasten zijn zeg maar 1100 euro, me inkomsten 2100, kortom 1000 euro hou ik per maand over, plus 225 euro HRA. Me rekensom klopt idd voor geen meter
Ik houd op bovenstaande manier 1185 over. (Staat precies in een excel sheetje)quote:Op maandag 16 april 2012 16:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
1000 euro moet je dan ook alles voor doen he, levensonderhoud, onverwachte kosten, kleding, beetje sparen. Ik zeg niet dat ik te klagen heb, maar 100 euro op 1000 euro is toch nog zo een 10 procent, en in dat op zicht vind ik het best veel.
Wat bedoel je met 'stabiele werkgever' ?quote:Op dinsdag 17 april 2012 10:30 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik houd op bovenstaande manier 1185 over. (Staat precies in een excel sheetje)
Ik heb nog nooit een stabiele werkgever gehad. Vandaar ook geen koopwoning (ontopic) of hoge vaste lasten voor mij.
Eentje waar ik niet voortdurend hoor hoe weinig geld er is, al dan niet gevolgd door een faillissement.quote:Op dinsdag 17 april 2012 11:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'stabiele werkgever' ?
Oh op die manier bedoel je dat. Ja, dat is kut, en met die onzekerheid zou ik inderdaad ook geen huis willen kopen. (er zijn ook stabiele IT werkgevers natuurlijk)quote:Op dinsdag 17 april 2012 11:14 schreef BertV het volgende:
[..]
Eentje waar ik niet voortdurend hoor hoe weinig geld er is, al dan niet gevolgd door een faillissement.
(IT / internet)
Die willen mij niet.quote:Op dinsdag 17 april 2012 11:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
(er zijn ook stabiele IT werkgevers natuurlijk)
Mwah, dat is nogal een uitspraak. Waarom niet? (en welke bedrijven refereer je dan aan?)quote:
Ken er niet veelquote:Op dinsdag 17 april 2012 11:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
(er zijn ook stabiele IT werkgevers natuurlijk)
Niet? Jij kent niet veel IT bedrijven die niet constant klagen en daarna failliet gaan?quote:
Meestal doen die werk voor de overheid en semi-overheid... dat zijn dus geen echte ondernemingenquote:Op dinsdag 17 april 2012 12:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Niet? Jij kent niet veel IT bedrijven die niet constant klagen en daarna failliet gaan?
Oke, dus bedrijven als Cap Gemini, Ordina, Accenture, Atos Origin en zo zijn geen echte ondernemingen?quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:19 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Meestal doen die werk voor de overheid en semi-overheid... dat zijn dus geen echte ondernemingen
Inderdaad... allemaal nep ondernemers die vreten uit de staatsruif. Laten we eerlijk wezen... het zijn nou niet bepaald innovatieve clubs... Jaar in jaar oud een beetje sleutelen aan administratieve systemen, meestal deugd er ook nog van alles niet... want de overheid betaald toch wel...quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oke, dus bedrijven als Cap Gemini, Ordina, Accenture, Atos Origin en zo zijn geen echte ondernemingen?
Je hebt écht geen idee waar je over praatquote:Op dinsdag 17 april 2012 14:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Inderdaad... allemaal nep ondernemers die vreten uit de staatsruif. Laten we eerlijk wezen... het zijn nou niet bepaald innovatieve clubs... Jaar in jaar oud een beetje sleutelen aan administratieve systemen, meestal deugd er ook nog van alles niet... want de overheid betaald toch wel...
Ooh ja... verzekeraars... dat zijn ook grote klanten... met name in het zadel gehouden door wetgeving die je verplicht om je bij hun te verzekeren dan wel deze partijen een monopoly gegeven hebben m.b.t. o.a. de oude dag voorziening.
Van de mensen die ik ken en bij zulke IT ondernemingen gewerkt hebben kreeg ik toch het idee dat er wel een kern van waarheid in zit wat xeno hier beweerd.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je hebt écht geen idee waar je over praatmaar goed, lekker blijven denken
Eens, dit soort partijen zitten voornamelijk mensen die alleen maar voor het geld werken, en geen liefde voor het vak hebben, in de kwaliteit van het werk is dat ook direct af te zien.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Van de mensen die ik ken en bij zulke IT ondernemingen gewerkt hebben kreeg ik toch het idee dat er wel een kern van waarheid in zit wat xeno hier beweerd.
Jawel, daar reageer ik dan ook niet op, het gaat me er meer om dat als je vervolgens ook nog alle verzekeraars mee gaat nemen en met soortgelijke drogredeneringen nog wat meer bedrijfstakken mee neemt, je uiteindelijk altijd wel bij elkaar geredeneerd krijgt dat er geen fatsoenlijk bedrijf meer bestaat in Nederland natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Van de mensen die ik ken en bij zulke IT ondernemingen gewerkt hebben kreeg ik toch het idee dat er wel een kern van waarheid in zit wat xeno hier beweerd.
Je wilt beweren dat de verzekeraars niet groot gemaakt zijn door wetgeving? Heel simpel, je hebt wat betreft de ziektekosten geen keuze.... wat betreft de oude dag voorziening kan je kiezen tussen wel of geen pensioen. Zodra je wel een pensioen wilt ben je veroordeelt tot deelname aan een plan dat verzekeraars en pensioenfondsen voor je bedacht hebben, slikken of stikken. Nee.... waarom mag ik niet in eigen beheer fiscaal gunstig kapitaal opbouwen? De overheid vertrouwd mij niet? Nou... gebleken is dat je de banken en verzekeraars in ieder geval niet kan vertrouwenquote:Op dinsdag 17 april 2012 16:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jawel, daar reageer ik dan ook niet op, het gaat me er meer om dat als je vervolgens ook nog alle verzekeraars mee gaat nemen en met soortgelijke drogredeneringen nog wat meer bedrijfstakken mee neemt, je uiteindelijk altijd wel bij elkaar geredeneerd krijgt dat er geen fatsoenlijk bedrijf meer bestaat in Nederland natuurlijk.
Dat bedoel ik niet, en dat weet je heel goed. Wat ik bedoel is dat als je jouw redenering door trekt, het uiteindelijk zo is dat Cap Gemini een systeem neer zet bij de Ohra, dus beide partijen plukken uit de staatsruif en zijn daarom kut, maar als je zo door gaat dan draait dat systeem op hardware, dus dan is straks Western Digital ook een kutbedrijf omdat er harde schijven van hun draaien in de servers waarop het systeem draait bij de Ohra dat door Cap Gemini is opgeleverd.quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:45 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Je wilt beweren dat de verzekeraars niet groot gemaakt zijn door wetgeving? Heel simpel, je hebt wat betreft de ziektekosten geen keuze.... wat betreft de oude dag voorziening kan je kiezen tussen wel of geen pensioen. Zodra je wel een pensioen wilt ben je veroordeelt tot deelname aan een plan dat verzekeraars en pensioenfondsen voor je bedacht hebben, slikken of stikken. Nee.... waarom mag ik niet in eigen beheer fiscaal gunstig kapitaal opbouwen? De overheid vertrouwd mij niet? Nou... gebleken is dat je de banken en verzekeraars in ieder geval niet kan vertrouwen
Jij vind het niet heel erg raar dat die verzekeraars zulke grote en dure kantoorgebouwen kunnen neerzetten en aanhouden? Dat is absoluut niet het gevolg van 'marktwerking'.quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:48 schreef CoolGuy het volgende:
Dat bedoel ik niet, en dat weet je heel goed. Wat ik bedoel is dat als je jouw redenering door trekt, het uiteindelijk zo is dat Cap Gemini een systeem neer zet bij de Ohra, dus beide partijen plukken uit de staatsruif en zijn daarom kut, maar als je zo door gaat dan draait dat systeem op hardware, dus dan is straks Western Digital ook een kutbedrijf omdat er harde schijven van hun draaien in de servers waarop het systeem draait bij de Ohra dat door Cap Gemini is opgeleverd.
En die hebben dan een servicecontract dus als er een HDD kapot gaat moet die acuut vervangen worden dus dat komt dan een medewerker doen, en die rijdt in een Mercedes Sprinter dus Mercedes is dan ook kut want die draagt ook bij aan dergelijke uit de staatsruif vretende bedrijven, etc etc etc. Dat slaat toch nergens op man
't Scheelt me wel een hoop tijd qua lezenquote:Op dinsdag 17 april 2012 16:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Zal ik deze maar gewoon dichtgooien dan?
Ik heb inderdaad dezelfde verhalen gehoord van mensen om mij heen die bij dergelijke clubs hebben gewerkt.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Open er een topic over, heeft weinig tot niks met de fundateller of de huizenmarkt te maken.quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:42 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad dezelfde verhalen gehoord van mensen om mij heen die bij dergelijke clubs hebben gewerkt.
Er wordt een project begonnen waar vooraf al bekend is dat het nooit af kom of dat het fors uit de urenbegroting loopt.
Best mogelijk dat er bij een bepaalde grens er een dusdanig aantal verkopers gewild of ongewild door de hoeven zakt, dat die grens niet gehaald wordtquote:Op zaterdag 21 april 2012 10:06 schreef Basp1 het volgende:
het lijkt wel of de grafiek aan het afvlakken is zouden we dan toch nooit de 300.000 gaan halen?
Lijkt me dat genoeg mensen denken 'dan blijf ik toch gewoon zitten', en het pand uit de verkoop halen. Althans die gevallen ken ik wel een aantal.quote:Op zaterdag 21 april 2012 10:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Best mogelijk dat er bij een bepaalde grens er een dusdanig aantal verkopers gewild of ongewild door de hoeven zakt, dat die grens niet gehaald wordt
En die stappen een jaar later weer in, als er weer 10% af is.quote:Op zaterdag 21 april 2012 10:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Lijkt me dat genoeg mensen denken 'dan blijf ik toch gewoon zitten', en het pand uit de verkoop halen. Althans die gevallen ken ik wel een aantal.
Nope, die denken als het niet goed kan, dan niet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 10:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
En die stappen een jaar later weer in, als er weer 10% af is.
Dat is dus ook geen oplossing, zeker niet als je verkopen wilt om dan naar het voorgoed naar het buitenland te gaan
Ik zie overigens de nieuwbouw ook goedkoper worden
Tja wie weet wat goed is he, vergelijk het met de aandelen-businessquote:Op zaterdag 21 april 2012 10:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Nope, die denken als het niet goed kan, dan niet.
Een huis is geen handel voor de meesten, he.quote:Op zaterdag 21 april 2012 11:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Tja wie weet wat goed is he, vergelijk het met de aandelen-business
velen willen verkopen en ik ken er voldoende die heel erg blij zijn dat ze ervan af zijnquote:Op zaterdag 21 april 2012 11:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Een huis is geen handel voor de meesten, he.
editquote:
Die wordt niet continu geupdate.quote:Op zaterdag 21 april 2012 09:21 schreef michaelmoore het volgende:
Zie het niet echt terug in de grafiek
[ afbeelding ]
Tijdelijke maatregel. geen kabinet is geen verlenging.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:28 schreef RedFever007 het volgende:
Even een vraag: wat betekent het klappen van het kabinet voor de overdrachtsbelasting
Daar gaat de kamer over, lijkt me - dus nog een weekje geduldquote:Op zaterdag 21 april 2012 17:37 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Tijdelijke maatregel. geen kabinet is geen verlenging.
Moet het wel al op de agenda staan.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Daar gaat de kamer over, lijkt me - dus nog een weekje geduld
Ik denk dat er volgende week heel wat op de agenda komt te staanquote:Op zaterdag 21 april 2012 17:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Moet het wel al op de agenda staan.
De laatste keer dat ik keek, stond die nog in de wet Inkomstenbelasting. Wie gaat 'm daaruit halen dan?quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:46 schreef LXIV het volgende:
Wat veel belangrijker is dan de overdrachtsbelasting is de HRA. Zonder PVV geen HRA
Ze gaan nog overwerkt raken in de 2e kamer.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik denk dat er volgende week heel wat op de agenda komt te staan
Door het verlagen van de overdrachtsbelasting hebben ze alleen maar meer onrust op de huizenmarkt veroorzaakt... nu krijg je dit debat natuurlijk opnieuwquote:Op zaterdag 21 april 2012 17:28 schreef RedFever007 het volgende:
Even een vraag: wat betekent het klappen van het kabinet voor de overdrachtsbelasting
Geen handel... wel een pinautomaat.quote:Op zaterdag 21 april 2012 11:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Een huis is geen handel voor de meesten, he.
Misschien een tussenoplossing, een ODB van 4% per 1 juli 2012.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:56 schreef pberends het volgende:
[..]
Door het verlagen van de overdrachtsbelasting hebben ze alleen maar meer onrust op de huizenmarkt veroorzaakt... nu krijg je dit debat natuurlijk opnieuw.
In dat geval heb jij zeker een brievenbusje, waar je acceptgiro's in achter kunt laten, en er niks uit kunt halen?quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:11 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Geen handel... wel een pinautomaat.
Ik ben meer een nachtkluis waar je je geld mag achterlaten en er nooit meer wat van terug zietquote:Op zaterdag 21 april 2012 18:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
In dat geval heb jij zeker een brievenbusje, waar je acceptgiro's in achter kunt laten, en er niks uit kunt halen?
Dan mogen ze opschieten! Ik verwacht dat die 4% gezien de huidige prijsdaling weinig uitmaakt.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:57 schreef michaelmoore het volgende:
ik verwacht een forse daling van de teller voor 1 Juli, want dan gaat de OV belasting weer naar 6%, sommigen zullen nu snel de gok gaan wagen
Of: de huizenprijzen worden across the board 4 procent verlaagd vanaf 1 juli.quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:57 schreef michaelmoore het volgende:
ik verwacht een forse daling van de teller voor 1 Juli, want dan gaat de OV belasting weer naar 6%, sommigen zullen nu snel de gok gaan wagen
Zelfs als dat zou gebeuren, schiet daar nog steeds niemand iets mee opquote:Op zaterdag 21 april 2012 20:51 schreef pberends het volgende:
[..]
Of: de huizenprijzen worden across the board 4 procent verlaagd vanaf 1 juli.
Jawel. Starters hoeven zich 4 procent minder in de schulden te stekenquote:Op zaterdag 21 april 2012 21:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Zelfs als dat zou gebeuren, schiet daar nog steeds niemand iets mee op
True, maar dat is niet de gedachte van de huurders hier. Die hopen gewoon alles dat maar leidt tot een verlaging van de prijzen omdat ze denken dat ze daar voordeel bij hebben.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Zelfs als dat zou gebeuren, schiet daar nog steeds niemand iets mee op
nee die hopen op een woonlastenaftrek tot maximaal 5000 euro per jaar tegen 30%quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
True, maar dat is niet de gedachte van de huurders hier. Die hopen gewoon alles dat maar leidt tot een verlaging van de prijzen omdat ze denken dat ze daar voordeel bij hebben.
Precies, het is een kopersmarkt.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:51 schreef pberends het volgende:
[..]
Of: de huizenprijzen worden across the board 4 procent verlaagd vanaf 1 juli.
Om het even welke partij. Als de coalitie van PVV/VVD/CDA al bereid was tot forse aanpassing, dan is iedere andere coalitie (die we nu gaan krijgen) dat dus zeker.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik keek, stond die nog in de wet Inkomstenbelasting. Wie gaat 'm daaruit halen dan?
Nu heb je het over aanpassing, niet afschaffing. Nou heb je zelf een topic geopend waarin je aantoont dat een aanpassing naar annuitaire aftrek feitelijk pas op een termijn van 20 jaar echt aanzet. Hoezo fors? Ben je van gedachten veranderd?quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Om het even welke partij. Als de coalitie van PVV/VVD/CDA al bereid was tot forse aanpassing, dan is iedere andere coalitie (die we nu gaan krijgen) dat dus zeker.
Natuurlijk wordt hij niet van de een op de andere dag afgeschaft. Dat is nooit de bedoeling geweest.
Oh, ik heb nooit afschaffing bedoeld hoor! Nu niet en daarvoor ook niet. Zelfs de voorstellen van de meest linkse partijen zijn heel gematigd.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Nu heb je het over aanpassing, niet afschaffing. Nou heb je zelf een topic geopend waarin je aantoont dat een aanpassing naar annuitaire aftrek feitelijk pas op een termijn van 20 jaar echt aanzet. Hoezo fors? Ben je van gedachten veranderd?
Volgens mij staat er ook in geen enkel verkiezingsprograma een voorstel tot afschaffing.
Zonder PVV geen afschaffing overigens, althans niet naar de huidige verhoudingen. Met de PVV heb je een absolute garantie op totale stilstand.
Ik dacht even dat je afschaffing bedoelde, aangezien je "geen HRA" schreef.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Oh, ik heb nooit afschaffing bedoeld hoor! Nu niet en daarvoor ook niet. Zelfs de voorstellen van de meest linkse partijen zijn heel gematigd.
Maar qua besparingen levert zo'n annuiteitenprogramma op termijn al heel wat op hoor! Voor de staat dan.
quote:Vorige week bleek uit onthutsende cijfers van de NVM al dat de huizenmarkt volledig op zijn gat ligt. Hoewel de discussie over de hypotheekrenteaftrek uiterst gevoelig ligt, riepen vriend en vijand vooral om duidelijkheid van het kabinet, die nu dus opnieuw uitblijft.
VVD, CDA en PVV leken op het punt te staan in te grijpen in de hypotheekrenteaftrek
Het bespaart niet meteen, maar wel structureel.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik dacht even dat je afschaffing bedoelde, aangezien je "geen HRA" schreef.
Ja, op hele lange termijn wel, dat ben ik met je eens, althans het zal de belastinginkomsten meer stabiliseren, wel met de kanttekening dat er binnen de huidige belastingwetgeving voldoende mazen zitten die niet zomaar zonder uitstraling te dichten zijn.
Maar het acute probleem lost het niet op. Veel besparen zal het ook niet doen, als we het over de 'uitgaven' aan huizeneigenaren hebben, dan hebben we het over 6 miljard ofzo. Dat bedrag zal dan niet hoger worden, wellicht.
Als ze echt structureel iets willen doen, dan moeten ze het in zorg en sociale zekerheid zoeken, dat is een dertigvoud. Ik begrijp best de symboolwerking van HRA, en dat ieder daar hieper over is (ramptoeristen voorop), maar dat maakt 's lands financien niet gezond, ook niet op termijn. Het helpt om het net iets beheersbaarder te maken, true, maar daar win je niet de oorlog, imho. DIe zijn veel bepaalender.
Aldus de Telegraaf, voor wat het waard is.quote:Voor nieuwe gevallen geen aflossingsvrije hypotheek meer
Overdrachtsbelasting permanent naar beneden (van 6 naar 2 procent)
Huren meer marktconform
Imho bespaart het waarschijnlijk niks, ook niet termijn, maar stopt wel de groei. Allebei belangrijk van uit budgetair opzicht overigens, maar geen wondermiddel.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het bespaart niet meteen, maar wel structureel.
Zorg en sociale zekerheid zijn ook problemen, dat klopt. Voor de zorg zou ik het niet zo snel weten. De sociale zekerheid: ik zou vooral de armoedeval bestrijden, maar daar is Wilders op tegen.
Nee hoor, die prijzen dalen omdat de hoogte van de financiering navenant daalt.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
True, maar dat is niet de gedachte van de huurders hier. Die hopen gewoon alles dat maar leidt tot een verlaging van de prijzen omdat ze denken dat ze daar voordeel bij hebben.
Als die exact congruent afnemen/toenemen wel jaquote:Op zondag 22 april 2012 08:40 schreef LXIV het volgende:
Ook zonder veel vermogen zou ik liever instappen tegen een lage prijs met beperkte financieringsmogelijkheden dan tegen een hoge prijs met ruime financieringsmogelijkheden.
Niet te verwarren met de huidige kopers, die weten dat ze voordeel hebben bij een prijsstijging van hun hutje.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Moet geen probleem zijnquote:Op maandag 16 april 2012 14:55 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Even vragen aan Raptorix op de site wel een 7e digit ondersteund
grote systemen kunnen op veel plekken stuk. funda is relatief complex wat datastructuur betreft. ik zeg dat het best fout kan gaan. maar niets wat niet rap is op te lossen.quote:Op zondag 22 april 2012 09:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Moet geen probleem zijnIk vermoed dat men wel een INT32 als uniek getal gebruikt, dat zijn dus 2^31 waardes
Heb trouwens ooit wel eens met een website gehad, gebruikte daar een int die tot 65535 waardes loopt, en toen klapte de website eruit na 1.5 jaar
Geloof me, zelfs als er 10 keer zoveel objecten in zouden zitten, zou dat niet zo heel veel uitmakenquote:Op zondag 22 april 2012 09:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
grote systemen kunnen op veel plekken stuk. funda is relatief complex wat datastructuur betreft. ik zeg dat het best fout kan gaan. maar niets wat niet rap is op te lossen.
inderdaad, een prijsstijging kan alleenals de payability toeneemt, en momenteel neemt die erg hard afquote:Op zondag 22 april 2012 09:21 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Niet te verwarren met de huidige kopers, die weten dat ze voordeel hebben bij een prijsstijging van hun hutje.
Hoe kan je nou serieus blijven beweren dat een prijsdaling ongunstig is voor starters? Dat zou betekenen dat een prijsstijging gunstig zou zijn, snel kopen voor het weer duurder is! Die tijd hebben we gehad en het heeft ons in de huidige problemen gebracht...
Ontopic:
ATH: 262.971 huizen te koop
quote:Op zondag 22 april 2012 09:08 schreef Bayswater het volgende:
Eerste 9 maanden gebeurt er weer sowieso weinig tot niets qua maatregelen. Afwachten maar weer voor de potentiële kopers want uiteindelijk gaat het lonen.![]()
Ben wel benieuwd naar het aantal mensen dat eigenlijk wil kopen maar aan het wachten is op betere tijden. Hoge vraag en een aanbod dat dan wellicht niet kan verkopen kan nog een leuke marktsituatie opleveren.
Ja maar niemand spaart nog een cent. Alles moet nu nu nu en of er geld voor is of niet, het moet en het zal toch. En dan op een willekeurige morgen wakker worden, geen stuiver spaargeld hebben maar dan ineens in je kop halen dat er een huis gekocht moet worden, ja, dat is vragen om problemen.quote:Op zondag 22 april 2012 08:27 schreef BertV het volgende:
[..]
Nee hoor, die prijzen dalen omdat de hoogte van de financiering navenant daalt.
Uiteindelijk ben je alleen met (veel) eigen geld spekkoper.
Het goede moment van instappen is niet te voorspellen natuurlijk.
* BertV heeft net zijn spaargeld naar het bijna failliete familiebedrijf overgemaakt
Sterker nog, de huurder hééft daar voordeel bijquote:Op zaterdag 21 april 2012 21:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wordt eens concreet. Wanneer koop jij wel een huis? Want je kunt altijd wel een reden aanvoeren waarom je nog wil wachten, maar jij weet niet wanneer de prijs van een huis tot op zn laagst is gezakt. Want als het niet gaat om het 'laagste' punt, dan gaat het dus gewoon om wat je kunt betalen volgens je portomonnee.quote:Op zondag 22 april 2012 19:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Sterker nog, de huurder hééft daar voordeel bij
Als de odb weer naar 6% gaat stel ik de koop van een huis uit tot de huizenprijs dit weer gecompenseerd heeft.
Klopt. Maar je weet wel dat het nu, gezien het einde van de coalitie, de plannen mbt HRA die al uitgelekt waren, de verslechterende financiële toestand van NL, de verwachte rentestijging et cetera, de kans op een verdere daling van de huizenprijs is toegenomen.quote:Op zondag 22 april 2012 19:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wordt eens concreet. Wanneer koop jij wel een huis? Want je kunt altijd wel een reden aanvoeren waarom je nog wil wachten, maar jij weet niet wanneer de prijs van een huis tot op zn laagst is gezakt. Want als het niet gaat om het 'laagste' punt, dan gaat het dus gewoon om wat je kunt betalen volgens je portomonnee.
Wanneer zowel zakelijk als particulier vastgoed als realistische, bijgewerkte waarden op de balansen bij de bank staan. Dit is op z'n vroegst een jaar nadat Nederland is afgewaardeerd naar status AA.quote:Op zondag 22 april 2012 19:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wordt eens concreet. Wanneer koop jij wel een huis? Want je kunt altijd wel een reden aanvoeren waarom je nog wil wachten, maar jij weet niet wanneer de prijs van een huis tot op zn laagst is gezakt. Want als het niet gaat om het 'laagste' punt, dan gaat het dus gewoon om wat je kunt betalen volgens je portomonnee.
Ik stelde de vraag niet aan jou, maar aan iemand anders. Maar hoe ga jij exact weten wanneer die bijgewerkte balansen bij de bank staan? Hoe wil jij dat zeker weten? Want een bank zal jou nooit het achterste van zn tong laten zien.quote:Op zondag 22 april 2012 19:53 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
[..]
Wanneer zowel zakelijk als particulier vastgoed als realistische, bijgewerkte waarden op de balansen bij de bank staan. Dit is op z'n vroegst een jaar nadat Nederland is afgewaardeerd naar status AA.
Ik kan me momenteel een emigratie veroorloven naar Oceanie. Dus dat vertegenwoordigd ongeveer het bedrag wat ik kan toeleggen op een hypotheek. Ik heb er echter een ander doel voor gevonden, buiten Nederland.quote:Op zondag 22 april 2012 19:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik stelde de vraag niet aan jou, maar aan iemand anders. Maar hoe ga jij exact weten wanneer die bijgewerkte balansen bij de bank staan? Hoe wil jij dat zeker weten? Want een bank zal jou nooit het achterste van zn tong laten zien.
Je kunt wel allerlei mooie redenen aanvoeren, maar ik vermoed dat het gewoon heel ordinair een kwestie is van wanneer je het wél kunt betalen.
Dat is niet eens een reactie op wat ik vraag. Jij doet een bewering, ik kom met een vraag hoe jij dat zeker wil weten en jij komt met een reactie die geen antwoord is op de vraag hoe jij dat zeker wil weten.quote:Op zondag 22 april 2012 19:57 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
[..]
Ik kan me momenteel een emigratie veroorloven naar Oceanie. Dus dat vertegenwoordigd ongeveer het bedrag wat ik kan toeleggen op een hypotheek. Ik heb er echter een ander doel voor gevonden, buiten Nederland.
Waarom wil jij zo graag dat mensen een huis kopen?quote:Op zondag 22 april 2012 19:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is niet eens een reactie op wat ik vraag. Jij doet een bewering, ik kom met een vraag hoe jij dat zeker wil weten en jij komt met een reactie die geen antwoord is op de vraag hoe jij dat zeker wil weten.
Gut feeling. Idem aan het gut feeling wat jou vertelde dat vastgoed altijd een goede investering zou zijn.quote:Op zondag 22 april 2012 19:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik stelde de vraag niet aan jou, maar aan iemand anders. Maar hoe ga jij exact weten wanneer die bijgewerkte balansen bij de bank staan? Hoe wil jij dat zeker weten? Want een bank zal jou nooit het achterste van zn tong laten zien.
Je kunt wel allerlei mooie redenen aanvoeren, maar ik vermoed dat het gewoon heel ordinair een kwestie is van wanneer je het wél kunt betalen.
I really couldn't care less of jij of wie dan ook een huis koopt, of een huis kan kopen, of wat dan ook. Zolang ík 't maar kan. Maar wederom geef je geen daadwerkelijk antwoord op de vraag, je blijft er omheen draaien.quote:Op zondag 22 april 2012 19:59 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
[..]
Waarom wil jij zo graag dat mensen een huis kopen?
Weet je het zeker? Want je woont bijna in dit topic.quote:Op zondag 22 april 2012 20:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
I really couldn't care less of jij of wie dan ook een huis koopt, of een huis kan kopen, of wat dan ook.
Nee? Dat gut feeling heb ik nooit gehad. Het interesseert me namelijk geen moer of het een goede of een slechte investering is. Ik wilde gewoon leuk wonen. Het doel was niet om na x jaar weer te verkopen en dan geld erop te verdienen.quote:Op zondag 22 april 2012 20:00 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
[..]
Gut feeling. Idem aan het gut feeling wat jou vertelde dat vastgoed altijd een goede investering zou zijn.
Ja, weet ik zeker. Wat mij gewoon opvalt is dat mensen hier heel graag willen dat huizenprijzen zakken, maar vervolgens vaag blijven over wanneer dan wel het juiste moment is om te kopen. Daar stel ik dan vragen over, en de reacties die je dan krijgt is dat er een beetje omheen gedraaid wordt.quote:Op zondag 22 april 2012 20:01 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
[..]
Weet je het zeker? Want je woont bijna in dit topic.
Zo lang de Fundateller stijgt en er nog zo veel onzekerheid is ben ik niet bang dat de prijzen gaan stijgen. Ik kan nu een mooi huis kopen, maar vind het zonde om zuurverdiend geld zomaar weg te smijtenquote:Op zondag 22 april 2012 19:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zolang er een schaarste aan kwalitatieve woonruimte is (en die wordt alleen maar groter op deze manier), en de huren blijven stijgen, ben ik ook niet bang van de prijzen de plomp in gaan.quote:Op zondag 22 april 2012 20:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zo lang de Fundateller stijgt en er nog zo veel onzekerheid is ben ik niet bang dat de prijzen gaan stijgen.
Uiteraard is het juiste moment niet exact te voorspellen. Dat nu niet het juiste moment is om te kopen weet ik in ieder geval wél zeker.quote:Op zondag 22 april 2012 20:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, weet ik zeker. Wat mij gewoon opvalt is dat mensen hier heel graag willen dat huizenprijzen zakken, maar vervolgens vaag blijven over wanneer dan wel het juiste moment is om te kopen. Daar stel ik dan vragen over, en de reacties die je dan krijgt is dat er een beetje omheen gedraaid wordt.
Mijn -arbitraire- koopmoment is fundatelle 20% onder de top van de fundateller.quote:Op zondag 22 april 2012 20:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Uiteraard is het juiste moment niet exact te voorspellen. Dat nu niet het juiste moment is om te kopen weet ik in ieder geval wél zeker.
Bij stijgende omzetten neem ik aan, want als 20% zijn huis intrekt is volgens mij niet wat je bedoeltquote:Op zondag 22 april 2012 20:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mijn -arbitraire- koopmoment is fundatelle 20% onder de top van de fundateller.
Dat is ook prima. Slechter wordt het de komende tijd waarschijnlijk niet voor de wachtende (sparende) potentiele koper.quote:Op zondag 22 april 2012 20:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Zolang er een schaarste aan kwalitatieve woonruimte is (en die wordt alleen maar groter op deze manier), en de huren blijven stijgen, ben ik ook niet bang van de prijzen de plomp in gaan.
Ergo: status quo. Goed voor spaarzame mensen.
Maar dat is nu exact mijn punt. Alle mensen die nu geen huis willen/kunnen kopen voeren redenen aan als 'als de lucht uit de markt is' en meer van dat soort redenen. Maar dat kun je simpelweg niet weten.quote:Op zondag 22 april 2012 20:20 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Uiteraard is het juiste moment niet exact te voorspellen. Dat nu niet het juiste moment is om te kopen weet ik in ieder geval wél zeker.
Als ik een huis koop van 300K, en binnen een jaar kost zo'n huis nog maar 260K, dan heb ik spijt dat ik zo snel gekocht heb. Maar dat zal altijd achteraf blijken, dus wat heb je eraan.quote:Op zondag 22 april 2012 20:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar dat is nu exact mijn punt. Alle mensen die nu geen huis willen/kunnen kopen voeren redenen aan als 'als de lucht uit de markt is' en meer van dat soort redenen. Maar dat kun je simpelweg niet weten.
Want stel nou dat jij een huis wil kopen van 300.000 euro, maar jij hebt zoiets van nee, er zit nog lucht in de markt, ik wacht tot die er uit is, alles op zn laagste punt is en het huis, noem eens wat, nog maar 250.000 euro kost. Dan ben je aan 't speculeren, eens?
Maar iemand anders hier, die ook een huis wil kopen, heeft zoiets van, ja nee wacht even, ik wil dat dat huis nog maar 200.000 euro kost. JIJ zult dan zoiets hebben van 'nee wacht even, dat wil ik niet, want als ie nog 50k goedkoper wordt, dan heb ik niet op het juiste moment gekocht'.
Dus er is geen 'juiste moment'. Dat moment is voor iedereen anders. Maar de redenen die worden aangevoerd zijn nooit concreet. Het is altijd van 'ik koop een huis als X'. Maar X is nooit concreet. Het blijft altijd vaag.
Dus die reden van 'laagste' punt geloof ik niet zo. Ik denk dat het gewoon heel simpel te maken heeft met wat iedereen voor een huis wil betalen, realistisch dan wel onrealistisch. Dus het komt neer op iedereens geld dat hij er voor (over) heeft, niet zo zeer wachten tot de lucht uit de markt is.
En zelfs als dit je handel is lijkt het me nog knap lastig, zo niet onmogelijk.quote:Op zondag 22 april 2012 20:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Bij stijgende omzetten neem ik aan, want als 20% zijn huis intrekt is volgens mij niet wat je bedoelt
Overigens is dat gespeculeer wel leuk, maar het meeste heb je eraan om te doen wat goed past bij je situatie, levensfase, etc. De rest is toch niet perfect te timen. En het onderste uit de kan is meestal de deksel op de neus, tenzij dit je handel is.
Dus het feit dat het huis dat je gekocht hebt in waarde is gedaald nadat je het gekocht hebt weegt zwaarder dan het woongenot dat je er van hebt? Of hoe moet ik dat zien? Als je het gekocht hebt ga je daarna neurotisch in de gaten houden wat de waarde doet, om afhankelijk daarvan te beslissen of je een goede koop hebt gedaan of niet?quote:Op zondag 22 april 2012 20:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ik een huis koop van 300K, en binnen een jaar kost zo'n huis nog maar 260K, dan heb ik spijt dat ik zo snel gekocht heb. Maar dat zal altijd achteraf blijken, dus wat heb je eraan.
Belangrijker is idd dat je een huis koopt waarvan je vind dat dit huis het geld waard is. Dan is dat bodemmoment an sich minder belangrijk.
Op dit moment vind ik huizen nog overgewaardeerd. Als dit de bodem is (zou kunnen), dan koop ik dus niet nu en dus ook niet later.
huizen zijn rationeel gewoon onbetaalbaar geworden. je moet er een top hypotheek voor afsluiten als je een modaal inkomen hebt. dat lijkt me een weggevertje wat aangeeft dat de markt nog niet goed is.quote:Op zondag 22 april 2012 20:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar dat is nu exact mijn punt. Alle mensen die nu geen huis willen/kunnen kopen voeren redenen aan als 'als de lucht uit de markt is' en meer van dat soort redenen. Maar dat kun je simpelweg niet weten.
Want stel nou dat jij een huis wil kopen van 300.000 euro, maar jij hebt zoiets van nee, er zit nog lucht in de markt, ik wacht tot die er uit is, alles op zn laagste punt is en het huis, noem eens wat, nog maar 250.000 euro kost. Dan ben je aan 't speculeren, eens?
Maar iemand anders hier, die ook een huis wil kopen, heeft zoiets van, ja nee wacht even, ik wil dat dat huis nog maar 200.000 euro kost. JIJ zult dan zoiets hebben van 'nee wacht even, dat wil ik niet, want als ie nog 50k goedkoper wordt, dan heb ik niet op het juiste moment gekocht'.
Dus er is geen 'juiste moment'. Dat moment is voor iedereen anders. Maar de redenen die worden aangevoerd zijn nooit concreet. Het is altijd van 'ik koop een huis als X'. Maar X is nooit concreet. Het blijft altijd vaag.
Dus die reden van 'laagste' punt geloof ik niet zo. Ik denk dat het gewoon heel simpel te maken heeft met wat iedereen voor een huis wil betalen, realistisch dan wel onrealistisch. Dus het komt neer op iedereens geld dat hij er voor (over) heeft, niet zo zeer wachten tot de lucht uit de markt is.
Nee, ze zijn niet per definitie onbetaalbaar. Er zijn genoeg mensen die een huis kunnen kopen. Dat jij of wie dan ook dat niet kunt, ja, das kut, maar dat betekent niet dat huizen 'dus' onbetaalbaar zijn. Als je iets niet kunt kopen, jammer dan.quote:Op zondag 22 april 2012 20:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
huizen zijn rationeel gewoon onbetaalbaar geworden. je moet er een top hypotheek voor afsluiten als je een modaal inkomen hebt. dat lijkt me een weggevertje wat aangeeft dat de markt nog niet goed is.
een hypotheek zou gewoon zonder nhg en 20% eigen geld voor jan modaal een rijtjeshuis moeten kopen in een normale kleine stad.
Ja. 40K voor een jaar + nog de normale hypotheeklasten vind ik te duur voor woongenot. Dat is dan bijna 1000 euro per week!quote:Op zondag 22 april 2012 20:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus het feit dat het huis dat je gekocht hebt in waarde is gedaald nadat je het gekocht hebt weegt zwaarder dan het woongenot dat je er van hebt? Of hoe moet ik dat zien? Als je het gekocht hebt ga je daarna neurotisch in de gaten houden wat de waarde doet, om afhankelijk daarvan te beslissen of je een goede koop hebt gedaan of niet?
Als je het gekocht hebt dan is dat toch tegen een prijs waarvan je vindt dat het huis het waard is, zoals je net zelf zegt? Wat maakt het dan nog uit? Je hebt het gekocht, je kunt het (neem ik aan) betalen, je hebt er plezier van, wat maakt het dan nog uit of iemand hier een soortgelijk huis heeft gekocht als jij, tegen een lagere prijs? Who cares?
Ten eerste hoor ik dat al dertig jaar, hell, toen ik medio jaren '90 200 gulden voor een m2 bouwgrond moest betalen dacht ik dat ik gek was, ten tweede zou je eens over de grens moeten kijken (en dan niet het veelvuldig aangehaalde Ost Preusen, maar een economisch goed ontiwkkelde omgeving met goede infrastructuur en veiligheid. Onbetaalbaar. In alle grote stedelijke gebieden ter wereld lachen ze ons uit, en terecht.quote:Op zondag 22 april 2012 20:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
huizen zijn rationeel gewoon onbetaalbaar geworden. je moet er een top hypotheek voor afsluiten als je een modaal inkomen hebt. dat lijkt me een weggevertje wat aangeeft dat de markt nog niet goed is.
een hypotheek zou gewoon zonder nhg en 20% eigen geld voor jan modaal een rijtjeshuis moeten kopen in een normale kleine stad.
Oke, maar dan is het dus niet wat jij vindt dat het huis waard is, maar jij bekijkt het hoeveel je erop verliest nadat je het gekocht hebt. Dat is een heel andere insteek. Dat is gewoon speculeren, dat heeft niks met woongenot te maken.quote:Op zondag 22 april 2012 20:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. 40K voor een jaar + nog de normale hypotheeklasten vind ik te duur voor woongenot. Dat is dan bijna 1000 euro per week!
Nee, je moet ook vooral kopen wanneer je het de prijs waard vind. Omdat je niet kunt voorspellen wat die prijs gaat doen. Maar achteraf zou ik het wel zonde vinden. Maar er verder niet van wakkerliggen ofzo.
Nee, dan doe je het altijd fout. Had je maar medio jaren '80 een huis gekocht.... of jaren '90.....quote:Op zondag 22 april 2012 20:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. 40K voor een jaar + nog de normale hypotheeklasten vind ik te duur voor woongenot. Dat is dan bijna 1000 euro per week!
Nee, je moet ook vooral kopen wanneer je het de prijs waard vind. Omdat je niet kunt voorspellen wat die prijs gaat doen. Maar achteraf zou ik het wel zonde vinden. Maar er verder niet van wakkerliggen ofzo.
Exact. Dat is altijd vanaf de zijlijn roepen 'nee nu nog niet kopen' maar stiekem bij jezelf denken 'had ik 10 jaar geleden maar gekocht' etc etc. Het uiteindelijke resultaat is dat je nooit gekocht hebt, terwijl dat overduidelijk wel is wat je dan wil, anders ben je niet zo bezig met dat de prijzen vooral maar moeten dalen.quote:Op zondag 22 april 2012 20:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Nee, dan doe je het altijd fout. Had je maar medio jaren '80 een huis gekocht.... of jaren '90.....
nee wat de huidige kopers hebben gedaan is speculeren. 'ow het wordt toch enkel meer waard wat boeit het dat we een top hypotheek moeten nemen.".quote:Op zondag 22 april 2012 20:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oke, maar dan is het dus niet wat jij vindt dat het huis waard is, maar jij bekijkt het hoeveel je erop verliest nadat je het gekocht hebt. Dat is een heel andere insteek. Dat is gewoon speculeren, dat heeft niks met woongenot te maken.
Die hebben hun woonlasten langdurig vastgeprikt. Noem dat maar speculeren.quote:Op zondag 22 april 2012 20:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nee wat de huidige kopers hebben gedaan is speculeren. 'ow het wordt toch enkel meer waard wat boeit het dat we een top hypotheek moeten nemen.".
nog een weggevertje waarom je nu niet moet kopen; zelfs de rabobank geeft aan dat de komende jaren de prijzen flink blijven dalen.
Nee, dat is geen speculeren. Als je een tophypotheek moet nemen om een huis te kopen, dan ben je gewoon dom bezig, en ik denk dat die mensen niet verder kwamen dan 'ik wil dit huis, koste wat kost'. De gedachte dat het geen probleem was omdat het toch meer waard werd lijkt me niet voor elke koper op te gaan. Maar jij stelt nu dat 'de huidige kopers' en dat omvat dus alle kopers, als gedachte hebben gehad 'ik ga dit huis kopen want het wordt meer waard en dus verdien ik er op'. Dat is gelul. IK heb dat bijvoorbeeld niet gedaan.quote:Op zondag 22 april 2012 20:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nee wat de huidige kopers hebben gedaan is speculeren. 'ow het wordt toch enkel meer waard wat boeit het dat we een top hypotheek moeten nemen.".
nog een weggevertje waarom je nu niet moet kopen; zelfs de rabobank geeft aan dat de komende jaren de prijzen flink blijven dalen.
iedereen om je heen riep, het wordt alleen meer waard, en jij dacht, als ik maar een eigen huis heb, ik denk stiekem dat het minder waard wordt maar dat is het me waard?quote:Op zondag 22 april 2012 20:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, dat is geen speculeren. Als je een tophypotheek moet nemen om een huis te kopen, dan ben je gewoon dom bezig. Maar jij stelt nu dat 'de huidige kopers' en dat omvat dus alle kopers, als gedachte hebben gehad 'ik ga dit huis kopen want het wordt meer waard en dus verdien ik er op'. Dat is gelul. IK heb dat bijvoorbeeld niet gedaan.
Niemand om me heen riep 'het wordt alleen maar meer waard'. Ik heb afgewogen of ik het makkelijk kon betalen, zonder dat het grote invloed had op mijn manier van leven, en toen heb ik gekeken of ik het huis mooi genoeg vond om te kopen binnen het budget dat ik gesteld had.quote:Op zondag 22 april 2012 20:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
iedereen om je heen riep, het wordt alleen meer waard, en jij dacht, als ik maar een eigen huis heb, ik denk stiekem dat het minder waard wordt maar dat is het me waard?
wel relevant als je een ander huis gaat kopen omdat dan opeens weer duidelijk wordt dat je een gat hebt tussen wat je lening en je bezit, wat je dus zult moeten aanvullen. niets mis met vooruit kijken en denken wat de gevolgen van je daad zullen zijn financieel gezien, linksom of rechtsom. maar als jij een tevreden koper bent en blijft, hartstikke mooi tochquote:Op zondag 22 april 2012 20:44 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Niemand om me heen riep 'het wordt alleen maar meer waard'. Ik heb afgewogen of ik het makkelijk kon betalen, zonder dat het grote invloed had op mijn manier van leven, en toen heb ik gekeken of ik het huis mooi genoeg vond om te kopen binnen het budget dat ik gesteld had.
Of dat huis, nadat ik had aangeschaft meer of minder waard wordt, daar heb ik niet op geanticipeerd. Ik wil nl toch niet na 3 jaar verkopen, ook niet na 5 of 10 jaar. Ik wil gewoon wonen, en ik weet wat ik ervoor moet betalen, en dat blijft zo. Zo simpel is het. Of het meer of minder waard wordt vind ik totaal niet interessant.
Ja, maar dat is niet anders dan dat je een auto koopt. Als je een auto koopt, wordt die minder waard, Dus als je straks een andere auto wil kopen, dan moet je geld bijleggen. Dat is hoe het werkt. Als die auto meer waard zou worden, heej, hardstikke tof, weet je, maar zo niet, dan moet je daarop voorbereid zijn.quote:Op zondag 22 april 2012 20:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
wel relevant als je een ander huis gaat kopen omdat dan opeens weer duidelijk wordt dat je een gat hebt tussen wat je lening en je bezit, wat je dus zult moeten aanvullen. niets mis met vooruit kijken en denken wat de gevolgen van je daad zullen zijn financieel gezien, linksom of rechtsom. maar als jij een tevreden koper bent en blijft, hartstikke mooi toch
ok dus je probeert me te overtuigen dat je dit hebt zien aankomen en toch een huis hebt gekocht. nou chapeau! mensen die nu wachten zou ik alleen willen meegeven dat het nog wel een tijdje omlaag gaat, dus neem dat mee in je overweging wat wijsheid is. that's all. kusjequote:Op zondag 22 april 2012 20:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar dat is niet anders dan dat je een auto koopt. Als je een auto koopt, wordt die minder waard, Dus als je straks een andere auto wil kopen, dan moet je geld bijleggen. Dat is hoe het werkt. Als die auto meer waard zou worden, heej, hardstikke tof, weet je, maar zo niet, dan moet je daarop voorbereid zijn.
Als je een huis koopt, en hebt vervolgens geen cent over, je kunt niks aan de kant zetten, etc, ja, dat is onder geen enkele omstandigheid verstandig om te doen. Je moet kunnen sparen. Nou, dat kan ik. Ik weet dus ook wat ik minimaal heb als ik op een punt kom dat ik wel zou willen verkopen. Dus wat vooruit kijken betreft, dat doe ik wel
Zien aankomen? Nee, dat heb ik niet. Maar de prijs fluctueert. Hij kan dus stijgen, maar hij kan ook dalen. Dat is een realiteit, daar zul je toch echt rekening mee moeten houden. Het is verder geen rocket science ofzo, het is simpele logica. Maar goed, je wil graag bijdehand doen, is prima, succes ermeequote:Op zondag 22 april 2012 20:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ok dus je probeert me te overtuigen dat je dit hebt zien aankomen en toch een huis hebt gekocht. nou chapeau! mensen die nu wachten zou ik alleen willen meegeven dat het nog wel een tijdje omlaag gaat, dus neem dat mee in je overweging wat wijsheid is. that's all. kusje
de prijzen zijn de afgelopen 20 jaar ander nauwelijks serieus gedaald, en jarenlang moest je horen, als je niet koopt ben je gek. toch goed dat je daar doorheen hebt gekeken EN een huis hebt gekocht.quote:Op zondag 22 april 2012 21:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zien aankomen? Nee, dat heb ik niet. Maar de prijs fluctueert. Hij kan dus stijgen, maar hij kan ook dalen. Dat is een realiteit, daar zul je toch echt rekening mee moeten houden. Het is verder geen rocket science ofzo, het is simpele logica. Maar goed, je wil graag bijdehand doen, is prima, succes ermee
Nou, ik heb dat dus niet jarenlang gehoord. Ik weet niet hoor, wordt jij alleen maar omringd door mensen die je vertellen dat je moet moet moet kopen? Das wel een beetje sneu eigenlijk. Als jij niet wil kopen, more power to you. Als je wel wil kopen, same thing. Zolang het maar je eigen beslissing is, en niet die van anderen.quote:Op zondag 22 april 2012 21:11 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
de prijzen zijn de afgelopen 20 jaar ander nauwelijks serieus gedaald, en jarenlang moest je horen, als je niet koopt ben je gek. toch goed dat je daar doorheen hebt gekeken EN een huis hebt gekocht.
De mete dacht dat prijzen allleen omhoog konden. Ja veel gehoord.quote:Op zondag 22 april 2012 21:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, ik heb dat dus niet jarenlang gehoord. Ik weet niet hoor, wordt jij alleen maar omringd door mensen die je vertellen dat je moet moet moet kopen? Das wel een beetje sneu eigenlijk. Als jij niet wil kopen, more power to you. Als je wel wil kopen, same thing. Zolang het maar je eigen beslissing is, en niet die van anderen.
Ik zat op een gegeven moment dat ik op mezelf wilde gaan, en dus ben ik afwegingen gaan maken, heb ik gekeken wat voor huis ik realistisch gezien wilde als ik een huis zou kopen. Toen ben ik gaan kijken of ik meer dan dat bedrag kon krijgen, want als dat het maximaal was geweest had ik 't niet gedaan. Je moet geld opzij kunnen zetten voor onvoorziene situaties etc.
Dan ben je gewoon niet al te snugger als je daadwerkelijk niet snapt dat een prijs ook omlaag kan. Hope for the best, prepare for the worst.quote:Op zondag 22 april 2012 21:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
De mete dacht dat prijzen allleen omhoog konden. Ja veel gehoord.
winst pakken waar je kan pakken. hebben alle banken gedaan. doen ze nog steeds. en mensen zijn gemiddeld genomen dom klapvee.quote:Op zondag 22 april 2012 21:45 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon niet al te snugger als je daadwerkelijk niet snapt dat een prijs ook omlaag kan. Hope for the best, prepare for the worst.
Dat doen mensen natuurlijk ook he, niet alleen de banken. Ja, dat zijn de meesten ook, maar goed, die ondervinden de gevolgen van hun eigen acties. Jammer voor hun, deal with it.quote:Op zondag 22 april 2012 21:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
winst pakken waar je kan pakken. hebben alle banken gedaan. doen ze nog steeds. en mensen zijn gemiddeld genomen dom klapvee.
Prijs = Vraag * psychologie * liquiditeitquote:Op zondag 22 april 2012 20:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Zolang er een schaarste aan kwalitatieve woonruimte is (en die wordt alleen maar groter op deze manier), en de huren blijven stijgen, ben ik ook niet bang van de prijzen de plomp in gaan.
Ergo: status quo. Goed voor spaarzame mensen.
Ik denk dat veel huizenbezitters tot 2045 moeten wachten op hun bevrijdingquote:Op maandag 23 april 2012 00:24 schreef Terrorizer het volgende:
Agendatip: 5 mei Openhuizendag / Bevrijdingsdag.
Zal het toeval zijn?
Gedeeld door alternatieven. Oeps, dan is de prijs voor degenen die hun kont niet in een te goedkopere corporatiewoning hebben gemanovreerd opeens #waardequote:Op zondag 22 april 2012 23:39 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Prijs = Vraag * psychologie * liquiditeit
Nee; niet helemaal.quote:Op maandag 23 april 2012 10:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Gedeeld door alternatieven. Oeps, dan is de prijs voor degenen die hun kont niet in een te goedkopere corporatiewoning hebben gemanovreerd opeens #waarde
Bevrijd van wat? Dat huis wat dan volledig is afbetaald en me dus geen cent kost? Dan komt mn salaris binnen waar ik niks van aan 't huis hoef te betalen, terwijl jij dan al 45 jaar huurverhogingen hebt gehad?quote:Op maandag 23 april 2012 09:50 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik denk dat veel huizenbezitters tot 2045 moeten wachten op hun bevrijding![]()
Mogelijk worden ze dit keer bevrijd door de Chinezen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |