abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 april 2012 @ 21:34:55 #226
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_110610910
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 21:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

True, maar dat is niet de gedachte van de huurders hier. Die hopen gewoon alles dat maar leidt tot een verlaging van de prijzen omdat ze denken dat ze daar voordeel bij hebben.
nee die hopen op een woonlastenaftrek tot maximaal 5000 euro per jaar tegen 30%
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  † In Memoriam † zaterdag 21 april 2012 @ 21:47:44 #227
230491 Zith
pls tip
pi_110611600
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:51 schreef pberends het volgende:

[..]

Of: de huizenprijzen worden across the board 4 procent verlaagd vanaf 1 juli.
Precies, het is een kopersmarkt.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 21 april 2012 @ 21:49:13 #228
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110611663
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik keek, stond die nog in de wet Inkomstenbelasting. Wie gaat 'm daaruit halen dan?
Om het even welke partij. Als de coalitie van PVV/VVD/CDA al bereid was tot forse aanpassing, dan is iedere andere coalitie (die we nu gaan krijgen) dat dus zeker.

Natuurlijk wordt hij niet van de een op de andere dag afgeschaft. Dat is nooit de bedoeling geweest.
The End Times are wild
pi_110611937
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 21:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Om het even welke partij. Als de coalitie van PVV/VVD/CDA al bereid was tot forse aanpassing, dan is iedere andere coalitie (die we nu gaan krijgen) dat dus zeker.

Natuurlijk wordt hij niet van de een op de andere dag afgeschaft. Dat is nooit de bedoeling geweest.
Nu heb je het over aanpassing, niet afschaffing. Nou heb je zelf een topic geopend waarin je aantoont dat een aanpassing naar annuitaire aftrek feitelijk pas op een termijn van 20 jaar echt aanzet. Hoezo fors? Ben je van gedachten veranderd?

Volgens mij staat er ook in geen enkel verkiezingsprograma een voorstel tot afschaffing.

Zonder PVV geen afschaffing overigens, althans niet naar de huidige verhoudingen. Met de PVV heb je een absolute garantie op totale stilstand.
  zaterdag 21 april 2012 @ 21:57:17 #230
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110612080
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 21:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Nu heb je het over aanpassing, niet afschaffing. Nou heb je zelf een topic geopend waarin je aantoont dat een aanpassing naar annuitaire aftrek feitelijk pas op een termijn van 20 jaar echt aanzet. Hoezo fors? Ben je van gedachten veranderd?

Volgens mij staat er ook in geen enkel verkiezingsprograma een voorstel tot afschaffing.

Zonder PVV geen afschaffing overigens, althans niet naar de huidige verhoudingen. Met de PVV heb je een absolute garantie op totale stilstand.
Oh, ik heb nooit afschaffing bedoeld hoor! Nu niet en daarvoor ook niet. Zelfs de voorstellen van de meest linkse partijen zijn heel gematigd.

Maar qua besparingen levert zo'n annuiteitenprogramma op termijn al heel wat op hoor! Voor de staat dan.
The End Times are wild
pi_110612541
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 21:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Oh, ik heb nooit afschaffing bedoeld hoor! Nu niet en daarvoor ook niet. Zelfs de voorstellen van de meest linkse partijen zijn heel gematigd.

Maar qua besparingen levert zo'n annuiteitenprogramma op termijn al heel wat op hoor! Voor de staat dan.
Ik dacht even dat je afschaffing bedoelde, aangezien je "geen HRA" schreef.

Ja, op hele lange termijn wel, dat ben ik met je eens, althans het zal de belastinginkomsten meer stabiliseren, wel met de kanttekening dat er binnen de huidige belastingwetgeving voldoende mazen zitten die niet zomaar zonder uitstraling te dichten zijn.

Maar het acute probleem lost het niet op. Veel besparen zal het ook niet doen, als we het over de 'uitgaven' aan huizeneigenaren hebben, dan hebben we het over 6 miljard ofzo. Dat bedrag zal dan niet hoger worden, wellicht.

Als ze echt structureel iets willen doen, dan moeten ze het in zorg en sociale zekerheid zoeken, dat is een dertigvoud. Ik begrijp best de symboolwerking van HRA, en dat ieder daar hieper over is (ramptoeristen voorop), maar dat maakt 's lands financien niet gezond, ook niet op termijn. Het helpt om het net iets beheersbaarder te maken, true, maar daar win je niet de oorlog, imho. DIe zijn veel bepaalender.
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:08:32 #232
323876 michaelmoore
pi_110612618
Jammer dat het niet door ging, was een goede zaak geweest voor de transparantie, nu afwachten wat de linkse partijen kunnen doen

quote:
Vorige week bleek uit onthutsende cijfers van de NVM al dat de huizenmarkt volledig op zijn gat ligt. Hoewel de discussie over de hypotheekrenteaftrek uiterst gevoelig ligt, riepen vriend en vijand vooral om duidelijkheid van het kabinet, die nu dus opnieuw uitblijft.

VVD, CDA en PVV leken op het punt te staan in te grijpen in de hypotheekrenteaftrek
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:09:54 #233
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110612684
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik dacht even dat je afschaffing bedoelde, aangezien je "geen HRA" schreef.

Ja, op hele lange termijn wel, dat ben ik met je eens, althans het zal de belastinginkomsten meer stabiliseren, wel met de kanttekening dat er binnen de huidige belastingwetgeving voldoende mazen zitten die niet zomaar zonder uitstraling te dichten zijn.

Maar het acute probleem lost het niet op. Veel besparen zal het ook niet doen, als we het over de 'uitgaven' aan huizeneigenaren hebben, dan hebben we het over 6 miljard ofzo. Dat bedrag zal dan niet hoger worden, wellicht.

Als ze echt structureel iets willen doen, dan moeten ze het in zorg en sociale zekerheid zoeken, dat is een dertigvoud. Ik begrijp best de symboolwerking van HRA, en dat ieder daar hieper over is (ramptoeristen voorop), maar dat maakt 's lands financien niet gezond, ook niet op termijn. Het helpt om het net iets beheersbaarder te maken, true, maar daar win je niet de oorlog, imho. DIe zijn veel bepaalender.
Het bespaart niet meteen, maar wel structureel.

Zorg en sociale zekerheid zijn ook problemen, dat klopt. Voor de zorg zou ik het niet zo snel weten. De sociale zekerheid: ik zou vooral de armoedeval bestrijden, maar daar is Wilders op tegen.
The End Times are wild
pi_110612692
quote:
Voor nieuwe gevallen geen aflossingsvrije hypotheek meer
Overdrachtsbelasting permanent naar beneden (van 6 naar 2 procent)
Huren meer marktconform
Aldus de Telegraaf, voor wat het waard is.
pi_110612828
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het bespaart niet meteen, maar wel structureel.

Zorg en sociale zekerheid zijn ook problemen, dat klopt. Voor de zorg zou ik het niet zo snel weten. De sociale zekerheid: ik zou vooral de armoedeval bestrijden, maar daar is Wilders op tegen.
Imho bespaart het waarschijnlijk niks, ook niet termijn, maar stopt wel de groei. Allebei belangrijk van uit budgetair opzicht overigens, maar geen wondermiddel.

Overigens weet ik het ook niet, ik kijk alleen naar de begroting, en denk: er staat een grote olifant van > 150 miljard op tafel te dansen, en niemand wil 'm zien.
  zondag 22 april 2012 @ 08:27:09 #236
37248 BertV
Klei indiaan
pi_110622864
quote:

[..]

True, maar dat is niet de gedachte van de huurders hier. Die hopen gewoon alles dat maar leidt tot een verlaging van de prijzen omdat ze denken dat ze daar voordeel bij hebben.
Nee hoor, die prijzen dalen omdat de hoogte van de financiering navenant daalt.
Uiteindelijk ben je alleen met (veel) eigen geld spekkoper.

Het goede moment van instappen is niet te voorspellen natuurlijk.

* BertV heeft net zijn spaargeld naar het bijna failliete familiebedrijf overgemaakt :'(
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  zondag 22 april 2012 @ 08:40:29 #237
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_110622902
Ook zonder veel vermogen zou ik liever instappen tegen een lage prijs met beperkte financieringsmogelijkheden dan tegen een hoge prijs met ruime financieringsmogelijkheden.
The End Times are wild
pi_110623036
quote:
7s.gif Op zondag 22 april 2012 08:40 schreef LXIV het volgende:
Ook zonder veel vermogen zou ik liever instappen tegen een lage prijs met beperkte financieringsmogelijkheden dan tegen een hoge prijs met ruime financieringsmogelijkheden.
Als die exact congruent afnemen/toenemen wel ja :)
  zondag 22 april 2012 @ 09:08:57 #239
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_110623065
Eerste 9 maanden gebeurt er weer sowieso weinig tot niets qua maatregelen. Afwachten maar weer voor de potentiële kopers want uiteindelijk gaat het lonen. :P
Ben wel benieuwd naar het aantal mensen dat eigenlijk wil kopen maar aan het wachten is op betere tijden. Hoge vraag en een aanbod dat dan wellicht niet kan verkopen kan nog een leuke marktsituatie opleveren.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zondag 22 april 2012 @ 09:21:06 #240
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_110623144
quote:

[..]

Niet te verwarren met de huidige kopers, die weten dat ze voordeel hebben bij een prijsstijging van hun hutje.
Hoe kan je nou serieus blijven beweren dat een prijsdaling ongunstig is voor starters? Dat zou betekenen dat een prijsstijging gunstig zou zijn, snel kopen voor het weer duurder is! Die tijd hebben we gehad en het heeft ons in de huidige problemen gebracht...

Ontopic:
ATH: 262.971 huizen te koop
censuur :O
pi_110623477
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 14:55 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Even vragen aan Raptorix op de site wel een 7e digit ondersteund :(
Moet geen probleem zijn ;) Ik vermoed dat men wel een INT32 als uniek getal gebruikt, dat zijn dus 2^31 waardes ;)

Heb trouwens ooit wel eens met een website gehad, gebruikte daar een int die tot 65535 waardes loopt, en toen klapte de website eruit na 1.5 jaar :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_110623512
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 09:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Moet geen probleem zijn ;) Ik vermoed dat men wel een INT32 als uniek getal gebruikt, dat zijn dus 2^31 waardes ;)

Heb trouwens ooit wel eens met een website gehad, gebruikte daar een int die tot 65535 waardes loopt, en toen klapte de website eruit na 1.5 jaar :D
grote systemen kunnen op veel plekken stuk. funda is relatief complex wat datastructuur betreft. ik zeg dat het best fout kan gaan. maar niets wat niet rap is op te lossen.
pi_110623584
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 09:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

grote systemen kunnen op veel plekken stuk. funda is relatief complex wat datastructuur betreft. ik zeg dat het best fout kan gaan. maar niets wat niet rap is op te lossen.
Geloof me, zelfs als er 10 keer zoveel objecten in zouden zitten, zou dat niet zo heel veel uitmaken ;)
Overigens leuk stukje over het dev team van funda: http://glamour.tweakblogs(...)n-die-huizen-in.html

Ik zit dus zelf naast de 3 applicatie beheerders, en heb zelf niet zoveel meer met funda te maken, wel laatst nog geholpen met het CMS wat na een upgrade stuk was ;)
  zondag 22 april 2012 @ 13:18:43 #244
323876 michaelmoore
pi_110627899
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 09:21 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Niet te verwarren met de huidige kopers, die weten dat ze voordeel hebben bij een prijsstijging van hun hutje.
Hoe kan je nou serieus blijven beweren dat een prijsdaling ongunstig is voor starters? Dat zou betekenen dat een prijsstijging gunstig zou zijn, snel kopen voor het weer duurder is! Die tijd hebben we gehad en het heeft ons in de huidige problemen gebracht...

Ontopic:
ATH: 262.971 huizen te koop
inderdaad, een prijsstijging kan alleenals de payability toeneemt, en momenteel neemt die erg hard af
Zelfs als men 100.000 huurwoningen sloopt, er natuurgebied van maakt voor poolse paarden en de huren vrijlaat, dan nog zal men alleen meer gaan indikken
we gaan er allemaal reel 5% op achteruit, netto besteedbaar
pi_110628864
Als het kabinet valt verwacht ik helemaal dat de boel stil komt te liggen.
Overigens vind ik het nog steeds ongelofelijk hoeveel mensen eerst een huis kopen en dan pas hun eigen huis gaan verkopen, niet alleen kost het je klauwen met geld, het levert ook nog eens veel stress op.
  zondag 22 april 2012 @ 19:02:35 #246
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_110641930
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 09:08 schreef Bayswater het volgende:
Eerste 9 maanden gebeurt er weer sowieso weinig tot niets qua maatregelen. Afwachten maar weer voor de potentiële kopers want uiteindelijk gaat het lonen. :P
Ben wel benieuwd naar het aantal mensen dat eigenlijk wil kopen maar aan het wachten is op betere tijden. Hoge vraag en een aanbod dat dan wellicht niet kan verkopen kan nog een leuke marktsituatie opleveren.
:W Ik zit nu particuliere huur en zou wel willen kopen :P Zolang de verkoper de woning waar ik nu in zit niet verkoopt blijf ik nog wel even zitten ;) Als ik eruit moet (stel dat het verkocht wordt) dan wordt het dus ofwel weer huren danwel kopen. Lastige situatie, wat is wijsheid enzo :') Ik denk dat ik nog maar even afwacht....
  Moderator zondag 22 april 2012 @ 19:05:12 #247
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_110642006
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 08:27 schreef BertV het volgende:

[..]

Nee hoor, die prijzen dalen omdat de hoogte van de financiering navenant daalt.
Uiteindelijk ben je alleen met (veel) eigen geld spekkoper.

Het goede moment van instappen is niet te voorspellen natuurlijk.

* BertV heeft net zijn spaargeld naar het bijna failliete familiebedrijf overgemaakt :'(
Ja maar niemand spaart nog een cent. Alles moet nu nu nu en of er geld voor is of niet, het moet en het zal toch. En dan op een willekeurige morgen wakker worden, geen stuiver spaargeld hebben maar dan ineens in je kop halen dat er een huis gekocht moet worden, ja, dat is vragen om problemen.
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 22 april 2012 @ 19:36:00 #248
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_110643259
quote:

[..]

Sterker nog, de huurder hééft daar voordeel bij :)

Als de odb weer naar 6% gaat stel ik de koop van een huis uit tot de huizenprijs dit weer gecompenseerd heeft.
  zondag 22 april 2012 @ 19:44:32 #249
323876 michaelmoore
pi_110643614
Rutte heeft de koopmarkt voor starters nu helemaal dichtgegooid en de huurmarkt definitief dichtgetimmerd

Als men geld uit de HRA wil halen dan moeten ze de bijtelling verhogen van 0,55% naar 1%, dat treft vooral de rijkere die het huis bijna afgelost heeft, maar dat doen ze niet, nee, de starter aanpakken doen ze, superdom, typisch VVD

[ Bericht 26% gewijzigd door michaelmoore op 22-04-2012 19:57:53 ]
  Moderator zondag 22 april 2012 @ 19:50:05 #250
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_110643782
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 19:36 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Sterker nog, de huurder hééft daar voordeel bij :)

Als de odb weer naar 6% gaat stel ik de koop van een huis uit tot de huizenprijs dit weer gecompenseerd heeft.
Wordt eens concreet. Wanneer koop jij wel een huis? Want je kunt altijd wel een reden aanvoeren waarom je nog wil wachten, maar jij weet niet wanneer de prijs van een huis tot op zn laagst is gezakt. Want als het niet gaat om het 'laagste' punt, dan gaat het dus gewoon om wat je kunt betalen volgens je portomonnee.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')