nee die hopen op een woonlastenaftrek tot maximaal 5000 euro per jaar tegen 30%quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
True, maar dat is niet de gedachte van de huurders hier. Die hopen gewoon alles dat maar leidt tot een verlaging van de prijzen omdat ze denken dat ze daar voordeel bij hebben.
Precies, het is een kopersmarkt.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:51 schreef pberends het volgende:
[..]
Of: de huizenprijzen worden across the board 4 procent verlaagd vanaf 1 juli.
Om het even welke partij. Als de coalitie van PVV/VVD/CDA al bereid was tot forse aanpassing, dan is iedere andere coalitie (die we nu gaan krijgen) dat dus zeker.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik keek, stond die nog in de wet Inkomstenbelasting. Wie gaat 'm daaruit halen dan?
Nu heb je het over aanpassing, niet afschaffing. Nou heb je zelf een topic geopend waarin je aantoont dat een aanpassing naar annuitaire aftrek feitelijk pas op een termijn van 20 jaar echt aanzet. Hoezo fors? Ben je van gedachten veranderd?quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Om het even welke partij. Als de coalitie van PVV/VVD/CDA al bereid was tot forse aanpassing, dan is iedere andere coalitie (die we nu gaan krijgen) dat dus zeker.
Natuurlijk wordt hij niet van de een op de andere dag afgeschaft. Dat is nooit de bedoeling geweest.
Oh, ik heb nooit afschaffing bedoeld hoor! Nu niet en daarvoor ook niet. Zelfs de voorstellen van de meest linkse partijen zijn heel gematigd.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Nu heb je het over aanpassing, niet afschaffing. Nou heb je zelf een topic geopend waarin je aantoont dat een aanpassing naar annuitaire aftrek feitelijk pas op een termijn van 20 jaar echt aanzet. Hoezo fors? Ben je van gedachten veranderd?
Volgens mij staat er ook in geen enkel verkiezingsprograma een voorstel tot afschaffing.
Zonder PVV geen afschaffing overigens, althans niet naar de huidige verhoudingen. Met de PVV heb je een absolute garantie op totale stilstand.
Ik dacht even dat je afschaffing bedoelde, aangezien je "geen HRA" schreef.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Oh, ik heb nooit afschaffing bedoeld hoor! Nu niet en daarvoor ook niet. Zelfs de voorstellen van de meest linkse partijen zijn heel gematigd.
Maar qua besparingen levert zo'n annuiteitenprogramma op termijn al heel wat op hoor! Voor de staat dan.
quote:Vorige week bleek uit onthutsende cijfers van de NVM al dat de huizenmarkt volledig op zijn gat ligt. Hoewel de discussie over de hypotheekrenteaftrek uiterst gevoelig ligt, riepen vriend en vijand vooral om duidelijkheid van het kabinet, die nu dus opnieuw uitblijft.
VVD, CDA en PVV leken op het punt te staan in te grijpen in de hypotheekrenteaftrek
Het bespaart niet meteen, maar wel structureel.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik dacht even dat je afschaffing bedoelde, aangezien je "geen HRA" schreef.
Ja, op hele lange termijn wel, dat ben ik met je eens, althans het zal de belastinginkomsten meer stabiliseren, wel met de kanttekening dat er binnen de huidige belastingwetgeving voldoende mazen zitten die niet zomaar zonder uitstraling te dichten zijn.
Maar het acute probleem lost het niet op. Veel besparen zal het ook niet doen, als we het over de 'uitgaven' aan huizeneigenaren hebben, dan hebben we het over 6 miljard ofzo. Dat bedrag zal dan niet hoger worden, wellicht.
Als ze echt structureel iets willen doen, dan moeten ze het in zorg en sociale zekerheid zoeken, dat is een dertigvoud. Ik begrijp best de symboolwerking van HRA, en dat ieder daar hieper over is (ramptoeristen voorop), maar dat maakt 's lands financien niet gezond, ook niet op termijn. Het helpt om het net iets beheersbaarder te maken, true, maar daar win je niet de oorlog, imho. DIe zijn veel bepaalender.
Aldus de Telegraaf, voor wat het waard is.quote:Voor nieuwe gevallen geen aflossingsvrije hypotheek meer
Overdrachtsbelasting permanent naar beneden (van 6 naar 2 procent)
Huren meer marktconform
Imho bespaart het waarschijnlijk niks, ook niet termijn, maar stopt wel de groei. Allebei belangrijk van uit budgetair opzicht overigens, maar geen wondermiddel.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het bespaart niet meteen, maar wel structureel.
Zorg en sociale zekerheid zijn ook problemen, dat klopt. Voor de zorg zou ik het niet zo snel weten. De sociale zekerheid: ik zou vooral de armoedeval bestrijden, maar daar is Wilders op tegen.
Nee hoor, die prijzen dalen omdat de hoogte van de financiering navenant daalt.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
True, maar dat is niet de gedachte van de huurders hier. Die hopen gewoon alles dat maar leidt tot een verlaging van de prijzen omdat ze denken dat ze daar voordeel bij hebben.
Als die exact congruent afnemen/toenemen wel jaquote:Op zondag 22 april 2012 08:40 schreef LXIV het volgende:
Ook zonder veel vermogen zou ik liever instappen tegen een lage prijs met beperkte financieringsmogelijkheden dan tegen een hoge prijs met ruime financieringsmogelijkheden.
Niet te verwarren met de huidige kopers, die weten dat ze voordeel hebben bij een prijsstijging van hun hutje.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Moet geen probleem zijnquote:Op maandag 16 april 2012 14:55 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Even vragen aan Raptorix op de site wel een 7e digit ondersteund
grote systemen kunnen op veel plekken stuk. funda is relatief complex wat datastructuur betreft. ik zeg dat het best fout kan gaan. maar niets wat niet rap is op te lossen.quote:Op zondag 22 april 2012 09:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Moet geen probleem zijnIk vermoed dat men wel een INT32 als uniek getal gebruikt, dat zijn dus 2^31 waardes
Heb trouwens ooit wel eens met een website gehad, gebruikte daar een int die tot 65535 waardes loopt, en toen klapte de website eruit na 1.5 jaar
Geloof me, zelfs als er 10 keer zoveel objecten in zouden zitten, zou dat niet zo heel veel uitmakenquote:Op zondag 22 april 2012 09:58 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
grote systemen kunnen op veel plekken stuk. funda is relatief complex wat datastructuur betreft. ik zeg dat het best fout kan gaan. maar niets wat niet rap is op te lossen.
inderdaad, een prijsstijging kan alleenals de payability toeneemt, en momenteel neemt die erg hard afquote:Op zondag 22 april 2012 09:21 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Niet te verwarren met de huidige kopers, die weten dat ze voordeel hebben bij een prijsstijging van hun hutje.
Hoe kan je nou serieus blijven beweren dat een prijsdaling ongunstig is voor starters? Dat zou betekenen dat een prijsstijging gunstig zou zijn, snel kopen voor het weer duurder is! Die tijd hebben we gehad en het heeft ons in de huidige problemen gebracht...
Ontopic:
ATH: 262.971 huizen te koop
quote:Op zondag 22 april 2012 09:08 schreef Bayswater het volgende:
Eerste 9 maanden gebeurt er weer sowieso weinig tot niets qua maatregelen. Afwachten maar weer voor de potentiële kopers want uiteindelijk gaat het lonen.![]()
Ben wel benieuwd naar het aantal mensen dat eigenlijk wil kopen maar aan het wachten is op betere tijden. Hoge vraag en een aanbod dat dan wellicht niet kan verkopen kan nog een leuke marktsituatie opleveren.
Ja maar niemand spaart nog een cent. Alles moet nu nu nu en of er geld voor is of niet, het moet en het zal toch. En dan op een willekeurige morgen wakker worden, geen stuiver spaargeld hebben maar dan ineens in je kop halen dat er een huis gekocht moet worden, ja, dat is vragen om problemen.quote:Op zondag 22 april 2012 08:27 schreef BertV het volgende:
[..]
Nee hoor, die prijzen dalen omdat de hoogte van de financiering navenant daalt.
Uiteindelijk ben je alleen met (veel) eigen geld spekkoper.
Het goede moment van instappen is niet te voorspellen natuurlijk.
* BertV heeft net zijn spaargeld naar het bijna failliete familiebedrijf overgemaakt
Sterker nog, de huurder hééft daar voordeel bijquote:Op zaterdag 21 april 2012 21:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wordt eens concreet. Wanneer koop jij wel een huis? Want je kunt altijd wel een reden aanvoeren waarom je nog wil wachten, maar jij weet niet wanneer de prijs van een huis tot op zn laagst is gezakt. Want als het niet gaat om het 'laagste' punt, dan gaat het dus gewoon om wat je kunt betalen volgens je portomonnee.quote:Op zondag 22 april 2012 19:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Sterker nog, de huurder hééft daar voordeel bij
Als de odb weer naar 6% gaat stel ik de koop van een huis uit tot de huizenprijs dit weer gecompenseerd heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |