Dat zal dan vast de qr code van deze of gene zeepbellen website zijn, zonder te scannen want dat kan ik niet, ik heb een telefoon zonder camera of internet zooi er op.quote:Op maandag 16 april 2012 11:17 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Scan die QR code nu maar eens.... dat is een bron van betrouwbare informatie.... heel wat degelijker dan de fabeltjeskrant van het minstry of truth
Sterker nog, die qr code opent gewoon de hier beruchte huizenmarktzeepbel websitequote:Op maandag 16 april 2012 11:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat zal dan vast de qr code van deze of gene zeepbellen website zijn, zonder te scannen want dat kan ik niet, ik heb een telefoon zonder camera of internet zooi er op.![]()
Kom jij nu maar eens aan met wat cijfers die van onze overheden of andere onafhankelijke bronnen afkomen. Die bron waar je naar refereerd zal wel heel gekleurd zijn.
Dat je dat nog geprobeerd hebt.quote:Op maandag 16 april 2012 12:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Sterker nog, die qr code opent gewoon de hier beruchte huizenmarktzeepbel website
Gewoon een heel betrouwbare bronquote:Op maandag 16 april 2012 11:25 schreef Basp1 het volgende:
Dat zal dan vast de qr code van deze of gene zeepbellen website zijn, zonder te scannen want dat kan ik niet, ik heb een telefoon zonder camera of internet zooi er op.![]()
quote:Kom jij nu maar eens aan met wat cijfers die van onze overheden of andere onafhankelijke bronnen afkomen. Die bron waar je naar refereerd zal wel heel gekleurd zijn.
Ja, want ik dacht 'oke, ik geef Xeno nog 1x het voordeel van de twijfel', maar neequote:Op maandag 16 april 2012 12:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat je dat nog geprobeerd hebt.![]()
![]()
Ondertussen kennen we de pappenheimers hier wel en worden sommige dingen gewoon te voorspelbaar.
Got yaquote:Op maandag 16 april 2012 12:47 schreef CoolGuy het volgende:
Sterker nog, die qr code opent gewoon de hier beruchte huizenmarktzeepbel website
Ja, je bevestigd dat je zo voorspelbaar en subjectief bent als iedereen hier al denkt. Inderdaad, je hebt me man, echt, score!quote:
Maar toch proberen hèquote:Op maandag 16 april 2012 12:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, je bevestigd dat je zo voorspelbaar en subjectief bent als iedereen hier al denkt. Inderdaad, je hebt me man, echt, score!
Jazeker, ik zeg toch dat ik je het voordeel van de twijfel wilde geven, misschien kwam je daadwerkelijk met iets anders dan wat ik vermoedde. Maar nee.quote:
Inderdaad, je kan geen zeepbel in stand houden en tegelijkertijd verwachten dat er eeuwige groei blijft zitten in de prijzen.quote:
Mensen zijn nieuwsgierigquote:Op maandag 16 april 2012 13:11 schreef Terrorizer het volgende:
Hebben jullie echt een foto gemaakt van je beeldscherm?
Daar is vast wel weer een app voor.quote:Op maandag 16 april 2012 13:11 schreef Terrorizer het volgende:
Hebben jullie echt een foto gemaakt van je beeldscherm?
Dat, of mensen controleren zelf graag dingen. Dat zijn w.s. ook de mensen die zich niet allerlei klote producten laten aansmeren. Die controleren zelf, ipv klakkeloos te geloven wat iemand anders zegtquote:
Op de site waar naar verwezen word zitten waarschijnlijk heel veel mensen die jouw filosofie m.b.t. het controleren van zaken delenquote:Op maandag 16 april 2012 14:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat, of mensen controleren zelf graag dingen. Dat zijn w.s. ook de mensen die zich niet allerlei klote producten laten aansmeren. Die controleren zelf, ipv klakkeloos te geloven wat iemand anders zegt
Dan doen die toch iets fout, want die 'heel veel mensen' (dat zal er denk ik gewoon maar 1 zijn, met veel klonen) zitten blijkbaar in de problemen, en ik nietquote:Op maandag 16 april 2012 14:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Op de site waar naar verwezen word zitten waarschijnlijk heel veel mensen die jouw filosofie m.b.t. het controleren van zaken delen
Nee joh, op je computer zodat je geen foto hoeft te makenquote:
Mmm... ik denk dat het wel los loopt met het aantal klonen op die site, toegegeven dat de meeste reacties van een klein groepje gebruikers zijn, wat dat betreft is deze topic reeks niet zo heel erg verschillend.quote:Op maandag 16 april 2012 14:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dan doen die toch iets fout, want die 'heel veel mensen' (dat zal er denk ik gewoon maar 1 zijn, met veel klonen) zitten blijkbaar in de problemen, en ik niet
Er is vast wel een applicatie geschreven die QR codes kan herkennen in grafische bestanden, een QR app. op een telefoon doet in feite hetzelfde in een bitmap afkomstig van de camera.quote:Op maandag 16 april 2012 14:43 schreef sorcees het volgende:
[..]
Nee joh, op je computer zodat je geen foto hoeft te maken
Hier lopen idd helemaal geen klonen rondquote:Op maandag 16 april 2012 14:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Mmm... ik denk dat het wel los loopt met het aantal klonen op die site, toegegeven dat de meeste reacties van een klein groepje gebruikers zijn, wat dat betreft is deze topic reeks niet zo heel erg verschillend.
namen of het gebeurt nietquote:Op maandag 16 april 2012 14:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Hier lopen idd helemaal geen klonen rond
Dat komt omdat al mijn klonen een AEX ban hebbenquote:Op maandag 16 april 2012 14:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Clones are people two!quote:Op maandag 16 april 2012 14:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
quote:Op maandag 16 april 2012 14:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat komt omdat al mijn klonen een AEX ban hebben
doorposten met kloon van gebande?quote:Op maandag 16 april 2012 14:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
En terecht natuurlijk, het is toch te triest voor woorden dat je klonen moet aanmaken om zogenaamd je gelijk door een kloon te krijgen.quote:Op maandag 16 april 2012 14:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik denk dat we dan een separate corporatieteller krijgenquote:Op maandag 16 april 2012 14:48 schreef Bankfurt het volgende:
Als Vestia omvalt gaan we dan direct door de 300.000 ?
Die kan dan op 2.500.000 beginnen want volgens rutte zijn ze allemaal te koopquote:Op maandag 16 april 2012 14:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik denk dat we dan een separate corporatieteller krijgen
In tegenstelling tot die kloons zou ik dat niet durvenquote:
mooi, dan kunnen we een afteltopic openen.quote:Op maandag 16 april 2012 14:52 schreef HD9 het volgende:
[..]
Die kan dan op 2.500.000 beginnen want volgens rutte zijn ze allemaal te koop
Ik wil best mijn eigen gesubsidieerde corporatie beginnen hoor.... met de nodige staatssteun en startpremiequote:Op maandag 16 april 2012 14:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van, jij kunnt alleen maar klagen maar ondernemen is niet je sterkste kant. Sterker nog voor een onderneming zul je een ondernemingsplan moeten schrijven, hierin komen cijfertjes voor, we wachten al heel lang op cijfertjes die je stelling onderbouwen.quote:Op maandag 16 april 2012 14:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik wil best mijn eigen gesubsidieerde corporatie beginnen hoor.... met de nodige staatssteun en startpremie
En als vestia valt en de huizenmarkt stort in, is iedere WBV koper met koopgarant gestoord als hij zijn huis dan niet terug verkoopt aan de WBV's (die 50% van het verlies moeten ophoesten) en vallen dan ook allemaal om.quote:Op maandag 16 april 2012 14:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Even vragen aan Raptorix op de site wel een 7e digit ondersteundquote:Op maandag 16 april 2012 14:52 schreef HD9 het volgende:
[..]
Die kan dan op 2.500.000 beginnen want volgens rutte zijn ze allemaal te koop
Hebben we nu dan nog niet te maken met huizen die van funda zijn gehaald omdat die even tijdelijk verhuurd worden?quote:Op maandag 16 april 2012 14:48 schreef Bankfurt het volgende:
Als Vestia omvalt gaan we dan direct door de 300.000 ?
maar die bieden geen terugkoopgarantie van tien jaarquote:Op maandag 16 april 2012 14:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
mooi, dan kunnen we een afteltopic openen.
overigens zijn ook alle andere huizen te koop hoor. Als je maar het juiste bedrag biedt
Ik heb absoluut geen duur huis, het neemt ook nog steeds in waarde toe, per maand krijg ik 225 euro HRA terug, wanneer dit met 100 euro afneemt, betekend dat ongeveer 20 procent van het geld waar ik van moet leven, JA dat vind ik veel ja.quote:Op maandag 16 april 2012 01:10 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Tenzij je genoeg verdiendt, anders moet je maar geen huis kopen.
Dus wat je zegt is dat je van je salaris, na aftrek van je hypotheeklasten en GWL en alle andere dingen, dus 500 euro (als 100 euro 20% is, dan is 500 euro 100% hequote:Op maandag 16 april 2012 15:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb absoluut geen duur huis, het neemt ook nog steeds in waarde toe, per maand krijg ik 225 euro HRA terug, wanneer dit met 100 euro afneemt, betekend dat ongeveer 20 procent van het geld waar ik van moet leven, JA dat vind ik veel ja.
Dan leef je te duur.quote:Op maandag 16 april 2012 15:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb absoluut geen duur huis, het neemt ook nog steeds in waarde toe, per maand krijg ik 225 euro HRA terug, wanneer dit met 100 euro afneemt, betekend dat ongeveer 20 procent van het geld waar ik van moet leven, JA dat vind ik veel ja.
je kunt het zelf teruggeven aan huurders of je kunt de belastingdienst vragen die subsidie te stoppenquote:Op maandag 16 april 2012 15:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, of niet.quote:Op maandag 16 april 2012 15:41 schreef HD9 het volgende:
[..]
je kunt het zelf teruggeven aan huurders of je kunt de belastingdienst vragen die subsidie te stoppen
Je hebt natuurlijk ook nog andere vaste lastenquote:Op maandag 16 april 2012 15:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus wat je zegt is dat je van je salaris, na aftrek van je hypotheeklasten en GWL en alle andere dingen, dus 500 euro (als 100 euro 20% is, dan is 500 euro 100% he) per maand overhoudt 'om van te leven' zeg maar?
Dat is wel een hele rare rekenfout om te maken...quote:Op maandag 16 april 2012 16:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk ook nog andere vaste lasten
Me vaste lasten zijn zeg maar 1100 euro, me inkomsten 2100, kortom 1000 euro hou ik per maand over, plus 225 euro HRA. Me rekensom klopt idd voor geen meter
1000 euro moet je dan ook alles voor doen he, levensonderhoud, onverwachte kosten, kleding, beetje sparen. Ik zeg niet dat ik te klagen heb, maar 100 euro op 1000 euro is toch nog zo een 10 procent, en in dat op zicht vind ik het best veel.quote:Op maandag 16 april 2012 16:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is wel een hele rare rekenfout om te maken...
Want die 100 euro vind je veel geld (los van of dat nou 20% is of niet, maar je koppelde er zelf een percentage van 20% aan), maar dat valt in dat licht bezien dan toch relatief mee als je 1000 euro per maand overhoudt?
Ja, dat begrijp ik, dat je dat daarvan moet doen. Maar goed, noem eens onverwachte kosten? Die heb je toch niet elke maand? Ik vind dat daar dingen onder vallen die stuk gaan, bv een wasmachine ofzo, ik noem maar wat. Ja, dan is het handig als je spaargeld hebt.quote:Op maandag 16 april 2012 16:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
1000 euro moet je dan ook alles voor doen he, levensonderhoud, onverwachte kosten, kleding, beetje sparen. Ik zeg niet dat ik te klagen heb, maar 100 euro op 1000 euro is toch nog zo een 10 procent, en in dat op zicht vind ik het best veel.
Ja dat soort dingen, ik heb zelf inmiddels een aardig buffer opgebouwd, of liever 2 buffers, 1 voor dit soort zaken, en ook nog een reserve voor echte noodgevallen.quote:Op maandag 16 april 2012 16:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik, dat je dat daarvan moet doen. Maar goed, noem eens onverwachte kosten? Die heb je toch niet elke maand? Ik vind dat daar dingen onder vallen die stuk gaan, bv een wasmachine ofzo, ik noem maar wat. Ja, dan is het handig als je spaargeld hebt.
Sparen is altijd goed, al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd nogal redelijk makkelijk relatief grote bedragen uit geef, dus daar moet ik weer even de rem op gaan zetten
Nou ja, ik heb gewoon een spaarrekening waar ik in principe niet aan kom, want ik wil graag alles van mijn lopende rekening kunnen doenquote:Op maandag 16 april 2012 16:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja dat soort dingen, ik heb zelf inmiddels een aardig buffer opgebouwd, of liever 2 buffers, 1 voor dit soort zaken, en ook nog een reserve voor echte noodgevallen.
dragen mensen nog horloges ???quote:Op maandag 16 april 2012 16:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb gewoon een spaarrekening waar ik in principe niet aan kom, want ik wil graag alles van mijn lopende rekening kunnen doenMaar als ik even kijk naar het begin van het jaar tot nu:
1x elektrische fiets: 1700 euro
1x horloge: 1500 euro
1x vakantie Bali: 1800 euro
Das in totaal toch alweer 5000 euro in 3,5 maand aan dingen die ik niet per se nodig had en ook geen noodgevallen zijn, maar puur luxe. Terugkijkend is 5000 euro uitgeven in 3,5 maand aan luxe dingen in mijn ogen een beetje té eigenlijk.
Ja, mensen die een horloge kunnen betalen wel blijkbaarquote:Op maandag 16 april 2012 16:23 schreef HD9 het volgende:
[..]
dragen mensen nog horloges ???
Horloges, dat is zo 1993, zeker nog een seiko ook
Alle uurwerkjes komen bij Seiko vandaan... ook die te dure klokjes waar CG mee paradeertquote:Op maandag 16 april 2012 16:23 schreef HD9 het volgende:
[..]
Weer ongefundeerd roepen? Het uurwerk is een Valgranges A07.211, een ETA uurwerk. Het horloge is een Hamilton, wat valt onder de Swatch Group, waar bijvoorbeeld ook Blancpain en Longines onder vallen, maar Seiko dus weer nietquote:Op maandag 16 april 2012 16:29 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Alle uurwerkjes komen bij Seiko vandaan... ook die te dure klokjes waar CG mee paradeert
Dikke zeepbel dus![]()
Niks mis met Seiko, maakt van de betere mechanishe horloges. En durft ook eens te innoveren.quote:Op maandag 16 april 2012 16:23 schreef HD9 het volgende:
[..]
Hamiltonquote:Op maandag 16 april 2012 16:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Weer ongefundeerd roepen? Het uurwerk is een Valgranges A07.211, een ETA uurwerk. Het horloge is een Hamilton, wat valt onder de Swatch Group, waar bijvoorbeeld ook Blancpain en Longines onder vallen, maar Seiko dus weer niet
Je hapt ook zo lekkerquote:Op maandag 16 april 2012 16:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Weer ongefundeerd roepen? Het uurwerk is een Valgranges A07.211, een ETA uurwerk. Het horloge is een Hamilton, wat valt onder de Swatch Group, waar bijvoorbeeld ook Blancpain en Longines onder vallen, maar Seiko dus weer niet
Om eerlijk te zijn heb ik daar geen weet van. Ik vond het horloge mooi, dus wilde ik het graag hebbenquote:Op maandag 16 april 2012 16:58 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Hamilton, rocksolid uurwerk, voor goeie prijs. Een van de weinige unoverpriced merken die je kunt kopen.
Pardonnez moi!quote:Op maandag 16 april 2012 17:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Fundateller, heren (of dames). Geen uurwerken.
misschien valt vetgedrukt beter op.
Ik ook, met een pensioenopbouw van 3,5 miljoen Euro en minstens 1 eigen villa op Bonaire.quote:Op maandag 16 april 2012 14:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik wil best mijn eigen gesubsidieerde corporatie beginnen hoor.... met de nodige staatssteun en startpremie
Bonaire!quote:Op maandag 16 april 2012 17:27 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ik ook, met een pensioenopbouw van 3,5 miljoen Euro en minstens 1 eigen villa op Bonaire.
Kijk kijk zo kom je nog eens achter de complete miljoenennota van je collegas... :-)quote:Op maandag 16 april 2012 16:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk ook nog andere vaste lasten
Me vaste lasten zijn zeg maar 1100 euro, me inkomsten 2100, kortom 1000 euro hou ik per maand over, plus 225 euro HRA. Me rekensom klopt idd voor geen meter
Ik houd op bovenstaande manier 1185 over. (Staat precies in een excel sheetje)quote:Op maandag 16 april 2012 16:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
1000 euro moet je dan ook alles voor doen he, levensonderhoud, onverwachte kosten, kleding, beetje sparen. Ik zeg niet dat ik te klagen heb, maar 100 euro op 1000 euro is toch nog zo een 10 procent, en in dat op zicht vind ik het best veel.
Wat bedoel je met 'stabiele werkgever' ?quote:Op dinsdag 17 april 2012 10:30 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik houd op bovenstaande manier 1185 over. (Staat precies in een excel sheetje)
Ik heb nog nooit een stabiele werkgever gehad. Vandaar ook geen koopwoning (ontopic) of hoge vaste lasten voor mij.
Eentje waar ik niet voortdurend hoor hoe weinig geld er is, al dan niet gevolgd door een faillissement.quote:Op dinsdag 17 april 2012 11:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'stabiele werkgever' ?
Oh op die manier bedoel je dat. Ja, dat is kut, en met die onzekerheid zou ik inderdaad ook geen huis willen kopen. (er zijn ook stabiele IT werkgevers natuurlijk)quote:Op dinsdag 17 april 2012 11:14 schreef BertV het volgende:
[..]
Eentje waar ik niet voortdurend hoor hoe weinig geld er is, al dan niet gevolgd door een faillissement.
(IT / internet)
Die willen mij niet.quote:Op dinsdag 17 april 2012 11:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
(er zijn ook stabiele IT werkgevers natuurlijk)
Mwah, dat is nogal een uitspraak. Waarom niet? (en welke bedrijven refereer je dan aan?)quote:
Ken er niet veelquote:Op dinsdag 17 april 2012 11:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
(er zijn ook stabiele IT werkgevers natuurlijk)
Niet? Jij kent niet veel IT bedrijven die niet constant klagen en daarna failliet gaan?quote:
Meestal doen die werk voor de overheid en semi-overheid... dat zijn dus geen echte ondernemingenquote:Op dinsdag 17 april 2012 12:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Niet? Jij kent niet veel IT bedrijven die niet constant klagen en daarna failliet gaan?
Oke, dus bedrijven als Cap Gemini, Ordina, Accenture, Atos Origin en zo zijn geen echte ondernemingen?quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:19 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Meestal doen die werk voor de overheid en semi-overheid... dat zijn dus geen echte ondernemingen
Inderdaad... allemaal nep ondernemers die vreten uit de staatsruif. Laten we eerlijk wezen... het zijn nou niet bepaald innovatieve clubs... Jaar in jaar oud een beetje sleutelen aan administratieve systemen, meestal deugd er ook nog van alles niet... want de overheid betaald toch wel...quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oke, dus bedrijven als Cap Gemini, Ordina, Accenture, Atos Origin en zo zijn geen echte ondernemingen?
Je hebt écht geen idee waar je over praatquote:Op dinsdag 17 april 2012 14:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Inderdaad... allemaal nep ondernemers die vreten uit de staatsruif. Laten we eerlijk wezen... het zijn nou niet bepaald innovatieve clubs... Jaar in jaar oud een beetje sleutelen aan administratieve systemen, meestal deugd er ook nog van alles niet... want de overheid betaald toch wel...
Ooh ja... verzekeraars... dat zijn ook grote klanten... met name in het zadel gehouden door wetgeving die je verplicht om je bij hun te verzekeren dan wel deze partijen een monopoly gegeven hebben m.b.t. o.a. de oude dag voorziening.
Van de mensen die ik ken en bij zulke IT ondernemingen gewerkt hebben kreeg ik toch het idee dat er wel een kern van waarheid in zit wat xeno hier beweerd.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je hebt écht geen idee waar je over praatmaar goed, lekker blijven denken
Eens, dit soort partijen zitten voornamelijk mensen die alleen maar voor het geld werken, en geen liefde voor het vak hebben, in de kwaliteit van het werk is dat ook direct af te zien.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Van de mensen die ik ken en bij zulke IT ondernemingen gewerkt hebben kreeg ik toch het idee dat er wel een kern van waarheid in zit wat xeno hier beweerd.
Jawel, daar reageer ik dan ook niet op, het gaat me er meer om dat als je vervolgens ook nog alle verzekeraars mee gaat nemen en met soortgelijke drogredeneringen nog wat meer bedrijfstakken mee neemt, je uiteindelijk altijd wel bij elkaar geredeneerd krijgt dat er geen fatsoenlijk bedrijf meer bestaat in Nederland natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Van de mensen die ik ken en bij zulke IT ondernemingen gewerkt hebben kreeg ik toch het idee dat er wel een kern van waarheid in zit wat xeno hier beweerd.
Je wilt beweren dat de verzekeraars niet groot gemaakt zijn door wetgeving? Heel simpel, je hebt wat betreft de ziektekosten geen keuze.... wat betreft de oude dag voorziening kan je kiezen tussen wel of geen pensioen. Zodra je wel een pensioen wilt ben je veroordeelt tot deelname aan een plan dat verzekeraars en pensioenfondsen voor je bedacht hebben, slikken of stikken. Nee.... waarom mag ik niet in eigen beheer fiscaal gunstig kapitaal opbouwen? De overheid vertrouwd mij niet? Nou... gebleken is dat je de banken en verzekeraars in ieder geval niet kan vertrouwenquote:Op dinsdag 17 april 2012 16:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jawel, daar reageer ik dan ook niet op, het gaat me er meer om dat als je vervolgens ook nog alle verzekeraars mee gaat nemen en met soortgelijke drogredeneringen nog wat meer bedrijfstakken mee neemt, je uiteindelijk altijd wel bij elkaar geredeneerd krijgt dat er geen fatsoenlijk bedrijf meer bestaat in Nederland natuurlijk.
Dat bedoel ik niet, en dat weet je heel goed. Wat ik bedoel is dat als je jouw redenering door trekt, het uiteindelijk zo is dat Cap Gemini een systeem neer zet bij de Ohra, dus beide partijen plukken uit de staatsruif en zijn daarom kut, maar als je zo door gaat dan draait dat systeem op hardware, dus dan is straks Western Digital ook een kutbedrijf omdat er harde schijven van hun draaien in de servers waarop het systeem draait bij de Ohra dat door Cap Gemini is opgeleverd.quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:45 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Je wilt beweren dat de verzekeraars niet groot gemaakt zijn door wetgeving? Heel simpel, je hebt wat betreft de ziektekosten geen keuze.... wat betreft de oude dag voorziening kan je kiezen tussen wel of geen pensioen. Zodra je wel een pensioen wilt ben je veroordeelt tot deelname aan een plan dat verzekeraars en pensioenfondsen voor je bedacht hebben, slikken of stikken. Nee.... waarom mag ik niet in eigen beheer fiscaal gunstig kapitaal opbouwen? De overheid vertrouwd mij niet? Nou... gebleken is dat je de banken en verzekeraars in ieder geval niet kan vertrouwen
Jij vind het niet heel erg raar dat die verzekeraars zulke grote en dure kantoorgebouwen kunnen neerzetten en aanhouden? Dat is absoluut niet het gevolg van 'marktwerking'.quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:48 schreef CoolGuy het volgende:
Dat bedoel ik niet, en dat weet je heel goed. Wat ik bedoel is dat als je jouw redenering door trekt, het uiteindelijk zo is dat Cap Gemini een systeem neer zet bij de Ohra, dus beide partijen plukken uit de staatsruif en zijn daarom kut, maar als je zo door gaat dan draait dat systeem op hardware, dus dan is straks Western Digital ook een kutbedrijf omdat er harde schijven van hun draaien in de servers waarop het systeem draait bij de Ohra dat door Cap Gemini is opgeleverd.
En die hebben dan een servicecontract dus als er een HDD kapot gaat moet die acuut vervangen worden dus dat komt dan een medewerker doen, en die rijdt in een Mercedes Sprinter dus Mercedes is dan ook kut want die draagt ook bij aan dergelijke uit de staatsruif vretende bedrijven, etc etc etc. Dat slaat toch nergens op man
't Scheelt me wel een hoop tijd qua lezenquote:Op dinsdag 17 april 2012 16:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Zal ik deze maar gewoon dichtgooien dan?
Ik heb inderdaad dezelfde verhalen gehoord van mensen om mij heen die bij dergelijke clubs hebben gewerkt.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Open er een topic over, heeft weinig tot niks met de fundateller of de huizenmarkt te maken.quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:42 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad dezelfde verhalen gehoord van mensen om mij heen die bij dergelijke clubs hebben gewerkt.
Er wordt een project begonnen waar vooraf al bekend is dat het nooit af kom of dat het fors uit de urenbegroting loopt.
Best mogelijk dat er bij een bepaalde grens er een dusdanig aantal verkopers gewild of ongewild door de hoeven zakt, dat die grens niet gehaald wordtquote:Op zaterdag 21 april 2012 10:06 schreef Basp1 het volgende:
het lijkt wel of de grafiek aan het afvlakken is zouden we dan toch nooit de 300.000 gaan halen?
Lijkt me dat genoeg mensen denken 'dan blijf ik toch gewoon zitten', en het pand uit de verkoop halen. Althans die gevallen ken ik wel een aantal.quote:Op zaterdag 21 april 2012 10:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Best mogelijk dat er bij een bepaalde grens er een dusdanig aantal verkopers gewild of ongewild door de hoeven zakt, dat die grens niet gehaald wordt
En die stappen een jaar later weer in, als er weer 10% af is.quote:Op zaterdag 21 april 2012 10:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Lijkt me dat genoeg mensen denken 'dan blijf ik toch gewoon zitten', en het pand uit de verkoop halen. Althans die gevallen ken ik wel een aantal.
Nope, die denken als het niet goed kan, dan niet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 10:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
En die stappen een jaar later weer in, als er weer 10% af is.
Dat is dus ook geen oplossing, zeker niet als je verkopen wilt om dan naar het voorgoed naar het buitenland te gaan
Ik zie overigens de nieuwbouw ook goedkoper worden
Tja wie weet wat goed is he, vergelijk het met de aandelen-businessquote:Op zaterdag 21 april 2012 10:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Nope, die denken als het niet goed kan, dan niet.
Een huis is geen handel voor de meesten, he.quote:Op zaterdag 21 april 2012 11:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Tja wie weet wat goed is he, vergelijk het met de aandelen-business
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |