abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 9 april 2012 @ 20:48:35 #1
155227 crew  Guppy
dus
pi_110108912
The Capital of the World:



<plaatjes in ieder geval tijdelijk weg>
(thnx to wytze voor deze guide)



Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass
Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69
2 dagen $99
3 dagen $125
7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo).
Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
• B.B. King Blues Club & Grill
• Hard Rock Cafe
• Cold Stone Creamery
• Juniors Restaurant
• Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

Musea:
• American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
• Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
• Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
• South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
• Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
• Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

• Winkels/warenhuizen:
• Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
• Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
• Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

Dierentuinen:
• Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
• Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
• Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
• Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
• Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
• New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
• New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
• Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
• Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
• Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
• NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
• Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
• Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
• United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
• Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
• Times Square (adembenemend!)
• Ground Zero (spreekt voor zich)
• Yankee Stadium

Wijken/Parken:
• Little Italy (Pizza)
• Chinatown (Ook lekker eten)
• Central Park (spreekt ook voor zich)
• Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

Vervoer

Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.
7-day fun pass: 29 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus (geen express-bus)
Zie voor meer info: http://www.mta.info/metrocard/mcgtreng.htm

Taxi
En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Initial fare.............$2.50
Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
Each 1 minute idle.......$0.20
Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
JFK
Newark
La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York

www.skybreakers.nl
www.ebookers.nl
www.dreizen.nl
www.cheaptickets.nl
www.americanairlines.com
www.klm.nl
www.expedia.nl
www.vliegwinkel.nl
www.continental.com
www.delta.com
www.unitedairlines.nl
vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users!

MaxMark
Kre$J
Jaguarized
Keijs
mr.Marcus
Cidex
renz0r
WooZ
mechatronics
jakkeluchtgitaar
Dennisskyscrapers 1
Dennisskyscrapers 2
Dennisskyscrapers 3
Dennisskyscrapers 4
Dr_Evil
Dr_Evil 2
Dr_Evil 3
miss_sly
edsuit
Max-Westerman

Reviews van hotels in New York

www.tripadvisor.com

Meeting in New York

New York (mini)meet

Vorige NYC topics

New York City Part I
New York City Part II
New York City Part III
New York City Part IV
New York City Part V
New York City Part VI
New York City Part VII
New York City Part VIII
New York City Part IX
New York City Part IIV
New York City Part XVI
New York City Part XIX
New York City Part XX
New York City Part XXI
New York City Part XXII
New York City Part XXIII
New York City Part XXIV
New York City Part XXV
New York City Part XXVI
New York City Part XXVII
New York City Part XXVIII
New York City Part XXIX
New York City Part XXX
New York City Part XXXII
New York City Part XXXIII
New York City Part XXXIV
New York City part XXXV
New York City part XXIX
New York City part XL
New York City Part XLI
New York City Part XLII
New York City Part XLVIII
New York City Part XLIX

Deze OP is hier te vinden
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator maandag 9 april 2012 @ 20:52:23 #2
155227 crew  Guppy
dus
pi_110109144
Stomme Romeinse cijfers, worden niet doorgenummerd... Wil een mod er alsjeblieft LXVI van maken?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_110109417
Maar goed ik ga wel alleen. Alleen is wel te doen in New York toch?
  Moderator maandag 9 april 2012 @ 20:58:59 #4
155227 crew  Guppy
dus
pi_110109516
Natuurlijk! Het is New York, after all!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_110111572
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 20:56 schreef Athlon64x het volgende:
Maar goed ik ga wel alleen. Alleen is wel te doen in New York toch?
Omdat je vriend het opeens te duur vindt toch? Is er echt geen optie voor een goedkopere optie te gaan dan qua hotel/hostel?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 9 april 2012 @ 21:37:52 #6
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_110111937
Ik ga ook gewoon alleen :D
Hoef je tenminste ook met niemand rekening te houden ;)
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_110112568
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 21:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Omdat je vriend het opeens te duur vindt toch? Is er echt geen optie voor een goedkopere optie te gaan dan qua hotel/hostel?
ja ga alleen. Alleen ben verschrikkelijke boos dat ie mij zo naait :r

ja.boek wel een hostel www.chelseacenterhostel.com/ deze lijkt me wel wat.
  maandag 9 april 2012 @ 21:56:13 #8
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_110113216
Klote dat je zo in de steek gelaten wordt! Gelukkig het NYC, de beste stad die er is voor mensen die alleen reizen!
pi_110113666
ja baal heel erg. maar hoe zit het met fotos/filmen maken. Aangezien ze in Amerika heel privacy gevoelig zijn?
  maandag 9 april 2012 @ 22:12:42 #10
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_110114398
:? Wat is dit nou weer voor vraag :')
pi_110114608
wil actie film schieten met nep guns
  † In Memoriam † maandag 9 april 2012 @ 22:17:42 #12
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_110114685
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 22:16 schreef Athlon64x het volgende:
wil actie film schieten met nep guns
Succes, film je het even voor ons wanneer je gearresteerd wordt? Awesome!
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_110114720
ja
pi_110115667
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 22:12 schreef Omnifacer het volgende:
:? Wat is dit nou weer voor vraag :')
Inderdaad.. wat heb jij op man? :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_110123792
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 22:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Inderdaad.. wat heb jij op man? :')
wie ?
pi_110127212
Troll gehalte wordt steeds groter...
  dinsdag 10 april 2012 @ 10:16:08 #17
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_110127233
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:15 schreef staticdata het volgende:
Troll gehalte wordt steeds groter...
Idd, had het eerst niet door. Ik ga die dude maar negeren.
pi_110127265
Nee was grapje die laatste maar omdat ze in Amerika erg privacy gevoelig zijn hoorde ik ergens.
pi_110128068
Ben nu dit aan het lezen:



Tot dusver een erg vermakelijk boek met diverse tips over leuke, niet zo bekende plekken op Manhattan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 10 april 2012 @ 10:57:05 #20
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_110128474
Superleuk boek idd, van een van mijn favoriete journalisten.
  dinsdag 10 april 2012 @ 11:02:57 #21
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_110128695
Hoe duur is een taxirit in verhouding met een stuk in de metro (gemiddeld met de weekpass)? Ben namelijk aan het twijfelen of ik zo'n metro weekpas aan ga schaffen. Ik ben zeker van plan om veel dingen gedurende mijn week te bezichtigen, maar het is altijd leuker om boven de grond te transporteren dan hele stukken in de metro. Mocht een taxirit nou betaalbaar zijn, dan pak ik liever de taxi als ik van het ene naar het andere punt moet.
pi_110128783
TAXI RATES:

$2.50 just for getting in
$.50 for each 1/4 mile
$.50 for each 30 seconds stopped in traffic
$1.00 additional night charge
Plus, tip in the range of 15-20 percent.

Oftewel, ik snap je gevoelens bij het bovengronds reizen, maar de tijd, geld en moeite die er mee gepaard gaan vind ik het persoonlijk niet waard.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 10 april 2012 @ 11:06:49 #23
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_110128831
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:05 schreef Jor_Dii het volgende:
TAXI RATES:

$2.50 just for getting in
$.50 for each 1/4 mile
$.50 for each 30 seconds stopped in traffic
$1.00 additional night charge
Plus, tip in the range of 15-20 percent.

Oftewel, ik snap je gevoelens bij het bovengronds reizen, maar de tijd, geld en moeite die er mee gepaard gaan vind ik het persoonlijk niet waard.
Ok thanks! Ik ben ook sowieso wel een voorstander van veel lopen, maar om de grote afstanden af te leggen ga ik toch maar een metropas aanschaffen denk ik.
pi_110130176
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Ben nu dit aan het lezen:

[ afbeelding ]

Tot dusver een erg vermakelijk boek met diverse tips over leuke, niet zo bekende plekken op Manhattan.
goeie tip!
Mooi voor de volgende keer :P
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
pi_110133370
ga dat boek ook eens lezen. Leuk materiaal voor de voorpret :)
  dinsdag 10 april 2012 @ 13:48:51 #26
12621 tcr
*nix 4ever
pi_110134537
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:05 schreef Jor_Dii het volgende:
TAXI RATES:

$2.50 just for getting in
$.50 for each 1/4 mile
$.50 for each 30 seconds stopped in traffic
$1.00 additional night charge
Plus, tip in the range of 15-20 percent.

Oftewel, ik snap je gevoelens bij het bovengronds reizen, maar de tijd, geld en moeite die er mee gepaard gaan vind ik het persoonlijk niet waard.
Volgens mij was het $3 inmiddels. Van en naar het vliegveld is trouwens fixed op $45, maar is exclusief tolbedragen en natuurlijk die fooi.
pi_110134622
Is inderdaad een erg leuk boek! Leest lekker weg, heb hem de vorige keer in het vliegtuig naar NY toe gelezen, leuke voorbereiding.

Het komt steeds dichterbij :) 10 juli, zo schrijvend weer erg ver weg overigens. Maar ach...

Ik kwam deze nog online tegen: (op de plattegrond van New York aangegeven welke films er geschoten zijn)
Midtown Manhattan
http://onthesetofnewyork.com/maps/nyc_map05.pdf
Upper Manhattan
http://onthesetofnewyork.com/maps/nyc_map06.pdf
Lower Manhattan
http://onthesetofnewyork.com/maps/nyc_map02.pdf
  dinsdag 10 april 2012 @ 15:56:04 #28
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_110139813
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:48 schreef tcr het volgende:

[..]

Volgens mij was het $3 inmiddels. Van en naar het vliegveld is trouwens fixed op $45, maar is exclusief tolbedragen en natuurlijk die fooi.
De fixed price is alleen tussen Manhattan en JFK. Geldt dus niet voor LaGuardia en Newark.
Maar de meeste Fok!kers zullen niet op LaGuardia vliegen en zeker niet vanuit Nederland. :+
pi_110169347
Wij vliegen dus wel op La Guardia. Komt omdat we eerst naar Chicago gaan.
  woensdag 11 april 2012 @ 08:25:44 #30
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_110169682
Dus niet vanuit Nederland. :)
Maargoed, taxikosten vanaf LGA liggen toch ietsje lager dan vanaf JFK.

Wel jammer dat de passagier afgeschermd zit van de chauffeur in NYC, kan je soms lastig een gesprek aan gaan. Tenminste, dat was wel zo in de taxi waar ik in zat.
pi_110170903
Ook ik heb een ticket gevonden 530 met kleine overstap in Madrid. Maaaar ik las ergens dat je bagage wordt gecontroleerd.

Maar als het druk is kan het behoorlijk lang duren.
quote:
wo 06-06 12:15
Amsterdam (AMS)
wo 06-06 14:50
Madrid (MAD)
IB 3245
2u 35m
wo 06-06 16:50
Madrid (MAD)
wo 06-06 19:05
New York,JF Kennedy Intl (JFK)
IB 6253
8u 15m
Zou ik het doen? met geen overstap ben ik 250 Duurder uit. Wacht dan liever 2 uren extra :P
pi_110172875
Ik heb meerdere malen gehoord (van verschillende mensen) dat Iberia echt verschrikkelijk is.
Helemaal voor transatlantische vluchten.
Is dat echt verreweg de goedkoopste optie die je hebt gevonden?
pi_110173126
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 10:48 schreef DUK het volgende:
Ik heb meerdere malen gehoord (van verschillende mensen) dat Iberia echt verschrikkelijk is.
Helemaal voor transatlantische vluchten.
Is dat echt verreweg de goedkoopste optie die je hebt gevonden?
Ik heb juist heel positieve ervaringen met Iberia! Zo lieten ze eens een heel vliegtuig wachten omdat onze vlucht wat vertraging had opgelopen. Aangekomen op Madrid stond er personeel klaar om met ons mee te rennen naar de volgende gate.

Zeer sympathiek als je het mij vraagt! :Y
pi_110173150
Ja maar ben wel wat gewend kwa vliegen. Anderen zonder overstap waren minimaal 250 duurder in die tijdsperiode.

er was ook eentje van 410 _O- moest je wel 24 uur overstap wachten.
pi_110174743
ik vroeg em af, heeft iemand ervaring met die soort hostels in america?

dat je een kamer huurt - dan heb je gewoon een eigen kamer
maar je deelt dan de wc en douche op een gang met andere mensen...
kwa prijs scheelt dat echt gigantisch... 1000 euro voor een week ipv 1800 voor een hotel met eigen wc en bad...
  woensdag 11 april 2012 @ 12:04:09 #36
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_110175474
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 10:57 schreef Athlon64x het volgende:
Ja maar ben wel wat gewend kwa vliegen. Anderen zonder overstap waren minimaal 250 duurder in die tijdsperiode.

er was ook eentje van 410 _O- moest je wel 24 uur overstap wachten.
Weet niet waar in Nederland je woont maar bij mij was vliegen vanuit Brussel meer dan 100 euro goedkoper dan vanaf Amsterdam.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  woensdag 11 april 2012 @ 12:04:39 #37
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_110175493
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 11:46 schreef casper019 het volgende:
ik vroeg em af, heeft iemand ervaring met die soort hostels in america?

dat je een kamer huurt - dan heb je gewoon een eigen kamer
maar je deelt dan de wc en douche op een gang met andere mensen...
kwa prijs scheelt dat echt gigantisch... 1000 euro voor een week ipv 1800 voor een hotel met eigen wc en bad...
Die soort hostels??? Wat voor soort?
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_110175767
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 11:46 schreef casper019 het volgende:
ik vroeg em af, heeft iemand ervaring met die soort hostels in america?

dat je een kamer huurt - dan heb je gewoon een eigen kamer
maar je deelt dan de wc en douche op een gang met andere mensen...
kwa prijs scheelt dat echt gigantisch... 1000 euro voor een week ipv 1800 voor een hotel met eigen wc en bad...
je bedoeld private room in een hostel ?
pi_110186046
Wij vliegen met Iberia, ben benieuwd...
  woensdag 11 april 2012 @ 19:23:50 #40
64792 Mryc
play me one more song
pi_110194988
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 11:46 schreef casper019 het volgende:
ik vroeg em af, heeft iemand ervaring met die soort hostels in america?

dat je een kamer huurt - dan heb je gewoon een eigen kamer
maar je deelt dan de wc en douche op een gang met andere mensen...
kwa prijs scheelt dat echt gigantisch... 1000 euro voor een week ipv 1800 voor een hotel met eigen wc en bad...
Dan kun je beter in en echt hotel in Queens gaan zitten. Zeker voor die prijs.
pi_110195776
ik heb via wimdu een kamer geregeld. kost me ongeveer 600 euro voor een week. iemand ervaring met wimdu?
pi_110310734
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 12:04 schreef Lips het volgende:

[..]

Die soort hostels??? Wat voor soort?
YMCA Vanderbilt
http://www.ymcanyc.org/vanderbilt/vanderbilt-home/
]dat hotel bijvoorbeeld
dan heb je een kamer maar deel je de wc./douches
pi_110312589
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 19:23 schreef Mryc het volgende:

[..]

Dan kun je beter in en echt hotel in Queens gaan zitten. Zeker voor die prijs.
Mee eens, een hostel met een private room en douche/wc op de gang moet echt veel goedkoper te krijgen zijn (euro of 300/400 voor een week).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_110317852
Net terug van een week NYC. Greatest fuckin' city in the world.
Chelsea Market, Central Park, SoHo, paar musicals gezien, zelfs een opname van Letterman bijgewoond. _O_
pi_110346625
Dat etsa formulier nu moet ik betalen met creditcard alleen ik zelf heb er geen een. Maar maakt het veder iets uit dat je met iemand anders zijn CC betaald onder zijn naam dus?
pi_110346891
quote:
Authorization Pending
Your travel authorization is under review because an immediate determination could not be made for your application.
Niks vreemds aan toch ? :@ Of zou het liggen dat ik mijn vader creditcard gebruik :')
pi_110347104
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 13:14 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

Niks vreemds aan toch ? :@ Of zou het liggen dat ik mijn vader creditcard gebruik :')
Authorization Pending. Your travel authorization is under review because an immediate determination could not be made for your application. This response does not indicate negative findings. A determination will usually be available within 72 hours. Please return to this Web site and choose Update or Check the Status of a Previously Submitted Authorization to Travel to the United States. Your application number, passport number, and birth date will be required to check the status of your application.
  zondag 15 april 2012 @ 13:20:49 #48
12621 tcr
*nix 4ever
pi_110347119
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 13:14 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

Niks vreemds aan toch ? :@ Of zou het liggen dat ik mijn vader creditcard gebruik :')
Ik heb begin dit jaar drie ESTA's aangevraagd met 1 creditcard, dus dat is het niet...
pi_110347646
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 13:20 schreef Zon het volgende:

[..]

Authorization Pending. Your travel authorization is under review because an immediate determination could not be made for your application. This response does not indicate negative findings. A determination will usually be available within 72 hours. Please return to this Web site and choose Update or Check the Status of a Previously Submitted Authorization to Travel to the United States. Your application number, passport number, and birth date will be required to check the status of your application.
ben altijd beetje zeneuwachtig met dit soort dingen 1ste keer in Amerika.
quote:
This response does not indicate negative findings.
dat viel gelukkig mee :@
pi_110350039
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 13:14 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

Niks vreemds aan toch ? :@ Of zou het liggen dat ik mijn vader creditcard gebruik :')
Het is een geautomatiseerd process die je aanvraag behandeld, als dat niet direct lukt krijg je al deze reactie. Dat niet lukken kan ook heel goed komen door drukte met aanvragen ivm weekend.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  Public Relations / Redactie Film zondag 15 april 2012 @ 17:29:54 #51
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_110357374
Geen zorgen, wij hebben ze net ook ingediend. Een van ons was goedgekeurd en de ander niet.
Zal vast goedkomen, gewoon een hickup in het systeem.
pi_110357548
En wat is er met die andere gebeurt ? die niet goedgekeurd was :P
pi_110401038
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 13:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Mee eens, een hostel met een private room en douche/wc op de gang moet echt veel goedkoper te krijgen zijn (euro of 300/400 voor een week).
en queens is dat ver van Ny?
  Moderator maandag 16 april 2012 @ 16:53:56 #54
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_110401378
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 16:45 schreef casper019 het volgende:

[..]

en queens is dat ver van Ny?
Dit is een rare vraag. Doe zelf eens 5 seconden de moeite om wat op te zoeken ipv hier even een vraag neer te gooien en anderen te laten zoeken voor je.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_110401846
Queens is NY. En dus niet ver van NY.
Je bedoelt of Queens ver is van Manhattan?
Googlemaps is je vriend...

;)
pi_110436884
Ik heb een vraag over de yankees. Ik twijfel of ik een wedstrijd moet gaan bezoeken. Op zich lijkt het me wel leuk. Maar aan de andere kant is het misschien ook wel weer een beetje zonde van de tijd. Hoelang duurt zo'n wedstrijd ongeveer? 2 uurtjes of kan het zijn dat het veel langer duurt?
  dinsdag 17 april 2012 @ 13:30:58 #57
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_110437001
Morgen vertrek ik voor een week! Eerste keer. :D
pi_110437170
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 13:28 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb een vraag over de yankees. Ik twijfel of ik een wedstrijd moet gaan bezoeken. Op zich lijkt het me wel leuk. Maar aan de andere kant is het misschien ook wel weer een beetje zonde van de tijd. Hoelang duurt zo'n wedstrijd ongeveer? 2 uurtjes of kan het zijn dat het veel langer duurt?
Reken op een uurtje of 3 :)

@Haunter: Have fun!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_110438259
Ik heb een vraag over de hotdogs die erg geroemd worden in NYC.
Kan iemand mij uitleggen wat ze zo speciaal maakt en waar je ze het beste kan halen en wat je gemiddeld betaalt voor een goede hotdog?
pi_110439257
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 april 2012 13:59 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb een vraag over de hotdogs die erg geroemd worden in NYC.
Kan iemand mij uitleggen wat ze zo speciaal maakt en waar je ze het beste kan halen en wat je gemiddeld betaalt voor een goede hotdog?
$2 voor een hotdog bij het gemiddelde straatkarretje. Verder vind ik het ook niet zo bijzonder hoor.

Wat wel leuk is als je toevallig bij Coney Island bent om een kijkje te nemen bij Nathan's. Daar is elk jaar de bekende hotdog eetwedstrijd.
  dinsdag 17 april 2012 @ 15:31:46 #61
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110442140
Wie kan er een hostel/slaapplek/B&B aanraden?

eisen:
- goedkoop
- schoon

Mag in manhattan, mag er ver buiten maar dan dicht bij subway als het kan.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110452047
quote:
Your travel authorization has been approved and you are authorized to travel to the United States under the Visa Waiver Program. This does not guarantee admission to the United States; a Customs and Border Protection (CBP) officer at a port of entry will have the final determination.
Als ik het goed begrijp mag ik Amerika bezoeken. Maar als ik bijvoorbeeld ton drugs in me tas heb kunnen ze me weigeren ?
  Moderator dinsdag 17 april 2012 @ 19:17:22 #63
155227 crew  Guppy
dus
pi_110452076
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 19:16 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp mag ik Amerika bezoeken. Maar als ik bijvoorbeeld ton drugs in me tas heb kunnen ze me weigeren ?
Nee, dan mag je gewoon naar binnen 8)7
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_110452286
OW drugs dus ook
pi_110453013
Serieus, kun je je troll vragen niet elders gaan stellen, bij ONZ ofzo?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 19 april 2012 @ 15:57:58 #66
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_110535691
Hoe zit het eigenlijk met roken in NY?

Ik weet dat de laatste jaren ze enorm streng geworden zijn.
Roken op hotelkamer is zeker niet de bedoeling?
Hebben hotels een rookkamer?

Buiten roken ook geen probleem?
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  donderdag 19 april 2012 @ 16:01:53 #67
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_110535894
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 15:57 schreef ZodiaX het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met roken in NY?

Ik weet dat de laatste jaren ze enorm streng geworden zijn.
Roken op hotelkamer is zeker niet de bedoeling?
Hebben hotels een rookkamer?

Buiten roken ook geen probleem?
Toen wij er in mei 2011 waren was die strenge regel van nergens roken volgens mij net ingegaan, maar we zagen zelfs een politieagent roken op straat... Maar goed we zijn een jaar verder dus wie weet is het nu wel heel streng!
pi_110541150
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 19:16 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp mag ik Amerika bezoeken. Maar als ik bijvoorbeeld ton drugs in me tas heb kunnen ze me weigeren ?
Je mag nu naar de VS afreizen. Ter plaatse vindt nog een laatste controle (De douane) plaats die jou officieel de toegang verleent.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  donderdag 19 april 2012 @ 18:59:08 #69
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_110543597
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 18:04 schreef existenz het volgende:

[..]

Je mag nu naar de VS afreizen. Ter plaatse vindt nog een laatste controle (De douane) plaats die jou officieel de toegang verleent.
Ga er toch niet meer op in man :')
pi_110544669
Hoe zit het eigenlijk met de inkomprijzen voor musea?
Ik was eerst van plan om de NY Citypass te kopen, maar vrienden wisten mij te vertellen dat de inkom in vele musea gratis is (je bent niet verplicht om een donatie te geven).

Want als dit zo is, vroeg ik mij af of het niet goedkoper is om voor de attracties afzonderlijk te betalen...

Alleen denk ik dat het Guggenheim wel betalend is?
pi_110550302
Ik heb geen gratis musea in NYC gezien. Vraag je vrienden eens welke musea ze zelf bedoelen.
  vrijdag 20 april 2012 @ 07:55:45 #72
12621 tcr
*nix 4ever
pi_110550456
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 15:57 schreef ZodiaX het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met roken in NY?

Ik weet dat de laatste jaren ze enorm streng geworden zijn.
Roken op hotelkamer is zeker niet de bedoeling?
Hebben hotels een rookkamer?

Buiten roken ook geen probleem?
In Central Park is het in ieder geval verboden, boete is $50. Ooit iets gelezen dat je ook niet binnen zoveel meter van een gebouw mag roken, maar er staan nergens borden dus je zult zelf moeten Googlen wat de regels zijn. Dat van Central Park kwam ik toevallig tegen...
pi_110550673
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 19:22 schreef Kielse het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de inkomprijzen voor musea?
Ik was eerst van plan om de NY Citypass te kopen, maar vrienden wisten mij te vertellen dat de inkom in vele musea gratis is (je bent niet verplicht om een donatie te geven).

Want als dit zo is, vroeg ik mij af of het niet goedkoper is om voor de attracties afzonderlijk te betalen...

Alleen denk ik dat het Guggenheim wel betalend is?
Op de site van de NY pass staat welke musea je met de pass binnen kan komen, reken er dus niet op dat je daar normaal gratis binnen komt.
Het musuem of natural history is in ieder geval ook niet gratis, ook gebruik van gemaakt met de NY pass.
pi_110551372
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 08:16 schreef Humberto-T het volgende:

[..]

Op de site van de NY pass staat welke musea je met de pass binnen kan komen, reken er dus niet op dat je daar normaal gratis binnen komt.
Het musuem of natural history is in ieder geval ook niet gratis, ook gebruik van gemaakt met de NY pass.
Toch is het officieel zo dat je zelf mag bepalen wat je betaald voor de entree van die musea. Dit doet echter vrijwel niemand omdat het 1. niet bekend is en 2. nogal gênant is om te gaan staan doen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_110551629
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 09:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Toch is het officieel zo dat je zelf mag bepalen wat je betaald voor de entree van die musea. Dit doet echter vrijwel niemand omdat het 1. niet bekend is en 2. nogal gênant is om te gaan staan doen.
Vreemd het AMNH heeft anders gewoon een entry fee van 19$ en het guggenheim vraagt 18$

Edit: ik zie op onderstaande website dat er inderdaad pay what you can afford admission is: http://www.nyc.gov/html/dycd/downloads/pdf/museum_deals.pdf

[ Bericht 15% gewijzigd door Humberto-T op 20-04-2012 09:31:06 ]
pi_110556821
De TT zegt me dat er hier heel veel mensen zijn met ervaringen op de Top of the Rock. Kan ik daar ter plekke gewoon heen gaan en een kaartje kopen? Ik weet dat het in de 'voorverkoop' kan, maar ik laat het moment graag afhangen van het weer.
pi_110556863
Ja, paar weken geleden nog gedaan.
Bij de kassa stond geen rij alleen bij de lift een paar minuutjes wachten.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_110556909
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 12:31 schreef Grunner het volgende:
De TT zegt me dat er hier heel veel mensen zijn met ervaringen op de Top of the Rock. Kan ik daar ter plekke gewoon heen gaan en een kaartje kopen? Ik weet dat het in de 'voorverkoop' kan, maar ik laat het moment graag afhangen van het weer.
Dat kan, maar de kaartjes worden uitgegeven in "time slots". Het kan dus zijn dat als je bijvoorbeeld om 14:30 een kaartje koopt je pas tussen 15:30 en 15:45 naar boven kan. Ligt aan de drukte.

Wat betreft de musea, een aantal hebben inderdaad een "suggested" entreeprijs maar normaalgesproken wordt je geacht die gewoon te betalen. Dit is meer bedoeld om de minder bedeelden ook toegang te kunnen geven tot kunst en cultuur.
pi_110558855
Ten aanzien van de musea in New York:
Moma op vrijdagavond van 16:00 tot 20:00 gratis entree

Verder heb ik hier veel informatie vandaan gehaald: http://gonyc.about.com/od(...)ork-City-Museums.htm
pi_110559048
Een van de leukste restaurants van NYC en top eten ! Jekyll & Hyde, 91 7th Avenue South

http://jekyllandhydeclub.com
  vrijdag 20 april 2012 @ 21:57:51 #81
155616 Proximo
For god, king & country
pi_110574414
Eind mei mag ik weer naar NY :7

Vlieg ditmaal op Newark, ipv de voorgaande keren op JFK, wat zijn jullie ervaringen met newark-manhattan qua reistijd?
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_110576004
Met de Airtrain en trein ben je binnen een kleine 45-60 minuten op Penn Station. Koop voordat je de roltrappen gaat een enkeltje a 15 dollar, daarmee kun je de airtrain en trein pakken richting Manhattan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_110576061
Maar hoe moet ik dat met die musea voor me zien? Ik neem aan dat je niet zomaar door kunt lopen en op een gegeven moment kan zeggen: sorry ik ben arm dus ik betaal niet?
Heeft iemand ervaring hiermee? :')
pi_110576325
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 21:57 schreef Proximo het volgende:
Eind mei mag ik weer naar NY :7

Vlieg ditmaal op Newark, ipv de voorgaande keren op JFK, wat zijn jullie ervaringen met newark-manhattan qua reistijd?
Ik was met zo'n pendelbus. Geloof $32 voor een retour pp. Je was er wel redelijk snel, je ziet nog wel iets en hij stopt op geloof ik 4 plekken in NYC!
pi_110577555
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 22:28 schreef Dikketroela het volgende:
Maar hoe moet ik dat met die musea voor me zien? Ik neem aan dat je niet zomaar door kunt lopen en op een gegeven moment kan zeggen: sorry ik ben arm dus ik betaal niet?
Heeft iemand ervaring hiermee? :')
Gewoon 19$ afrekenen voor een erg mooi museum is geen optie voor je?
pi_110578447
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2012 22:58 schreef Humberto-T het volgende:

[..]

Gewoon 19$ afrekenen voor een erg mooi museum is geen optie voor je?
Inderdaad :')

Het komt er gewoon op neer dat je geacht wordt te betalen. Er is gewoon een kassa met daarna kaartcontrole. Ja, niet betalen is dus een optie maar je zet jezelf behoorlijk voor schut als je als toerist wel een trip naar NY kunt betalen maar te beroerd bent voor het museum te betalen.

Ik vond trouwens het Museum of Natural History waar ik laatst was een beetje tegenvallen, vooral als je al een aantal natuurhistorische musea hebt gezien (bijv. die in Londen, die trouwens wel onvoorwaardelijk gratis is ;) ). Het Metropolitan Museum of Art (MET) en Museum of Modern Art (MoMA) vond ik wel de moeite waard. Guggenheim ben ik niet verder dan de entree gekomen. :P Ligt ook aan je smaak natuurlijk.
pi_110581625
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 21:57 schreef Proximo het volgende:
Eind mei mag ik weer naar NY :7

Vlieg ditmaal op Newark, ipv de voorgaande keren op JFK, wat zijn jullie ervaringen met newark-manhattan qua reistijd?
Wij gingen in een taxi-busje. Wij moesten naar Brooklyn toe en betaalden 50 dollar. Er zijn wellicht goedkopere opties maar met 2 grote koffers en handbagage was het wel zo fijn om voor je hotel afgezet te worden.
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
pi_110599817
ik zit nu te kijken voor een NY tripje, nu kan ik steeds kiezne tussen 2 luchthavens JFK of newark
newark is steeds toch aardig wat goedkoper
kan iemand memiss vertellen waarom dat zo is?
pi_110600133
Newark ligt in New Jersey en is iets verder weg dan JFK vanaf Manhattan (al valt dat zelfs te betwijfelen).
pi_110605595
ok maar op zich maakt het niet heel veel uit?
en bij stedentrips is het natuurlijk zonder transfer naar je hotel, is het als je op het vliegveld aankomt een beetje makkelijk te doen/vinden om naar je hotel te gaan? (betaal bare taxis?)
  zaterdag 21 april 2012 @ 20:16:48 #91
12621 tcr
*nix 4ever
pi_110606630
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:23 schreef DUK het volgende:
Newark ligt in New Jersey en is iets verder weg dan JFK vanaf Manhattan (al valt dat zelfs te betwijfelen).
Sterker nog, Newark ligt dichter bij Manhattan dan JFK. Even uitgerekend met Google Maps, 15,5 mijl tov 18 mijl. Tja het is peanuts, maar je zult het maar moeten lopen :).

Volgens mij is vanaf Newark de verbinding naar New York ook prima met het openbaar vervoer, dus ik zou lekker voor de goedkoopste vluchthaven gaan, weer meer om uit te geven in New York zelf.
pi_110607216
Newark -> trein en je bent binnen 35min midden in nyc.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_110668275
Ik heb even een vraag over apple producten kopen in NY. Ik ben van plan een ipad in NY te kopen en die is op de site van apple dat een 32 GB 599 dollar is. Maar nu las ik dit op internet:

Let wel op dat er boven op de productprijs altijd nog 8,875% BTW komt. Dus een iPad waarbij de prijs van $499 staat kost eigenlijk $543.29.

http://www.newyork.nl/winkelen/apple-winkel-in-new-york.html

Komt dit nu dus ook nog bij die 599 dollar op of zit dat er al in?
  † In Memoriam † maandag 23 april 2012 @ 11:55:31 #94
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_110668426
Ik heb zelf gemerkt dat alle prijskaartjes die ik in winkels tegenkwam, allemaal exclusief btw waren. Zodra ik ging afrekenen kwam er dus nog btw bij.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_110668627
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:51 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb even een vraag over apple producten kopen in NY. Ik ben van plan een ipad in NY te kopen en die is op de site van apple dat een 32 GB 599 dollar is. Maar nu las ik dit op internet:

Let wel op dat er boven op de productprijs altijd nog 8,875% BTW komt. Dus een iPad waarbij de prijs van $499 staat kost eigenlijk $543.29.

http://www.newyork.nl/winkelen/apple-winkel-in-new-york.html

Komt dit nu dus ook nog bij die 599 dollar op of zit dat er al in?
De tax komt er nog bij, je rekent dus $652,16 af voor een iPad van $599.
pi_110669747
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 11:51 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb even een vraag over apple producten kopen in NY. Ik ben van plan een ipad in NY te kopen en die is op de site van apple dat een 32 GB 599 dollar is. Maar nu las ik dit op internet:

Let wel op dat er boven op de productprijs altijd nog 8,875% BTW komt. Dus een iPad waarbij de prijs van $499 staat kost eigenlijk $543.29.

http://www.newyork.nl/winkelen/apple-winkel-in-new-york.html

Komt dit nu dus ook nog bij die 599 dollar op of zit dat er al in?
Tot mij grote verbazing kon je in NYC in electronica winkels afdingen :9~ , weet niet of dat voor Apple dingen geldt...
pi_110679110
quote:
3s.gif Op maandag 23 april 2012 12:32 schreef metromuis het volgende:

[..]

Tot mij grote verbazing kon je in NYC in electronica winkels afdingen :9~ , weet niet of dat voor Apple dingen geldt...
Weet niet waar je precies op af hebt gedingt, maar in Nederland kan dat ook vaak wel.. Bij Apple kan het in Nederland iig niet, denk dat dat in de USA ook wel zo is..
pi_110682508
Ik ga ook weer naar NY (2e keer) . Nog maar 24 daagjes *O*
pi_110686428
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 16:24 schreef LeNick het volgende:

[..]

Weet niet waar je precies op af hebt gedingt, maar in Nederland kan dat ook vaak wel.. Bij Apple kan het in Nederland iig niet, denk dat dat in de USA ook wel zo is..
Psies afdingen is 'normaal' in electronica winkels in Nederland. Bij Apple hoef je het niet te proberen, helaas.
pi_110691003
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:19 schreef exode het volgende:

[..]

Psies afdingen is 'normaal' in electronica winkels in Nederland. Bij Apple hoef je het niet te proberen, helaas.
Klopt, Apple heeft een machtspositie waardoor winkels zoals BCC etc. niets met de prijs kunnen omdat ze al amper een winstmarge hebben op deze producten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')