Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:18 schreef Blik het volgende:
[..]
Voor winterschoenen fiets ik te weinig in de kou. Maar 50% korting is genoeg reden om nu overschoenen te kopen
quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wat is daar nu weer, soigneegewijs, mis mee?
Niks, mits ze goed aansluiten en een randje sok boven de overschoen uitkomt.quote:
Dus je sokken doe je nog over je lange broek? Dat ziet er toch juist erg suf uit?quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:34 schreef marcodej het volgende:
[..]
Niks, mits ze goed aansluiten en een randje sok boven de overschoen uitkomt.
Hoeft niet. Doe het zelf nooit, maar zie sommigen het wel doen en lijkt niet gek.quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dus je sokken doe je nog over je lange broek? Dat ziet er toch juist erg suf uit?
Wat daar mis mee is?quote:
Ik vind het anders nog behoorlijk koud, als ik 's ochtends om half 7 op de racer kruip. Mis m'n overschoenen op zo'n moment behoorlijk.quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat daar mis mee is?
Niks, 't is alleen 14 graden.
Ik heb deze winter precies 0x overschoenen gedragen. Ik heb ze wel maar zo gaan ze langer mee.
Haha of hij kan geen fiets meer zeggenquote:Op woensdag 21 maart 2012 15:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zou Freddeh z'n rondje Rottemeren wel overleefd hebben?
Hoe is dat mogelijk? Hoe zit het dan met je schoenen? Ik draag overschoenen van de herfst tot in het voorjaar, als er nattigheid is, of valt te verwachten. Ze zijn gestroomlijnd, mooi strak, gesoigneerd .. , makkelijk schoon te maken en de schoenen blijven schoon en droog.quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat daar mis mee is?
Niks, 't is alleen 14 graden.
Ik heb deze winter precies 0x overschoenen gedragen. Ik heb ze wel maar zo gaan ze langer mee.
Zit allicht uit te puffen bij Meerenbos (Bleiswijkse kant) of de Roerdomp (Zevenhuizer kant).quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zou Freddeh z'n rondje Rottemeren wel overleefd hebben?
Misschien hier eens informeren: http://maps.google.nl/map(...)p=12,184.14,,0,13.33quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:46 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Zit allicht uit te puffen bij Meerenbos (Bleiswijkse kant) of de Roerdomp (Zevenhuizer kant).
Zeker altijd je opties open houden, maar mijn suggesties liggen direct langs de Rotte-route en Meerenbos is zelfs route omvattend! Oppassen voor overstekende serveertster!quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Misschien hier eens informeren: http://maps.google.nl/map(...)p=12,184.14,,0,13.33
Drie lijnen in een grafiek, waarvan de rode bijna in het rood gaat en de blauwe bijna in het groen en de groene bijna in het blauw oid?quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:23 schreef Patroon het volgende:
Net lekker 2,5uren met 2 blokken van 3x 5minuten in D3.
[ afbeelding ]
Rode lijn is hartslag.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:06 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Drie lijnen in een grafiek, waarvan de rode bijna in het rood gaat en de blauwe bijna in het groen en de groene bijna in het blauw oid?
Een regenboogtrui moet je verdienen.
Ik heb gene tacx, ik fiets enkel buiten.quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:43 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Hoe is dat mogelijk? Hoe zit het dan met je schoenen? Ik draag overschoenen van de herfst tot in het voorjaar, als er nattigheid is, of valt te verwachten. Ze zijn gestroomlijnd, mooi strak, gesoigneerd .. , makkelijk schoon te maken en de schoenen blijven schoon en droog.
Misschien zit je teveel op de tacx in de winter. Op de tacx zou ik ze ook niet aan doen.
Verder heeft een lekkere lange broek van die bandje om de voeten. Die bandjes gaan over de sok, maar uiteraard in de schoen en daarmee in de overschoen.
Fixed.quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb gene tacx, ik fiets enkel buiten zit in de winter binnen op de bank.
Kleinzerige homo's? Je bedoelt gesoigneerd recreatieve fietsers, bijna hetzelfde ..quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:01 schreef kaasplankje het volgende:
Ha, ik heb met min 15 de hele dag buiten gefietst deze winter. Zonder overschoenen. Jullie zijn gewoon kleinzerige homo's.
Dan zit je n het verkeerde topic. Dit is voor recreatieve wielrenners.quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:01 schreef kaasplankje het volgende:
Ha, ik heb met min 15 de hele dag buiten gefietst deze winter. Zonder overschoenen. Jullie zijn gewoon kleinzerige homo's.
Best ingewikkeld zo'n grafiek. Eerst dacht ik dat je met 40 km/h nog in herstel zat (kon zijn volgens de grafiek), maar dat is bij nader inzien toch niet zo. (toch?)quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Rode lijn is hartslag.
Blauwe lijn snelheid.
Groene lijn is cadans.
De achtergrond kleuren zijn mijn verschillende hartslag zones.
Blauw is herstel zone
Groen is D1 zone (duurtraining)
Geel is D2 zone (int. duur en interval)
Oranje is MLSS (tegen omslagpunt, uitsluitend interval)
Rood is weerstand (boven omslagpunt, ook uitsluitend interval uiteraard)
Ik dacht dat ik warmbloedig was. Ik had zelfs zondag nog overschoenen aan.quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:01 schreef kaasplankje het volgende:
Mag je in Katwijk wel op zondag fietsen dan?quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:15 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik warmbloedig was. Ik had zelfs zondag nog overschoenen aan.
Alleen als je je zwarte kousen zichtbaar tot boven je overschoenen hebt opgetrokken.quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mag je in Katwijk wel op zondag fietsen dan?
Voor zonsopgang weg en na zonsondergang weer terug zodat niemand het ziet. Ook weer niet te laat terugkomen anders is het hek dat rond het dorp loopt dicht.quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mag je in Katwijk wel op zondag fietsen dan?
Klopt, als je niet weet wat de lijnen betekenen dan is het ingewikkeld. Die achtergrond kleuren zijn de hartslag zones zoals ik zei, alleen die rode grafiek lijn heeft daarmee te maken. De blauwe lijn is de snelheid (niet relevant). Zoals je ziet ga ik in de 5min intensieve gedeelte richting de 40km/h met een hartslag tegen de 185 (oranje d3 zone).quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:14 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Best ingewikkeld zo'n grafiek. Eerst dacht ik dat je met 40 km/h nog in herstel zat (kon zijn volgens de grafiek), maar dat is bij nader inzien toch niet zo. (toch?)
Awel, zonder een gelijkwaardige variant is het voor mij nog steeds een regenboogtrui voor de recreatieven.
ik fiets zonder overschoenen maar ik heb de ventilatie roosters op de voorkant van mijn schoen dicht geplakt met ducktape. overschoenen vind ik vaak te warm.quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb gene tacx, ik fiets enkel buiten.
ik wil mijn verbranding juist heel opgefokt hebben heb nog geen sixpack nog ongeveer 5 kg en dan zie ik wat als het goed is ;-)quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:12 schreef Patroon het volgende:
Gisteren trouwens 102km gefietst en enkel een broodje met appelstroop en banaan gegeten. Kreeg de laatste 20km wel honger maar enkel water gedronken toen. Natuurlijk moet je genoeg eten maar je kan je lichaam wel trainen om efficiënter met de vetverbranding om te gaan.
Ja gewoon regelmatig blijven eten. Maar sommigen eten tijdens het fietsen er meer bij dan ze verbrandenquote:Op woensdag 21 maart 2012 20:14 schreef mytec het volgende:
[..]
ik wil mijn verbranding juist heel opgefokt hebben heb nog geen sixpack nog ongeveer 5 kg en dan zie ik wat als het goed is ;-)
In 4 weken? Wat is je geheim?quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja gewoon regelmatig blijven eten. Maar sommigen eten tijdens het fietsen er meer bij dan ze verbranden.
Ben in 4 weken van 75kg naar 68kg gegaan, moet er wel bij zeggen dat daarvan ook wat spieren is wat ik door krachttraining had gekregen.
Dus eigenlijk ben je nog meer afgevallen ;-)? doe je goed ik ben nu in 3 week ongeveer 4 kilo kwijt. ( verschilt per dag)quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja gewoon regelmatig blijven eten. Maar sommigen eten tijdens het fietsen er meer bij dan ze verbranden.
Ben in 4 weken van 75kg naar 68kg gegaan, moet er wel bij zeggen dat daarvan ook wat spieren is wat ik door krachttraining had gekregen.
Weet niet wat ik speciaal doe. Ik eet gezond, train 10-13uren per week. Drink geen frisdrank, eet geen chips etc. Goed ontbijten met havermout en regelmatig eten.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:18 schreef Narcotical het volgende:
[..]
In 4 weken? Wat is je geheim?
Ik krijg er maar niks vanaf..
Hoe bedoel je meer afgevallen? Ik was 75kg incl. dikkere spieren. Nu ben ik 68kg met minder breed bovenlichaam. Waarschijnlijk dus zo'n 3kg spieren kwijt en 4kg vet ofzo.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:20 schreef mytec het volgende:
[..]
Dus eigenlijk ben je nog meer afgevallen ;-)? doe je goed ik ben nu in 3 week ongeveer 4 kilo kwijt. ( verschilt per dag)
Ja ik vind het ook wel veel maar voel mij prima. Stuk strakker rond de buikquote:Op woensdag 21 maart 2012 20:26 schreef kaasplankje het volgende:
Dat is wel een beetje veel Patroon, doe je wel een beetje relaxed?
aah ok spieren afgevallen ;-) denk altijd gelijk aan meer spieren ;-)quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
Weet niet wat ik speciaal doe. Ik eet gezond, train 10-13uren per week. Drink geen frisdrank, eet geen chips etc. Goed ontbijten met havermout en regelmatig eten.
[..]
Hoe bedoel je meer afgevallen? Ik was 75kg incl. dikkere spieren. Nu ben ik 68kg met minder breed bovenlichaam. Waarschijnlijk dus zo'n 3kg spieren kwijt en 4kg vet ofzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door kanovinnie op 22-03-2012 05:56:53 ]
13 is meer dan redelijk hoor ;-) als je dat op een grote afstand kan volhouden dan doe je het heel goed lijkt me.quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:34 schreef Oksel het volgende:
Uurtje hardgelopen vandaag. Was zwaar, 2 dagen geleden ook al aardig stuk op redelijk tempo (13km/h) gelopen. Net weer lange beursdag gehad.. dus poten zijn moe alsof ik 100km heb gefietst.
Ja, maar jij bent het gewend.quote:Op donderdag 22 maart 2012 08:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Stelletje kleinzerige homo's...een spoiler voor wat gangreen en voetrot![]()
Wees blij dat dit geen geur internet is
Wat heeft de wind daarmee te maken?quote:Op donderdag 22 maart 2012 08:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Morgen oostenwind![]()
Zaterdag maar eens over de 100.
Ga morgen weer op de fiets naar m'n werk en normaal is dat 60 km tegen de wind in.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat heeft de wind daarmee te maken?
Is toch niet erg? Als ik 100+ fiets doe ik ook altijd zo'n 60 tegenwind omdat je voor de wind veel sneller gaat, dus te vroeg weer thuis bent. Afstand is niet belangrijk, wel de fietstijd.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ga morgen weer op de fiets naar m'n werk en normaal is dat 60 km tegen de wind in.
Morgen niet
Allemaal leuk en aardig inderdaad voor een vrij tochtje op zaterdag, maar ik wil ook nog een beetje op tijd op m'n werk komen. Best lekker dus om een keer een wat hoger gemiddelde te kunnen trappen, wat eerder te beginnen en ook weer wat eerder m'n weekend te kunnen startenquote:Op donderdag 22 maart 2012 09:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Is toch niet erg? Als ik 100+ fiets doe ik ook altijd zo'n 60 tegenwind omdat je voor de wind veel sneller gaat, dus te vroeg weer thuis bent. Afstand is niet belangrijk, wel de fietstijd.
Maar je doet dus 100km in 2 delen?
Ik doe het ook verspreid over 2 dagen als ik naar mn werk fiets. Gisteravond met een mooie omweg naar huis, 65 km. Vanochtend de kortst mogelijke route (anders moet ik er helemaal zo vroeg uit..) , 50 km naar kantoor.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Is toch niet erg? Als ik 100+ fiets doe ik ook altijd zo'n 60 tegenwind omdat je voor de wind veel sneller gaat, dus te vroeg weer thuis bent. Afstand is niet belangrijk, wel de fietstijd.
Maar je doet dus 100km in 2 delen?
Beentjes zijn hier baby gladquote:Op donderdag 22 maart 2012 10:27 schreef the_critic het volgende:
Doen de hardcore soigneetjes hier eigenlijk ook aan benen scheren?! of is dat alleen voor de echte wedstrijdrijders en profs weggelegd?
Glad!quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:27 schreef the_critic het volgende:
Doen de hardcore soigneetjes hier eigenlijk ook aan benen scheren?! of is dat alleen voor de echte wedstrijdrijders en profs weggelegd?
quote:
Dit soort vuiligheid voortaan graag in KPD posten, doe dat maar bij "Heren we willen jullie naakt zien"quote:
Haha wat heb je het zwaar hequote:Op donderdag 22 maart 2012 11:29 schreef Freddeh het volgende:
Ik scheer ze niet dit jaar. Samen met het besef dat ik een dikkerd ben, en toch al niet soignee ben, kwam het besef dat het dan ook geen enkel nut heeft voor mij.
Haha nu ik het terug lees is het idd vrij dubbelzinnig, maar niet zo bedoelt!quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:34 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Weer een steek onder water over m'n gewicht![]()
het heeft vooral geen nut omdat je toch amper op de fiets zit, en dan dus alleen maar op de bank/kantoor zit met mooie gladde poten die na 3 dagen toch weer stoppelig worden.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:29 schreef Freddeh het volgende:
Ik scheer ze niet dit jaar. Samen met het besef dat ik een dikkerd ben, en toch al niet soignee ben, kwam het besef dat het dan ook geen enkel nut heeft voor mij.
Hij heeft gisteren nog een rondje rottemeren gedaan hoor!quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
het heeft vooral geen nut omdat je toch amper op de fiets zit, en dan dus alleen maar op de bank/kantoor zit met mooie gladde poten die na 3 dagen toch weer stoppelig worden.
Is dat zo? Heb dinsdag nog gefietst hoor.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
het heeft vooral geen nut omdat je toch amper op de fiets zit, en dan dus alleen maar op de bank/kantoor zit met mooie gladde poten die na 3 dagen toch weer stoppelig worden.
Freddeh:quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:45 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Is dat zo? Heb dinsdag nog gefietst hoor.
En hoorde dat ik vanmiddag thuis moet werken, dus kan best zijn dat ik direct na werk weer op de fiets spring.
Ik zat vorig jaar met de SMA op 16%.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:39 schreef eentwee het volgende:
Ik ga ook pas over scheren nadenken als mijn vetpercentage rond of onder de 15% zit. Voorlopig niet dus en misschien wel nooit. Weet bijna wel zeker nooit
Wel opvallend hoe veel makkelijker het fietsen gaat met een beetje lekker (kniestukken)weer. Fijne wielen van zolder gehaald, (latex)bandjes opgepompt en zomaar 1,5 km/u sneller.
Nou snel, scheren dan, en daarna insmeren met Conimex wokolie! Dan kun je vanmiddag met lekkere bruine glimmende poten in de zonquote:Op donderdag 22 maart 2012 11:45 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Is dat zo? Heb dinsdag nog gefietst hoor.
En hoorde dat ik vanmiddag thuis moet werken, dus kan best zijn dat ik direct na werk weer op de fiets spring.
Ziet iemand wel eens een pubermeisje in d'r eentje fietsen dat niet met haar telefoon aan het spelen is? Ik let er al een paar weken op en nog geen een tegen gekomen. Telefoon als ghettoblaster gebruiken is ook nogal inquote:Op donderdag 22 maart 2012 11:46 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik zat vorig jaar met de SMA op 16%.
Lekker belangrijk, ik heb nu mooie poten
T is inderdaad fantastisch fietsweer, en dan ga je extra lekker! Vanochtend ook al zo mooi, nog wel koud en een beetje nevelig, en dan die oranje bal boven de uiterwaarden, lammetjes in de wei, een trekker die me bijna overrijdt, en niet oplettende scholieren die 5 breed over de weg zwalken. En Wijk bij Duurstede is altijd zo'n mooie plaats om te zien als je vanuit het westen komt.
Nu nog steeds?!quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:54 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ziet iemand wel eens een pubermeisje in d'r eentje fietsen dat niet met haar telefoon aan het spelen is? Ik let er al een paar weken op en nog geen een tegen gekomen. Telefoon als ghettoblaster gebruiken is ook nogal in
Haha klopt, iedereen heeft de muziek op standje maximaal wat natuurlijk voor geen meter klinkt.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:54 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ziet iemand wel eens een pubermeisje in d'r eentje fietsen dat niet met haar telefoon aan het spelen is? Ik let er al een paar weken op en nog geen een tegen gekomen. Telefoon als ghettoblaster gebruiken is ook nogal in
Inderdaadquote:Op donderdag 22 maart 2012 11:54 schreef eentwee het volgende:
[..]
50 km heen, 50 terug? Dat is echt veel!quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:23 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik doe het ook verspreid over 2 dagen als ik naar mn werk fiets. Gisteravond met een mooie omweg naar huis, 65 km. Vanochtend de kortst mogelijke route (anders moet ik er helemaal zo vroeg uit..) , 50 km naar kantoor.
In zn algemeen als woon-werk afstand, of vind je het te ver om zo'n afstand naar je werk te fietsen? Ik doe ook eigenlijk nooit op 1 dag zowel huis-werk als werk-huis, dan ben je én heel vroeg op, en laat thuis. Ook logistiek wordt het dan allemaal een beetje ingewikkeld. Maar ik vind het een prima afstand, ook 's ochtends hoor. kwart over 6 thuis weg, om 8 uur op het werk en om half 9 fris gedoucht achter mn bureau.quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
50 km heen, 50 terug? Dat is echt veel!
Waar ik nu zit is het 35 km heen 50 km heen is me echt te ver. Ook voor alleen/terug.quote:Op donderdag 22 maart 2012 13:04 schreef Gripper het volgende:
[..]
In zn algemeen als woon-werk afstand, of vind je het te ver om zo'n afstand naar je werk te fietsen? Ik doe ook eigenlijk nooit op 1 dag zowel huis-werk als werk-huis, dan ben je én heel vroeg op, en laat thuis. Ook logistiek wordt het dan allemaal een beetje ingewikkeld. Maar ik vind het een prima afstand, ook 's ochtends hoor. kwart over 6 thuis weg, om 8 uur op het werk en om half 9 fris gedoucht achter mn bureau.
Neem ook wat extra bidons mee, zodat je om de paar kilometer een flinke straal in je helm kan gieten.quote:Op donderdag 22 maart 2012 17:36 schreef Narcotical het volgende:
[..]
En korte pijpen en vergeet de ondershirtjes ook maar
Beenstukken?quote:Op donderdag 22 maart 2012 18:06 schreef kanovinnie het volgende:
Hoezo heb je je lange broek onder je korte broek? Heb je een zeem in die lange, of is het een hardloopbroek?
Had je het niet warm?quote:Op donderdag 22 maart 2012 18:01 schreef Patroon het volgende:
Vandaag weer heerlijk vrij om 3uren van de zon te genieten!
[ afbeelding ]
Nope, was perfect, niet te warm niet te koud. Wind was nog wel fris.quote:
Het was hier vandaag ruim boven de 19 graden, dus ik zou dan gewoon kort/kort gaan.. Maargoed, als jij je hier prettig bij voelt moet je dat vooral doenquote:Op donderdag 22 maart 2012 18:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nope, was perfect, niet te warm niet te koud. Wind was nog wel fris.
Sowieso gaat mijn langebroek/beenstukken pas uit als het kwik richting de 20 graden gaat.
Goed bezig Fred!quote:Op donderdag 22 maart 2012 18:45 schreef Freddeh het volgende:
Zo... Dat was lekkerNu douchen en de boel opruimen en inpakken in Dordrecht, morgen naar huis
In Friesland was het 15 graden, vandaar.quote:Op donderdag 22 maart 2012 18:44 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Het was hier vandaag ruim boven de 19 graden, dus ik zou dan gewoon kort/kort gaan.. Maargoed, als jij je hier prettig bij voelt moet je dat vooral doen
Ah oke, ja dan kan kort/kort nog wel frisjes zijnquote:Op donderdag 22 maart 2012 18:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
In Friesland was het 15 graden, vandaar.
En mijn vriendin was mee die haar 2e ritje van het jaar deed (70km) dus was rustig aan peddelen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 18:59 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ah oke, ja dan kan kort/kort nog wel frisjes zijn
Daarom moet je ook lekker dat haar op je benen laten staan. Het is te koud daarboven om met van die gladde benen rond te toerenquote:Op donderdag 22 maart 2012 18:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
In Friesland was het 15 graden, vandaar.
Zwart? Dan kan ie misschien met de sportauto van een vriend van me mee de cabine inquote:Op donderdag 22 maart 2012 21:10 schreef kaasplankje het volgende:
Nee, only in ze imagination. Mijn oude stalen Gazelle Démax. Als 3x overgelakt en wederom afgeragd na 14 jaar bezit.
Ik denk er serieus over om ze een 4e keer te laten spuiten.![]()
Ja, dat was het plan!quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:20 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Zwart? Dan kan ie misschien met de sportauto van een vriend van me mee de cabine in
Ghehquote:
Welke en waar?quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:07 schreef Blik het volgende:
2 paar overschoenen en 2 paar sokken (laatste zodat ik geen verzendkosten hoefde te betalen...) voor 51 euro gekocht. Toch handig van die aanbiedingen
Ik vind het nog veel meer humor om bij het passeren de voorste van de groep een zwiepert aan z'n stuur te geven en dan het geluid van schurend metaal over het fietspad te beluisteren.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
InderdaadFietsende scholieren in groep ook leuk.
Wat is het nog kort geleden dat ik in zo'n groep fietste en probeerde tegemoetkomende wielrenners de berm in te dwingen
Ik denk dat een full TITANIUM beter is, lichter, meer duurzaam en veel comfortabeler dan een stalen frame.quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:06 schreef kaasplankje het volgende:
En staal is het beste frame materiaal voor wielrenners der lage landen ooit. Ik ben vandaag opnieuw verliefd geworden op mijn oude koersfiets.
quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:10 schreef kaasplankje het volgende:
Nee, only in ze imagination. Mijn oude stalen Gazelle Démax. Als 3x overgelakt en wederom afgeragd na 14 jaar bezit.
Ik denk er serieus over om ze een 4e keer te laten spuiten.![]()
Bike2build, als je daar al eerder iets besteld hebt kreeg je een kortingsbon van 50% voor winterspullen. 2 paar sokken van BBB (zoals gezegd, om 7,50 bezorgkosten uit te sparen), en Craft en Castelli overschoenenquote:
Erg mooie wielen inderdaad! Foto's van wielsetje kaas?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 10:34 schreef Tommeke het volgende:
Lijkt me qua rij-eigenschappen wel een fijn setje! Een vriend van me heeft Ambrosio Nemesis velgen met Record-naven. Van die uberlage Parijs-Roubaix velgen. Supermooi!
Niet verkeerd bedoelt maar ik denk dat je meer lange duurtrainingen moet maken met een lage hartslag (optimale vetverbranding). Als je te hard fietst verbrand je lichaam geen vetten (trage energie leveranciers).quote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:12 schreef Oksel het volgende:
Ik ga zo ff rondje Holterberg doen. Ik blijf godverdomme vet, kutzooi.
Inclusief behaarde poten, want ik ben sowieso te vatsig om soignee te zijn.
Dat ziet een stuk beter uit dan die lightweights in combinatie met de slanke buizen. Heb je al eens naar de Rigida Chrina velgen gekeken?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 10:14 schreef kaasplankje het volgende:
Nee, ik heb handgespaakte wielen in die fiets met halfhoge Ambrosio velgen, platte zwarte sapim spaken radiaal aan 3 kanten en Record naven. Die Ambrosio velgen koop ik niet meer want daar zit zo'n slijtgroef in en daar slijten je remblokjes in en dat remt niet goed meer.
Durf je niet alleen de weg op?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:46 schreef Oksel het volgende:
Ja, maar dan duurt 't fietsen zolang en kan ik niet meer met 't normale groepje mee, maar moet ik met de oude mannen mee.
OK, dan blijf je toch gewoon 2 avonden in de week jezelf helemaal kapot knallen met de snelle jongens, kun je elke keer opscheppen dat je weer belachelijk hard gereden hebt, maar voer je nooit nuttige trainingsarbeid uitquote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:46 schreef Oksel het volgende:
Ja, maar dan duurt 't fietsen zolang en kan ik niet meer met 't normale groepje mee, maar moet ik met de oude mannen mee.
Dan blijf je toch lekker vet!?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:46 schreef Oksel het volgende:
Is wel een stuk leuker. En ik kan steeds beter meekomen. En rij veel uit de wind (net als iedereen, je doet 'slechts 10% tot max 30% kopwerk), dus het grootste gedeelte van de tijd fiets je gewoon in 'oranje'. Kortom; dat trainen is echt niet voor niets.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 13:14 schreef Gripper het volgende:
[..]
OK, dan blijf je toch gewoon 2 avonden in de week jezelf helemaal kapot knallen met de snelle jongens, kun je elke keer opscheppen dat je weer belachelijk hard gereden hebt, maar voer je nooit nuttige trainingsarbeid uit
Ja, meer spieren maar nog net zoveel vet.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 13:21 schreef Oksel het volgende:
[..]
Is wel een stuk leuker. En ik kan steeds beter meekomen. En rij veel uit de wind (net als iedereen, je doet 'slechts 10% tot max 30% kopwerk), dus het grootste gedeelte van de tijd fiets je gewoon in 'oranje'. Kortom; dat trainen is echt niet voor niets.
Meer spier = meer verbranding tijdens 'normale' momenten.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 13:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, meer spieren maar nog net zoveel vet.
Is ook gewoon het leukste natuurlijkquote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:29 schreef kanovinnie het volgende:
Je moet elke keer als je gaat sporten niet maximaal knallen. Iets wat ik trouwens ook altijd doe.
Ook al naar de Bryton Rider gekeken?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:44 schreef Narcotical het volgende:
Weet iemand toevallig waar je een Edge 500 zo goedkoop mogelijk kan krijgen? Uiteraard met hartslagband etc
Ik heb eigenlijk geen behoefte aan full map navigatie. Ik wil gewoon van te voren een route uittekenen om die na te kunnen rijdenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ook al naar de Bryton Rider gekeken?Zit qua prijsniveau ongeveer gelijk aan de Edge 500 maar is qua navigatie gelijk aan de Edge 800.
Dat is ook mijn probleem mss toch maar eens hardlopen op 8km per uur en fietsen op 27 ipv 11 en 30. Misschien dat ik dan ook beter herstel.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:29 schreef kanovinnie het volgende:
Je moet elke keer als je gaat sporten niet maximaal knallen. Iets wat ik trouwens ook altijd doe.
Daar zijn die bryton rider en edge 800 nog steeds veel beter geschikt voor hoor..quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:10 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk geen behoefte aan full map navigatie. Ik wil gewoon van te voren een route uittekenen om die na te kunnen rijden
Neem dan de Rider 50. Maar die ie even groot/klein dan de edge 800quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:27 schreef Narcotical het volgende:
Ik vind de Edge 800 sowieso te duur en te groot..
Even snel gekeken en ga even de Rider 35 en Edge 500 met elkaar vergelijken denk ik
Fietsen in oranje is ook te hard. Je moet in groen rijden met de handjes op het stuur en licht verzet.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 13:21 schreef Oksel het volgende:
[..]
Is wel een stuk leuker. En ik kan steeds beter meekomen. En rij veel uit de wind (net als iedereen, je doet 'slechts 10% tot max 30% kopwerk), dus het grootste gedeelte van de tijd fiets je gewoon in 'oranje'. Kortom; dat trainen is echt niet voor niets.
Gem zegt niets, gaat om de hartslagzone..quote:Op vrijdag 23 maart 2012 18:27 schreef Oksel het volgende:
Nou, jullie je zin. 100km gefietst, 27,9km/h gemiddeld. Zeikerts.
Zegt niks. Hartslagen en cadansen willen we weten!quote:Op vrijdag 23 maart 2012 18:27 schreef Oksel het volgende:
Kan je me eens uitleggen waarom jij in dat geval de Rider 50 zou nemen en niet de 35? Wellicht kan je me overtuigenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Neem dan de Rider 50. Maar die ie even groot/klein dan de edge 800
Je doet het voor jezelf, jij wil toch van je pens af? Goed gedaan. Koop eens goedkoop een simpele hartslag meter. Heb je veel aan.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 18:27 schreef Oksel het volgende:
Moet je zelf maar ff vergelijken. Maar weet wel dat een route fietsen met zo'n lijntje als edge 500 geen doen is.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 19:07 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Kan je me eens uitleggen waarom jij in dat geval de Rider 50 zou nemen en niet de 35? Wellicht kan je me overtuigen
Corsica is echt heel mooi en... Volgend jaar de startplaats van de tour met 3 etappe's! Kun je alvast op verkenning uitgaanquote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:08 schreef JohnDDD het volgende:
zit te denken om mee te doen aan de ronde van noord-holland op 21 april; en dan de 160 vanaf oostzaan. geloof niet dat ik ooit een 160 heb gedaan, 150 is het maximum en dan moet ik ook nog naar oostzaan (vanaf amsterdam-oost) en terug... mwah, zou het wel moeten redden, op zich. denk wel dat ik dan van de fiets afglibber als ik terug ben als een soort drilpudding, maar ach, niet slecht om je grenzen te verleggen, hopen dat het mooi weer is.
weekje daarna wil ik 10 dagen fietsen op Corsica, schijnt fantastisch te zijn plus een gaaf hooggebergte...
heb trouwens een irritant probleem met mn kilometerteller (Cateye), hij is uitgevallen en ik krijg het batterijdingetje met geen mogelijkheid open!!!
Ga ik ook echt wel doen, wees niet bangquote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Moet je zelf maar ff vergelijken. Maar weet wel dat een route fietsen met zo'n lijntje als edge 500 geen doen is.
Wist ik niet! Wel jammer dat ze zo te zien niet meteen het hooggebergte ingaan... was toch mythisch geweest, meteen een klimproloogje ofzo! Maar ja dat lef hebben ze niet in de Tourquote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Corsica is echt heel mooi en... Volgend jaar de startplaats van de tour met 3 etappe's! Kun je alvast op verkenning uitgaan![]()
http://www.letour.fr/2012/TDF/COURSE/us/grand_depart_2013.html
Omdat Bryton al goedkoop is kan je beter de meest uitgebreide nemen. Met Garmin hartslag band en Garmin snelheid en cadansmeter in 1 is de beste combiquote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:41 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ga ik ook echt wel doen, wees niet bang. Maar omdat je het zo resoluut zei dacht ik dat je er een specifieke reden voor had
De sensors van Garmin zijn beter dan die van Bryton?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Omdat Bryton al goedkoop is kan je beter de meest uitgebreide nemen. Met Garmin hartslag band en Garmin snelheid en cadansmeter in 1 is de beste combi
Bij Bryton kan je enkel voor snelheid of cadans kiezen. Niet allebei. Die van Garmin is even duur en dan kan je snelheid en cadans samen doen. Zonder snelheidsmeter doet hij het via gps wat niet nauwkeurig is.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:51 schreef Narcotical het volgende:
[..]
De sensors van Garmin zijn beter dan die van Bryton?
Ah oke, thanksquote:Op vrijdag 23 maart 2012 21:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bij Bryton kan je enkel voor snelheid of cadans kiezen. Niet allebei. Die van Garmin is even duur en dan kan je snelheid en cadans samen doen. Zonder snelheidsmeter doet hij het via gps wat niet nauwkeurig is.
Op forum.fiets.nl loopt een topic met veel info
De horror!quote:Op vrijdag 23 maart 2012 18:27 schreef Oksel het volgende:
Hoeft ook niet. Goed gedaan. Aan je ademhalingsfrequentie kan je net zo goed intensiteit aflezen als aan een HF meter.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 18:44 schreef Oksel het volgende:
Ik was nooit buiten adem, kon altijd gewoon rustig, relaxed ademen. Geen idee van hartslag etc.
Nee, die ken ik niet.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:47 schreef ultra_ivo het volgende:
Dat ziet een stuk beter uit dan die lightweights in combinatie met de slanke buizen. Heb je al eens naar de Rigida Chrina velgen gekeken?
Precies wat ik zei. Gewoon regelmatig alleen een goede duurtraining maken met de handjes ontspannen op het stuur. En alleen omdat je dan niet gek wordt gemaakt door anderen en het weer uitdraait op een wedstrijd.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Goed gedaan. Aan je ademhalingsfrequentie kan je net zo goed intensiteit aflezen als aan een HF meter.
Misschien ga je beter in je eentje 3x per maand een lange training doen van 5-6 uur met deze lage intensiteit.
Uiteraard kan je met 3-4 uur beginnen met jou huidige niveau. Als je eens een stukje tegenwind hebt of een klimmetje is het helemaal niet erg om even flink te gaan hijgen.
Vooral dat rustig fietsen heeft geholpen. Veel wielrenners maken de denkfout, 'als ik hard fiets train ik goed' 'hoe harder ik fiets hoe meer ik afval'.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:16 schreef JohnDDD het volgende:
ik ben wel met wielrennen 10 kilo afgevallen; ging regelmatig 4-6 uur fietsen, altijd goed veel koolhydraten eten en nooit mezelf tot het uiterste gedreven.
nog een tip voor de afvallers: vermijd vooral brood en neem chromiumpilletjes. een mineraal waardoor je bloedsuiker stabieler wordt. bij mij heeft dat fantastisch geholpen. vermijden van brood heeft vooral te maken met de hoge Glucose-index van brood; het wordt snel opgenomen en leidt ook snel weer tot honger.
Ik zou zeggen vermijd gewoon eens een maandje brood, eet alleen nog bruine rijst met groenten (zoveel als je wilt), fiets erbij en neem één pilletje chromium per dag, volgens mij val je echt kilo's af...
Beginnen met rustig fietsen, licht verzet, opbouwen van 1 naar 4+uren. Normale ademhaling, je moet nog gewoon een gesprek kunnen voeren.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:25 schreef b4kl4p het volgende:
Ik snap er allemaal geen bal van maar heb dus een oude racefiets gekregen en wil aan mijn conditie werken en wat van mijn pens(je) af. Hoe vaak en lang moet ik dan fietsen om effectief te fietsen?
Ok ga ik proberen, gewoon easy beginnen dus.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Beginnen met rustig fietsen, licht verzet, opbouwen van 1 naar 4+uren. Normale ademhaling, je moet nog gewoon een gesprek kunnen voeren.
Juist. Later ga je merken dat je steeds sneller kunt fietsen met dezelfde inspanning.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:43 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ok ga ik proberen, gewoon easy beginnen dus.
Ah dat klinkt goed, ik heb een tijdje hard gelopen maar dat was me allemaal een beetje te hardcore (mijn conditie is best slecht voor duursporten) dus als ik dat wat relaxeter kan rekken en ook nog eens kan genieten van de omgeving vind ik het allemaal mooi. Morgenvroeg maar eens proberen, ik heb ook geen fietskleren.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Juist. Later ga je merken dat je steeds sneller kunt fietsen met dezelfde inspanning.
Nee, dan op zijn minst een trainingsbroek met een elastiekje om je pijp,haha. Fiets ff langs een fietsenwinkel om wat fatsoenlijks te kopen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:49 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ah dat klinkt goed, ik heb een tijdje hard gelopen maar dat was me allemaal een beetje te hardcore (mijn conditie is best slecht voor duursporten) dus als ik dat wat relaxeter kan rekken en ook nog eens kan genieten van de omgeving vind ik het allemaal mooi. Morgenvroeg maar eens proberen, ik heb ook geen fietskleren.
Kan een spijkerbroek en een tshirtje gewoon?
De Open Pro is ook heel goed. Maar een band moet er niet te soepel omgaan, dan gaat ie er ook te soepel weer af als 't niet moet.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, die ken ik niet.
Wel heb ik goede ervaringen met Mavic open pro. Echt een ideale velg qua sterkte, gewicht, stijfheid, comfort, prijs en remeigenschappen. Altijd soepel de band er om ook.
Je kan met mij+groep meefietsen, maar dan moet je er wel van houden om met een groep debielen mee te fietsenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:08 schreef JohnDDD het volgende:
zit te denken om mee te doen aan de ronde van noord-holland op 21 april; en dan de 160 vanaf oostzaan. geloof niet dat ik ooit een 160 heb gedaan, 150 is het maximum en dan moet ik ook nog naar oostzaan (vanaf amsterdam-oost) en terug... mwah, zou het wel moeten redden, op zich. denk wel dat ik dan van de fiets afglibber als ik terug ben als een soort drilpudding, maar ach, niet slecht om je grenzen te verleggen, hopen dat het mooi weer is.
weekje daarna wil ik 10 dagen fietsen op Corsica, schijnt fantastisch te zijn plus een gaaf hooggebergte...
heb trouwens een irritant probleem met mn kilometerteller (Cateye), hij is uitgevallen en ik krijg het batterijdingetje met geen mogelijkheid open!!!
Ik ben wel een beetje opzoek naar eten wat ik overdag kan eten. Ik kan in het weekend prima af met 3 keer eten op een dag af, maar ik heb er zo'n hekel aan om op kantoor te zitten terwijl ik honger heb. Dus de banenen, koeken enzovoort vliegen er doorheenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:16 schreef JohnDDD het volgende:
ik ben wel met wielrennen 10 kilo afgevallen; ging regelmatig 4-6 uur fietsen, altijd goed veel koolhydraten eten en nooit mezelf tot het uiterste gedreven.
nog een tip voor de afvallers: vermijd vooral brood en neem chromiumpilletjes. een mineraal waardoor je bloedsuiker stabieler wordt. bij mij heeft dat fantastisch geholpen. vermijden van brood heeft vooral te maken met de hoge Glucose-index van brood; het wordt snel opgenomen en leidt ook snel weer tot honger.
Ik zou zeggen vermijd gewoon eens een maandje brood, eet alleen nog bruine rijst met groenten (zoveel als je wilt), fiets erbij en neem één pilletje chromium per dag, volgens mij val je echt kilo's af...
Koop een helm en een bril, een fietsbroek met zeem. Een fietsshirt hoeft niet, maar is wel makkelijk.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:49 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ah dat klinkt goed, ik heb een tijdje hard gelopen maar dat was me allemaal een beetje te hardcore (mijn conditie is best slecht voor duursporten) dus als ik dat wat relaxeter kan rekken en ook nog eens kan genieten van de omgeving vind ik het allemaal mooi. Morgenvroeg maar eens proberen, ik heb ook geen fietskleren.
Kan een spijkerbroek en een tshirtje gewoon?
Heb je al een route nagereden met de lijn? Zo ja, hoe beviel dat?:)quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:30 schreef joers1 het volgende:
Vandaag mijn nieuwe helm binnen gekregen....zit heerlijk, beter dan mijn Giro Ionos.
Uvex FP3
[ afbeelding ]
De Garmin Edge500 bevalt me overigens ook top! Kocht ik vorige week.
Ik vind dat niets. Duurtrainingen zijn best leuk. Een beetje ouwehoeren en af en toe een sprintje doen. In heuvelachtig gebied is het wel anders. Dan wil ik op de meeste klimmetjes wel ff gas geven!quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Is ook gewoon het leukste natuurlijkAls je nergens voor traint, waarom zou je dan in d1 rond gaan kruipen.
Gewoon lekker tempo en ieder heuveltje vol gas
het is echt afzien je moet iets hebben wat vult maar wat geen koek is. uh vers fruit ofzo? kan je heel veel van eten en vult wel redelijk.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 09:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben wel een beetje opzoek naar eten wat ik overdag kan eten. Ik kan in het weekend prima af met 3 keer eten op een dag af, maar ik heb er zo'n hekel aan om op kantoor te zitten terwijl ik honger heb. Dus de banenen, koeken enzovoort vliegen er doorheen![]()
Ik ga eens kijken naar die pilletjes!
Ik ben ook 10kg afgevallen met fietsen een andere levensstijl en gezonder eten. Om af te vallen hoef je niet perse minder te eten maar het gaat erom wat je eet.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:16 schreef JohnDDD het volgende:
Een gezond persoon heeft geen pilletjes nodig om af te vallen, enkel een gezond verstand.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 09:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben wel een beetje opzoek naar eten wat ik overdag kan eten. Ik kan in het weekend prima af met 3 keer eten op een dag af, maar ik heb er zo'n hekel aan om op kantoor te zitten terwijl ik honger heb. Dus de banenen, koeken enzovoort vliegen er doorheen![]()
Ik ga eens kijken naar die pilletjes!
Nogmaals, met goede voeding verdeeld over de dag haal je meer uit dan dat gerommel in de marge.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 17:56 schreef kaasplankje het volgende:
Alle gekheid op een stokje, koffie stimuleert ook de vetverbranding. Drink gerust een sterke bak espresso voor of tijdens je training.
Inderdaad, zeker na die fietsmeneer bij Man Bijt Hond...quote:
Allemaal weer van die pannenkoeken in kort-kort met prof pakje aan op de weg. Hele winter en voorjaar heb ik ze niet gezien. Ik haat ze.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 19:49 schreef cafca het volgende:
[..]
Inderdaad, zeker na die fietsmeneer bij Man Bijt Hond...
Vanmiddag ff een klein rondje gefietst, met korte broek en mouwen. Lekker. Alleen wel een overschot aan bejaarden onderweg
Gaan we allemaal lekker jou in de weg rijden:)quote:Op zaterdag 24 maart 2012 20:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Allemaal weer van die pannenkoeken in kort-kort met prof pakje aan op de weg. Hele winter en voorjaar heb ik ze niet gezien. Ik haat ze.
Het is tijd voor iets nieuws kwa kleuren? Laat dat ding overspuiten?quote:Op zaterdag 24 maart 2012 21:36 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb jullie advies nodig. Ik ben eens aan het kijken voor een nieuwe fiets maar ik kan niet kiezen. Ik rijd nu Trek en daar ben ik erg blij mee maar Trek heeft nu geen mooie kleuren.
Ik kijk oa naar
Bianchi Infinito
Cannondale SuperSix
Pinarello FP2 of Quattro
BMC
De Trek die ik nu rijd is een dames model ik ben er erg tevreden mee maar het is echt tijd voor iets nieuws.
Ik weet niet hoe goed je mij kent, maar gezond verstand+kanovinnie komt niet vaak in 1 zin voorquote:Op zaterdag 24 maart 2012 17:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
Een gezond persoon heeft geen pilletjes nodig om af te vallen, enkel een gezond verstand.
Aan de kust was het gewoon fris.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 21:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Als kort-kort vandaag nog niet kon.. Thermometer stond op 21 graden hier.
Erg mooi inderdaad, maar die Infinito is dan weer geen damesmodel. Bovendien is een Bianchi kwa geometrie volgens mij wel behoorlijk verschillend van een Trek?quote:
Pannenkoeken genoeg, maar ik kom over het algemeen maar weinig renners in profpakjes tegen. De meesten rijden in pakjes van de grootste speciaalzaak hier inde buurt, of in clubtenue. Enige die ik altijd in profpakje tegenkom is een oud prof, die te zuinig is om zijn oude rabopakjes weg te doen.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 20:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Allemaal weer van die pannenkoeken in kort-kort met prof pakje aan op de weg. Hele winter en voorjaar heb ik ze niet gezien. Ik haat ze.
Bianchi is klein/krap opgezet volgens de fietsenmaker. Wat aggresiever/sportiever/sneller zegmaar.quote:Op zondag 25 maart 2012 08:23 schreef cafca het volgende:
[..]
Erg mooi inderdaad, maar die Infinito is dan weer geen damesmodel. Bovendien is een Bianchi kwa geometrie volgens mij wel behoorlijk verschillend van een Trek?
Voor zover ik weet zijn die amerkaanse fietsen in verhouding vaak iets langer.
Ik zou mijn oud profpakjes ook niet wegsmijten. Zonde van 't geld.quote:Op zondag 25 maart 2012 08:31 schreef cafca het volgende:
[..]
Pannenkoeken genoeg, maar ik kom over het algemeen maar weinig renners in profpakjes tegen. De meesten rijden in pakjes van de grootste speciaalzaak hier inde buurt, of in clubtenue. Enige die ik altijd in profpakje tegenkom is een oud prof, die te zuinig is om zijn oude rabopakjes weg te doen.
Bovendien: waarom zou je medewielerliefhebbers haten?
Of het sneller/ beter zit hangt er helemaal vanaf of de geometrie bij je past. De meeste FM's prijzen gewoon hun voorraad aanquote:Op zondag 25 maart 2012 08:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bianchi is klein/krap opgezet volgens de fietsenmaker. Wat aggresiever/sportiever/sneller zegmaar.
Die niet, is wel een goeie. En nu wil ik niet pochen met mijn wielerkennis, maar ik ken mede door al dat gezeik over merken, maatjes, standje hoger, lager, 69 enzovoorts toch wel meer dan de gemiddelde fietser. Dus dan heeft zo'n fietsenmaker er ook wat meer moeite mee om je "af te zetten"quote:Op zondag 25 maart 2012 08:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
Of het sneller/ beter zit hangt er helemaal vanaf of de geometrie bij je past. De meeste FM's prijzen gewoon hun voorraad aan
Je hebt idd uitzonderingen. Zelf uitzoeken, inlezen etc is idd het beste om te weten waarom iets goed /slecht is voor jou. Dan voorkom je ook "af zet praatjes"quote:Op zondag 25 maart 2012 08:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die niet, is wel een goeie. En nu wil ik niet pochen met mijn wielerkennis, maar ik ken mede door al dat gezeik over merken, maatjes, standje hoger, lager, 69 enzovoorts toch wel meer dan de gemiddelde fietser. Dus dan heeft zo'n fietsenmaker er ook wat meer moeite mee om je "af te zetten"
post eens wat plaatjes , kiezen wij wel een kleurtje voor je uitquote:Op zaterdag 24 maart 2012 21:36 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb jullie advies nodig. Ik ben eens aan het kijken voor een nieuwe fiets maar ik kan niet kiezen. Ik rijd nu Trek en daar ben ik erg blij mee maar Trek heeft nu geen mooie kleuren.
Ik kijk oa naar
Bianchi Infinito
Cannondale SuperSix
Pinarello FP2 of Quattro
BMC
De Trek die ik nu rijd is een dames model ik ben er erg tevreden mee maar het is echt tijd voor iets nieuws.
Idd. Ik scheld ze dan meestal ook uit voor stel veenlijkenquote:Op zondag 25 maart 2012 09:03 schreef JohnDDD het volgende:
Kutbejaarden, ik rijd ze meestal zo de weg af. Gewoon zonder bellen op een millimetertje erlangs....
QFT.quote:Op zondag 25 maart 2012 09:17 schreef Tommeke het volgende:
Ik zou voor Cannondale of BMC gaan. Gewoon omdat die Italiaanse fietsen kermisdingen zijn.
Jij wil zeker zo'n strakke fiets zodat tenminste niet alles rond is aan je voorkomenquote:Op zondag 25 maart 2012 11:12 schreef kaasplankje het volgende:
Daar heb jij zeker een spiegeltje voor nodig?
Ik ben vrijdag nog in kort/kort gegaan maar er stond 22 graden op mijn Garminquote:Op zaterdag 24 maart 2012 20:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik weet het gewoon niet ik twijfel heel erg. Gisteren vertelde iemand mij dat de frames van Bianchi slapper zijn dan Trek of Cannondale. Nu heb ik gisteren na lang zoeken toch weer een Trek gezien in wat mooiere kleuren maar dan moeten ze die dan weer wel in mijn maat hebben.. zucht.quote:Op zondag 25 maart 2012 08:23 schreef cafca het volgende:
[..]
Erg mooi inderdaad, maar die Infinito is dan weer geen damesmodel. Bovendien is een Bianchi kwa geometrie volgens mij wel behoorlijk verschillend van een Trek?
Voor zover ik weet zijn die amerkaanse fietsen in verhouding vaak iets langer.
Ik wil iets met blauw of dat turquoisequote:Op zondag 25 maart 2012 09:14 schreef dop het volgende:
[..]
post eens wat plaatjes , kiezen wij wel een kleurtje voor je uit
ik zou zelf bianchi en Pinarello van deze shortlist afhalen, maar kwestie van smaak.
al die karretjes kun je prima mee fietsen natuurlijk
denk dat ik bij de cannondale zou uitkomen
Cannondale hebben ze niet in de kleuren die ik wil hebben ik wilde het liquidgas model maar ze doen niet aan losse frames en is met 105 groep ik wil Ultegraquote:Op zondag 25 maart 2012 09:17 schreef Tommeke het volgende:
Ik zou voor Cannondale of BMC gaan. Gewoon omdat die Italiaanse fietsen kermisdingen zijn.
Neehoor zonde zou dat zijn, ik maak fietsen alleen maar stuk.quote:Op zondag 25 maart 2012 11:15 schreef JohnDDD het volgende:
Jij wil zeker zo'n strakke fiets zodat tenminste niet alles rond is aan je voorkomen
Bedoel je Ravels bij Arendonk? Kom je daar ook langs?quote:Op zondag 25 maart 2012 11:13 schreef ultra_ivo het volgende:
Gisteren de 300 voorgereden. Het is me gelukt om nog zo'n 45-50km aan gewone wegen te vervangen door Ravels. De route is nog mooier geworden (en wat minder zwaar).
Ik heb er zin in Ivoquote:Op zondag 25 maart 2012 11:13 schreef ultra_ivo het volgende:
Gisteren de 300 voorgereden. Het is me gelukt om nog zo'n 45-50km aan gewone wegen te vervangen door Ravels. De route is nog mooier geworden (en wat minder zwaar).
Ik rijd ze nooit dood, ik bezorg ze een hartaanval van de schrik, dat is wat anders.quote:Op zondag 25 maart 2012 12:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Neehoor zonde zou dat zijn, ik maak fietsen alleen maar stuk.![]()
Moest jij geen bejaarden gaan doodrijden?
Als je dat nu bij een bodybuilder deed zou ik respect voor je hebben.quote:Op zondag 25 maart 2012 12:34 schreef JohnDDD het volgende:
Ik rijd ze nooit dood, ik bezorg ze een hartaanval van de schrik, dat is wat anders.
Bij 22 kan dat zeker wel. Bij ons komt het kwik nog niet boven de 17. De wind maakt het frisser.quote:Op zondag 25 maart 2012 11:51 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik ben vrijdag nog in kort/kort gegaan maar er stond 22 graden op mijn Garminvandaag denk ik met hele beenstukken of met 3kwarts.
Gemiddeldes zijn stoer!quote:Op zondag 25 maart 2012 14:19 schreef Littlecreep het volgende:
Poe, 60 km gereden met twee keer van Brienenoord en fikse wind tegen terug. Mooi gemiddelde gehaald van 28.1. Volgende week lekker rondje Vlaanderen rijden
Alleen als ze de moeite waard zijn om te vermeldenquote:
Voordat je de kleur uitzoekt moet je eerst weten of het frame past. Geometrieen vergelijken! Een Supersix is behoorlijk lang. Welk frame heb je nu? Ik heb een Excel waarin je twee of meer frames precies kunt vergelijken met alle relevante parameters. Input: zadelhoogte <> setback, stack, reach, hoeken zitbuis/balhoofdbuis, spacers, stuurpenlengte, -hoek en -stack. Je kunt dan nagaan hoeveel spacers je nodig hebt en welke stuurpen e.d. om precies dezelfde zitlengte en drop te hebben.quote:Op zondag 25 maart 2012 11:53 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik weet het gewoon niet ik twijfel heel erg. Gisteren vertelde iemand mij dat de frames van Bianchi slapper zijn dan Trek of Cannondale. Nu heb ik gisteren na lang zoeken toch weer een Trek gezien in wat mooiere kleuren maar dan moeten ze die dan weer wel in mijn maat hebben.. zucht.
Gelukkig maar met mij ook op het moment net lekker gereden.quote:Op zondag 25 maart 2012 13:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bij 22 kan dat zeker wel. Bij ons komt het kwik nog niet boven de 17. De wind maakt het frisser.
Deze week 15uren getraind. Gaat erg goed momenteel.
Mooi zo, op de weg terug dus!quote:Op zondag 25 maart 2012 15:30 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Gelukkig maar met mij ook op het moment net lekker gereden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Precies 75km op de teller, a 28+ gemiddeld zonder echt diep te hoeven gaan. Langzaam begint het weer op fietsen te lijken. Wel te weinig gedronken (net aan een bidon), daardoor toch nog pijn in mijn poten aan het eind.
Oh ja, en Strava is er weer na 800m mee gekapt."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
Middelstum? En die ploeg was zeker Friesche Leeuw in lichtblauw/oranjequote:Op zondag 25 maart 2012 16:17 schreef Tommeke het volgende:
Vandaag de eerste echte koers van het jaar gehad. We hadden een aardige ploeg aan de start staan en waren steeds attent. In het begin voelde ik me redelijk maar heb me rustig gehouden. Een paar keer iemand teruggereden en meegesprongen.
Halfkoers voelde ik me slecht en dacht ik aan opgeven. Een paar keer bijna gelost en terug moeten harken. Vlak voor de laatste ronde sprong iemand van een ploeg met 15 man aan de start weg dus ik er eerst achteraan om m terug te rijden. We hadden een gaatje dus ben meteen hard doorgegaan. Die vent was helaas minder sterk, maar tot de laatste km dachten we dat we zouden winnen. Helaas werd er in het peloton hard doorgereden (oa. door die vent z'n ploeggenoten, stomkoppen). 300 meter voor de streep werden we teruggepakt. Gelukkig werden twee ploeggenoten van me 2e en 3e en hadden die stomkoppen niemand op het podium.
Toch lekker gereden
Dat is wel handig. Ik rijd nu een Trek Madone 4.5 WSD dus een ladiesbike.quote:Op zondag 25 maart 2012 15:27 schreef eentwee het volgende:
[..]
Voordat je de kleur uitzoekt moet je eerst weten of het frame past. Geometrieen vergelijken! Een Supersix is behoorlijk lang. Welk frame heb je nu? Ik heb een Excel waarin je twee of meer frames precies kunt vergelijken met alle relevante parameters. Input: zadelhoogte <> setback, stack, reach, hoeken zitbuis/balhoofdbuis, spacers, stuurpenlengte, -hoek en -stack. Je kunt dan nagaan hoeveel spacers je nodig hebt en welke stuurpen e.d. om precies dezelfde zitlengte en drop te hebben.
Gisteren 1100 hoogtemeters, heerlijk weertje
Op je duim geslagen?quote:Op zondag 25 maart 2012 19:37 schreef Oksel het volgende:
Ik heb vandaag niet gefietstWel geklust in & om het huis. En mij daarbij 2x verdomde pijn gedaan.
Nee, de Ravel 163 http://www.gouvy.eu/ravel/index.html en een deel van de Ravel 126quote:Op zondag 25 maart 2012 12:20 schreef cafca het volgende:
[..]
Bedoel je Ravels bij Arendonk? Kom je daar ook langs?
Klopt. Ik loop ook altijd met kniebeschermers rond!quote:Op zondag 25 maart 2012 19:49 schreef Oksel het volgende:
Jij hebt zeker ook zo'n kamer waar alles afgedekt is met schuimrubber?
Raar is dat ja. Als je zo'n supersix 105 besteld en de onderdelen voor de helft op de marktplaats zet heb je een goedkoper frame dan gewoon los bestellenquote:Op zondag 25 maart 2012 12:07 schreef kaasplankje het volgende:
Cannondale levert wel losse framesets maar die zijn heel duur. Ik rijd met Campagnolo maar ik ga echt geen 2000.- voor een frame neerleggen. Complete fietsen zijn dan met Shimano of Sram geloof ik, wat moet je daar nu mee zeg.![]()
Ah, ik vond het al een beetje uit de richtingquote:Op zondag 25 maart 2012 19:53 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Nee, de Ravel 163 http://www.gouvy.eu/ravel/index.html en een deel van de Ravel 126
haha lekker, lekkere ploeggenoten heeft die gastquote:Op zondag 25 maart 2012 16:17 schreef Tommeke het volgende:
Vandaag de eerste echte koers van het jaar gehad. We hadden een aardige ploeg aan de start staan en waren steeds attent. In het begin voelde ik me redelijk maar heb me rustig gehouden. Een paar keer iemand teruggereden en meegesprongen.
Halfkoers voelde ik me slecht en dacht ik aan opgeven. Een paar keer bijna gelost en terug moeten harken. Vlak voor de laatste ronde sprong iemand van een ploeg met 15 man aan de start weg dus ik er eerst achteraan om m terug te rijden. We hadden een gaatje dus ben meteen hard doorgegaan. Die vent was helaas minder sterk, maar tot de laatste km dachten we dat we zouden winnen. Helaas werd er in het peloton hard doorgereden (oa. door die vent z'n ploeggenoten, stomkoppen). 300 meter voor de streep werden we teruggepakt. Gelukkig werden twee ploeggenoten van me 2e en 3e en hadden die stomkoppen niemand op het podium.
Toch lekker gereden
Ik was al bang dat een ravel iets met gravel te maken hadquote:Op zondag 25 maart 2012 19:53 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Nee, de Ravel 163 http://www.gouvy.eu/ravel/index.html en een deel van de Ravel 126
Dat kan idd echt niet! Italiaanseweg is echt de mooiste beklimming uit de regio.quote:Op maandag 26 maart 2012 09:08 schreef Gripper het volgende:
[..]
Fietsen was tam dit weekend, alleen een toertochtje in wageningen zaterdag. In het kort: niet leuk, we kregen dit keer 10% minder km's dan de afstand die we kozen, da's een doodzonde. het moet altijd 10% gratis zijn! En waarom de italiaanseweg niet meepakken als je een toertocht rondom Wageningen en Oosterbeek doet? Heen en terug via dezelfde weg, geen bevoorrading, etc. Matig dus.
Mijn fietsmaatje en ik deden zelfs de korte afstand, de 70 km, omdat we allebei nog klusjes thuis te doen hadden op zaterdag. Wij kwamen terug met 63 op de teller. Rij je door het binnenveld op het eind, met Wageningen al in zicht, dus ik dacht: we pakken vast nog even 1x de Grebbeberg om aan de 70 te komen. Ook al niet.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:26 schreef eentwee het volgende:
Heb dezelfde tocht gereden als Grippert & the_critic. Vorig jaar was-ie ook maar 110km, je zou zeggen dat de organisatie dan gewoon een ander lusje verzint om in elk geval de 115 te halen, maar ik vrees dat de route vantevoren naar alle gemeentes moet ivm vergunningen en dat er dan niks meer gewijzigd kan worden. Vond deze afstand ook te weinig voor dit mooie weer dus heb er nog een lusje Posbank aangeplakt om op 132km uit te komen. Ze hadden inderdaad beter op de heenweg de Italiaanseweg kunnen doen en terug de Holleweg ofzo. Maar de Boersberg is ook best een steil ding nog, alleen wel een stuk korter. Bevoorrading krijg je vrijwel nooit bij deze tochten, of het nu tcw is of dtc, ede, axa, cbfb... Hoe anders in de winter, dan gaan de vrijwilligers staan blauwbekken in het bos met bouillon, koek, krentenbollen en fruit
Ravels zijn meestal geasfalteerde spoorlijnen. De uitzondering is de Ravel van Luik richting Aken, die is grotendeels van Gravel. Als het een week of 2 droog geweest is ook te doen op de racefiets. Bij af en toe nattig weer vanaf 28mm, bij zompig weer alleen voor de ATB.quote:Op maandag 26 maart 2012 09:08 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik was al bang dat een ravel iets met gravel te maken had![]()
Maar t is dus zo'n oude geasfalteerde spoorlijn? Dat vond ik tijdens de 200 vorige week echt een superlekker stuk, mooi asfalt en lekker rustige weggetjes!
Ja da's niet best, je hebt wel de leuke stukken gemist zo. Ik kwam aan 1100hoogtemeters.quote:Op maandag 26 maart 2012 11:37 schreef Gripper het volgende:
[..]
Mijn fietsmaatje en ik deden zelfs de korte afstand, de 70 km, omdat we allebei nog klusjes thuis te doen hadden op zaterdag. Wij kwamen terug met 63 op de teller. Rij je door het binnenveld op het eind, met Wageningen al in zicht, dus ik dacht: we pakken vast nog even 1x de Grebbeberg om aan de 70 te komen. Ook al niet.
Nou kan het natuurlijk eraan liggen dat we hard doorgereden hebben en alleen maar binnenbochten genomen, maar toch: t is te weinig. Alleen de boersberg en holleweg als beklimmingen is gewoon een beetje karig.
Ja ik heb nu een mooie Trek gezien: http://www.12gotrading.nl(...)ct_h2_racefiets_2011quote:Op zondag 25 maart 2012 19:58 schreef Tommeke het volgende:
Klinkt mooi Ivo!
CyclingGirl! Je moet Trek blijven rijden hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |