Had je het niet warm?quote:Op donderdag 22 maart 2012 18:01 schreef Patroon het volgende:
Vandaag weer heerlijk vrij om 3uren van de zon te genieten!
[ afbeelding ]
Nope, was perfect, niet te warm niet te koud. Wind was nog wel fris.quote:
Het was hier vandaag ruim boven de 19 graden, dus ik zou dan gewoon kort/kort gaan.. Maargoed, als jij je hier prettig bij voelt moet je dat vooral doenquote:Op donderdag 22 maart 2012 18:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nope, was perfect, niet te warm niet te koud. Wind was nog wel fris.
Sowieso gaat mijn langebroek/beenstukken pas uit als het kwik richting de 20 graden gaat.
Goed bezig Fred!quote:Op donderdag 22 maart 2012 18:45 schreef Freddeh het volgende:
Zo... Dat was lekkerNu douchen en de boel opruimen en inpakken in Dordrecht, morgen naar huis
In Friesland was het 15 graden, vandaar.quote:Op donderdag 22 maart 2012 18:44 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Het was hier vandaag ruim boven de 19 graden, dus ik zou dan gewoon kort/kort gaan.. Maargoed, als jij je hier prettig bij voelt moet je dat vooral doen
Ah oke, ja dan kan kort/kort nog wel frisjes zijnquote:Op donderdag 22 maart 2012 18:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
In Friesland was het 15 graden, vandaar.
En mijn vriendin was mee die haar 2e ritje van het jaar deed (70km) dus was rustig aan peddelen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 18:59 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ah oke, ja dan kan kort/kort nog wel frisjes zijn
Daarom moet je ook lekker dat haar op je benen laten staan. Het is te koud daarboven om met van die gladde benen rond te toerenquote:Op donderdag 22 maart 2012 18:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
In Friesland was het 15 graden, vandaar.
Zwart? Dan kan ie misschien met de sportauto van een vriend van me mee de cabine inquote:Op donderdag 22 maart 2012 21:10 schreef kaasplankje het volgende:
Nee, only in ze imagination. Mijn oude stalen Gazelle Démax. Als 3x overgelakt en wederom afgeragd na 14 jaar bezit.
Ik denk er serieus over om ze een 4e keer te laten spuiten.![]()
Ja, dat was het plan!quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:20 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Zwart? Dan kan ie misschien met de sportauto van een vriend van me mee de cabine in
Ghehquote:
Welke en waar?quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:07 schreef Blik het volgende:
2 paar overschoenen en 2 paar sokken (laatste zodat ik geen verzendkosten hoefde te betalen...) voor 51 euro gekocht. Toch handig van die aanbiedingen
Ik vind het nog veel meer humor om bij het passeren de voorste van de groep een zwiepert aan z'n stuur te geven en dan het geluid van schurend metaal over het fietspad te beluisteren.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
InderdaadFietsende scholieren in groep ook leuk.
Wat is het nog kort geleden dat ik in zo'n groep fietste en probeerde tegemoetkomende wielrenners de berm in te dwingen
Ik denk dat een full TITANIUM beter is, lichter, meer duurzaam en veel comfortabeler dan een stalen frame.quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:06 schreef kaasplankje het volgende:
En staal is het beste frame materiaal voor wielrenners der lage landen ooit. Ik ben vandaag opnieuw verliefd geworden op mijn oude koersfiets.
quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:10 schreef kaasplankje het volgende:
Nee, only in ze imagination. Mijn oude stalen Gazelle Démax. Als 3x overgelakt en wederom afgeragd na 14 jaar bezit.
Ik denk er serieus over om ze een 4e keer te laten spuiten.![]()
Bike2build, als je daar al eerder iets besteld hebt kreeg je een kortingsbon van 50% voor winterspullen. 2 paar sokken van BBB (zoals gezegd, om 7,50 bezorgkosten uit te sparen), en Craft en Castelli overschoenenquote:
Erg mooie wielen inderdaad! Foto's van wielsetje kaas?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 10:34 schreef Tommeke het volgende:
Lijkt me qua rij-eigenschappen wel een fijn setje! Een vriend van me heeft Ambrosio Nemesis velgen met Record-naven. Van die uberlage Parijs-Roubaix velgen. Supermooi!
Niet verkeerd bedoelt maar ik denk dat je meer lange duurtrainingen moet maken met een lage hartslag (optimale vetverbranding). Als je te hard fietst verbrand je lichaam geen vetten (trage energie leveranciers).quote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:12 schreef Oksel het volgende:
Ik ga zo ff rondje Holterberg doen. Ik blijf godverdomme vet, kutzooi.
Inclusief behaarde poten, want ik ben sowieso te vatsig om soignee te zijn.
Dat ziet een stuk beter uit dan die lightweights in combinatie met de slanke buizen. Heb je al eens naar de Rigida Chrina velgen gekeken?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 10:14 schreef kaasplankje het volgende:
Nee, ik heb handgespaakte wielen in die fiets met halfhoge Ambrosio velgen, platte zwarte sapim spaken radiaal aan 3 kanten en Record naven. Die Ambrosio velgen koop ik niet meer want daar zit zo'n slijtgroef in en daar slijten je remblokjes in en dat remt niet goed meer.
Durf je niet alleen de weg op?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:46 schreef Oksel het volgende:
Ja, maar dan duurt 't fietsen zolang en kan ik niet meer met 't normale groepje mee, maar moet ik met de oude mannen mee.
OK, dan blijf je toch gewoon 2 avonden in de week jezelf helemaal kapot knallen met de snelle jongens, kun je elke keer opscheppen dat je weer belachelijk hard gereden hebt, maar voer je nooit nuttige trainingsarbeid uitquote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:46 schreef Oksel het volgende:
Ja, maar dan duurt 't fietsen zolang en kan ik niet meer met 't normale groepje mee, maar moet ik met de oude mannen mee.
Dan blijf je toch lekker vet!?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:46 schreef Oksel het volgende:
Is wel een stuk leuker. En ik kan steeds beter meekomen. En rij veel uit de wind (net als iedereen, je doet 'slechts 10% tot max 30% kopwerk), dus het grootste gedeelte van de tijd fiets je gewoon in 'oranje'. Kortom; dat trainen is echt niet voor niets.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 13:14 schreef Gripper het volgende:
[..]
OK, dan blijf je toch gewoon 2 avonden in de week jezelf helemaal kapot knallen met de snelle jongens, kun je elke keer opscheppen dat je weer belachelijk hard gereden hebt, maar voer je nooit nuttige trainingsarbeid uit
Ja, meer spieren maar nog net zoveel vet.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 13:21 schreef Oksel het volgende:
[..]
Is wel een stuk leuker. En ik kan steeds beter meekomen. En rij veel uit de wind (net als iedereen, je doet 'slechts 10% tot max 30% kopwerk), dus het grootste gedeelte van de tijd fiets je gewoon in 'oranje'. Kortom; dat trainen is echt niet voor niets.
Meer spier = meer verbranding tijdens 'normale' momenten.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 13:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, meer spieren maar nog net zoveel vet.
Is ook gewoon het leukste natuurlijkquote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:29 schreef kanovinnie het volgende:
Je moet elke keer als je gaat sporten niet maximaal knallen. Iets wat ik trouwens ook altijd doe.
Ook al naar de Bryton Rider gekeken?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:44 schreef Narcotical het volgende:
Weet iemand toevallig waar je een Edge 500 zo goedkoop mogelijk kan krijgen? Uiteraard met hartslagband etc
Ik heb eigenlijk geen behoefte aan full map navigatie. Ik wil gewoon van te voren een route uittekenen om die na te kunnen rijdenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ook al naar de Bryton Rider gekeken?Zit qua prijsniveau ongeveer gelijk aan de Edge 500 maar is qua navigatie gelijk aan de Edge 800.
Dat is ook mijn probleem mss toch maar eens hardlopen op 8km per uur en fietsen op 27 ipv 11 en 30. Misschien dat ik dan ook beter herstel.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:29 schreef kanovinnie het volgende:
Je moet elke keer als je gaat sporten niet maximaal knallen. Iets wat ik trouwens ook altijd doe.
Daar zijn die bryton rider en edge 800 nog steeds veel beter geschikt voor hoor..quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:10 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk geen behoefte aan full map navigatie. Ik wil gewoon van te voren een route uittekenen om die na te kunnen rijden
Neem dan de Rider 50. Maar die ie even groot/klein dan de edge 800quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:27 schreef Narcotical het volgende:
Ik vind de Edge 800 sowieso te duur en te groot..
Even snel gekeken en ga even de Rider 35 en Edge 500 met elkaar vergelijken denk ik
Fietsen in oranje is ook te hard. Je moet in groen rijden met de handjes op het stuur en licht verzet.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 13:21 schreef Oksel het volgende:
[..]
Is wel een stuk leuker. En ik kan steeds beter meekomen. En rij veel uit de wind (net als iedereen, je doet 'slechts 10% tot max 30% kopwerk), dus het grootste gedeelte van de tijd fiets je gewoon in 'oranje'. Kortom; dat trainen is echt niet voor niets.
Gem zegt niets, gaat om de hartslagzone..quote:Op vrijdag 23 maart 2012 18:27 schreef Oksel het volgende:
Nou, jullie je zin. 100km gefietst, 27,9km/h gemiddeld. Zeikerts.
Zegt niks. Hartslagen en cadansen willen we weten!quote:Op vrijdag 23 maart 2012 18:27 schreef Oksel het volgende:
Kan je me eens uitleggen waarom jij in dat geval de Rider 50 zou nemen en niet de 35? Wellicht kan je me overtuigenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Neem dan de Rider 50. Maar die ie even groot/klein dan de edge 800
Je doet het voor jezelf, jij wil toch van je pens af? Goed gedaan. Koop eens goedkoop een simpele hartslag meter. Heb je veel aan.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 18:27 schreef Oksel het volgende:
Moet je zelf maar ff vergelijken. Maar weet wel dat een route fietsen met zo'n lijntje als edge 500 geen doen is.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 19:07 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Kan je me eens uitleggen waarom jij in dat geval de Rider 50 zou nemen en niet de 35? Wellicht kan je me overtuigen
Corsica is echt heel mooi en... Volgend jaar de startplaats van de tour met 3 etappe's! Kun je alvast op verkenning uitgaanquote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:08 schreef JohnDDD het volgende:
zit te denken om mee te doen aan de ronde van noord-holland op 21 april; en dan de 160 vanaf oostzaan. geloof niet dat ik ooit een 160 heb gedaan, 150 is het maximum en dan moet ik ook nog naar oostzaan (vanaf amsterdam-oost) en terug... mwah, zou het wel moeten redden, op zich. denk wel dat ik dan van de fiets afglibber als ik terug ben als een soort drilpudding, maar ach, niet slecht om je grenzen te verleggen, hopen dat het mooi weer is.
weekje daarna wil ik 10 dagen fietsen op Corsica, schijnt fantastisch te zijn plus een gaaf hooggebergte...
heb trouwens een irritant probleem met mn kilometerteller (Cateye), hij is uitgevallen en ik krijg het batterijdingetje met geen mogelijkheid open!!!
Ga ik ook echt wel doen, wees niet bangquote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Moet je zelf maar ff vergelijken. Maar weet wel dat een route fietsen met zo'n lijntje als edge 500 geen doen is.
Wist ik niet! Wel jammer dat ze zo te zien niet meteen het hooggebergte ingaan... was toch mythisch geweest, meteen een klimproloogje ofzo! Maar ja dat lef hebben ze niet in de Tourquote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Corsica is echt heel mooi en... Volgend jaar de startplaats van de tour met 3 etappe's! Kun je alvast op verkenning uitgaan![]()
http://www.letour.fr/2012/TDF/COURSE/us/grand_depart_2013.html
Omdat Bryton al goedkoop is kan je beter de meest uitgebreide nemen. Met Garmin hartslag band en Garmin snelheid en cadansmeter in 1 is de beste combiquote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:41 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ga ik ook echt wel doen, wees niet bang. Maar omdat je het zo resoluut zei dacht ik dat je er een specifieke reden voor had
De sensors van Garmin zijn beter dan die van Bryton?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Omdat Bryton al goedkoop is kan je beter de meest uitgebreide nemen. Met Garmin hartslag band en Garmin snelheid en cadansmeter in 1 is de beste combi
Bij Bryton kan je enkel voor snelheid of cadans kiezen. Niet allebei. Die van Garmin is even duur en dan kan je snelheid en cadans samen doen. Zonder snelheidsmeter doet hij het via gps wat niet nauwkeurig is.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:51 schreef Narcotical het volgende:
[..]
De sensors van Garmin zijn beter dan die van Bryton?
Ah oke, thanksquote:Op vrijdag 23 maart 2012 21:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bij Bryton kan je enkel voor snelheid of cadans kiezen. Niet allebei. Die van Garmin is even duur en dan kan je snelheid en cadans samen doen. Zonder snelheidsmeter doet hij het via gps wat niet nauwkeurig is.
Op forum.fiets.nl loopt een topic met veel info
De horror!quote:Op vrijdag 23 maart 2012 18:27 schreef Oksel het volgende:
Hoeft ook niet. Goed gedaan. Aan je ademhalingsfrequentie kan je net zo goed intensiteit aflezen als aan een HF meter.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 18:44 schreef Oksel het volgende:
Ik was nooit buiten adem, kon altijd gewoon rustig, relaxed ademen. Geen idee van hartslag etc.
Nee, die ken ik niet.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:47 schreef ultra_ivo het volgende:
Dat ziet een stuk beter uit dan die lightweights in combinatie met de slanke buizen. Heb je al eens naar de Rigida Chrina velgen gekeken?
Precies wat ik zei. Gewoon regelmatig alleen een goede duurtraining maken met de handjes ontspannen op het stuur. En alleen omdat je dan niet gek wordt gemaakt door anderen en het weer uitdraait op een wedstrijd.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Goed gedaan. Aan je ademhalingsfrequentie kan je net zo goed intensiteit aflezen als aan een HF meter.
Misschien ga je beter in je eentje 3x per maand een lange training doen van 5-6 uur met deze lage intensiteit.
Uiteraard kan je met 3-4 uur beginnen met jou huidige niveau. Als je eens een stukje tegenwind hebt of een klimmetje is het helemaal niet erg om even flink te gaan hijgen.
Vooral dat rustig fietsen heeft geholpen. Veel wielrenners maken de denkfout, 'als ik hard fiets train ik goed' 'hoe harder ik fiets hoe meer ik afval'.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:16 schreef JohnDDD het volgende:
ik ben wel met wielrennen 10 kilo afgevallen; ging regelmatig 4-6 uur fietsen, altijd goed veel koolhydraten eten en nooit mezelf tot het uiterste gedreven.
nog een tip voor de afvallers: vermijd vooral brood en neem chromiumpilletjes. een mineraal waardoor je bloedsuiker stabieler wordt. bij mij heeft dat fantastisch geholpen. vermijden van brood heeft vooral te maken met de hoge Glucose-index van brood; het wordt snel opgenomen en leidt ook snel weer tot honger.
Ik zou zeggen vermijd gewoon eens een maandje brood, eet alleen nog bruine rijst met groenten (zoveel als je wilt), fiets erbij en neem één pilletje chromium per dag, volgens mij val je echt kilo's af...
Beginnen met rustig fietsen, licht verzet, opbouwen van 1 naar 4+uren. Normale ademhaling, je moet nog gewoon een gesprek kunnen voeren.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:25 schreef b4kl4p het volgende:
Ik snap er allemaal geen bal van maar heb dus een oude racefiets gekregen en wil aan mijn conditie werken en wat van mijn pens(je) af. Hoe vaak en lang moet ik dan fietsen om effectief te fietsen?
Ok ga ik proberen, gewoon easy beginnen dus.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Beginnen met rustig fietsen, licht verzet, opbouwen van 1 naar 4+uren. Normale ademhaling, je moet nog gewoon een gesprek kunnen voeren.
Juist. Later ga je merken dat je steeds sneller kunt fietsen met dezelfde inspanning.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:43 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ok ga ik proberen, gewoon easy beginnen dus.
Ah dat klinkt goed, ik heb een tijdje hard gelopen maar dat was me allemaal een beetje te hardcore (mijn conditie is best slecht voor duursporten) dus als ik dat wat relaxeter kan rekken en ook nog eens kan genieten van de omgeving vind ik het allemaal mooi. Morgenvroeg maar eens proberen, ik heb ook geen fietskleren.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Juist. Later ga je merken dat je steeds sneller kunt fietsen met dezelfde inspanning.
Nee, dan op zijn minst een trainingsbroek met een elastiekje om je pijp,haha. Fiets ff langs een fietsenwinkel om wat fatsoenlijks te kopen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:49 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ah dat klinkt goed, ik heb een tijdje hard gelopen maar dat was me allemaal een beetje te hardcore (mijn conditie is best slecht voor duursporten) dus als ik dat wat relaxeter kan rekken en ook nog eens kan genieten van de omgeving vind ik het allemaal mooi. Morgenvroeg maar eens proberen, ik heb ook geen fietskleren.
Kan een spijkerbroek en een tshirtje gewoon?
De Open Pro is ook heel goed. Maar een band moet er niet te soepel omgaan, dan gaat ie er ook te soepel weer af als 't niet moet.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee, die ken ik niet.
Wel heb ik goede ervaringen met Mavic open pro. Echt een ideale velg qua sterkte, gewicht, stijfheid, comfort, prijs en remeigenschappen. Altijd soepel de band er om ook.
Je kan met mij+groep meefietsen, maar dan moet je er wel van houden om met een groep debielen mee te fietsenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:08 schreef JohnDDD het volgende:
zit te denken om mee te doen aan de ronde van noord-holland op 21 april; en dan de 160 vanaf oostzaan. geloof niet dat ik ooit een 160 heb gedaan, 150 is het maximum en dan moet ik ook nog naar oostzaan (vanaf amsterdam-oost) en terug... mwah, zou het wel moeten redden, op zich. denk wel dat ik dan van de fiets afglibber als ik terug ben als een soort drilpudding, maar ach, niet slecht om je grenzen te verleggen, hopen dat het mooi weer is.
weekje daarna wil ik 10 dagen fietsen op Corsica, schijnt fantastisch te zijn plus een gaaf hooggebergte...
heb trouwens een irritant probleem met mn kilometerteller (Cateye), hij is uitgevallen en ik krijg het batterijdingetje met geen mogelijkheid open!!!
Ik ben wel een beetje opzoek naar eten wat ik overdag kan eten. Ik kan in het weekend prima af met 3 keer eten op een dag af, maar ik heb er zo'n hekel aan om op kantoor te zitten terwijl ik honger heb. Dus de banenen, koeken enzovoort vliegen er doorheenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:16 schreef JohnDDD het volgende:
ik ben wel met wielrennen 10 kilo afgevallen; ging regelmatig 4-6 uur fietsen, altijd goed veel koolhydraten eten en nooit mezelf tot het uiterste gedreven.
nog een tip voor de afvallers: vermijd vooral brood en neem chromiumpilletjes. een mineraal waardoor je bloedsuiker stabieler wordt. bij mij heeft dat fantastisch geholpen. vermijden van brood heeft vooral te maken met de hoge Glucose-index van brood; het wordt snel opgenomen en leidt ook snel weer tot honger.
Ik zou zeggen vermijd gewoon eens een maandje brood, eet alleen nog bruine rijst met groenten (zoveel als je wilt), fiets erbij en neem één pilletje chromium per dag, volgens mij val je echt kilo's af...
Koop een helm en een bril, een fietsbroek met zeem. Een fietsshirt hoeft niet, maar is wel makkelijk.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:49 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ah dat klinkt goed, ik heb een tijdje hard gelopen maar dat was me allemaal een beetje te hardcore (mijn conditie is best slecht voor duursporten) dus als ik dat wat relaxeter kan rekken en ook nog eens kan genieten van de omgeving vind ik het allemaal mooi. Morgenvroeg maar eens proberen, ik heb ook geen fietskleren.
Kan een spijkerbroek en een tshirtje gewoon?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |