Dan kan je m net zo goed naar de kwikfit brengen als het je toch niks uitmaakt...quote:Op maandag 26 maart 2012 14:33 schreef RemcoVelse het volgende:
ja ik zie het ook niet maar wat maakt het uit welke garage als het maar lid is van de bovag zou ik zeggen.
Om alle garages langs te gaan en te gaan kijken en vergelijken lijkt mij toch echt meer als 1 hele dag van mijn tijd !!
ik boek nu wel gelijk voor volgende week dan kan ik mijn auto vanaf me werk laten ophalen dan is hij terug voor het einde van de dag net op tijd om naar huis te gaan
hahah lekker hoor
... geen idee.quote:Op donderdag 5 april 2012 21:35 schreef Barcaconia het volgende:
Trommelremmen of schijfremmen? Welke auto?
Bij kwikfit repareren ze niet, ze vervangen alleen.quote:Op donderdag 5 april 2012 21:27 schreef skunkasaur het volgende:
Bah, mijn auto is vandaag afgekeurd voor de APK. Code I13, onderdeel reminrichting vertoont lekkage. Wat houdt dit in? Is dat de cilinder? Ik weet, had gelijk even moeten vragen maar haast, teleurstelling en honger hielpen mijn gezonde verstand even niet.
Laten repareren (bij de kwikfit) kost me bijna 180 euro, als het inderdaad de cilinders zijn (de man zei iets over rechts achter, maar ze moeten beide vervangen natuurlijk) is dat iets dat je zelf zou kunnen doen?
Ah... okay. Dat wist ik niet.quote:Op donderdag 5 april 2012 21:57 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Bij kwikfit repareren ze niet, ze vervangen alleen.
Probeer eens bij een bij voor jou of vrienden bekende garage in de buurt?
En, heb je je auto nog terug gekregen?quote:Op maandag 26 maart 2012 11:19 schreef RemcoVelse het volgende:
hi mensen hebben jullie weleens een onderhoud aan jullie auto laten verrichten via : www.serviceright.nl?? zo ja hoor ik graag hoe jullie ervaringen waren ben namelijk van plan
morgen een grote onderhoud in te plannen
so let me know!!
http://winparts.nl/636/re(...)=verkoopprijs%20DESCquote:
5,5 maanden geleden. Helemaal gecheckt en oke. Why?quote:Op maandag 9 april 2012 00:35 schreef 2cv het volgende:
Wanneer heeft 'ie voor het laatst onderhoud gehad ?
In de stad rijdt ie 1/15 en op de snelweg 1/19-20. Hoe hij nu rijdt weet ik niet want ik heb de tank nog niet leeggereden sinds het probleem, ik heb hem laten staan sinds afgelopen week, aangezien het steeds erger te lijkt worden.quote:Op maandag 9 april 2012 11:26 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Ik vind je idee van de choke niet gek, ik gok dat deze auto nog een carburateur heeft maar weet het niet zeker.
Hoe rijdt hij in de stad, en wat verbruikt hij gemiddeld? Ik zou ook eens naar het brandstoffilter kijken en alle ontstekingsdelen nalopen: bougies zoals je zelf al zei, bougiekabels, rotor, verdeelkap.
Een gemiddelde handige Sjaak moet het wel kunnen oplossen. Ik wil best voor je kijken maar weet niet waar je woont
Ik zou naar die laatste gaan en daar m'n auto laten keuren.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:45 schreef skunkasaur het volgende:
Ben ik weer.
Ik heb een nieuwe remcilinder gekocht + olie, het wiel er afgehaald en toen afgehaakt. Alles moest eraf namelijk, ook de remschoenen. Gebrek aan reserve onderdelen en gesloten winkels op zondag hielpen niet.
Nou heb ik een paar garages gebeld en de laatste beweerde dat mijn cilinder waarschijnlijk helemaal niet lek is. De trommel was kurkdroog, de enige olie die te vinden is zit onder het ontluchtingsnippel en dat is nog geeneens een hele druppel. Nou weet ik het niet meer, maar hij moet komende zaterdag apk gekeurd zijn...
Gedaan. Goedgekeurdquote:Op woensdag 11 april 2012 08:33 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik zou naar die laatste gaan en daar m'n auto laten keuren.
Kwikfit is gewoon een baggertent die onwetende mensen opzadelen met allerlei volstrekt overbodige vervangingen om zo geld binnen te harken.
Het enige wat ik me kan bedenken is dat de startmotor al een hele tijd niet goed was en mee bleef draaien toen de motor liep.quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:23 schreef deadly_kiss het volgende:
haha... nee er was helemaal niks te zien te ruiken of te horen.
ten eerste gaat het om een oude auto, dus ALLES onder de motorkap heeft dezelfde kleur... zwart zou nieteens weten waar de startmotor zit...
de auto deed hetzelfde als wanneer ik probeer te starten in D of N (bedenk me net dat ik niet heb gezegt dat het een automaat is, dus aanduwen kon ook niet)
alles doet het, lampjes gaan gewoon branden op dashboard alleen verder deed de auto helemaal NIKS.
dus de blower ging niet aan enzo, en helemaal geen tikje te horen onder de motorkap. echt helemaal niks.
de auto heeft weleens last van een na-brom (zo noem ik het maar) na het uitzetten van de motor... dan geeft ie dus nog een brom onder de motorkap en de auto trilt wat.. maar dit heeft ie altijd al gedaan alleen afgelopen week kwam dit 2x voor.
we hebben de auto in zn P wat heen en weer proberen te schudden in de hoop dat een tandwieltje ofzo (geen idee hoe het heet, maar soms staat dat in een verkeerde stand ook met bijvoorbeeld motor uitzetten en dan doet ie zo'n na-brom en start ie daarna moeilijk) ook op advies van de garage..
maar niks hielp.
het gekke was wel dat de auto afgelopen dagen gewoon lekker reed en starte normaal ect..
wat het ook kan zijn blijkbaar is het contactslot, die doet heel soms weleens moeilijk maar dat was vandaag ook niet het probleem, dus misschien dat die dan helemaal kapot is?
Ik ben uit gegaan van een revisie-exemplaar. Een tweedehandsje zou ik alleen doen als je niet zo veel meer met de auto gaat rijden omdat hij binnen nu en een half jaar weg gaat.quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:30 schreef Mikkie het volgende:
Als het contactslot kapot was, had je niet kunnen doordraaien en waren de lampjes op je dash ook niet gaan branden.
Startmotor hoeft niet meer dan 100 euro te kosten. Voor zo'n oude auto zou ik voor een tweedehandsje van de sloop gaan.
Ik heb uitgelegd waarop hij was afgekeurd, en hij zou het voor me repareren. Hij vertelde me van tevoren nog dat er een vrij groot risico was dat de remleidingen stuk zouden gaan bij het demonteren, als die rot waren. Ik heb hem toestemming gegeven te doen wat er nodig was, mits hij eerst belde voordat er extra kosten bijkwamen. Een paar uurtjes later belde de monteur me dat er niets lekte en dat hij de auto ook gelijk wel af kon melden.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:44 schreef 2cv het volgende:
Heb je zelf gezien of er ergens remolie zit waar dat niet hoort ? Ook garages zien wel eens iets over het hoofd.
Nope. Het kost voor de motor heel weinig moeite om zo'n klein startmotortje aan te drijven en aan gort te draaien.quote:Op vrijdag 13 april 2012 19:53 schreef skunkasaur het volgende:
Als de startmotor mee blijft draaien kom je toch echt maar een klein eindje?
Sja, zou ook nog kunnenquote:Bij een vriend van me was de verbinding tussen het relais en de motor zelf weggerot. Had exact dezelfde probleembeschrijving als deadly_kiss, geen sjoege gaf het ding. Dat hebben we weer gesoldeerd en het autootje reed weer.
Primaquote:Op vrijdag 13 april 2012 19:57 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Ik heb uitgelegd waarop hij was afgekeurd, en hij zou het voor me repareren. Hij vertelde me van tevoren nog dat er een vrij groot risico was dat de remleidingen stuk zouden gaan bij het demonteren, als die rot waren. Ik heb hem toestemming gegeven te doen wat er nodig was, mits hij eerst belde voordat er extra kosten bijkwamen. Een paar uurtjes later belde de monteur me dat er niets lekte en dat hij de auto ook gelijk wel af kon melden.
Is ook geen APK-punt maar wel een beetje slordig.quote:Saillant detail is dat mijn ventilator helemaal niets doet. Draait gewoon niet. Dat had de Kwik-Fit ook over het hoofd gezien....
Prima instelling ! Zo bekijk ik het ook. Alleen monteer ik wel 2e hands onderdelen als ik die onderdelen ooit zelf nieuw eerder gemonteerd heb en er geen redenen zijn om aan te nemen dat het desbetreffende onderdeel kapot is.quote:Op vrijdag 13 april 2012 20:02 schreef deadly_kiss het volgende:
@ Mikkie, het klinkt misschien belachelijk... maar voor een auto koop ik nooit 2e hands spul
Het moet gewoon goed zijn, en garantie dat het weer jaren mee kan.
misschien dom om dit voor een 18 jaar oude auto te doen... maar als ik ga besparen op belangrijke onderdelen omdat de papieren zeggen dat het een ''oude bak'' is, kan ik beter gewoon een andere auto kopen.. en dat ga ik voorlopig niet doen
Dank voor de tip Maar ik denk dat hij gelijk heeft, mijn auto verbruikt koelvloeistof, maar lekt nergens. Dat de fan het dan niet doet is een aannemelijke optie. Maar dat wil ik zelf gaan reparerenquote:Op vrijdag 13 april 2012 20:04 schreef 2cv het volgende:
[..]
Is ook geen APK-punt maar wel een beetje slordig.
Alhoewel ik voor de zekerheid even op wil merken dat de ventilator niet constant draait maar pas als je motor warm genoeg is
Goed alternatief. Revisiespul is wat mij betreft ook gewoon nieuwquote:Op vrijdag 13 april 2012 20:07 schreef Mikkie het volgende:
Maar nieuw spul voor zo'n bak is gewoon geld weggooien. Dat vind ik soms bij mijn auto van tien jaar oud al. Pak dan revisie-onderdelen, dat scheelt alsnog maar het is nagenoeg nieuw.
Je krijgt ook geen waarschuwingslampjes te zien die melden dat je motor te heet word ? Want dan kan het ook de koppakking zijn.quote:Op vrijdag 13 april 2012 20:10 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Dank voor de tip Maar ik denk dat hij gelijk heeft, mijn auto verbruikt koelvloeistof, maar lekt nergens. Dat de fan het dan niet doet is een aannemelijke optie. Maar dat wil ik zelf gaan repareren
Nee, de motor blijft rond de 70-80 graden. Nou heb ik er de laatste tijd ook alleen maar in de kou mee gereden toevalligquote:Op vrijdag 13 april 2012 20:19 schreef 2cv het volgende:
[..]
Goed alternatief. Revisiespul is wat mij betreft ook gewoon nieuw
[..]
Je krijgt ook geen waarschuwingslampjes te zien die melden dat je motor te heet word ? Want dan kan het ook de koppakking zijn.
En vrouwen die eerst zelf onder de motorkap kijken in plaats van 'geemancipeerd' een paar knoopjes van hun bloesje losmaken en de buurman/een voorbijganger geil aankijken tof !
Er is geen rook, zelfs bij een koude start amper. En ik ben naar Zweden op en neer gereden, en een beetje heen en weer toen ik daar was, ik gok totaal zes of zeven liter ingegoten. 6000 km ongeveer, in een maand of zes.quote:Op vrijdag 13 april 2012 20:28 schreef 2cv het volgende:
Dan zou ik toch maar heel voorzichtig in overweging nemen dat je koppakking kapot kan (ik zeg: kan) zijn.
Komt er (veel) witte rook uit de uitlaat ?
En hoeveel koelvloeistof verdwijnt er eigenlijk ?
Daihatsuquote:Op zaterdag 14 april 2012 02:30 schreef Poeke het volgende:
**kuch**
Mijn Dyhatsu staat inmiddels in de garage. Zodra ik iets weet laat ik het jullie weten.
Waarom weggegooid geld?quote:Op vrijdag 13 april 2012 20:07 schreef Mikkie het volgende:
Maar nieuw spul voor zo'n bak is gewoon geld weggooien. Dat vind ik soms bij mijn auto van tien jaar oud al. Pak dan revisie-onderdelen, dat scheelt alsnog maar het is nagenoeg nieuw.
Nee... hoe gaat dat? Motor laten draaien, ventilatie aan op zijn heetst en hardst, voor hoe lang? Gewoon stationair?quote:Op vrijdag 13 april 2012 21:11 schreef 2cv het volgende:
Hmz, sterk. Heb je al eens ontlucht (kachel moet dan op warm z'n heetst staan).
Ok. Nog even checken voor ik het ook daadwerkelijk ga doen: dop van de radiator? Niet van het reservoir? En wanneer zet ik de boel weer af?quote:Op zondag 15 april 2012 08:59 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.google.nl/sear(...)gs_l=mobile-gws-hp.3..0.3937l7965l0l9624l7l7l0l3l3l0l180l439l2j2l4l0.frgbld.
Dus starten, dopje vd radiator af, en kacheltje aan...
Omdat je de prijs betaalt voor een nieuw onderdeel, maar het lang niet meer die tijd mee hoeft te gaan. Revisie is goedkoper en doet geheid het trucje de komende paar jaar ook prima, maar wel tegen minder kosten. Kwaliteit hoeft niet altijd duur te zijn.quote:Op zondag 15 april 2012 00:21 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Waarom weggegooid geld?
Die auto is niet voor niks al 18jaar oud.
Ja er gaan weleens wat dingen stuk, maar dat kan je bij nieuwe(re) auto's ook hebben.
Ik rij er nog vol vertrouwen mee en zolang de kosten niet uit de hand lopen vind ik het prima.
Auto is al ruim 16 jaar in de familie en staat er altijd blinkend bij.. altijd nieuwe onderdelen gebruikt en nergens op bezuinigd.
Ik vind kwaliteit belangrijker dan het bedrag.. meningen verschillen hierin maar dat zal altijd zo blijven
Dat is precies wat ik ook zei :-pquote:Op zondag 15 april 2012 17:44 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Omdat je de prijs betaalt voor een nieuw onderdeel, maar het lang niet meer die tijd mee hoeft te gaan. Revisie is goedkoper en doet geheid het trucje de komende paar jaar ook prima, maar wel tegen minder kosten. Kwaliteit hoeft niet altijd duur te zijn.
Het hangt af van het merk/model/motor. Ik doe het altijd met de motor uit, maar met de verwarming-instelling op z'n heetst. Want de verwarming werkt ook met een radiator. De temperatuur stel je in door de kraan tussen de verwarmingsradiator en het koelsysteem van de motor verder open of dicht te zetten. Als er dan een luchtbel in die verwarmingsradiator zit kan die via die kraan (mits die helemaal open staat) naar de rest van je koelsysteem en via de ontluchtingsnippels en/of de radiateurdop (of de dop van je koelvloeistofreservoir) naar buiten.quote:Op zondag 15 april 2012 07:53 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Nee... hoe gaat dat? Motor laten draaien, ventilatie aan op zijn heetst en hardst, voor hoe lang? Gewoon stationair?
Wel blazen maar niet warm ? Weird. Ik kan het niet verklaren, sorry.quote:Op zondag 15 april 2012 15:06 schreef deadly_kiss het volgende:
Nu het toch over verwarming gaat ect...
ik weet nou niet meer of ik die vraag hier al had gesteld maar voor alsnog:
sinds afgelopen winter doet de blower bij de bestuurderskant het niet meer die op het zijraam blaast.
hij blaast nog wel (en ook even hard als de rest) alleen komt er geen warme lucht meer uit.
ik heb dus de hele winter lopen kutten met een ijskoude linker hand of een beslagen raam als ik hem uit zette
ook heb ik bij de blower openingen onderaan de voorruit het probleem gehad dat de opening precies achter mijn stuur minder goed werkte.. dus elke keer als mn voorruit beslagen was en ik zette de blower aan was alles binnen no-time helder behalve precies dat stukje voor mn gezicht
nu mijn auto toch bij de garage staat, zal ik morgen even bellen of ze hier ook naar kijken of kan ik dit makkelijk zelf repareren?
Je hebt niet toevallig de posts hier gelezen?quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:11 schreef JohnB52 het volgende:
Mn broertje heeft n Seat Ibiza 1,4benzine uit 2001. Probleempje daarmee is dat er kvs verdwijnt. Het systeem is afgeperst, maar geen drukverlies. Hoe kan die dan toch verbruiken? Ik zei nog dat bij warm blok er mss kiertjes ontstaan oid, maar dat kon volgens hem niet. Iemand?
94-hj-zt
Jawel,quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:44 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Je hebt niet toevallig de posts hier gelezen?
Hoe snel 'verdwijnt' die koelvloeistof ? En is er al eens ontlucht ? Al ZOU die Ibiza wellicht zelfontluchtend KUNNEN zijn.quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:11 schreef JohnB52 het volgende:
Mn broertje heeft n Seat Ibiza 1,4benzine uit 2001. Probleempje daarmee is dat er kvs verdwijnt. Het systeem is afgeperst, maar geen drukverlies. Hoe kan die dan toch verbruiken? Ik zei nog dat bij warm blok er mss kiertjes ontstaan oid, maar dat kon volgens hem niet. Iemand?
94-hj-zt
Erg ver gezocht. Ik heb er in elk geval nog nooit van gehoord.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:53 schreef Barcaconia het volgende:
Onder warmte kunnen scheurtjes ontstaan. Metaal zet immers uit als het warm wordt dus eventuele scheurtjes worden groter.
Het is voor het grootste gedeelte hetzelfde principe. Dus anders is relatief.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:10 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Jawel,
Maar elke auto is weer anders...
Volgens hem 1x per maand bijvullen.quote:Op dinsdag 17 april 2012 19:39 schreef 2cv het volgende:
[..]
Hoe snel 'verdwijnt' die koelvloeistof ? En is er al eens ontlucht ? Al ZOU die Ibiza wellicht zelfontluchtend KUNNEN zijn.
Waarom denken ze dat ?quote:Op woensdag 18 april 2012 11:18 schreef deadly_kiss het volgende:
Pff.. nogsteeds me auto niet terug! Het is iig NIET de startmotor.
Rustig afwachten. Het grootste probleem bij en moeizame reparatie is vaak het vinden van het defect. De uiteindelijke oplossing is vaak vrij simpel.quote:Ik ga me nu wel een beetje zorgen maken
Hij is afgeperst , of er n compressietest is gedaan weet ik niet...quote:Op woensdag 18 april 2012 19:39 schreef 2cv het volgende:
Klinkt als lekkage ofzo, niet als slecht ontlucht.
Even voor de zekerheid: is het koelsysteem afgeperst ? Met de kachel op de heetste stand (dus gewoon schuif/knop helemaal in het rode gebied) ? Of is de compressie getest ?
Begin erst mar eens te zeggen over wat voor merk/model/bouwjaar/motor je het hebt.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:22 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Hallo!
Ik heb een vraagje. Als de aandrijfas rechts vervangen is (en keerring ofzo ) en hij moet links eigenlijk ook snel vervangen worden, is het dan normaal dat je aan allebei de kanten nog zo'n tikkend geluid hoort?
Ja das ook vervangen geloof ikquote:Op dinsdag 24 april 2012 19:34 schreef JohnB52 het volgende:
Is dan ook niet je homokineet verrot? Door de kapotte ashoes?
Weet niet precies het gaat niet om mijn eigen auto maar tis een peugeot 206 uit ik gok rond 2000-2002quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:40 schreef 2cv het volgende:
[..]
Begin erst mar eens te zeggen over wat voor merk/model/bouwjaar/motor je het hebt.
Maar het klinkt niet logisch. Ik had ook zoiets en was vergeten om 2 kleine moertjes vast te zetten Dat was met een Citroën BX 19 TGD Break uit 1994 met een 1905cc atmosferische dieselmotor en een handmatig bediende versnellingsbak.
Is dat niet vreselijk onpraktisch tijdens het rijden, als je moet schakelen?quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:40 schreef 2cv het volgende:
[..]
Begin erst mar eens te zeggen over wat voor merk/model/bouwjaar/motor je het hebt.
Maar het klinkt niet logisch. Ik had ook zoiets en was vergeten om 2 kleine moertjes vast te zetten Dat was met een Citroën BX 19 TGD Break uit 1994 met een 1905cc atmosferische dieselmotor en een handmatig bediende versnellingsbak.
quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:18 schreef 2cv het volgende:
Neehoor. Hoe bedien jij je versnellingsbak dan ? Met je oren ?
Ik koop geen oude rotzooi en al helemaal niet van citroen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:49 schreef 2cv het volgende:
Wees blij dat het niet om een DS gaat. Als ik het allemaal goed begrepen heb moet je daarbij de complete versnellingsbak er uit plukken. Er zijn trouwens meer Citroëns met de remschijven aan de versnellingsbak. Dan sta je raar te kijken als je de remschijven zoekt
klopt, maar hij is nog geen 10 jaar en oud.quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:55 schreef 2cv het volgende:
Een auto met versleten remschijven is niet nieuw meer hoor.
nee hoor, dat is niet altijd nodigquote:Op vrijdag 27 april 2012 20:19 schreef 2cv het volgende:
Dat is erg nieuw ja. Ik zou beginnen met het resetten van de boordcomputer.
quote:Op vrijdag 27 april 2012 21:01 schreef 2cv het volgende:
Dat is toch standaard bij die moderne meuk met computertroep ?
Als ik het daar lees is het toch helemaal geen probleem? Wiellagers kun je meteen even nastellen en naafsloten L+R omwisselen. Voormiddagje werk als ik het zo zie.quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:58 schreef densmee het volgende:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=61941
dus als ik het goed begrijp kan ik de hele naaf uit elkaar halen
jaja garage zegt 6 uur nodig te hebben. remschijven wisselen, 500 euroquote:Op vrijdag 27 april 2012 22:14 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Als ik het daar lees is het toch helemaal geen probleem? Wiellagers kun je meteen even nastellen en naafsloten L+R omwisselen. Voormiddagje werk als ik het zo zie.
Moet je eens aan Engelse rotzooi gaan sleutelen, dan ben je blij dat je zoiets ziet als die beschrijving van die Nissan
niet mijn auto, mijn baas wil hem naar een garage brengen.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:04 schreef Barcaconia het volgende:
Wat een onzin. Begin daar maar vlug zelf aan en vertrouw die garages niet.
Eens.quote:Op maandag 7 mei 2012 01:17 schreef 2cv het volgende:
Ik zou zelf (voor de volgende keer) niet gelijk de voorgeschreven hoeveelheid olie er in gieten. Liever een heel of half litertje minder. Vervolgens even laten draaien (een halve minuut is al genoeg) en dan olie peilen en bijvullen tot het maximum.
Ik ga gelijk ff kijken.... tnx.quote:Op woensdag 9 mei 2012 19:02 schreef Barcaconia het volgende:
Staat in je auto. Vaak in de deurstijl bij de bestuurdersdeur, in je tankdopklepje of anders gewoon in het handboek.
Je wil het niet weten...quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:56 schreef Prowl het volgende:
Ik heb ooit vage elektronica problemen gehad in mijn Volvo 440, 3 garages wisten zich er geen raad mee totdat een klant toevallig de garage in kwam en vertelde dat hij exact hetzelfde mee had gemaakt met een andere auto
Bleek 1 of ander koolstofborsteltje/sensor te zijn in de dynamo, die vervangen á 2 euro en geen probleem meer
Dat heb ik onlangs nog gecheckt en zat toen precies op het goede niveau. Netjes midden tussen min. en max. en dat zou de witte damp natuurlijk niet verklaren...quote:Op woensdag 9 mei 2012 23:04 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Heel stom misschien, maar zit er niet gewoon te weinig koelvloeistof in?
Het is gelukt,... dank voor de info..... 2.0 voor, 2.2 achter...quote:Op woensdag 9 mei 2012 19:24 schreef Barcaconia het volgende:
[ afbeelding ]
Zo zit dat meestal. In de deurstijl, op de deur, op de tankklep etc. Misschien zelfs wel op de kofferbak.
Wat voor auto gaat het om. Vaak zit je wel goed als je rond de 2~2.3 bar er in doet.
Het bleek dus toch de koppakking te zijn. Gelukkig een goedkoop adres kunnen vinden waar het hersteld kan worden... Is 'ie vanmorgen naartoe gesleept en wij gaan dinsdag toch op vakantie...quote:Op donderdag 10 mei 2012 01:05 schreef NoBody122 het volgende:
Komt die witte damp onder de motorkap vandaan, of uit de uitlaat?
Waarschijnlijk is er inderdaad ergens een slang losgeschoten dan wel geknapt/gescheurd. Been there, done that.
Hou er een rolmaat naast.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:06 schreef VKV het volgende:
Ik heb een Daihatsu Cuore uit 2000, basismodelletje ten top bleek vrijdag toen ik er een radio wilde in laten bouwen. Geen speakers en geen antenne aanwezig haha
Vroeg me af of iemand weet welke maat speakers er (in de deuren) in gaan? Stond niet in t boekje.. Gewoon 13cm speakers oid?
Er zit niks inquote:Op zondag 13 mei 2012 14:46 schreef JohnB52 het volgende:
Heb je dan wel bedrading erin zitten?
Kan ook 10 voor de deuren zijn.
Geluk bij een ongeluk, dan.. Is normaliter een duur garpje.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 12:27 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Het bleek dus toch de koppakking te zijn. Gelukkig een goedkoop adres kunnen vinden waar het hersteld kan worden... Is 'ie vanmorgen naartoe gesleept en wij gaan dinsdag toch op vakantie...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tevens -purist.
quote:Op zondag 13 mei 2012 18:52 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Geluk bij een ongeluk, dan.. Is normaliter een duur garpje.Inderdaad, dealer vroeg er 700 euro voor (valt nog mee eigenlijk, kleine eenvoudige motor), laten het nu doen bij een gepensioneerde monteur voor ongeveer 200 euro..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't let my username fool you...
M'n oom is automonteur, hij mag het gaan inbouwen allemaal. Hij vroeg me alleen om speakers en een antenne te regelen dus vandaarquote:Op zondag 13 mei 2012 17:45 schreef JohnB52 het volgende:
Succes dan met alle kabels trekken. Ff naar de dealer gaan, nu het nog kan, en vragen of ze daar n setje hebben liggen om aan te sluiten!
Leg eens uit dan?quote:Op zondag 13 mei 2012 20:37 schreef Erasmo het volgende:
Kun je ze niet gewoon in de hoedenplank doen? Scheelt behoorlijk wat werk
Had de auto van mijn vriendin dus ook, ook geen "mayonaise" in de olie, maar na onderzoek bij de Fiat dealer kwam er toch uit dat de koppakking lek was. Die kan natuurlijk ook op andere plaatsen kapot gaan dan tussen je koelvloeistof en oliesysteem.quote:Op zondag 13 mei 2012 19:41 schreef skunkasaur het volgende:
Oef. Weten jullie nog wie ik ben? o+
Ik postte hier een tijdje terug met een afgekeurde golf 3, op lekke remciliders. Die niet lek bleken te zijn. Toen ik de auto ophaalde bij de garage bleek alleen wel dat mijn ventilator stuk was, en ik heb ook ruim drie liter water in de koelvloeistoftank gemikt voordat ik weer rijden kon (nog bij de garage). Voordat ik de auto daar ter reparatie aanbood "verbruikte" de auto al koelvloeistof, en sindsdien is dat alleen maar erger geworden.
Het drupte al na een lange rit, maar gistermiddag zag ik dat het er letterlijk uitspoot, aan de zijkant van het expansievat. Onder dat zwarte "kapje", ik kan niet zien waar het daadwerkelijk lekt. Ook ergens onder het blok sist het na het rijden. Mijn motor kookte nog net niet (ik MOEST naar huis namelijk, en ben doorgereden...) Bij het inparkeren kwam er stoom onder de motorkap vandaan.
Tl;dr: Auto lekt koelvloeistof als een malle, is de afgelopen tijd stap voor stap erger geworden en nu durf ik er helemaal niet meer in te rijden. Halp.
Ik ga sowieso morgenochtend naar een garage om dit te laten repareren. Ik denk een andere garage dan eerst Maar wat kan hier de oorzaak van zijn? Te hoge druk met kraanwater ipv kv? Of iets heel anders?
PS. Nog steeds geen witte goo in de olie en geen witte rook uit de uitlaat.
Dan hoef je alleen 2 gaten in de hoedenplank te zagen en kun je de speakers erin schroeven. Draadje kun je vrij makkelijk naar achteren trekken door wat vloerbekleding aan de kant op te tillen.quote:
och ja, tuurlijk.. Gaat om een Seat Ibiza met de 1.4 74 KW motor, en ze komt uit 2003.quote:
Bij mij was er gelukkig niks aan de hand... het was een compleet lekke KV slang (doorgereden met water in het systeem hielp ook niet). Hij rijdt weer als een zonnetjequote:Op zondag 13 mei 2012 22:27 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Had de auto van mijn vriendin dus ook, ook geen "mayonaise" in de olie, maar na onderzoek bij de Fiat dealer kwam er toch uit dat de koppakking lek was. Die kan natuurlijk ook op andere plaatsen kapot gaan dan tussen je koelvloeistof en oliesysteem.
klapperen in de ophanging is eigenlijk altijd een reactie stang, of een stabilisator stangquote:Op woensdag 23 mei 2012 00:01 schreef Marco001 het volgende:
even een paar vraagjes m.b.t de voorwielen:
Tijdens het rijden trekt de auto lichtjes naar rechts, en komt er nogal een gebonk bij zo te horen het rechtervoorwiel vandaan tijdens het sturen.
1 van de voorwielen staat behoorlijk ver gestuurd, terwijl de ander recht staat als het stuur gewoon recht staat.(zo uit mijn hoofd is het rechterwiel naar rechts aan het sturen)
Waar zou dit aan kunnen liggen?
Overigens, mijn ABS werkt ook niet meer, laatst is linksvoor een wiellager vervangen i.v.m. te veel speling, en begon de ABS kuren te tonen. Vervolgens is ook de ABS-sensor vervangen, nadat de auto al in de ABS ging terwijl ik alleen nog maar dacht aan remmen.. Gelukkig is dat nu niet meer zo, maar werkt het ABS helemaal niet meer. Mijn garage weet niet precies waar het aan ligt, en gaf toendertijd aan het complete gebeuren uit elkaar te willen halen..
Ik had echter geen werk toen, ben dus maar met een defecte ABS gaan rijden, maar omdat ik sinds kort weer werk heb, wil ik mijn auto eigenlijk weer helemaal in orde laten maken. Voordat de garage echter de hele boel uit elkaar haalt, wat me waarschijnlijk veel geld zou gaan kosten, was ik eigenlijk benieuwd of jullie zo nog een oplossing weten?
Dit. Tijdje geen berichten meer van die baas gelezen.quote:
die prijzen zijn per remschijf, nog ff x2 doen ....quote:Op zaterdag 9 juni 2012 21:07 schreef JohnB52 het volgende:
Dat kan ook, maar daar was k voor schijven en blokken 177¤ kwijt. Hier nog geen 100
Ja dat wou ik ook gaan doen maar die bak hier is niet groot genoeg.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 15:16 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
3 a 4 bar er in doen, dan in een bak met water...
Dat zou logisch zijn, maar dan moet je wel weten waar het gat zit, denk je niet?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 17:55 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik zou gewoon naar de bandenboer gaan en voor een tientje een prop erin laten schieten.. zoveel moeite als het ook zo opgelost kan worden, maar dit is zeker vrouwen logica?
Als ze m niet kunnen plakjplakken, zullen ze ook geen kosten rekenen, lijkt me. En omdat t toch om veiligheid gaat, geen risicos mee nemen!quote:Op zondag 17 juni 2012 16:05 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat zou logisch zijn, maar dan moet je wel weten waar het gat zit, denk je niet?
als je ze dat lekker zelf laat zoeken?Als bij mijn auto de uitlaat lek is ga ik er ook niet eerst zelf onder liggen om de lek te zoeken, ik gooi hem af bij de garage en ze zoeken zelf maar, ik krijg echt geen korting als ik het eerst even aanwijsquote:Op zondag 17 juni 2012 16:05 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat zou logisch zijn, maar dan moet je wel weten waar het gat zit, denk je niet?
Mja de plek waar ie eerste lekte, lekt ie nu niet meer. Dus misschien zit ie nog niet helemaal goed.quote:Op maandag 25 juni 2012 21:56 schreef daNpy het volgende:
Toch zal hij leeg blijven lopen. Kans is ook aanwezig dat dit onder het rijden juist sneller gaat door beweging en verhoogde druk in de band.
SPOILER: component nummer verklaringOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met aircoSPOILER: component verklaringOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 93% gewijzigd door Chuck-N0rr1s op 18-07-2012 18:22:55 ]
Is wat je er voor over hebt he, denk dat t je toch wel aardig wat geld kan gaan kosten :-(quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:10 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik zal vd week proberen om foto's te maken.
er zaten voor afgelopen winter alleen een paar bubbels bij de wielbak maar na de winter is dat helemaal gaan brokkelen en rotzooien..
ik wil er wel nog even bij zeggen dat het om een 18 jaar oude astra gaat dus ik kijk ook niet vreemd op van die roest maar ik wil er wel wat aan doen want dit is geen porem
Over remmen vervangen doe je ongeveer 45 minuten / uurtje.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:09 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Hallo allemaal,
Tijdje problemen gehad met remmen (maakte knarsend geluid bij het remmen) dus even langs Mo met zijn garage gegaan.
Helaas waren de remschijven al beschadigd dus moet dat ook vervangen worden.
2 voorremschijven en 2 voorremblokken + arbeid voor 300 euro, is dat acceptabel?
Edit: Het gaat hier om een Mitsubishi Carisma 1.6
Ik zat keek mee met de werknemer wat voor prijzen het waren. Arbeidsloon was 35 euro volgens meneer. Voor materiaal betaal ik dus 265 euro (2 voorremschijven en blokken).quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:55 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Over remmen vervangen doe je ongeveer 45 minuten / uurtje.
Uurloon van 60 euro, heb je 240 euro betaald voor t materiaal, vind ik nogal aan de prijs.
Ik had t goedkoper gedaan voor mn peugeot 206: blokken en schijven voor 92 euro, 45 min werken 45 euro, toch n stukje minder. Wellicht tip voor volgende keer?
Is het een spatbord aan de voorkant of aan de achterkant ? Aan de voorkant kan je er n.l. nog vrij goedkoop een ander spatbord op schroeven (of zit dat gelast bij die dingen?).quote:Op dinsdag 24 juli 2012 21:45 schreef deadly_kiss het volgende:
Hoe kan ik zelf roest boven de wielbak laten stoppen, of als het even kan er mooier uit laten zien?
het gaat nu wel erg snel ineens afgelopen 4 maanden
er zit al een scheur in, kan er nog niet doorheen kijken maar de roestlaag komt al door de lak heen zeg maar...
het gaat om een plek van ong. 1 cm hoog en 7-10 cm lang
ik zag ook al op het dak een paar bubbels tegen de rubberrand van de voorruit aan.
ik heb even snel geen eigen foto maar hier lijkt het een beetje op (alleen dan precies in het midden boven de band)
[ afbeelding ]
Onderdelen waren wel wat aan de hoge kant zie ik hier inderdaad. Maargoed, hij heeft zelf waarschijnlijk een leverancier.quote:Op woensdag 25 juli 2012 00:17 schreef JohnB52 het volgende:
Ligt er aan hoe je remt en rijdt. Veel stad of snelweg ?
Je kan je kenteken invoeren op bv winparts.nl kan je ongeveer zien wat hij ervoor betaald heeft :-)
Normaal gezien roesten astras (en kadetts) altijd aan de wielkasten van achter.quote:Op woensdag 25 juli 2012 01:01 schreef 2cv het volgende:
[..]
Is het een spatbord aan de voorkant of aan de achterkant ? Aan de voorkant kan je er n.l. nog vrij goedkoop een ander spatbord op schroeven (of zit dat gelast bij die dingen?).
Ja eeuh, hoe moeten we dat nou weer uitrekenen?quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:38 schreef MrTorture het volgende:
Hoe vaak kan ik mijn mobiele telefoon opladen op een gezonde auto-accu als ik 5 dagen niet rij?
Neem aan dat het permanent aansluiten van een koelkastje (47Watt) iets minder verstandig is
Ow, hij laadt ook stationairquote:Op donderdag 26 juli 2012 17:04 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja eeuh, hoe moeten we dat nou weer uitrekenen?
Ik zou zeggen; zo vaak als nodig is in die 5 dagen. En anders laat je je auto toch een uurtje draaien tussendoor? Of ga boodschappen doen ofzo.
Ik denk van niet.quote:Op donderdag 26 juli 2012 17:20 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Ow, hij laadt ook stationair
Maar van een paar keer mobieltje laden (zal hooguit 2 of 3 keer zijn) raakt-ie dus niet leeg
De accu heeft een bepaalde stroom die hij gedurende 1 uur kan leveren. Bijvoorbeeld 60Ah = 60A gedurende 1 uur.quote:Op donderdag 26 juli 2012 17:04 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja eeuh, hoe moeten we dat nou weer uitrekenen?
Kee, ik doe het wel met ijs telefoon is geen probleem dusquote:Op donderdag 26 juli 2012 20:59 schreef daNpy het volgende:
[..]
De accu heeft een bepaalde stroom die hij gedurende 1 uur kan leveren. Bijvoorbeeld 60Ah = 60A gedurende 1 uur.
Het verbruik is 47 Watt. P=U*I oftewel I =P/U; 47/12 = ca 4 ampere.
60/4 = 15 uur kan de koelkast in theorie aanstaan voor de accu leeg is.
Dat is lang niet bij iedere auto zo (maar hij moet er wel op letten, als het wél zo is, idd)..quote:Op donderdag 26 juli 2012 21:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
houd er rekening mee, dat je sigaretten aansteker ed een +15 is (geschakelde plus via contact slot), en je dus de auto op contact moet hebben, en derhalve er een veel grotere stroom afname is
In mijn auto is dat niet zo. En in de vorige ook niet, en dat geintje heeft me al eens een keer een lege accu opgeleverdquote:Op donderdag 26 juli 2012 22:34 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat is lang niet bij iedere auto zo (maar hij moet er wel op letten, als het wél zo is, idd)..
Jaquote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:29 schreef bokkepoot het volgende:
Zijn er veel dingen die je kan verknallen bij het vervangen van een Wiellager?
Goeie thnx!quote:Op donderdag 26 juli 2012 21:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
houd er rekening mee, dat je sigaretten aansteker ed een +15 is (geschakelde plus via contact slot), en je dus de auto op contact moet hebben, en derhalve er een veel grotere stroom afname is
Dankuquote:
Absoluut, maar dat heeft niets met je banden te maken.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:26 schreef skunkasaur het volgende:
Kan een auto afgekeurd worden voor de APK als er winterbanden onder zitten? Als in, nu, in augustus?
Goed punt... maar winterbanden zijn een "luxe", daar staan vaak toch wel zomerbanden naast, luiheid om ze niet om te wisselen. Maar ik ga het in ieder geval proberen en zal het verdict hier ook gevenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:27 schreef JohnB52 het volgende:
Zou wat zijn , in de winter niet door de keuring komen als je zomerbanden hebt ;-)
en geen canvas breuk, en geen noodwiel (thuiskomer). en geen canvas of staal zichtbaar, banden spanning conform eis fabrikant. deugdelijk bevestigd, op 1 as de zelfde maat. draai richting, montage van de band in orde...quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:31 schreef daNpy het volgende:
APK schrijft enkel voldoende profiel en geen (droogte)scheurtjes voor.
Goed idee imo.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:27 schreef JohnB52 het volgende:
Zou wat zijn , in de winter niet door de keuring komen als je zomerbanden hebt ;-)
quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 19:08 schreef Hartigan het volgende:
Ik vertrouwde het niet en ben inderdaad toch maar langs de garage gegaan. De remblokken- en schijven zagen er nog goed uit volgens de monteur. Waarschijnlijk zit er vuil tussen de blokken, aangezien het remgedrag niet is veranderd en het geluid komt en gaat.
Ik kreeg het advies het goed in de gaten te houden en als het geluid blijft toch maar terugkomen.
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:05 schreef Teezie het volgende:
Weet iemand misschien het verbruik van een BMW 525i 2.5L uit 1982?
1:8/1:10, daarboven zal het echt niet komenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:05 schreef Teezie het volgende:
Weet iemand misschien het verbruik van een BMW 525i 2.5L uit 1982?
Een Golfje. Dat zal ik eens doen, dank.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:20 schreef 2cv het volgende:
Gokje: thermostaat. Voel eens aan de dikke slangen die naar de radiator lopen als de motor (te) warm is. Als die niet warm/heet zijn is je thermostaat kaduuk.
Om wat voor auto ging het ook alweer ?
Twee keer de helft.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:05 schreef Teezie het volgende:
Weet iemand misschien het verbruik van een BMW 525i 2.5L uit 1982?
Ohja, tuurlijk. Maar hoewel ik de temperatuurmeter toen niet gezien heb, kwam er in de APK garage wel stoom uit het expansievat.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:50 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
door de toepassing van een druk systeem wordt het kook punt verhoogt.
Een standaard 4 cyl 1.6 op benzine. Bouwjaar 1997.quote:thermo contact van de koelvin gaat wel eens kapot.
wat voor motor ligt er in en welk bouwjaar>
heb je toen de koelvin ook horen draaien (hoge stand is duidelijk hoorbaar) ?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 19:01 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Ohja, tuurlijk. Maar hoewel ik de temperatuurmeter toen niet gezien heb, kwam er in de APK garage wel stoom uit het expansievat.
[..]
Een standaard 4 cyl 1.6 op benzine. Bouwjaar 1997.
Da's de radiatorfan, toch? Die zit muurvast, doet niets en moet binnenkort dus ook vervangen (zie eerdere post). Maar met rijwind moest dat (tijdelijk) geen probleem zijn vertelde de monteur mij. Het gekke is dus dat juist wanneer ik veel rijwind heb (reed 80 op de ring) de motor zo heet wordt. Of, in ieder geval, dat de temperatuurmeter oploopt.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 19:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
heb je toen de koelvin ook horen draaien (hoge stand is duidelijk hoorbaar) ?
thermocontact zit uit mn hoofd gezegt links onder in de radiateur. Is wel een sensortje die nog wel eens kapot gaat. voor nood lus ik ze door.
Ik denk dat 1:10 nog behoorlijk positief geschat is...quote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:27 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
1:8/1:10, daarboven zal het echt niet komen
ik zette ze altijd onder de dorpel en anders maar subframe, druk er wel een assteun onder het subrframequote:Op vrijdag 14 september 2012 23:54 schreef NoBody122 het volgende:
Dan dus het subframe, want ik moet bij de waterpomp zijn, dus voor, zonder mijn sideskirt te slopen
Blijft raar dat men aangeeft dat er bij de MK1 geschikte garagekrikpunten horen te zijn, net áchter de noodkrikpunten (die dus vlak achter de voorwielen zitten), die bij mijn MK1 dus afwezig lijken te zijn..
Het bleek dat de enkele assteun, die ik bij de garagekrik had gekocht, een setje van 2 assteunen was. Niet echt zitten opletten dus bij de automateriaalwinkel, maar ach; beter 1 teveel dan 1 te weinigquote:Op zaterdag 15 september 2012 00:06 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
ik zette ze altijd onder de dorpel en anders maar subframe, druk er wel een assteun onder het subrframe
Het lijkt erop, dat 7mm ook zo'n beetje z'n maximum is; verder open heb ik hem niet kunnen meten.quote:Op dinsdag 18 september 2012 00:06 schreef Djurres het volgende:
Minimaal 7mm = goed.
Wat is het maximale wat ie open kan gaan? is dat te meten?
Of de brandstofdruk in orde is weet ik niet. Kan ik dat gewoon laten meten ergens?quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:37 schreef NoBody122 het volgende:
Lijkt me geen koppakkingprobleem. Als er teveel KVS in zit, wordt dat er in het algemeen inderdaad weer uitgedrukt. Dat is dan hoogstwaarschijnlijk ook het geval, als jij KVS bijvult tot max.
Is de brandstofdruk in orde? Luchtfilter schoon dan wel vervangen? Zijn de bougies in orde? Wellicht eens een keer zo'n flesje injectorreiniger in je tank gieten.
Als jouw auto een boordcomputer heeft, kan het ook nog zijn dat die gewoon niet meer lekker werkt en daardoor zaken verkeerd regelt. Als alle bovengenoemde punten gecheckt zijn, en alle temperatuursensoren zijn verder in orde, zou ik daar naar kijken.
Is er nog verschil tussen warm/koud rijden, overigens?
Probleem blijft de hele rit helaasquote:Op dinsdag 18 september 2012 14:03 schreef NoBody122 het volgende:
En na die km blijft het probleem de rest van de rit, of verdwijnt het na verder warmrijden weer?
Standaard toerental is 800 toeren en als ie eens niet uitvalt dan loopt ie ook 800 toeren, verder niks vreemds of stotteren.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:11 schreef NoBody122 het volgende:
Hmm. Interessant; dan verdenk ik een eventuele koudloopregelaar cq automatische choke er ook niet meteen van.
Wat is trouwens het normale stationaire toerental van je bak? Misschien staat het stationair te laag afgesteld. Dit kan na verloop van tijd langzaam ontstaan, want trillingen/stelschroef..
Rijdt hij verder normaal, dwz. geen stotteringen, inhouden en/of vermogensverlies?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |