abonnement Unibet Coolblue
pi_109140872


Welkom in het topic waar je alle vragen kunt stellen met betrekking tot eenvoudig onderhoud aan je auto.
Schaam je er niet voor als je niet weet waar een bepaald lampje voor dient en weerhoud je er niet van te vragen waar je die krik nou precies moet plaatsen om je auto op te tillen.

Enkele antwoorden op je vragen kunnen zijn:

"Nou, dat is heel simpel. Je moet er af en toe wel wat benzine in gooien."
"Ik zou dat blauwe draadje niet aan dat rode draadje vastmaken."


Handige links:

Autobandenmarkt.nl
Auto-onderdelen.com
H-base
Mijngarage.nl
Onderdelenzoeker.nl

Handige PTA topics:

Autoradio installeren.
Hoe werkt een differentieel
Trillend stuur bij lage snelheden + tips bandenboer
[remmen] Rood waarschuwingslampje brandt
Zelf remschijven + blokken vervangen, speciaal gereedschap?
Multimeter gebruiken/electrische problemen opsporen
Manual -> Hoe vervang ik een hoofdremcylinder
Het grote autopoets- en -wastopic #1
Uitleg en informatie over OBD-Codes

Na veler verzoek!!, een deel 4 :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Sounddragon op 15-03-2012 19:58:26 ]
pi_109140931
nou ja, dan pak ik de TT wel :P

waarom 2CV

die ik poste is degelijk, kan zon beetje 3 ton aan, die 2 spindeltjes van jou rond nog geen ton, en dat is niet veel met het vervangen van een veer. en je wil absoluut niet dat een veer uit de spanner klapt
pi_109140952
Dank u mod ^O^
  donderdag 15 maart 2012 @ 19:49:20 #4
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_109140961
yo
Anne deed de TT.
pi_109140998
yo
  donderdag 15 maart 2012 @ 19:53:14 #6
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_109141172
En ik heb de voorgaande delen effe in de OP gefrommeld uit de OP gepleurd 8-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 15 maart 2012 @ 19:53:34 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_109141190
yo
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_109141615
Je kunt dit bericht niet meer wijzigen omdat een moderator de reactie gesloten heeft. (edit_message::msg_locked)

;(
  donderdag 15 maart 2012 @ 20:15:05 #9
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_109142354
Wat wil je wijzigen dan?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_109523752
hi mensen hebben jullie weleens een onderhoud aan jullie auto laten verrichten via : www.serviceright.nl?? zo ja hoor ik graag hoe jullie ervaringen waren ben namelijk van plan
morgen een grote onderhoud in te plannen

so let me know!!

[ Bericht 39% gewijzigd door Anne op 26-03-2012 12:11:28 (Na PM conversatie weer terug geplaatst) ]
pi_109528873
Ik kan nergens vinden welke garages er aan meedoen...

Ik zou lekker mn eigen garage kiezen!!!
pi_109529779
ja ik zie het ook niet maar wat maakt het uit welke garage als het maar lid is van de bovag zou ik zeggen.
Om alle garages langs te gaan en te gaan kijken en vergelijken lijkt mij toch echt meer als 1 hele dag van mijn tijd !!

ik boek nu wel gelijk voor volgende week dan kan ik mijn auto vanaf me werk laten ophalen dan is hij terug voor het einde van de dag net op tijd om naar huis te gaan :P

hahah lekker hoor :D
  maandag 26 maart 2012 @ 17:12:41 #13
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_109535675
Als het onderhoud net zo verricht wordt als ze de website hebben gebouwd, zou ik er héél héél ver vandaan blijven.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_109536795
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 14:33 schreef RemcoVelse het volgende:
ja ik zie het ook niet maar wat maakt het uit welke garage als het maar lid is van de bovag zou ik zeggen.
Om alle garages langs te gaan en te gaan kijken en vergelijken lijkt mij toch echt meer als 1 hele dag van mijn tijd !!

ik boek nu wel gelijk voor volgende week dan kan ik mijn auto vanaf me werk laten ophalen dan is hij terug voor het einde van de dag net op tijd om naar huis te gaan :P

hahah lekker hoor :D
Dan kan je m net zo goed naar de kwikfit brengen als het je toch niks uitmaakt...

Wat voor auto heb je? En heb je geen vrienden/familie waar je aan kan vragen waar hun hun auto brengen?
pi_109957935
Bah, mijn auto is vandaag afgekeurd voor de APK. Code I13, onderdeel reminrichting vertoont lekkage. Wat houdt dit in? Is dat de cilinder? Ik weet, had gelijk even moeten vragen maar haast, teleurstelling en honger hielpen mijn gezonde verstand even niet.

Laten repareren (bij de kwikfit) kost me bijna 180 euro, als het inderdaad de cilinders zijn (de man zei iets over rechts achter, maar ze moeten beide vervangen natuurlijk) is dat iets dat je zelf zou kunnen doen?
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  donderdag 5 april 2012 @ 21:35:11 #16
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_109958453
Trommelremmen of schijfremmen? Welke auto?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_109958896
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:35 schreef Barcaconia het volgende:
Trommelremmen of schijfremmen? Welke auto?
... ;( geen idee.
Het is een Golf 3.
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_109959789
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:27 schreef skunkasaur het volgende:
Bah, mijn auto is vandaag afgekeurd voor de APK. Code I13, onderdeel reminrichting vertoont lekkage. Wat houdt dit in? Is dat de cilinder? Ik weet, had gelijk even moeten vragen maar haast, teleurstelling en honger hielpen mijn gezonde verstand even niet.

Laten repareren (bij de kwikfit) kost me bijna 180 euro, als het inderdaad de cilinders zijn (de man zei iets over rechts achter, maar ze moeten beide vervangen natuurlijk) is dat iets dat je zelf zou kunnen doen?
Bij kwikfit repareren ze niet, ze vervangen alleen.

Probeer eens bij een bij voor jou of vrienden bekende garage in de buurt?
pi_109963526
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:57 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Bij kwikfit repareren ze niet, ze vervangen alleen.

Probeer eens bij een bij voor jou of vrienden bekende garage in de buurt?
Ah... okay. Dat wist ik niet.
Maar weet jij wat code I13 inhoudt? Of is dat zo niet specifiek genoeg?

Morgen maar even bellen dan. En ik zou het graag zelf repareren/vervangen als mogelijk, budgettair gezien waarschijnlijk de enige optie :')
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_109971031
Dan zou ik ff bellen met de garage waar je m hebt laten keuren, wat ze daar precies mee bedoelen.
pi_109982112
Eén van de achterremcilinders lekt. :Y
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_109989577
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 11:19 schreef RemcoVelse het volgende:
hi mensen hebben jullie weleens een onderhoud aan jullie auto laten verrichten via : www.serviceright.nl?? zo ja hoor ik graag hoe jullie ervaringen waren ben namelijk van plan
morgen een grote onderhoud in te plannen

so let me know!!
En, heb je je auto nog terug gekregen?
pi_109989799
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:15 schreef skunkasaur het volgende:
Eén van de achterremcilinders lekt. :Y
http://winparts.nl/636/re(...)=verkoopprijs%20DESC

Voer je kenteken maar in, dan kan je zelf zien of het de moeite waard is.


Zelf ging ik n x vragen voor n wiellager voor n alfa 156, dat zou me ruim 250 kosten, onderdeel zelf besteld via ebay voor 60¤, en arbeidsloon was n half uurtje. 90 totaal.
  maandag 9 april 2012 @ 00:22:43 #24
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_110083103
Hallo amateur en professionele auto-experts, ik heb een vraagje.

Ik heb een Dyhatsu Cuore uit 1993 (klein koekblikje maar I love it :)) Het is het meest basic model wat er ooit gemaakt is; niets in het autootje is luxe. Ik heb bijvoorbeeld geen mistlamp, geen zonnescherm aan de passagierskant, geen handvaten aan de binnenkant en geen hoedenplank. :')

Sinds een maand hapert de motor tijdens het gas geven. Hij houdt steeds in en lijkt niet tot het volle vermogen te kunnen komen, ondanks vol gas te geven. Al hortend en stotend lukt het om max 80 te bereiken. (normaal kan ie 120, en als het moet 140) In de eerste 30 minuten stinkt hij enorm naar benzine. Soms, na langere afstanden te rijden lijkt hij ineens "te pakken" en gaat ie wel naar vol vermogen.

Als leek had ik bedacht dat het 2 dingen zouden kunnen zijn:

- De automatische choke van de auto is stuk waardoor er teveel benzine in de motor komt, niet alle benzine wordt verbrand en daardoor die benzine lucht? (overigens heb ik geen idee of mijn koekblikje een choke heeft, het enige wat ik weet is dat ik in de winter het gaspedaal 2 keer moet intrappen zodat ie start, in de zomer hoeft dat niet) Het lijkt dus alsof de auto half verzopen is.

Of

- Er is iets mis met een van de bougies, waardoor niet alle cilinders werken waardoor de benzine niet verbrand wordt, daardoor het inhouden en die benzinegeur.

Wat denken jullie? Ik breng hem sowieso binnenkort naar de garage maar een bougie vervangen kan ik zelf wel. (als ik erachter kom waar ze zitten, maar dat is een ander verhaal ;))

Alvast bedankt!
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  † In Memoriam † maandag 9 april 2012 @ 00:35:43 #25
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110083714
Wanneer heeft 'ie voor het laatst onderhoud gehad ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 9 april 2012 @ 00:50:33 #26
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_110084257
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 00:35 schreef 2cv het volgende:
Wanneer heeft 'ie voor het laatst onderhoud gehad ?
5,5 maanden geleden. Helemaal gecheckt en oke. Why?
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  † In Memoriam † maandag 9 april 2012 @ 01:23:45 #27
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110085139
Vaak hebben dit soort storingen te maken met achterstallig onderhoud.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 9 april 2012 @ 02:00:19 #28
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_110085820
Het autootje is 19 jaar oud. Alles is achterstallig.. ;)

Heb je nog een idee of was dat de enige toevoeging?

[ Bericht 2% gewijzigd door Poeke op 09-04-2012 02:20:17 ]
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_110089475
Ik vind je idee van de choke niet gek, ik gok dat deze auto nog een carburateur heeft maar weet het niet zeker.

Hoe rijdt hij in de stad, en wat verbruikt hij gemiddeld? Ik zou ook eens naar het brandstoffilter kijken en alle ontstekingsdelen nalopen: bougies zoals je zelf al zei, bougiekabels, rotor, verdeelkap.

Een gemiddelde handige Sjaak moet het wel kunnen oplossen. Ik wil best voor je kijken maar weet niet waar je woont :P
Vogelbek-verdubbel-inator
  † In Memoriam † maandag 9 april 2012 @ 22:25:48 #30
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110115252
Ik denk dan eerder dat de choke vast zit en aan blijft staan of 1 of ander membraan dat lek is.

En als dat het niet is 'iets' met de ontsteking. Maar dat verklaart de benzinemeur niet.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_110141873
Ben ik weer. :)

Ik heb een nieuwe remcilinder gekocht + olie, het wiel er afgehaald en toen afgehaakt. :P Alles moest eraf namelijk, ook de remschoenen. Gebrek aan reserve onderdelen en gesloten winkels op zondag hielpen niet.

Nou heb ik een paar garages gebeld en de laatste beweerde dat mijn cilinder waarschijnlijk helemaal niet lek is. De trommel was kurkdroog, de enige olie die te vinden is zit onder het ontluchtingsnippel en dat is nog geeneens een hele druppel. Nou weet ik het niet meer, maar hij moet komende zaterdag apk gekeurd zijn...
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  † In Memoriam † dinsdag 10 april 2012 @ 19:57:48 #32
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110150515
Is er recentelijk aan je remmerij geklust ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_110153097
In ieder geval niet gedurende het afgelopen jaar.
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  dinsdag 10 april 2012 @ 20:44:04 #34
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_110153577
Je hebt de binnenkant van de trommel gezien en die was droog? Dan is er niks lek uiteraard.. Heb je al eens naar de remdrukbegrenzer gekeken?
  woensdag 11 april 2012 @ 05:24:30 #35
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_110168958
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 11:26 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Ik vind je idee van de choke niet gek, ik gok dat deze auto nog een carburateur heeft maar weet het niet zeker.

Hoe rijdt hij in de stad, en wat verbruikt hij gemiddeld? Ik zou ook eens naar het brandstoffilter kijken en alle ontstekingsdelen nalopen: bougies zoals je zelf al zei, bougiekabels, rotor, verdeelkap.

Een gemiddelde handige Sjaak moet het wel kunnen oplossen. Ik wil best voor je kijken maar weet niet waar je woont :P
In de stad rijdt ie 1/15 en op de snelweg 1/19-20. Hoe hij nu rijdt weet ik niet want ik heb de tank nog niet leeggereden sinds het probleem, ik heb hem laten staan sinds afgelopen week, aangezien het steeds erger te lijkt worden.

De bougies nalopen, dat kan ik zelf wel denk ik, de rest is abracadabra voor me, Ik ben aan het wachten op de garage die me terug belt wanneer ik langs kan komen.

Over je aanbod: Ik woon in Eindhoven, jij?
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  woensdag 11 april 2012 @ 08:33:17 #36
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_110169764
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 16:45 schreef skunkasaur het volgende:
Ben ik weer. :)

Ik heb een nieuwe remcilinder gekocht + olie, het wiel er afgehaald en toen afgehaakt. :P Alles moest eraf namelijk, ook de remschoenen. Gebrek aan reserve onderdelen en gesloten winkels op zondag hielpen niet.

Nou heb ik een paar garages gebeld en de laatste beweerde dat mijn cilinder waarschijnlijk helemaal niet lek is. De trommel was kurkdroog, de enige olie die te vinden is zit onder het ontluchtingsnippel en dat is nog geeneens een hele druppel. Nou weet ik het niet meer, maar hij moet komende zaterdag apk gekeurd zijn...
Ik zou naar die laatste gaan en daar m'n auto laten keuren.
Kwikfit is gewoon een baggertent die onwetende mensen opzadelen met allerlei volstrekt overbodige vervangingen om zo geld binnen te harken.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 12 april 2012 @ 17:12:29 #37
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_110237839
een tweeter in de linkervoordeur van m'n auto kraakt als ik op slechte weggetjes rijdt. Als ik stil sta en de radio aanstaat hoor ik geen gekraak. Weet iemand hoe dat is op te lossen?

denk dat ik het al weet.

[ Bericht 13% gewijzigd door .Neovo. op 12-04-2012 17:33:54 ]
pi_110239401
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 08:33 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik zou naar die laatste gaan en daar m'n auto laten keuren.
Kwikfit is gewoon een baggertent die onwetende mensen opzadelen met allerlei volstrekt overbodige vervangingen om zo geld binnen te harken.
Gedaan. Goedgekeurd :D
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  † In Memoriam † donderdag 12 april 2012 @ 20:44:20 #39
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110247418
Heb je zelf gezien of er ergens remolie zit waar dat niet hoort ? Ook garages zien wel eens iets over het hoofd.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_110271449
Weet iemand misschien wat het ongeveer kan kosten om een nieuwe startmotor te laten plaatsen?
Helaas heeft mijn auto besloten om op vrijdag de 13e mij bij de supermarkt te laten staan :(
pi_110282984
Dat weet ik wel, tussen de 50 en 800 euro.

Ligt aan t merk en type auto, waar je het in laat bouwen, of je het zelf doet, waar je de startmotor koopt.

Hopelijk heb je wat aan dit antwoord ;-)
pi_110285708
zoveel kan dat toch niet verschillen?
ik hoef het niet op de euro af te weten, maar praat ik over 50,- of 400 .. of misschien wel hoger?

het gaat om een astra uit '94 en ik laat het gewoon in de garage doen.
  † In Memoriam † vrijdag 13 april 2012 @ 18:34:38 #43
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110286249
Bel de garage en vraag het hun ?

Ik gok zelf ¤200,-. ¤150,- voor de startmotor en ¤50,- om het ding er in te schroeven. MAAR ik heb geen verstand van opels. Ik ga er daarom van uit dat de startmotor even duur is als die van een BX en ook even snel te vervangen is.

Enneh, als het een goede garage is moet je na het vervangen van de startmotor je klok en radio opnieuw instellen. Als het een slechte of hele goede garage is niet :P
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_110286477
ze weten nog niet zeker of dat het probleem is...
ze hadden het druk dus ik had snel de sleutels afgegooid en hun hebben mn auto weggesleept naar de garage toe.
ze zijn er nog niet aan toe gekomen om echt te kijken wat er aan de hand is, maandag kan ik hem waarschijnlijk pas weer ophalen, maar ik hoorde van anderen al dat het waarschijnlijk de startmotor is vandaar :)
  † In Memoriam † vrijdag 13 april 2012 @ 19:06:35 #45
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110287278
Wat gebeurde er precies toen je de contactsleutel omdraaide ? Gingen de lampjes op je dashboard aan (zoals gewoonlijk) ? Hoorde je een klik ? Hoorde je gezoem ? Hoorde je dat de motor draaide (maar niet aansloeg uiteraard) ? Hoorde je ploffen (motor die 'half' start) ?

Heb je zelf onder de motorkap gekeken ? Zo ja: heb je de startmotor herkend ? Zo ja: lag er zilverkleurig spul onder dat lijkt op metaal dat gesmolten is ? Waren er dingen zwart geblakerd ? Rook je iets ? Kwam er ergens rook vanaf ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_110287931
haha... nee er was helemaal niks te zien te ruiken of te horen.
ten eerste gaat het om een oude auto, dus ALLES onder de motorkap heeft dezelfde kleur... zwart :P zou nieteens weten waar de startmotor zit...
de auto deed hetzelfde als wanneer ik probeer te starten in D of N (bedenk me net dat ik niet heb gezegt dat het een automaat is, dus aanduwen kon ook niet)
alles doet het, lampjes gaan gewoon branden op dashboard alleen verder deed de auto helemaal NIKS.
dus de blower ging niet aan enzo, en helemaal geen tikje te horen onder de motorkap. echt helemaal niks.
de auto heeft weleens last van een na-brom (zo noem ik het maar) na het uitzetten van de motor... dan geeft ie dus nog een brom onder de motorkap en de auto trilt wat.. maar dit heeft ie altijd al gedaan alleen afgelopen week kwam dit 2x voor.
we hebben de auto in zn P wat heen en weer proberen te schudden in de hoop dat een tandwieltje ofzo (geen idee hoe het heet, maar soms staat dat in een verkeerde stand ook met bijvoorbeeld motor uitzetten en dan doet ie zo'n na-brom en start ie daarna moeilijk) ook op advies van de garage..
maar niks hielp.
het gekke was wel dat de auto afgelopen dagen gewoon lekker reed en starte normaal ect..

wat het ook kan zijn blijkbaar is het contactslot, die doet heel soms weleens moeilijk maar dat was vandaag ook niet het probleem, dus misschien dat die dan helemaal kapot is?
  vrijdag 13 april 2012 @ 19:30:31 #47
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_110288183
Als het contactslot kapot was, had je niet kunnen doordraaien en waren de lampjes op je dash ook niet gaan branden.

Startmotor hoeft niet meer dan 100 euro te kosten. Voor zo'n oude auto zou ik voor een tweedehandsje van de sloop gaan.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  † In Memoriam † vrijdag 13 april 2012 @ 19:47:47 #48
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110288878
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 19:23 schreef deadly_kiss het volgende:
haha... nee er was helemaal niks te zien te ruiken of te horen.
ten eerste gaat het om een oude auto, dus ALLES onder de motorkap heeft dezelfde kleur... zwart :P zou nieteens weten waar de startmotor zit...
de auto deed hetzelfde als wanneer ik probeer te starten in D of N (bedenk me net dat ik niet heb gezegt dat het een automaat is, dus aanduwen kon ook niet)
alles doet het, lampjes gaan gewoon branden op dashboard alleen verder deed de auto helemaal NIKS.
dus de blower ging niet aan enzo, en helemaal geen tikje te horen onder de motorkap. echt helemaal niks.
de auto heeft weleens last van een na-brom (zo noem ik het maar) na het uitzetten van de motor... dan geeft ie dus nog een brom onder de motorkap en de auto trilt wat.. maar dit heeft ie altijd al gedaan alleen afgelopen week kwam dit 2x voor.
we hebben de auto in zn P wat heen en weer proberen te schudden in de hoop dat een tandwieltje ofzo (geen idee hoe het heet, maar soms staat dat in een verkeerde stand ook met bijvoorbeeld motor uitzetten en dan doet ie zo'n na-brom en start ie daarna moeilijk) ook op advies van de garage..
maar niks hielp.
het gekke was wel dat de auto afgelopen dagen gewoon lekker reed en starte normaal ect..

wat het ook kan zijn blijkbaar is het contactslot, die doet heel soms weleens moeilijk maar dat was vandaag ook niet het probleem, dus misschien dat die dan helemaal kapot is?
Het enige wat ik me kan bedenken is dat de startmotor al een hele tijd niet goed was en mee bleef draaien toen de motor liep.

Voordat je de motor start wordt de startmotor met een tandwiel aan de motor gekoppeld en zodra de motor doet wat hij doen moet wordt de startmotor weer ontkoppeld. Als de startmotor niet goed meer ontkoppeld wordt blijft de startmotor meedraaien en dan drijft de motor de startmotor aan in plaats van andersom en daar gaat je startmotor stuk van.

Ik denk dat de startmotor soms pas losgekoppeld werd van de motor toen de motor uitgezet werd en dat dat het gezoem veroorzaakt heeft (motor is al uit maar startmotor draait nog even door omdat het ding zo gigantisch hard draait). Als dat zo is (het is een beetje een gok) dan is je startmotor nu inderdaad naar de vaantjes.

Wat ook kan is gewoon een slecht contact door oxidatie/roest op de punten waar de kabels contact maken met de startmotor. In dat geval is het een kwestie van draadjes los, even poetsen, draadjes weer vast en gaan met die asbak.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 19:30 schreef Mikkie het volgende:
Als het contactslot kapot was, had je niet kunnen doordraaien en waren de lampjes op je dash ook niet gaan branden.

Startmotor hoeft niet meer dan 100 euro te kosten. Voor zo'n oude auto zou ik voor een tweedehandsje van de sloop gaan.
Ik ben uit gegaan van een revisie-exemplaar. Een tweedehandsje zou ik alleen doen als je niet zo veel meer met de auto gaat rijden omdat hij binnen nu en een half jaar weg gaat.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_110289089
Als de startmotor mee blijft draaien kom je toch echt maar een klein eindje?

Bij een vriend van me was de verbinding tussen het relais en de motor zelf weggerot. Had exact dezelfde probleembeschrijving als deadly_kiss, geen sjoege gaf het ding. Dat hebben we weer gesoldeerd en het autootje reed weer.
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_110289241
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 20:44 schreef 2cv het volgende:
Heb je zelf gezien of er ergens remolie zit waar dat niet hoort ? Ook garages zien wel eens iets over het hoofd.
Ik heb uitgelegd waarop hij was afgekeurd, en hij zou het voor me repareren. Hij vertelde me van tevoren nog dat er een vrij groot risico was dat de remleidingen stuk zouden gaan bij het demonteren, als die rot waren. Ik heb hem toestemming gegeven te doen wat er nodig was, mits hij eerst belde voordat er extra kosten bijkwamen. Een paar uurtjes later belde de monteur me dat er niets lekte en dat hij de auto ook gelijk wel af kon melden.

Saillant detail is dat mijn ventilator helemaal niets doet. Draait gewoon niet. Dat had de Kwik-Fit ook over het hoofd gezien....
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_110289452
@ Mikkie, het klinkt misschien belachelijk... maar voor een auto koop ik nooit 2e hands spul :@
Het moet gewoon goed zijn, en garantie dat het weer jaren mee kan.
misschien dom om dit voor een 18 jaar oude auto te doen... maar als ik ga besparen op belangrijke onderdelen omdat de papieren zeggen dat het een ''oude bak'' is, kan ik beter gewoon een andere auto kopen.. en dat ga ik voorlopig niet doen :P
  † In Memoriam † vrijdag 13 april 2012 @ 20:04:06 #52
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110289534
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 19:53 schreef skunkasaur het volgende:
Als de startmotor mee blijft draaien kom je toch echt maar een klein eindje?
Nope. Het kost voor de motor heel weinig moeite om zo'n klein startmotortje aan te drijven en aan gort te draaien.

quote:
Bij een vriend van me was de verbinding tussen het relais en de motor zelf weggerot. Had exact dezelfde probleembeschrijving als deadly_kiss, geen sjoege gaf het ding. Dat hebben we weer gesoldeerd en het autootje reed weer.
Sja, zou ook nog kunnen :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 19:57 schreef skunkasaur het volgende:

[..]

Ik heb uitgelegd waarop hij was afgekeurd, en hij zou het voor me repareren. Hij vertelde me van tevoren nog dat er een vrij groot risico was dat de remleidingen stuk zouden gaan bij het demonteren, als die rot waren. Ik heb hem toestemming gegeven te doen wat er nodig was, mits hij eerst belde voordat er extra kosten bijkwamen. Een paar uurtjes later belde de monteur me dat er niets lekte en dat hij de auto ook gelijk wel af kon melden.
Prima ^O^

quote:
Saillant detail is dat mijn ventilator helemaal niets doet. Draait gewoon niet. Dat had de Kwik-Fit ook over het hoofd gezien....
Is ook geen APK-punt maar wel een beetje slordig.

Alhoewel ik voor de zekerheid even op wil merken dat de ventilator niet constant draait maar pas als je motor warm genoeg is :@

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 20:02 schreef deadly_kiss het volgende:
@ Mikkie, het klinkt misschien belachelijk... maar voor een auto koop ik nooit 2e hands spul :@
Het moet gewoon goed zijn, en garantie dat het weer jaren mee kan.
misschien dom om dit voor een 18 jaar oude auto te doen... maar als ik ga besparen op belangrijke onderdelen omdat de papieren zeggen dat het een ''oude bak'' is, kan ik beter gewoon een andere auto kopen.. en dat ga ik voorlopig niet doen :P
Prima instelling ! ^O^ Zo bekijk ik het ook. Alleen monteer ik wel 2e hands onderdelen als ik die onderdelen ooit zelf nieuw eerder gemonteerd heb en er geen redenen zijn om aan te nemen dat het desbetreffende onderdeel kapot is.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 13 april 2012 @ 20:07:51 #53
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_110289701
Maar nieuw spul voor zo'n bak is gewoon geld weggooien. Dat vind ik soms bij mijn auto van tien jaar oud al. Pak dan revisie-onderdelen, dat scheelt alsnog maar het is nagenoeg nieuw.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_110289804
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 20:04 schreef 2cv het volgende:

[..]

Is ook geen APK-punt maar wel een beetje slordig.

Alhoewel ik voor de zekerheid even op wil merken dat de ventilator niet constant draait maar pas als je motor warm genoeg is :@
Dank voor de tip ;) Maar ik denk dat hij gelijk heeft, mijn auto verbruikt koelvloeistof, maar lekt nergens. Dat de fan het dan niet doet is een aannemelijke optie. Maar dat wil ik zelf gaan repareren 8-)
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  † In Memoriam † vrijdag 13 april 2012 @ 20:19:35 #55
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110290266
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 20:07 schreef Mikkie het volgende:
Maar nieuw spul voor zo'n bak is gewoon geld weggooien. Dat vind ik soms bij mijn auto van tien jaar oud al. Pak dan revisie-onderdelen, dat scheelt alsnog maar het is nagenoeg nieuw.
Goed alternatief. Revisiespul is wat mij betreft ook gewoon nieuw :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 20:10 schreef skunkasaur het volgende:

[..]

Dank voor de tip ;) Maar ik denk dat hij gelijk heeft, mijn auto verbruikt koelvloeistof, maar lekt nergens. Dat de fan het dan niet doet is een aannemelijke optie. Maar dat wil ik zelf gaan repareren 8-)
Je krijgt ook geen waarschuwingslampjes te zien die melden dat je motor te heet word ? Want dan kan het ook de koppakking zijn.

En vrouwen die eerst zelf onder de motorkap kijken in plaats van 'geemancipeerd' een paar knoopjes van hun bloesje losmaken en de buurman/een voorbijganger geil aankijken tof ! ^O^
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_110290462
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 20:19 schreef 2cv het volgende:

[..]

Goed alternatief. Revisiespul is wat mij betreft ook gewoon nieuw :P

[..]

Je krijgt ook geen waarschuwingslampjes te zien die melden dat je motor te heet word ? Want dan kan het ook de koppakking zijn.

En vrouwen die eerst zelf onder de motorkap kijken in plaats van 'geemancipeerd' een paar knoopjes van hun bloesje losmaken en de buurman/een voorbijganger geil aankijken tof ! ^O^
Nee, de motor blijft rond de 70-80 graden. Nou heb ik er de laatste tijd ook alleen maar in de kou mee gereden toevallig :P

En w00t :P
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  † In Memoriam † vrijdag 13 april 2012 @ 20:28:17 #57
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110290766
Dan zou ik toch maar heel voorzichtig in overweging nemen dat je koppakking kapot kan (ik zeg: kan) zijn.

Komt er (veel) witte rook uit de uitlaat ?

En hoeveel koelvloeistof verdwijnt er eigenlijk ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_110291117
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 20:28 schreef 2cv het volgende:
Dan zou ik toch maar heel voorzichtig in overweging nemen dat je koppakking kapot kan (ik zeg: kan) zijn.

Komt er (veel) witte rook uit de uitlaat ?

En hoeveel koelvloeistof verdwijnt er eigenlijk ?
Er is geen rook, zelfs bij een koude start amper. En ik ben naar Zweden op en neer gereden, en een beetje heen en weer toen ik daar was, ik gok totaal zes of zeven liter ingegoten. 6000 km ongeveer, in een maand of zes.
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  † In Memoriam † vrijdag 13 april 2012 @ 21:11:18 #59
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110293095
Hmz, sterk. Heb je al eens ontlucht (kachel moet dan op warm z'n heetst staan).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 14 april 2012 @ 02:30:20 #60
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_110305629
**kuch**

Mijn Dyhatsu staat inmiddels in de garage. Zodra ik iets weet laat ik het jullie weten.
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  zaterdag 14 april 2012 @ 10:40:53 #61
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_110308604
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 02:30 schreef Poeke het volgende:
**kuch**

Mijn Dyhatsu staat inmiddels in de garage. Zodra ik iets weet laat ik het jullie weten.
Daihatsu
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  zaterdag 14 april 2012 @ 11:18:25 #62
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_110309303
Of, als het nu ernstig is, Die-hatsu :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  † In Memoriam † zaterdag 14 april 2012 @ 23:47:29 #63
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110334085
Dai-hatsjoe.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_110335577
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 20:07 schreef Mikkie het volgende:
Maar nieuw spul voor zo'n bak is gewoon geld weggooien. Dat vind ik soms bij mijn auto van tien jaar oud al. Pak dan revisie-onderdelen, dat scheelt alsnog maar het is nagenoeg nieuw.
Waarom weggegooid geld?
Die auto is niet voor niks al 18jaar oud.
Ja er gaan weleens wat dingen stuk, maar dat kan je bij nieuwe(re) auto's ook hebben.
Ik rij er nog vol vertrouwen mee en zolang de kosten niet uit de hand lopen vind ik het prima.
Auto is al ruim 16 jaar in de familie en staat er altijd blinkend bij.. altijd nieuwe onderdelen gebruikt en nergens op bezuinigd.
Ik vind kwaliteit belangrijker dan het bedrag.. meningen verschillen hierin maar dat zal altijd zo blijven :)
pi_110335788
Omdat revisie vaak stuk goedkoper is dan nieuw. Het was een tip om je geld te besparen. Stel dat dit de eerste is die stuk gaat, heb je dr toch lang mee gedaan...

En als iets gereviseerd wordt, kan het onderdeel ook soms beter als nieuw zijn :-)
pi_110340858
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 21:11 schreef 2cv het volgende:
Hmz, sterk. Heb je al eens ontlucht (kachel moet dan op warm z'n heetst staan).
Nee... hoe gaat dat? Motor laten draaien, ventilatie aan op zijn heetst en hardst, voor hoe lang? Gewoon stationair?
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_110341166
http://www.google.nl/sear(...)gs_l=mobile-gws-hp.3..0.3937l7965l0l9624l7l7l0l3l3l0l180l439l2j2l4l0.frgbld.


Dus starten, dopje vd radiator af, en kacheltje aan...
pi_110350318
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 08:59 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.google.nl/sear(...)gs_l=mobile-gws-hp.3..0.3937l7965l0l9624l7l7l0l3l3l0l180l439l2j2l4l0.frgbld.

Dus starten, dopje vd radiator af, en kacheltje aan...
Ok. Nog even checken voor ik het ook daadwerkelijk ga doen: dop van de radiator? Niet van het reservoir? En wanneer zet ik de boel weer af?

Er zit trouwens geen bruine of witte smurrie onder de dop van de motorolie.

Edit: ja, radiator dus. En totdat de fan aanslaat. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door skunkasaur op 15-04-2012 15:02:43 ]
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_110351073
Nu het toch over verwarming gaat ect...

ik weet nou niet meer of ik die vraag hier al had gesteld maar voor alsnog:

sinds afgelopen winter doet de blower bij de bestuurderskant het niet meer die op het zijraam blaast.
hij blaast nog wel (en ook even hard als de rest) alleen komt er geen warme lucht meer uit.
ik heb dus de hele winter lopen kutten met een ijskoude linker hand of een beslagen raam als ik hem uit zette :')

ook heb ik bij de blower openingen onderaan de voorruit het probleem gehad dat de opening precies achter mijn stuur minder goed werkte.. dus elke keer als mn voorruit beslagen was en ik zette de blower aan was alles binnen no-time helder behalve precies dat stukje voor mn gezicht :{

nu mijn auto toch bij de garage staat, zal ik morgen even bellen of ze hier ook naar kijken of kan ik dit makkelijk zelf repareren?
  zondag 15 april 2012 @ 17:44:27 #70
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_110357818
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2012 00:21 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Waarom weggegooid geld?
Die auto is niet voor niks al 18jaar oud.
Ja er gaan weleens wat dingen stuk, maar dat kan je bij nieuwe(re) auto's ook hebben.
Ik rij er nog vol vertrouwen mee en zolang de kosten niet uit de hand lopen vind ik het prima.
Auto is al ruim 16 jaar in de familie en staat er altijd blinkend bij.. altijd nieuwe onderdelen gebruikt en nergens op bezuinigd.
Ik vind kwaliteit belangrijker dan het bedrag.. meningen verschillen hierin maar dat zal altijd zo blijven :)
Omdat je de prijs betaalt voor een nieuw onderdeel, maar het lang niet meer die tijd mee hoeft te gaan. Revisie is goedkoper en doet geheid het trucje de komende paar jaar ook prima, maar wel tegen minder kosten. Kwaliteit hoeft niet altijd duur te zijn.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_110370604
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 17:44 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Omdat je de prijs betaalt voor een nieuw onderdeel, maar het lang niet meer die tijd mee hoeft te gaan. Revisie is goedkoper en doet geheid het trucje de komende paar jaar ook prima, maar wel tegen minder kosten. Kwaliteit hoeft niet altijd duur te zijn.
Dat is precies wat ik ook zei :-p
  † In Memoriam † zondag 15 april 2012 @ 23:12:30 #72
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110376850
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2012 07:53 schreef skunkasaur het volgende:

[..]

Nee... hoe gaat dat? Motor laten draaien, ventilatie aan op zijn heetst en hardst, voor hoe lang? Gewoon stationair?
Het hangt af van het merk/model/motor. Ik doe het altijd met de motor uit, maar met de verwarming-instelling op z'n heetst. Want de verwarming werkt ook met een radiator. De temperatuur stel je in door de kraan tussen de verwarmingsradiator en het koelsysteem van de motor verder open of dicht te zetten. Als er dan een luchtbel in die verwarmingsradiator zit kan die via die kraan (mits die helemaal open staat) naar de rest van je koelsysteem en via de ontluchtingsnippels en/of de radiateurdop (of de dop van je koelvloeistofreservoir) naar buiten.

Die bel lucht moet je dan wel vervangen een 'bel' koelvloeistof ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † zondag 15 april 2012 @ 23:13:41 #73
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110376915
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 15:06 schreef deadly_kiss het volgende:
Nu het toch over verwarming gaat ect...

ik weet nou niet meer of ik die vraag hier al had gesteld maar voor alsnog:

sinds afgelopen winter doet de blower bij de bestuurderskant het niet meer die op het zijraam blaast.
hij blaast nog wel (en ook even hard als de rest) alleen komt er geen warme lucht meer uit.
ik heb dus de hele winter lopen kutten met een ijskoude linker hand of een beslagen raam als ik hem uit zette :')

ook heb ik bij de blower openingen onderaan de voorruit het probleem gehad dat de opening precies achter mijn stuur minder goed werkte.. dus elke keer als mn voorruit beslagen was en ik zette de blower aan was alles binnen no-time helder behalve precies dat stukje voor mn gezicht :{

nu mijn auto toch bij de garage staat, zal ik morgen even bellen of ze hier ook naar kijken of kan ik dit makkelijk zelf repareren?
Wel blazen maar niet warm ? Weird. Ik kan het niet verklaren, sorry.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_110410003
Ah. Het ding lekt toch :{w Net na een half uur tuffen even onder de auto gekeken en jawel hoor.

En ik zag nu net ook zweet op het motorblok... ;(
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  † In Memoriam † maandag 16 april 2012 @ 21:14:24 #75
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110414234
Waar it dat zweet ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_110414805
Een beetje op de boven/achterkant, vooral aan de rechterkant en een klein beetje links. Niet het hele blok, dus.
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  † In Memoriam † maandag 16 april 2012 @ 21:57:58 #77
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110417408
Een foto doet wonderen ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_110417767
Maar het is donker :{w

;)
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  † In Memoriam † maandag 16 april 2012 @ 22:17:21 #79
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110418694
Is je infraroodcamera kaduuk ? :P
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_110438836
Mn broertje heeft n Seat Ibiza 1,4benzine uit 2001. Probleempje daarmee is dat er kvs verdwijnt. Het systeem is afgeperst, maar geen drukverlies. Hoe kan die dan toch verbruiken? Ik zei nog dat bij warm blok er mss kiertjes ontstaan oid, maar dat kon volgens hem niet. Iemand?

94-hj-zt

[ Bericht 3% gewijzigd door JohnB52 op 17-04-2012 14:20:07 (Kenteken toegevoegd) ]
pi_110450460
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2012 14:11 schreef JohnB52 het volgende:
Mn broertje heeft n Seat Ibiza 1,4benzine uit 2001. Probleempje daarmee is dat er kvs verdwijnt. Het systeem is afgeperst, maar geen drukverlies. Hoe kan die dan toch verbruiken? Ik zei nog dat bij warm blok er mss kiertjes ontstaan oid, maar dat kon volgens hem niet. Iemand?

94-hj-zt
Je hebt niet toevallig de posts hier gelezen?
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  dinsdag 17 april 2012 @ 18:53:57 #82
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_110450986
Onder warmte kunnen scheurtjes ontstaan. Metaal zet immers uit als het warm wordt dus eventuele scheurtjes worden groter.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_110451778
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 18:44 schreef skunkasaur het volgende:

[..]

Je hebt niet toevallig de posts hier gelezen?
Jawel,

Maar elke auto is weer anders...
  † In Memoriam † dinsdag 17 april 2012 @ 19:39:28 #84
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110453260
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2012 14:11 schreef JohnB52 het volgende:
Mn broertje heeft n Seat Ibiza 1,4benzine uit 2001. Probleempje daarmee is dat er kvs verdwijnt. Het systeem is afgeperst, maar geen drukverlies. Hoe kan die dan toch verbruiken? Ik zei nog dat bij warm blok er mss kiertjes ontstaan oid, maar dat kon volgens hem niet. Iemand?

94-hj-zt
Hoe snel 'verdwijnt' die koelvloeistof ? En is er al eens ontlucht ? Al ZOU die Ibiza wellicht zelfontluchtend KUNNEN zijn.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † dinsdag 17 april 2012 @ 19:39:57 #85
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110453293
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 18:53 schreef Barcaconia het volgende:
Onder warmte kunnen scheurtjes ontstaan. Metaal zet immers uit als het warm wordt dus eventuele scheurtjes worden groter.
Erg ver gezocht. Ik heb er in elk geval nog nooit van gehoord.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † dinsdag 17 april 2012 @ 19:40:32 #86
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110453322
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2012 19:10 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Jawel,

Maar elke auto is weer anders...
Het is voor het grootste gedeelte hetzelfde principe. Dus anders is relatief.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_110471694
Godverdomme, auto start niet :(
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_110476710
Pff.. nogsteeds me auto niet terug! Het is iig NIET de startmotor.
Ik ga me nu wel een beetje zorgen maken :(
pi_110477691
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 19:39 schreef 2cv het volgende:

[..]

Hoe snel 'verdwijnt' die koelvloeistof ? En is er al eens ontlucht ? Al ZOU die Ibiza wellicht zelfontluchtend KUNNEN zijn.
Volgens hem 1x per maand bijvullen.

Per week 5x 30 km gereden ongeveer.
  † In Memoriam † woensdag 18 april 2012 @ 19:39:31 #90
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110499317
Klinkt als lekkage ofzo, niet als slecht ontlucht.

Even voor de zekerheid: is het koelsysteem afgeperst ? Met de kachel op de heetste stand (dus gewoon schuif/knop helemaal in het rode gebied) ? Of is de compressie getest ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † woensdag 18 april 2012 @ 19:41:33 #91
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110499446
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 11:18 schreef deadly_kiss het volgende:
Pff.. nogsteeds me auto niet terug! Het is iig NIET de startmotor.
Waarom denken ze dat ?

quote:
Ik ga me nu wel een beetje zorgen maken :(
Rustig afwachten. Het grootste probleem bij en moeizame reparatie is vaak het vinden van het defect. De uiteindelijke oplossing is vaak vrij simpel.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_110501361
waarom ze dat denken?
weet ik veel hoe ze dat testen, eruit halen, losmaken, of doormeten.. ik heb er niet voor geleerd :P
  † In Memoriam † woensdag 18 april 2012 @ 20:38:19 #93
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110502708
Vraag het eens ? Misschien is het van 'oh, hij blijft niet hangen dus hij is nog goed'.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_110503057
Nah dat denk ik niet... die garage is hier heel bekend om hun goede werk.
nadeel is alleen dat hierdoor meerdere dorpen/gemeentes naar die garage gaan en heb je dus niet meer dezelfde dag of de dag erna je auto weer meteen terug ;(
morgenochtend ga ik weer bellen (zoals elke ochtend de afgelopen week :') ) ze mogen iig niks uitvoeren zonder het mij eerst te melden :)
pi_110506960
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 19:39 schreef 2cv het volgende:
Klinkt als lekkage ofzo, niet als slecht ontlucht.

Even voor de zekerheid: is het koelsysteem afgeperst ? Met de kachel op de heetste stand (dus gewoon schuif/knop helemaal in het rode gebied) ? Of is de compressie getest ?
Hij is afgeperst , of er n compressietest is gedaan weet ik niet...

Is dat trouwens duur, zo'n test?
  † In Memoriam † woensdag 18 april 2012 @ 22:04:38 #96
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110508789
Wat is er precies afgeperst ? Het koelsysteem ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_110511335
Koelsysteem idd
  † In Memoriam † woensdag 18 april 2012 @ 23:50:39 #98
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110515057
Het enige wat ik kan verzinnen is toch een luchtbel ergens. Maar eigenlijk geloof ik dat zelf ook niet, sorry.

Hopelijk komt Chuckie nog even langs.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_110612671
sinds gisteren de auto weer terug.. zit een nieuw contactslot in icl de electrische boel daarachter.
ik heb het idee dat er alleen ergens wat los zit...
toen ik hem kwam ophalen stond de auto al enige tijd te draaien om de accu te laden aangezien die helemaal leeg was van het rommelen tijdens de reparatie.
ik heb toen 3 km gereden meteen naar huis, reed als een zonnetje!
vanmorgen wilde ik de auto weer starten en ja.. daar stond ik weer met een auto die helemaal NIKS deed :{
ze waren dus vergeten te vertellen dat de accu nog lang niet vol was (beetje stom ook om hem zo aan mij mee te geven) en dat ik gisteravond eigenlijk nog een stukje moest gaan rijden voordat ik hem uit zou zetten.
vanmorgen met startkabels aan de gang gekregen... alles was weer back 2 basic, de klok, mn radio alles was weer gereset -O-
ik was toen meteen naar de garage gereden om verhaal te halen, toen vertelden ze me dat ze dus de auto net aan de praat hadden toen ik hem kwam ophalen en de accu eigenlijk nog zwak was...
uiteraard toen ik weer weg wilde gaan stond dat lompe ding weer helemaal leeg zonder ook maar een tikje of lampje te geven..
jumpstart gebruikt van de garage en hij ging weer.
toen 12km gereden (ik moest ergens heen geen tijd om extra te rijden) en onderweg ging ineens het lampje van de airbags branden wat ie nog nooit gedaan heeft? bij het afremmen voor een verkeerslicht ging die ineens weer uit! toen ik van die locatie weer weg wilde kwam het gekke gedeelte...
ik probeerde te starten maar de auto deed weer helemaal niks, contact uitgezet en ik verzette mijn benen waardoor de auto een wiebel maakte.. toen ging de verlichting op het dashboard branden en mijn klok zonder dat de sleutel om stond?!
toen wiebelde ik nog een keer en probeerde te starten en toen deed ie het ineens! 8)7

daarna ben ik ongeveer 25km rondjes wezen rijden voordat ik hem weer uit zette en daarna startte ie weer prima... nu maar hopen dat ie me morgenochtend niet laat staan :P

nu vraag ik me eigenlijk af, ik heb weleens vaker met een lege accu gestaan in de winter wegens korte stukkies rijden ect...
maar ik heb nog nooit gehad dat de lampjes op het dashboard zo raar deden terwijl de auto wiebelt, kan het niet gewoon zo zijn dat ze iets niet goed hebben aangesloten met het plaatsen van dat nieuwe contactslot?
  † In Memoriam † zaterdag 21 april 2012 @ 23:25:13 #100
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110616204
Dat klinkt inderdaad alsof er ergens kortsluiting is ! Overigens is 'kortsluiting' een ruim begrip. Dat betekent niet alleen dat er vonken, rook en geknetter komt, het kan ook zijn dat er daardoor spontaan lampjes gaan branden zonder dat de schakelaar (contactslot) die daar moet voor zorgen op 'aan' (of 1 of whatever) staat.

Mijn idee: dashboard open trekken en iemand die er verstand van heeft naar laten kijken zonder tijdsdruk.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 21 april 2012 @ 23:56:43 #101
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_110617411
Ik heb ooit vage elektronica problemen gehad in mijn Volvo 440, 3 garages wisten zich er geen raad mee totdat een klant toevallig de garage in kwam en vertelde dat hij exact hetzelfde mee had gemaakt met een andere auto

Bleek 1 of ander koolstofborsteltje/sensor te zijn in de dynamo, die vervangen á 2 euro en geen probleem meer :D
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_110725833
Hallo!
Ik heb een vraagje. Als de aandrijfas rechts vervangen is (en keerring ofzo :? ) en hij moet links eigenlijk ook snel vervangen worden, is het dan normaal dat je aan allebei de kanten nog zo'n tikkend geluid hoort?
pi_110734401
Is dan ook niet je homokineet verrot? Door de kapotte ashoes?
  † In Memoriam † dinsdag 24 april 2012 @ 19:40:58 #104
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110734721
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:22 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Hallo!
Ik heb een vraagje. Als de aandrijfas rechts vervangen is (en keerring ofzo :? ) en hij moet links eigenlijk ook snel vervangen worden, is het dan normaal dat je aan allebei de kanten nog zo'n tikkend geluid hoort?
Begin erst mar eens te zeggen over wat voor merk/model/bouwjaar/motor je het hebt.

Maar het klinkt niet logisch. Ik had ook zoiets en was vergeten om 2 kleine moertjes vast te zetten :') Dat was met een Citroën BX 19 TGD Break uit 1994 met een 1905cc atmosferische dieselmotor en een handmatig bediende versnellingsbak.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_110737943
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:34 schreef JohnB52 het volgende:
Is dan ook niet je homokineet verrot? Door de kapotte ashoes?
Ja das ook vervangen geloof ik
pi_110737990
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:40 schreef 2cv het volgende:

[..]

Begin erst mar eens te zeggen over wat voor merk/model/bouwjaar/motor je het hebt.

Maar het klinkt niet logisch. Ik had ook zoiets en was vergeten om 2 kleine moertjes vast te zetten :') Dat was met een Citroën BX 19 TGD Break uit 1994 met een 1905cc atmosferische dieselmotor en een handmatig bediende versnellingsbak.
Weet niet precies het gaat niet om mijn eigen auto maar tis een peugeot 206 uit ik gok rond 2000-2002
  † In Memoriam † dinsdag 24 april 2012 @ 20:42:31 #107
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110738068
Ik vermoed dat de 2 moertjes van het tussenlager niet goed vast zitten. Sleuteltje 11 heb je daarvoor nodig.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_110738158
We laten morgen sowieso even naar kijken door een familielid die monteur is dus we zullen zien maar iig bedankt voor je antwoord
  † In Memoriam † dinsdag 24 april 2012 @ 20:53:14 #109
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110738769
Top ! Als de moertjes wel vast zitten KAN het zijn dat de haakjes om dat steunlager op zijn plek zitten gedraaid zitten. Dat kan je zien als er niet veel schroefdraad zichtbaar is. Dan is het moertjes losdraaien, aan het draadeind draaien en trekken zodat je merkt dat je het een eindje aan kan trekken en dan de moertjes weer vastdraaien.

Als je er geen moer ( :P ) van snapt: uitprinten en onder de neus van die monteur schuiven ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  Spellchecker dinsdag 24 april 2012 @ 20:59:56 #110
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_110739207
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 19:40 schreef 2cv het volgende:

[..]

Begin erst mar eens te zeggen over wat voor merk/model/bouwjaar/motor je het hebt.

Maar het klinkt niet logisch. Ik had ook zoiets en was vergeten om 2 kleine moertjes vast te zetten :') Dat was met een Citroën BX 19 TGD Break uit 1994 met een 1905cc atmosferische dieselmotor en een handmatig bediende versnellingsbak.
Is dat niet vreselijk onpraktisch tijdens het rijden, als je moet schakelen?
Tevens -purist.
  † In Memoriam † dinsdag 24 april 2012 @ 21:18:46 #111
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110740533
Neehoor. Hoe bedien jij je versnellingsbak dan ? Met je oren ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  Spellchecker dinsdag 24 april 2012 @ 21:20:10 #112
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_110740632
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:18 schreef 2cv het volgende:
Neehoor. Hoe bedien jij je versnellingsbak dan ? Met je oren ?
:')

Laat maar.
Tevens -purist.
pi_110869236
Hoe moet ik de remschijven van een Nissan Terrano 2 vervangen,
normaal pak je het wiel eraf,
klauw eraf
schijf eraf desnoods met 2 boutjes los draaien.

Maar bij een terrano zit de wielnaaf aan de buitenkant.
Dus heeft iemand een exploded view oid of ervaring?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_110870008
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=61941 :')
dus als ik het goed begrijp kan ik de hele naaf uit elkaar halen :r
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  † In Memoriam † vrijdag 27 april 2012 @ 19:49:05 #115
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110874198
Wees blij dat het niet om een DS gaat. Als ik het allemaal goed begrepen heb moet je daarbij de complete versnellingsbak er uit plukken. Er zijn trouwens meer Citroëns met de remschijven aan de versnellingsbak. Dan sta je raar te kijken als je de remschijven zoekt _O-
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_110874346
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 19:49 schreef 2cv het volgende:
Wees blij dat het niet om een DS gaat. Als ik het allemaal goed begrepen heb moet je daarbij de complete versnellingsbak er uit plukken. Er zijn trouwens meer Citroëns met de remschijven aan de versnellingsbak. Dan sta je raar te kijken als je de remschijven zoekt _O-
Ik koop geen oude rotzooi en al helemaal niet van citroen.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  † In Memoriam † vrijdag 27 april 2012 @ 19:55:58 #117
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110874505
Een auto met versleten remschijven is niet nieuw meer hoor.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_110875355
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 19:55 schreef 2cv het volgende:
Een auto met versleten remschijven is niet nieuw meer hoor.
klopt, maar hij is nog geen 10 jaar en oud.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  † In Memoriam † vrijdag 27 april 2012 @ 20:19:04 #119
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110875482
Dat is erg nieuw ja. Ik zou beginnen met het resetten van de boordcomputer.

[ Bericht 57% gewijzigd door 2cv op 27-04-2012 20:25:15 ]
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_110876442
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 20:19 schreef 2cv het volgende:
Dat is erg nieuw ja. Ik zou beginnen met het resetten van de boordcomputer.
nee hoor, dat is niet altijd nodig
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  † In Memoriam † vrijdag 27 april 2012 @ 21:01:34 #121
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110877448
Dat is toch standaard bij die moderne meuk met computertroep ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 27 april 2012 @ 21:19:33 #122
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_110878223
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 21:01 schreef 2cv het volgende:
Dat is toch standaard bij die moderne meuk met computertroep ?
:D
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  vrijdag 27 april 2012 @ 22:14:38 #123
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_110880854
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 17:58 schreef densmee het volgende:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=61941 :')
dus als ik het goed begrijp kan ik de hele naaf uit elkaar halen :r
Als ik het daar lees is het toch helemaal geen probleem? Wiellagers kun je meteen even nastellen en naafsloten L+R omwisselen. Voormiddagje werk als ik het zo zie.

Moet je eens aan Engelse rotzooi gaan sleutelen, dan ben je blij dat je zoiets ziet als die beschrijving van die Nissan :')
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_111170154
Ik heb een BMW 518i uit 1995 met nogal wat speling op de versnellingspook de laatste tijd. Weet iemand hier raad mee?
  zaterdag 5 mei 2012 @ 16:09:12 #125
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_111170208
Volgens mij zit de versnellingspook van zo'n ding recht op de vbak. Dan zullen er dus wel wat busjes van het schakeldeksel uitgesleten zijn. Die kun je vaak vrij makkelijk vervangen maar dan moet vaak wel de bak er onderuit.

Heeft iemand een foto van zo'n versnellingsbak?


Hmm, ik heb op google even wat foto's gezocht maar het ziet er toch uit als een iets ingewikkeldere constructie. Ik laat het even aan de experts over.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_111184951
Waarschijnlijk toch wel de rubbers van de schakelstangen uitgesleten, als je er bij kunt niet zo veel werk en de onderdelen zijn ook niet zo duur.
Vogelbek-verdubbel-inator
pi_111185546
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 22:14 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Als ik het daar lees is het toch helemaal geen probleem? Wiellagers kun je meteen even nastellen en naafsloten L+R omwisselen. Voormiddagje werk als ik het zo zie.

Moet je eens aan Engelse rotzooi gaan sleutelen, dan ben je blij dat je zoiets ziet als die beschrijving van die Nissan :')
jaja garage zegt 6 uur nodig te hebben. remschijven wisselen, 500 euro :')
en dan mogen ze ook max maar 2mm afgesleten zijn :r
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zaterdag 5 mei 2012 @ 23:04:52 #128
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_111185614
Wat een onzin. Begin daar maar vlug zelf aan en vertrouw die garages niet.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_111185793
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:04 schreef Barcaconia het volgende:
Wat een onzin. Begin daar maar vlug zelf aan en vertrouw die garages niet.
niet mijn auto, mijn baas wil hem naar een garage brengen.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Spellchecker zondag 6 mei 2012 @ 18:38:56 #130
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_111214600
Vandaag bezig geweest met het verversen van de olie alsook het oliefilter van de Patrol (2.8 TD, 1997).

Na het opnieuw bijvullen staat het peil als volgt:


Er zit nu ongeveer 6 liter olie in, wat ook het voorschrift is voor deze auto, bij het verversen van olie + filter. Motor heeft nog niet gedraaid, dus wellicht dat er ook nog wat olie zal verdwijnen in verschillende hoekjes en gaatjes van de motor bij het rijden?

Nu heb ik al eens vernomen, dat diesels wat gevoeliger zijn voor een teveel aan olie, dan benzinemotoren, vandaar ook mijn vraag hier: In hoeverre is dít verschil een probleem?

Heb niet zoveel trek om weer die plug eruit te schroeven (heb daarbij geen extra O-ringetje), maar als het echt een probleem is, kan het natuurlijk niet anders ;)
Tevens -purist.
  Spellchecker zondag 6 mei 2012 @ 21:31:19 #131
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_111223521
Na wat gegoogled te hebben toch maar besloten er nog wat olie uit te laten lopen. Pijl stond nu exact tot op het max-punt van het gemarkeerde gedeelte. Na een blokje om van een km of 2 en een half uur stilstaan is hij halverwege dat gedeelte; waarschijnlijk is er idd nog wat olie het nieuwe filter ingelopen.
Tevens -purist.
  † In Memoriam † maandag 7 mei 2012 @ 01:17:24 #132
25682 2cv
Niet subtiel
pi_111235108
Ik zou zelf (voor de volgende keer) niet gelijk de voorgeschreven hoeveelheid olie er in gieten. Liever een heel of half litertje minder. Vervolgens even laten draaien (een halve minuut is al genoeg) en dan olie peilen en bijvullen tot het maximum.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  Spellchecker maandag 7 mei 2012 @ 14:00:42 #133
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_111246719
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 01:17 schreef 2cv het volgende:
Ik zou zelf (voor de volgende keer) niet gelijk de voorgeschreven hoeveelheid olie er in gieten. Liever een heel of half litertje minder. Vervolgens even laten draaien (een halve minuut is al genoeg) en dan olie peilen en bijvullen tot het maximum.
Eens.
Tevens -purist.
  woensdag 9 mei 2012 @ 19:00:42 #134
19194 Oversight
◢◤
pi_111345247
:? Waar kun je zien welke spanning je banden horen te hebben ?

:N Het staat er niet op....

-O- LMGGTFY vind de band, niet de spanning...

:|W Volgens mij weet Continental het ook niet...

:') Hellup ? .... Iemand ?
◢◤
  woensdag 9 mei 2012 @ 19:02:08 #135
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_111345307
Staat in je auto. Vaak in de deurstijl bij de bestuurdersdeur, in je tankdopklepje of anders gewoon in het handboek.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 9 mei 2012 @ 19:04:32 #136
19194 Oversight
◢◤
pi_111345410
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 19:02 schreef Barcaconia het volgende:
Staat in je auto. Vaak in de deurstijl bij de bestuurdersdeur, in je tankdopklepje of anders gewoon in het handboek.
:D Ik ga gelijk ff kijken.... tnx.
◢◤
  woensdag 9 mei 2012 @ 19:21:06 #137
19194 Oversight
◢◤
pi_111346148
:{ Helaas , geen vermeldingen in beide deurstijlen of omgeving, noch in tankdopklepje...

-O- Handboek niet aanwezig... maar die ga ik ff opzoeken online...
◢◤
  woensdag 9 mei 2012 @ 19:24:20 #138
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_111346296


Zo zit dat meestal. In de deurstijl, op de deur, op de tankklep etc. Misschien zelfs wel op de kofferbak.

Wat voor auto gaat het om. Vaak zit je wel goed als je rond de 2~2.3 bar er in doet.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 9 mei 2012 @ 19:25:01 #139
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_111346323
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_111348180
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:56 schreef Prowl het volgende:
Ik heb ooit vage elektronica problemen gehad in mijn Volvo 440, 3 garages wisten zich er geen raad mee totdat een klant toevallig de garage in kwam en vertelde dat hij exact hetzelfde mee had gemaakt met een andere auto

Bleek 1 of ander koolstofborsteltje/sensor te zijn in de dynamo, die vervangen á 2 euro en geen probleem meer :D
Je wil het niet weten...
afgelopen vrijdag stond ik weer stil, was echt geen beweging meer in te krijgen!
ik met die auto schommelen... maar nee :'(
anwb gebeld, ik intussen weer met die auto heen&weer rollen... uiteindelijk 20min later startte die weer maar toen kwam net de anwb aanrijden :P
ik schaamde me dood, ik wist wel dat ik hem zelf kon starten.. wist alleen niet hoe lang het zou duren _O-
maargoed, meneer van de anwb wilde toch even de boel nakijken terwijl ik mijn levensverhaal van de afgelopen paar weken stond te vertellen :')
bleken de boutjes van de accupolen afgebroken te zijn, en heel de aansluiting kon hij zo van de acu af tillen zonder los te schroeven :o
nieuw boutje erin..

en nu rijd ik sinds vrijdag weer rond als een zonnetje O+
geen moeilijke starts, geen auto aan hoeven schudden, geen rare lampjes die flikkeren, en de datum en radio zijn sindsdien niet meer gereset *O*

ik denk dat die meneer mijn auto weer een nieuw leven heeft ingeblazen *;
  † In Memoriam † woensdag 9 mei 2012 @ 22:57:22 #141
25682 2cv
Niet subtiel
pi_111358478
Bedankt voor de update !

Soms kan het probleem/de oplossing zo simpel zijn dat niemand het bedenkt ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 9 mei 2012 @ 23:01:51 #142
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_111358666
Hmm, net telefoontje gehad van mijn vriendin dat ze met een dampende Fiat Seicento met een koelvloeistoflampje dat in één keer aansprong naast de snelweg staat. Ik hoop dat het alleen een losgeschoten slang is (ik heb ze zelf destijds bij het vervangen van de radiateur vastgezet :@ (wel met nieuwe fastoenlijke slangklemmen)), wat kan het anders nog zijn?
Don't let my username fool you...
pi_111358764
Heel stom misschien, maar zit er niet gewoon te weinig koelvloeistof in?
  woensdag 9 mei 2012 @ 23:13:05 #144
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_111359091
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 23:04 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Heel stom misschien, maar zit er niet gewoon te weinig koelvloeistof in?
Dat heb ik onlangs nog gecheckt en zat toen precies op het goede niveau. Netjes midden tussen min. en max. en dat zou de witte damp natuurlijk niet verklaren... ;)
Don't let my username fool you...
  Spellchecker donderdag 10 mei 2012 @ 01:05:35 #145
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_111363296
Komt die witte damp onder de motorkap vandaan, of uit de uitlaat? :P

Waarschijnlijk is er inderdaad ergens een slang losgeschoten dan wel geknapt/gescheurd. Been there, done that.
Tevens -purist.
  zaterdag 12 mei 2012 @ 12:22:26 #146
19194 Oversight
◢◤
pi_111455436
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 19:24 schreef Barcaconia het volgende:
[ afbeelding ]

Zo zit dat meestal. In de deurstijl, op de deur, op de tankklep etc. Misschien zelfs wel op de kofferbak.

Wat voor auto gaat het om. Vaak zit je wel goed als je rond de 2~2.3 bar er in doet.
:Y Het is gelukt,... dank voor de info..... 2.0 voor, 2.2 achter...

[ Bericht 3% gewijzigd door Oversight op 12-05-2012 12:52:43 ]
◢◤
pi_111455489
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 12:22 schreef Oversight het volgende:

[..]

:Y Het is gel
It's alive :o ! Welcome back B-).
  zaterdag 12 mei 2012 @ 12:27:36 #148
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_111455590
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 01:05 schreef NoBody122 het volgende:
Komt die witte damp onder de motorkap vandaan, of uit de uitlaat? :P

Waarschijnlijk is er inderdaad ergens een slang losgeschoten dan wel geknapt/gescheurd. Been there, done that.
Het bleek dus toch de koppakking te zijn. Gelukkig een goedkoop adres kunnen vinden waar het hersteld kan worden... Is 'ie vanmorgen naartoe gesleept en wij gaan dinsdag toch op vakantie...
Don't let my username fool you...
  zaterdag 12 mei 2012 @ 12:51:48 #149
19194 Oversight
◢◤
pi_111456225
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 12:24 schreef Anne het volgende:

[..]

It's alive :o ! Welcome back B-).
*O* ANNE !!


;)
◢◤
  zondag 13 mei 2012 @ 14:06:43 #150
342418 VKV
Plausibel
pi_111490309
Ik heb een Daihatsu Cuore uit 2000, basismodelletje ten top bleek vrijdag toen ik er een radio wilde in laten bouwen. Geen speakers en geen antenne aanwezig haha :')
Vroeg me af of iemand weet welke maat speakers er (in de deuren) in gaan? Stond niet in t boekje.. Gewoon 13cm speakers oid?
pi_111491775
Heb je dan wel bedrading erin zitten?

Kan ook 10 voor de deuren zijn.
  zondag 13 mei 2012 @ 14:51:22 #152
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_111491949
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 14:06 schreef VKV het volgende:
Ik heb een Daihatsu Cuore uit 2000, basismodelletje ten top bleek vrijdag toen ik er een radio wilde in laten bouwen. Geen speakers en geen antenne aanwezig haha :')
Vroeg me af of iemand weet welke maat speakers er (in de deuren) in gaan? Stond niet in t boekje.. Gewoon 13cm speakers oid?
Hou er een rolmaat naast.
  zondag 13 mei 2012 @ 15:01:55 #153
342418 VKV
Plausibel
pi_111492325
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 14:46 schreef JohnB52 het volgende:
Heb je dan wel bedrading erin zitten?

Kan ook 10 voor de deuren zijn.
Er zit niks in ;(
pi_111498244
Succes dan met alle kabels trekken. Ff naar de dealer gaan, nu het nog kan, en vragen of ze daar n setje hebben liggen om aan te sluiten!
  Spellchecker zondag 13 mei 2012 @ 18:52:30 #155
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_111501105
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 12:27 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Het bleek dus toch de koppakking te zijn. Gelukkig een goedkoop adres kunnen vinden waar het hersteld kan worden... Is 'ie vanmorgen naartoe gesleept en wij gaan dinsdag toch op vakantie...
Geluk bij een ongeluk, dan.. Is normaliter een duur garpje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tevens -purist.
  zondag 13 mei 2012 @ 19:20:04 #156
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_111502396
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 18:52 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Geluk bij een ongeluk, dan.. Is normaliter een duur garpje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad, dealer vroeg er 700 euro voor (valt nog mee eigenlijk, kleine eenvoudige motor), laten het nu doen bij een gepensioneerde monteur voor ongeveer 200 euro..
Don't let my username fool you...
  zondag 13 mei 2012 @ 19:41:32 #157
265730 skunkasaur
ruasaknuks
pi_111503385
Oef. Weten jullie nog wie ik ben? o+

Ik postte hier een tijdje terug met een afgekeurde golf 3, op lekke remciliders. Die niet lek bleken te zijn. Toen ik de auto ophaalde bij de garage bleek alleen wel dat mijn ventilator stuk was, en ik heb ook ruim drie liter water in de koelvloeistoftank gemikt voordat ik weer rijden kon (nog bij de garage). Voordat ik de auto daar ter reparatie aanbood "verbruikte" de auto al koelvloeistof, en sindsdien is dat alleen maar erger geworden.

Het drupte al na een lange rit, maar gistermiddag zag ik dat het er letterlijk uitspoot, aan de zijkant van het expansievat. Onder dat zwarte "kapje", ik kan niet zien waar het daadwerkelijk lekt. Ook ergens onder het blok sist het na het rijden. Mijn motor kookte nog net niet (ik MOEST naar huis namelijk, en ben doorgereden...) Bij het inparkeren kwam er stoom onder de motorkap vandaan.

Tl;dr: Auto lekt koelvloeistof als een malle, is de afgelopen tijd stap voor stap erger geworden en nu durf ik er helemaal niet meer in te rijden. Halp.

Ik ga sowieso morgenochtend naar een garage om dit te laten repareren. Ik denk een andere garage dan eerst :') Maar wat kan hier de oorzaak van zijn? Te hoge druk met kraanwater ipv kv? Of iets heel anders?

PS. Nog steeds geen witte goo in de olie en geen witte rook uit de uitlaat.
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  zondag 13 mei 2012 @ 20:23:07 #158
342418 VKV
Plausibel
pi_111505380
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 17:45 schreef JohnB52 het volgende:
Succes dan met alle kabels trekken. Ff naar de dealer gaan, nu het nog kan, en vragen of ze daar n setje hebben liggen om aan te sluiten!
M'n oom is automonteur, hij mag het gaan inbouwen allemaal. Hij vroeg me alleen om speakers en een antenne te regelen dus vandaar ;)
Maar anders vraag ik het hem wel O-)
  zondag 13 mei 2012 @ 20:37:58 #159
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_111506347
Kun je ze niet gewoon in de hoedenplank doen? Scheelt behoorlijk wat werk.

@koelvloeistof: Waarschijnlijk een lekje wat uitgescheurd is, voor nood kan water wel.
pi_111506655
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 20:37 schreef Erasmo het volgende:
Kun je ze niet gewoon in de hoedenplank doen? Scheelt behoorlijk wat werk
Leg eens uit dan?
  zondag 13 mei 2012 @ 22:27:55 #161
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_111513831
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 19:41 schreef skunkasaur het volgende:
Oef. Weten jullie nog wie ik ben? o+

Ik postte hier een tijdje terug met een afgekeurde golf 3, op lekke remciliders. Die niet lek bleken te zijn. Toen ik de auto ophaalde bij de garage bleek alleen wel dat mijn ventilator stuk was, en ik heb ook ruim drie liter water in de koelvloeistoftank gemikt voordat ik weer rijden kon (nog bij de garage). Voordat ik de auto daar ter reparatie aanbood "verbruikte" de auto al koelvloeistof, en sindsdien is dat alleen maar erger geworden.

Het drupte al na een lange rit, maar gistermiddag zag ik dat het er letterlijk uitspoot, aan de zijkant van het expansievat. Onder dat zwarte "kapje", ik kan niet zien waar het daadwerkelijk lekt. Ook ergens onder het blok sist het na het rijden. Mijn motor kookte nog net niet (ik MOEST naar huis namelijk, en ben doorgereden...) Bij het inparkeren kwam er stoom onder de motorkap vandaan.

Tl;dr: Auto lekt koelvloeistof als een malle, is de afgelopen tijd stap voor stap erger geworden en nu durf ik er helemaal niet meer in te rijden. Halp.

Ik ga sowieso morgenochtend naar een garage om dit te laten repareren. Ik denk een andere garage dan eerst :') Maar wat kan hier de oorzaak van zijn? Te hoge druk met kraanwater ipv kv? Of iets heel anders?

PS. Nog steeds geen witte goo in de olie en geen witte rook uit de uitlaat.
Had de auto van mijn vriendin dus ook, ook geen "mayonaise" in de olie, maar na onderzoek bij de Fiat dealer kwam er toch uit dat de koppakking lek was. Die kan natuurlijk ook op andere plaatsen kapot gaan dan tussen je koelvloeistof en oliesysteem.
Don't let my username fool you...
  zondag 13 mei 2012 @ 22:59:11 #162
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_111515814
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2012 20:42 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Leg eens uit dan?
Dan hoef je alleen 2 gaten in de hoedenplank te zagen en kun je de speakers erin schroeven. Draadje kun je vrij makkelijk naar achteren trekken door wat vloerbekleding aan de kant op te tillen.

Ga je in de deur bezig dan heb je veel minder (werk)ruimte en moet je ook nog eens je draden wegwerking in in dat rubberen ding wat om je scharnier zit.
pi_111909754
even een paar vraagjes m.b.t de voorwielen:
Tijdens het rijden trekt de auto lichtjes naar rechts, en komt er nogal een gebonk bij zo te horen het rechtervoorwiel vandaan tijdens het sturen.
1 van de voorwielen staat behoorlijk ver gestuurd, terwijl de ander recht staat als het stuur gewoon recht staat.(zo uit mijn hoofd is het rechterwiel naar rechts aan het sturen)

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Overigens, mijn ABS werkt ook niet meer, laatst is linksvoor een wiellager vervangen i.v.m. te veel speling, en begon de ABS kuren te tonen. Vervolgens is ook de ABS-sensor vervangen, nadat de auto al in de ABS ging terwijl ik alleen nog maar dacht aan remmen.. Gelukkig is dat nu niet meer zo, maar werkt het ABS helemaal niet meer. Mijn garage weet niet precies waar het aan ligt, en gaf toendertijd aan het complete gebeuren uit elkaar te willen halen..
Ik had echter geen werk toen, ben dus maar met een defecte ABS gaan rijden, maar omdat ik sinds kort weer werk heb, wil ik mijn auto eigenlijk weer helemaal in orde laten maken. Voordat de garage echter de hele boel uit elkaar haalt, wat me waarschijnlijk veel geld zou gaan kosten, was ik eigenlijk benieuwd of jullie zo nog een oplossing weten?
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2012 @ 00:04:45 #164
25682 2cv
Niet subtiel
pi_111909865
Merk, type, bouwjaar ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_111909917
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 00:04 schreef 2cv het volgende:
Merk, type, bouwjaar ?
och ja, tuurlijk.. Gaat om een Seat Ibiza met de 1.4 74 KW motor, en ze komt uit 2003.
Hij is overigens in april nog uitgelijnd. Ik dacht eerst namelijk dat het probleem daar aan lag, maar dat is niet zo.

[ Bericht 10% gewijzigd door Marco001 op 23-05-2012 00:19:41 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2012 @ 00:25:43 #166
25682 2cv
Niet subtiel
pi_111910680
Als 1 van de wielen op standje rechtdoor staat en de andere niet met het stuur recht + de auto trekt naar rechts dan is het iets met de uitlijning. Of je hebt enorme speling op je wielophanging/stuurkogels of je wiellager is echt totaal aan stront.

Krik je auto op, zet hem stevig op bokken en voel aan de wielen of er ergens speling is.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2012 @ 00:39:49 #167
25682 2cv
Niet subtiel
pi_111911202
Je veerpoot kan ook verrot zijn trouwens.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_111911359
Mwah, heb geen bokjes, dus ik denk dat ik er binnenkort maar even naar de garage ga, en hun even laat kijken.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_111984662
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 22:27 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Had de auto van mijn vriendin dus ook, ook geen "mayonaise" in de olie, maar na onderzoek bij de Fiat dealer kwam er toch uit dat de koppakking lek was. Die kan natuurlijk ook op andere plaatsen kapot gaan dan tussen je koelvloeistof en oliesysteem.
Bij mij was er gelukkig niks aan de hand... het was een compleet lekke KV slang (doorgereden met water in het systeem hielp ook niet). Hij rijdt weer als een zonnetje :D
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_112051821
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 00:01 schreef Marco001 het volgende:
even een paar vraagjes m.b.t de voorwielen:
Tijdens het rijden trekt de auto lichtjes naar rechts, en komt er nogal een gebonk bij zo te horen het rechtervoorwiel vandaan tijdens het sturen.
1 van de voorwielen staat behoorlijk ver gestuurd, terwijl de ander recht staat als het stuur gewoon recht staat.(zo uit mijn hoofd is het rechterwiel naar rechts aan het sturen)

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Overigens, mijn ABS werkt ook niet meer, laatst is linksvoor een wiellager vervangen i.v.m. te veel speling, en begon de ABS kuren te tonen. Vervolgens is ook de ABS-sensor vervangen, nadat de auto al in de ABS ging terwijl ik alleen nog maar dacht aan remmen.. Gelukkig is dat nu niet meer zo, maar werkt het ABS helemaal niet meer. Mijn garage weet niet precies waar het aan ligt, en gaf toendertijd aan het complete gebeuren uit elkaar te willen halen..
Ik had echter geen werk toen, ben dus maar met een defecte ABS gaan rijden, maar omdat ik sinds kort weer werk heb, wil ik mijn auto eigenlijk weer helemaal in orde laten maken. Voordat de garage echter de hele boel uit elkaar haalt, wat me waarschijnlijk veel geld zou gaan kosten, was ik eigenlijk benieuwd of jullie zo nog een oplossing weten?
klapperen in de ophanging is eigenlijk altijd een reactie stang, of een stabilisator stang

een mogelijkheid is, dat je een auto hebt met een magneet ring in het wiellager,

als dit het geval is heb je dik de kans dat het lager verkeerd om er ingeperst is.
hierdoor ziet de sensor geen wielsnelheid en slaat de ABS module een foutcode op, die betrekking heeft op het ontbreken van een singaal (no input, signal low)

wiel scheef, is meestal gevalletje stoeprand oid, 4 wiel uitlijnen is het advies
  † In Memoriam † dinsdag 29 mei 2012 @ 00:39:03 #171
25682 2cv
Niet subtiel
pi_112153275
Chuck ! Waar was je ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  Spellchecker dinsdag 29 mei 2012 @ 01:09:48 #172
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_112153939
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 00:39 schreef 2cv het volgende:
Chuck ! Waar was je ?
Dit. Tijdje geen berichten meer van die baas gelezen.
Tevens -purist.
pi_112177431
persoonlijke omstandig heden,

tenvens een nieuwe baan bij de ANWB wegenwacht
  dinsdag 29 mei 2012 @ 19:20:08 #174
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_112180946
Ah, het is dus gelukt! Mooi man :)

Even een vraagje voor de kenners:
Benzinemotor uit '96.
Koude start: meestal geen probleem.
Na een ritje, beetje opgewarmde motor: meestal niet starten. Uurtje afkoelen en hij start meteen.
Na een lange rit uitzetten en meteen starten: geen probleem.

Kan er iets zijn dat een motor niet start als ie lauw is :?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_112181011
bdp sensor is verdachte #1 of de koelvloeistof temp sensor, past ook goed

een diagnose tester er aan, de parameters openen, en dan starten in het probleem gebiedt, kijken wat de kvs sensor doet, heb wel eens gehad dat die naar -40 viel waardoor de motor te veel benzine kreeg en gewoon niet aansloeg, eenmaal op temp werkte hij ook weer goed
  dinsdag 29 mei 2012 @ 19:29:17 #176
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_112181413
Het model stamt uit begin jaren 90, die hebben dat toch allemaal niet? Is er een methode om het 'handmatig' te testen?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_112181510
wat voor auto? model type? type motor zonder is het koffie dik kijken

BDP sensor = stekker er af, multi meter op AC/V tijdens starten 1V = goed

kvs sensor = koud (ca 10 graden) 2500-3000 ohm, warm (110 graden) 250-300 ohm
pi_112672465
Ik heb even een vraagje over t onderhoud van de Peugeot 206 die wij hebben, kenteken

16-RF-NJ

Heb nieuwe schijven en blokken nodig, en ook n nieuwe uitlaat, denk dat de katalysator nog wel te redden is, maar de andere 3 delen moet ik wel vervangen op termijn.

De auto is wel gewoon door de APK gekomen gisteren.

schijven wilde ik deze bestellen:

http://www.winparts.nl/632/remsysteem/remschijf/0167773/remschijf

de schijven deze:

http://www.winparts.nl/63(...)lokkenset--schijfrem

uitlaat wilde ik deze uit Duitsland bestellen:

http://www.ebay.de/itm/Pe(...)&hash=item3cc61f806a

misschien dan ook deze erbij bestellen:

http://www.winparts.nl/11(...)12/voorpijp-psa--xs-

als iemand iets beters weet, hoor ik t graag!
pi_112673408
gewoon bij dealer bestellen ? weet je zeker dat het goed is...
pi_112673699
Dat kan ook, maar daar was k voor schijven en blokken 177¤ kwijt. Hier nog geen 100
  zaterdag 9 juni 2012 @ 21:44:35 #181
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_112675252
Ga een dagje shoppen in Duitsland en ga gelijk naar een garage daar in de buurt, scheelt het sowieso enorm

alhoewel je het wel weer kwijtraakt tijdens het shoppen :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_112675679
Vandaar die uitlaat die k daar zag, scheelt zelfs incl verzendkosten toch nog 50 ¤ met NL
pi_112678183
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 21:07 schreef JohnB52 het volgende:
Dat kan ook, maar daar was k voor schijven en blokken 177¤ kwijt. Hier nog geen 100
die prijzen zijn per remschijf, nog ff x2 doen ....
pi_112680181
Oh, had t gisteren uitgerekend, ze zijn in prijs gestegen. Nu 112¤
pi_112967637
Een van mijn banden die loopt nogal snel leeg ik pomp hem op 2.2 bar op en na een paar weken zit ie al onder de 1,3 terwijl de andere nog mooi rond de 2,2 zit.
Heb nu maar mijn (volwaardige) reserve wiel gemonteerd maar zou graag de andere velgen terug willen.

Iemand op mijn stage kan hem sowieso wel plakken afhankelijk van het gat natuurlijk. Maar hoe vind ik het gat.
Heb het net al geprobeerd met afwaszeep maar kan hem niet vinden, zie verder ook geen beschadigingen of spijkers in de band. Hoor ook niks weglopen ook niet bij het ventiel.
Het lek is natuurlijk ook niet echt groot anders was ie wel sneller leeg. En nu zitten er geen honderden kilo's op te drukken dus duurt het nog langer voordat ie leeg is.

Iemand nog tips?
En anders ga ik de velgen maar verwisselen.
pi_112969134
3 a 4 bar er in doen, dan in een bak met water...
pi_112969260
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 15:16 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
3 a 4 bar er in doen, dan in een bak met water...
Ja dat wou ik ook gaan doen maar die bak hier is niet groot genoeg.
Doe het maandag dan wel op stage.
Hoef ik er ook geen 3 bar in te doen met een fietspomp _O- , werkt normaal voor 2 bar wel goed genoeg :P(wel een pomp van ¤80).
pi_112973976
Ik zou gewoon naar de bandenboer gaan en voor een tientje een prop erin laten schieten.. zoveel moeite als het ook zo opgelost kan worden, maar dit is zeker vrouwen logica? :P
pi_112974375
Nee, mannenlogica omdat hij er al n paar weken mee doorrijd
  zondag 17 juni 2012 @ 16:05:08 #190
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_113007328
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 17:55 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik zou gewoon naar de bandenboer gaan en voor een tientje een prop erin laten schieten.. zoveel moeite als het ook zo opgelost kan worden, maar dit is zeker vrouwen logica? :P
Dat zou logisch zijn, maar dan moet je wel weten waar het gat zit, denk je niet?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 17 juni 2012 @ 16:19:28 #191
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_113007838
Lekt ie niet langs de velgrand?
Band plat neerleggen, wat zeepsop er op kwasten en een kwartiertje wachten. Dan ff goed kijken naar afwijkende bubbels.:) Als je wat vindt, band van de velgrand drukken (garage/bandenboer) en velgrand met schuurlinnen oid. netjes glad maken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_113011882
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 16:05 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat zou logisch zijn, maar dan moet je wel weten waar het gat zit, denk je niet?
Als ze m niet kunnen plakjplakken, zullen ze ook geen kosten rekenen, lijkt me. En omdat t toch om veiligheid gaat, geen risicos mee nemen!
pi_113126773
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 16:05 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat zou logisch zijn, maar dan moet je wel weten waar het gat zit, denk je niet?
als je ze dat lekker zelf laat zoeken?Als bij mijn auto de uitlaat lek is ga ik er ook niet eerst zelf onder liggen om de lek te zoeken, ik gooi hem af bij de garage en ze zoeken zelf maar, ik krijg echt geen korting als ik het eerst even aanwijs :P
pi_113386515
Bleek langs de velg te lekken idd, heb hem geschuurd en dat hielp een beetje. Later nog wat vloeibare rubber ofzo erop gesmeerd. Nog steeds lekt ie enigszins maar 1 mini belletje per 10 sec... Veel minder dan eerst, waren toen echt meerdere belletjes.
En misschien komt het nu tijdens het rijden wel goed.
  maandag 25 juni 2012 @ 21:56:47 #195
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_113387131
Toch zal hij leeg blijven lopen. Kans is ook aanwezig dat dit onder het rijden juist sneller gaat door beweging en verhoogde druk in de band.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_113387307
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 21:56 schreef daNpy het volgende:
Toch zal hij leeg blijven lopen. Kans is ook aanwezig dat dit onder het rijden juist sneller gaat door beweging en verhoogde druk in de band.
Mja de plek waar ie eerste lekte, lekt ie nu niet meer. Dus misschien zit ie nog niet helemaal goed.

Ik hou het sowieso in de gaten met een bandenspanningsmeter.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 22:50:16 #197
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_114338826
Aanjager/ventilator kapot. Kan het een zekering zijn? Stand 1, 2 3 en zelfs 4 doet het niet meer.
Zo uit mijn hoofd weet ik dat stand 4 geen weerstandje heeft en dus direct alle power van de accu krijgt. Maarja die doet het dus ook niet.

Fiat punto uit 2003
pi_114340253
Al geprobeerd de zekering te vervangen ?
  † In Memoriam † dinsdag 17 juli 2012 @ 23:16:17 #199
25682 2cv
Niet subtiel
pi_114340402
Je kan ook tijdelijk de zekering overbruggen of er een andere zekering (die je elders uit je zekeringenbord plukt) in zetten.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 17 juli 2012 @ 23:17:18 #200
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_114340469
Oja, vergeten te vermelden :'): heb momenteel geen zekeringen bij de hand.
pi_114341575
Wat 2cv zegt. Andere, gelijke er uit halen , en testen.
pi_114374391
welke punto TS

198 (grande punto)
199 ( Punto Evo)
188 (punto classic)
??

welke uitvoering ? welke motor erc?

gezien het BJ gok ik op de 188

controleer de schakelaar, waarschijnlijk 1 of meerdere contacten door gebrand

hier bij het schema

zonder airco

component nummer verklaring
SPOILER: component nummer verklaring
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met airco


SPOILER: component verklaring
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 93% gewijzigd door Chuck-N0rr1s op 18-07-2012 18:22:55 ]
  woensdag 18 juli 2012 @ 20:12:06 #203
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_114380570
Punto 188 mk2a 1248cc 16v 80 pk. Zonder airco.

Heb de zekeringen nagekeken, die waren allemaal goed.

Gefrustreerd dat ik was keek ik vervolgens bij de ventilator die vlak onder de dashboard hangt aan de passagierskant. Alles was aangesloten. Ik kijk bij de bekabeling, zie ik dat de stekker erachter er half in hangt. Aandrukken en de ventilator sloeg direct weer aan :D. Dus gelukkig opgelost.

Ben hier wel een uurtje mee zoet geweest :P

Toch bedankt voor de moeite.
  † In Memoriam † donderdag 19 juli 2012 @ 02:19:40 #204
25682 2cv
Niet subtiel
pi_114399477
success-kid1.jpg
Fixed it.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_114617069
Hallo allemaal,

Tijdje problemen gehad met remmen (maakte knarsend geluid bij het remmen) dus even langs Mo met zijn garage gegaan.

Helaas waren de remschijven al beschadigd dus moet dat ook vervangen worden.

2 voorremschijven en 2 voorremblokken + arbeid voor 300 euro, is dat acceptabel?

Edit: Het gaat hier om een Mitsubishi Carisma 1.6
  dinsdag 24 juli 2012 @ 21:22:05 #206
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_114617528
Lijkt me een prima prijs.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_114617839
nette prijs
pi_114618520
Hoe kan ik zelf roest boven de wielbak laten stoppen, of als het even kan er mooier uit laten zien?
het gaat nu wel erg snel ineens afgelopen 4 maanden :o
er zit al een scheur in, kan er nog niet doorheen kijken maar de roestlaag komt al door de lak heen zeg maar...
het gaat om een plek van ong. 1 cm hoog en 7-10 cm lang :{
ik zag ook al op het dak een paar bubbels tegen de rubberrand van de voorruit aan.

ik heb even snel geen eigen foto maar hier lijkt het een beetje op (alleen dan precies in het midden boven de band)

pi_114619100
uitslijpen en een nieuw stuk in lassen, en anti roest behandeling is de enige goede remedie
  dinsdag 24 juli 2012 @ 21:59:52 #210
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_114619179
De roest komt van onderaf, dus er zit 10x zoveel narigheid onder hetgeen je nu ziet. Uitslijpen en schoonmaken en nieuwe stukken zetten is het enige dat mogelijk is om het te behandelen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_114619358
hmm.. dat gaat me weer geld kosten ;(
en die bubbels op het dak dan?
het is er hier & daar zomaar eentje, niet allemaal op een hoopje ofzo...
  dinsdag 24 juli 2012 @ 22:06:01 #212
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_114619528
Bubbels naast een ruitrubber is vaak ook ellende. Dat is net een plaats waar vocht onder het rubber vast kan blijven zitten en dus rustig kan rotten zonder dat je het ziet voor aanzienlijke tijd.

Maar dan moet je toch maar even foto's maken om het te laten zien.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_114619583
dit is nog niet extreem veel roest (wat op een foto altijd moeilijker te beoordelen is). je kunt (of laten) de roest weg slijpen met een schuurschijf voor op de flex, en dan kijken wat echt door en door verrot is, dat stuk er uithalen. nieuwe er in, roestomvormer er op, motip busje in de juiste kleur ^O^
pi_114619769
Ik zal vd week proberen om foto's te maken.
er zaten voor afgelopen winter alleen een paar bubbels bij de wielbak maar na de winter is dat helemaal gaan brokkelen en rotzooien..

ik wil er wel nog even bij zeggen dat het om een 18 jaar oude astra gaat dus ik kijk ook niet vreemd op van die roest :P maar ik wil er wel wat aan doen want dit is geen porem
pi_114620201
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:22 schreef Barcaconia het volgende:
Lijkt me een prima prijs.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:30 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
nette prijs
Bedankt! Goed om te weten dat deze garage eerlijk is.
pi_114622222
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 22:10 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik zal vd week proberen om foto's te maken.
er zaten voor afgelopen winter alleen een paar bubbels bij de wielbak maar na de winter is dat helemaal gaan brokkelen en rotzooien..

ik wil er wel nog even bij zeggen dat het om een 18 jaar oude astra gaat dus ik kijk ook niet vreemd op van die roest :P maar ik wil er wel wat aan doen want dit is geen porem
Is wat je er voor over hebt he, denk dat t je toch wel aardig wat geld kan gaan kosten :-(
pi_114622378
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:09 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Hallo allemaal,

Tijdje problemen gehad met remmen (maakte knarsend geluid bij het remmen) dus even langs Mo met zijn garage gegaan.

Helaas waren de remschijven al beschadigd dus moet dat ook vervangen worden.

2 voorremschijven en 2 voorremblokken + arbeid voor 300 euro, is dat acceptabel?

Edit: Het gaat hier om een Mitsubishi Carisma 1.6
Over remmen vervangen doe je ongeveer 45 minuten / uurtje.

Uurloon van 60 euro, heb je 240 euro betaald voor t materiaal, vind ik nogal aan de prijs.


Ik had t goedkoper gedaan voor mn peugeot 206: blokken en schijven voor 92 euro, 45 min werken 45 euro, toch n stukje minder. Wellicht tip voor volgende keer?
pi_114625307
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 22:55 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Over remmen vervangen doe je ongeveer 45 minuten / uurtje.

Uurloon van 60 euro, heb je 240 euro betaald voor t materiaal, vind ik nogal aan de prijs.

Ik had t goedkoper gedaan voor mn peugeot 206: blokken en schijven voor 92 euro, 45 min werken 45 euro, toch n stukje minder. Wellicht tip voor volgende keer?
Ik zat keek mee met de werknemer wat voor prijzen het waren. Arbeidsloon was 35 euro volgens meneer. Voor materiaal betaal ik dus 265 euro (2 voorremschijven en blokken).

Maar zeker bedankt voor de tip, volgende keer toch FOK raadplegen vóórdat ik naar de garage ga :P

Na hoeveel kilometer moet ik mijn blokken vervangen? Ander zou ik elke keer nieuwe schijven moeten kopen en dat gaat toch wat aantikken...
pi_114627482
Ligt er aan hoe je remt en rijdt. Veel stad of snelweg ?

Je kan je kenteken invoeren op bv winparts.nl kan je ongeveer zien wat hij ervoor betaald heeft :-)
  † In Memoriam † woensdag 25 juli 2012 @ 01:01:30 #220
25682 2cv
Niet subtiel
pi_114629333
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 21:45 schreef deadly_kiss het volgende:
Hoe kan ik zelf roest boven de wielbak laten stoppen, of als het even kan er mooier uit laten zien?
het gaat nu wel erg snel ineens afgelopen 4 maanden :o
er zit al een scheur in, kan er nog niet doorheen kijken maar de roestlaag komt al door de lak heen zeg maar...
het gaat om een plek van ong. 1 cm hoog en 7-10 cm lang :{
ik zag ook al op het dak een paar bubbels tegen de rubberrand van de voorruit aan.

ik heb even snel geen eigen foto maar hier lijkt het een beetje op (alleen dan precies in het midden boven de band)

[ afbeelding ]
Is het een spatbord aan de voorkant of aan de achterkant ? Aan de voorkant kan je er n.l. nog vrij goedkoop een ander spatbord op schroeven (of zit dat gelast bij die dingen?).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_114629418
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 00:17 schreef JohnB52 het volgende:
Ligt er aan hoe je remt en rijdt. Veel stad of snelweg ?

Je kan je kenteken invoeren op bv winparts.nl kan je ongeveer zien wat hij ervoor betaald heeft :-)
Onderdelen waren wel wat aan de hoge kant zie ik hier inderdaad. Maargoed, hij heeft zelf waarschijnlijk een leverancier.

Ik maak best wel weinig kilometers. 1 keer in de week stad en 1 keer in de week snelweg (70km) + stad.
pi_114632725
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 01:01 schreef 2cv het volgende:

[..]

Is het een spatbord aan de voorkant of aan de achterkant ? Aan de voorkant kan je er n.l. nog vrij goedkoop een ander spatbord op schroeven (of zit dat gelast bij die dingen?).
Normaal gezien roesten astras (en kadetts) altijd aan de wielkasten van achter.

En ik zie ook wat sierstrip op de foto :)
pi_114633467
aangezien ik met een lege accu voor de deur sta kan ik niet van huis, dus meteen maar even de tijd nuttig gemaakt met foto's :X

boven de voorruit


achterkant bestuurderskant


-O-
pi_114633531
Is jouw auto 2 kleuren ?
pi_114633556
heh...nee? ook nooit overgespoten ofzo.
pi_114633739
Oh wacht die andere was niet van jezelf...
pi_114634001
Ohh nee :) maar bestaat er niks wat ik erop kan spuiten ofzo zoat het roesten in ieder geval stopt? Ik weet niet wat ik ermee aan moet en als ik naar de garage ga maken ze me meteen weer wat wijs.
pi_114635344
http://forum.astragsi.nl/(...)9db9fbd654b&start=25


Nee want de roest zit ook vanbinnen.

Om t weg te halen zal je de achterschermen er uit moeten slijpen en nieuwe erin zetten. Maar dat is voor zo'n oude auto niet de moeite lijkt me :-)
pi_114636672
Ligt eraan wat het kost, die auto heeft emotionele waarde voor mij en is verder altijd goed onderhouden. Ik ben best bereid om er nog wat geld in te stoppen :)
pi_114638936
Kan zijn dat je met dit al geholpen bent:

http://link.marktplaats.nl/563795598

of zoiets:

http://www.opelproducts.n(...)Astra-F-5-deurs.html

maar dan moet je nog altijd iemand vinden die dat er in wilt zetten bij jou, en ook nog op kleur laten spuiten.
pi_114644185
Bedacht me net: registreer je op n Opel forum, leg daar je vraag nogmaals neer , en vraag daar ook of iemand dit voor je kan doen. Dat zal aanzienlijk schelen in de kosten.

Als je geld overhebt: naar schadeherstelbedrijf gaan , en daar laten maken. Maar voor t geld wat je daar kwijt bent , kan je 2 Astra's kopen :)
  woensdag 25 juli 2012 @ 15:37:41 #232
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_114645408
Ik heb een Renault Scenic van zo'n 6 jaar oud en de laatste maanden is er een soort 'tik' ingeslopen waarvan ik niet weet waar deze vandaan komt. Laat me het beschrijven:

Het is voelbaar in het stuur als ik bij lage snelheden iets harder of zachter ga. Op basis van geen enkel technisch inzicht link ik het aan het in- en uitveren van de voorwielen. Het lijkt net of er een zacht tikje tegen *iets* in het stuurmechanisme gegeven wordt. Stuur zelf heeft geen speling. Als het een fiets zou zijn dan zou ik zeggen dat het balhoofd speling heeft, zo'n gevoel.

Omdat het langzaam maar zeker erger lijkt te worden heb ik het idee dat er iets aan het verslijten/kapotgaan is. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_114646420
Even een vraagje. de temperatuursensor van mijn astra uit '95 heeft nukken (klemmetje is niet 100% meer waardoor deze heel soms los springt en de auto op noodprogramma springt, in de winter niet zo'n punt als ik niet in de file sta, maar als ik met dit weer in de file beland hoop ik wel dat de ventilator aanslaat) nu is dit heel simpel te vervangen, maar zijn er 2 varianten. een sensor die tussen de 78 en 86 graden al signaal geeft dat de ventilator moet gaan draaien of een die het tussen de 88 en 94 graden doorpingelt.

Zou het kwaad kunnen als ik die met een lagere signaleringswaarde haal? In principe is het dan enkel dat de ventilator wat eerder zn werk moet gaan doen, toch?
pi_114649737
De koelvinnen zal eerder en vaker in werking komen. Vervang je thermostaat dan ook voor het andere rtpe anders blijft ie draaien ;)
  donderdag 26 juli 2012 @ 15:38:28 #235
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_114683140
Hoe vaak kan ik mijn mobiele telefoon opladen op een gezonde auto-accu als ik 5 dagen niet rij?
Neem aan dat het permanent aansluiten van een koelkastje (47Watt) iets minder verstandig is :P
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  Moderator donderdag 26 juli 2012 @ 17:04:17 #236
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_114685982
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 15:38 schreef MrTorture het volgende:
Hoe vaak kan ik mijn mobiele telefoon opladen op een gezonde auto-accu als ik 5 dagen niet rij?
Neem aan dat het permanent aansluiten van een koelkastje (47Watt) iets minder verstandig is :P
Ja eeuh, hoe moeten we dat nou weer uitrekenen?

Ik zou zeggen; zo vaak als nodig is in die 5 dagen. En anders laat je je auto toch een uurtje draaien tussendoor? Of ga boodschappen doen ofzo.
  donderdag 26 juli 2012 @ 17:20:11 #237
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_114686419
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 17:04 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ja eeuh, hoe moeten we dat nou weer uitrekenen?

Ik zou zeggen; zo vaak als nodig is in die 5 dagen. En anders laat je je auto toch een uurtje draaien tussendoor? Of ga boodschappen doen ofzo.
Ow, hij laadt ook stationair :D
Maar van een paar keer mobieltje laden (zal hooguit 2 of 3 keer zijn) raakt-ie dus niet leeg :)
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  Moderator donderdag 26 juli 2012 @ 17:21:08 #238
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_114686445
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 17:20 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Ow, hij laadt ook stationair :D
Maar van een paar keer mobieltje laden (zal hooguit 2 of 3 keer zijn) raakt-ie dus niet leeg :)
Ik denk van niet.

Maar garantie tot de oprit van de snelweg natuurlijk. O-)
  donderdag 26 juli 2012 @ 20:59:52 #239
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_114693906
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 17:04 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ja eeuh, hoe moeten we dat nou weer uitrekenen?
De accu heeft een bepaalde stroom die hij gedurende 1 uur kan leveren. Bijvoorbeeld 60Ah = 60A gedurende 1 uur.

In het geval van de koelkast: het verbruik is 47 Watt. P=U*I oftewel I =P/U; 47/12 = ca 4 ampere.
60/4 = 15 uur kan de koelkast in theorie aanstaan voor de accu leeg is.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 26 juli 2012 @ 21:03:27 #240
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_114694046
quote:
3s.gif Op donderdag 26 juli 2012 20:59 schreef daNpy het volgende:

[..]

De accu heeft een bepaalde stroom die hij gedurende 1 uur kan leveren. Bijvoorbeeld 60Ah = 60A gedurende 1 uur.

Het verbruik is 47 Watt. P=U*I oftewel I =P/U; 47/12 = ca 4 ampere.
60/4 = 15 uur kan de koelkast in theorie aanstaan voor de accu leeg is.
Kee, ik doe het wel met ijs :P telefoon is geen probleem dus :)
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_114696008
houd er rekening mee, dat je sigaretten aansteker ed een +15 is (geschakelde plus via contact slot), en je dus de auto op contact moet hebben, en derhalve er een veel grotere stroom afname is ;)
  Spellchecker donderdag 26 juli 2012 @ 22:34:28 #242
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_114698512
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 21:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
houd er rekening mee, dat je sigaretten aansteker ed een +15 is (geschakelde plus via contact slot), en je dus de auto op contact moet hebben, en derhalve er een veel grotere stroom afname is ;)
Dat is lang niet bij iedere auto zo (maar hij moet er wel op letten, als het wél zo is, idd)..
Tevens -purist.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 10:29:54 #243
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_114711798
Zijn er veel dingen die je kan verknallen bij het vervangen van een Wiellager?
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  Moderator vrijdag 27 juli 2012 @ 12:26:35 #244
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_114715508
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 22:34 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Dat is lang niet bij iedere auto zo (maar hij moet er wel op letten, als het wél zo is, idd)..
In mijn auto is dat niet zo. En in de vorige ook niet, en dat geintje heeft me al eens een keer een lege accu opgeleverd :')
pi_114716086
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 10:29 schreef bokkepoot het volgende:
Zijn er veel dingen die je kan verknallen bij het vervangen van een Wiellager?
Ja
  vrijdag 27 juli 2012 @ 16:25:57 #246
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_114724129
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 21:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
houd er rekening mee, dat je sigaretten aansteker ed een +15 is (geschakelde plus via contact slot), en je dus de auto op contact moet hebben, en derhalve er een veel grotere stroom afname is ;)
Goeie :) thnx!
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  vrijdag 27 juli 2012 @ 18:38:26 #247
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_114728941
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 12:42 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Ja
Danku :)
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  maandag 13 augustus 2012 @ 13:10:52 #248
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_115508892
Ligt er natuurlijk ook aan of je een beetje technisch bent, en of je het lager moet persen :)

VW Golf 1/2, Toyota Starlet, en zo waarschijnlijk nog heel veel meer auto's, hebben achter losse lagers. Die kan je er zo uitpakken, en bij het goed monteren kan je dat zo zelf doen.

Wiellagers die geperst moeten worden, toch even naar een garage. Zit wel een behoorlijk techniekje achter.
Tadumtiedum.
pi_115602313
Kan een auto afgekeurd worden voor de APK als er winterbanden onder zitten? Als in, nu, in augustus? :)
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_115602425
Jahoor dat kan. Maar alleen om dezelfde reden als dat zomerbanden afgekeurd worden.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 16:29:36 #251
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_115602433
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:26 schreef skunkasaur het volgende:
Kan een auto afgekeurd worden voor de APK als er winterbanden onder zitten? Als in, nu, in augustus? :)
Absoluut, maar dat heeft niets met je banden te maken. _O-
Je moeder is een hamster
  woensdag 15 augustus 2012 @ 16:30:19 #252
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_115602459
Naar mijn weten mag je gewoon winterbanden onder je auto hebben tijdens de keuring, maar iets zegt mij dat er wel een voorwaarde aan zit.
Het beste even Googlen dus.
Je moeder is een hamster
  woensdag 15 augustus 2012 @ 16:31:52 #253
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_115602522
APK schrijft enkel voldoende profiel en geen (droogte)scheurtjes voor.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_115602647
Dat hoopte ik al :7

Leg ik de winterbanden van de andere auto er even op, totdat ik de zomerbanden weer uit de stalling kan halen. :P
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_115604519
Zou wat zijn , in de winter niet door de keuring komen als je zomerbanden hebt ;-)
pi_115605469
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:27 schreef JohnB52 het volgende:
Zou wat zijn , in de winter niet door de keuring komen als je zomerbanden hebt ;-)
Goed punt... maar winterbanden zijn een "luxe", daar staan vaak toch wel zomerbanden naast, luiheid om ze niet om te wisselen. :P Maar ik ga het in ieder geval proberen en zal het verdict hier ook geven ;)
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_115606283
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:31 schreef daNpy het volgende:
APK schrijft enkel voldoende profiel en geen (droogte)scheurtjes voor.
en geen canvas breuk, en geen noodwiel (thuiskomer). en geen canvas of staal zichtbaar, banden spanning conform eis fabrikant. deugdelijk bevestigd, op 1 as de zelfde maat. draai richting, montage van de band in orde...


maar ja je mag gewoon winterbanden onder de auto hebben tijdens de keuring. ongeacht het jaargetijde
  woensdag 15 augustus 2012 @ 19:30:13 #258
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_115608858
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:27 schreef JohnB52 het volgende:
Zou wat zijn , in de winter niet door de keuring komen als je zomerbanden hebt ;-)
Goed idee imo.

@Chuck: ^O^
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 23:58:06 #259
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_115625959
Sterker nog, mijn zomerbanden waren er vorig jaar bijna aan en toen heb ik nog besproken dat ze, als het kritiek werd, de winterbanden er maar voor de keuring onder moesten leggen :+
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_115822432
Sinds gisteren hoor ik af en toe een raar geluid bij mijn voorwielen (en ik denk met name mijn linkervoorwiel).

Tijdens het rijden lijkt het alsof iemand in de verte in de weer is met een cirkelzaag. Dit geluid komt en gaat. Bij het remmen hoor ik af en toe een schurend geluid. Ook hier geldt weer: de ene keer hoor ik niets, de andere keer wel.

Zouden de remblokjes op zijn? Of zit er misschien ergens wat vuil vast oid?

Ik ga sowieso vrijdag of zaterdag wel even langs de garage.

Het betreft trouwens een Daihatsu Valera uit '99.
pi_115830080
remblokken waarschijnlijk versleten


ik zou nog eerder nu naar de garage dan morgen

staal op staal wil je echt niet. want dan kun je de schijven ook vervangen
pi_115833342
Ik vertrouwde het niet en ben inderdaad toch maar langs de garage gegaan. De remblokken- en schijven zagen er nog goed uit volgens de monteur. Waarschijnlijk zit er vuil tussen de blokken, aangezien het remgedrag niet is veranderd en het geluid komt en gaat.

Ik kreeg het advies het goed in de gaten te houden en als het geluid blijft toch maar terugkomen.
pi_115833812
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 19:08 schreef Hartigan het volgende:
Ik vertrouwde het niet en ben inderdaad toch maar langs de garage gegaan. De remblokken- en schijven zagen er nog goed uit volgens de monteur. Waarschijnlijk zit er vuil tussen de blokken, aangezien het remgedrag niet is veranderd en het geluid komt en gaat.

Ik kreeg het advies het goed in de gaten te houden en als het geluid blijft toch maar terugkomen.
^O^

met remmen geen gok nemen ^O^
pi_116079940
Hij kwam door de keuring met twee winterbanden voor, en twee zomer achter :7
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_116080086
Maar nu. Ik stond vanochtend met een motor die volgens de meter nét geen 120 graden was, maar er was geen stoom, koelvloeistof stond iets boven de max en ik voelde alleen hitte voor het motorblok.

Ik weet dat mijn radiateurfan het niet doet, daar was ik al achter nadat bij de apk-keuring na de emissietest de motor wel begon te stomen. Maar dan moet je toch nog gewoon met rijwind kunnen koelen? De temperatuur begint pas op te lopen als ik ongeveer 70 ga, of harder. Als ik 50 of iets harder rijd (en de motor uitschakel bij verkeerlichten e.d.) blijft de temperatuur op 90 à 92 graden hangen.

:?
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_116082248
Nou. Makkelijk toch ? Altijd onder de 70 blijven? Of de boel laten maken .
  † In Memoriam † dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:20:01 #267
25682 2cv
Niet subtiel
pi_116126118
Gokje: thermostaat. Voel eens aan de dikke slangen die naar de radiator lopen als de motor (te) warm is. Als die niet warm/heet zijn is je thermostaat kaduuk.

Om wat voor auto ging het ook alweer ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 29 augustus 2012 @ 18:05:34 #268
250488 Teezie
niet(machine)
pi_116156605
Weet iemand misschien het verbruik van een BMW 525i 2.5L uit 1982?
Chubun Tomata
pi_116156980
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 18:05 schreef Teezie het volgende:
Weet iemand misschien het verbruik van een BMW 525i 2.5L uit 1982?
google
pi_116157141
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 18:05 schreef Teezie het volgende:
Weet iemand misschien het verbruik van een BMW 525i 2.5L uit 1982?
1:8/1:10, daarboven zal het echt niet komen
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_116157248
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 22:20 schreef 2cv het volgende:
Gokje: thermostaat. Voel eens aan de dikke slangen die naar de radiator lopen als de motor (te) warm is. Als die niet warm/heet zijn is je thermostaat kaduuk.

Om wat voor auto ging het ook alweer ?
Een Golfje. Dat zal ik eens doen, dank.
Maar wat ik me afvraag, hoe kan het dat de koelvloeistof niet kookte bij 120 graden? Kan de thermometer (of sensor) ook stuk?
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_116157862
door de toepassing van een druk systeem wordt het kook punt verhoogt.

thermo contact van de koelvin gaat wel eens kapot.

wat voor motor ligt er in en welk bouwjaar>
  † In Memoriam † woensdag 29 augustus 2012 @ 18:55:47 #273
25682 2cv
Niet subtiel
pi_116158043
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 18:05 schreef Teezie het volgende:
Weet iemand misschien het verbruik van een BMW 525i 2.5L uit 1982?
Twee keer de helft.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_116158235
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 18:50 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
door de toepassing van een druk systeem wordt het kook punt verhoogt.
Ohja, tuurlijk. Maar hoewel ik de temperatuurmeter toen niet gezien heb, kwam er in de APK garage wel stoom uit het expansievat.

quote:
thermo contact van de koelvin gaat wel eens kapot.

wat voor motor ligt er in en welk bouwjaar>
Een standaard 4 cyl 1.6 op benzine. Bouwjaar 1997.
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_116158543
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 19:01 schreef skunkasaur het volgende:

[..]

Ohja, tuurlijk. Maar hoewel ik de temperatuurmeter toen niet gezien heb, kwam er in de APK garage wel stoom uit het expansievat.

[..]

Een standaard 4 cyl 1.6 op benzine. Bouwjaar 1997.
heb je toen de koelvin ook horen draaien (hoge stand is duidelijk hoorbaar) ?

thermocontact zit uit mn hoofd gezegt links onder in de radiateur. Is wel een sensortje die nog wel eens kapot gaat. voor nood lus ik ze door.
pi_116158730
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 19:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

heb je toen de koelvin ook horen draaien (hoge stand is duidelijk hoorbaar) ?

thermocontact zit uit mn hoofd gezegt links onder in de radiateur. Is wel een sensortje die nog wel eens kapot gaat. voor nood lus ik ze door.
Da's de radiatorfan, toch? Die zit muurvast, doet niets en moet binnenkort dus ook vervangen (zie eerdere post). Maar met rijwind moest dat (tijdelijk) geen probleem zijn vertelde de monteur mij. Het gekke is dus dat juist wanneer ik veel rijwind heb (reed 80 op de ring) de motor zo heet wordt. Of, in ieder geval, dat de temperatuurmeter oploopt.

Dat doorlussen heb ik bij een andere auto wel eens gedaan, daar was de sensor inderdaad stuk.
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_116158890
ja koelvin en radiator fan zijn het zelfde

ah dan heeft doorlussen geen nut

wat ook kan en nog wel eens voorkomt is dat de schoepen loslaten van de as van de waterpomp, oplagere toerentallen wil het nog wel meedraaien, gaat het over een kritisch punt heen dat gaan de schoepen stilstaan en dan is er geen koeling meer tot je weer onder dat kritische punt komt, wat elke lager ligt.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 19:46:26 #278
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_116160008
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 18:27 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

1:8/1:10, daarboven zal het echt niet komen
Ik denk dat 1:10 nog behoorlijk positief geschat is...
Don't let my username fool you...
pi_116168777
Welke brandstof ? LPG of benzine?
  Spellchecker vrijdag 14 september 2012 @ 20:22:12 #280
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_116792381
Golf MK1 Cabriolet: Foto genomen vanaf de rand onder de voordeur aan bijrijder-kant, t.h.v. het krikpunt voor de normale (VW-)krik.


Klik op de foto voor volledige grootte.

Ik wil hem op de garagekrik zetten, maar als ik het normale krikpunt gebruik, wordt de sideskirt er bijna onderuit gesloopt door de druk. Niet cool.

Nu lees ik hier en daar, dat er op dezelfde hoogte, iets verder naar binnen, een geschikter punt zou moeten zijn. Echter lijkt het alsof er 1 grote stoffen plaat over de gehele onderkant zit, die nergens écht duidelijk een goed krikpunt laat zien.. Iets verder naar binnen zit wel een soort wat vlakker punt naar beneden, met een schroefdraad-achtig gat erin (rood omcirkeld). Dit is echter geen heel breed punt, doch vraag ik me af; kan dit het punt zijn dat men bedoelt?

Mijn Bentley-manual is er helaas niet duidelijk genoeg over, en op de interwebs vind ik ook geen duidelijk antwoord :{
Tevens -purist.
pi_116796592
Geen goed punt. Dorpel volgens bentley of subframe of achter as
  Spellchecker vrijdag 14 september 2012 @ 23:54:37 #282
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_116802900
Dan dus het subframe, want ik moet bij de waterpomp zijn, dus voor, zonder mijn sideskirt te slopen ;)

Blijft raar dat men aangeeft dat er bij de MK1 geschikte garagekrikpunten horen te zijn, net áchter de noodkrikpunten (die dus vlak achter de voorwielen zitten), die bij mijn MK1 dus afwezig lijken te zijn..
Tevens -purist.
pi_116803417
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 23:54 schreef NoBody122 het volgende:
Dan dus het subframe, want ik moet bij de waterpomp zijn, dus voor, zonder mijn sideskirt te slopen ;)

Blijft raar dat men aangeeft dat er bij de MK1 geschikte garagekrikpunten horen te zijn, net áchter de noodkrikpunten (die dus vlak achter de voorwielen zitten), die bij mijn MK1 dus afwezig lijken te zijn..
ik zette ze altijd onder de dorpel :P en anders maar subframe, druk er wel een assteun onder het subrframe ;)
  Spellchecker zondag 16 september 2012 @ 20:49:17 #284
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_116864626
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 00:06 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

ik zette ze altijd onder de dorpel :P en anders maar subframe, druk er wel een assteun onder het subrframe ;)
Het bleek dat de enkele assteun, die ik bij de garagekrik had gekocht, een setje van 2 assteunen was. Niet echt zitten opletten dus bij de automateriaalwinkel, maar ach; beter 1 teveel dan 1 te weinig :s)

Uiteindelijk de krik toch maar onder de dorpel gedrukt, aangezien hij niet fatsoenlijk bij het subframe kan komen. Een passend blokje hout bleek voldoende om de originele inkeping in de sideskirt te benutten, zodat dat skirt er niet of nauwelijks onder hoeft te lijden. De 2 assteunen beide onder een gedeelte van de draagarm gezet, als opvangers. Daarnaast een paar balken onder de voorband. Als dát allemaal niet veilig genoeg is, weet ik het ook niet meer..
Tevens -purist.
  Spellchecker zondag 16 september 2012 @ 20:56:52 #285
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_116865266
De volgende vraag maar even als aparte post, om de boel overzichtelijk te houden.

Heb vanavond de thermostaat uit het thermostaathuis gehaald en deze in een pannetje water gemikt. Dat water aan de kook gebracht, om te kijken of, en zo ja in welke mate, deze open gaat. Nu blijkt deze zo'n 7mm open te zijn gegaan, op het kookpunt. Na hem uit het pannetje gehaald te hebben, gaat de thermostaat vrij vlot weer naar zijn normale stand.

Bij deze thermostaat is niet goed te zien of hij ook daadwerkelijk vloeistofdoorlatend is of niet. In de Bentley staat dan ook dat hij minimaal 7 mm open moet gaan (dus niet dat er een klepje helemaal open/dicht moet staan oid). Ik zit dus precies op dat minimale..

Thermostaat vervangen, of mag ik uit bovenstaande concluderen, dat deze nog in orde is?
Tevens -purist.
  dinsdag 18 september 2012 @ 00:06:41 #286
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_116919132
Minimaal 7mm = goed.
Wat is het maximale wat ie open kan gaan? is dat te meten?
Tadumtiedum.
  Spellchecker dinsdag 18 september 2012 @ 01:36:23 #287
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_116920883
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 00:06 schreef Djurres het volgende:
Minimaal 7mm = goed.
Wat is het maximale wat ie open kan gaan? is dat te meten?
Het lijkt erop, dat 7mm ook zo'n beetje z'n maximum is; verder open heb ik hem niet kunnen meten.
Tevens -purist.
pi_116921345
Even maar ook een vraag hier droppen in de hoop dat iemand kan helpen. Betreft een Fiat Bravo '99 1.2 16v MK2

Van tijd tot tijd van mijn auto uit tijdens het rijden, voornamelijk bij het terugschakelen en stilstaan. Soms weken niet en soms 30 keer op een dag bij iedere bocht, drempel en verkeerslicht.
Lijkt wel of mijn toerentalsensor niet werkt want hij hoort 800rpm stationair te lopen maar soms glijdt het onder de 500 en dan valt ie uit. En dat is niet fijn als je in de stad rijdt of in bochten ;(
Op aanraden van een garage heb ik gasklephuis en toertalsensor vervangen (zelf gedaan) deel van uitlaat vervangen en katalysator (moest toch want was goed gescheurd :@ ) en ben bij 3 (DRIE) Fiat dealers langs geweest om te laten doormeten of een koppakking gescheurd was. Nr1 vertelde dat er niks aan de hand was, nr2 vertelde van wel en nr3 weer van niet ;( Geen koelvloeistof bij de olie, witte aanslag op de oliedop, witte rook of wat dan ook.

Probleem 2: Koelvloeistof
Als ik hem vul tot de max streep dan is ie 2 dagen later gezakt tot de minimumstreep, nergens lekkage aan de slangen te vinden en hij daalt ook echt enkel tot het minimumstreepje. Kan het zijn dat een temperatuursensor kaduuk is en het sysyteem uit veiligheid "overtollig" koelvloeistof afvoert om te hoge druk te voorkomen ofzo?

Al meerdere malen bij eigen garageturk (die echt veel kan en weet) en de Fiat Dealer geweest maar niemand heeft het probleem kunnen oplossen. Ja als ik een zak geld meeneem Ñaar de dealer trekken ze hem uit elkaar en gaan ze zoeken maar zekerheid geven ze niet

Dus iemand een idee welke kant ik nog op kan zoeken? :@
  Spellchecker dinsdag 18 september 2012 @ 13:37:32 #289
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_116931618
Lijkt me geen koppakkingprobleem. Als er teveel KVS in zit, wordt dat er in het algemeen inderdaad weer uitgedrukt. Dat is dan hoogstwaarschijnlijk ook het geval, als jij KVS bijvult tot max.

Is de brandstofdruk in orde? Luchtfilter schoon dan wel vervangen? Zijn de bougies in orde? Wellicht eens een keer zo'n flesje injectorreiniger in je tank gieten.

Als jouw auto een boordcomputer heeft, kan het ook nog zijn dat die gewoon niet meer lekker werkt en daardoor zaken verkeerd regelt. Als alle bovengenoemde punten gecheckt zijn, en alle temperatuursensoren zijn verder in orde, zou ik daar naar kijken.

Is er nog verschil tussen warm/koud rijden, overigens?
Tevens -purist.
pi_116931982
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:37 schreef NoBody122 het volgende:
Lijkt me geen koppakkingprobleem. Als er teveel KVS in zit, wordt dat er in het algemeen inderdaad weer uitgedrukt. Dat is dan hoogstwaarschijnlijk ook het geval, als jij KVS bijvult tot max.

Is de brandstofdruk in orde? Luchtfilter schoon dan wel vervangen? Zijn de bougies in orde? Wellicht eens een keer zo'n flesje injectorreiniger in je tank gieten.

Als jouw auto een boordcomputer heeft, kan het ook nog zijn dat die gewoon niet meer lekker werkt en daardoor zaken verkeerd regelt. Als alle bovengenoemde punten gecheckt zijn, en alle temperatuursensoren zijn verder in orde, zou ik daar naar kijken.

Is er nog verschil tussen warm/koud rijden, overigens?
Of de brandstofdruk in orde is weet ik niet. Kan ik dat gewoon laten meten ergens?
Luchtfilters zijn vervangen, bougies ook (en daar heb ik niet op bespaard) en injectorreiniger gebruik ik eens in de 2/3 maanden.

Boordcomputer heb ik idd en die is meerdere malen gereset en opnieuw ingeleerd. Boordcomputer is ook aan de computer gelegd bij de dealer maar daar vinden ze geen foutmeldingen.

Zodra ik de koppeling indruk valt zeg maar mijn toerental helemaal terug. De ene keer valt ie terug tot 800 toeren en de andere keer tot 4/500 en dan valt ie uit als ik niet snel genoeg even gas geef

Het lijkt er wel op dat dit pas optreed na ongeveer een kilometer rijden nadat de motor koud is
  Spellchecker dinsdag 18 september 2012 @ 14:03:21 #291
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_116932834
En na die km blijft het probleem de rest van de rit, of verdwijnt het na verder warmrijden weer?
Tevens -purist.
pi_116933591
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 14:03 schreef NoBody122 het volgende:
En na die km blijft het probleem de rest van de rit, of verdwijnt het na verder warmrijden weer?
Probleem blijft de hele rit helaas ;(
  Spellchecker dinsdag 18 september 2012 @ 21:11:50 #293
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_116953795
Hmm. Interessant; dan verdenk ik een eventuele koudloopregelaar cq automatische choke er ook niet meteen van.

Wat is trouwens het normale stationaire toerental van je bak? Misschien staat het stationair te laag afgesteld. Dit kan na verloop van tijd langzaam ontstaan, want trillingen/stelschroef..

Rijdt hij verder normaal, dwz. geen stotteringen, inhouden en/of vermogensverlies?
Tevens -purist.
pi_116955193
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 21:11 schreef NoBody122 het volgende:
Hmm. Interessant; dan verdenk ik een eventuele koudloopregelaar cq automatische choke er ook niet meteen van.

Wat is trouwens het normale stationaire toerental van je bak? Misschien staat het stationair te laag afgesteld. Dit kan na verloop van tijd langzaam ontstaan, want trillingen/stelschroef..

Rijdt hij verder normaal, dwz. geen stotteringen, inhouden en/of vermogensverlies?
Standaard toerental is 800 toeren en als ie eens niet uitvalt dan loopt ie ook 800 toeren, verder niks vreemds of stotteren.
Het is echt zodra ik bij afremmen mijn koppeling indruk om terug te schakelen dat ie ineens doodvalt en dus uitvalt
pi_116955277
Zou het evt met koppelingsplaten te maken kunnen hebben?
pi_116958270
AA

is de auto al uitgelezen? waren er foutcodes aanwezig? zo ja welke?

domweg onderdelen vervangen wordt duur merk je.

dat wordt toch dmv een schema er bij te halen het eea door te meten.

ik zou beginnen bij de atps (accelerator throttle possition sensor (gas pedaal positie sensor), en de TPS (gasklep positie sensor), daar naast de aansturing van de stationair stelmotor.

zijn deze singalen in orde, dan de stappen motor controleren op versmering. en probeer de stappen motor te reiniger met remmenreiniger oid. dan even op het contact, en weer van contact. meestal is ie dan weer ingeleerd

lijkt mij een probleem met de stationair regeling (stappenmotor versmeert oid), of een nul last schakelaar die niet helemaal joffel is. heb ik bij mn corrado ook gehad. die viel alleen uit. met een nieuwe nullast schakelaar was ie weer dik voor mekaar

betreft koelsysteem. afvullen tot max, warm laten draaien zonder verbruikers aan, koelvin 3x laten aanslaan op hoge stand (hoorbaar). dan laten afkoelen, weer afvullen tot max. en dan pijl in de gaten houden. zakt het, maar je ziet geen sporen van lekkage dan kan de kachelradiateur lek wezen. Dat zal beteken dat het complete dashboard er uit moet (meestal :+ ), is dit het geval dan moet je rekenen op MINIMAAL 8 uur werk
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2012 @ 02:39:42 #297
25682 2cv
Niet subtiel
pi_116967520
Of je zet de zaag in je dash.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_117004714
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 02:39 schreef 2cv het volgende:
Of je zet de zaag in je dash.
:')
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2012 @ 23:23:39 #299
25682 2cv
Niet subtiel
pi_117008123
Ga ik binnenkort waarschijnlijk met een ZX doen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_117042475
gewoon netjes doen
pi_117042489
we zien u in deel 5 :W :W
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')