Begin erst mar eens te zeggen over wat voor merk/model/bouwjaar/motor je het hebt.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:22 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Hallo!
Ik heb een vraagje. Als de aandrijfas rechts vervangen is (en keerring ofzo ) en hij moet links eigenlijk ook snel vervangen worden, is het dan normaal dat je aan allebei de kanten nog zo'n tikkend geluid hoort?
Ja das ook vervangen geloof ikquote:Op dinsdag 24 april 2012 19:34 schreef JohnB52 het volgende:
Is dan ook niet je homokineet verrot? Door de kapotte ashoes?
Weet niet precies het gaat niet om mijn eigen auto maar tis een peugeot 206 uit ik gok rond 2000-2002quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:40 schreef 2cv het volgende:
[..]
Begin erst mar eens te zeggen over wat voor merk/model/bouwjaar/motor je het hebt.
Maar het klinkt niet logisch. Ik had ook zoiets en was vergeten om 2 kleine moertjes vast te zetten Dat was met een Citroën BX 19 TGD Break uit 1994 met een 1905cc atmosferische dieselmotor en een handmatig bediende versnellingsbak.
Is dat niet vreselijk onpraktisch tijdens het rijden, als je moet schakelen?quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:40 schreef 2cv het volgende:
[..]
Begin erst mar eens te zeggen over wat voor merk/model/bouwjaar/motor je het hebt.
Maar het klinkt niet logisch. Ik had ook zoiets en was vergeten om 2 kleine moertjes vast te zetten Dat was met een Citroën BX 19 TGD Break uit 1994 met een 1905cc atmosferische dieselmotor en een handmatig bediende versnellingsbak.
quote:Op dinsdag 24 april 2012 21:18 schreef 2cv het volgende:
Neehoor. Hoe bedien jij je versnellingsbak dan ? Met je oren ?
Ik koop geen oude rotzooi en al helemaal niet van citroen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:49 schreef 2cv het volgende:
Wees blij dat het niet om een DS gaat. Als ik het allemaal goed begrepen heb moet je daarbij de complete versnellingsbak er uit plukken. Er zijn trouwens meer Citroëns met de remschijven aan de versnellingsbak. Dan sta je raar te kijken als je de remschijven zoekt
klopt, maar hij is nog geen 10 jaar en oud.quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:55 schreef 2cv het volgende:
Een auto met versleten remschijven is niet nieuw meer hoor.
nee hoor, dat is niet altijd nodigquote:Op vrijdag 27 april 2012 20:19 schreef 2cv het volgende:
Dat is erg nieuw ja. Ik zou beginnen met het resetten van de boordcomputer.
quote:Op vrijdag 27 april 2012 21:01 schreef 2cv het volgende:
Dat is toch standaard bij die moderne meuk met computertroep ?
Als ik het daar lees is het toch helemaal geen probleem? Wiellagers kun je meteen even nastellen en naafsloten L+R omwisselen. Voormiddagje werk als ik het zo zie.quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:58 schreef densmee het volgende:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=61941
dus als ik het goed begrijp kan ik de hele naaf uit elkaar halen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |