Hou er een rolmaat naast.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:06 schreef VKV het volgende:
Ik heb een Daihatsu Cuore uit 2000, basismodelletje ten top bleek vrijdag toen ik er een radio wilde in laten bouwen. Geen speakers en geen antenne aanwezig haha
Vroeg me af of iemand weet welke maat speakers er (in de deuren) in gaan? Stond niet in t boekje.. Gewoon 13cm speakers oid?
Er zit niks inquote:Op zondag 13 mei 2012 14:46 schreef JohnB52 het volgende:
Heb je dan wel bedrading erin zitten?
Kan ook 10 voor de deuren zijn.
Geluk bij een ongeluk, dan.. Is normaliter een duur garpje.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 12:27 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Het bleek dus toch de koppakking te zijn. Gelukkig een goedkoop adres kunnen vinden waar het hersteld kan worden... Is 'ie vanmorgen naartoe gesleept en wij gaan dinsdag toch op vakantie...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tevens -purist.
quote:Op zondag 13 mei 2012 18:52 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Geluk bij een ongeluk, dan.. Is normaliter een duur garpje.Inderdaad, dealer vroeg er 700 euro voor (valt nog mee eigenlijk, kleine eenvoudige motor), laten het nu doen bij een gepensioneerde monteur voor ongeveer 200 euro..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't let my username fool you...
M'n oom is automonteur, hij mag het gaan inbouwen allemaal. Hij vroeg me alleen om speakers en een antenne te regelen dus vandaarquote:Op zondag 13 mei 2012 17:45 schreef JohnB52 het volgende:
Succes dan met alle kabels trekken. Ff naar de dealer gaan, nu het nog kan, en vragen of ze daar n setje hebben liggen om aan te sluiten!
Leg eens uit dan?quote:Op zondag 13 mei 2012 20:37 schreef Erasmo het volgende:
Kun je ze niet gewoon in de hoedenplank doen? Scheelt behoorlijk wat werk
Had de auto van mijn vriendin dus ook, ook geen "mayonaise" in de olie, maar na onderzoek bij de Fiat dealer kwam er toch uit dat de koppakking lek was. Die kan natuurlijk ook op andere plaatsen kapot gaan dan tussen je koelvloeistof en oliesysteem.quote:Op zondag 13 mei 2012 19:41 schreef skunkasaur het volgende:
Oef. Weten jullie nog wie ik ben? o+
Ik postte hier een tijdje terug met een afgekeurde golf 3, op lekke remciliders. Die niet lek bleken te zijn. Toen ik de auto ophaalde bij de garage bleek alleen wel dat mijn ventilator stuk was, en ik heb ook ruim drie liter water in de koelvloeistoftank gemikt voordat ik weer rijden kon (nog bij de garage). Voordat ik de auto daar ter reparatie aanbood "verbruikte" de auto al koelvloeistof, en sindsdien is dat alleen maar erger geworden.
Het drupte al na een lange rit, maar gistermiddag zag ik dat het er letterlijk uitspoot, aan de zijkant van het expansievat. Onder dat zwarte "kapje", ik kan niet zien waar het daadwerkelijk lekt. Ook ergens onder het blok sist het na het rijden. Mijn motor kookte nog net niet (ik MOEST naar huis namelijk, en ben doorgereden...) Bij het inparkeren kwam er stoom onder de motorkap vandaan.
Tl;dr: Auto lekt koelvloeistof als een malle, is de afgelopen tijd stap voor stap erger geworden en nu durf ik er helemaal niet meer in te rijden. Halp.
Ik ga sowieso morgenochtend naar een garage om dit te laten repareren. Ik denk een andere garage dan eerst Maar wat kan hier de oorzaak van zijn? Te hoge druk met kraanwater ipv kv? Of iets heel anders?
PS. Nog steeds geen witte goo in de olie en geen witte rook uit de uitlaat.
Dan hoef je alleen 2 gaten in de hoedenplank te zagen en kun je de speakers erin schroeven. Draadje kun je vrij makkelijk naar achteren trekken door wat vloerbekleding aan de kant op te tillen.quote:
och ja, tuurlijk.. Gaat om een Seat Ibiza met de 1.4 74 KW motor, en ze komt uit 2003.quote:
Bij mij was er gelukkig niks aan de hand... het was een compleet lekke KV slang (doorgereden met water in het systeem hielp ook niet). Hij rijdt weer als een zonnetjequote:Op zondag 13 mei 2012 22:27 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Had de auto van mijn vriendin dus ook, ook geen "mayonaise" in de olie, maar na onderzoek bij de Fiat dealer kwam er toch uit dat de koppakking lek was. Die kan natuurlijk ook op andere plaatsen kapot gaan dan tussen je koelvloeistof en oliesysteem.
klapperen in de ophanging is eigenlijk altijd een reactie stang, of een stabilisator stangquote:Op woensdag 23 mei 2012 00:01 schreef Marco001 het volgende:
even een paar vraagjes m.b.t de voorwielen:
Tijdens het rijden trekt de auto lichtjes naar rechts, en komt er nogal een gebonk bij zo te horen het rechtervoorwiel vandaan tijdens het sturen.
1 van de voorwielen staat behoorlijk ver gestuurd, terwijl de ander recht staat als het stuur gewoon recht staat.(zo uit mijn hoofd is het rechterwiel naar rechts aan het sturen)
Waar zou dit aan kunnen liggen?
Overigens, mijn ABS werkt ook niet meer, laatst is linksvoor een wiellager vervangen i.v.m. te veel speling, en begon de ABS kuren te tonen. Vervolgens is ook de ABS-sensor vervangen, nadat de auto al in de ABS ging terwijl ik alleen nog maar dacht aan remmen.. Gelukkig is dat nu niet meer zo, maar werkt het ABS helemaal niet meer. Mijn garage weet niet precies waar het aan ligt, en gaf toendertijd aan het complete gebeuren uit elkaar te willen halen..
Ik had echter geen werk toen, ben dus maar met een defecte ABS gaan rijden, maar omdat ik sinds kort weer werk heb, wil ik mijn auto eigenlijk weer helemaal in orde laten maken. Voordat de garage echter de hele boel uit elkaar haalt, wat me waarschijnlijk veel geld zou gaan kosten, was ik eigenlijk benieuwd of jullie zo nog een oplossing weten?
Dit. Tijdje geen berichten meer van die baas gelezen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |