abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 15 augustus 2012 @ 16:29:36 #251
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_115602433
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:26 schreef skunkasaur het volgende:
Kan een auto afgekeurd worden voor de APK als er winterbanden onder zitten? Als in, nu, in augustus? :)
Absoluut, maar dat heeft niets met je banden te maken. _O-
Je moeder is een hamster
  woensdag 15 augustus 2012 @ 16:30:19 #252
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_115602459
Naar mijn weten mag je gewoon winterbanden onder je auto hebben tijdens de keuring, maar iets zegt mij dat er wel een voorwaarde aan zit.
Het beste even Googlen dus.
Je moeder is een hamster
  woensdag 15 augustus 2012 @ 16:31:52 #253
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_115602522
APK schrijft enkel voldoende profiel en geen (droogte)scheurtjes voor.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_115602647
Dat hoopte ik al :7

Leg ik de winterbanden van de andere auto er even op, totdat ik de zomerbanden weer uit de stalling kan halen. :P
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_115604519
Zou wat zijn , in de winter niet door de keuring komen als je zomerbanden hebt ;-)
pi_115605469
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:27 schreef JohnB52 het volgende:
Zou wat zijn , in de winter niet door de keuring komen als je zomerbanden hebt ;-)
Goed punt... maar winterbanden zijn een "luxe", daar staan vaak toch wel zomerbanden naast, luiheid om ze niet om te wisselen. :P Maar ik ga het in ieder geval proberen en zal het verdict hier ook geven ;)
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_115606283
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:31 schreef daNpy het volgende:
APK schrijft enkel voldoende profiel en geen (droogte)scheurtjes voor.
en geen canvas breuk, en geen noodwiel (thuiskomer). en geen canvas of staal zichtbaar, banden spanning conform eis fabrikant. deugdelijk bevestigd, op 1 as de zelfde maat. draai richting, montage van de band in orde...


maar ja je mag gewoon winterbanden onder de auto hebben tijdens de keuring. ongeacht het jaargetijde
  woensdag 15 augustus 2012 @ 19:30:13 #258
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_115608858
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:27 schreef JohnB52 het volgende:
Zou wat zijn , in de winter niet door de keuring komen als je zomerbanden hebt ;-)
Goed idee imo.

@Chuck: ^O^
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 23:58:06 #259
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_115625959
Sterker nog, mijn zomerbanden waren er vorig jaar bijna aan en toen heb ik nog besproken dat ze, als het kritiek werd, de winterbanden er maar voor de keuring onder moesten leggen :+
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_115822432
Sinds gisteren hoor ik af en toe een raar geluid bij mijn voorwielen (en ik denk met name mijn linkervoorwiel).

Tijdens het rijden lijkt het alsof iemand in de verte in de weer is met een cirkelzaag. Dit geluid komt en gaat. Bij het remmen hoor ik af en toe een schurend geluid. Ook hier geldt weer: de ene keer hoor ik niets, de andere keer wel.

Zouden de remblokjes op zijn? Of zit er misschien ergens wat vuil vast oid?

Ik ga sowieso vrijdag of zaterdag wel even langs de garage.

Het betreft trouwens een Daihatsu Valera uit '99.
pi_115830080
remblokken waarschijnlijk versleten


ik zou nog eerder nu naar de garage dan morgen

staal op staal wil je echt niet. want dan kun je de schijven ook vervangen
pi_115833342
Ik vertrouwde het niet en ben inderdaad toch maar langs de garage gegaan. De remblokken- en schijven zagen er nog goed uit volgens de monteur. Waarschijnlijk zit er vuil tussen de blokken, aangezien het remgedrag niet is veranderd en het geluid komt en gaat.

Ik kreeg het advies het goed in de gaten te houden en als het geluid blijft toch maar terugkomen.
pi_115833812
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 19:08 schreef Hartigan het volgende:
Ik vertrouwde het niet en ben inderdaad toch maar langs de garage gegaan. De remblokken- en schijven zagen er nog goed uit volgens de monteur. Waarschijnlijk zit er vuil tussen de blokken, aangezien het remgedrag niet is veranderd en het geluid komt en gaat.

Ik kreeg het advies het goed in de gaten te houden en als het geluid blijft toch maar terugkomen.
^O^

met remmen geen gok nemen ^O^
pi_116079940
Hij kwam door de keuring met twee winterbanden voor, en twee zomer achter :7
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_116080086
Maar nu. Ik stond vanochtend met een motor die volgens de meter nét geen 120 graden was, maar er was geen stoom, koelvloeistof stond iets boven de max en ik voelde alleen hitte voor het motorblok.

Ik weet dat mijn radiateurfan het niet doet, daar was ik al achter nadat bij de apk-keuring na de emissietest de motor wel begon te stomen. Maar dan moet je toch nog gewoon met rijwind kunnen koelen? De temperatuur begint pas op te lopen als ik ongeveer 70 ga, of harder. Als ik 50 of iets harder rijd (en de motor uitschakel bij verkeerlichten e.d.) blijft de temperatuur op 90 à 92 graden hangen.

:?
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_116082248
Nou. Makkelijk toch ? Altijd onder de 70 blijven? Of de boel laten maken .
  † In Memoriam † dinsdag 28 augustus 2012 @ 22:20:01 #267
25682 2cv
Niet subtiel
pi_116126118
Gokje: thermostaat. Voel eens aan de dikke slangen die naar de radiator lopen als de motor (te) warm is. Als die niet warm/heet zijn is je thermostaat kaduuk.

Om wat voor auto ging het ook alweer ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  woensdag 29 augustus 2012 @ 18:05:34 #268
250488 Teezie
niet(machine)
pi_116156605
Weet iemand misschien het verbruik van een BMW 525i 2.5L uit 1982?
Chubun Tomata
pi_116156980
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 18:05 schreef Teezie het volgende:
Weet iemand misschien het verbruik van een BMW 525i 2.5L uit 1982?
google
pi_116157141
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 18:05 schreef Teezie het volgende:
Weet iemand misschien het verbruik van een BMW 525i 2.5L uit 1982?
1:8/1:10, daarboven zal het echt niet komen
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_116157248
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 22:20 schreef 2cv het volgende:
Gokje: thermostaat. Voel eens aan de dikke slangen die naar de radiator lopen als de motor (te) warm is. Als die niet warm/heet zijn is je thermostaat kaduuk.

Om wat voor auto ging het ook alweer ?
Een Golfje. Dat zal ik eens doen, dank.
Maar wat ik me afvraag, hoe kan het dat de koelvloeistof niet kookte bij 120 graden? Kan de thermometer (of sensor) ook stuk?
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_116157862
door de toepassing van een druk systeem wordt het kook punt verhoogt.

thermo contact van de koelvin gaat wel eens kapot.

wat voor motor ligt er in en welk bouwjaar>
  † In Memoriam † woensdag 29 augustus 2012 @ 18:55:47 #273
25682 2cv
Niet subtiel
pi_116158043
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 18:05 schreef Teezie het volgende:
Weet iemand misschien het verbruik van een BMW 525i 2.5L uit 1982?
Twee keer de helft.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_116158235
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 18:50 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
door de toepassing van een druk systeem wordt het kook punt verhoogt.
Ohja, tuurlijk. Maar hoewel ik de temperatuurmeter toen niet gezien heb, kwam er in de APK garage wel stoom uit het expansievat.

quote:
thermo contact van de koelvin gaat wel eens kapot.

wat voor motor ligt er in en welk bouwjaar>
Een standaard 4 cyl 1.6 op benzine. Bouwjaar 1997.
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_116158543
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 19:01 schreef skunkasaur het volgende:

[..]

Ohja, tuurlijk. Maar hoewel ik de temperatuurmeter toen niet gezien heb, kwam er in de APK garage wel stoom uit het expansievat.

[..]

Een standaard 4 cyl 1.6 op benzine. Bouwjaar 1997.
heb je toen de koelvin ook horen draaien (hoge stand is duidelijk hoorbaar) ?

thermocontact zit uit mn hoofd gezegt links onder in de radiateur. Is wel een sensortje die nog wel eens kapot gaat. voor nood lus ik ze door.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')