abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 29 mei 2012 @ 19:29:17 #176
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_112181413
Het model stamt uit begin jaren 90, die hebben dat toch allemaal niet? Is er een methode om het 'handmatig' te testen?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_112181510
wat voor auto? model type? type motor zonder is het koffie dik kijken

BDP sensor = stekker er af, multi meter op AC/V tijdens starten 1V = goed

kvs sensor = koud (ca 10 graden) 2500-3000 ohm, warm (110 graden) 250-300 ohm
pi_112672465
Ik heb even een vraagje over t onderhoud van de Peugeot 206 die wij hebben, kenteken

16-RF-NJ

Heb nieuwe schijven en blokken nodig, en ook n nieuwe uitlaat, denk dat de katalysator nog wel te redden is, maar de andere 3 delen moet ik wel vervangen op termijn.

De auto is wel gewoon door de APK gekomen gisteren.

schijven wilde ik deze bestellen:

http://www.winparts.nl/632/remsysteem/remschijf/0167773/remschijf

de schijven deze:

http://www.winparts.nl/63(...)lokkenset--schijfrem

uitlaat wilde ik deze uit Duitsland bestellen:

http://www.ebay.de/itm/Pe(...)&hash=item3cc61f806a

misschien dan ook deze erbij bestellen:

http://www.winparts.nl/11(...)12/voorpijp-psa--xs-

als iemand iets beters weet, hoor ik t graag!
pi_112673408
gewoon bij dealer bestellen ? weet je zeker dat het goed is...
pi_112673699
Dat kan ook, maar daar was k voor schijven en blokken 177¤ kwijt. Hier nog geen 100
  zaterdag 9 juni 2012 @ 21:44:35 #181
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_112675252
Ga een dagje shoppen in Duitsland en ga gelijk naar een garage daar in de buurt, scheelt het sowieso enorm

alhoewel je het wel weer kwijtraakt tijdens het shoppen :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_112675679
Vandaar die uitlaat die k daar zag, scheelt zelfs incl verzendkosten toch nog 50 ¤ met NL
pi_112678183
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 21:07 schreef JohnB52 het volgende:
Dat kan ook, maar daar was k voor schijven en blokken 177¤ kwijt. Hier nog geen 100
die prijzen zijn per remschijf, nog ff x2 doen ....
pi_112680181
Oh, had t gisteren uitgerekend, ze zijn in prijs gestegen. Nu 112¤
pi_112967637
Een van mijn banden die loopt nogal snel leeg ik pomp hem op 2.2 bar op en na een paar weken zit ie al onder de 1,3 terwijl de andere nog mooi rond de 2,2 zit.
Heb nu maar mijn (volwaardige) reserve wiel gemonteerd maar zou graag de andere velgen terug willen.

Iemand op mijn stage kan hem sowieso wel plakken afhankelijk van het gat natuurlijk. Maar hoe vind ik het gat.
Heb het net al geprobeerd met afwaszeep maar kan hem niet vinden, zie verder ook geen beschadigingen of spijkers in de band. Hoor ook niks weglopen ook niet bij het ventiel.
Het lek is natuurlijk ook niet echt groot anders was ie wel sneller leeg. En nu zitten er geen honderden kilo's op te drukken dus duurt het nog langer voordat ie leeg is.

Iemand nog tips?
En anders ga ik de velgen maar verwisselen.
pi_112969134
3 a 4 bar er in doen, dan in een bak met water...
pi_112969260
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 15:16 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
3 a 4 bar er in doen, dan in een bak met water...
Ja dat wou ik ook gaan doen maar die bak hier is niet groot genoeg.
Doe het maandag dan wel op stage.
Hoef ik er ook geen 3 bar in te doen met een fietspomp _O- , werkt normaal voor 2 bar wel goed genoeg :P(wel een pomp van ¤80).
pi_112973976
Ik zou gewoon naar de bandenboer gaan en voor een tientje een prop erin laten schieten.. zoveel moeite als het ook zo opgelost kan worden, maar dit is zeker vrouwen logica? :P
pi_112974375
Nee, mannenlogica omdat hij er al n paar weken mee doorrijd
  zondag 17 juni 2012 @ 16:05:08 #190
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_113007328
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 17:55 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik zou gewoon naar de bandenboer gaan en voor een tientje een prop erin laten schieten.. zoveel moeite als het ook zo opgelost kan worden, maar dit is zeker vrouwen logica? :P
Dat zou logisch zijn, maar dan moet je wel weten waar het gat zit, denk je niet?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 17 juni 2012 @ 16:19:28 #191
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_113007838
Lekt ie niet langs de velgrand?
Band plat neerleggen, wat zeepsop er op kwasten en een kwartiertje wachten. Dan ff goed kijken naar afwijkende bubbels.:) Als je wat vindt, band van de velgrand drukken (garage/bandenboer) en velgrand met schuurlinnen oid. netjes glad maken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_113011882
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 16:05 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat zou logisch zijn, maar dan moet je wel weten waar het gat zit, denk je niet?
Als ze m niet kunnen plakjplakken, zullen ze ook geen kosten rekenen, lijkt me. En omdat t toch om veiligheid gaat, geen risicos mee nemen!
pi_113126773
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 16:05 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat zou logisch zijn, maar dan moet je wel weten waar het gat zit, denk je niet?
als je ze dat lekker zelf laat zoeken?Als bij mijn auto de uitlaat lek is ga ik er ook niet eerst zelf onder liggen om de lek te zoeken, ik gooi hem af bij de garage en ze zoeken zelf maar, ik krijg echt geen korting als ik het eerst even aanwijs :P
pi_113386515
Bleek langs de velg te lekken idd, heb hem geschuurd en dat hielp een beetje. Later nog wat vloeibare rubber ofzo erop gesmeerd. Nog steeds lekt ie enigszins maar 1 mini belletje per 10 sec... Veel minder dan eerst, waren toen echt meerdere belletjes.
En misschien komt het nu tijdens het rijden wel goed.
  maandag 25 juni 2012 @ 21:56:47 #195
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_113387131
Toch zal hij leeg blijven lopen. Kans is ook aanwezig dat dit onder het rijden juist sneller gaat door beweging en verhoogde druk in de band.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_113387307
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 21:56 schreef daNpy het volgende:
Toch zal hij leeg blijven lopen. Kans is ook aanwezig dat dit onder het rijden juist sneller gaat door beweging en verhoogde druk in de band.
Mja de plek waar ie eerste lekte, lekt ie nu niet meer. Dus misschien zit ie nog niet helemaal goed.

Ik hou het sowieso in de gaten met een bandenspanningsmeter.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 22:50:16 #197
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_114338826
Aanjager/ventilator kapot. Kan het een zekering zijn? Stand 1, 2 3 en zelfs 4 doet het niet meer.
Zo uit mijn hoofd weet ik dat stand 4 geen weerstandje heeft en dus direct alle power van de accu krijgt. Maarja die doet het dus ook niet.

Fiat punto uit 2003
pi_114340253
Al geprobeerd de zekering te vervangen ?
  † In Memoriam † dinsdag 17 juli 2012 @ 23:16:17 #199
25682 2cv
Niet subtiel
pi_114340402
Je kan ook tijdelijk de zekering overbruggen of er een andere zekering (die je elders uit je zekeringenbord plukt) in zetten.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 17 juli 2012 @ 23:17:18 #200
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_114340469
Oja, vergeten te vermelden :'): heb momenteel geen zekeringen bij de hand.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')