abonnement Unibet Coolblue
pi_109140872


Welkom in het topic waar je alle vragen kunt stellen met betrekking tot eenvoudig onderhoud aan je auto.
Schaam je er niet voor als je niet weet waar een bepaald lampje voor dient en weerhoud je er niet van te vragen waar je die krik nou precies moet plaatsen om je auto op te tillen.

Enkele antwoorden op je vragen kunnen zijn:

"Nou, dat is heel simpel. Je moet er af en toe wel wat benzine in gooien."
"Ik zou dat blauwe draadje niet aan dat rode draadje vastmaken."


Handige links:

Autobandenmarkt.nl
Auto-onderdelen.com
H-base
Mijngarage.nl
Onderdelenzoeker.nl

Handige PTA topics:

Autoradio installeren.
Hoe werkt een differentieel
Trillend stuur bij lage snelheden + tips bandenboer
[remmen] Rood waarschuwingslampje brandt
Zelf remschijven + blokken vervangen, speciaal gereedschap?
Multimeter gebruiken/electrische problemen opsporen
Manual -> Hoe vervang ik een hoofdremcylinder
Het grote autopoets- en -wastopic #1
Uitleg en informatie over OBD-Codes

Na veler verzoek!!, een deel 4 :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Sounddragon op 15-03-2012 19:58:26 ]
pi_109140931
nou ja, dan pak ik de TT wel :P

waarom 2CV

die ik poste is degelijk, kan zon beetje 3 ton aan, die 2 spindeltjes van jou rond nog geen ton, en dat is niet veel met het vervangen van een veer. en je wil absoluut niet dat een veer uit de spanner klapt
pi_109140952
Dank u mod ^O^
  donderdag 15 maart 2012 @ 19:49:20 #4
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_109140961
yo
Anne deed de TT.
pi_109140998
yo
  donderdag 15 maart 2012 @ 19:53:14 #6
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_109141172
En ik heb de voorgaande delen effe in de OP gefrommeld uit de OP gepleurd 8-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 15 maart 2012 @ 19:53:34 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_109141190
yo
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_109141615
Je kunt dit bericht niet meer wijzigen omdat een moderator de reactie gesloten heeft. (edit_message::msg_locked)

;(
  donderdag 15 maart 2012 @ 20:15:05 #9
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_109142354
Wat wil je wijzigen dan?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_109523752
hi mensen hebben jullie weleens een onderhoud aan jullie auto laten verrichten via : www.serviceright.nl?? zo ja hoor ik graag hoe jullie ervaringen waren ben namelijk van plan
morgen een grote onderhoud in te plannen

so let me know!!

[ Bericht 39% gewijzigd door Anne op 26-03-2012 12:11:28 (Na PM conversatie weer terug geplaatst) ]
pi_109528873
Ik kan nergens vinden welke garages er aan meedoen...

Ik zou lekker mn eigen garage kiezen!!!
pi_109529779
ja ik zie het ook niet maar wat maakt het uit welke garage als het maar lid is van de bovag zou ik zeggen.
Om alle garages langs te gaan en te gaan kijken en vergelijken lijkt mij toch echt meer als 1 hele dag van mijn tijd !!

ik boek nu wel gelijk voor volgende week dan kan ik mijn auto vanaf me werk laten ophalen dan is hij terug voor het einde van de dag net op tijd om naar huis te gaan :P

hahah lekker hoor :D
  maandag 26 maart 2012 @ 17:12:41 #13
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_109535675
Als het onderhoud net zo verricht wordt als ze de website hebben gebouwd, zou ik er héél héél ver vandaan blijven.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_109536795
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 14:33 schreef RemcoVelse het volgende:
ja ik zie het ook niet maar wat maakt het uit welke garage als het maar lid is van de bovag zou ik zeggen.
Om alle garages langs te gaan en te gaan kijken en vergelijken lijkt mij toch echt meer als 1 hele dag van mijn tijd !!

ik boek nu wel gelijk voor volgende week dan kan ik mijn auto vanaf me werk laten ophalen dan is hij terug voor het einde van de dag net op tijd om naar huis te gaan :P

hahah lekker hoor :D
Dan kan je m net zo goed naar de kwikfit brengen als het je toch niks uitmaakt...

Wat voor auto heb je? En heb je geen vrienden/familie waar je aan kan vragen waar hun hun auto brengen?
pi_109957935
Bah, mijn auto is vandaag afgekeurd voor de APK. Code I13, onderdeel reminrichting vertoont lekkage. Wat houdt dit in? Is dat de cilinder? Ik weet, had gelijk even moeten vragen maar haast, teleurstelling en honger hielpen mijn gezonde verstand even niet.

Laten repareren (bij de kwikfit) kost me bijna 180 euro, als het inderdaad de cilinders zijn (de man zei iets over rechts achter, maar ze moeten beide vervangen natuurlijk) is dat iets dat je zelf zou kunnen doen?
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  donderdag 5 april 2012 @ 21:35:11 #16
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_109958453
Trommelremmen of schijfremmen? Welke auto?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_109958896
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:35 schreef Barcaconia het volgende:
Trommelremmen of schijfremmen? Welke auto?
... ;( geen idee.
Het is een Golf 3.
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_109959789
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:27 schreef skunkasaur het volgende:
Bah, mijn auto is vandaag afgekeurd voor de APK. Code I13, onderdeel reminrichting vertoont lekkage. Wat houdt dit in? Is dat de cilinder? Ik weet, had gelijk even moeten vragen maar haast, teleurstelling en honger hielpen mijn gezonde verstand even niet.

Laten repareren (bij de kwikfit) kost me bijna 180 euro, als het inderdaad de cilinders zijn (de man zei iets over rechts achter, maar ze moeten beide vervangen natuurlijk) is dat iets dat je zelf zou kunnen doen?
Bij kwikfit repareren ze niet, ze vervangen alleen.

Probeer eens bij een bij voor jou of vrienden bekende garage in de buurt?
pi_109963526
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:57 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Bij kwikfit repareren ze niet, ze vervangen alleen.

Probeer eens bij een bij voor jou of vrienden bekende garage in de buurt?
Ah... okay. Dat wist ik niet.
Maar weet jij wat code I13 inhoudt? Of is dat zo niet specifiek genoeg?

Morgen maar even bellen dan. En ik zou het graag zelf repareren/vervangen als mogelijk, budgettair gezien waarschijnlijk de enige optie :')
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_109971031
Dan zou ik ff bellen met de garage waar je m hebt laten keuren, wat ze daar precies mee bedoelen.
pi_109982112
Eén van de achterremcilinders lekt. :Y
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_109989577
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 11:19 schreef RemcoVelse het volgende:
hi mensen hebben jullie weleens een onderhoud aan jullie auto laten verrichten via : www.serviceright.nl?? zo ja hoor ik graag hoe jullie ervaringen waren ben namelijk van plan
morgen een grote onderhoud in te plannen

so let me know!!
En, heb je je auto nog terug gekregen?
pi_109989799
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:15 schreef skunkasaur het volgende:
Eén van de achterremcilinders lekt. :Y
http://winparts.nl/636/re(...)=verkoopprijs%20DESC

Voer je kenteken maar in, dan kan je zelf zien of het de moeite waard is.


Zelf ging ik n x vragen voor n wiellager voor n alfa 156, dat zou me ruim 250 kosten, onderdeel zelf besteld via ebay voor 60¤, en arbeidsloon was n half uurtje. 90 totaal.
  maandag 9 april 2012 @ 00:22:43 #24
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_110083103
Hallo amateur en professionele auto-experts, ik heb een vraagje.

Ik heb een Dyhatsu Cuore uit 1993 (klein koekblikje maar I love it :)) Het is het meest basic model wat er ooit gemaakt is; niets in het autootje is luxe. Ik heb bijvoorbeeld geen mistlamp, geen zonnescherm aan de passagierskant, geen handvaten aan de binnenkant en geen hoedenplank. :')

Sinds een maand hapert de motor tijdens het gas geven. Hij houdt steeds in en lijkt niet tot het volle vermogen te kunnen komen, ondanks vol gas te geven. Al hortend en stotend lukt het om max 80 te bereiken. (normaal kan ie 120, en als het moet 140) In de eerste 30 minuten stinkt hij enorm naar benzine. Soms, na langere afstanden te rijden lijkt hij ineens "te pakken" en gaat ie wel naar vol vermogen.

Als leek had ik bedacht dat het 2 dingen zouden kunnen zijn:

- De automatische choke van de auto is stuk waardoor er teveel benzine in de motor komt, niet alle benzine wordt verbrand en daardoor die benzine lucht? (overigens heb ik geen idee of mijn koekblikje een choke heeft, het enige wat ik weet is dat ik in de winter het gaspedaal 2 keer moet intrappen zodat ie start, in de zomer hoeft dat niet) Het lijkt dus alsof de auto half verzopen is.

Of

- Er is iets mis met een van de bougies, waardoor niet alle cilinders werken waardoor de benzine niet verbrand wordt, daardoor het inhouden en die benzinegeur.

Wat denken jullie? Ik breng hem sowieso binnenkort naar de garage maar een bougie vervangen kan ik zelf wel. (als ik erachter kom waar ze zitten, maar dat is een ander verhaal ;))

Alvast bedankt!
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  † In Memoriam † maandag 9 april 2012 @ 00:35:43 #25
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110083714
Wanneer heeft 'ie voor het laatst onderhoud gehad ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 9 april 2012 @ 00:50:33 #26
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_110084257
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 00:35 schreef 2cv het volgende:
Wanneer heeft 'ie voor het laatst onderhoud gehad ?
5,5 maanden geleden. Helemaal gecheckt en oke. Why?
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  † In Memoriam † maandag 9 april 2012 @ 01:23:45 #27
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110085139
Vaak hebben dit soort storingen te maken met achterstallig onderhoud.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 9 april 2012 @ 02:00:19 #28
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_110085820
Het autootje is 19 jaar oud. Alles is achterstallig.. ;)

Heb je nog een idee of was dat de enige toevoeging?

[ Bericht 2% gewijzigd door Poeke op 09-04-2012 02:20:17 ]
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_110089475
Ik vind je idee van de choke niet gek, ik gok dat deze auto nog een carburateur heeft maar weet het niet zeker.

Hoe rijdt hij in de stad, en wat verbruikt hij gemiddeld? Ik zou ook eens naar het brandstoffilter kijken en alle ontstekingsdelen nalopen: bougies zoals je zelf al zei, bougiekabels, rotor, verdeelkap.

Een gemiddelde handige Sjaak moet het wel kunnen oplossen. Ik wil best voor je kijken maar weet niet waar je woont :P
Vogelbek-verdubbel-inator
  † In Memoriam † maandag 9 april 2012 @ 22:25:48 #30
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110115252
Ik denk dan eerder dat de choke vast zit en aan blijft staan of 1 of ander membraan dat lek is.

En als dat het niet is 'iets' met de ontsteking. Maar dat verklaart de benzinemeur niet.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_110141873
Ben ik weer. :)

Ik heb een nieuwe remcilinder gekocht + olie, het wiel er afgehaald en toen afgehaakt. :P Alles moest eraf namelijk, ook de remschoenen. Gebrek aan reserve onderdelen en gesloten winkels op zondag hielpen niet.

Nou heb ik een paar garages gebeld en de laatste beweerde dat mijn cilinder waarschijnlijk helemaal niet lek is. De trommel was kurkdroog, de enige olie die te vinden is zit onder het ontluchtingsnippel en dat is nog geeneens een hele druppel. Nou weet ik het niet meer, maar hij moet komende zaterdag apk gekeurd zijn...
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  † In Memoriam † dinsdag 10 april 2012 @ 19:57:48 #32
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110150515
Is er recentelijk aan je remmerij geklust ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_110153097
In ieder geval niet gedurende het afgelopen jaar.
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  dinsdag 10 april 2012 @ 20:44:04 #34
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_110153577
Je hebt de binnenkant van de trommel gezien en die was droog? Dan is er niks lek uiteraard.. Heb je al eens naar de remdrukbegrenzer gekeken?
  woensdag 11 april 2012 @ 05:24:30 #35
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_110168958
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 11:26 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Ik vind je idee van de choke niet gek, ik gok dat deze auto nog een carburateur heeft maar weet het niet zeker.

Hoe rijdt hij in de stad, en wat verbruikt hij gemiddeld? Ik zou ook eens naar het brandstoffilter kijken en alle ontstekingsdelen nalopen: bougies zoals je zelf al zei, bougiekabels, rotor, verdeelkap.

Een gemiddelde handige Sjaak moet het wel kunnen oplossen. Ik wil best voor je kijken maar weet niet waar je woont :P
In de stad rijdt ie 1/15 en op de snelweg 1/19-20. Hoe hij nu rijdt weet ik niet want ik heb de tank nog niet leeggereden sinds het probleem, ik heb hem laten staan sinds afgelopen week, aangezien het steeds erger te lijkt worden.

De bougies nalopen, dat kan ik zelf wel denk ik, de rest is abracadabra voor me, Ik ben aan het wachten op de garage die me terug belt wanneer ik langs kan komen.

Over je aanbod: Ik woon in Eindhoven, jij?
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  woensdag 11 april 2012 @ 08:33:17 #36
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_110169764
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 16:45 schreef skunkasaur het volgende:
Ben ik weer. :)

Ik heb een nieuwe remcilinder gekocht + olie, het wiel er afgehaald en toen afgehaakt. :P Alles moest eraf namelijk, ook de remschoenen. Gebrek aan reserve onderdelen en gesloten winkels op zondag hielpen niet.

Nou heb ik een paar garages gebeld en de laatste beweerde dat mijn cilinder waarschijnlijk helemaal niet lek is. De trommel was kurkdroog, de enige olie die te vinden is zit onder het ontluchtingsnippel en dat is nog geeneens een hele druppel. Nou weet ik het niet meer, maar hij moet komende zaterdag apk gekeurd zijn...
Ik zou naar die laatste gaan en daar m'n auto laten keuren.
Kwikfit is gewoon een baggertent die onwetende mensen opzadelen met allerlei volstrekt overbodige vervangingen om zo geld binnen te harken.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 12 april 2012 @ 17:12:29 #37
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_110237839
een tweeter in de linkervoordeur van m'n auto kraakt als ik op slechte weggetjes rijdt. Als ik stil sta en de radio aanstaat hoor ik geen gekraak. Weet iemand hoe dat is op te lossen?

denk dat ik het al weet.

[ Bericht 13% gewijzigd door .Neovo. op 12-04-2012 17:33:54 ]
pi_110239401
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 08:33 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik zou naar die laatste gaan en daar m'n auto laten keuren.
Kwikfit is gewoon een baggertent die onwetende mensen opzadelen met allerlei volstrekt overbodige vervangingen om zo geld binnen te harken.
Gedaan. Goedgekeurd :D
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  † In Memoriam † donderdag 12 april 2012 @ 20:44:20 #39
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110247418
Heb je zelf gezien of er ergens remolie zit waar dat niet hoort ? Ook garages zien wel eens iets over het hoofd.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_110271449
Weet iemand misschien wat het ongeveer kan kosten om een nieuwe startmotor te laten plaatsen?
Helaas heeft mijn auto besloten om op vrijdag de 13e mij bij de supermarkt te laten staan :(
pi_110282984
Dat weet ik wel, tussen de 50 en 800 euro.

Ligt aan t merk en type auto, waar je het in laat bouwen, of je het zelf doet, waar je de startmotor koopt.

Hopelijk heb je wat aan dit antwoord ;-)
pi_110285708
zoveel kan dat toch niet verschillen?
ik hoef het niet op de euro af te weten, maar praat ik over 50,- of 400 .. of misschien wel hoger?

het gaat om een astra uit '94 en ik laat het gewoon in de garage doen.
  † In Memoriam † vrijdag 13 april 2012 @ 18:34:38 #43
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110286249
Bel de garage en vraag het hun ?

Ik gok zelf ¤200,-. ¤150,- voor de startmotor en ¤50,- om het ding er in te schroeven. MAAR ik heb geen verstand van opels. Ik ga er daarom van uit dat de startmotor even duur is als die van een BX en ook even snel te vervangen is.

Enneh, als het een goede garage is moet je na het vervangen van de startmotor je klok en radio opnieuw instellen. Als het een slechte of hele goede garage is niet :P
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_110286477
ze weten nog niet zeker of dat het probleem is...
ze hadden het druk dus ik had snel de sleutels afgegooid en hun hebben mn auto weggesleept naar de garage toe.
ze zijn er nog niet aan toe gekomen om echt te kijken wat er aan de hand is, maandag kan ik hem waarschijnlijk pas weer ophalen, maar ik hoorde van anderen al dat het waarschijnlijk de startmotor is vandaar :)
  † In Memoriam † vrijdag 13 april 2012 @ 19:06:35 #45
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110287278
Wat gebeurde er precies toen je de contactsleutel omdraaide ? Gingen de lampjes op je dashboard aan (zoals gewoonlijk) ? Hoorde je een klik ? Hoorde je gezoem ? Hoorde je dat de motor draaide (maar niet aansloeg uiteraard) ? Hoorde je ploffen (motor die 'half' start) ?

Heb je zelf onder de motorkap gekeken ? Zo ja: heb je de startmotor herkend ? Zo ja: lag er zilverkleurig spul onder dat lijkt op metaal dat gesmolten is ? Waren er dingen zwart geblakerd ? Rook je iets ? Kwam er ergens rook vanaf ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_110287931
haha... nee er was helemaal niks te zien te ruiken of te horen.
ten eerste gaat het om een oude auto, dus ALLES onder de motorkap heeft dezelfde kleur... zwart :P zou nieteens weten waar de startmotor zit...
de auto deed hetzelfde als wanneer ik probeer te starten in D of N (bedenk me net dat ik niet heb gezegt dat het een automaat is, dus aanduwen kon ook niet)
alles doet het, lampjes gaan gewoon branden op dashboard alleen verder deed de auto helemaal NIKS.
dus de blower ging niet aan enzo, en helemaal geen tikje te horen onder de motorkap. echt helemaal niks.
de auto heeft weleens last van een na-brom (zo noem ik het maar) na het uitzetten van de motor... dan geeft ie dus nog een brom onder de motorkap en de auto trilt wat.. maar dit heeft ie altijd al gedaan alleen afgelopen week kwam dit 2x voor.
we hebben de auto in zn P wat heen en weer proberen te schudden in de hoop dat een tandwieltje ofzo (geen idee hoe het heet, maar soms staat dat in een verkeerde stand ook met bijvoorbeeld motor uitzetten en dan doet ie zo'n na-brom en start ie daarna moeilijk) ook op advies van de garage..
maar niks hielp.
het gekke was wel dat de auto afgelopen dagen gewoon lekker reed en starte normaal ect..

wat het ook kan zijn blijkbaar is het contactslot, die doet heel soms weleens moeilijk maar dat was vandaag ook niet het probleem, dus misschien dat die dan helemaal kapot is?
  vrijdag 13 april 2012 @ 19:30:31 #47
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_110288183
Als het contactslot kapot was, had je niet kunnen doordraaien en waren de lampjes op je dash ook niet gaan branden.

Startmotor hoeft niet meer dan 100 euro te kosten. Voor zo'n oude auto zou ik voor een tweedehandsje van de sloop gaan.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  † In Memoriam † vrijdag 13 april 2012 @ 19:47:47 #48
25682 2cv
Niet subtiel
pi_110288878
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 19:23 schreef deadly_kiss het volgende:
haha... nee er was helemaal niks te zien te ruiken of te horen.
ten eerste gaat het om een oude auto, dus ALLES onder de motorkap heeft dezelfde kleur... zwart :P zou nieteens weten waar de startmotor zit...
de auto deed hetzelfde als wanneer ik probeer te starten in D of N (bedenk me net dat ik niet heb gezegt dat het een automaat is, dus aanduwen kon ook niet)
alles doet het, lampjes gaan gewoon branden op dashboard alleen verder deed de auto helemaal NIKS.
dus de blower ging niet aan enzo, en helemaal geen tikje te horen onder de motorkap. echt helemaal niks.
de auto heeft weleens last van een na-brom (zo noem ik het maar) na het uitzetten van de motor... dan geeft ie dus nog een brom onder de motorkap en de auto trilt wat.. maar dit heeft ie altijd al gedaan alleen afgelopen week kwam dit 2x voor.
we hebben de auto in zn P wat heen en weer proberen te schudden in de hoop dat een tandwieltje ofzo (geen idee hoe het heet, maar soms staat dat in een verkeerde stand ook met bijvoorbeeld motor uitzetten en dan doet ie zo'n na-brom en start ie daarna moeilijk) ook op advies van de garage..
maar niks hielp.
het gekke was wel dat de auto afgelopen dagen gewoon lekker reed en starte normaal ect..

wat het ook kan zijn blijkbaar is het contactslot, die doet heel soms weleens moeilijk maar dat was vandaag ook niet het probleem, dus misschien dat die dan helemaal kapot is?
Het enige wat ik me kan bedenken is dat de startmotor al een hele tijd niet goed was en mee bleef draaien toen de motor liep.

Voordat je de motor start wordt de startmotor met een tandwiel aan de motor gekoppeld en zodra de motor doet wat hij doen moet wordt de startmotor weer ontkoppeld. Als de startmotor niet goed meer ontkoppeld wordt blijft de startmotor meedraaien en dan drijft de motor de startmotor aan in plaats van andersom en daar gaat je startmotor stuk van.

Ik denk dat de startmotor soms pas losgekoppeld werd van de motor toen de motor uitgezet werd en dat dat het gezoem veroorzaakt heeft (motor is al uit maar startmotor draait nog even door omdat het ding zo gigantisch hard draait). Als dat zo is (het is een beetje een gok) dan is je startmotor nu inderdaad naar de vaantjes.

Wat ook kan is gewoon een slecht contact door oxidatie/roest op de punten waar de kabels contact maken met de startmotor. In dat geval is het een kwestie van draadjes los, even poetsen, draadjes weer vast en gaan met die asbak.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 19:30 schreef Mikkie het volgende:
Als het contactslot kapot was, had je niet kunnen doordraaien en waren de lampjes op je dash ook niet gaan branden.

Startmotor hoeft niet meer dan 100 euro te kosten. Voor zo'n oude auto zou ik voor een tweedehandsje van de sloop gaan.
Ik ben uit gegaan van een revisie-exemplaar. Een tweedehandsje zou ik alleen doen als je niet zo veel meer met de auto gaat rijden omdat hij binnen nu en een half jaar weg gaat.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_110289089
Als de startmotor mee blijft draaien kom je toch echt maar een klein eindje?

Bij een vriend van me was de verbinding tussen het relais en de motor zelf weggerot. Had exact dezelfde probleembeschrijving als deadly_kiss, geen sjoege gaf het ding. Dat hebben we weer gesoldeerd en het autootje reed weer.
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_110289241
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 20:44 schreef 2cv het volgende:
Heb je zelf gezien of er ergens remolie zit waar dat niet hoort ? Ook garages zien wel eens iets over het hoofd.
Ik heb uitgelegd waarop hij was afgekeurd, en hij zou het voor me repareren. Hij vertelde me van tevoren nog dat er een vrij groot risico was dat de remleidingen stuk zouden gaan bij het demonteren, als die rot waren. Ik heb hem toestemming gegeven te doen wat er nodig was, mits hij eerst belde voordat er extra kosten bijkwamen. Een paar uurtjes later belde de monteur me dat er niets lekte en dat hij de auto ook gelijk wel af kon melden.

Saillant detail is dat mijn ventilator helemaal niets doet. Draait gewoon niet. Dat had de Kwik-Fit ook over het hoofd gezien....
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')