abonnement Unibet Coolblue
pi_116158730
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 19:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

heb je toen de koelvin ook horen draaien (hoge stand is duidelijk hoorbaar) ?

thermocontact zit uit mn hoofd gezegt links onder in de radiateur. Is wel een sensortje die nog wel eens kapot gaat. voor nood lus ik ze door.
Da's de radiatorfan, toch? Die zit muurvast, doet niets en moet binnenkort dus ook vervangen (zie eerdere post). Maar met rijwind moest dat (tijdelijk) geen probleem zijn vertelde de monteur mij. Het gekke is dus dat juist wanneer ik veel rijwind heb (reed 80 op de ring) de motor zo heet wordt. Of, in ieder geval, dat de temperatuurmeter oploopt.

Dat doorlussen heb ik bij een andere auto wel eens gedaan, daar was de sensor inderdaad stuk.
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_116158890
ja koelvin en radiator fan zijn het zelfde

ah dan heeft doorlussen geen nut

wat ook kan en nog wel eens voorkomt is dat de schoepen loslaten van de as van de waterpomp, oplagere toerentallen wil het nog wel meedraaien, gaat het over een kritisch punt heen dat gaan de schoepen stilstaan en dan is er geen koeling meer tot je weer onder dat kritische punt komt, wat elke lager ligt.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 19:46:26 #278
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_116160008
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 18:27 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

1:8/1:10, daarboven zal het echt niet komen
Ik denk dat 1:10 nog behoorlijk positief geschat is...
Don't let my username fool you...
pi_116168777
Welke brandstof ? LPG of benzine?
  Spellchecker vrijdag 14 september 2012 @ 20:22:12 #280
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_116792381
Golf MK1 Cabriolet: Foto genomen vanaf de rand onder de voordeur aan bijrijder-kant, t.h.v. het krikpunt voor de normale (VW-)krik.


Klik op de foto voor volledige grootte.

Ik wil hem op de garagekrik zetten, maar als ik het normale krikpunt gebruik, wordt de sideskirt er bijna onderuit gesloopt door de druk. Niet cool.

Nu lees ik hier en daar, dat er op dezelfde hoogte, iets verder naar binnen, een geschikter punt zou moeten zijn. Echter lijkt het alsof er 1 grote stoffen plaat over de gehele onderkant zit, die nergens écht duidelijk een goed krikpunt laat zien.. Iets verder naar binnen zit wel een soort wat vlakker punt naar beneden, met een schroefdraad-achtig gat erin (rood omcirkeld). Dit is echter geen heel breed punt, doch vraag ik me af; kan dit het punt zijn dat men bedoelt?

Mijn Bentley-manual is er helaas niet duidelijk genoeg over, en op de interwebs vind ik ook geen duidelijk antwoord :{
Tevens -purist.
pi_116796592
Geen goed punt. Dorpel volgens bentley of subframe of achter as
  Spellchecker vrijdag 14 september 2012 @ 23:54:37 #282
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_116802900
Dan dus het subframe, want ik moet bij de waterpomp zijn, dus voor, zonder mijn sideskirt te slopen ;)

Blijft raar dat men aangeeft dat er bij de MK1 geschikte garagekrikpunten horen te zijn, net áchter de noodkrikpunten (die dus vlak achter de voorwielen zitten), die bij mijn MK1 dus afwezig lijken te zijn..
Tevens -purist.
pi_116803417
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 23:54 schreef NoBody122 het volgende:
Dan dus het subframe, want ik moet bij de waterpomp zijn, dus voor, zonder mijn sideskirt te slopen ;)

Blijft raar dat men aangeeft dat er bij de MK1 geschikte garagekrikpunten horen te zijn, net áchter de noodkrikpunten (die dus vlak achter de voorwielen zitten), die bij mijn MK1 dus afwezig lijken te zijn..
ik zette ze altijd onder de dorpel :P en anders maar subframe, druk er wel een assteun onder het subrframe ;)
  Spellchecker zondag 16 september 2012 @ 20:49:17 #284
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_116864626
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 00:06 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

ik zette ze altijd onder de dorpel :P en anders maar subframe, druk er wel een assteun onder het subrframe ;)
Het bleek dat de enkele assteun, die ik bij de garagekrik had gekocht, een setje van 2 assteunen was. Niet echt zitten opletten dus bij de automateriaalwinkel, maar ach; beter 1 teveel dan 1 te weinig :s)

Uiteindelijk de krik toch maar onder de dorpel gedrukt, aangezien hij niet fatsoenlijk bij het subframe kan komen. Een passend blokje hout bleek voldoende om de originele inkeping in de sideskirt te benutten, zodat dat skirt er niet of nauwelijks onder hoeft te lijden. De 2 assteunen beide onder een gedeelte van de draagarm gezet, als opvangers. Daarnaast een paar balken onder de voorband. Als dát allemaal niet veilig genoeg is, weet ik het ook niet meer..
Tevens -purist.
  Spellchecker zondag 16 september 2012 @ 20:56:52 #285
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_116865266
De volgende vraag maar even als aparte post, om de boel overzichtelijk te houden.

Heb vanavond de thermostaat uit het thermostaathuis gehaald en deze in een pannetje water gemikt. Dat water aan de kook gebracht, om te kijken of, en zo ja in welke mate, deze open gaat. Nu blijkt deze zo'n 7mm open te zijn gegaan, op het kookpunt. Na hem uit het pannetje gehaald te hebben, gaat de thermostaat vrij vlot weer naar zijn normale stand.

Bij deze thermostaat is niet goed te zien of hij ook daadwerkelijk vloeistofdoorlatend is of niet. In de Bentley staat dan ook dat hij minimaal 7 mm open moet gaan (dus niet dat er een klepje helemaal open/dicht moet staan oid). Ik zit dus precies op dat minimale..

Thermostaat vervangen, of mag ik uit bovenstaande concluderen, dat deze nog in orde is?
Tevens -purist.
  dinsdag 18 september 2012 @ 00:06:41 #286
355592 Djurres
Knowledge, Fuck it.
pi_116919132
Minimaal 7mm = goed.
Wat is het maximale wat ie open kan gaan? is dat te meten?
Tadumtiedum.
  Spellchecker dinsdag 18 september 2012 @ 01:36:23 #287
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_116920883
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 00:06 schreef Djurres het volgende:
Minimaal 7mm = goed.
Wat is het maximale wat ie open kan gaan? is dat te meten?
Het lijkt erop, dat 7mm ook zo'n beetje z'n maximum is; verder open heb ik hem niet kunnen meten.
Tevens -purist.
pi_116921345
Even maar ook een vraag hier droppen in de hoop dat iemand kan helpen. Betreft een Fiat Bravo '99 1.2 16v MK2

Van tijd tot tijd van mijn auto uit tijdens het rijden, voornamelijk bij het terugschakelen en stilstaan. Soms weken niet en soms 30 keer op een dag bij iedere bocht, drempel en verkeerslicht.
Lijkt wel of mijn toerentalsensor niet werkt want hij hoort 800rpm stationair te lopen maar soms glijdt het onder de 500 en dan valt ie uit. En dat is niet fijn als je in de stad rijdt of in bochten ;(
Op aanraden van een garage heb ik gasklephuis en toertalsensor vervangen (zelf gedaan) deel van uitlaat vervangen en katalysator (moest toch want was goed gescheurd :@ ) en ben bij 3 (DRIE) Fiat dealers langs geweest om te laten doormeten of een koppakking gescheurd was. Nr1 vertelde dat er niks aan de hand was, nr2 vertelde van wel en nr3 weer van niet ;( Geen koelvloeistof bij de olie, witte aanslag op de oliedop, witte rook of wat dan ook.

Probleem 2: Koelvloeistof
Als ik hem vul tot de max streep dan is ie 2 dagen later gezakt tot de minimumstreep, nergens lekkage aan de slangen te vinden en hij daalt ook echt enkel tot het minimumstreepje. Kan het zijn dat een temperatuursensor kaduuk is en het sysyteem uit veiligheid "overtollig" koelvloeistof afvoert om te hoge druk te voorkomen ofzo?

Al meerdere malen bij eigen garageturk (die echt veel kan en weet) en de Fiat Dealer geweest maar niemand heeft het probleem kunnen oplossen. Ja als ik een zak geld meeneem Ńaar de dealer trekken ze hem uit elkaar en gaan ze zoeken maar zekerheid geven ze niet

Dus iemand een idee welke kant ik nog op kan zoeken? :@
  Spellchecker dinsdag 18 september 2012 @ 13:37:32 #289
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_116931618
Lijkt me geen koppakkingprobleem. Als er teveel KVS in zit, wordt dat er in het algemeen inderdaad weer uitgedrukt. Dat is dan hoogstwaarschijnlijk ook het geval, als jij KVS bijvult tot max.

Is de brandstofdruk in orde? Luchtfilter schoon dan wel vervangen? Zijn de bougies in orde? Wellicht eens een keer zo'n flesje injectorreiniger in je tank gieten.

Als jouw auto een boordcomputer heeft, kan het ook nog zijn dat die gewoon niet meer lekker werkt en daardoor zaken verkeerd regelt. Als alle bovengenoemde punten gecheckt zijn, en alle temperatuursensoren zijn verder in orde, zou ik daar naar kijken.

Is er nog verschil tussen warm/koud rijden, overigens?
Tevens -purist.
pi_116931982
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:37 schreef NoBody122 het volgende:
Lijkt me geen koppakkingprobleem. Als er teveel KVS in zit, wordt dat er in het algemeen inderdaad weer uitgedrukt. Dat is dan hoogstwaarschijnlijk ook het geval, als jij KVS bijvult tot max.

Is de brandstofdruk in orde? Luchtfilter schoon dan wel vervangen? Zijn de bougies in orde? Wellicht eens een keer zo'n flesje injectorreiniger in je tank gieten.

Als jouw auto een boordcomputer heeft, kan het ook nog zijn dat die gewoon niet meer lekker werkt en daardoor zaken verkeerd regelt. Als alle bovengenoemde punten gecheckt zijn, en alle temperatuursensoren zijn verder in orde, zou ik daar naar kijken.

Is er nog verschil tussen warm/koud rijden, overigens?
Of de brandstofdruk in orde is weet ik niet. Kan ik dat gewoon laten meten ergens?
Luchtfilters zijn vervangen, bougies ook (en daar heb ik niet op bespaard) en injectorreiniger gebruik ik eens in de 2/3 maanden.

Boordcomputer heb ik idd en die is meerdere malen gereset en opnieuw ingeleerd. Boordcomputer is ook aan de computer gelegd bij de dealer maar daar vinden ze geen foutmeldingen.

Zodra ik de koppeling indruk valt zeg maar mijn toerental helemaal terug. De ene keer valt ie terug tot 800 toeren en de andere keer tot 4/500 en dan valt ie uit als ik niet snel genoeg even gas geef

Het lijkt er wel op dat dit pas optreed na ongeveer een kilometer rijden nadat de motor koud is
  Spellchecker dinsdag 18 september 2012 @ 14:03:21 #291
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_116932834
En na die km blijft het probleem de rest van de rit, of verdwijnt het na verder warmrijden weer?
Tevens -purist.
pi_116933591
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 14:03 schreef NoBody122 het volgende:
En na die km blijft het probleem de rest van de rit, of verdwijnt het na verder warmrijden weer?
Probleem blijft de hele rit helaas ;(
  Spellchecker dinsdag 18 september 2012 @ 21:11:50 #293
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_116953795
Hmm. Interessant; dan verdenk ik een eventuele koudloopregelaar cq automatische choke er ook niet meteen van.

Wat is trouwens het normale stationaire toerental van je bak? Misschien staat het stationair te laag afgesteld. Dit kan na verloop van tijd langzaam ontstaan, want trillingen/stelschroef..

Rijdt hij verder normaal, dwz. geen stotteringen, inhouden en/of vermogensverlies?
Tevens -purist.
pi_116955193
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 21:11 schreef NoBody122 het volgende:
Hmm. Interessant; dan verdenk ik een eventuele koudloopregelaar cq automatische choke er ook niet meteen van.

Wat is trouwens het normale stationaire toerental van je bak? Misschien staat het stationair te laag afgesteld. Dit kan na verloop van tijd langzaam ontstaan, want trillingen/stelschroef..

Rijdt hij verder normaal, dwz. geen stotteringen, inhouden en/of vermogensverlies?
Standaard toerental is 800 toeren en als ie eens niet uitvalt dan loopt ie ook 800 toeren, verder niks vreemds of stotteren.
Het is echt zodra ik bij afremmen mijn koppeling indruk om terug te schakelen dat ie ineens doodvalt en dus uitvalt
pi_116955277
Zou het evt met koppelingsplaten te maken kunnen hebben?
pi_116958270
AA

is de auto al uitgelezen? waren er foutcodes aanwezig? zo ja welke?

domweg onderdelen vervangen wordt duur merk je.

dat wordt toch dmv een schema er bij te halen het eea door te meten.

ik zou beginnen bij de atps (accelerator throttle possition sensor (gas pedaal positie sensor), en de TPS (gasklep positie sensor), daar naast de aansturing van de stationair stelmotor.

zijn deze singalen in orde, dan de stappen motor controleren op versmering. en probeer de stappen motor te reiniger met remmenreiniger oid. dan even op het contact, en weer van contact. meestal is ie dan weer ingeleerd

lijkt mij een probleem met de stationair regeling (stappenmotor versmeert oid), of een nul last schakelaar die niet helemaal joffel is. heb ik bij mn corrado ook gehad. die viel alleen uit. met een nieuwe nullast schakelaar was ie weer dik voor mekaar

betreft koelsysteem. afvullen tot max, warm laten draaien zonder verbruikers aan, koelvin 3x laten aanslaan op hoge stand (hoorbaar). dan laten afkoelen, weer afvullen tot max. en dan pijl in de gaten houden. zakt het, maar je ziet geen sporen van lekkage dan kan de kachelradiateur lek wezen. Dat zal beteken dat het complete dashboard er uit moet (meestal :+ ), is dit het geval dan moet je rekenen op MINIMAAL 8 uur werk
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2012 @ 02:39:42 #297
25682 2cv
Niet subtiel
pi_116967520
Of je zet de zaag in je dash.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_117004714
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 02:39 schreef 2cv het volgende:
Of je zet de zaag in je dash.
:')
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2012 @ 23:23:39 #299
25682 2cv
Niet subtiel
pi_117008123
Ga ik binnenkort waarschijnlijk met een ZX doen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_117042475
gewoon netjes doen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')