Da's de radiatorfan, toch? Die zit muurvast, doet niets en moet binnenkort dus ook vervangen (zie eerdere post). Maar met rijwind moest dat (tijdelijk) geen probleem zijn vertelde de monteur mij. Het gekke is dus dat juist wanneer ik veel rijwind heb (reed 80 op de ring) de motor zo heet wordt. Of, in ieder geval, dat de temperatuurmeter oploopt.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 19:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
heb je toen de koelvin ook horen draaien (hoge stand is duidelijk hoorbaar) ?
thermocontact zit uit mn hoofd gezegt links onder in de radiateur. Is wel een sensortje die nog wel eens kapot gaat. voor nood lus ik ze door.
Ik denk dat 1:10 nog behoorlijk positief geschat is...quote:Op woensdag 29 augustus 2012 18:27 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
1:8/1:10, daarboven zal het echt niet komen
ik zette ze altijd onder de dorpel en anders maar subframe, druk er wel een assteun onder het subrframequote:Op vrijdag 14 september 2012 23:54 schreef NoBody122 het volgende:
Dan dus het subframe, want ik moet bij de waterpomp zijn, dus voor, zonder mijn sideskirt te slopen
Blijft raar dat men aangeeft dat er bij de MK1 geschikte garagekrikpunten horen te zijn, net áchter de noodkrikpunten (die dus vlak achter de voorwielen zitten), die bij mijn MK1 dus afwezig lijken te zijn..
Het bleek dat de enkele assteun, die ik bij de garagekrik had gekocht, een setje van 2 assteunen was. Niet echt zitten opletten dus bij de automateriaalwinkel, maar ach; beter 1 teveel dan 1 te weinigquote:Op zaterdag 15 september 2012 00:06 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
ik zette ze altijd onder de dorpel en anders maar subframe, druk er wel een assteun onder het subrframe
Het lijkt erop, dat 7mm ook zo'n beetje z'n maximum is; verder open heb ik hem niet kunnen meten.quote:Op dinsdag 18 september 2012 00:06 schreef Djurres het volgende:
Minimaal 7mm = goed.
Wat is het maximale wat ie open kan gaan? is dat te meten?
Of de brandstofdruk in orde is weet ik niet. Kan ik dat gewoon laten meten ergens?quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:37 schreef NoBody122 het volgende:
Lijkt me geen koppakkingprobleem. Als er teveel KVS in zit, wordt dat er in het algemeen inderdaad weer uitgedrukt. Dat is dan hoogstwaarschijnlijk ook het geval, als jij KVS bijvult tot max.
Is de brandstofdruk in orde? Luchtfilter schoon dan wel vervangen? Zijn de bougies in orde? Wellicht eens een keer zo'n flesje injectorreiniger in je tank gieten.
Als jouw auto een boordcomputer heeft, kan het ook nog zijn dat die gewoon niet meer lekker werkt en daardoor zaken verkeerd regelt. Als alle bovengenoemde punten gecheckt zijn, en alle temperatuursensoren zijn verder in orde, zou ik daar naar kijken.
Is er nog verschil tussen warm/koud rijden, overigens?
Probleem blijft de hele rit helaasquote:Op dinsdag 18 september 2012 14:03 schreef NoBody122 het volgende:
En na die km blijft het probleem de rest van de rit, of verdwijnt het na verder warmrijden weer?
Standaard toerental is 800 toeren en als ie eens niet uitvalt dan loopt ie ook 800 toeren, verder niks vreemds of stotteren.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:11 schreef NoBody122 het volgende:
Hmm. Interessant; dan verdenk ik een eventuele koudloopregelaar cq automatische choke er ook niet meteen van.
Wat is trouwens het normale stationaire toerental van je bak? Misschien staat het stationair te laag afgesteld. Dit kan na verloop van tijd langzaam ontstaan, want trillingen/stelschroef..
Rijdt hij verder normaal, dwz. geen stotteringen, inhouden en/of vermogensverlies?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |