en met je zus¿quote:
Heb ik geen. Maar tegen niemand zeggen want dan kan ik niet meer pics posten terwijl ik zeg dat het mijn zus is.quote:
no prob.quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:23 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Heb ik geen. Maar tegen niemand zeggen want dan kan ik niet meer pics posten terwijl ik zeg dat het mijn zus is.
geloof er geen bal vanquote:Op donderdag 15 maart 2012 16:25 schreef Maggy123 het volgende:
vriendin liet het me zien.. vandaar deze topic
deze topic jaquote:Op donderdag 15 maart 2012 16:25 schreef Maggy123 het volgende:
vriendin liet het me zien.. vandaar deze topic
Nee Urks-inteelt forumquote:Op donderdag 15 maart 2012 16:23 schreef Fascination het volgende:
Welk forum was dat? Het borderlineforum?
jij hebt ervaring?quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:39 schreef bhm het volgende:
Wat is hier gek aan dan? Zoals TS aangeeft zolang er maar geen kinderen van komen.
Even voor de duidelijkheid, jij hebt geen broers of zussen?quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:39 schreef Maggy123 het volgende:
Ja, ik vind het verder geen probleem hoor.. zolang dr maar geen kinders van komen.
Lijkt inderdaad vooral een fantasie van personen zonder broer of zus.quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:40 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid, jij hebt geen broers of zussen?
quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:23 schreef Fascination het volgende:
Daarom dus, jij hebt er geen dan kun je je ook niet indenken dat het voor iemand met broers en/of zussen een hele nare gedachte is. Ik moet er echt niet aan denken en ik heb nog nooit iemand meegemaakt die denkt dat het wel oke is. Beh.quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:42 schreef Maggy123 het volgende:
Nee ik heb geen broers of zussen..
Ik bedoel , als er andere zijn die wel met hun broer of zus dingen hebben gedaan( puberteit/nieuweschierigheid) of een volwasse relatie samen hebben , heb ik er geen problemen mee(mist er geen kinderen komen dan he)
Ik denk alleen niet dat het iets is wat ''hoort''
Dat is nou precies zijn punt.quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:48 schreef Maggy123 het volgende:
Nare gedachte? wtf dat denk ik helemaal niet..
Nou, ik wel. En ik heb wel een zus.quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:48 schreef Maggy123 het volgende:
Nare gedachte? wtf dat denk ik helemaal niet..
Leuk weetje!quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:28 schreef Fascination het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Westermarck-effect
Pics van je zus ?quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:23 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Heb ik geen. Maar tegen niemand zeggen want dan kan ik niet meer pics posten terwijl ik zeg dat het mijn zus is.
Gast, leer eens begrijpend lezen. Jij kunt je niet indenken hoe dat zou zijn, dus is je gedachte er over ook heel anders. Iemand die ook daadwerkelijk een broer of zus heeft kijkt er totaal andets naar dan hoe jij het nu aangeeft.quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:51 schreef Maggy123 het volgende:
Miss beter lezen.. ik zei niks over nare gedachte. Als mensen besluiten een liefdes relatie samen willen(broer en zus) vind ik het helemaal niet erg. ik walg er niet van. hun keus. ( wel walg ik er van als ze kinderen willen)
Maar of het ook ''hoort''? denk het niet.
En ook zo over als je in de puberteit zit en broer en zus zijn nieuwschierig.. Ik heb er persoonlijk geen probleem mee als andere dat hebben gedaan.. Hun keus nogmaals
Ze staat in één van de laatste posts in het smabaltopic, jij mag raden wie.quote:
quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:54 schreef Waaghals het volgende:
toen ik erachter kwam dat mijn zus geadopteerd was, was het elke avond prijs
Ik zie het al. Je hebt meerdere lekkere zusjesquote:Op donderdag 15 maart 2012 16:55 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ze staat in één van de laatste posts in het smabaltopic, jij mag raden wie.
Anale seks hoort ook niet, maar ja he!quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:42 schreef Maggy123 het volgende:
Nee ik heb geen broers of zussen..
Ik bedoel , als er andere zijn die wel met hun broer of zus dingen hebben gedaan( puberteit/nieuweschierigheid) of een volwasse relatie samen hebben , heb ik er geen problemen mee(mist er geen kinderen komen dan he)
Ik denk alleen niet dat het iets is wat ''hoort''
Straks gaat ze vragen hoe een verkrachting voelt want niet meegemaaktquote:Op donderdag 15 maart 2012 17:20 schreef Id_do_her het volgende:
Goh, vreemd dat mensen die enig kind zijn niet begrijpen waarom dat nasty is.
quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:54 schreef Waaghals het volgende:
toen ik erachter kwam dat mijn zus geadopteerd was, was het elke avond prijs
ook niet als hij de perfecte man voor je is¿quote:Op donderdag 15 maart 2012 17:21 schreef Karina het volgende:
Ik heb alleen zussen, maar als ik een broer had, zou ik daar ECHT niet aan moeten denk zeg, gadver
"zolang mensen maar gelukkig zijn toch?"quote:Op donderdag 15 maart 2012 17:21 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Straks gaat ze vragen hoe een verkrachting voelt want niet meegemaakt
Mijn zusje en ik hebben een hechte band maar nee... geen behoefte om die uit te breiden...quote:Op donderdag 15 maart 2012 17:24 schreef wise het volgende:
[..]
ook niet als hij de perfecte man voor je is¿
uiterlijk,gedrag ect
Enig kind zeker?quote:Op donderdag 15 maart 2012 17:28 schreef Maggy123 het volgende:
ik bedoel, mij maakt het niet uit wat mensen samen doen.. relatie met broer of zus, of homo zijn of niet, en ik had al gezegt dat ik het normaal vind als het maar zonder dwang is. ( of ik had het op een ander forum gezet, kan ook excuuses daar voor dan![]()
btw dwang is nooit goed in zulke dingen sowieso
Als je broers/zussen hebt zou je dit niet uit je strot krijgen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 17:28 schreef Maggy123 het volgende:
ik bedoel, mij maakt het niet uit wat mensen samen doen.. relatie met broer of zus, of homo zijn of niet, en ik had al gezegt dat ik het normaal vind als het maar zonder dwang is. ( of ik had het op een ander forum gezet, kan ook excuuses daar voor dan![]()
btw dwang is nooit goed in zulke dingen sowieso
Och, ja natuurlijk.quote:Op donderdag 15 maart 2012 17:46 schreef Ffleamig het volgende:
Mijn oma was wel zo knap en aantrekkelijk vroeger dat ik zou gaan twijfelen als ik ze in vol ornaat zou tegenkomen, die had iets weg van Brigitte Bardot in haar goede jaren maar dan chique.
Volgens mij geloven ze je Brigitte Bardot verhaal gewoon niet.quote:Op donderdag 15 maart 2012 17:49 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Waarom niet, is een heel ander idee dan je moeder of je zus, vind ik.
grote dikke vette faal daar. nooit muisjes gehad hequote:Op donderdag 15 maart 2012 18:54 schreef Fera het volgende:
[..]
Volgens mij geloven ze je Brigitte Bardot verhaal gewoon niet.
OT: Nee. Gewoon, nee. Het hoort niet. Biologisch gezien ook niet. In de natuur vindt over het algemeen gezien ook geen inteelt plaats. En de inteelt die plaats vind is geen broer/zus. Vaak nicht/neef, iets met meer afstand.
Er zijn uitzonderingen en ook in gevangenschap geld dit niet (maar wild en gevangen valt natuurlijk niet te vergelijken in deze).
ehh je hebt getongzoend met je zusje? denk dat je verder bent gekomen dan de meesten in dit topicquote:Op donderdag 15 maart 2012 20:35 schreef guapo het volgende:
Ik hebt een knap zusje maar verder dan een tongzoen is het nooit gekomen. Maar volgens mij was er toen alcohol in het spel. Denk niet dat ik ooit met haar zou willen.
Ja hoor. Zo heb ik bijna iemand vermoord. Het is niet de real deal, maar je bent weer een ervaring rijker, niet waar?quote:Op donderdag 15 maart 2012 21:31 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Ik snap het probleem niet. Als je gewoon voor het zingen de kerk uitgaat dan kun je toch best een keer seks hebben?
Er staat ook 'in de natuur', niet 'in gevangenschap'. Eerder een faal van jou dus. Een wild dier zal over het algemeen op zoek gaan een partner die niet nauw verwant is, maar in gevangenschap kan een broer of zus de enige optie zijn en zal het dier dus daarvoor kiezen. De kans op afwijkingen is dan veel groter, maar het is evolutionair gezien altijd beter dan geen nakomelingen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 19:14 schreef simmu het volgende:
[..]
grote dikke vette faal daar. nooit muisjes gehad heof ratjes, konijntjes, visjes...
Bij anale seks ligt voor mij de grens qua familie.quote:Op donderdag 15 maart 2012 20:35 schreef guapo het volgende:
Ik hebt een knap zusje maar verder dan een tongzoen is het nooit gekomen. Maar volgens mij was er toen alcohol in het spel. Denk niet dat ik ooit met haar zou willen.
Eh, nee. Dat brengt de 'walging' weer op een heel ander niveau.quote:Op donderdag 15 maart 2012 23:50 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Wel apart eigenlijk dat bijna elke seksuele voorkeur meer geaccepteerd is dat dit. Seks met dieren lijkt nog minder walging los te maken over het algemeen. Blijkbaar is dit het grootste seksuele taboe van deze plaats en tijd.
Daar heb je hem weerquote:Op donderdag 15 maart 2012 20:35 schreef guapo het volgende:
Hoe kun je het dan doen?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 00:14 schreef Luxuria het volgende:
Toen ik nog geen 10 jaar was, heb ik wat dingetjes met mijn neef gedaan.
Maar toen wist ik nog niet wat het was.
Het op jonge leeftijd nog niet weten denk ikquote:Op donderdag 15 maart 2012 23:38 schreef Friek_ het volgende:
Ik heb een zus, maar elke gedachte aan ook maar iets seksueels met haar hangt samen met de grootste walging denkbaar. Welke zieke geest komt er op zoiets?
Je voelt toch dat het fijn is.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 00:18 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Hoe kun je het dan doen?
Dat bedoel ik dusquote:Op donderdag 15 maart 2012 21:40 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Ja hoor. Zo heb ik bijna iemand vermoord. Het is niet de real deal, maar je bent weer een ervaring rijker, niet waar?
Deze vind ik een beetje onzinnig. Dat dit in de natuur weinig voorkomt is omdat het de kans op gezonde nakomelingen verkleint. Dan zou elke geaardheid die niet de heteroseksuele is nog 'ongezonder' moeten zijn.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 00:44 schreef Eierdop het volgende:
TS, dat is ook niet normaal als je dat wel hebt. Dat je zulke gedachten hebt vind ik niet gezond.
De natuur heeft bepaald dat wij geen seksuele gevoelens krijgen bij (naaste) bloedverwachten. Op de 1 of andere manier wordt dat uitgesloten.
quote:Op donderdag 15 maart 2012 23:50 schreef Cher- het volgende:
Het is vreemd.
Zag laatst een verhaal van een dochter en vader die een liefdesrelatie hadden en een baby verwachten.
Jij legt met je moeder aan?quote:
Feit is dat homoseksuelen zo geboren worden en seks willen hebben met je broer/zus naar mijn mening voortkomt uit een uit de hand gelopen fantasie. Volgens mij komt dit relatief vaker voor in de puberteit dan andere leeftijdsfasen. Maar dan alsnog is een puber met een redelijk IQ echt wel in staat om dergelijke zaken te onderscheiden.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 00:50 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Deze vind ik een beetje onzinnig. Dat dit in de natuur weinig voorkomt is omdat het de kans op gezonde nakomelingen verkleint. Dan zou elke geaardheid die niet de heteroseksuele is nog 'ongezonder' moeten zijn.
En dan nog komt seks tussen verwanten in de natuur weleens voor, hoewel bij demeeste soorten maar zelden. Bij sommige vissen gebeurt het dan weer veel vaker.
Ja, want iets niet veroordelen is gelijk aan het zelf doenquote:
Wat maakt dat uit?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 01:05 schreef Eierdop het volgende:
[..]
Feit is dat homoseksuelen zo geboren worden en seks willen hebben met je broer/zus naar mijn mening voortkomt uit een uit de hand gelopen fantasie. Volgens mij komt dit relatief vaker voor in de puberteit dan andere leeftijdsfasen.
Alsof dat het eerste onnatuurlijke dat de mens ooit heeft gedaanquote:Nou ja, ik vind het gewoon een afwijkende situatie en behalve dat het niet sociaal is geaccepteerd, geeft de natuur ook een signaal af dat voorplanting met sowieso 1e graads bloedverwanten, geen gezond "product" zal brengen.
'Geweten'quote:En een vis heeft geen geweten. Je kunt een dier en mens op dit niveau echt niet met elkaar vergelijken.
Je zegt het zelf, als laatste redmiddel om de voorplanting te redden. Als ik verdwaald ben in een jungle, dan zou ik ook overwegen om gore insecten te eten en mijn eigen pis drinken om mijzelf in leven te houden.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 01:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit?
[..]
Alsof dat het eerste onnatuurlijke dat de mens ooit heeft gedaanBuiten dat vindt paring tussen familieleden ook in de natuur plaats, zij het vaak als laatste redmiddel. Het is evolutionair gezien nog altijd beter dan geen nakomelingen.
[..]
'Geweten'We gaan ervan uit dat ze het allebei willen hè. Victimless crime dus. Wie stel jij eigenlijk voor om te bepalen welke twee volwassen mensen uit vrije wil seks hebben?
En als jij ervoor zou kiezen om ook te leven op insecten en urine als het niet nodig was om te overleven, zou ik dat prima vindenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 01:25 schreef Eierdop het volgende:
[..]
Je zegt het zelf, als laatste redmiddel om de voorplanting te redden. Als ik verdwaald ben in een jungle, dan zou ik ook overwegen om gore insecten te eten en mijn eigen pis drinken om mijzelf in leven te houden.
Die Ier was dat volgens mij. Dat had ik ook gezien.quote:Op donderdag 15 maart 2012 23:50 schreef Cher- het volgende:
Het is vreemd.
Zag laatst een verhaal van een dochter en vader die een liefdesrelatie hadden en een baby verwachten.
je weet dat bv kuddedieren vaak met een systeem werken dat 1 mannetje (de sterkste) alle vrouwtjes in de kudde bevrucht neem ik aan. doe eens rekenen dan!quote:Op donderdag 15 maart 2012 23:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Er staat ook 'in de natuur', niet 'in gevangenschap'. Eerder een faal van jou dus. Een wild dier zal over het algemeen op zoek gaan een partner die niet nauw verwant is, maar in gevangenschap kan een broer of zus de enige optie zijn en zal het dier dus daarvoor kiezen. De kans op afwijkingen is dan veel groter, maar het is evolutionair gezien altijd beter dan geen nakomelingen.
Hehe, bij mensen zie je dat ook wel.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 09:12 schreef simmu het volgende:
[..]
je weet dat bv kuddedieren vaak met een systeem werken dat 1 mannetje (de sterkste) alle vrouwtjes in de kudde bevrucht neem ik aan. doe eens rekenen dan!
Spreek even over je zelf. Ik walg alleen al bij het idee.quote:Op donderdag 15 maart 2012 17:20 schreef Id_do_her het volgende:
Goh, vreemd dat mensen die enig kind zijn niet begrijpen waarom dat nasty is.
Ik spreek ook voor mezelf, voor wie anders?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 09:46 schreef PixieDot het volgende:
[..]
Spreek even over je zelf. Ik walg alleen al bij het idee.
6 miljard mensen, er zullen er genoeg zijn die het idee interessant zeggen, wil niet zeggen dat de rest dat ook vind...quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:38 schreef Kper_Norci het volgende:
Wel grappig deze discussie. Iedereen die gadverdamme zegt. Maar moet je voor de gein eens op sexverhalen zoeken, echt heel veel van die verhalen gaan over incestueze relaties broer/zus, moeder/zoon, vader/dochter, dat soort dingen. Dat is dan weer wel opvallend vind ik.
Heb zelf geen broers en zussen, dus ik kan er zelf weinig van zeggen. Hooguit incest, thuis best ofzo.
ah.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 14:39 schreef Maggy123 het volgende:
http://www.opwindend.net/Sexverhalen_Familie.html
heel veel verhalen...
Ben nieuwsgierig naar de naam van het dorp!quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:57 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik heb jaren terug in een dorp in de bijbelbelt gewerkt. Daar was het doodnormaal. Maar daar was vader-dochter en opa-kleindochter ook normaal. En dan kregen ze het ook nog voor elkaar om er aan de lopende band kinderen uit te duwen.
Gruwelijk
Sexbierum?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:36 schreef Cher- het volgende:
[..]
Ben nieuwsgierig naar de naam van het dorp!!
Ja. Echt ontzettend vreemd!quote:Op vrijdag 16 maart 2012 09:05 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Die Ier was dat volgens mij. Dat had ik ook gezien.![]()
6 miljard Nederlands sprekende mensen?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:47 schreef muhahaha het volgende:
[..]
6 miljard mensen, er zullen er genoeg zijn die het idee interessant zeggen, wil niet zeggen dat de rest dat ook vind...
Als we Nieuw-Amsterdam niet hadden verkocht wel ja...quote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:41 schreef teknomist het volgende:
[..]
6 miljard Nederlands sprekende mensen?
Ja, maar we hebben wel er Suriname voor in ruil gekregen (!)quote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:45 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Als we Nieuw-Amsterdam niet hadden verkocht wel ja...
Je bent een mens je hebt een verstand.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:56 schreef Cavalinho het volgende:
Nogmaals, aantrekkingskracht is iets mysterieus. Als dat er niet is kun je niet begrijpen dat het er bij anderen wel kan zijn in een vorm die maatschappelijk niet of slecht geaccepteerd is.
Voor mensen die tot elkaar aangetrokken zijn is het moeilijk om van elkaar af te blijven.
Aantrekkingskracht is een chemisch proces dat helaas geen rekening houdt met waarden en normen.
Die worden weer met verstand vastgelegd. Een en ander kan elkaar tegenspreken en dan is het maar net wat het sterkste is, gevoel of verstand. En hoe erg je het vindt dat de buitenwereld er op neer kijkt als je het zelf lekker hebt.
Leven vanuit normen en waarden lijkt mij een hele gezonde houding, dat is misschien wel het enige wat de mens doet onderscheiden van een dier. Het punt is niet wat je ervaart, maar welke keuze je maakt op het moment dat je iets ervaart. Juist het wegpraten daarvan is je eigen identiteit verloochenen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:42 schreef Cavalinho het volgende:
Je verstand is juist uitgeschakeld als het om aantrekkingskracht gaat.
Dat is wat mensen van buitenaf niet begrijpen.
Je gevoel zegt dus helemaal niet nee, of wordt overstemd. Over het algemeen is er een redelijke tweestrijd.
Je weet heus dat het niet geaccepteerd is en niet klopt, dat is het niet. Maar er is helemaal niet die walging waar anderen over spreken, want het is immers vertrouwd. Walging heb je bij vreemden die je niet aanstaan.
De meesten hier reagren vanuit hun verstand en moraal, de gezette waarden en normen, en niet vanuit ervaring.
Als ik iets van een ander zou horen zou ik ook zo reageren, maar dat neemt niet weg dat het er voor de mensen die er in zitten het er heel anders uitziet.
Maar alle opgelegde normen ten spijt gaat het nog steeds om een bewuste keuze tussen twee volwassen en handelingsbekwame mensen. Wie ben jij als buitenstaander om te zeggen dat ze die keuze niet mogen maken? Besef je wel dat homoseksualiteit vroeger met precies dezelfde denkwijze werd veroordeeld?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:07 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
Leven vanuit normen en waarden lijkt mij een hele gezonde houding, dat is misschien wel het enige wat de mens doet onderscheiden van een dier. Het punt is niet wat je ervaart, maar welke keuze je maakt op het moment dat je iets ervaart. Juist het wegpraten daarvan is je eigen identiteit verloochenen.
Normen en waarden zijn aan verandering onderhevig, maar absoluut nodig voor een gezonde maatschappij.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Maar alle opgelegde normen ten spijt gaat het nog steeds om een bewuste keuze tussen twee volwassen en handelingsbekwame mensen. Wie ben jij als buitenstaander om te zeggen dat ze die keuze niet mogen maken? Besef je wel dat homoseksualiteit vroeger met precies dezelfde denkwijze werd veroordeeld?
Bij de enige bekende gevallen is er altijd sprake van een ernstig verstoorde thuissituatie, het heeft dus al een verkeerde basis.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 17:24 schreef Cavalinho het volgende:
Ja, maar dat is redenatie. Daar vanuit is het abnormaal. Maar als je in zo'n relatie bent, ben je daar echt niet mee bezig.
Ik wil het zo wel benaderen:
Hoe denk je dat zoiets ontstaat?
Waarom denk je dat ze het doen?
(Ondanks de bezwaren die bestaan en ze meestal ook wel kennen?)
Bij pedofilie gaat het om een volwassene en een kind, dat maakt de relatie per definitie ongelijk. Vertel nu eens waarom je een relatie tussen familieleden zo erg vindt?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 17:13 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
Normen en waarden zijn aan verandering onderhevig, maar absoluut nodig voor een gezonde maatschappij.
Als je die wegredeneert worden zaken als incest, pedofilie en andere verwerpelijke zaken normaal.
Verder ben ga ik mee in de denkrichting van copycat.
Ik maak een vergelijking. Er waren tijden waarin het doodnormaal was om te trouwen met een neef of nicht, maar waarin homoseksualiteit werd verafschuwd. In deze tijd is het hier andersom. Wat maakt nu dat wij gelijk hebben? Waarom is de ene volwassen relatie op vrijwillige basis goed, en de andere niet?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:23 schreef Copycat het volgende:
Leg je incest nu langs dezelfde meetlat als homoseksualiteit?
Je haalt er een soort evolutionistische vergelijking bij in combinatie hoe vaak het gedrag van dieren wordt verklaard. Je probeert daarmee moraal los te trekken van het gedrag van mensen. Dat is denk ik niet mogelijk omdat moraal een substantieel deel van het menselijk gedrag bepaald. Mocht het wel mogelijk zijn lijkt het mij onwenselijk, omdat hiermee al het gedrag van mensen goed te praten is.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:13 schreef Cavalinho het volgende:
Ik begrijp dat het niet kan, ik begrijp waarom men er tegen is, maar ik begrijp ook DAT het gebeurt en waarom het gebeurt.
Omdat er miskleunen uit zouden kunnen voortkomen ALS er ooit nakomelingen zouden komen, is het te verwerpen? Of is het gewoon onlogish. Dat zijn twee verschillende dingen. Het is inderdaad in de natuur niet gewoon om te paren met een partner die slecht nageslacht voortbrengt, het streven is naar het beste nageslacht, ook onbewust.
Maar paren met partners met gebruik van voorbehoedsmiddelen of in en homosexuele relatie M/V zorgt natuurlijk al bij voorbaat niet voor nageslacht en dan telt die "natuurwet" dus feitelijk niet meer.
Let op, ik zit het hier niet goed te praten, ik ben alleen niet iemand van "het is slecht, punt einde discussie."
Even voorzover het los is te trekken van mijn persoonlijk gevoel:quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Bij pedofilie gaat het om een volwassene en een kind, dat maakt de relatie per definitie ongelijk. Vertel nu eens waarom je een relatie tussen familieleden zo erg vindt?
En dan niet beginnen over je gevoel erbij. Ik vind het namelijk ook een bijzonder smerig idee, maar dat is op zichzelf geen argument om een ander iets te ontzeggen.
Wat ze stiekem doen kunnen we natuurlijk niet controleren. Maar waarom zouden we als maatschappij sociaal zeer ongewenst gedrag niet kunnen verbieden?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:27 schreef hlmllp het volgende:
Wie ben ik om te oordelen over de vrijwillige (sex)relatie tussen twee mensen. En wie ben jij, wie zijn wij om te oordelen of dat wel of niet kan. Het is niet ons leven.
Maar wat is sociaal zeer ongewenst? We hebben het hier over twee mensen die iets willen, met elkaar. Dat iemand anders dat als ongewenst labelt is helemaal niet relevant. "Dan kijk je toch niet." Zolang er maar niemand verplicht wordt tot iets.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:53 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
Wat ze stiekem doen kunnen we natuurlijk niet controleren. Maar waarom zouden we als maatschappij sociaal zeer ongewenst gedrag niet kunnen verbieden?
Dus als jantje met zijn blote piemeltje over straat loopt moet dat ook kunnen? "Dan kijk je toch niet"? We hebben hier gewoon wetgeving tegen zedendelicten in nederlandquote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:10 schreef hlmllp het volgende:
[..]
Maar wat is sociaal zeer ongewenst? We hebben het hier over twee mensen die iets willen, met elkaar. Dat iemand anders dat als ongewenst labelt is helemaal niet relevant. "Dan kijk je toch niet." Zolang er maar niemand verplicht wordt tot iets.
Ten eerste. Hoe kom je erbij dat iedereen die een relatie heeft ook maar aan kinderen begint?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:46 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
Even voorzover het los is te trekken van mijn persoonlijk gevoel:
Het vergroot aanzienlijk de kans op complicaties bij het verwekken van nageslacht. Dit kan zorgen voor een lage levenskwaliteit van deze kinderen, maar ook van hun ouders. Je moet daarmee mensen tegen zichzelf in bescherming nemen. (Ook is b.v. bepaalde drugs niet legaal. Dat dat dan overigens in mindere mate illegaal gebeurd lijkt mij geen reden om de wetgeving dan maar af te schaffen)
Daarnaast drijft het de maatschappij op kosten, de belastingbetaler is dus de dupe van de zorgkosten voor deze kinderen.
Daar kan ik een heel simpel antwoord op geven. Openbaar naakt kun je zien, daar wordt je ongewenst mee geconfronteerd. Seks is over het algemeen een privé-aangelegenheid. Wat mensen privé met elkaar uitspoken is niet mijn zaak, ik hoef het allemaal niet te weten en zolang alles in overeenstemming gebeurt mag het van mij privé blijven. Leef en laat leven.quote:Moraal bepaalt een groot deel van de wetgeving. Als een man met zijn blote fluit op straat loopt wordt dat ook niet geaccepteerd in het kader van de algemene fatsoensnormen? Waarom kan je als maatschappij dan ook niet als incest tussen broer en zus verbieden.
En het is heus niet zo dat ze in de bible belt veel meer aan inteelt doen! Echt niet!quote:Op woensdag 21 maart 2012 11:37 schreef Copycat het volgende:
Klopt, in Amsterdam doen ze niet zo moeilijk over seks tussen broer en zus. Schering en inslag en gewoonste zaak van de wereld.
Net als in de UK.
[ afbeelding ]
Echt niet. Stomme vooroordelen allemaal. Seks is lekker en wat maakt het nu uit of je oudere broer je erin manipuleert?quote:Op woensdag 21 maart 2012 11:39 schreef Ripley het volgende:
En het is heus niet zo dat ze in de bible belt veel meer aan inteelt doen! Echt niet!
quote:Op woensdag 21 maart 2012 11:43 schreef Copycat het volgende:
[..]
Echt niet. Stomme vooroordelen allemaal. Seks is lekker en wat maakt het nu uit of je oudere broer je erin manipuleert?
Dat ziet er uit als een stel stabiele mensen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 11:37 schreef Copycat het volgende:
Klopt, in Amsterdam doen ze niet zo moeilijk over seks tussen broer en zus. Schering en inslag en gewoonste zaak van de wereld.
Net als in de UK.
[ afbeelding ]
Meet the FOK!Kers.quote:Op woensdag 21 maart 2012 11:47 schreef Id_do_her het volgende:
Dat ziet er uit als een stel stabiele mensen.
Dit is nu de reden waarom er controle op voortplanting moet komen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 11:37 schreef Copycat het volgende:
Net als in de UK.
[ afbeelding ]
Het zijn ook geen sterke argumenten, omdat er geen verbod op het krijgen van kinderen bestaat.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:37 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ten eerste. Hoe kom je erbij dat iedereen die een relatie heeft ook maar aan kinderen begint?
Ten tweede. Al zouden ze dat willen, dan nog is dat niet echt een sterk argument. Vrouwen mogen ook kinderen krijgen na hun veertigste, dat levert ook grote risico's op. Mensen die drager zijn van een erfelijke ziekte mogen kinderen krijgen. Werklozen mogen kinderen krijgen. Ook dit kan nadelen voor het kind en kosten voor de maatschappij opleveren, echter is dit allemaal legaal.
Dat is mijn punt niet, mijn punt is dat er wetgeving op basis van moraal wordt aangenomen, en dat het verbieden van naakt op straat daarmee dezelfde basis heeft. Of dat dan te zien is of niet staat daar buiten.quote:Daar kan ik een heel simpel antwoord op geven. Openbaar naakt kun je zien, daar wordt je ongewenst mee geconfronteerd. Seks is over het algemeen een privé-aangelegenheid. Wat mensen privé met elkaar uitspoken is niet mijn zaak, ik hoef het allemaal niet te weten en zolang alles in overeenstemming gebeurt mag het van mij privé blijven. Leef en laat leven.
Stel nou dat hij wel intieme gevoelens voor jou zou hebben, zou je hem dan wel op seksueel gebied tegemoet komen? Uit zus-broer liefde?quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:38 schreef Velma het volgende:
Op terug te komen op de originele vragen in de OP:
Nee, ik moet er niet aan denken. Niet omdat ik hem niet tof vind, maar ik heb zulke associaties echt niet met mijn broerVerder dan arm in arm lopen en 3 kussen op de wang komt het nooit, ik hoef ook echt niet met hem samen op de bank te knuffelen ofzo
Nee, de zus-broer liefde die ik voel is alles behalve intiem. Hij is een maatje waarmee je bent opgegroeid en lekker ongecompliceerd is. Ik kan me ook echt niet voorstellen dat dat voor hem anders zou zijnquote:Op woensdag 21 maart 2012 12:42 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Stel nou dat hij wel intieme gevoelens voor jou zou hebben, zou je hem dan wel op seksueel gebied tegemoet komen? Uit zus-broer liefde?
Je zou dus wel een van je nieren beschikbaar stellen maar hem een keer goed verwennen zit er niet in?quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:47 schreef Velma het volgende:
[..]
Nee, de zus-broer liefde die ik voel is alles behalve intiem. Hij is een maatje waarmee je bent opgegroeid en lekker ongecompliceerd is. Ik kan me ook echt niet voorstellen dat dat voor hem anders zou zijn
Is dat heel raar?quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:49 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Je zou dus wel een van je nieren beschikbaar stellen maar hem een keer goed verwennen zit er niet in?
Ervaring met je zus Ffleamig?quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:49 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Je zou dus wel een van je nieren beschikbaar stellen maar hem een keer goed verwennen zit er niet in?
Nee, dat vind ik niet.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:50 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Cultureel gezien wel maar eigenlijk is het onzin toch?
Ben ik ook benieuwd naar. Naar mijn weten zijn het toch vooral de geestelijk zwakkeren die dit soort relaties gewenst in stand houden. Zie het Britse voorbeeld.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:41 schreef Goldfoxx het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar evt. onderzoek, waar wordt gekeken of dergelijke situaties ontstaan bij mensen die geestelijk gezond zijn.
Seks en voortplanting hadden toch weinig meer met elkaar te maken in deze moderne tijden?quote:
Omdat het je zus is, simpel zat.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:54 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Seks en voortplanting hadden toch weinig meer met elkaar te maken in deze moderne tijden?
Nou waarom kun je je zus dan niet oraal bevredigen, je hoeft je niet gelijk voort te planten met alle negatieve gevolgen van dien.
Als daar een seksueel aspect bij komt kijken, is dat imo van precies hetzelfde laken een pak.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:54 schreef shifto het volgende:
Wat ik nog veel enger vind zijn die relaties die sommige zonen met hun moeder hebben. Meestal in die gebroken gezinnen waar pappa al jaren niet meer in beeld is en zoon thuis alle mannen taken verricht ofzo.
Ik reageerde op jouw redenen voor je standpunt, buiten je eigen moraal om. Die argumenten vond ik niet erg steekhoudend, en nu keer je dus weer terug naar het punt van je persoonlijke gevoel.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:41 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
Het zijn ook geen sterke argumenten, omdat er geen verbod op het krijgen van kinderen bestaat.
Het punt is dat jij vind dat je op basis van moraal geen wetgeving kan aannemen, en ik dat wel vind. Incest wekt dergelijk sterke emoties bij een zo'n significant deel van de samenleving dat je daar best een zegje voor mag doen.
Vind je dat minderjarige (12 - 17) broertjes en zusjes dan ook sex mogen hebben samen?
Nee, dat staat er helemaal niet buiten. Sterker nog, dat is het hele punt. Naakt zijn mag in de privésfeer wel en in de publieke niet. Net zoals seks.quote:[..]
Dat is mijn punt niet, mijn punt is dat er wetgeving op basis van moraal wordt aangenomen, en dat het verbieden van naakt op straat daarmee dezelfde basis heeft. Of dat dan te zien is of niet staat daar buiten.
Zulk onderzoek kun je natuurlijk uitvoeren bij iedereen die afwijkt van de seksuele normen. En zo ja, wat dan nog?quote:Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar evt. onderzoek, waar wordt gekeken of dergelijke situaties ontstaan bij mensen die geestelijk gezond zijn.
Nee. Net zoals ik mijn vader een nier zou geven maar niet een keer goed verwennen. Ik zou ook mijn beste vriendin een nier geven, maar geen lekkere lesbo beurt. Sommige mensen wil je gewoon echt niet doen. Dat staat gewoon steevast voor jezelf.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:49 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Heb jij een zus dan? En zou je haar klaarbeffen?quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:56 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Dat is een waarom-daarom redenatie die bij de meeste mensen op hun 7e wel verdwenen is.
Beetje een non-vergelijking zonder verder bewijs. Verder heb ik niet echt een beeld wat je met "vroegah" bedoeld.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:36 schreef hlmllp het volgende:
Vroeger had je verschillende van die jantjes rond lopen/fietsen/skeeleren, dat waren zeg maar gekscherend genoemd de "dorpsgekken" van toen. Nu worden ze in een dwangbuis gezet. En ja ik vind dat de dorpsgekken die geen vlieg kwaad doen gewoon het straatbeeld mogen opvrolijken. Zolang ze mensen niet consistent gaan lastig vallen zie ik het probleem niet.
Vrijwillig betekent "uit eigen beweging". Je betaalt dus ook belasting als dat niet verplicht was in Nederland, en je geeft ze gewoon een fooi toe?quote:En ja ik betaal vrijwillig belasting, want je hebt altijd de keus om de belasting te ontduiken. Die keus neem ik niet, dus ja ik betaal vrijwillig belasting.
Ja, mensen als Charles Darwin waren inderdaad bijzonder zwakke geestenquote:Op woensdag 21 maart 2012 12:52 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ben ik ook benieuwd naar. Naar mijn weten zijn het toch vooral de geestelijk zwakkeren die dit soort relaties gewenst in stand houden. Zie het Britse voorbeeld.
Waarom niet? Alsof dat zo vreemder is dan Annie van de friettent op de hoek.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:56 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Heb jij een zus dan? En zou je haar klaarbeffen?
Ik vind broer/zus, het onderwerp ook van dit topic, toch net even iets anders dan neef/nicht.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ja, Charles Darwin was inderdaad een bijzonder zwakke geestDenk eens na zeg.
Ok, maar heb je ook een zus?quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:58 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Waarom niet? Alsof dat zo vreemder is dan Annie van de friettent op de hoek.
Nou is dat ook niet iets dat je even zo één twee drie bij de koffie de discussie inwerptquote:Op woensdag 21 maart 2012 12:58 schreef Axel1988 het volgende:
Moet er niet aan denken om seks te hebben met mijn zussen; heb er eigenlijk nooit van gehoord dat er veel mensen zijn die wel seks met hun broer of zus hebben.
Waarom is het zo vreemd voor je dat iemand het leven van een ander wil redden zonder met diegene seks te willen? Bestaat liefde zonder lust niet voor jou?quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:49 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
En zij vinden het normaal dat je dit denkt of heb je het maar voor jezelf gehouden?quote:
Goed, maar het onderwerp is al wat verschoven richting incest in het algemeen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik vind broer/zus, het onderwerp ook van dit topic, toch net even iets anders dan neef/nicht.
Oh?quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Goed, maar het onderwerp is al wat verschoven richting incest in het algemeen.
Nouja, ik vind neef/nicht ook heel anders hoor. Ik heb nichten die ik al jaren niet heb gezien. Ik kan me zelfs voorstellen dat er situaties voorkomen waarin mensen elkaar leren kennen die in eerste instantie nog niet eens weten dat ze neef/nicht van elkaar zijn... zijn zo veel grote families.quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Goed, maar het onderwerp is al wat verschoven richting incest in het algemeen.
Wij zijn vrij liberaal en hebben een liberale en onbekrompen opvoeding genoten.quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:01 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
En zij vinden het normaal dat je dit denkt of heb je het maar voor jezelf gehouden?
Ah, jij ook al. Toch vind ik wat je zegt gewoon raar.quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:05 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Wij zijn vrij liberaal en hebben een liberale en onbekrompen opvoeding genoten.
Klopt, maar zo zijn er ook situaties mogelijk waarbij een broer en zus van elkaar gescheiden worden en niet van elkaar weten dat ze familie zijn. Daar was nog een of andere film over gemaakt dacht ik.quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:03 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Nouja, ik vind neef/nicht ook heel anders hoor. Ik heb nichten die ik al jaren niet heb gezien. Ik kan me zelfs voorstellen dat er situaties voorkomen waarin mensen elkaar leren kennen die in eerste instantie nog niet eens weten dat ze neef/nicht van elkaar zijn... zijn zo veel grote families.
Wat een trollengeduld heb jij!quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:06 schreef Id_do_her het volgende:
Ah, jij ook al. Toch vind ik wat je zegt gewoon raar.
Ik zou ook niet zo snel mijn eigen zussen seksueel bejegenen maar het is wel raar in deze tijd van verregaande overseksisme dat dit nog geen gemeengoed geworden is.quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:06 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ah, jij ook al. Toch vind ik wat je zegt gewoon raar.
Dank je. Ook een beetje een vloek.quote:
Wat heeft discriminatie op basis van geslacht er mee te maken?quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:10 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Ik zou ook niet zo snel mijn eigen zussen seksueel bejegenen maar het is wel raar in deze tijd van verregaande overseksisme dat dit nog geen gemeengoed geworden is.
Dat kan ik me voorstellen.quote:
Discriminatie? Nu volg ik je even niet helemaal?quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:12 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Wat heeft discriminatie op basis van geslacht er mee te maken?
Je hebt het over seksisme, vandaar.quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:13 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Discriminatie? Nu volg ik je even niet helemaal?
Seksisme is nog geen discriminatie aangezien alle voorradige geslachten het bezigen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:14 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Je hebt het over seksisme, vandaar.
Dat is het wel, zo staat het in het woordenboek. En als ze dat zou doen dan zou ze daar ook gelijk in hebben.quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:17 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Seksisme is nog geen discriminatie aangezien alle voorradige geslachten het bezigen.
Wat ik wil zeggen is dat het een van de laatste taboe's is in de Westerse maatschappij en dat de gedachte alleen al de nodige walging oproept, fluitbekzeenaald2.0 kan ons waarschijnlijk in iets te veel woorden uitleggen dat dit een natuurlijke reactie is omdat onze genenpoel anders te veel fouten zou gaan bevatten.
Seksisme is een het toekennen van een waardeoordeel aan iemands persoon op basis van geslacht. Je gebruikte gewoon een verkeerd woord.quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:17 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Seksisme is nog geen discriminatie aangezien alle voorradige geslachten het bezigen.
Dat heb ik natuurlijk allang gedaanquote:Wat ik wil zeggen is dat het een van de laatste taboe's is in de Westerse maatschappij en dat de gedachte alleen al de nodige walging oproept, fluitbekzeenaald2.0 kan ons waarschijnlijk in iets te veel woorden uitleggen dat dit een natuurlijke reactie is omdat onze genenpoel anders te veel fouten zou gaan bevatten.
Orale seks ook niet.quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:26 schreef Copycat het volgende:
Volgens mij leidt homoseksualiteit niet tot kinderen ...
Er is een verschil qua moraal tussen wat niet bepaald normaal is en wat absoluut niet door de beugel kan. Mijn punt is juist die moraal in samenspraak uiteindelijk kan leiden tot wetgeving. Het issue van eventuele inteelt vind ik daarbij niet eens zo belangrijk.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:55 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik reageerde op jouw redenen voor je standpunt, buiten je eigen moraal om. Die argumenten vond ik niet erg steekhoudend, en nu keer je dus weer terug naar het punt van je persoonlijke gevoel.
Natuurlijk kun je vinden wat je vindt van seks tussen familieleden, en je bent daar absoluut niet de enige in. Dan nog hebben de meeste mensen ook niets met extreme SM, met poep- en plasseks, wurgseks en noem alles maar op. Maar dat is dus nog steeds geen reden om het te verbieden.
Ook zie ik je herhaaldelijk termen als 'mogen' en 'verbieden' bezigen. Je moet er wel erg in hebben dat je nog zoveel kunt verbieden, maar dat zolang niemand aangifte doet er niets te controleren valt. En waarom zou iemand aangifte doen van vrijwillige seks? Om antwoord te geven op je vraag: ik zou niet willen dat minderjarigen zoiets doen, omdat die toch wat minder weloverwogen beslissingen nemen dan volwassenen, maar ik besef ook dat als ze het echt willen het niet of amper tegen te houden valt.
Dat is niet het punt, want het begin van deze deel-discussie is mijn reactie van 21:46 gisteren waar ik aangeef dat bij een groot deel van de wetgeving (zo niet alle) moraal de basis is. Het voorbeeld van zeden wetgeving is daarbij ondersteunend. Punt dat ik daarmee maak is dat er wel degelijk een basis is voor het verbieden van broer/zus relaties.quote:Nee, dat staat er helemaal niet buiten. Sterker nog, dat is het hele punt. Naakt zijn mag in de privésfeer wel en in de publieke niet. Net zoals seks.
Omdat ik sterk het idee heb dat dergelijke relaties niet ontstaan bij geestelijk stabiele mensen, en dat het dus bij voorbaat dus een ongezonde situatie is. Kinderen met geestelijk onstabiele ouders worden vaak uit huis geplaatst door de kinderbescherming, wat zorgt voor gedragsproblemen in meer of mindere mate bij deze kinderen.quote:Zulk onderzoek kun je natuurlijk uitvoeren bij iedereen die afwijkt van de seksuele normen. En zo ja, wat dan nog?
Ja daarom snap ik die moraalridders hier ook niet die aan de ene kant knokken voor het recht op vrij rondneuken en aan de andere kant walgen van hun broer of zus.quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:30 schreef Cavalinho het volgende:
Geen enkele sex hoeft tot kinderen te leiden, wat is dat nou weer voor een ouderwetse gedachtengang?
Daarom zou het juist een groter taboe moeten zijn: kinderen met misschien een afwijking is beter dan geen kinderen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:26 schreef Copycat het volgende:
Volgens mij leidt homoseksualiteit niet tot kinderen ...
Je speelt daarbij advocaat van de duivel of ben je aan het trollen?quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:31 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Ja daarom snap ik die moraalridders hier ook niet die aan de ene kant knokken voor het recht op vrij rondneuken en aan de andere kant walgen van hun broer of zus.
Ik gooi het op trollen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:33 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
Je speelt daarbij advocaat van de duivel of ben je aan het trollen?
Dit strijkt mij dus weer compleet tegen de haren inquote:Op woensdag 21 maart 2012 13:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Daarom zou het juist een groter taboe moeten zijn: kinderen met misschien een afwijking is beter dan geen kinderen.
Uhm ... nee. Geen kinderen kunnen de genenpoel ook niet vertroebelen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Daarom zou het juist een groter taboe moeten zijn: kinderen met misschien een afwijking is beter dan geen kinderen.
Misschien maak je de fout om te denken dat ik het over mijn persoonlijke visie heb, in plaats van het natuurlijke belang van voortplanting en het doorgeven van de genen voor het individu.quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:34 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Dit strijkt mij dus weer compleet tegen de haren in
Kinderen met een afwijking over het algemeen ook niet, die worden in de natuur meestal doodgebeten door de moeder en halen anders de volwassenheid niet. Bij incest bestaat echter ook de kans dat er gezonde nakomelingen tussen zitten, en de genen dus wel succesvol kunnen worden doorgegeven.quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:36 schreef Copycat het volgende:
[..]
Uhm ... nee. Geen kinderen kunnen de genenpoel ook niet vertroebelen.
Wat zijn die complicaties dan?quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:31 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
Er is een verschil qua moraal tussen wat niet bepaald normaal is en wat absoluut niet door de beugel kan. Mijn punt is juist die moraal in samenspraak uiteindelijk kan leiden tot wetgeving. Het issue van eventuele inteelt vind ik daarbij niet eens zo belangrijk.
Wat ik eerder al zei in dit topic is dat ik ageer tegen de opkomende tendens dat alles maar moet kunnen. waarbij dit vaak eerder te maken heeft met het schoppen tegen autoriteit en dergelijke dan met een partij gezond verstand. Gevoel wordt afgedaan als gevoel, i.p.v. na te denken wat de complicaties zijn van dergelijke gedachtepatronen.
Dat zijn ze vaak genoeg juist wel, en daarom vind ik de illegale status van deze drugs in de meeste gevallen ook onterecht.quote:Dat je niet alles kan controleren betekent niet dat je zaken niet kunt verbieden of reguleren, op die manier blijft er natuurlijk helemaal geen wetgeving over. Veel soorten drugs zijn ook gewoon verboden, met de reden om mensen tegen zichzelf in bescherming te nemen. "Dat doen ze toch vrijwillig" slaat ook plank nog wal, omdat deze mensen zeer vaak geestelijk helemaal niet stabiel zijn.
En ziedaar weer het punt van de discussie. Voor mijn gevoel is het geen goede zaak, maar ik vertaal dat gevoel niet in wetgeving zoals jij.quote:Het is daarbij wel vreemd dat je vind dat volwassen broer en zus zelf moeten weten wat ze doen, maar dat je daar gevoelsmatig toch van afwijkt bij minderjarigen. (Ik ga er gemakshalve van uit dat je het normaal vind dat 16 jarigen met elkaar naar bed gaan.)
Een wietplantage heeft invloed op anderen, op grote schaal heeft het zelfs een maatschappelijke impact in directe zin. Bij seks tussen twee mensen is dat niet het geval.quote:[..]
Dat is niet het punt, want het begin van deze deel-discussie is mijn reactie van 21:46 gisteren waar ik aangeef dat bij een groot deel van de wetgeving (zo niet alle) moraal de basis is. Het voorbeeld van zeden wetgeving is daarbij ondersteunend. Punt dat ik daarmee maak is dat er wel degelijk een basis is voor het verbieden van broer/zus relaties.
Dat staat verder los van de andere discussie waar jij aangeeft dat alles moet kunnen als je het maar niet ziet. Dat is natuurlijk ook onzin, omdat een wietplantage in je kelder aanleggen ook niet legaal is.
Ja, dus? Dan ageer je dus tegen het krijgen van kinderen door onstabiele ouders. Prima standpunt, maar geestelijke instabiliteit kan zoveel oorzaken hebben en is natuurlijk ook niet te voorspellen.quote:[..]
Omdat ik sterk het idee heb dat dergelijke relaties niet ontstaan bij geestelijk stabiele mensen, en dat het dus bij voorbaat dus een ongezonde situatie is. Kinderen met geestelijk onstabiele ouders worden vaak uit huis geplaatst door de kinderbescherming, wat zorgt voor gedragsproblemen in meer of mindere mate bij deze kinderen.
Ik zal het nog een keer neerzetten, goed lezen deze keer.quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:42 schreef Ffleamig het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 21 maart 2012 13:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Misschien maak je de fout om te denken dat ik het over mijn persoonlijke visie heb, in plaats van het natuurlijke belang van voortplanting en het doorgeven van de genen voor het individu.
[..]
Jij hebt liever een kind met een afwijking dan helemaal geen kind?
Precies andersom inderdaad dan ik het las, mijn welgemeende excuses.quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik zal het nog een keer neerzetten, goed lezen deze keer.
Misschien maak je de fout om te denken dat ik het over mijn persoonlijke visie heb, in plaats van het natuurlijke belang van voortplanting en het doorgeven van de genen voor het individu.
Geen probleemquote:Op woensdag 21 maart 2012 13:54 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Precies andersom inderdaad dan ik het las, mijn welgemeende excuses.
We hebben het over mensen, hè. Die bijten doorgaans hun kinderen niet dood.quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Kinderen met een afwijking over het algemeen ook niet, die worden in de natuur meestal doodgebeten door de moeder en halen anders de volwassenheid niet. Bij incest bestaat echter ook de kans dat er gezonde nakomelingen tussen zitten, en de genen dus wel succesvol kunnen worden doorgegeven.
Ik heb het ook over de natuur, grapjas, dat staat ook letterlijk in mijn post. Die natuur wordt hier en daar in dit topic genoemd als reden waarom incest afgewezen wordt onder mensen. Maar in de natuur is het heel simpel: beter risico's nemen voor de kans op een gezonde nakomeling, dan kinderloos blijven.quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:25 schreef Copycat het volgende:
[..]
We hebben het over mensen, hè. Die bijten doorgaans hun kinderen niet dood.
Dat de kans bestaat dat een incestbaby volledig gezond is, zowel lichamelijk als geestelijk, doet het grotere risico daarnaast natuurlijk niet teniet. En dat grote risico is debet aan het feit dat de mens van nature incest in de regel afwijst.
Grapjurk danquote:Op woensdag 21 maart 2012 14:31 schreef Copycat het volgende:
Het lijkt mij voor dit topic relevant om het over menselijke natuur te hebben.
En het is veel te warm om een grapjas aan te hebben.
Jammer genoeg wel...quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:43 schreef Copycat het volgende:
Dat klopt, maar dan nog blijft het uiteraard absurd om dierlijke oplossingen als doodbijten bij de menselijke discussie te betrekken.
Je haalt een enkele uitspraak hier uit zijn verband. Ik had het over de manier waarop een wild dier omgaat met ongezonde jongen, om duidelijk te maken dat inteelt voor een dier nadelig is, maar geen groot probleem.quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:43 schreef Copycat het volgende:
Dat klopt, maar dan nog blijft het uiteraard absurd om dierlijke oplossingen als doodbijten bij de menselijke discussie te betrekken.
Mensen buiten de Westerse wereld maken hun ongezonde kinderen ook dood hoor (de dodenputten van Turkije bijvoorbeeld) met als uitzondering India waar ze altijd een paar kinderen verminken omdat dat zieliger is tijdens het bedelen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:51 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Je haalt een enkele uitspraak hier uit zijn verband. Ik had het over de manier waarop een wild dier omgaat met ongezonde jongen, om duidelijk te maken dat inteelt voor een dier nadelig is, maar geen groot probleem. Daarmee probeer ik dus te zeggen dat de aversie van mensen ertegen niet allen voortkomt uit de natuur.
Dat is waar. Ik bedoelde eigenlijk meer het rijke westen, de misstanden in tweede- en derdewereldlanden laten inderdaad zien hoe dierlijk de mens kan worden op het moment dat rijkdom, vrijheid en georganiseerdheid wegvallen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:54 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Mensen buiten de Westerse wereld maken hun ongezonde kinderen ook dood hoor (de dodenputten van Turkije bijvoorbeeld) met als uitzondering India waar ze altijd een paar kinderen verminken omdat dat zieliger is tijdens het bedelen.
Je zou kunnen denken als kille statisticus en als geneticus dat dat een veel gezondere genen-poel zou moeten opleveren.quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:56 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat is waar. Ik bedoelde eigenlijk meer het rijke westen, de misstanden in tweede- en derdewereldlanden laten inderdaad zien hoe dierlijk de mens kan worden op het moment dat rijkdom, vrijheid en georganiseerdheid wegvallen.
Maar dat is natuurlijk ook zoquote:Op woensdag 21 maart 2012 14:59 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Je zou kunnen denken als kille statisticus en als geneticus dat dat een veel gezondere genen-poel zou moeten opleveren.
Ben je menselijker als je de mensheid verkwanselt aan de verkeerde genen?quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Maar dat is natuurlijk ook zoIk persoonlijk, en de meeste mensen met mij, beschouw menselijkheid alleen als belangrijker.
Misschien wel als je de toekomst van de mensheid voorop stelt. De meeste mensen kijken echter naar het heden en naar het individu. En dat komt doordat we besloten hebben dat ieder mens iets waard is en het niet verdient te sterven om wie hij/zij is.quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:19 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Ben je menselijker als je de mensheid verkwanselt aan de verkeerde genen?
Dat brengt ons bij de hamvraag; is iedere mens evenveel waard? Stel je moet kiezen tussen een drugverslaafde, Sir David Attenborough of je moeder?quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:25 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Misschien wel als je de toekomst van de mensheid voorop stelt. De meeste mensen kijken echter naar het heden en naar het individu. En dat komt doordat we besloten hebben dat ieder mens iets waard is en het niet verdient te sterven om wie hij/zij is.
Het gevaar met bepalen wie zich voort mag planten is natuurlijk ook dat we zoiets niet meer aan de natuur kunnen overlaten en we dus onze eigen standaarden op moeten zetten. En een groep mensen laten beslissen over het leven of de dood van andere mensen is nooit een goed idee.
Op filosofisch vlak heeft ieder mens een intrinsieke waarde die voor iedereen gelijk is. Op persoonlijk vlak ligt dat natuurlijk anders. Voor mij persoonlijk is mijn moeder het belangrijkste, voor de mens in het algemeen is dat Sir David.quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:34 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Dat brengt ons bij de hamvraag; is iedere mens evenveel waard? Stel je moet kiezen tussen een drugverslaafde, Sir David Attenborough of je moeder?
Is dit nu ook niet het geval? Achterstandsgezinnen eten goedkoper en slechter, nageslacht ervan heeft meer moeite om hun studiegeld bij elkaar te krijgen, de rijken kunnen iedere maand wel een keer op ontspannende vakantie, hebben minder risicovolle beroepen, de rijken zijn beter verzekerd etc etc......eigenlijk is de arme mens nog steeds een verscholen slaaf in de bosjes van de rijke.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Als die basale waarde van de mens er niet was, zouden in het ziekenhuis onbelangrijke mensen worden afgemaakt om met hun organen belangrijkere mensen te redden.
Misschien moet je het zelf nog even wat beter lezen. Het gaat in dat hele artikel namelijk niet over broer en zus, maar verdere verwantschappen als achterneven/-nichten.quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:18 schreef Cavalinho het volgende:
http://www.wetenschap24.n(...)voor-nageslacht.html
Let ook op de complicaties bij kinderen uit broer/zus relatie: (zoals) groeiachterstand en vruchtbaarheidsproblemen. Lijken me nou niet echt problemen "voor de maatschappij".
Wel weer natuurlijke oplossingen om verdere incest te voorkomen.
Overigens niet het rapport dat ik zocht.
Goedemorgen kopieer-poesquote:Op donderdag 22 maart 2012 07:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Misschien moet je het zelf nog even wat beter lezen. Het gaat in dat hele artikel namelijk niet over broer en zus, maar verdere verwantschappen als achterneven/-nichten.
Gaat het nu weer over klassenverschil?quote:Op donderdag 22 maart 2012 07:35 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Is dit nu ook niet het geval? Achterstandsgezinnen eten goedkoper en slechter, nageslacht ervan heeft meer moeite om hun studiegeld bij elkaar te krijgen, de rijken kunnen iedere maand wel een keer op ontspannende vakantie, hebben minder risicovolle beroepen, de rijken zijn beter verzekerd etc etc......eigenlijk is de arme mens nog steeds een verscholen slaaf in de bosjes van de rijke.
Broer-zus relaties komen inderdaad vaker voor bij de simpele lagere klasse.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:47 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Gaat het nu weer over klassenverschil?
Waar baseer je dat op?quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:54 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Broer-zus relaties komen inderdaad vaker voor bij de simpele lagere klasse.
Nee, ik vraag alleen waar je het op baseert.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:39 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Wilde je beweren dat het andersom is dan?
Mensenkennis, wereldlijke ontwikkeling en tonnen aan bladzijdes.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:39 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Nee, ik vraag alleen waar je het op baseert.
Hm ok, geen onderzoeken of iets dergelijks?quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:46 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Mensenkennis, wereldlijke ontwikkeling en tonnen aan bladzijdes.
Neen, heb gezocht in rap tempo om mijn vooroordeel te staven en te statuten maar kon alleen maar vinden dat men daar vroeger in de jaren 70 automatisch vanuit ging en dat er tegenwoordig meer aanwijzingen zijn dat het breder in de samenleving voorkomt, dus ik neig er naar om mijn stelling enigszins af te zwakken, het lijkt erop dat ik eerst in de kip heb gehapt voordat ik hem geslacht had.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:46 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Hm ok, geen onderzoeken of iets dergelijks?
ik weet niet hoe jij leest want meteen in het begin worden broer en zus worden wel degelijk genoemd in verband met wat ik genoemd heb aan mogelijke afwijkingen in het nageslacht (waar het mij even om ging):quote:Op donderdag 22 maart 2012 07:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Misschien moet je het zelf nog even wat beter lezen. Het gaat in dat hele artikel namelijk niet over broer en zus, maar verdere verwantschappen als achterneven/-nichten.
Het onderzoek dat ik zocht heb ik nog niet gevonden, maar kans op afwijkingen liggen onder de 10% en maar licht hoger dan bij niet direct verwante mensen.quote:Iedereen heeft hier en daar wel een paar zeldzame, zwakke genen, en dat hoeft helemaal niet erg te zijn. Omdat je ieder gen dubbel hebt, eentje van je vader en eentje van je moeder, heb je meestal ook de compenserende normale versie in huis. Maar die reserve-genen-truc werkt niet meer als je ouders broer en zus zijn: er is een grote kans dat die beide hetzelfde zwakke gen geërfd hebben, en dat jij daardoor twee zwakke genen krijgt. Inteelt leidt vaak tot erfelijke afwijkingen, zoals een tragere groei of onvruchtbaarheid.
ik ook, ik heb een broer en moet er niet aan denkenquote:Op donderdag 22 maart 2012 11:07 schreef vencodark het volgende:
Bij het lezen van je TT en vraagstelling werd ik al een beetje misselijk.
En als je niet zou weten dat het je broer is zou je hem dan opwindend vinden?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:56 schreef Sooph het volgende:
[..]
ik ook, ik heb een broer en moet er niet aan denken
nee, nog steeds nietquote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:57 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
En als je niet zou weten dat het je broer is zou je hem dan opwindend vinden?
Niet mijn type.quote:
Ja okee logisch.quote:
Onmogelijk idee. Het kan gewoon niet, zelfs niet om mij daarin in te leven.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:57 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
En als je niet zou weten dat het je broer is zou je hem dan opwindend vinden?
Waar zoek je op waardoor dit topic bij je naar boven komt?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:42 schreef xodox het volgende:
Ik heb wel eens op m'n zus haar kont geslagen ja om haar te plagen
maar seks, nee dank u. Niet zo gezond.
Wil je niet weten, trust mequote:Op dinsdag 14 oktober 2014 18:58 schreef Copycat het volgende:
[..]
Waar zoek je op waardoor dit topic bij je naar boven komt?
I don't want to livequote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:03 schreef koenes het volgende:
Ik ben nu 17 en m'n broer is 20. Vroeger kwam ik vaak bij hem im bed liggen zondags s ochtends. En heel soms nu nog.
quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:23 schreef Fascination het volgende:
Toen het vaak gebeurd waren we 5 en 7 ofzo, en dan samen door de VI bladeren. Nu gebeurd het hoogstens nog een keer dat ik voor de grap bovenop hem spring om hem wakker te maken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:06 schreef xodox het volgende:
[..]
I don't want to live
on this planet anymore
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:49 schreef snakelady het volgende:
Ik heb een broer en ik moet er niet aan denken.
Ook niet voor een miljoen euro?quote:
Nee, zelfs dan niet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:49 schreef xodox het volgende:
[..]
[..]
Ook niet voor een miljoen euro?
Elke vrouw heeft haar prijs.
Broer gespot.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:49 schreef xodox het volgende:
[..]
[..]
Ik ga liever gewoon dood.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:49 schreef xodox het volgende:
[..]
[..]
quote:
Hahaaaa dat zeggen jullie nu maar MOEST iemand dit echt aan jullie voorstellen wil ik het nog zien of je dit weigertquote:
Ik vind het walgelijk dat je überhaupt er zo aan denktquote:Op woensdag 15 oktober 2014 00:09 schreef xodox het volgende:
[..]
[..]
Hahaaaa dat zeggen jullie nu maar MOEST iemand dit echt aan jullie voorstellen wil ik het nog zien of je dit weigert
Stel nu (even gek doen) 1 miljard euro!!!! (= voor de rest van je leven een luxeleventje zonder ook maar iets te doen) en uiteraard komt niemand dit ooit te weten
Halfuurtje walging maar daarna ben je wel miljardair
Every girl has her price
Dat is de zieke geest in me die naar bovenkomtquote:Op woensdag 15 oktober 2014 00:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik vind het walgelijk dat je überhaupt er zo aan denkt
Dat blijkt.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 00:13 schreef xodox het volgende:
[..]
Dat is de zieke geest in me die naar bovenkomt
Het zal allemaal welquote:[]http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op woensdag 15 oktober 2014 00:22 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Deze topic is goed, ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |