abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109346815
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:01 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

En zij vinden het normaal dat je dit denkt of heb je het maar voor jezelf gehouden?
Wij zijn vrij liberaal en hebben een liberale en onbekrompen opvoeding genoten.
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:06:30 #202
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109346844
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:05 schreef Ffleamig het volgende:

[..]

Wij zijn vrij liberaal en hebben een liberale en onbekrompen opvoeding genoten.
Ah, jij ook al. Toch vind ik wat je zegt gewoon raar.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:08:15 #203
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_109346888
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:03 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Nouja, ik vind neef/nicht ook heel anders hoor. Ik heb nichten die ik al jaren niet heb gezien. Ik kan me zelfs voorstellen dat er situaties voorkomen waarin mensen elkaar leren kennen die in eerste instantie nog niet eens weten dat ze neef/nicht van elkaar zijn... zijn zo veel grote families.
Klopt, maar zo zijn er ook situaties mogelijk waarbij een broer en zus van elkaar gescheiden worden en niet van elkaar weten dat ze familie zijn. Daar was nog een of andere film over gemaakt dacht ik.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:09:26 #204
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_109346923
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:06 schreef Id_do_her het volgende:
Wat een trollengeduld heb jij!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_109346944
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:06 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Ik zou ook niet zo snel mijn eigen zussen seksueel bejegenen maar het is wel raar in deze tijd van verregaande overseksisme dat dit nog geen gemeengoed geworden is.
pi_109346959
quote:
11s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:09 schreef Copycat het volgende:

[..]

Kksssssttt ga je scheren
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:12:16 #207
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109347010
quote:
11s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:09 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dank je. Ook een beetje een vloek.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:10 schreef Ffleamig het volgende:

[..]

Ik zou ook niet zo snel mijn eigen zussen seksueel bejegenen maar het is wel raar in deze tijd van verregaande overseksisme dat dit nog geen gemeengoed geworden is.
Wat heeft discriminatie op basis van geslacht er mee te maken?
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:13:13 #208
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_109347036
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:12 schreef Id_do_her het volgende:

Dank je. Ook een beetje een vloek.

Dat kan ik me voorstellen.
pi_109347038
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:12 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Wat heeft discriminatie op basis van geslacht er mee te maken?
Discriminatie? Nu volg ik je even niet helemaal?
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:14:32 #210
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109347072
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:13 schreef Ffleamig het volgende:

[..]

Discriminatie? Nu volg ik je even niet helemaal?
Je hebt het over seksisme, vandaar.
pi_109347169
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:14 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Je hebt het over seksisme, vandaar.
Seksisme is nog geen discriminatie aangezien alle voorradige geslachten het bezigen.
Wat ik wil zeggen is dat het een van de laatste taboe's is in de Westerse maatschappij en dat de gedachte alleen al de nodige walging oproept, fluitbekzeenaald2.0 kan ons waarschijnlijk in iets te veel woorden uitleggen dat dit een natuurlijke reactie is omdat onze genenpoel anders te veel fouten zou gaan bevatten.
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:23:10 #212
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109347351
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:17 schreef Ffleamig het volgende:

[..]

Seksisme is nog geen discriminatie aangezien alle voorradige geslachten het bezigen.
Wat ik wil zeggen is dat het een van de laatste taboe's is in de Westerse maatschappij en dat de gedachte alleen al de nodige walging oproept, fluitbekzeenaald2.0 kan ons waarschijnlijk in iets te veel woorden uitleggen dat dit een natuurlijke reactie is omdat onze genenpoel anders te veel fouten zou gaan bevatten.
Dat is het wel, zo staat het in het woordenboek. En als ze dat zou doen dan zou ze daar ook gelijk in hebben.
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:24:47 #213
pi_109347411
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:17 schreef Ffleamig het volgende:

[..]

Seksisme is een het toekennen van een waardeoordeel aan iemands persoon op basis van geslacht. Je gebruikte gewoon een verkeerd woord.
quote:
Dat heb ik natuurlijk allang gedaan :) Toch is het taboe dat erop rust niet alleen te wijten aan natuurlijke oorzaken, dan zou bijvoorbeeld homoseksualiteit even maatschappelijk onaanvaardbaar moeten zijn. Dit is ook en zelfs met name een culturele kwestie.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:26:52 #214
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_109347475
Volgens mij leidt homoseksualiteit niet tot kinderen ...
pi_109347498
quote:
7s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:26 schreef Copycat het volgende:
Orale seks ook niet.
pi_109347591
Geen enkele sex hoeft tot kinderen te leiden, wat is dat nou weer voor een ouderwetse gedachtengang?
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:31:13 #217
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_109347631
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:55 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik reageerde op jouw redenen voor je standpunt, buiten je eigen moraal om. Die argumenten vond ik niet erg steekhoudend, en nu keer je dus weer terug naar het punt van je persoonlijke gevoel.
Natuurlijk kun je vinden wat je vindt van seks tussen familieleden, en je bent daar absoluut niet de enige in. Dan nog hebben de meeste mensen ook niets met extreme SM, met poep- en plasseks, wurgseks en noem alles maar op. Maar dat is dus nog steeds geen reden om het te verbieden.

Ook zie ik je herhaaldelijk termen als 'mogen' en 'verbieden' bezigen. Je moet er wel erg in hebben dat je nog zoveel kunt verbieden, maar dat zolang niemand aangifte doet er niets te controleren valt. En waarom zou iemand aangifte doen van vrijwillige seks? Om antwoord te geven op je vraag: ik zou niet willen dat minderjarigen zoiets doen, omdat die toch wat minder weloverwogen beslissingen nemen dan volwassenen, maar ik besef ook dat als ze het echt willen het niet of amper tegen te houden valt.
Er is een verschil qua moraal tussen wat niet bepaald normaal is en wat absoluut niet door de beugel kan. Mijn punt is juist die moraal in samenspraak uiteindelijk kan leiden tot wetgeving. Het issue van eventuele inteelt vind ik daarbij niet eens zo belangrijk.

Wat ik eerder al zei in dit topic is dat ik ageer tegen de opkomende tendens dat alles maar moet kunnen. waarbij dit vaak eerder te maken heeft met het schoppen tegen autoriteit en dergelijke dan met een partij gezond verstand. Gevoel wordt afgedaan als gevoel, i.p.v. na te denken wat de complicaties zijn van dergelijke gedachtepatronen. Volledige vrijheid bestaat niet, en is ook helemaal niet wenselijk binnen een maatschappij.

Dat je niet alles kan controleren betekent niet dat je zaken niet kunt verbieden of reguleren, op die manier blijft er natuurlijk helemaal geen wetgeving over. Veel soorten drugs zijn ook gewoon verboden, met de reden om mensen tegen zichzelf in bescherming te nemen. "Dat doen ze toch vrijwillig" slaat ook plank nog wal, omdat deze mensen zeer vaak geestelijk helemaal niet stabiel zijn.

Het is daarbij wel vreemd dat je vind dat volwassen broer en zus zelf moeten weten wat ze doen, maar dat je daar gevoelsmatig toch van afwijkt bij minderjarigen. (Ik ga er gemakshalve van uit dat je het normaal vind dat 16 jarigen met elkaar naar bed gaan.)

quote:
Nee, dat staat er helemaal niet buiten. Sterker nog, dat is het hele punt. Naakt zijn mag in de privésfeer wel en in de publieke niet. Net zoals seks.
Dat is niet het punt, want het begin van deze deel-discussie is mijn reactie van 21:46 gisteren waar ik aangeef dat bij een groot deel van de wetgeving (zo niet alle) moraal de basis is. Het voorbeeld van zeden wetgeving is daarbij ondersteunend. Punt dat ik daarmee maak is dat er wel degelijk een basis is voor het verbieden van broer/zus relaties.

Dat staat verder los van de andere discussie waar jij aangeeft dat alles moet kunnen als je het maar niet ziet. Dat is natuurlijk ook onzin, omdat een wietplantage in je kelder aanleggen ook niet legaal is.

quote:
Zulk onderzoek kun je natuurlijk uitvoeren bij iedereen die afwijkt van de seksuele normen. En zo ja, wat dan nog?
Omdat ik sterk het idee heb dat dergelijke relaties niet ontstaan bij geestelijk stabiele mensen, en dat het dus bij voorbaat dus een ongezonde situatie is. Kinderen met geestelijk onstabiele ouders worden vaak uit huis geplaatst door de kinderbescherming, wat zorgt voor gedragsproblemen in meer of mindere mate bij deze kinderen.
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:31:13 #218
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_109347632
De natuurlijke tegenstand ... Daar hadden we het over.
pi_109347646
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:30 schreef Cavalinho het volgende:
Geen enkele sex hoeft tot kinderen te leiden, wat is dat nou weer voor een ouderwetse gedachtengang?
Ja daarom snap ik die moraalridders hier ook niet die aan de ene kant knokken voor het recht op vrij rondneuken en aan de andere kant walgen van hun broer of zus.
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:32:35 #220
pi_109347679
quote:
7s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:26 schreef Copycat het volgende:
Daarom zou het juist een groter taboe moeten zijn: kinderen met misschien een afwijking is beter dan geen kinderen.
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:33:00 #221
245536 Goldfoxx
As fast as lightning
pi_109347695
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:31 schreef Ffleamig het volgende:

[..]

Ja daarom snap ik die moraalridders hier ook niet die aan de ene kant knokken voor het recht op vrij rondneuken en aan de andere kant walgen van hun broer of zus.
Je speelt daarbij advocaat van de duivel of ben je aan het trollen?
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:33:18 #222
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109347705
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:33 schreef Goldfoxx het volgende:

[..]

Je speelt daarbij advocaat van de duivel of ben je aan het trollen?
Ik gooi het op trollen.
pi_109347753
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Daarom zou het juist een groter taboe moeten zijn: kinderen met misschien een afwijking is beter dan geen kinderen.
Dit strijkt mij dus weer compleet tegen de haren in |:(
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:36:07 #224
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_109347776
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

Uhm ... nee. Geen kinderen kunnen de genenpoel ook niet vertroebelen.
pi_109347823
Er wordt nu net gedaan alsof alle broers en zussen met elkaar zouden willen en er daarom maar een wetje tegen moet komen ofzo.

Dat is natuurlijk niet het geval. Het is nog steeds een redelijk hoge uitzondering en het gebeurt in een privesfeer dus wat is nou eigenlijk het probleem?

Wat kinderen betreft, het is natuurlijk niet zo dat uit elke niet-incest relatie perfecte kinderen geboren worden, of wel? Daarbij is er wel een rapport over dat ik op zal zoeken, waaruit blijkt dat het lang niet zoveel invloed heeft op het nageslacht als men dacht.
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')