Ik maak een vergelijking. Er waren tijden waarin het doodnormaal was om te trouwen met een neef of nicht, maar waarin homoseksualiteit werd verafschuwd. In deze tijd is het hier andersom. Wat maakt nu dat wij gelijk hebben? Waarom is de ene volwassen relatie op vrijwillige basis goed, en de andere niet?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:23 schreef Copycat het volgende:
Leg je incest nu langs dezelfde meetlat als homoseksualiteit?
Je haalt er een soort evolutionistische vergelijking bij in combinatie hoe vaak het gedrag van dieren wordt verklaard. Je probeert daarmee moraal los te trekken van het gedrag van mensen. Dat is denk ik niet mogelijk omdat moraal een substantieel deel van het menselijk gedrag bepaald. Mocht het wel mogelijk zijn lijkt het mij onwenselijk, omdat hiermee al het gedrag van mensen goed te praten is.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:13 schreef Cavalinho het volgende:
Ik begrijp dat het niet kan, ik begrijp waarom men er tegen is, maar ik begrijp ook DAT het gebeurt en waarom het gebeurt.
Omdat er miskleunen uit zouden kunnen voortkomen ALS er ooit nakomelingen zouden komen, is het te verwerpen? Of is het gewoon onlogish. Dat zijn twee verschillende dingen. Het is inderdaad in de natuur niet gewoon om te paren met een partner die slecht nageslacht voortbrengt, het streven is naar het beste nageslacht, ook onbewust.
Maar paren met partners met gebruik van voorbehoedsmiddelen of in en homosexuele relatie M/V zorgt natuurlijk al bij voorbaat niet voor nageslacht en dan telt die "natuurwet" dus feitelijk niet meer.
Let op, ik zit het hier niet goed te praten, ik ben alleen niet iemand van "het is slecht, punt einde discussie."
Even voorzover het los is te trekken van mijn persoonlijk gevoel:quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:59 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Bij pedofilie gaat het om een volwassene en een kind, dat maakt de relatie per definitie ongelijk. Vertel nu eens waarom je een relatie tussen familieleden zo erg vindt?
En dan niet beginnen over je gevoel erbij. Ik vind het namelijk ook een bijzonder smerig idee, maar dat is op zichzelf geen argument om een ander iets te ontzeggen.
Wat ze stiekem doen kunnen we natuurlijk niet controleren. Maar waarom zouden we als maatschappij sociaal zeer ongewenst gedrag niet kunnen verbieden?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:27 schreef hlmllp het volgende:
Wie ben ik om te oordelen over de vrijwillige (sex)relatie tussen twee mensen. En wie ben jij, wie zijn wij om te oordelen of dat wel of niet kan. Het is niet ons leven.
Maar wat is sociaal zeer ongewenst? We hebben het hier over twee mensen die iets willen, met elkaar. Dat iemand anders dat als ongewenst labelt is helemaal niet relevant. "Dan kijk je toch niet." Zolang er maar niemand verplicht wordt tot iets.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:53 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
Wat ze stiekem doen kunnen we natuurlijk niet controleren. Maar waarom zouden we als maatschappij sociaal zeer ongewenst gedrag niet kunnen verbieden?
Dus als jantje met zijn blote piemeltje over straat loopt moet dat ook kunnen? "Dan kijk je toch niet"? We hebben hier gewoon wetgeving tegen zedendelicten in nederlandquote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:10 schreef hlmllp het volgende:
[..]
Maar wat is sociaal zeer ongewenst? We hebben het hier over twee mensen die iets willen, met elkaar. Dat iemand anders dat als ongewenst labelt is helemaal niet relevant. "Dan kijk je toch niet." Zolang er maar niemand verplicht wordt tot iets.
Ten eerste. Hoe kom je erbij dat iedereen die een relatie heeft ook maar aan kinderen begint?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:46 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
Even voorzover het los is te trekken van mijn persoonlijk gevoel:
Het vergroot aanzienlijk de kans op complicaties bij het verwekken van nageslacht. Dit kan zorgen voor een lage levenskwaliteit van deze kinderen, maar ook van hun ouders. Je moet daarmee mensen tegen zichzelf in bescherming nemen. (Ook is b.v. bepaalde drugs niet legaal. Dat dat dan overigens in mindere mate illegaal gebeurd lijkt mij geen reden om de wetgeving dan maar af te schaffen)
Daarnaast drijft het de maatschappij op kosten, de belastingbetaler is dus de dupe van de zorgkosten voor deze kinderen.
Daar kan ik een heel simpel antwoord op geven. Openbaar naakt kun je zien, daar wordt je ongewenst mee geconfronteerd. Seks is over het algemeen een privé-aangelegenheid. Wat mensen privé met elkaar uitspoken is niet mijn zaak, ik hoef het allemaal niet te weten en zolang alles in overeenstemming gebeurt mag het van mij privé blijven. Leef en laat leven.quote:Moraal bepaalt een groot deel van de wetgeving. Als een man met zijn blote fluit op straat loopt wordt dat ook niet geaccepteerd in het kader van de algemene fatsoensnormen? Waarom kan je als maatschappij dan ook niet als incest tussen broer en zus verbieden.
En het is heus niet zo dat ze in de bible belt veel meer aan inteelt doen! Echt niet!quote:Op woensdag 21 maart 2012 11:37 schreef Copycat het volgende:
Klopt, in Amsterdam doen ze niet zo moeilijk over seks tussen broer en zus. Schering en inslag en gewoonste zaak van de wereld.
Net als in de UK.
[ afbeelding ]
Echt niet. Stomme vooroordelen allemaal. Seks is lekker en wat maakt het nu uit of je oudere broer je erin manipuleert?quote:Op woensdag 21 maart 2012 11:39 schreef Ripley het volgende:
En het is heus niet zo dat ze in de bible belt veel meer aan inteelt doen! Echt niet!
quote:Op woensdag 21 maart 2012 11:43 schreef Copycat het volgende:
[..]
Echt niet. Stomme vooroordelen allemaal. Seks is lekker en wat maakt het nu uit of je oudere broer je erin manipuleert?
Dat ziet er uit als een stel stabiele mensen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 11:37 schreef Copycat het volgende:
Klopt, in Amsterdam doen ze niet zo moeilijk over seks tussen broer en zus. Schering en inslag en gewoonste zaak van de wereld.
Net als in de UK.
[ afbeelding ]
Meet the FOK!Kers.quote:Op woensdag 21 maart 2012 11:47 schreef Id_do_her het volgende:
Dat ziet er uit als een stel stabiele mensen.
Dit is nu de reden waarom er controle op voortplanting moet komen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 11:37 schreef Copycat het volgende:
Net als in de UK.
[ afbeelding ]
Het zijn ook geen sterke argumenten, omdat er geen verbod op het krijgen van kinderen bestaat.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:37 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ten eerste. Hoe kom je erbij dat iedereen die een relatie heeft ook maar aan kinderen begint?
Ten tweede. Al zouden ze dat willen, dan nog is dat niet echt een sterk argument. Vrouwen mogen ook kinderen krijgen na hun veertigste, dat levert ook grote risico's op. Mensen die drager zijn van een erfelijke ziekte mogen kinderen krijgen. Werklozen mogen kinderen krijgen. Ook dit kan nadelen voor het kind en kosten voor de maatschappij opleveren, echter is dit allemaal legaal.
Dat is mijn punt niet, mijn punt is dat er wetgeving op basis van moraal wordt aangenomen, en dat het verbieden van naakt op straat daarmee dezelfde basis heeft. Of dat dan te zien is of niet staat daar buiten.quote:Daar kan ik een heel simpel antwoord op geven. Openbaar naakt kun je zien, daar wordt je ongewenst mee geconfronteerd. Seks is over het algemeen een privé-aangelegenheid. Wat mensen privé met elkaar uitspoken is niet mijn zaak, ik hoef het allemaal niet te weten en zolang alles in overeenstemming gebeurt mag het van mij privé blijven. Leef en laat leven.
Stel nou dat hij wel intieme gevoelens voor jou zou hebben, zou je hem dan wel op seksueel gebied tegemoet komen? Uit zus-broer liefde?quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:38 schreef Velma het volgende:
Op terug te komen op de originele vragen in de OP:
Nee, ik moet er niet aan denken. Niet omdat ik hem niet tof vind, maar ik heb zulke associaties echt niet met mijn broerVerder dan arm in arm lopen en 3 kussen op de wang komt het nooit, ik hoef ook echt niet met hem samen op de bank te knuffelen ofzo
Nee, de zus-broer liefde die ik voel is alles behalve intiem. Hij is een maatje waarmee je bent opgegroeid en lekker ongecompliceerd is. Ik kan me ook echt niet voorstellen dat dat voor hem anders zou zijnquote:Op woensdag 21 maart 2012 12:42 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Stel nou dat hij wel intieme gevoelens voor jou zou hebben, zou je hem dan wel op seksueel gebied tegemoet komen? Uit zus-broer liefde?
Je zou dus wel een van je nieren beschikbaar stellen maar hem een keer goed verwennen zit er niet in?quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:47 schreef Velma het volgende:
[..]
Nee, de zus-broer liefde die ik voel is alles behalve intiem. Hij is een maatje waarmee je bent opgegroeid en lekker ongecompliceerd is. Ik kan me ook echt niet voorstellen dat dat voor hem anders zou zijn
Is dat heel raar?quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:49 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Je zou dus wel een van je nieren beschikbaar stellen maar hem een keer goed verwennen zit er niet in?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |