Ben nieuwsgierig naar de naam van het dorp!quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:57 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik heb jaren terug in een dorp in de bijbelbelt gewerkt. Daar was het doodnormaal. Maar daar was vader-dochter en opa-kleindochter ook normaal. En dan kregen ze het ook nog voor elkaar om er aan de lopende band kinderen uit te duwen.
Gruwelijk
Sexbierum?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:36 schreef Cher- het volgende:
[..]
Ben nieuwsgierig naar de naam van het dorp!!
Ja. Echt ontzettend vreemd!quote:Op vrijdag 16 maart 2012 09:05 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Die Ier was dat volgens mij. Dat had ik ook gezien.![]()
6 miljard Nederlands sprekende mensen?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:47 schreef muhahaha het volgende:
[..]
6 miljard mensen, er zullen er genoeg zijn die het idee interessant zeggen, wil niet zeggen dat de rest dat ook vind...
Als we Nieuw-Amsterdam niet hadden verkocht wel ja...quote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:41 schreef teknomist het volgende:
[..]
6 miljard Nederlands sprekende mensen?
Ja, maar we hebben wel er Suriname voor in ruil gekregen (!)quote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:45 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Als we Nieuw-Amsterdam niet hadden verkocht wel ja...
Je bent een mens je hebt een verstand.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:56 schreef Cavalinho het volgende:
Nogmaals, aantrekkingskracht is iets mysterieus. Als dat er niet is kun je niet begrijpen dat het er bij anderen wel kan zijn in een vorm die maatschappelijk niet of slecht geaccepteerd is.
Voor mensen die tot elkaar aangetrokken zijn is het moeilijk om van elkaar af te blijven.
Aantrekkingskracht is een chemisch proces dat helaas geen rekening houdt met waarden en normen.
Die worden weer met verstand vastgelegd. Een en ander kan elkaar tegenspreken en dan is het maar net wat het sterkste is, gevoel of verstand. En hoe erg je het vindt dat de buitenwereld er op neer kijkt als je het zelf lekker hebt.
Leven vanuit normen en waarden lijkt mij een hele gezonde houding, dat is misschien wel het enige wat de mens doet onderscheiden van een dier. Het punt is niet wat je ervaart, maar welke keuze je maakt op het moment dat je iets ervaart. Juist het wegpraten daarvan is je eigen identiteit verloochenen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:42 schreef Cavalinho het volgende:
Je verstand is juist uitgeschakeld als het om aantrekkingskracht gaat.
Dat is wat mensen van buitenaf niet begrijpen.
Je gevoel zegt dus helemaal niet nee, of wordt overstemd. Over het algemeen is er een redelijke tweestrijd.
Je weet heus dat het niet geaccepteerd is en niet klopt, dat is het niet. Maar er is helemaal niet die walging waar anderen over spreken, want het is immers vertrouwd. Walging heb je bij vreemden die je niet aanstaan.
De meesten hier reagren vanuit hun verstand en moraal, de gezette waarden en normen, en niet vanuit ervaring.
Als ik iets van een ander zou horen zou ik ook zo reageren, maar dat neemt niet weg dat het er voor de mensen die er in zitten het er heel anders uitziet.
Maar alle opgelegde normen ten spijt gaat het nog steeds om een bewuste keuze tussen twee volwassen en handelingsbekwame mensen. Wie ben jij als buitenstaander om te zeggen dat ze die keuze niet mogen maken? Besef je wel dat homoseksualiteit vroeger met precies dezelfde denkwijze werd veroordeeld?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:07 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
Leven vanuit normen en waarden lijkt mij een hele gezonde houding, dat is misschien wel het enige wat de mens doet onderscheiden van een dier. Het punt is niet wat je ervaart, maar welke keuze je maakt op het moment dat je iets ervaart. Juist het wegpraten daarvan is je eigen identiteit verloochenen.
Normen en waarden zijn aan verandering onderhevig, maar absoluut nodig voor een gezonde maatschappij.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 16:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Maar alle opgelegde normen ten spijt gaat het nog steeds om een bewuste keuze tussen twee volwassen en handelingsbekwame mensen. Wie ben jij als buitenstaander om te zeggen dat ze die keuze niet mogen maken? Besef je wel dat homoseksualiteit vroeger met precies dezelfde denkwijze werd veroordeeld?
Bij de enige bekende gevallen is er altijd sprake van een ernstig verstoorde thuissituatie, het heeft dus al een verkeerde basis.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 17:24 schreef Cavalinho het volgende:
Ja, maar dat is redenatie. Daar vanuit is het abnormaal. Maar als je in zo'n relatie bent, ben je daar echt niet mee bezig.
Ik wil het zo wel benaderen:
Hoe denk je dat zoiets ontstaat?
Waarom denk je dat ze het doen?
(Ondanks de bezwaren die bestaan en ze meestal ook wel kennen?)
Bij pedofilie gaat het om een volwassene en een kind, dat maakt de relatie per definitie ongelijk. Vertel nu eens waarom je een relatie tussen familieleden zo erg vindt?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 17:13 schreef Goldfoxx het volgende:
[..]
Normen en waarden zijn aan verandering onderhevig, maar absoluut nodig voor een gezonde maatschappij.
Als je die wegredeneert worden zaken als incest, pedofilie en andere verwerpelijke zaken normaal.
Verder ben ga ik mee in de denkrichting van copycat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |