Misschien moet je het zelf nog even wat beter lezen. Het gaat in dat hele artikel namelijk niet over broer en zus, maar verdere verwantschappen als achterneven/-nichten.quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:18 schreef Cavalinho het volgende:
http://www.wetenschap24.n(...)voor-nageslacht.html
Let ook op de complicaties bij kinderen uit broer/zus relatie: (zoals) groeiachterstand en vruchtbaarheidsproblemen. Lijken me nou niet echt problemen "voor de maatschappij".
Wel weer natuurlijke oplossingen om verdere incest te voorkomen.
Overigens niet het rapport dat ik zocht.
Goedemorgen kopieer-poesquote:Op donderdag 22 maart 2012 07:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Misschien moet je het zelf nog even wat beter lezen. Het gaat in dat hele artikel namelijk niet over broer en zus, maar verdere verwantschappen als achterneven/-nichten.
Gaat het nu weer over klassenverschil?quote:Op donderdag 22 maart 2012 07:35 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Is dit nu ook niet het geval? Achterstandsgezinnen eten goedkoper en slechter, nageslacht ervan heeft meer moeite om hun studiegeld bij elkaar te krijgen, de rijken kunnen iedere maand wel een keer op ontspannende vakantie, hebben minder risicovolle beroepen, de rijken zijn beter verzekerd etc etc......eigenlijk is de arme mens nog steeds een verscholen slaaf in de bosjes van de rijke.
Broer-zus relaties komen inderdaad vaker voor bij de simpele lagere klasse.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:47 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Gaat het nu weer over klassenverschil?
Waar baseer je dat op?quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:54 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Broer-zus relaties komen inderdaad vaker voor bij de simpele lagere klasse.
Nee, ik vraag alleen waar je het op baseert.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:39 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Wilde je beweren dat het andersom is dan?
Mensenkennis, wereldlijke ontwikkeling en tonnen aan bladzijdes.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:39 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Nee, ik vraag alleen waar je het op baseert.
Hm ok, geen onderzoeken of iets dergelijks?quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:46 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
Mensenkennis, wereldlijke ontwikkeling en tonnen aan bladzijdes.
Neen, heb gezocht in rap tempo om mijn vooroordeel te staven en te statuten maar kon alleen maar vinden dat men daar vroeger in de jaren 70 automatisch vanuit ging en dat er tegenwoordig meer aanwijzingen zijn dat het breder in de samenleving voorkomt, dus ik neig er naar om mijn stelling enigszins af te zwakken, het lijkt erop dat ik eerst in de kip heb gehapt voordat ik hem geslacht had.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:46 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Hm ok, geen onderzoeken of iets dergelijks?
ik weet niet hoe jij leest want meteen in het begin worden broer en zus worden wel degelijk genoemd in verband met wat ik genoemd heb aan mogelijke afwijkingen in het nageslacht (waar het mij even om ging):quote:Op donderdag 22 maart 2012 07:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Misschien moet je het zelf nog even wat beter lezen. Het gaat in dat hele artikel namelijk niet over broer en zus, maar verdere verwantschappen als achterneven/-nichten.
Het onderzoek dat ik zocht heb ik nog niet gevonden, maar kans op afwijkingen liggen onder de 10% en maar licht hoger dan bij niet direct verwante mensen.quote:Iedereen heeft hier en daar wel een paar zeldzame, zwakke genen, en dat hoeft helemaal niet erg te zijn. Omdat je ieder gen dubbel hebt, eentje van je vader en eentje van je moeder, heb je meestal ook de compenserende normale versie in huis. Maar die reserve-genen-truc werkt niet meer als je ouders broer en zus zijn: er is een grote kans dat die beide hetzelfde zwakke gen geërfd hebben, en dat jij daardoor twee zwakke genen krijgt. Inteelt leidt vaak tot erfelijke afwijkingen, zoals een tragere groei of onvruchtbaarheid.
ik ook, ik heb een broer en moet er niet aan denkenquote:Op donderdag 22 maart 2012 11:07 schreef vencodark het volgende:
Bij het lezen van je TT en vraagstelling werd ik al een beetje misselijk.
En als je niet zou weten dat het je broer is zou je hem dan opwindend vinden?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:56 schreef Sooph het volgende:
[..]
ik ook, ik heb een broer en moet er niet aan denken
nee, nog steeds nietquote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:57 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
En als je niet zou weten dat het je broer is zou je hem dan opwindend vinden?
Ja okee logisch.quote:
Onmogelijk idee. Het kan gewoon niet, zelfs niet om mij daarin in te leven.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:57 schreef Ffleamig het volgende:
[..]
En als je niet zou weten dat het je broer is zou je hem dan opwindend vinden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |