Dankje!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:44 schreef Mishu het volgende:
Ik zou de keuken aan de kant van de woonkamer helemaal open doen, Dan vermijd je het 'blok' effect. Daarnaast, is het een idee om een bad te plaatsen in de badkamer? Volgens mij is er wel ruimte voor.
Verder gefeliciteerd!
Idioot hè? Het komt waarschijnlijk doordat er ooit een balkonkamer was, wat nu bij de woonkamer getrokken is. Een soort eetkamertje denk ik.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 06:49 schreef Rewimo het volgende:
Wat een vreemde opstelling, die keuken zo in dat hokje. Een soort Tardis-keukenJe krijgt daardoor ook zo'n rare kamerindeling met een onbruikbaar stukje bij het raam. Ik zou dat hele ding eruit gooien, kan dat niet? Scheelt je zo veel ruimte!
Leuke flat is het verderIk ben heel benieuwd wat jullie ervan gaan maken
Wat ga je met het douchezitje doen?
Yay!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 07:17 schreef Oognip het volgende:
Leuk! Ik ga volgen
En inderdaad, wat een aparte opstelling van de keuken
Ik moest meteen hier aan denken http://en.wikipedia.org/wiki/Toilet_paper_orientationquote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:08 schreef Candaasje het volgende:
Dit wordt onze wc. Ze zijn creatief met leidingen geweest zoals je ziet. En de wc-rol hangt verkeerd.![]()
Dankje!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:29 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Gefeliciteerd! Lijkt een leuk appartementje!
[..]
Ik moest meteen hier aan denken http://en.wikipedia.org/wiki/Toilet_paper_orientation
Klusfoto's komen hopelijk vanaf volgende week. ('t Is nog even wachten op de gemeente voordat we een definitieve afspraak met de notaris kunnen makenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:53 schreef Bisamrat het volgende:
Gaan we volgen, ben benieuwd naar de klus foto's. Wel erg geinige dingen die takken aan de muur, kun je die ergens kopen?
Gaat denk ik ook mijn voorkeur naar uit.quote:Ik zou de optie nemen met twee losse stoelen bij de eettafel. Altijd handig als je bezoek krijgt, kan je snel stoelen pakken en je bent flexibel met de indeling.
Het staat in IJsselstein, dat is een stadje onder de rook van Utrecht. (Nouja, 25 km ongeveer)quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:00 schreef Nihao het volgende:
Leuk appartementje, gefeliciteerd. In welke stad staat het?
Over de keuken, misschien kun je de wand tussen de keuken en de woonkamer ook nog wegbreken? Dat oogt ruimtelijker.
Een boiler hoeft tegenwoordig echt geen kastje meer te kosten hoor!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:47 schreef Candaasje het volgende:
Dilemmapuntje: vaatwasser doen of niet? Deze zou dan links van de spoelbak moeten komen. Enerzijds heerlijke luxe, anderzijds vreet het kastruimte. En we zijn maar met z'n 2en.....*dubio*
(In dit geval hebben we een andere plek gevonden voor de boiler. Daar zijn we nu mee bezig. Mocht dat niet lukken, dan kost de boiler helaas een bovenkastje aan opbergruimte...)
Hoe heb je dan je verwarming? Ik neem aan dat er een CV in zit? Zo ja, hoe wordt die dan gestookt?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:21 schreef Candaasje het volgende:
Maar dat is alleen voor de keuken neem ik aan?
Wij hebben een boiler nodig die we ook kunnen geen bruiken voor de douche. (80 L).
We zijn nu aan het kijken naar de mogelijkheden. Eerst wilden we er eentje ophangen in het toilet (dat zit namelijk naast de keuken en scheelt weer een hoop gedoe met leidingen en elektriciteit verleggen), en dan horizontaal zodat je je hoofd niet stoot. (plafond in het toilet is 2.60 hoog, en een horizontale boiler komt 50 cm naar beneden en 50 cm naar voren, dus dat zou moeten kunnen.) Probleem is alleen dat het toilet nog geen meter breed is, en het dan wat lastig wordt met de aansluitingen. En verticaal ophangen werkt niet, dan wordt je van de wcbril geduwd...
We zouden er ook een kunnen ophangen in de badkamer. En dan eventueel een kleinere in de keuken. Maar de badkamer is al zo lekker ruim (...) en daar moeten we ook even goed al het leidingwerk/elektriciteit voor bekijken. Maar goed, zou misschien kunnen.
Weer een andere mogelijkheid is om twee kleinere boilers op te hangen, bijvoorbeeld in het toilet, zeg elk van 40 of 50 liter, en deze aan elkaar te koppelen. (Was wel een mogelijkheid voor dacht vriend.) Nadeel is alleen dat dit wel weer een prijzig grapje is, omdat dergelijke boilers ook nog zo'n 500-600 euro per stuk kosten.
En nog een mogelijkheid is om een plattere, rechthoekige boiler aan te schaffen van het merk Ariston. Deze zou wel in het toilet passen, of eventueel in de nis bij de eethoek.
Nadeeltje hier van is dat het een Italiaans merk is, en hier vrij onbekend. (Geen idee hoe het in Italië bekend staat, mijn Italiaans is niet zo goed..) Voordeel is dan weer wel dat 'ie veel goedkoper is (en er toch niet als een schroothoop-self-made-boiler uitziet). Dat zou dan een gok worden van 400 euro, plus zo'n 800 euro als 'ie vervangen moet worden door een nieuwe van een bekender (beter?) merk.Er zit wel 7 jaar garantie op. En als ie het 5-10 jaar uitzingt zijn wij tevreden. Maar ja......als iemand een ander merk boiler weet met een beetje een handzaam formaat ('t is hier allemaal zo gruwelijk lomp...) dan hoor ik het graag
![]()
De boiler is momenteel het grootste probleem.
De verwarming is blokverwarming, deze wordt door een centrale CV beneden geregeld. (Wij hebben ook geen thermostaat, maar kunnen de verwarming gewoon open en dicht draaien. That's it.)quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:27 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Hoe heb je dan je verwarming? Ik neem aan dat er een CV in zit? Zo ja, hoe wordt die dan gestookt?
Dankje!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:36 schreef WRH het volgende:
spannend, jullie eerste huis! leuk om te volgen.
Ik volg net jouw topicquote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:52 schreef Tijgerbroodje het volgende:
Leuk appartementje en lekker ruim zeg! Dat word leuk om deze te volgen.
En laat je die badkamer zoals die is of ga je daar ook nog wat aan doen?
Deze volg ik!
Tja, dan houdt het natuurlijk op. Nooit aan gedacht aan blok- en stadsverwarming.... Over dat gat in het dak, dat zou je kunnen navragen. Want een HR ketel kan wel degelijk waarde-verhogend zijn. En aangezien je op de bovenste verdieping zit, is het zelfs ook mogelijk (het wordt natuurlijk lastiger als je op de begane grond zou zittenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:36 schreef Candaasje het volgende:
[..]
De verwarming is blokverwarming, deze wordt door een centrale CV beneden geregeld. (Wij hebben ook geen thermostaat, maar kunnen de verwarming gewoon open en dicht draaien. That's it.)
Voor het warme water hebben we een boiler nodig. En er is geen echte afvoer (ik weet ook niet of de VVE het leuk gaat vinden als we een gat in het dak boren...?) dus bijvoorbeeld een geiser is ook geen mogelijkheid.
Helaas. Maar goed, we gaan er eens rustig over nadenken
Zeg (boven)buuf, mag ik een pijpje door jouw woonkamer trekken?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 15:00 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Tja, dan houdt het natuurlijk op. Nooit aan gedacht aan blok- en stadsverwarming.... Over dat gat in het dak, dat zou je kunnen navragen. Want een HR ketel kan wel degelijk waarde-verhogend zijn. En aangezien je op de bovenste verdieping zit, is het zelfs ook mogelijk (het wordt natuurlijk lastiger als je op de begane grond zou zitten)
Dank, dank, dankquote:Op dinsdag 13 maart 2012 15:47 schreef Bastobas het volgende:
Leuk, leuk, leuk, gefeliciteerd!![]()
Ben benieuwd straks naar de klusvoortgang
Ja met wat kasten en leuke kleuren maak je zon badkamer ook gelijk weer wat leuker! En als je die leidingen wit verft dan vallen ze bijna niet meer op, misschien kan je er met een leuk kasje of een houten constructie die leidingen aardig maskeren!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:59 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik volg net jouw topic![]()
![]()
Badkamer laten we voorlopig nog wel even zo, maar dat is meer om 't geld dan omdat we het mooi vinden. () Wat we wel gaan doen is er even flink verf tegenaan gooien (wit en turquoise), de stoel en beugels gaan er uit, er komt een leuk gordijntje en een vrolijke badmat, waarschijnlijk ook een mooiere spiegel, een nieuw plankje en een kastje onder de wastafel. Verder gaan we een werkblad boven de wasmachine maken, dan kunnen we daar ook wat dingetjes kwijt. En die leidingen krijgen een wit kleurtje, want dat zalmgeel is zo smerig.... (Mochten we over 1-2 jaar toch wel de badkamer zo spuugzat zijn en geld hebben, dan gaan die leidingen als eerste de muur in.
)
Samen met Groningen en binnenkort Eindhovenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:58 schreef Robbberttt het volgende:
Gefeliciteerd!
En volgens mij is Utrecht de grootste vestiging van Ikea.
Huh?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:36 schreef Candaasje het volgende:
[..]
De verwarming is blokverwarming, deze wordt door een centrale CV beneden geregeld. (Wij hebben ook geen thermostaat, maar kunnen de verwarming gewoon open en dicht draaien. That's it.)
Ja, ik snap niet dat mensen zwarte voegen gebruiken... Wij hadden die keuze ook in onze badkamer, maar ik moet er niet aan denken. Ik vind het er altijd zo vies uit zien!quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:20 schreef Rapaille het volgende:
Tip: verf in de badkamer alle voegen wit. Dit kost wel heel veel tijd (schilderstape aan beide kanten) maar het knapt er gigantisch van op. Heb het hier zelf ook gedaan en het ziet er veel frisser en moderner uit.
Oh hé, dat is wel een goede tip ja!quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:20 schreef Rapaille het volgende:
Tip: verf in de badkamer alle voegen wit. Dit kost wel heel veel tijd (schilderstape aan beide kanten) maar het knapt er gigantisch van op. Heb het hier zelf ook gedaan en het ziet er veel frisser en moderner uit.
Qua douche zou ik wel voor een thermostaatkraan gaan. Gewoon marktplaats in de gaten houden tot je iets moois nieuw in doos voorbij ziet komen. Als je de douchestoel gaat verwijderen zitten er waarschijnlijk behoorlijke gaten in de muur. Die kan je opvullen, maar je ook de woningbouw lief aankijken of ze 2 tegeltjes voor je hebben. Of tegels uit de keuken gebruiken (als je dat er mooi uit krijgt).
Normaalgesproken waarschijnlijk wel ja. Maar we hebben het geluk dat door de koopgarantregeling de woningbouwvereniging het appartement terugkoopt. (Verplicht.)quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:01 schreef Mishu het volgende:
Is het verkooptechnisch misschien niet beter om die douchestoel te laten zitten?
Euh ja goede vraag nog. In elk geval wel in de woonkamer, hij mag wel een beetje staan pronken natuurlijkquote:Op donderdag 15 maart 2012 12:46 schreef douche-eendje het volgende:
Jaaaa candaasje. De grote vraag van mij: waar komt je harp te staan?
*Noteert op lijstje* Dank!quote:Op donderdag 15 maart 2012 13:57 schreef IJzercookie het volgende:
voor de voegen kan je ook voegenfris gebruiken. Je hoeft dan de tegels niet af te plakken.
Ik ben zelf in mn nieuwe appartementje ook aan het zoeken naar de meest geschikte plek. Weinig invloed van zonlicht, stabiel vochtgehalte. alles om haar maar in topconditie te houdenquote:Op donderdag 15 maart 2012 15:37 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Euh ja goede vraag nog. In elk geval wel in de woonkamer, hij mag wel een beetje staan pronken natuurlijk(Vriend staat er zelfs op...
) We moeten even kijken wat een mooi en handig plekje is.
Het kleine harpje zet ik denk ik in de slaapkamer neer
[..]
Lijkt me niet practisch... Hoe breed is die doorgang eigenlijk? Zou je het muurtje (wat ik wel een goed idee vind!) niet wat korter kunnen maken? Dus wel een half-hoog muurtje met een doorgang ter breedte van een deur (aan de woonkamer kant, daar waar je dat plantje getekend hebt).quote:Op donderdag 15 maart 2012 15:37 schreef Candaasje het volgende:
Een nieuw ideetje wat ik vannacht (handige timing..) kreeg, en nog wel verder moet uitwerken:
Een halfhoog muurje aan de kant van de eethoek, en dan de muur aan de eh, 'hal' kant wegbreken. (Wat we juist eerst wilden dichtmaken.)
[ afbeelding ]
(Even zonder kastjes e.d. naast de afzuigkap)
Voordelen:
- Je hoef niet over eetstoelen heen te klimmen/deze aan de kant te schuiven als je iets uit de keuken wil pakken.
- Het ziet er naar mijn idee optisch iets minder 'rommelig' uit. Zeker als er in het nisje een mooi 'vullende' kast komt oid, dan lijkt het net een wand, in plaats van allemaal rare 'zijweggetjes'.
- Ook blijft het nu aan de hal-kant lichter. En de overgang tegels - laminaat is wat minder aanwezig.
Nadelen:
Je moet vanuit de keuken iets omlopen om bij de eettafel te komen. Hoewel als je een barretje maakt, je de borden e.d. gewoon door kunt geven.
En ik moet nog bekijken of het überhaupt kan, volgens de keukenplanner. (Want de gootsteen kan denk ik wel onder dat halfhoge muurtje, maar de kookplaat+ afzuigkap moet wel tegen de verste want (gekeken naar de foto) ivm afvoer, en dan hebben we ook nog een hoge koelkast, die kun je ook niet overal 'hups' neerzetten natuurlijk.
Wat denken jullie? Is het wat, of wordt het er alleen maar lelijker op?En/of zie ik wat over het hoofd?
Welke doorgang?quote:Op donderdag 15 maart 2012 15:50 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Lijkt me niet practisch... Hoe breed is die doorgang eigenlijk? Zou je het muurtje (wat ik wel een goed idee vind!) niet wat korter kunnen maken? Dus wel een half-hoog muurtje met een doorgang ter breedte van een deur (aan de woonkamer kant, daar waar je dat plantje getekend hebt).
Ik weet het zelf echt niet. (klusnoob hier hoor...). Het is wel zeker iets dat ik na wil vragen, of na wil laten kijken.quote:Op donderdag 15 maart 2012 15:54 schreef RanTheMan het volgende:
ik betwijfel ten zeerste of die muur dragend is in een appartement van 60m2
Kijk niets is onmogelijk, maar ik vermoed dat alleen je buitenmuren dragen zijn en je binnenmuurtjes gewoon gibo blokken zijn oid... het is te onlogisch wanneer dat kleine stukje dragen is, tenzij er een kolom in zit, maar dat had je dan aan de binnenkant van je keuken wel gezien.. dus ik gok dat t gewoon een binnenmuurtje isquote:Op donderdag 15 maart 2012 15:55 schreef Candaasje het volgende:
Ik weet het zelf echt niet. (klusnoob hier hoor...). Het is wel zeker iets dat ik na wil vragen, of na wil laten kijken.
Hm...dan zou het halfhoge muurtje aan de woonkamer kant wel kunnen. Ik ga het nakijken! (Zodra ik naar binnen kan dus...)quote:Op donderdag 15 maart 2012 15:59 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Kijk niets is onmogelijk, maar ik vermoed dat alleen je buitenmuren dragen zijn en je binnenmuurtjes gewoon gibo blokken zijn oid... het is te onlogisch wanneer dat kleine stukje dragen is, tenzij er een kolom in zit, maar dat had je dan aan de binnenkant van je keuken wel gezien.. dus ik gok dat t gewoon een binnenmuurtje is
Ik bedoelde die 2.60mquote:Op donderdag 15 maart 2012 15:55 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Welke doorgang?
Naar de hal is het iets meer dan een meter breed. De keuken zelf is 2,00m bij 2.60 (;t kan ook 2,10 bij 2.60 zijn, maar ik heb de maten hier even niet bij de hand.)
Dat muurtje tussen keuken en woonkamer is dus 2,00m, want dat is de korte zijde.
Ik weet alleen niet of een korter muurtje, van ongeveer een meter, dan echt de 'moeite' is. Ook qua keukenindeling wordt het dan lastiger.
Dat denk ik ook, maar het blijft wel een raar muurtje!quote:Op donderdag 15 maart 2012 15:59 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Kijk niets is onmogelijk, maar ik vermoed dat alleen je buitenmuren dragen zijn en je binnenmuurtjes gewoon gibo blokken zijn oid... het is te onlogisch wanneer dat kleine stukje dragen is, tenzij er een kolom in zit, maar dat had je dan aan de binnenkant van je keuken wel gezien.. dus ik gok dat t gewoon een binnenmuurtje is
je muur is gestuukt dus je kan het niet zienquote:Op donderdag 15 maart 2012 16:02 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hm...dan zou het halfhoge muurtje aan de woonkamer kant wel kunnen. Ik ga het nakijken! (Zodra ik naar binnen kan dus...)
Oh, haha. En nee, een u-vorm wordt erg vol. Dat idee hadden we eerst. En hebben we maar laten varen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:06 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik bedoelde die 2.60mEen deur is zo'n 80cm breed, dan houd je dus zo'n 1.60 over. Op zichzelf is dat meer dan voldoende (hadden we in ons vorige huis ook), maar ik begrijp wat je bedoelt met dat de keukenindeling dan lastiger wordt. Die 2 meter is niet zo breed dat je een U-keuken kunt maken...
Dat sowieso ja.quote:Dat denk ik ook, maar het blijft wel een raar muurtje!
quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:06 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
je muur is gestuukt dus je kan het niet zienkloppen dus
Als hij niet hol klinkt zou je hem ook weg kunnen halen, maar dat gaat je dan veel geld kosten (want dan moet het gewicht van het dak via een andere manier naar beneden afgevoerd wordenquote:Op donderdag 15 maart 2012 16:13 schreef Candaasje het volgende:
[..]Wist ik....
(Niet dus..)
Als het hol klinkt, dan kan ik hem wel voor de helft slopen hè?
(En als ie nu niet hol klinkt?)
bijna, als het gibo is is het ook niet holquote:Op donderdag 15 maart 2012 16:27 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Als hij niet hol klinkt zou je hem ook weg kunnen halen, maar dat gaat je dan veel geld kosten (want dan moet het gewicht van het dak via een andere manier naar beneden afgevoerd worden)
Hoe krijg je dan de naad aan de korte kant van de planken strak? Dat moet toch met messing en groef..... Of verlijmd aan de ondergrond...quote:Op donderdag 15 maart 2012 20:03 schreef jpajs het volgende:
Leg je het laminaat toch in visgraat, is te doen met alle laminaat soorten. Wel iets moeilijker als recht toe recht aan. Wel meer eer van je werk.
[ afbeelding ]
Je legt het met de lichtrichting mee zodat de naden niet eruitspringen. Maar wat te doen bijvoorbeeld als twee muren een raam hebben? Het is dus niet "verplicht"! In jullie geval zou ik kijken wat de woonkamer doet (dus daar in de lichtrichting leggen) en het smalle stuk daar gewoon op aansluiten.quote:Op donderdag 15 maart 2012 19:47 schreef Candaasje het volgende:
Oh, en in de tussentijd een andere vraag; ik heb altijd 'geleerd' dat je laminaat/parket met de lichtrichting mee moet leggen. Maar zou dat niet heel druk worden in dat smallere stuk naast de keuken? (Waar de eethoek dus komt). Voor de woonkamer zelf maakt het denk ik niet gigantisch veel uit, want deze is niet heel langgerekt.
Zat ik ook al wel een beetje aan te denken. Thnx!quote:Op vrijdag 16 maart 2012 07:55 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Je legt het met de lichtrichting mee zodat de naden niet eruitspringen. Maar wat te doen bijvoorbeeld als twee muren een raam hebben? Het is dus niet "verplicht"! In jullie geval zou ik kijken wat de woonkamer doet (dus daar in de lichtrichting legge) en het smalle stuk daar gewoon op aansluiten.
Mijn vader kwam ook met het idee van de tafel draaienquote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:22 schreef sjaakspark het volgende:
Ik zou voor het half hoge muurtje gaan in de keuken, vind ik beter dan de open muur naar de keuken ten opzichte van je eethoek. In het geval van het muurtje kan je ook nog kiezen om je eettafel te keren en tegen het muurtje te zetten, want waarom zou je daar loopruimte houden. Je kan de plank op het muurtje iets breder houden en als je dan iets door moet geven of neer wil zetten kan je het daardoen en zo aan de andere kant je spullen er zo weer afhalen.
Ach, komt hij toch nog wel achter dat hij uiteindelijk niets te zeggen heeft over de inrichting en kleurenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:38 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Mijn vader kwam ook met het idee van de tafel draaienWe hebben nog geen eettafel, maar als het even kan lijkt me dat dan wel mooi!
En het barretje moet inderdaad dan wat breder worden dan op de tekening. We hebben dat hier thuis ook, en ik vind het er leuk uitzien, zeker wanneer er ook iets van een plantje oid op staat![]()
Ik ga het vanmiddag eens overleggen met m'n vriend. Die weet nog helemaal niks van mijn wilde plannen![]()
Hehehe, true true. Gelukkig zitten we wel aardig op één lijn, over de meeste zaken, dat scheelt een hoop!quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:42 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ach, komt hij toch nog wel achter dat hij uiteindelijk niets te zeggen heeft over de inrichting en kleuren
De plattegrondjes van bovenaf bedoel je? Dat is floorplanner http://nl.floorplanner.com/quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:52 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Hoi Candaasje
In welk programma heb je die inrichting gedaan ? als ik vragen mag. Verder een leuk topic trouwens.
Op zich heb je wel veel uit de keuken gehaald qua ruimte en zo. Je hebt wel een big ass afzuigkap in verhouding... Nemen jullie een koel/vries-combinatie? Anders zou je kunnen overwegen om onder de koelkast in plaats van een deurtje drie laden toe te voegen. Altijd praktischer dan een deur met planken.quote:En even een ruwe opzet van de keuken (het programma loopt hier steeds vast en we moeten nog een keer 'echt' met een ikea-medewerker alles goed bekijken hoor). En die deur en wand zitten er dus niet. (Ik krijg het even niet weg...)
't Wordt een wat klassiekere keuken. Een stoerdere keuken met houten fronten en een beton-lookachtige blad (zoals ze hier wel eens voorbij zijn gekomen) zit er qua geld gewoon even niet in. Dat wordt wellicht iets voor een volgend huisje. Maar ik ben dan weer wel echt verliefd op het oventje
!
Dilemmapuntje: vaatwasser doen of niet? Deze zou dan links van de spoelbak moeten komen. Enerzijds heerlijke luxe, anderzijds vreet het kastruimte. En we zijn maar met z'n 2en.....*dubio*
(In dit geval hebben we een andere plek gevonden voor de boiler. Daar zijn we nu mee bezig. Mocht dat niet lukken, dan kost de boiler helaas een bovenkastje aan opbergruimte...)
Utrecht is de aller kleinste van Nederland op dit moment. Dus de kans is groot dat zij geen voorbeeldkeuken hebben staan met deze eiken fronten. Máár als het goed is hebben zij wel een overzicht met alle verkrijgbare deuren waar deze dan ook tussen moeten hangen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:43 schreef Candaasje het volgende:
Idd![]()
Ik zit nu net op de IKEA site nog eens naar keukens te kijken. En ik krijg het idee dat er meer op de site staat dan ik in de winkel (Utrecht) gezien heb. Dus dat wordt toch nog even bij een grotere vestiging kijken denk ik. Of ik moet in de bonen zijn?
De eiken fronten hebben, afhankelijk van de combinatie met handgrepen, werkblad en apparatuur, juist een hele stoere/moderne uitstraling vind ik.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:40 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb er gewoon ook misschien overheen gekeken hoor, met m'n neus gekeken in de hoek met alle kastjes/frontjes en bladen die ze hebben hangen en liggen.
Ik kwam er namelijk via het 'Schets je droomkeuken-programma (Niet het 'bouwprogramma' zelf) op de website achter dat er ook eikenhouten kastjes zijn.
Kijk, even heel snel voor het idee (Dit is niet mijn indeling, maar die van het programma zelf:)
[ afbeelding ]
Daar ben ik dan toch eigenlijk wel benieuwd naar. Hoe dat het er in het echt uit ziet. Zeker omdat m'n vriend de keuken eigenlijk wel erg aan de klassieke kant vindt, met het huidige ontwerp.
Hebben we inderdaad ook aan gedacht. Alleen moet de muur die we wegslopen dan geen dragende muur zijn, want dan wordt het te kostbaar.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:21 schreef SV-tje het volgende:
Ik zit even helemaal out of the box te denken hoor, maar kun je het bureau hoekje niet maken op het korte stuk waar nu de eettafel staat dus tussen de achterkant van de WC en de raam bij het balkon?
Dan de keuken helemaal open, dus alleen de wanden laten staan waartegen het keukenblok is getekend. Dan heb je daar meer ruimte voor de eethoek en omdat je geen bureau hebt in de woonkamer kun je die ruimte bij de zithoek betrekken waardoor je geen "last" hebt van de eethoek die dichter bij de zithoek staat.
We hebben een koel/vries combinatie, maar we kwamen vandaag tot de ontdekking dat je nog een opzet-kast op de koelkast kunt zetten. Als dat een beetje past (plafond is 2.6m hoog), dan doen we dat denk ik welquote:Op zondag 18 maart 2012 02:10 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Op zich heb je wel veel uit de keuken gehaald qua ruimte en zo. Je hebt wel een big ass afzuigkap in verhouding... Nemen jullie een koel/vries-combinatie? Anders zou je kunnen overwegen om onder de koelkast in plaats van een deurtje drie laden toe te voegen. Altijd praktischer dan een deur met planken.
We zijn vandaag bij de IKEA in Amersfoorst geweest (dat doen we dus niet meer op een zondag.quote:Utrecht is de aller kleinste van Nederland op dit moment. Dus de kans is groot dat zij geen voorbeeldkeuken hebben staan met deze eiken fronten. Máár als het goed is hebben zij wel een overzicht met alle verkrijgbare deuren waar deze dan ook tussen moeten hangen.
De eiken fronten hebben, afhankelijk van de combinatie met handgrepen, werkblad en apparatuur, juist een hele stoere/moderne uitstraling vind ik.
Nee, of althans, niet de keukenplanner. Je kunt op de IKEA website een 'droomkeuken' ontwerpen, waarbij je welgeteld de frontjes en de handgreepjes van de onderste kastjes kunt kiezen. En de oven. Puur voor een heel quick&dirty impressiequote:Heb je deze tekeningen wel in een IKEA programma gemaakt?
Zowiezo, als je de kans hebt, helemaal geen kastjes maar alleen lades! Wij hebben alleen een "gewoon" kastje onder de spoelbak, de rest zijn allemaal lades. Ik zou niet anders meer willen. Geen gezever met de producten die achterin staan enzo...quote:Op zondag 18 maart 2012 02:10 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Anders zou je kunnen overwegen om onder de koelkast in plaats van een deurtje drie laden toe te voegen. Altijd praktischer dan een deur met planken.
Dankje!quote:Op maandag 19 maart 2012 19:31 schreef Bartjebart het volgende:
Leuke opstelling zo hoor! Ziet er goed uit!
Je kookplaat is precies goed. Die 40cm is een tip/advies ivm afzetruimte. 30cm tussen kookplaat en hoge kast is "verplicht". Dus dat heb je er goed inzitten. Heb je rechts van de afzuigkap ook een bovenkastje hangen?
Ik vind de optie met de 4 stoelen leuker en ik denk dat dat praktischer is. Waarom wil je een breed blad bovenop dat wandje hebben?
Ziet er leuk uit zo!quote:Op maandag 19 maart 2012 23:13 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dankje!
En prettig dat het een advies is, ik was al bang dat ik weer alles om moest gaan gooien.![]()
Rechts van de afzuigkap zit nu nog geen kastje, misschien dat een smal (open) kastje wel leuk is. (ik denk nu even aan die wijnflessen-bovenkastjes e.d.) Of misschien dat we daar 2-3 kleine hoekplankjes maken, om er kruiden e.d. op te zetten. (Ik vind de hangende ronde kruidenpotjes ook erg leuk, daar gaan we ook zeker wel een plekje voor vinden)
Afijn, even vanaf de andere kant, (nog?)zonder kastje dus:
[ afbeelding ]
Ik zit trouwens nu even te kijken en....zou het mooier zijn als de bovenkastjes qua hoogte gelijk hangen met het opzetkastje van de koelkast? Dus dat de bovenkastjes nog ietsje hoger hangen?
Voor de afstand tussen aanrecht en bovenkastjes maakt het denk ik niet zoveel uit, want we nemen de hoge poten (25 cm oid) onder het aanrecht/onderkastjes ivm de lengte van vriend.
En ik heb ook werkelijk geen idee hoe het precies met de afzuigkap zit, ik weet alleen dat we de recirculatie-functie gaan (en moeten) gebruiken, dus geen afvoer. Maar de hoogte![]()
*noob*
De vier stoeltjes en de tafel haaks op de muur vind ik zelf ook leuk. Ik moet alleen even in het echt bekijken of die verwarming niet te erg in de weg zit (stom ding...*mopper*). Een bankje kunnen we er namelijk overheen maken, met stoelen wordt dat wat lastiger. Maar misschien valt het wel mee....dat zou erg prettig zijn. (En dan gaan we wel wat verzinnen om dat ding een beetje aan het oog te ontrekken.)
EDIT: vergeet ik nog helemaal antwoord te geven op je laatste vraag.
Ik wil een iets breder blad op het muurtje omdat je er dan net iets op kunt zetten (plantje, kaarsjes, etc.) zonder dat het er gelijk af valt. Maar het hoeft geen heel brede bar te worden.![]()
Ja het zijn er wel genoeg hè. De woningbouw heeft de sloten van het appartement nog vervangen, en omdat er op de voordeur al twee zitten, kregen ze er aardig wat sleutels bij geleverd. (Ondanks dat voor beide sloten dezelde sleutel nodig is.)quote:Op donderdag 29 maart 2012 13:05 schreef Tijgerbroodje het volgende:
Gefeliciteerd!! En dat zijn een boel sleutels zeg! Dan kan je er nog wel is eentje verstoppen.
Dankje!quote:Op donderdag 29 maart 2012 16:44 schreef saaw het volgende:
Ben heel benieuwd wat jullie er mee gaan doen, rare ruimte maar veel potentie!
Have fun
We hoorden al veel goede verhalen over Ikea keukensquote:Op donderdag 29 maart 2012 17:09 schreef Frummeltje86 het volgende:
Wat een leuk topic! Een erg leuk appartement, kun je veel mee doen. Opstelling van je keuken ziet er ook heel mooi uit. *volgt
Wij hebben twee jaar geleden Ikea-keuken geplaatst en zijn er ook nog steeds heel blij meeVoor een relatief klein budget een prima keuken!
Nee, houden we rekening mee. Bij de IKEA zeiden ze dat het blad vaak het langste duurt, en dan moet je rekenen op zo'n 4 weken levertijd. Maar daarvoor moeten we echt goed alle maten weten, en dat kan pas als de muurtjes staan. (Dat is nu het volgende project.) In de tussentijd wordt al het verf en behangwerk gedaan (vooral verfwerk, 't is maar één muurtje behangen), leggen we de vloeren en gaan we met de slaapkamer aan de slagquote:Op maandag 2 april 2012 21:39 schreef lipje het volgende:
vergeet je niet dat er meestal een levertijd op keukens zit
Klopt, alles is standaard bij IKEA, enige dat op maat moet worden gemaakt voor jouw keuken is het blad. Ging bij ons wel super omdat we hem helemaal zelf plaatsten, kregen het blad direct mee. Maar dat is dan de uitzondering op de regel héquote:Op maandag 2 april 2012 22:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nee, houden we rekening mee. Bij de IKEA zeiden ze dat het blad vaak het langste duurt, en dan moet je rekenen op zo'n 4 weken levertijd. Maar daarvoor moeten we echt goed alle maten weten, en dat kan pas als de muurtjes staan. (Dat is nu het volgende project.) In de tussentijd wordt al het verf en behangwerk gedaan (vooral verfwerk, 't is maar één muurtje behangen), leggen we de vloeren en gaan we met de slaapkamer aan de slag
Ah okquote:Op dinsdag 3 april 2012 06:39 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Klopt, alles is standaard bij IKEA, enige dat op maat moet worden gemaakt voor jouw keuken is het blad. Ging bij ons wel super omdat we hem helemaal zelf plaatsten, kregen het blad direct mee. Maar dat is dan de uitzondering op de regel hé![]()
Dankje! Ja het dubbele vat leek ons ook wel een voordeel. (ik heb geen idee hoe de vorige boiler het deed, die was nog wel vrij nieuw). En we kunnen de boiler instellen op 40, 50, 60, 70 en 80 graden.quote:Goed bezig met die boiler. Dubbel vat houdt in dat je toch wat zekerder bent van warm water dan dat wij hadden in ons oude huis. 80L, 1 vat. Niet warm te krijgen!
Lekker hequote:Op dinsdag 3 april 2012 19:48 schreef Candaasje het volgende:
Had ik al gezegd dat we best lekker opschieten? De slaapkamer (het houtwerk) staat in de grondverf. En dat is me toch al een verschil (fris wit versus viezig geel..)
Ik ga er zo weer even heen en zal wat foto's maken
Ook al van die mooie kleurtjes!quote:Op woensdag 4 april 2012 09:36 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Lekker heIk ging van jaren90rozeoranjegeel naar wit en heel licht turquoise
En je hebt zeker geluk met de schilder!
kom je nog een beetje toe aan harp spelen nu?
Ja, vreselijk was hetquote:Op woensdag 4 april 2012 09:49 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ook al van die mooie kleurtjes!![]()
Turquoise wil ik in de wc. Eigenlijk ook eerst in de badkamer, maar nu met die boiler erbij wordt dat denk ik wel erg 'vol'.Maar ik moest en zou ergens turquoise op de muren
![]()
Nu wel weer. Gisteren flink zitten tokkelen. Maar in de weekenden kom ik er helaas niet of nauwelijks aan toe.
'T is dat de indeling totaal anders is, maar het kozijnwerk is echt van hetzelfde soort (mooi geel is niet lelijk..quote:Op woensdag 4 april 2012 22:43 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja, vreselijk was hetMaar alles wat ik heb gedaan is er een stuk mooier op geworden, dat is wel het fijne van zulke kleuren. Ondanks dat ik niet de beste schilder ben zag ik het wel gelijk opknappen.
En turquoise is gewoon tofIk heb nog een halve emmer over dus ik ga in ieder geval de wc doen, haha.
Was even nieuwsgierig, ik kom momenteel ook amper aan spelen toe. Vrijdagavond harp en konijnen verhuizen, zaterdag de rest. Vanaf volgende week weer lekker spelen!
Klopt, het is een gewone oven. Een combimagnetron hebben we namelijk al, en eigenlijk gebruiken we het nauwelijks.quote:Op woensdag 4 april 2012 23:24 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Maar begrijp ik het nu goed dat je in de keuken dus alleen de gewone oven neemt en niet de combimagnetron?
Kastje boven de koelkast is vrij hoog en kan je moeilijk bij.
En zo'n soort plankje op het muurtje bedoel je denk ik.
[ afbeelding ]
Overigens kookplaat zit erin zoals ikea het niet wel. Volgens hun kan dit niet en wilden de keuken zo niet leveren. Fuck ikea het kan wel degelijk dus.
Ah ik snapquote:Op woensdag 4 april 2012 23:53 schreef douche-eendje het volgende:
Je kijkt niet met je neus, het is een jaren 60 portiekwoning en er zit een volgens mij nog orginele scheidingswand tussen 2 kamers. In sommige woningen is deze verwijderd, in die van mij zit deze nog. Heb ervoor gekozen om van de kamer op de foto de woonkamer te maken en van de andere de slaapkamer, waarbij de harp mooi voor het glas kan komen te staan als eye-catcher
Er speelt voor die keuze nog een heel verhaal mee van zonlicht, enkel glas, treinspoor, school voor de deur maar daar ga ik je niet mee vermoeien, haha.
Het meeste wel. Of althans, het is niet helemaal wit, maar weer witter dan echt gebroken wit. (Ik moet even de RAL nummers opzoeken) Omdat het anders weer zo gaat vergelen. De inbouwkasten in de woonkamer willen we nog wel een andere kleur geven: een donkergroen tint, wordt het denken we, omdat de muren heel licht groen worden. (Niet appeltjesgroen, of 'kerst'groen, meer een lichte grijstint erdoorheen waardoor het wat eh, 'natuurlijker' aanvoelt. Ik weet niet of je Claudia's topic hebt gevolg, maar wat zij op haar zoontjes kamer heeft - de muur - zo'n soort kleur groen willen we op de deuren.)quote:Ik ben erg benieuwd naar de foto's! Gaat al het houtwerk compleet wit worden, inclusief deuren?
Het keukenblad is Numerär beuken, het barretje bestaat uit een origineel werkblad dat over de lengte in 2en is gezaagd. We hebben dus gewoon een extra werkblad erbij gekocht, de kleinste á ¤ 90,- ofzoiets en daarvan dit barretje gemaakt (exclusief het bouwen van het muurtje zelf natuurlijk).quote:En inderdaad, zo'n soort barretje! Smal, maar toch kun je er iets leuks op zetten! Heb jij daar bij IKEA iets voor besteld? (gelijk aan het blad?)
En wat voor blad en kastjes hebben jullie?
Ohja, als het nu echt niks wordt dan pak ik de kwast en dan wordt het weer licht. Maar soms moet je de gok durven nemenquote:Op donderdag 5 april 2012 00:14 schreef douche-eendje het volgende:
Contrast is zeker wel fijn ja, en mocht het niet bevallen kan je het altijd nog een keer schilderen. Of nietMaar dat is ook een geweldige kleur, heb zelf ook nog na zitten denken over zo'n groentint maar dat combineerde net niet helemaal met mijn andere plannen.
Grappig, wij hebben dezelfde kastjes uitgekozen (of ik moet me nu heel sterk vergissen), en ook een soortgelijk blad! (de gelamineerde versie. De massieve bladen konden we niet betalenquote:Op donderdag 5 april 2012 00:15 schreef Meike26 het volgende:
Het keukenblad is Numerär beuken, het barretje bestaat uit een origineel werkblad dat over de lengte in 2en is gezaagd. We hebben dus gewoon een extra werkblad erbij gekocht, de kleinste á ¤ 90,- ofzoiets en daarvan dit barretje gemaakt (exclusief het bouwen van het muurtje zelf natuurlijk).
De kastdeurtjes zijn van het type Lidingö, voornamelijk omdat we in landelijke omgeving wonen en dus ook een beetje die zelfde boerse uitstraling wilden hebben![]()
Het muurtje laten we zittenquote:Op donderdag 5 april 2012 00:30 schreef Meike26 het volgende:
Oh ja, Ik wilde eerder vandaag ook al reageren met betrekking tot die rare keuken, bijdeze:
Persoonlijk zou ik die tussenmuur tussen keuken en woonkamer niet wegbreken, maar er juist gebruik van maken ! Ik vind je opstelling met de tafel en het bankje erg leuk en origineel wat naar mijn mening echt een groot pluspunt voor de woning kan zijn/worden. Doordat je de muur weg zou halen, creëer je misschien wel een grote en practische ruimte, maar het knusse gevoel wat je hebt getoond met die opstelling, zou je nooit kunnen evenaren, plus dat het je nog eens extra veel werk/moeite kost !
In het nisje komt mijn grote harp te staan, maar er moet wel een krukje of inderdaad een zitjequote:Van dat nisje achter de keuken zou je een extra zitje kunnen maken, of een extra plankje om je mini-harp te showen ?
Leuk! Heb jij ook een klustopic?quote:Op donderdag 5 april 2012 09:47 schreef kirretje het volgende:
Leuk topic! Ga hem volgen :-) Het eigen klussen heb ik zelf (net) zo goed als klaar. Benieuwd naar de vorderingen.
Fotobehang wordt hier denk ik te druk, maar in elk geval goed te horen dat de kleurkeuze bevalt!quote:Op donderdag 5 april 2012 10:18 schreef Mishu het volgende:
Ik heb zelf fotobehang van een bos in mijn studentenkamer. Misschien een idee? Ik heb ook de rest in herfst/bos kleuren. Staat heel aards en hip!
Ook gezien ja. Je hebt de laatste tijd heel veel van die 'natuurlijke' meubeltjes. En we hebben hier ook een bedrijfje dat allerlei meubels van boomstammen maakt, dus daar wil ik ook nog even langsquote:Op donderdag 5 april 2012 10:19 schreef Mishu het volgende:
Je hebt ook leuke krukjes van boomstronk bij de Xenos voor bij je harp.
Ik heb dan denk ik met mijn neus zitten kijken!quote:Op donderdag 5 april 2012 10:30 schreef Meike26 het volgende:
De Numerar werkbladen zijn spotgoedkoop juist(in verhouding tot steen en merkkeukens), massief aan elkaar gelijmde houtstrookjes ! Oke, je hebt geen waterkering, maar ik heb die nog geen moment gemist, het staat mooi en goed schoon te houden. In het begin een paar keer goed invetten met olie voor betere water en vuilafstotende laag.
Ik heb een keltische harp, geen pedaalharp. (Ik ben van de folkmuziekquote:Ik dacht dat je echt zo'n grote harp had, die had in mijn gedachten nooit in dat nisje gepast![]()
Hebben we wel naar gekeken, maar de ruimte is niet zo heel breed. Het wordt dan wel erg krap. En we hebben het geluk dat we niet afhankelijk zijn van kopers. (de woningbouw koopt het terug),quote:Als ik nu nog eens naar je ruimte kijk, is een U-vorm toch niet zo gek, je kan dan wel een eventuele vaatwasser kwijt. Ik geloof zelfs dat het een waardevermeerdering voor je huis kan betekenen, als je alle apparaten in je keuken hebt kunnen onderbrengen, een vaatwasser is een redelijk ingeburgerde luxe en een indicatie voor nieuwe kopers dat alles onder te brengen valt in die ruimte.
Ze hebben wel smallere vaatwassertjes, maar het scheelt niet zo heel veel qua ruimte.quote:Op donderdag 5 april 2012 10:48 schreef Frummeltje86 het volgende:
Heeft Ikea misschien ook zo'n eenpersoons vaatwasser? Wij hebben er destijds niet naar gekeken, maar hebben wel twee jaar lang zo'n kleinere gehad in onze oude keuken. Op zich prima voor de vuile borden en glazen!
Groepen moeten we sowieso bij plaatsen. Het is meer dat we een aardlekschakelaar te weinig hebben en die past ws niet in het kastje erbij. Dus daar moeten we inderdaad even goed naar kijken!quote:Op donderdag 5 april 2012 10:57 schreef Frummeltje86 het volgende:
Wel goed om gelijk even te kijken naar je groepenkast als je met die keuken aan de slag gaat trouwens. Volgens mij heb je niet heel veel groepen... Wij hebben een flinke groepenkast geplaatst, omdat veel apparaten op een eigen groep moeten. Misschien kan Vonkenboer je wel adviseren
Zo'n mesje hebben we ja, maar door het ribbeltjesglas is het lastig. Nouja, ik ga nog wel een keertje er echt goed voor zittenquote:Op donderdag 5 april 2012 18:12 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Zeker weten, dan krijg je pas echt eer van je werk.![]()
En verfrestjes verwijderen daar heb je speciale mesjes voor, die werken wel goed.
[ afbeelding ]
Volgens mij heb je gelijk. En volgens mij hebben we dan 9010 voor de kozijnen/houtwerk. Ik zal het morgen even nakijken. Maar het roomwitte raadde oom inderdaad af, om de reden die jij noemtquote:Op donderdag 5 april 2012 18:13 schreef usernaamvergeten het volgende:
ral 9001 is toch roomwit? Wordt het dan niet alsnog weer geel? Ik zou zelf ral9010 aanraden, dat is wit met een beetje een romig tintje, waardoor het toch niet te wit is. Is ook meest gebruikte wittint.
Ik zoek wel even een toch al slecht raam uit en ga het eens proberen, aan sommige ramen valt toch niet heel veel meer te verknallenquote:Op donderdag 5 april 2012 20:05 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik weet niet of aanstippen met verfverwijderaar/afbijt een optie is ? ivm glas beschadigingen enz.
Je hebt bij IKEA massief houten werkbladen van NUMERÄR en PERSÖNLIG. Ze lijken ontzettend veel op elkaar, maar het verschil is dat de een door jezelf op maat gemaakt moet worden en de ander wordt op maat geleverd. Daar zit dan ook het prijsverschil in.quote:De Numerar werkbladen zijn spotgoedkoop juist(in verhouding tot steen en merkkeukens), massief aan elkaar gelijmde houtstrookjes ! Oke, je hebt geen waterkering, maar ik heb die nog geen moment gemist, het staat mooi en goed schoon te houden. In het begin een paar keer goed invetten met olie voor betere water en vuilafstotende laag.
Ik heb dan denk ik met mijn neus zitten kijken!Ik zal de volgende keer in de IKEA eens beter opletten. (En dingen opschrijven...)
Wij wilden er één op maat laten maken.quote:Op donderdag 5 april 2012 20:41 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Je hebt bij IKEA massief houten werkbladen van NUMERÄR en PERSÖNLIG. Ze lijken ontzettend veel op elkaar, maar het verschil is dat de een door jezelf op maat gemaakt moet worden en de ander wordt op maat geleverd. Daar zit dan ook het prijsverschil in.
Ja ik ben wel blij met de wijkverbeteringen!quote:Op donderdag 5 april 2012 23:50 schreef mariyette het volgende:
Wat een geklus in zo'n fijn appartementje! Het wordt echt wel mooi en het zijn leuke flats (de buurt wordt langzaamaan ook beter) woonde je al in het stadje aan de IJssel?
Das wel poepiebruinjaquote:Op vrijdag 6 april 2012 07:55 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Ziet er al netjes uit. Ik vind het altijd zo opknappen als je alleen al het verfwerk doet... Maar dat (oorspronkelijke) geel is nog niet eens zo heel erg...
Hier moesten wij het mee doen...
[ afbeelding ]
En die kleuren zaten overal. Wij hebben er 9010 op gegooid. En het bruin is bruin gebleven maar dan chocoladebruin (dus wat roder) ipv poepbruin (hij lijkt op de foto wat lichter, maar dat komt door de flits...)
Die keuken gaat mooi worden! En die knoppen aan de zijkant, het lijkt me vreselijk... Heb je iets flodderigs aan je armen, moet je nog heel goed uitkijken ook nog als je de achterste knopt wilt hebben!quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:18 schreef Candaasje het volgende:
Verder doet de electra in de keuken zijn werk (vriend begon al aan zijn capaciteiten te twijfelen, omdat de dimmer maar niet wilde dimmen. Uiteindelijk bleek gewoon de dimmer (nieuw gekocht..) stuk.) en zit het schakelmateriaal er op.
Dat is deze serie van Berker geworden: [ afbeelding ]
(Niet super bijzonder, maar wel netjes.)
Dank!quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:24 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Die keuken gaat mooi worden! En die knoppen aan de zijkant, het lijkt me vreselijk... Heb je iets flodderigs aan je armen, moet je nog heel goed uitkijken ook nog als je de achterste knopt wilt hebben!
Vriend wilde eigenlijk overal het oude schakelmateriaal weer op zetten. Wel een badje met soda gemaakt, maar het blijft gewoon vies verkleurd. Eerst wilde hij alleen akkoord gaan met nieuw schakelmateriaal voor de keuken (want: nieuw, dus echt geen gezicht), inmiddels heeft hij al voor meer plekken in de woonkamer nieuw materiaal gehaald. (Witte plinte, deuren en kozijnen en dan smerig schakelmateriaalquote:En goed dat je hebt nagedacht over het schakelmateriaal. Hoe vaak je zie je wel niet dat mensen eenmooi opknappen, en dan het meest goedkope schakelmateriaal nemen wat er qua kleur niet eens bij past (wit tegen een roomwitte muur bijvoorbeeld...) Volgens mij hebben wij ook Berker (ergens in huis... elk gebied in ons huis heeft z'n eigen stijl schakelmateriaal)
Dankjequote:Op donderdag 10 mei 2012 16:59 schreef Tijgerbroodje het volgende:
Zo die keuken word echt super! Als ik een nieuwe keuken zou neer laten zetten zou het ook zo een stijl worden! En het schakelmateriaal ziet er ook netjes uit.
Ik heb nu nog schakelmateriaal met een bruine rand.. mss dat ik het ook maar is moet gaan vervangen. xD
En wanneer is de planning dat de keuken er komt te staan?
Doe je dan ook gelijk mee aan die actie?quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:37 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dankje![]()
De kastjes gaan we a.s. zaterdag halen, en maar eens een beginnetje mee maken. Het werkblad + afzuigkap hebben een levertijd van max. 3 weken, en worden dus wat later geleverd
(Maar ondertussen hebben wij natuurlijk genoeg te doen.)
Verder ga ik dit weekend verder schilderen (van plintjes tot deuren), want met meer dan 2-3 mensen aan de keuken prutsen gaat zorgen voor verhoogde bloedrukken en zenuwinzinkingen, durf ik te stellen![]()
En dan hoop ik eigenlijk wel dat we het weekend er op in elk geval in de slaapkamer en gang aan de slag kunnen met de vloer.
Licht walnoot laminaat. Laminaat omdat we hem op maat laten maken, met ondergeplaatste spoelbak en waterkering. (En dat was in massief hout niet te betalen, dan hadden we een standaardblad moeten nemen en verzagen. En daarvoor hadden we niet genoeg vertrouwen in ons zelfquote:Op donderdag 10 mei 2012 18:01 schreef Meike26 het volgende:
Ik word fan van die keuken. Nu al...
Maar hij lijkt ook wel een beetje op die van onsZelfde afzuigkap, schakelmateriaal en kastdeurtjes zo lijkt het ! Welk keukenblad is het nu geworden ?
Jups, onze pas is al aangemaakt!quote:Op donderdag 10 mei 2012 20:02 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Doe je dan ook gelijk mee aan die actie?
Dat is ook heel leuk schakelmateriaal voor een redelijke prijsquote:Op donderdag 10 mei 2012 14:14 schreef Candaasje het volgende:
Berker, en dan de S.1 serie. Polarwit, en als ik me niet vergis mat.![]()
Linkje: http://www.berker.com/nl/nederland/producten/designs/s1/
Heey!quote:Op zondag 13 mei 2012 11:30 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat is ook heel leuk schakelmateriaal voor een redelijke prijs
Heb even beetje bijgelezen; maar die keuken wordt volgens mij echt wel![]()
Ben benieuwd !
Dat spul is duuuuuuur! Vooral als je niet het "grove" materiaal wil... En als je een mooie keuken maakt, wil je natuurlijk ook mooie schakelaars hebben... Maar deze was nog enigszins betaalbaar (en had tenminste ook verschillende kleuren).quote:Op zondag 13 mei 2012 11:30 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat is ook heel leuk schakelmateriaal voor een redelijke prijs
Ja, dat gaat altijd sneller dan je denkt (en hooptquote:Op zondag 13 mei 2012 23:28 schreef Candaasje het volgende:
[..]
En het schakelmateriaal is inderdaad gekozen op een beetje een leuk uiterlijk voor een beetje leuke prijs. Het geld vliegt er namelijk al aan alle kanten uit...
Hehe, ja, er moest een dimmer komen in de keuken (voor het koofje), en daardoor moest er ook wat sneller gekozen worden welk merk we zouden gaan gebruiken. (Dan past het in elk geval goed allemaal op elkaar.) Gelukkig hadden ze bij de Hornbach heel veel liggen van verschillende merken, dus konden we het een beetje vergelijken.quote:Op maandag 14 mei 2012 08:01 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Dat spul is duuuuuuur! Vooral als je niet het "grove" materiaal wil... En als je een mooie keuken maakt, wil je natuurlijk ook mooie schakelaars hebben... Maar deze was nog enigszins betaalbaar (en had tenminste ook verschillende kleuren).
[..]
Ja, dat gaat altijd sneller dan je denkt (en hoopt) Ik heb even gekeken, wij hebben de 9010-gekleurde in het woondeel van de keuken, en de zwart/aluminium in de keuken zelf. We hebben er een maand of 3 over gedaan om onze keuze te maken, jullie waren wat sneller
Schakelmateriaal is sowieso ongekend duur, als je en kwaliteit en een beetje design wilt betaal je echt zo de hoofdprijs !quote:Op maandag 14 mei 2012 08:01 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Dat spul is duuuuuuur! Vooral als je niet het "grove" materiaal wil... En als je een mooie keuken maakt, wil je natuurlijk ook mooie schakelaars hebben... Maar deze was nog enigszins betaalbaar (en had tenminste ook verschillende kleuren).
[..]
Ja, dat gaat altijd sneller dan je denkt (en hoopt) Ik heb even gekeken, wij hebben de 9010-gekleurde in het woondeel van de keuken, en de zwart/aluminium in de keuken zelf. We hebben er een maand of 3 over gedaan om onze keuze te maken, jullie waren wat sneller
quote:Op maandag 14 mei 2012 23:58 schreef Candaasje het volgende:
Ja het is altijd verbazingwekkend hoe weinig er in dat mandje zit, wanneer je er even verdwaasd in kijkt wanneer de prijs bij de kassa verschijnt
Ik had echt prachtig schakelmateriaal gezien van busch. Maar toen hebben we even een rekensommetje gemaakt. stopcontact + schakelaar achterin, 4x stopcontact onderin, 3x stopcontact waar de tv moet komen, 3x 3x stopcontact boven het aanrechtblad, 1x stopcontact + 2x schakelaar bij de deur, 2x stopcontact bij de eettafel... En dan zijn alle stopcontacten die ergens achter kastjes zitten nog niet eens meegeteld... En de dimmer hebben we maar even op de lange baan geschoven.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:24 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Schakelmateriaal is sowieso ongekend duur, als je en kwaliteit en een beetje design wilt betaal je echt zo de hoofdprijs !
Maar kwaliteit verschilt ook heel erg per merk en soms zelfs per fabrikant; en per serie schakelmateriaal. Zo vind ik standaard meuk als peha echt geen degelijk schakelmateriaal dan doe mij maar busch en jaeger
quote:Op maandag 14 mei 2012 21:24 schreef Vonkenboer het volgende:
Zo vind ik standaard meuk als PEHA echt geen degelijk schakelmateriaal dan doe mij maar Busch & Jaeger
Ik zal het donderdag eens nakijken voor je, dan ben ik mijn vriend (hij heeft de factuur/bestellijst).quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:10 schreef Bartjebart het volgende:
Als ik je keuken zo zie (en zelf voor je had moeten bestellen) kom ik op een bladmaat bij de kookplaat uit van 1898mm. Het spoelgedeelte zou ik bestellen op 2093mm (bij een spoelbakkast en apothekerskast van 60cm, anders gaat er steeds 100mm af).
Dankje!quote:Maar het ziet er goed uit al zo!
Nee, dit zijn een oven en een kookplaat van Whirlpool zelfquote:Dat met dat bovenkastje voor de hoge kast is inderdaad wel raar... Had je de kookplaat en de oven al? Of heeft de DATID oven tegenwoordig een "ronde" greep en weer een logo op de deur?
Dankje! Ik ben ook erg blij met de keuken, en ik kan niet wachten totdat de tegeltjes geleverd worden en we de vloer gaan leggen. (en de tafel komt...maar ja, dat wordt juli)quote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:48 schreef Dzjonka het volgende:
leuk! Ik vind vooral jullie keuken zo gezellig worden
quote:
De tafel vonden we ook in het echt er heel mooi uit zien.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 22:04 schreef Vonkenboer het volgende:
De tafel die jullie hebben uitgezocht is best gaaf ! Een mooi robuust meubel !![]()
Die koof met spotjes is ook erg leuk, al zou ik er misschien een spotje meer in hebben gemaakt.
Ben benieuwd hoe de keuken nog opfleurt wanneer de tegels erop zitten !
Haha, ja we zaten ook al tegen elkaar te geinen dat we nooit meer weg gaan.quote:Op maandag 18 juni 2012 14:35 schreef Meike26 het volgende:
Ik klikte net per ongeluk op de titel van het topic en kwam weer in de OP Terecht in plaats van de laatste reactie, en opeens besefte ik wat jullie allemaal gedaan hebben aan dit appartement, moderne retro achtige keuken, gezellige eethoek, aarde tinten (ook anno 2012) etc etc.
Ik denk dat jullie over een jaar of 5-10 hier niet eens meer weg willen en zo ja, hebben jullie aardig werk verzet voor wellicht hogere vraaprijs = winst![]()
Moet die woningmarkt wel een schop onder de kont krijgen
quote:Op maandag 18 juni 2012 15:38 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Ja, ipv die steriele, verzorgingsflat-achtige uitstraling ziet het er nu erg gezellig uit. En dan is die keuken nog niet eens klaar!
Behang op je tegeltjes!?!?!?quote:Op maandag 2 juli 2012 01:00 schreef Candaasje het volgende:
en inmiddels zit er ook behang op de wanden en tegeltjes!
Even kijken...het is van FLEXA, en dan gemengd. De staal is nummertje 92L, en het nummer van de groene muur is...eh ja, goede, of het is J0.10.50, of het is J0.10.40. Ik geloof de eerste, maar ik zou het even na moeten kijken op de emmer met verf. (De kleur van de staal komt niet helemaal overeen. Althans, wel met de verf in de emmer/pot, maar niet meer als 'ie op de muur zit. Dat hadden we ook al met de lichte groene wand, dat is nummer J0.05.75 van dezelfde staal.)quote:Op maandag 2 juli 2012 01:09 schreef lynda het volgende:
Mooie update! en die groene muur is mooi! welke kleur is dat?
Ja, is dat zo gek dan?quote:Op maandag 2 juli 2012 08:02 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Behang op je tegeltjes!?!?!?
sorry, kon het niet laten
Dank! Ik moet er overigens nog even bij vermelden dat we eerst wit behang hadden. Ik weet even niet meer wie dat bedacht had (quote:Die keuken ziet er echt prachtig uit. Ik vind de kleurstelling fantastisch.
True. En het wit steekt heel erg mooi af bij het bruin, dus ik vind het eigenlijk alleen maar mooi.quote:En over dat latje bij de behangen muur, zou ik zeker doen, gezien het feit dat die groene muur ook "omkaderd" is (afgezien van praktische overwegingen.)
Ik snap het ook niet. De badkamer lijkt met witte voegen echt veel lichter en minder druk. (Ondanks die spaghetti van leidingen..maar ok, die ga ik nog wit schilderen.)quote:En ik snap niet dat mensen ooit donkere voegen nemen met witte tegels... Het ziet er zo vreselijk goedkoop (en vies) uit. En dat valt helemaal op in die eerste foto van je.
Dank!quote:Op maandag 2 juli 2012 09:02 schreef Meike26 het volgende:
Ik ben zo'n fan van dit topic geworden en dan is een update wel zo lekker !![]()
Dit is inderdaad het originele schakelmateriaal.quote:Ten eerste je schakelmateriaal, is dat nu het originele schakelspul zelf wat er al in zat of hebben jullie dit gehaald ? In combinatie met bedlampje, het bed en het behang is het echt perfect, past allemaal erg goed bij elkaar.
Dat 'Chineze' krukje was inderdaad ook wat duurder dan het andere krukje. (Dat andere krukje hebben we, plus nog extra korting, bij het dressoir en de salontafel gekregen. Hij moet ook nog een plaatsje krijgenquote:Dat "Chineze" krukje, met dat gebogen zitvlak is errrug leukHet "Boomstam" krukje heeft ook wel wat, maar ziet er helaas wat goedkoop uit in vergelijking met zijn Chineze broer.
ik zie het ook maar als een mooie herinnering aan ons gezamelijke klusavontuur. haha. En het is ook vooral omdat we er zelf met onze neus bovenop zitten dat we echt alles zien. Terwijl ik hier bij mijn ouders nu pas dingen zie die me 22 jaar lang niet opgevallen zijn....quote:De tegeltjes, tja, daar doe je niets meer aan. Wat je zegt, op de foto valt het meer op dan in het echt, dat hebben we hier ook ervaren. Niet met een patroon, maar de techniek waarmee de tegeltjes zijn ingelegd. Er zat nogal een golvende lijn in en aanvankelijk dacht ik echt opnieuw te moeten beginnen, maar je went er snel aan en over een maandje of 2 zal je zien dat het je totaal niet meer stoort.
Merci!quote:Die muren zijn net zoals het schakel materiaal helemaal perfect en ik geef je groot gelijk met die witte plintjes. Geeft een leuk contrast en samen met dat patroonbehang op die tussenmuur geeft dat een fris maar toch authentieke uitstraling ! Laminaat is trouwens bijna het zelfde als we hier hebben liggen.
Zeg hé , ik blijf blozen hoorquote:Dit huis/appartement heeft echt een super metamorphose ondergaan![]()
Zelf gedaan? Dat doet de woningbouw toch eens in de zoveel jaar?quote:Zoals je kunt zien hielden de vorige bewoners erg van een geel/oranje/zalmteint van het viezige soort. Alle deuren en deurposten zijn die kleur. We vonden zelfs nog een potje verf in een keukenkastje
Ach, bij ons was alles licht groen... (behalve de woonkamer, die was vies (letterlijk vies) geel, met poepbruin en zalm/gele deuren)quote:Op maandag 2 juli 2012 12:19 schreef Andiamo het volgende:
[..]
Zelf gedaan? Dat doet de woningbouw toch eens in de zoveel jaar?
Ik heb dus PRECIES dezelfde vieze gele kleur kozijnen, deuren en deurposten (net als alle buren). Vreselijk, maar ik ben al bezig de boel te verven..
True true, had je al gezegd inderdaad. Nouja leuk in elk geval!quote:Op maandag 2 juli 2012 11:35 schreef Meike26 het volgende:
Ik zeg toch dat ik fan ben van dit topic. En misschien heeft dat ook wel mee te maken dat we idd een beetje zelfde smaak hebben, vond ik zelf ook al opvallend
Oh misschien de woningbouw wel ja. Zou goed kunnen. Deze mensen hielden het wel in ere.quote:Op maandag 2 juli 2012 12:19 schreef Andiamo het volgende:
[..]
Zelf gedaan? Dat doet de woningbouw toch eens in de zoveel jaar?
Ik heb dus PRECIES dezelfde vieze gele kleur kozijnen, deuren en deurposten (net als alle buren). Vreselijk, maar ik ben al bezig de boel te verven..
Dankje!quote:
Daarom, een reserve toestel voor thuis!quote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:56 schreef Candaasje het volgende:
Kennen jullie die grap van het meisje en de fotocamera?
Nou, die camera is tot dit weekend nog op vakantie in Italië....![]()
Ik heb dus nog een paar extra dagen om een beetje op te ruimen....![]()
Dit weekend willen we wel echt over gaan, ondanks dat nog niet alles af is hoor. Maar is prima leefbaar. Gisteravond hebben we voor het eerst gekookt en gegeten (op de bank...want tja, nog geen eettafel)![]()
Dus dan ga ik zeker foto's maken. (Tussen alle verhuisdozen uitpakken door..)
Wij wilden de eerste keer koken en kwamen erachter dat we geen lucifers bij ons hadden. In ons oude huis hadden we zo'n vonkmaker ding. En die lag natuurlijk nog in het oude huis...quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:27 schreef Meike26 het volgende:
Dat had ik ook hoor, wij hebben dan nog gewoon gas zoals het was, maar nu dus met een inbouw-ontsteker. Dat was toen ook nog wel even wennen, stond de eerste weken ook nog af en toe met de aansteker in de hand![]()
En sinds een maand of 2 hebben we een dakkapel op de slaapkamer. Dat was wennen zeg![]()
Van een donker krap slaapkamertje achter het huis hebben we nu een hotelsuite.. Dat was ook de eerste week alsof ik in een hotel sliep. Vorig weekend weer staan klussen/afwerken. En kort dáárvoor had m'n vriend al de bediening van het rolluik + inbouw spotjes omgegooid. Nu kunnen we heerlijk vanuit bed de lampjes aandoen en rolluik bedienen. Wat een luxe.
Ik ben ook erg fan van teakhoutquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 10:11 schreef Meike26 het volgende:
Erg leuke kast, ook een leuke vinding zo, met die 2-zijdige lades![]()
Onze inrichting is ook rijkelijk voorzien van teakhout, tot nu toe is het mij nog niet gaan vervelen![]()
Het nisje is al groen, en die blijf je zienquote:Zelf denk ik dat je geen zorgen hoeft te maken over die groene muur. Het is een aarde tint en samen met het teakhout, kan dat een erg mooie/natuurlijke combinatie worden. Als je dan toch nog de groene verfpot wat wil uitdiepen, zou ik dat nisje achter de keuken pakken ? Zowel de achterwand tussen eetkamer en slaapkamer zou het groene kleurtje niet misstaan of alleen het stukje muur in het nisje zelf.
Oeh, ben benieuwd! Willen jullie enkel een 3zitter, of een 3- en een 2zitter?quote:Zelf hebben we ook weer wat te vermelden (ik doe het maar hier, omdat onze smaken zo overéénkomen).
Vorige week éven naar Doetinchem geweest. Bij de Woonoutlet hier in Utrecht hebben we een gave bank zien staan en bij de Woonfabriek in Doetinchem, haddn we de hoop om zijn grote 3-zits broer te kunnen bewonderen. Die stond er wel, maar niet met dat erg mooie stofje/leer zoals deze in Utrecht staat. Het is een beetje leer-achtig, maar ook weer niet. Een erg mooie bruine verwassen kleur met grove stiksels over de armleuningen en rugleuning. Als een soort leren-honkbal handschoen zeg maar :
<plaatjes>
Ik ga aan de slag! (Eerst mezelf even schoonboenen, ik stinkquote:Ben benieuwd naar verdere foto's van je boomhutje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, enne, dit is de lamp in de avond:![]()
Het is een echte Candaasje/Candaasjesvriend lamp.![]()
Wat nog te doen in de woonkamer:
- Gordijnen/raambekleding. (Sowieso overgordijnen, maar nog bepalen welke kleur. Ook iets van vitrage. Waarschijnlijk zowel overgordijnen als vitrage kamerhoog.)
- Een kleed! We hebben al een mooie gezien, nu nog even vervoer regelen want onze auto is te klein.
- De tak-plank voor boven de bank (Maar die moet ik nog maken)
- Schilderijen/planke naan de muur, want het is nog veel te kaal
- Evt. muurschildering
- Lampen/lampjes (Want spaarlampen zijn niet erg sfeervol...)
- Planten!
- Een tafeltje voor in de hoek bij de bank en de stoel. (Het krukje is zo klein)
- Snoeren wegwerken en nog wat plinten her en der plakken (nadat die snoeren dus zijn weggewerkt)
- .....
Even tussendoor het balkon:
Niet dat het balkon zelf zo opgeruimd of mooi is, maar mijn vader en moeder hebben een oud tuinbankje voor ons opgeknapt, en er kussentjes cadeau bij gegeven.Dus we konden lekker buiten eten!
Onze huidige eethoek binnen is een ander verhaal:
Eh ja, en er is ook wat was en omgevallen plinten te zien...![]()
Degene die onze eethoek zou maken is (langdurige) ziek geworden, en we zijn nu bezig met het zoeken naar een andere tafel/eethoek. Dus dit is even voor nood, maar prima, omdat eten op de bank ook niet alles is. 't Is jammer voor ons (en natuurlijk erger voor degene die ziek is....) maar vrijdag komt nu eerst de kast, en daarna gaan we wel weer echt moeite doen met zoeken.
Goed goed goed, tot slot de keuken!
We hebben zowaar een afzuigkap:
De Oven+kookplaat+afzuigkap van wat dichterbij (En ja, die spaarlamp maakt het echt af jaEvenals de ovenhandschoen die nog aan de koelkast hangt, en natuurlijk de Gössig muizenplaag vanuit de IKEA.......krijg je ervan als je foto's maakt en ondertussen een beetje zit te dollen met alle zooi die uit de dozen komt
)
En alles werkt! Eigenlijk had ik laatst even een foto moeten maken van de oven met afbakbroodjes, dat zag er echt heerlijk (en zo lekker 'gestyled') uit![]()
Wat nog te doen in de keuken en eethoek:
- Gordijnen eethoek (valse overgordijnen - zelfde als de woonkamer - en nog iets anders van raambekleding dat werkt met een bankje eronder. Zoals vouwgordijnen oid.)
- Lampen eethoek (al gekocht, maar eerst een tafel zien te vinden en neerzetten) en keuken (nog niet gevonden)
- De boekenkast neerzetten en inrichten! Deze wordt a.s. vrijdag al geleverd!![]()
- Het muurtje tussen keuken en eethoek behangen: kant van de keuken wordt hetzelfde behang dat verder al in de keuken zit, kant van de eethoek weten we nog niet. (Of dezelfde kleur als het houtwerk, of dezelfde kleur als het behang van de keuken, of lichtgroen, of donkergroen, of....Help?)
Zo...nou, tot zover weer even. De hal bespaar ik jullie deze keer want dat is vooral veel troep.
[ Bericht 98% gewijzigd door Candaasje op 22-08-2012 10:43:43 ]
Niks mis met beren op het bed! Wij hebben er 4 in liggen (tenminste, 4 knuffels, katten niet mee geteld).quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:29 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben benieuwd!
Te beginne met de slaapkamer
(Oh en meet Beer, ons knuffelbeest met 'hoge emotionele waarde'. Vandaar dat hij op bed zit - en ik was te lui om hem er af te halen - dus dan krijg je van die slechte 'makelaars'foto's met een telkens teurgkerend sierobject.....)
Eerlijk gezegd (beetje negatief), ik vind die gordijnen niet mooi. De slaapkamer is echt prachtig, die oranje muur maakt hem heel warm. Maar die gordijnen maken er zo'n hotelkamer van... Geen idee hoe ik het anders zou doen hoor...quote:
Dat ziet er een heel stuk netter uit, met die witte voegen!quote:Verder met de badkamer...
...want daar hangt nu een kastje in. (Met drie roedes die je in de keuken hoort te hangen, maar voor de handdoeken voldoen ze ook meer dan prima)
Pak een schilderij en hang hem op een muur... Maakt het al een stuk gezelliger! En is makkelijker dan schilderenquote:Wat nog te doen in de wc:
Ik zit er nog steeds sterk aan te denken een van de wandjes turkooise te schilderen, en we moeten nog een hoekplankje ophangen. Oh, en natuurlijk een lamp, want dat spaarlampgedoe is overal zo sfeerloos. (Maar dat geldt nog voor alle kamers)
Maar goed, dat schilderen wordt even een langer-termijn-projectje, er is nog genoeg te doen immers.
Hmm, mooie zware donkere gordijnen zouden mijn keus zijn.quote:Op naar de woonkamer!
Wat nog te doen in de woonkamer:
- Gordijnen/raambekleding. (Sowieso overgordijnen, maar nog bepalen welke kleur. Ook iets van vitrage. Waarschijnlijk zowel overgordijnen als vitrage kamerhoog.)
Die is echt prachtig! Fantastische kleuren! Niets meer aan doen (en helemaal die handschoen niet weg halen!)quote:
Haha, ach, katten lijken soms ook net knuffels als ze ertussen liggen....ben bij mijn ouders thuis wel eens een tijd op zoek geweest naar een poezenbeest, om haar uiteindelijk tussen een berg knuffels tegen te komenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:14 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Niks mis met beren op het bed! Wij hebben er 4 in liggen (tenminste, 4 knuffels, katten niet mee geteld).
Smaken verschillen, dat kan hoorquote:Eerlijk gezegd (beetje negatief), ik vind die gordijnen niet mooi. De slaapkamer is echt prachtig, die oranje muur maakt hem heel warm. Maar die gordijnen maken er zo'n hotelkamer van... Geen idee hoe ik het anders zou doen hoor...
Best wel hè? Het dekt niet overal 100% (ik was er na meer dan 3 dagen boenen en spierpijn in mijn armen echt meer dan klaar meequote:Dat ziet er een heel stuk netter uit, met die witte voegen!
True! Maar ik ben wat dat betreft erg kieskeurig, en dat heeft nog even geen hoge prio. (of ik moet ergens tegenaan botsen natuurlijk)quote:Pak een schilderij en hang hem op een muur... Maakt het al een stuk gezelliger! En is makkelijker dan schilderen
Zaten wij ook aan te denken jaquote:Hmm, mooie zware donkere gordijnen zouden mijn keus zijn.
Merciquote:Die is echt prachtig! Fantastische kleuren! Niets meer aan doen (en helemaal die handschoen niet weg halen!)
Haha, dank voor het complimentquote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:12 schreef Meike26 het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik het gordijn in de slaapkamer juist hartstikke goed passen. De donkere kast maakt het nog eens wat warmer.
Stel dat Candaasje en Candaas ooit zeggen: "Joh, we verkopen de boel niet, we gaan het gemeubileerd verhuren"
Dan zou ik mij er als potentiele huurster heel snel thuis kunnen voelen![]()
Jij kan ook een zuivere noot spelen hoor, zelfs wel twee of drie. Dat is het 'makkelijke' van een harp - als hij gestemd is, is hij van zichzelf wel zuiver (net zoals een piano.) Alleen de volgorde van die noten en de handhouding is het lastigequote:En die harp :![]()
![]()
(Niet dat ik één noot zuiver kan spelen, maar wat een gaaf meubelstuk is dat eigenlijk)
quote:
Heey, ook leuk om jou te zien! Dankjewel voor de complimenten! Ik begin me er zelf ook steeds meer thuis te voelen nu, mede door al dat hout haha.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:35 schreef Rewimo het volgende:
Candaasje, wat is het leuk geworden!Ik had al een tijdje niet meer gekeken hier
dus dan valt het verschil des te meer op. Mooie kleuren, veel hout
Hartstikke leuk!
De keuken vind ik echt prachtig geworden, ondanks dat hij niet zo groot is toont het niet klein zo. Ik ben benieuwd naar je kast. Zijn ze al gekomen?
Ja, ik ben persoonlijk niet zo weg van die patroontjes, daarom is alles bij ons effenquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 10:02 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Smaken verschillen, dat kan hoorIk begrijp je punt wel, maar moet zeggen dat ik het op de foto ook meer zo vind overkomen dan ik het in het echt ervaar. Komt denk ik mede doordat de gordijnen op de foto heel massief ogen - een beetje van dat stugge, goedkopere 'plastic' spul' dat nog wel eens gebruikt wordt - maar in het echt zijn ze erg licht van stof, en laten nog wel wat buitenlicht door. (Daardoor krijg de kamer ook een wat warmere gloed door het gefilterde licht, waardoor de gordijnen ook niet zo afsteken tegen de muur als hier op de foto - met flits- wel het geval is.)
(En eh ja ok, het patroon moet je van houden. Dat zal per persoon verschillen)
We zijn nog wel van plan er iets van witte/lichte vitrage bij te doen, om het een wat chiquere uitstraling te geven. (Van die lichte, enigszins doorzichtige, kamerhoge vitrage, of misschien juist wel iets van euh....nouja plissé raambekleding is een beetje duur, maar iets in die richting.......weet niet wat mooier zal staan.)
[..]
Best wel hè? Het dekt niet overal 100% (ik was er na meer dan 3 dagen boenen en spierpijn in mijn armen echt meer dan klaar mee) maar het scheelt zoveel! Ik douche er nu heerlijk
En een cornish rex?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:12 schreef Candaasje het volgende:
We hebben zelf geen katten. Bij mijn ouders thuis wel - althans, nu nog eentje.
Mijn vriend is erg allergisch, en dan zouden we voor een raskat als een Noorse of Siberische boskat moeten gaan. Prachtige katten, maar vrij prijzig (we willen eerst echt een goed beeld krijgen van onze inkomsten en uitgaven, want na de aanschaf en het voer komt natuurlijk ook de dierenarts..)
Maar mochten ze er komen, dan heb je wel een punt ja. Nog even overleggen dus!
Dat. Knus en gezellig oogt hetquote:Op woensdag 13 februari 2013 14:19 schreef Daph_ het volgende:
Ik ben vooral een lurker in je topic, maar wat is dit mooi geworden zeg
Quotequote:Op woensdag 13 februari 2013 14:19 schreef Daph_ het volgende:
Ik ben vooral een lurker in je topic, maar wat is dit mooi geworden zeg
Bedankt, en ja, je hebt op deze manier wel wat eer van je werkquote:Op woensdag 13 februari 2013 20:29 schreef R2R het volgende:
Kijk nu zelf eens op pagina 1 en pis in je broek van het lachen, zeer geslaagde metamorfose als je het mij vraagt.
Dankje, en ik ben dan ook wel nieuwsgierig naar jou keuken straksquote:Op woensdag 13 februari 2013 21:10 schreef 4wood het volgende:
Dat is een leuk appartement geworden, je keuken vind ik ook erg mooi. Grappig ook, met de keukenplanner heb ik een vrijwel gelijk ogende keuken getekend (welliswaar in andere opzet). Jou keuken kan ik mooi als extra voorbeeld gebruiken zo.
Nog niet verhuisd, maar dat staat wel op de planning.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:04 schreef Candaasje het volgende:
Dankje, en ik ben dan ook wel nieuwsgierig naar jou keuken straks
Ben je ook pas verhuisd, of is het gewoon tijd voor een nieuwe keuken, of..?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |