abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111384720
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 16:59 schreef Tijgerbroodje het volgende:
Zo die keuken word echt super! Als ik een nieuwe keuken zou neer laten zetten zou het ook zo een stijl worden! En het schakelmateriaal ziet er ook netjes uit.
Ik heb nu nog schakelmateriaal met een bruine rand.. mss dat ik het ook maar is moet gaan vervangen. xD
En wanneer is de planning dat de keuken er komt te staan?
Dankje :D

De kastjes gaan we a.s. zaterdag halen, en maar eens een beginnetje mee maken. Het werkblad + afzuigkap hebben een levertijd van max. 3 weken, en worden dus wat later geleverd :)
(Maar ondertussen hebben wij natuurlijk genoeg te doen.)

Verder ga ik dit weekend verder schilderen (van plintjes tot deuren), want met meer dan 2-3 mensen aan de keuken prutsen gaat zorgen voor verhoogde bloedrukken en zenuwinzinkingen, durf ik te stellen :+
En dan hoop ik eigenlijk wel dat we het weekend er op in elk geval in de slaapkamer en gang aan de slag kunnen met de vloer. *O*
pi_111385672
Ik word fan van die keuken. Nu al...

Maar hij lijkt ook wel een beetje op die van ons :D Zelfde afzuigkap, schakelmateriaal en kastdeurtjes zo lijkt het ! Welk keukenblad is het nu geworden ?
pi_111390838
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:37 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dankje :D

De kastjes gaan we a.s. zaterdag halen, en maar eens een beginnetje mee maken. Het werkblad + afzuigkap hebben een levertijd van max. 3 weken, en worden dus wat later geleverd :)
(Maar ondertussen hebben wij natuurlijk genoeg te doen.)

Verder ga ik dit weekend verder schilderen (van plintjes tot deuren), want met meer dan 2-3 mensen aan de keuken prutsen gaat zorgen voor verhoogde bloedrukken en zenuwinzinkingen, durf ik te stellen :+
En dan hoop ik eigenlijk wel dat we het weekend er op in elk geval in de slaapkamer en gang aan de slag kunnen met de vloer. *O*
Doe je dan ook gelijk mee aan die actie?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_111401180
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:01 schreef Meike26 het volgende:
Ik word fan van die keuken. Nu al...

Maar hij lijkt ook wel een beetje op die van ons :D Zelfde afzuigkap, schakelmateriaal en kastdeurtjes zo lijkt het ! Welk keukenblad is het nu geworden ?
Licht walnoot laminaat. Laminaat omdat we hem op maat laten maken, met ondergeplaatste spoelbak en waterkering. (En dat was in massief hout niet te betalen, dan hadden we een standaardblad moeten nemen en verzagen. En daarvoor hadden we niet genoeg vertrouwen in ons zelf :P Vandaar :) ).

quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 20:02 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Doe je dan ook gelijk mee aan die actie?
Jups, onze pas is al aangemaakt! :Y De lade-inrichtingen e.d. zoeken we alleen pas uit als de keuken staat, want ik heb geen flauw idee wat ik nu precies waar wil hebben. Maar we zorgen wel dat we in de actieperiode alle spullen kopen. :).
  Moderator zondag 13 mei 2012 @ 11:30:25 #155
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_111485749
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 14:14 schreef Candaasje het volgende:
Berker, en dan de S.1 serie. Polarwit, en als ik me niet vergis mat. :)
Linkje: http://www.berker.com/nl/nederland/producten/designs/s1/
Dat is ook heel leuk schakelmateriaal voor een redelijke prijs :)

Heb even beetje bijgelezen; maar die keuken wordt volgens mij echt wel ^O^
Ben benieuwd !
pi_111517288
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 11:30 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Heb even beetje bijgelezen; maar die keuken wordt volgens mij echt wel ^O^
Ben benieuwd !
Heey! :W
Ik moest nog even aan je denken vanmiddag, want ik heb voor het eerst in mijn leven de hoofschakelaar in een meterkast omgezet :+ (Vriend leeft nog, dus het was de goede schakelaar :P )

En het schakelmateriaal is inderdaad gekozen op een beetje een leuk uiterlijk voor een beetje leuke prijs. Het geld vliegt er namelijk al aan alle kanten uit...

Nieuwe foto's houden jullie nog even tegoed, want de keuken gaf even wat gedoe. Of eigenlijk; een lichte glooiing in een houtplaat veroorzaakte wat stress }:|
Voelen jullie hem al aan komen? Kieren....ongelijk hangende kastjes... wat nou waterpas, tssk! :{w
Gelukkig hangen de bovenkastjes nu eindelijk, na een hoop gepruts en gedoe (o.a. het loshalen van zo'n grote houten plaat, met veel te veel schroeven, electrawerk, etc... :X ) geschaaf, gebijtel, en uiteindelijk ook gefriemel met heel dunne, witte kunststof latjes om alle afwijkingen tegen te gaan. En ik had het eigenlijk niet verwacht, maar het ziet er nog netjes uit ook 8-)

Aankomende week dus verder; een onderkastje staat al op z'n pootjes, nu de rest nog. Er moet ook weer verder geschilderd worden. En vrijdag komen het werkblad en de afzuigkap. *O*

Morgen of dinsdag zal ik alvast even foto's maken van de tussenstand.
pi_111522511
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 11:30 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dat spul is duuuuuuur! Vooral als je niet het "grove" materiaal wil... En als je een mooie keuken maakt, wil je natuurlijk ook mooie schakelaars hebben... Maar deze was nog enigszins betaalbaar (en had tenminste ook verschillende kleuren).

quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 23:28 schreef Candaasje het volgende:

[..]
En het schakelmateriaal is inderdaad gekozen op een beetje een leuk uiterlijk voor een beetje leuke prijs. Het geld vliegt er namelijk al aan alle kanten uit...
Ja, dat gaat altijd sneller dan je denkt (en hoopt :P) Ik heb even gekeken, wij hebben de 9010-gekleurde in het woondeel van de keuken, en de zwart/aluminium in de keuken zelf. We hebben er een maand of 3 over gedaan om onze keuze te maken, jullie waren wat sneller :P
pi_111524736
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 08:01 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Dat spul is duuuuuuur! Vooral als je niet het "grove" materiaal wil... En als je een mooie keuken maakt, wil je natuurlijk ook mooie schakelaars hebben... Maar deze was nog enigszins betaalbaar (en had tenminste ook verschillende kleuren).

[..]

Ja, dat gaat altijd sneller dan je denkt (en hoopt :P) Ik heb even gekeken, wij hebben de 9010-gekleurde in het woondeel van de keuken, en de zwart/aluminium in de keuken zelf. We hebben er een maand of 3 over gedaan om onze keuze te maken, jullie waren wat sneller :P
Hehe, ja, er moest een dimmer komen in de keuken (voor het koofje), en daardoor moest er ook wat sneller gekozen worden welk merk we zouden gaan gebruiken. (Dan past het in elk geval goed allemaal op elkaar.) Gelukkig hadden ze bij de Hornbach heel veel liggen van verschillende merken, dus konden we het een beetje vergelijken. :) (En Berker was ik al vaker hier op fok tegengekomen.)

En we treuzelen dan wel weer lang genoev over andere dingen. :P
  Moderator maandag 14 mei 2012 @ 21:24:48 #159
92034 crew  Vonkenboer
pi_111552429
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 08:01 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

[..]

Schakelmateriaal is sowieso ongekend duur, als je en kwaliteit en een beetje design wilt betaal je echt zo de hoofdprijs !

Maar kwaliteit verschilt ook heel erg per merk en soms zelfs per fabrikant; en per serie schakelmateriaal. Zo vind ik standaard meuk als peha echt geen degelijk schakelmateriaal dan doe mij maar busch en jaeger *O*
pi_111562441
Ja het is altijd verbazingwekkend hoe weinig er in dat mandje zit, wanneer je er even verdwaasd in kijkt wanneer de prijs bij de kassa verschijnt :')
pi_111567602
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 23:58 schreef Candaasje het volgende:
Ja het is altijd verbazingwekkend hoe weinig er in dat mandje zit, wanneer je er even verdwaasd in kijkt wanneer de prijs bij de kassa verschijnt :')

quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 21:24 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Schakelmateriaal is sowieso ongekend duur, als je en kwaliteit en een beetje design wilt betaal je echt zo de hoofdprijs !

Maar kwaliteit verschilt ook heel erg per merk en soms zelfs per fabrikant; en per serie schakelmateriaal. Zo vind ik standaard meuk als peha echt geen degelijk schakelmateriaal dan doe mij maar busch en jaeger *O*
Ik had echt prachtig schakelmateriaal gezien van busch. Maar toen hebben we even een rekensommetje gemaakt. stopcontact + schakelaar achterin, 4x stopcontact onderin, 3x stopcontact waar de tv moet komen, 3x 3x stopcontact boven het aanrechtblad, 1x stopcontact + 2x schakelaar bij de deur, 2x stopcontact bij de eettafel... En dan zijn alle stopcontacten die ergens achter kastjes zitten nog niet eens meegeteld... En de dimmer hebben we maar even op de lange baan geschoven.

Dus ja, ik ken het gevoel van een half-vol mandje (en niet eens een karretje) en een schikbarend hoog bedrag bij de kassa :P
pi_111569818
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 21:24 schreef Vonkenboer het volgende:
Zo vind ik standaard meuk als PEHA echt geen degelijk schakelmateriaal dan doe mij maar Busch & Jaeger
_O_

Bij ons thuis zat standaard ook Peha in; al die meuk vervangen voor B&J
en op sommige kamers een wat luxe serie (andere kleuren, etc.) genomen.
pi_111569952

Voor als er écht geschakeld moet worden. :P
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_111808307
Een update volgt heel spoedig! (Zodra ik de camera weer in handen heb. Soms is het leven in 3 verschillende huizen niet zo handig :') )

Want de keuken schiet op! *O*
Het hele verhaal zal ik typen zodra ik er foto's bij kan plaatsen, anders wordt het zo'n saaie lap tekst. :)
pi_111871969
Zo, de beloofde update! *O*

Er is weer een hoop geschilderd. Van inbouwkasten tot kozijnen en plinten. Alleen het verschil met de grondverf zie je zo slecht op de foto's, dus daar zal ik jullie niet mee vermoeien.

Gelukkig is iets anders wel heel goed te zien; de keuken! *O*
Hij is bijna af. Nouja, in elk geval schiet het echt op, laat ik het zo zeggen. Er moeten nog een paar fronten op, de kroon-en decorlijsten moeten er nog op (we hadden even geen verstekbak), en natuurlijk de plinten. (En daarna hier en daar nog een beetje stellen, waar nodig.) Oh, en natuurlijk de afzuigkap. Maar die hangen we op nadat we de muren hebben afgewerkt, want anders wordt dat weer zo lastig. ;)
Maar, het idee is er.

Herinneren jullie dit nog? (Even een terugblik, dat kijkt leuker)

En de tussen-sloop-en-opbouw fase natuurlijk:

En jawel, na heel veel gedoe vanwege een lichtelijk naar achteren hellende houten plaat (kastjes er op, kastjes er af, houten plaat +electrawerk+tig schroeven er af, beitelen en schaven, houten plaat er weer op, creatief gedoe met kunststof strips, kastjes er op, nog meer gedoe met kuntstofstrips..)
hingen dan de bovenkastjes echt:

Dan maken we even een grote sprong in de tijd, want ik heb hier niet alle foto's:

Met een apothekerskast op de hoek (er komt dus nog een muurtje/barretje, vandaar dat ze het blad niet hebben afgewerkt aan de zijkant. Hoewel het door de enkele (onbedoelde) mm. oversteek van het blad niet echt had uitgemaakt :') )

En ik ben zo gruwelijk verliefd op de oven en het fornuis O+

Om te belanden bij de huidige stand van zaken:
(Een paar snelle 'avondfoto's)

Vanavond gaan de lades naast de oven er in (die frontjes kwamen beschadigd uit de verpakking, en zijn inmiddels omgeruild), en komt er onder de oven een nieuw frontje zonder handgreep. Het is weliswaar een lade, maar al 1,5 sec. na het plaatsen van die handgreep kreeg ik een 'Mweh...' gevoel er bij. De handgreep is een beetje in conflict met de oven. Dus nouja, voor de keer dat we die lade gebruiken, doe ik dan wel iets meer moeite. (Het ziet er zonder echt beter uit...)

Oh, en er zit nu een enorme kier onder de oven. Daar hebben we ook al een mooie lat voor (van een afwerkpaneel, en even diep als de andere frontjes). Die moet er ook nog op.

Even wat dichterbij (Pure baggerkwaliteit, sorry.)

De koelkast-kast moet nog even wachten, want de koelkast kan volgend weekend op z'n vroegst pas gebracht worden. Dan doen we dat in één keer :) (Dan zetten we de kast ook vast, want nu is het nog een beetje de toren van pisa, zo los)

Wel hier en daar wat gedoe gehad. Even afgezien van de hellende houten plaat en de beschadigde frontjes. Het werkblad bleek aan beide zijden een paar mm. te lang. Vooral bij de koelkast-kant was dit lastig. (En het kwam dit keer echt niet door onze wanden, want het blad wordt afgemeten op de kastjes) We hebben de kier die ontstond (en niet dicht te trekken was zonder heel de hoge kast scheef/krom te trekken) moeten opvullen met een (dubbel) kunststof latje. Je ziet er straks gelukkig niks meer van (tussen elk bovenkastje zit ook zo'n latje, om de afwijking op te vullen. Dat ziet er ook heel netjes uit, al zeg ik het zelf. Anders werd het een kiertje hier en een kier daar..) maar ja, een beetje jammer is het wel.

Verder hebben we ook even de opening voor het gasfornuis aan moeten passen (kennelijk zitten de gasaansluitingen bij de IKEA DATID gasfornuizen toch ergens anders dan die van onze Whirlpool), hebben we de waterafvoer vervangen (zowel de afvoer in muur, als het systeem dat IKEA bijleverde. Dat pastte gewoon niet lekker, dus hebben we een setje gehaald bij de bouwmarkt. :) )

En we hebben even creatief moeten doen met het plaatsen van het achterblad van het bovenkastje op de hoge kast. Dat hoor je er namelijk op het laatst van bovenaf in te schuiven, voor de 'boorgaten'. Jammer alleen dat ons plafond niet hoog genoeg is om dat te kunnen doen. Dus nu hebben we alsnog twee gaten in het achterblad. (Ik snap overigens niet dat IKEA geen afwerkpanelen (zijkant) voor bovenkastjes levert. Nu moesten we dat zelf zagen, en dat wordt gewoon nooit zo netjes als een computergestuurde machine... )

Maar goed, al met al ging het prima :Y Vriend en ik kunnen best samen klussen! 8-)
(Ik vind het in elk geval niet slecht voor een beginneling zoals ik. Gelukkig heb ik wel een handige vriend, die gerust 36 keer de oven uit het kastje haalt (en mij dus ook dwingt dat te doen ;) ) om elke mm. weg te werken. O+ )

Ohja, en dit stond er deze week een dagje naast onze deur ivm het appartement naast ons:

Sorry voor de baggerkwaliteitfoto's trouwens, ik heb ze doorgestuurd gekregen via de mail. Dus ze waren al even omgezet. (Was puur voor het idee). Maar het geeft een idee :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Candaasje op 22-05-2012 12:44:15 ]
pi_111902031
Als ik je keuken zo zie (en zelf voor je had moeten bestellen) kom ik op een bladmaat bij de kookplaat uit van 1898mm. Het spoelgedeelte zou ik bestellen op 2093mm (bij een spoelbakkast en apothekerskast van 60cm, anders gaat er steeds 100mm af).

Maar het ziet er goed uit al zo! :D

Dat met dat bovenkastje voor de hoge kast is inderdaad wel raar... Had je de kookplaat en de oven al? Of heeft de DATID oven tegenwoordig een "ronde" greep en weer een logo op de deur? :?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_111903271
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 22:10 schreef Bartjebart het volgende:
Als ik je keuken zo zie (en zelf voor je had moeten bestellen) kom ik op een bladmaat bij de kookplaat uit van 1898mm. Het spoelgedeelte zou ik bestellen op 2093mm (bij een spoelbakkast en apothekerskast van 60cm, anders gaat er steeds 100mm af).
Ik zal het donderdag eens nakijken voor je, dan ben ik mijn vriend (hij heeft de factuur/bestellijst). :)
(De apothekerskast en de spoelbakkast zijn beide 50cm.)
Dat het blad aan de spoelbak-kant wat uitsteekt is niet erg, maar bij de hoge kast was het even lastig. Ah ja, verder hebben we niks te klagen hoor. 't Is prima spul (voor ook nog eens een prima prijs) :)

quote:
Maar het ziet er goed uit al zo! :D
Dankje! :*

quote:
Dat met dat bovenkastje voor de hoge kast is inderdaad wel raar... Had je de kookplaat en de oven al? Of heeft de DATID oven tegenwoordig een "ronde" greep en weer een logo op de deur? :?
Nee, dit zijn een oven en een kookplaat van Whirlpool zelf :) We wilden namelijk de knoppen voor de gaspitten voor hebben, en niet aan de zijkant. Toen zijn we bij Whirlpool zelf gaan kijken (op internet), dat leek ons wel handig ivm de maat e.d. (Die is gelijk aan de Datid)
Alleen, de knoppen van de kookplaat verschilden erg. Zo kwamen we ook bij het oventje van Whirlpool zelf uit. Vandaar :)

En yay: de kraan zit er op (en het water stroomt goed), de ladefrontjes zitten er ook allemaal op, en het frontje onder de oven ziet er zonder handgreep fantastisch uit *O*
(Moet weer nieuwe foto's maken.)
pi_112790113
:@ :@ :@

Ik ga vanavond weer een paar nieuwe foto's maken en posten. Ik loop een beetje achter met de updates...(Beetje druk met tig verschillende dingen, ook naast het huis. :@ )
pi_112793601
toch al goed te zien dat er veel gedaan is, maar ja, graag meer foto's ;)
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_112802953
Ok....het zijn qua kwaliteit niet de allerbeste foto's, en in het echt ziet er toch anders (mooier) uit dan dat ik het krijg vastgelegd, maar hey, 't zijn ten minste foto's! :+

De keuken
Er is weer best veel gebeurd, zowel qua opbouw als qua frustratie :P (de details zal ik jullie besparen maar iets met eigenwijze koelkasten, decorlijsten die niet mooi passen als je de beschrijving volgt, planken die echt krom zijn, etc.)

Gelukkig heb ik van alles braaf tussen-stand foto's genomen... ( :N :@ )
Laten we het er op houden dat er in elk geval een muurtje staat, een koof is gemaakt met spotjes (dimbaar en wel), de koelkast in zijn kast gezet is, het frontje bij de ovenlade vervangen is, andere kastjes ook voorzien zijn van frontjes, een decorlijst geplaatst is en de kroonlijsten alvast op de goede maat gezaagd zijn. (Maar die laatste monteren we pas als we de muren hebben afgewerkt, dat is makkelijker.).

Oh, en er is puin geruimd, dat was wel een beetje ietsjepietsje boel nodig... :@
(De zooi is op de foto's nog wel - deels - zichtbaar...)

Allereerst, het ovenladefrontje zonder handvat. Hele verbetering niet? :P

En we hebben ook een koelkast, en wat voor één! (Een grote! met Ledverlichting....en een display...enzulks....... 8-) )

En na wat gehannes met kromme planken ook een koofje! (Hij moet nog geverfd worden natuurlijk, maar de lelijke beschadigde strook op het plafond is niet meer zichtbaar!)
En en en..een muurtje. van Ytong blokken. *O*
Keuken met koofje+spotjes en muurtje (muurtje nog zonder blad/afwerking). (Baggerfoto...'t was avond en de batterij bijna op..). Oh en ook decorlijsten!

Keuken met een muurtje met een afwerkingslat:

Dat was nog een hele zoektocht, want we zochten in elk geval voor de bovenkant een houten lat/plank die aan beide kanten naar beneden liep. (Zoals een vensterbank aan één kant doet.)
Alle bouwmarkten afgezocht, tot we bij de Hornbach een medewerker vonden die bij de gevelbekleding nog wel iets had staan. Kopplaten (oid..) van meranti hout, en precies de juiste binnenmaat! *O*

We hebben de lat in verstek gezaagd en zo ook de zijkant afgewerkt. Smaken zullen ongetwijfeld verschillen, maar wij vonden het er zo netjes uitzien en het is wat minder stootgevoelig. Het muurtje is overigens wel egaal, maar er komt nog (bijna) wit vinyl behang op, net zoals tegen de rechterwand van de keuken (de wand naast de koelkast). De meranti-lat krijgt nog een laagje. Even kijken wat voor beits/was/olie/oid. Misschien eentje die qua kleur ook dichter bij het aanrechtblad ligt :)

En op de foto kun je het aan de lijmklemmen al zien, maar de zijkanten die open waren (ruimte tussen muur en voorzetwandjes) hebben we ook afgewerkt. Die gaan nog de verf in (zelfde kleur als het andere houtwerk) en er komt overal in de keuken nog een plafondlatje, om kleine kieren weg te werken. :)

Zo dus, en dat dan ook aan de andere kant:

(En ja, daar zit een kiertje tussen de muur en het muurtje. Dat gaan we nog wegwerken. Niks in dit huis lijkt echt recht te zijn....dus ook de vloeren niet...)

We hebben het muurtje trouwens bewust wat lager gehouden, omdat we de keuken toch graag nog wel willen kunnen zien. Daardoor hebben we ook gekozen voor een wat smaller blad, dus er kunnen prima kaarsen oid op staan, maar heel erg breed is het niet.

Door het muurtje krijgen we nu wel een mooie ruimte voor de eethoek:
(De keuken is in het echt heel licht, de foto maakt het nu erg donker)

Voor de eethoek hebben we nu de bank en tafel besteld. Zowel de bank als de tafel worden speciaal voor ons hoger gemaakt, zodat de bank over de radiator past. (Hier gaat die witte plank van af.) De bank gaat maar liefst 10 cm omhoog (naar 50cm hoogte, binnenmaat), en de tafel 5cm, plus dat er aan de kant van het bankje een zijlat (die onder het tafelblad zit) smaller gemaakt wordt. (De andere drie zijdes blijven wel breder). Dat is om niet in de knel te komen met de benen als je op het bankje zit, maar ook nog wel fatsoenlijk te kunnen eten als je op een stoel zit. (Die zijn meestal lager qua zitting dan het bankje..)

De bank wordt trouwens 1.95m en loopt over de radiator tot aan het (ook weer pas geschilderde) houtwerk van/naast het kozijn, gekeken naar de foto hierboven. Dit leek mij mooier omdat je anders nog een gat aan de zijkant over houdt, waar je niks neer kan zetten door de leidingen, en er lelijk uit ziet. Nu kunnen we dat stukje straks gebruiken om een plant of kussens neer te zetten/leggen. (echt een vensterbank dus..)
De tafel wordt 80cm bij 160cm.

Nog even een keertje een foto, omdat jullie anders terug moeten bladeren:

Allemaal gemaakt van gerecycled hout, dus nog milieubewust ook. ^O^

En tot slot over de keuken: de tegeltjes voor boven het aanrecht zijn besteld, die kwamen helaas afgelopen week niet maar aankomende week als het goed is wel :)
Ik heb er geen plaatje van, maar het zijn vierkante tegeltjes (13x13cm) in 3 verschillende tinten.
Deze afbeelding van google diende ter inspiratie:

(Het is dus niet precies hetzelfde, maar het geeft een idee ;) )

De Badkamer
Goed, niet zo heel drastisch, maar ik vind het al een hele verbetering; ik heb me op een eerste 'proefmuurtje' uitgeleefd met witte voegenfris. Gelukkig heb ik voor elke muur maar (minstens) 2 lagen nodig omdat de voegen zo donker zijn, lekte de tube gigantisch (verpspilling tot en met :'( ) en kosten die tubes maar 15 euro per stuk. ( :X )..maar.... het knapt wel op! *O*
(En ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar ik ben echt een uur bezig geweest met de tegels weer helemaal netjes schoon te krijgen - gewapend met schuurspons, douchekop en blote voeten. :P )

Afijn, het resultaat: (In het echt dus zonder gele waas, hoewel ze ook weer niet perfect wit zijn)

Dus ik mag nu eerst alle leidingkjes die nog enkel in de grondverf staan schilderen, en dan me uitleven op de voegen. (Jay........ :') )

En daarna kunnen we aan de slag met het ontkalken van de douchekop (of een nieuwe kopen...), en het ophangen van het douchegordijn. (En daarna andere dingen zoals matjes, kastjes, een nieuwe spiegel, etc. kopen)

Deze heb ik nu al:

Goed...boeiender dan douchegordijnen voor de meeste volgers is denk ik de slaapkamer:

De vloer wordt gelegd: (ook weer niet de beste foto maar het geeft een beeld van de kleur van de vloer - deze verschilt per kant, onder invloed van kleur van de muren.)

Goed bezig samen met vriend en mijn vader (even een pootje over heen geplakt, ik weet niet of ze op internet willen ;) )
Deze foto geeft wel een goed beeld van alle kleuren, ook van de donkere muur. :)

Een totaalplaatje van de vloer heb ik niet, wel eentje met het bed (nog zonder matrassen, die staan nog gestald bij familie):

En van ietsje verder weg (verder ging niet, ik sta al in de deuropening) om een beeld van de ruimte te geven (hoewel je de rechterkant nu niet zit, en er juist daar meer ruimte is...zal ik de volgende keer nog even op de foto proberen te zetten.)

En we hebben ook een kast via MP gekocht. (Is wel iets beschadigd, maar dat werken we wel bij):

(De foto vertekent heel erg, ons bed is 1,80m lang breed. En naast de kast aan de rechterkant is echt nog wel een flink stuk leeg - bijna een meter denk ik wel. En er moet nog iets komen over/tussen die lat achter de kast.)

Nu is het in de slaapkamer tijd om gordijnen (welke kleur? :? ) uit te zoeken, de matrassen op bed te gooien, en wat andere kleuren er in te brengen. Ik heb nog een dressoirkastje dat van lichter hout is (maar qua stijl wel aansluit) wat misschien mooi staat tegen de wand van de douche (rechterkant bed), en een mooie spiegel die er boven kan. (Dat kastje is niet alleen mooi, maar bovenal ook praktisch. Want zoveel (kleding)kastruimte hebben we niet..) En verder doet een plant, schilderij of leuke lamp natuurlijk ook wonderen. Of een mooi licht kleed. Ofzo..

Zo...en dat was het even voor nu.
Volgende week nog wat verfwerk te doen, en tegelen in de keuken. (En genoeg andere kleinere klusjes dus..). Dan de week erna gaan we laminaat leggen in de woonkamer/eethoek en keuken.
En rond de 26ste worden de bank en de stoel geleverd. Eettafel + bank komen in juli als het allemaal goed loopt. En voor de raambekleding moeten we nog echt actief op zoek en gaan bedenken wat we willen.

Kunnen jullie weer even vooruit zo? w/

[ Bericht 0% gewijzigd door Candaasje op 12-06-2012 20:17:19 ]
pi_112805609
leuk! Ik vind vooral jullie keuken zo gezellig worden
pi_112806657
Smilies zeggen meer dan woorden:

^O^ + _O_ + *) + :9~
  Moderator dinsdag 12 juni 2012 @ 22:04:50 #173
92034 crew  Vonkenboer
pi_112810729
De tafel die jullie hebben uitgezocht is best gaaf ! Een mooi robuust meubel ! ^O^
Die koof met spotjes is ook erg leuk, al zou ik er misschien een spotje meer in hebben gemaakt.

Ben benieuwd hoe de keuken nog opfleurt wanneer de tegels erop zitten ! *O*
pi_112878343
quote:
17s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 20:48 schreef Dzjonka het volgende:
leuk! Ik vind vooral jullie keuken zo gezellig worden
Dankje! Ik ben ook erg blij met de keuken, en ik kan niet wachten totdat de tegeltjes geleverd worden en we de vloer gaan leggen. (en de tafel komt...maar ja, dat wordt juli)

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:05 schreef Meike26 het volgende:
Smilies zeggen meer dan woorden:

^O^ + _O_ + *) + :9~
:D :@ :*
(ik smiley even terug...)

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:04 schreef Vonkenboer het volgende:
De tafel die jullie hebben uitgezocht is best gaaf ! Een mooi robuust meubel ! ^O^
Die koof met spotjes is ook erg leuk, al zou ik er misschien een spotje meer in hebben gemaakt.

Ben benieuwd hoe de keuken nog opfleurt wanneer de tegels erop zitten ! *O*
De tafel vonden we ook in het echt er heel mooi uit zien. :) Of nou..nee wacht...onze tafel wordt nog gemaakt, maar de tafels die er al stonden zagen er goed uit. Mooi afgewerkt, maar toch wat 'ruwer' qua uitstraling. Past wel bij ons, als moderne geitenwollensokken zijnde :P
(En de prijs was ook leuk.)

Over de spotjes hebben we ook even lopen twijfelen., over de hoeveelheid. We hebben voor drie gekozen omdat we (itt tot wat de foto's nu suggeren) genoeg licht hebben in de keuken. (Daglicht, licht van de eethoek, nog een plafondlampje in de keuken zelf, een tl onder de bovenkastje (gekozen voor een wat warmere kleur dan de standaard garage-tl ;) ) en dan spotjes. :)

En de tegels gaan denk ik (hoop ik :D ) ook een hopo goeds doen voor de keuken. :Y
pi_113048650
Korte update, nog zonder foto's (maar die volgens deze week!)

't Gaat hard nu; de tegels zitten op de muren van de keuken (moeten nog wel gevoegd worden), de koof + andere afwerking is in de grondverf gezet, en de achterste wand van de eethoek en de nis zijn nu donker groen. (Zelfde serie als de groene wand in de woonkamer, maar twee teinten donkerder.) Het houtwerk eromheen is ook in de witte grondverf gezet en blijft licht. (Zoals al het houtwerk).

En ik ben er heel blij mee. *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')