Ok....het zijn qua kwaliteit niet de allerbeste foto's, en in het echt ziet er toch anders (mooier) uit dan dat ik het krijg vastgelegd, maar hey, 't zijn ten minste foto's!
De keukenEr is weer best veel gebeurd, zowel qua opbouw als qua frustratie

(de details zal ik jullie besparen maar iets met eigenwijze koelkasten, decorlijsten die niet mooi passen als je de beschrijving volgt, planken die echt krom zijn, etc.)
Gelukkig heb ik van alles braaf tussen-stand foto's genomen... (

)
Laten we het er op houden dat er in elk geval een muurtje staat, een koof is gemaakt met spotjes (dimbaar en wel), de koelkast in zijn kast gezet is, het frontje bij de ovenlade vervangen is, andere kastjes ook voorzien zijn van frontjes, een decorlijst geplaatst is en de kroonlijsten alvast op de goede maat gezaagd zijn. (Maar die laatste monteren we pas als we de muren hebben afgewerkt, dat is makkelijker.).
Oh, en er is puin geruimd, dat was wel een beetje ietsjepietsje boel nodig...
(De zooi is op de foto's nog wel - deels - zichtbaar...)
Allereerst, het ovenladefrontje zonder handvat. Hele verbetering niet?
![P1080241.jpg]()
En we hebben ook een koelkast, en wat voor één! (Een grote! met Ledverlichting....en een display...enzulks.......

)
![P1080242.jpg]()
En na wat gehannes met kromme planken ook een koofje! (Hij moet nog geverfd worden natuurlijk, maar de lelijke beschadigde strook op het plafond is niet meer zichtbaar!)
En en en..een muurtje. van Ytong blokken.
Keuken met koofje+spotjes en muurtje (muurtje nog zonder blad/afwerking). (Baggerfoto...'t was avond en de batterij bijna op..). Oh en ook decorlijsten!
![P1080236.jpg]()
Keuken met een muurtje met een afwerkingslat:
![P1080239.jpg]()
Dat was nog een hele zoektocht, want we zochten in elk geval voor de bovenkant een houten lat/plank die aan beide kanten naar beneden liep. (Zoals een vensterbank aan één kant doet.)
Alle bouwmarkten afgezocht, tot we bij de Hornbach een medewerker vonden die bij de gevelbekleding nog wel iets had staan. Kopplaten (oid..) van meranti hout, en precies de juiste binnenmaat!
We hebben de lat in verstek gezaagd en zo ook de zijkant afgewerkt. Smaken zullen ongetwijfeld verschillen, maar wij vonden het er zo netjes uitzien en het is wat minder stootgevoelig. Het muurtje is overigens wel egaal, maar er komt nog (bijna) wit vinyl behang op, net zoals tegen de rechterwand van de keuken (de wand naast de koelkast). De meranti-lat krijgt nog een laagje. Even kijken wat voor beits/was/olie/oid. Misschien eentje die qua kleur ook dichter bij het aanrechtblad ligt

En op de foto kun je het aan de lijmklemmen al zien, maar de zijkanten die open waren (ruimte tussen muur en voorzetwandjes) hebben we ook afgewerkt. Die gaan nog de verf in (zelfde kleur als het andere houtwerk) en er komt overal in de keuken nog een plafondlatje, om kleine kieren weg te werken.

Zo dus, en dat dan ook aan de andere kant:
![P1080237.jpg]()
(En ja, daar zit een kiertje tussen de muur en het muurtje. Dat gaan we nog wegwerken. Niks in dit huis lijkt echt recht te zijn....dus ook de vloeren niet...)
We hebben het muurtje trouwens bewust wat lager gehouden, omdat we de keuken toch graag nog wel willen kunnen zien. Daardoor hebben we ook gekozen voor een wat smaller blad, dus er kunnen prima kaarsen oid op staan, maar heel erg breed is het niet.
Door het muurtje krijgen we nu wel een mooie ruimte voor de eethoek:
(De keuken is in het echt heel licht, de foto maakt het nu erg donker)
![P1080243.jpg]()
Voor de eethoek hebben we nu de bank en tafel besteld. Zowel de bank als de tafel worden speciaal voor ons hoger gemaakt, zodat de bank over de radiator past. (Hier gaat die witte plank van af.) De bank gaat maar liefst 10 cm omhoog (naar 50cm hoogte, binnenmaat), en de tafel 5cm, plus dat er aan de kant van het bankje een zijlat (die onder het tafelblad zit) smaller gemaakt wordt. (De andere drie zijdes blijven wel breder). Dat is om niet in de knel te komen met de benen als je op het bankje zit, maar ook nog wel fatsoenlijk te kunnen eten als je op een stoel zit. (Die zijn meestal lager qua zitting dan het bankje..)
De bank wordt trouwens 1.95m en loopt over de radiator tot aan het (ook weer pas geschilderde) houtwerk van/naast het kozijn, gekeken naar de foto hierboven. Dit leek mij mooier omdat je anders nog een gat aan de zijkant over houdt, waar je niks neer kan zetten door de leidingen, en er lelijk uit ziet. Nu kunnen we dat stukje straks gebruiken om een plant of kussens neer te zetten/leggen. (echt een vensterbank dus..)
De tafel wordt 80cm bij 160cm.
Nog even een keertje een foto, omdat jullie anders terug moeten bladeren:
![tafel.png]()
Allemaal gemaakt van gerecycled hout, dus nog milieubewust ook.
En tot slot over de keuken: de tegeltjes voor boven het aanrecht zijn besteld, die kwamen helaas afgelopen week niet maar aankomende week als het goed is wel

Ik heb er geen plaatje van, maar het zijn vierkante tegeltjes (13x13cm) in 3 verschillende tinten.
Deze afbeelding van google diende ter inspiratie:
![hollandsewitjes.jpg]()
(Het is dus niet precies hetzelfde, maar het geeft een idee

)
De BadkamerGoed, niet zo heel drastisch, maar ik vind het al een hele verbetering; ik heb me op een eerste 'proefmuurtje' uitgeleefd met witte voegenfris. Gelukkig heb ik voor elke muur maar (minstens) 2 lagen nodig omdat de voegen zo donker zijn, lekte de tube gigantisch (verpspilling tot en met

) en kosten die tubes maar 15 euro per stuk. (

)..maar.... het knapt wel op!
(En ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar ik ben echt een uur bezig geweest met de tegels weer helemaal netjes schoon te krijgen - gewapend met schuurspons, douchekop en blote voeten.

)
Afijn, het resultaat: (In het echt dus zonder gele waas, hoewel ze ook weer niet perfect wit zijn)
![P1080247.jpg]()
Dus ik mag nu eerst alle leidingkjes die nog enkel in de grondverf staan schilderen, en dan me uitleven op de voegen. (Jay........

)
En daarna kunnen we aan de slag met het ontkalken van de douchekop (of een nieuwe kopen...), en het ophangen van het douchegordijn. (En daarna andere dingen zoals matjes, kastjes, een nieuwe spiegel, etc. kopen)
Deze heb ik nu al:
![42399-groot.jpg]()
Goed...boeiender dan douchegordijnen voor de meeste volgers is denk ik de slaapkamer:
De vloer wordt gelegd: (ook weer niet de beste foto maar het geeft een beeld van de kleur van de vloer - deze verschilt per kant, onder invloed van kleur van de muren.)
![P1080221.jpg]()
Goed bezig samen met vriend en mijn vader (even een pootje over heen geplakt, ik weet niet of ze op internet willen

)
Deze foto geeft wel een goed beeld van alle kleuren, ook van de donkere muur.

![P1080225c.jpg?t=1339523416]()
Een totaalplaatje van de vloer heb ik niet, wel eentje met het bed (nog zonder matrassen, die staan nog gestald bij familie):
![P1080244.jpg]()
En van ietsje verder weg (verder ging niet, ik sta al in de deuropening) om een beeld van de ruimte te geven (hoewel je de rechterkant nu niet zit, en er juist daar meer ruimte is...zal ik de volgende keer nog even op de foto proberen te zetten.)
![P1080233.jpg]()
En we hebben ook een kast via MP gekocht. (Is wel iets beschadigd, maar dat werken we wel bij):
![P1080245.jpg]()
(De foto vertekent heel erg, ons bed is 1,80m
lang breed. En naast de kast aan de rechterkant is echt nog wel een flink stuk leeg - bijna een meter denk ik wel. En er moet nog iets komen over/tussen die lat achter de kast.)
Nu is het in de slaapkamer tijd om gordijnen (welke kleur?

) uit te zoeken, de matrassen op bed te gooien, en wat andere kleuren er in te brengen. Ik heb nog een dressoirkastje dat van lichter hout is (maar qua stijl wel aansluit) wat misschien mooi staat tegen de wand van de douche (rechterkant bed), en een mooie spiegel die er boven kan. (Dat kastje is niet alleen mooi, maar bovenal ook praktisch. Want zoveel (kleding)kastruimte hebben we niet..) En verder doet een plant, schilderij of leuke lamp natuurlijk ook wonderen. Of een mooi licht kleed. Ofzo..
Zo...en dat was het even voor nu.
Volgende week nog wat verfwerk te doen, en tegelen in de keuken. (En genoeg andere kleinere klusjes dus..). Dan de week erna gaan we laminaat leggen in de woonkamer/eethoek en keuken.
En rond de 26ste worden de bank en de stoel geleverd. Eettafel + bank komen in juli als het allemaal goed loopt. En voor de raambekleding moeten we nog echt actief op zoek en gaan bedenken wat we willen.
Kunnen jullie weer even vooruit zo?
[ Bericht 0% gewijzigd door Candaasje op 12-06-2012 20:17:19 ]