Dankjequote:Op donderdag 10 mei 2012 16:59 schreef Tijgerbroodje het volgende:
Zo die keuken word echt super! Als ik een nieuwe keuken zou neer laten zetten zou het ook zo een stijl worden! En het schakelmateriaal ziet er ook netjes uit.
Ik heb nu nog schakelmateriaal met een bruine rand.. mss dat ik het ook maar is moet gaan vervangen. xD
En wanneer is de planning dat de keuken er komt te staan?
Doe je dan ook gelijk mee aan die actie?quote:Op donderdag 10 mei 2012 17:37 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dankje![]()
De kastjes gaan we a.s. zaterdag halen, en maar eens een beginnetje mee maken. Het werkblad + afzuigkap hebben een levertijd van max. 3 weken, en worden dus wat later geleverd
(Maar ondertussen hebben wij natuurlijk genoeg te doen.)
Verder ga ik dit weekend verder schilderen (van plintjes tot deuren), want met meer dan 2-3 mensen aan de keuken prutsen gaat zorgen voor verhoogde bloedrukken en zenuwinzinkingen, durf ik te stellen![]()
En dan hoop ik eigenlijk wel dat we het weekend er op in elk geval in de slaapkamer en gang aan de slag kunnen met de vloer.
Licht walnoot laminaat. Laminaat omdat we hem op maat laten maken, met ondergeplaatste spoelbak en waterkering. (En dat was in massief hout niet te betalen, dan hadden we een standaardblad moeten nemen en verzagen. En daarvoor hadden we niet genoeg vertrouwen in ons zelfquote:Op donderdag 10 mei 2012 18:01 schreef Meike26 het volgende:
Ik word fan van die keuken. Nu al...
Maar hij lijkt ook wel een beetje op die van onsZelfde afzuigkap, schakelmateriaal en kastdeurtjes zo lijkt het ! Welk keukenblad is het nu geworden ?
Jups, onze pas is al aangemaakt!quote:Op donderdag 10 mei 2012 20:02 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Doe je dan ook gelijk mee aan die actie?
Dat is ook heel leuk schakelmateriaal voor een redelijke prijsquote:Op donderdag 10 mei 2012 14:14 schreef Candaasje het volgende:
Berker, en dan de S.1 serie. Polarwit, en als ik me niet vergis mat.![]()
Linkje: http://www.berker.com/nl/nederland/producten/designs/s1/
Heey!quote:Op zondag 13 mei 2012 11:30 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat is ook heel leuk schakelmateriaal voor een redelijke prijs
Heb even beetje bijgelezen; maar die keuken wordt volgens mij echt wel![]()
Ben benieuwd !
Dat spul is duuuuuuur! Vooral als je niet het "grove" materiaal wil... En als je een mooie keuken maakt, wil je natuurlijk ook mooie schakelaars hebben... Maar deze was nog enigszins betaalbaar (en had tenminste ook verschillende kleuren).quote:Op zondag 13 mei 2012 11:30 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat is ook heel leuk schakelmateriaal voor een redelijke prijs
Ja, dat gaat altijd sneller dan je denkt (en hooptquote:Op zondag 13 mei 2012 23:28 schreef Candaasje het volgende:
[..]
En het schakelmateriaal is inderdaad gekozen op een beetje een leuk uiterlijk voor een beetje leuke prijs. Het geld vliegt er namelijk al aan alle kanten uit...
Hehe, ja, er moest een dimmer komen in de keuken (voor het koofje), en daardoor moest er ook wat sneller gekozen worden welk merk we zouden gaan gebruiken. (Dan past het in elk geval goed allemaal op elkaar.) Gelukkig hadden ze bij de Hornbach heel veel liggen van verschillende merken, dus konden we het een beetje vergelijken.quote:Op maandag 14 mei 2012 08:01 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Dat spul is duuuuuuur! Vooral als je niet het "grove" materiaal wil... En als je een mooie keuken maakt, wil je natuurlijk ook mooie schakelaars hebben... Maar deze was nog enigszins betaalbaar (en had tenminste ook verschillende kleuren).
[..]
Ja, dat gaat altijd sneller dan je denkt (en hoopt) Ik heb even gekeken, wij hebben de 9010-gekleurde in het woondeel van de keuken, en de zwart/aluminium in de keuken zelf. We hebben er een maand of 3 over gedaan om onze keuze te maken, jullie waren wat sneller
Schakelmateriaal is sowieso ongekend duur, als je en kwaliteit en een beetje design wilt betaal je echt zo de hoofdprijs !quote:Op maandag 14 mei 2012 08:01 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Dat spul is duuuuuuur! Vooral als je niet het "grove" materiaal wil... En als je een mooie keuken maakt, wil je natuurlijk ook mooie schakelaars hebben... Maar deze was nog enigszins betaalbaar (en had tenminste ook verschillende kleuren).
[..]
Ja, dat gaat altijd sneller dan je denkt (en hoopt) Ik heb even gekeken, wij hebben de 9010-gekleurde in het woondeel van de keuken, en de zwart/aluminium in de keuken zelf. We hebben er een maand of 3 over gedaan om onze keuze te maken, jullie waren wat sneller
quote:Op maandag 14 mei 2012 23:58 schreef Candaasje het volgende:
Ja het is altijd verbazingwekkend hoe weinig er in dat mandje zit, wanneer je er even verdwaasd in kijkt wanneer de prijs bij de kassa verschijnt
Ik had echt prachtig schakelmateriaal gezien van busch. Maar toen hebben we even een rekensommetje gemaakt. stopcontact + schakelaar achterin, 4x stopcontact onderin, 3x stopcontact waar de tv moet komen, 3x 3x stopcontact boven het aanrechtblad, 1x stopcontact + 2x schakelaar bij de deur, 2x stopcontact bij de eettafel... En dan zijn alle stopcontacten die ergens achter kastjes zitten nog niet eens meegeteld... En de dimmer hebben we maar even op de lange baan geschoven.quote:Op maandag 14 mei 2012 21:24 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Schakelmateriaal is sowieso ongekend duur, als je en kwaliteit en een beetje design wilt betaal je echt zo de hoofdprijs !
Maar kwaliteit verschilt ook heel erg per merk en soms zelfs per fabrikant; en per serie schakelmateriaal. Zo vind ik standaard meuk als peha echt geen degelijk schakelmateriaal dan doe mij maar busch en jaeger
quote:Op maandag 14 mei 2012 21:24 schreef Vonkenboer het volgende:
Zo vind ik standaard meuk als PEHA echt geen degelijk schakelmateriaal dan doe mij maar Busch & Jaeger
Ik zal het donderdag eens nakijken voor je, dan ben ik mijn vriend (hij heeft de factuur/bestellijst).quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:10 schreef Bartjebart het volgende:
Als ik je keuken zo zie (en zelf voor je had moeten bestellen) kom ik op een bladmaat bij de kookplaat uit van 1898mm. Het spoelgedeelte zou ik bestellen op 2093mm (bij een spoelbakkast en apothekerskast van 60cm, anders gaat er steeds 100mm af).
Dankje!quote:Maar het ziet er goed uit al zo!
Nee, dit zijn een oven en een kookplaat van Whirlpool zelfquote:Dat met dat bovenkastje voor de hoge kast is inderdaad wel raar... Had je de kookplaat en de oven al? Of heeft de DATID oven tegenwoordig een "ronde" greep en weer een logo op de deur?
Dankje! Ik ben ook erg blij met de keuken, en ik kan niet wachten totdat de tegeltjes geleverd worden en we de vloer gaan leggen. (en de tafel komt...maar ja, dat wordt juli)quote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:48 schreef Dzjonka het volgende:
leuk! Ik vind vooral jullie keuken zo gezellig worden
quote:
De tafel vonden we ook in het echt er heel mooi uit zien.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 22:04 schreef Vonkenboer het volgende:
De tafel die jullie hebben uitgezocht is best gaaf ! Een mooi robuust meubel !![]()
Die koof met spotjes is ook erg leuk, al zou ik er misschien een spotje meer in hebben gemaakt.
Ben benieuwd hoe de keuken nog opfleurt wanneer de tegels erop zitten !
Haha, ja we zaten ook al tegen elkaar te geinen dat we nooit meer weg gaan.quote:Op maandag 18 juni 2012 14:35 schreef Meike26 het volgende:
Ik klikte net per ongeluk op de titel van het topic en kwam weer in de OP Terecht in plaats van de laatste reactie, en opeens besefte ik wat jullie allemaal gedaan hebben aan dit appartement, moderne retro achtige keuken, gezellige eethoek, aarde tinten (ook anno 2012) etc etc.
Ik denk dat jullie over een jaar of 5-10 hier niet eens meer weg willen en zo ja, hebben jullie aardig werk verzet voor wellicht hogere vraaprijs = winst![]()
Moet die woningmarkt wel een schop onder de kont krijgen
quote:Op maandag 18 juni 2012 15:38 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Ja, ipv die steriele, verzorgingsflat-achtige uitstraling ziet het er nu erg gezellig uit. En dan is die keuken nog niet eens klaar!
Behang op je tegeltjes!?!?!?quote:Op maandag 2 juli 2012 01:00 schreef Candaasje het volgende:
en inmiddels zit er ook behang op de wanden en tegeltjes!
Even kijken...het is van FLEXA, en dan gemengd. De staal is nummertje 92L, en het nummer van de groene muur is...eh ja, goede, of het is J0.10.50, of het is J0.10.40. Ik geloof de eerste, maar ik zou het even na moeten kijken op de emmer met verf. (De kleur van de staal komt niet helemaal overeen. Althans, wel met de verf in de emmer/pot, maar niet meer als 'ie op de muur zit. Dat hadden we ook al met de lichte groene wand, dat is nummer J0.05.75 van dezelfde staal.)quote:Op maandag 2 juli 2012 01:09 schreef lynda het volgende:
Mooie update! en die groene muur is mooi! welke kleur is dat?
Ja, is dat zo gek dan?quote:Op maandag 2 juli 2012 08:02 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Behang op je tegeltjes!?!?!?
sorry, kon het niet laten
Dank! Ik moet er overigens nog even bij vermelden dat we eerst wit behang hadden. Ik weet even niet meer wie dat bedacht had (quote:Die keuken ziet er echt prachtig uit. Ik vind de kleurstelling fantastisch.
True. En het wit steekt heel erg mooi af bij het bruin, dus ik vind het eigenlijk alleen maar mooi.quote:En over dat latje bij de behangen muur, zou ik zeker doen, gezien het feit dat die groene muur ook "omkaderd" is (afgezien van praktische overwegingen.)
Ik snap het ook niet. De badkamer lijkt met witte voegen echt veel lichter en minder druk. (Ondanks die spaghetti van leidingen..maar ok, die ga ik nog wit schilderen.)quote:En ik snap niet dat mensen ooit donkere voegen nemen met witte tegels... Het ziet er zo vreselijk goedkoop (en vies) uit. En dat valt helemaal op in die eerste foto van je.
Dank!quote:Op maandag 2 juli 2012 09:02 schreef Meike26 het volgende:
Ik ben zo'n fan van dit topic geworden en dan is een update wel zo lekker !![]()
Dit is inderdaad het originele schakelmateriaal.quote:Ten eerste je schakelmateriaal, is dat nu het originele schakelspul zelf wat er al in zat of hebben jullie dit gehaald ? In combinatie met bedlampje, het bed en het behang is het echt perfect, past allemaal erg goed bij elkaar.
Dat 'Chineze' krukje was inderdaad ook wat duurder dan het andere krukje. (Dat andere krukje hebben we, plus nog extra korting, bij het dressoir en de salontafel gekregen. Hij moet ook nog een plaatsje krijgenquote:Dat "Chineze" krukje, met dat gebogen zitvlak is errrug leukHet "Boomstam" krukje heeft ook wel wat, maar ziet er helaas wat goedkoop uit in vergelijking met zijn Chineze broer.
ik zie het ook maar als een mooie herinnering aan ons gezamelijke klusavontuur. haha. En het is ook vooral omdat we er zelf met onze neus bovenop zitten dat we echt alles zien. Terwijl ik hier bij mijn ouders nu pas dingen zie die me 22 jaar lang niet opgevallen zijn....quote:De tegeltjes, tja, daar doe je niets meer aan. Wat je zegt, op de foto valt het meer op dan in het echt, dat hebben we hier ook ervaren. Niet met een patroon, maar de techniek waarmee de tegeltjes zijn ingelegd. Er zat nogal een golvende lijn in en aanvankelijk dacht ik echt opnieuw te moeten beginnen, maar je went er snel aan en over een maandje of 2 zal je zien dat het je totaal niet meer stoort.
Merci!quote:Die muren zijn net zoals het schakel materiaal helemaal perfect en ik geef je groot gelijk met die witte plintjes. Geeft een leuk contrast en samen met dat patroonbehang op die tussenmuur geeft dat een fris maar toch authentieke uitstraling ! Laminaat is trouwens bijna het zelfde als we hier hebben liggen.
Zeg hé , ik blijf blozen hoorquote:Dit huis/appartement heeft echt een super metamorphose ondergaan![]()
Zelf gedaan? Dat doet de woningbouw toch eens in de zoveel jaar?quote:Zoals je kunt zien hielden de vorige bewoners erg van een geel/oranje/zalmteint van het viezige soort. Alle deuren en deurposten zijn die kleur. We vonden zelfs nog een potje verf in een keukenkastje
Ach, bij ons was alles licht groen... (behalve de woonkamer, die was vies (letterlijk vies) geel, met poepbruin en zalm/gele deuren)quote:Op maandag 2 juli 2012 12:19 schreef Andiamo het volgende:
[..]
Zelf gedaan? Dat doet de woningbouw toch eens in de zoveel jaar?
Ik heb dus PRECIES dezelfde vieze gele kleur kozijnen, deuren en deurposten (net als alle buren). Vreselijk, maar ik ben al bezig de boel te verven..
True true, had je al gezegd inderdaad. Nouja leuk in elk geval!quote:Op maandag 2 juli 2012 11:35 schreef Meike26 het volgende:
Ik zeg toch dat ik fan ben van dit topic. En misschien heeft dat ook wel mee te maken dat we idd een beetje zelfde smaak hebben, vond ik zelf ook al opvallend
Oh misschien de woningbouw wel ja. Zou goed kunnen. Deze mensen hielden het wel in ere.quote:Op maandag 2 juli 2012 12:19 schreef Andiamo het volgende:
[..]
Zelf gedaan? Dat doet de woningbouw toch eens in de zoveel jaar?
Ik heb dus PRECIES dezelfde vieze gele kleur kozijnen, deuren en deurposten (net als alle buren). Vreselijk, maar ik ben al bezig de boel te verven..
Dankje!quote:
Daarom, een reserve toestel voor thuis!quote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:56 schreef Candaasje het volgende:
Kennen jullie die grap van het meisje en de fotocamera?
Nou, die camera is tot dit weekend nog op vakantie in Italië....![]()
Ik heb dus nog een paar extra dagen om een beetje op te ruimen....![]()
Dit weekend willen we wel echt over gaan, ondanks dat nog niet alles af is hoor. Maar is prima leefbaar. Gisteravond hebben we voor het eerst gekookt en gegeten (op de bank...want tja, nog geen eettafel)![]()
Dus dan ga ik zeker foto's maken. (Tussen alle verhuisdozen uitpakken door..)
Wij wilden de eerste keer koken en kwamen erachter dat we geen lucifers bij ons hadden. In ons oude huis hadden we zo'n vonkmaker ding. En die lag natuurlijk nog in het oude huis...quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:27 schreef Meike26 het volgende:
Dat had ik ook hoor, wij hebben dan nog gewoon gas zoals het was, maar nu dus met een inbouw-ontsteker. Dat was toen ook nog wel even wennen, stond de eerste weken ook nog af en toe met de aansteker in de hand![]()
En sinds een maand of 2 hebben we een dakkapel op de slaapkamer. Dat was wennen zeg![]()
Van een donker krap slaapkamertje achter het huis hebben we nu een hotelsuite.. Dat was ook de eerste week alsof ik in een hotel sliep. Vorig weekend weer staan klussen/afwerken. En kort dáárvoor had m'n vriend al de bediening van het rolluik + inbouw spotjes omgegooid. Nu kunnen we heerlijk vanuit bed de lampjes aandoen en rolluik bedienen. Wat een luxe.
Ik ben ook erg fan van teakhoutquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 10:11 schreef Meike26 het volgende:
Erg leuke kast, ook een leuke vinding zo, met die 2-zijdige lades![]()
Onze inrichting is ook rijkelijk voorzien van teakhout, tot nu toe is het mij nog niet gaan vervelen![]()
Het nisje is al groen, en die blijf je zienquote:Zelf denk ik dat je geen zorgen hoeft te maken over die groene muur. Het is een aarde tint en samen met het teakhout, kan dat een erg mooie/natuurlijke combinatie worden. Als je dan toch nog de groene verfpot wat wil uitdiepen, zou ik dat nisje achter de keuken pakken ? Zowel de achterwand tussen eetkamer en slaapkamer zou het groene kleurtje niet misstaan of alleen het stukje muur in het nisje zelf.
Oeh, ben benieuwd! Willen jullie enkel een 3zitter, of een 3- en een 2zitter?quote:Zelf hebben we ook weer wat te vermelden (ik doe het maar hier, omdat onze smaken zo overéénkomen).
Vorige week éven naar Doetinchem geweest. Bij de Woonoutlet hier in Utrecht hebben we een gave bank zien staan en bij de Woonfabriek in Doetinchem, haddn we de hoop om zijn grote 3-zits broer te kunnen bewonderen. Die stond er wel, maar niet met dat erg mooie stofje/leer zoals deze in Utrecht staat. Het is een beetje leer-achtig, maar ook weer niet. Een erg mooie bruine verwassen kleur met grove stiksels over de armleuningen en rugleuning. Als een soort leren-honkbal handschoen zeg maar :
<plaatjes>
Ik ga aan de slag! (Eerst mezelf even schoonboenen, ik stinkquote:Ben benieuwd naar verdere foto's van je boomhutje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, enne, dit is de lamp in de avond:![]()
Het is een echte Candaasje/Candaasjesvriend lamp.![]()
Wat nog te doen in de woonkamer:
- Gordijnen/raambekleding. (Sowieso overgordijnen, maar nog bepalen welke kleur. Ook iets van vitrage. Waarschijnlijk zowel overgordijnen als vitrage kamerhoog.)
- Een kleed! We hebben al een mooie gezien, nu nog even vervoer regelen want onze auto is te klein.
- De tak-plank voor boven de bank (Maar die moet ik nog maken)
- Schilderijen/planke naan de muur, want het is nog veel te kaal
- Evt. muurschildering
- Lampen/lampjes (Want spaarlampen zijn niet erg sfeervol...)
- Planten!
- Een tafeltje voor in de hoek bij de bank en de stoel. (Het krukje is zo klein)
- Snoeren wegwerken en nog wat plinten her en der plakken (nadat die snoeren dus zijn weggewerkt)
- .....
Even tussendoor het balkon:
Niet dat het balkon zelf zo opgeruimd of mooi is, maar mijn vader en moeder hebben een oud tuinbankje voor ons opgeknapt, en er kussentjes cadeau bij gegeven.Dus we konden lekker buiten eten!
Onze huidige eethoek binnen is een ander verhaal:
Eh ja, en er is ook wat was en omgevallen plinten te zien...![]()
Degene die onze eethoek zou maken is (langdurige) ziek geworden, en we zijn nu bezig met het zoeken naar een andere tafel/eethoek. Dus dit is even voor nood, maar prima, omdat eten op de bank ook niet alles is. 't Is jammer voor ons (en natuurlijk erger voor degene die ziek is....) maar vrijdag komt nu eerst de kast, en daarna gaan we wel weer echt moeite doen met zoeken.
Goed goed goed, tot slot de keuken!
We hebben zowaar een afzuigkap:
De Oven+kookplaat+afzuigkap van wat dichterbij (En ja, die spaarlamp maakt het echt af jaEvenals de ovenhandschoen die nog aan de koelkast hangt, en natuurlijk de Gössig muizenplaag vanuit de IKEA.......krijg je ervan als je foto's maakt en ondertussen een beetje zit te dollen met alle zooi die uit de dozen komt
)
En alles werkt! Eigenlijk had ik laatst even een foto moeten maken van de oven met afbakbroodjes, dat zag er echt heerlijk (en zo lekker 'gestyled') uit![]()
Wat nog te doen in de keuken en eethoek:
- Gordijnen eethoek (valse overgordijnen - zelfde als de woonkamer - en nog iets anders van raambekleding dat werkt met een bankje eronder. Zoals vouwgordijnen oid.)
- Lampen eethoek (al gekocht, maar eerst een tafel zien te vinden en neerzetten) en keuken (nog niet gevonden)
- De boekenkast neerzetten en inrichten! Deze wordt a.s. vrijdag al geleverd!![]()
- Het muurtje tussen keuken en eethoek behangen: kant van de keuken wordt hetzelfde behang dat verder al in de keuken zit, kant van de eethoek weten we nog niet. (Of dezelfde kleur als het houtwerk, of dezelfde kleur als het behang van de keuken, of lichtgroen, of donkergroen, of....Help?)
Zo...nou, tot zover weer even. De hal bespaar ik jullie deze keer want dat is vooral veel troep.
[ Bericht 98% gewijzigd door Candaasje op 22-08-2012 10:43:43 ]
Niks mis met beren op het bed! Wij hebben er 4 in liggen (tenminste, 4 knuffels, katten niet mee geteld).quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:29 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben benieuwd!
Te beginne met de slaapkamer
(Oh en meet Beer, ons knuffelbeest met 'hoge emotionele waarde'. Vandaar dat hij op bed zit - en ik was te lui om hem er af te halen - dus dan krijg je van die slechte 'makelaars'foto's met een telkens teurgkerend sierobject.....)
Eerlijk gezegd (beetje negatief), ik vind die gordijnen niet mooi. De slaapkamer is echt prachtig, die oranje muur maakt hem heel warm. Maar die gordijnen maken er zo'n hotelkamer van... Geen idee hoe ik het anders zou doen hoor...quote:
Dat ziet er een heel stuk netter uit, met die witte voegen!quote:Verder met de badkamer...
...want daar hangt nu een kastje in. (Met drie roedes die je in de keuken hoort te hangen, maar voor de handdoeken voldoen ze ook meer dan prima)
Pak een schilderij en hang hem op een muur... Maakt het al een stuk gezelliger! En is makkelijker dan schilderenquote:Wat nog te doen in de wc:
Ik zit er nog steeds sterk aan te denken een van de wandjes turkooise te schilderen, en we moeten nog een hoekplankje ophangen. Oh, en natuurlijk een lamp, want dat spaarlampgedoe is overal zo sfeerloos. (Maar dat geldt nog voor alle kamers)
Maar goed, dat schilderen wordt even een langer-termijn-projectje, er is nog genoeg te doen immers.
Hmm, mooie zware donkere gordijnen zouden mijn keus zijn.quote:Op naar de woonkamer!
Wat nog te doen in de woonkamer:
- Gordijnen/raambekleding. (Sowieso overgordijnen, maar nog bepalen welke kleur. Ook iets van vitrage. Waarschijnlijk zowel overgordijnen als vitrage kamerhoog.)
Die is echt prachtig! Fantastische kleuren! Niets meer aan doen (en helemaal die handschoen niet weg halen!)quote:
Haha, ach, katten lijken soms ook net knuffels als ze ertussen liggen....ben bij mijn ouders thuis wel eens een tijd op zoek geweest naar een poezenbeest, om haar uiteindelijk tussen een berg knuffels tegen te komenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:14 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Niks mis met beren op het bed! Wij hebben er 4 in liggen (tenminste, 4 knuffels, katten niet mee geteld).
Smaken verschillen, dat kan hoorquote:Eerlijk gezegd (beetje negatief), ik vind die gordijnen niet mooi. De slaapkamer is echt prachtig, die oranje muur maakt hem heel warm. Maar die gordijnen maken er zo'n hotelkamer van... Geen idee hoe ik het anders zou doen hoor...
Best wel hè? Het dekt niet overal 100% (ik was er na meer dan 3 dagen boenen en spierpijn in mijn armen echt meer dan klaar meequote:Dat ziet er een heel stuk netter uit, met die witte voegen!
True! Maar ik ben wat dat betreft erg kieskeurig, en dat heeft nog even geen hoge prio. (of ik moet ergens tegenaan botsen natuurlijk)quote:Pak een schilderij en hang hem op een muur... Maakt het al een stuk gezelliger! En is makkelijker dan schilderen
Zaten wij ook aan te denken jaquote:Hmm, mooie zware donkere gordijnen zouden mijn keus zijn.
Merciquote:Die is echt prachtig! Fantastische kleuren! Niets meer aan doen (en helemaal die handschoen niet weg halen!)
Haha, dank voor het complimentquote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:12 schreef Meike26 het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik het gordijn in de slaapkamer juist hartstikke goed passen. De donkere kast maakt het nog eens wat warmer.
Stel dat Candaasje en Candaas ooit zeggen: "Joh, we verkopen de boel niet, we gaan het gemeubileerd verhuren"
Dan zou ik mij er als potentiele huurster heel snel thuis kunnen voelen![]()
Jij kan ook een zuivere noot spelen hoor, zelfs wel twee of drie. Dat is het 'makkelijke' van een harp - als hij gestemd is, is hij van zichzelf wel zuiver (net zoals een piano.) Alleen de volgorde van die noten en de handhouding is het lastigequote:En die harp :![]()
![]()
(Niet dat ik één noot zuiver kan spelen, maar wat een gaaf meubelstuk is dat eigenlijk)
quote:
Heey, ook leuk om jou te zien! Dankjewel voor de complimenten! Ik begin me er zelf ook steeds meer thuis te voelen nu, mede door al dat hout haha.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:35 schreef Rewimo het volgende:
Candaasje, wat is het leuk geworden!Ik had al een tijdje niet meer gekeken hier
dus dan valt het verschil des te meer op. Mooie kleuren, veel hout
Hartstikke leuk!
De keuken vind ik echt prachtig geworden, ondanks dat hij niet zo groot is toont het niet klein zo. Ik ben benieuwd naar je kast. Zijn ze al gekomen?
Ja, ik ben persoonlijk niet zo weg van die patroontjes, daarom is alles bij ons effenquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 10:02 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Smaken verschillen, dat kan hoorIk begrijp je punt wel, maar moet zeggen dat ik het op de foto ook meer zo vind overkomen dan ik het in het echt ervaar. Komt denk ik mede doordat de gordijnen op de foto heel massief ogen - een beetje van dat stugge, goedkopere 'plastic' spul' dat nog wel eens gebruikt wordt - maar in het echt zijn ze erg licht van stof, en laten nog wel wat buitenlicht door. (Daardoor krijg de kamer ook een wat warmere gloed door het gefilterde licht, waardoor de gordijnen ook niet zo afsteken tegen de muur als hier op de foto - met flits- wel het geval is.)
(En eh ja ok, het patroon moet je van houden. Dat zal per persoon verschillen)
We zijn nog wel van plan er iets van witte/lichte vitrage bij te doen, om het een wat chiquere uitstraling te geven. (Van die lichte, enigszins doorzichtige, kamerhoge vitrage, of misschien juist wel iets van euh....nouja plissé raambekleding is een beetje duur, maar iets in die richting.......weet niet wat mooier zal staan.)
[..]
Best wel hè? Het dekt niet overal 100% (ik was er na meer dan 3 dagen boenen en spierpijn in mijn armen echt meer dan klaar mee) maar het scheelt zoveel! Ik douche er nu heerlijk
En een cornish rex?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:12 schreef Candaasje het volgende:
We hebben zelf geen katten. Bij mijn ouders thuis wel - althans, nu nog eentje.
Mijn vriend is erg allergisch, en dan zouden we voor een raskat als een Noorse of Siberische boskat moeten gaan. Prachtige katten, maar vrij prijzig (we willen eerst echt een goed beeld krijgen van onze inkomsten en uitgaven, want na de aanschaf en het voer komt natuurlijk ook de dierenarts..)
Maar mochten ze er komen, dan heb je wel een punt ja. Nog even overleggen dus!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |