Zo, nou, het heeft even geduurd.
Drukte op school, drukte in het huisje, drukte op het werk en helaas een afscheid thuis zorgden er even voor dat ik geen zin en puf meer had om foto's up te loaden en er een leuk verhaaltje bij te schrijven. Maar ik ben er weer!
We hebben best veel gedaan, hoewel het ene meer zichtbaar (qua werk) is dan het andere.
Maar dat is voor veel klussers vast heel herkenbaar.
Goed, ik doe het weer even per kamer (en dat is niet per se de chronologische volgorde van het klussen). En sorry voor de lagere kwaliteit foto's, de camera stond weer niet helemaal lekker ingesteld
De badkamerGisteren en vandaag zijn we bezig geweest met de badkamer. Dat wil zeggen; met de voegjes. Het voegenfrissen. Gelukkig zijn de voegen zo donker dat alles 2x mag, en het houdt ons lekker van de straat.

(Eindresultaat volgt nog als alle tegels helemaal voegenfrisvrij zijn..)
Afijn..het (voorlopige) resultaat is het wel waard gelukkig!
Tijdens:
![P1080327.jpg]()
Ietsje dichterbij:
![P1080328.jpg]()
Tijdens later:
![P1080329.jpg]()
Douchematje, lamp, douchegordijn en wasmachine hebben we al en zodra alles geveegd/geschrobt is gooien we ze er in. Dan is het nog een kwestie van een leuk kastje onder de wasbak vinden, nog iets voor om de handdoeken op te bergen, eventueel een nieuwe spiegel, en klâh. (Althans, dan nog verder inruimen natuurlijk.)
SlaapkamerNiet zo heel veel te melden voor de slaapkamer, behalve dan dat het (oude) schakelmateriaal weer op z'n plek zit, de kast opgeknapt is na een grote beurt met beits, en we nachtlampjes gekocht hebben. Oh, en gordijnen besteld! (De overgordijnen.)
Onze lampjes:
![P1080279.jpg]()
Onze gordijnen worden op maat gemaakt. Het is de stof op de onderste rol en dat combineren we straks met ook kamerhoge witte vitrage (zonder kant oid):
HalDe vloer in de hal ligt er in!
Maar ik ben helemaal vergeten om er foto's van te maken
Het is dezelfde vloer als de woonkamer.
WoonkamerJaja, we hebben dus een vloer!

En een donkergroene wand!

(Ik ben ZOOO blij dat ik die er doorheen gedrukt heb, Nu vind iedereen - ook diegenen die eerst wat sceptisch waren- het een van de mooiste wanden

)
Zonder vloer, met groene wand:
![P1080287.jpg]()
Met vloer:
![P1080295.jpg]()
De nis:
![P1080299.jpg]()
Plus nog een mooi krukje dat we vonden

(was het enige betaalbare in een veeeuls te dure outlet met veeeuls te mooie spullen

)
![P1080302.jpg]()
(De keuken komt zo hoor

Nog niet teveel spieken naar de tegeltjes, haha!)
We hebben ook een nieuw dressoir gevonden, van massief hout

(Geen fineer oid, als je de deurtjes opentrekt zie je echt hout. Hij is dan ook best wel zwaar..)
![P1080301.jpg]()
Naast et leggen van de vloer (en inmiddels bijna alle plinten, alleen bij de keuken moeten we er nog wat), hebben we ook een behangetje tegen de wand gegooid. Want we hadden achter het nieuwe kastje dus nog een kaal muurtje.
Het was een gok, want het is op de rol toch best een heftig behangetje, maar ik vind het eigenlijk wel heel goed geslaagd (credits voor mijn vriend die deze keuze maakte

)
Close-up patroon:
![P1080325.jpg]()
Vanuit de hal (Donkere foto, tevens een randje onze heerlijke plofbank te zien!)
![P1080324.jpg]()
Met ons nieuwe dressoir ervoor:
(aan de rechterkant komt nog een witte afdeklat. Iets met scheve muren, scheef plafond/balk/vloer en een patroon......het dreef mijn moeder bijna tot wanhoop. Maar ik vind een witte afdeklat heel niet storend, juist wel mooi vanwege de symmetrie. Plus dat het de hoek tegen stoten beschermt.
![P1080326.jpg]()
Verder zijn dus de bank en de stoel binngekomen, hebben we een salontafel gekocht (zelfde hout als het dressoir) en nog een krukje. Omdat je geen krukjes genoeg kunt hebben...ofzo...
(nee, we vonden hem grappig, we houden van boomstammetjes. En hij was spotgoedkoop

)
Van de bank+stoel+ tafel nog geen goede foto, volgt nog, wel van het krukje:
![P1080306.jpg]()
En dan tot slot...jawel..*tromgeroffel*....de keuken!
De koof is geschilderd (dat was al te zien op de foto's hierboven, van de vloer en de donker groene wand), en inmiddels zit er ook behang op de wanden en tegeltjes!
Voor het voegen:
![P1080284.jpg]()
Zonder rare plaat:
![P1080298.jpg]()
Tijdens het voegen: (Jaja, met mijzelf erbij, zien jullie ook dat ik wel wat doe

)
![P1080312-1.jpg?t=1341183272]()
Na het voegen:
En ja ik ben me heel erg bewust van die twee diagonale lijnen in het patroon links. Iets met miscommunicatie, kleurenblindheid oid, en er te laat achter komen. Maar in het echt stoort het me al niet meer - op de foto valt het echt meer op - dus we laten het maar zo. Zeg maar niks dus
Nu dus nog de kroonlijsten, wat afwerklatjes tegen het plafond, de afzuigkap en de plinten, en het muurtje onder handen nemen. En dan is de keuken af! (Ow wacht..nee..de vloer moet nog even aangepast worden. Een plank kantel over een richeltje in de vloer heen en een trampoline als vloer is best grappig, maar is niet zo goed voor de vloer zelf...*zucht..* )
Nouja, tot zover even

. Volgende keer in elk geval een foto van de zithoek.