abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113050716
Ik klikte net per ongeluk op de titel van het topic en kwam weer in de OP Terecht in plaats van de laatste reactie, en opeens besefte ik wat jullie allemaal gedaan hebben aan dit appartement, moderne retro achtige keuken, gezellige eethoek, aarde tinten (ook anno 2012) etc etc.

Ik denk dat jullie over een jaar of 5-10 hier niet eens meer weg willen en zo ja, hebben jullie aardig werk verzet voor wellicht hogere vraaprijs = winst ^O^

Moet die woningmarkt wel een schop onder de kont krijgen }:|
pi_113053453
Ja, ipv die steriele, verzorgingsflat-achtige uitstraling ziet het er nu erg gezellig uit. En dan is die keuken nog niet eens klaar!
pi_113158143
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 14:35 schreef Meike26 het volgende:
Ik klikte net per ongeluk op de titel van het topic en kwam weer in de OP Terecht in plaats van de laatste reactie, en opeens besefte ik wat jullie allemaal gedaan hebben aan dit appartement, moderne retro achtige keuken, gezellige eethoek, aarde tinten (ook anno 2012) etc etc.

Ik denk dat jullie over een jaar of 5-10 hier niet eens meer weg willen en zo ja, hebben jullie aardig werk verzet voor wellicht hogere vraaprijs = winst ^O^

Moet die woningmarkt wel een schop onder de kont krijgen }:|
Haha, ja we zaten ook al tegen elkaar te geinen dat we nooit meer weg gaan. :D
En dankjewel voor de complimenten :*
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 15:38 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Ja, ipv die steriele, verzorgingsflat-achtige uitstraling ziet het er nu erg gezellig uit. En dan is die keuken nog niet eens klaar!
:@ O+ :* Dankje!

Morgen ga ik weer foto's maken :Y (We moesten vandaag naar de DA met onze kat, dat ging even voor). Er zit nu ook een behangetje op de keukenwanden. Het is een effen kleur, met een grijsbruin teint. (Meer bruin dan grijs, maar de foto's zullen het morgen laten zien.) We hadden eerst wit behang, maar de vader van mijn vriend was er na 2 baantjes mee opgehouden. Het maakte de keuken een beetje viezig. Dit ziet er nu veel mooier uit *O*

Morgen plintjes verven ( juich.. :') ) en foto's maken!
pi_113657878
Zo, nou, het heeft even geduurd. :@
Drukte op school, drukte in het huisje, drukte op het werk en helaas een afscheid thuis zorgden er even voor dat ik geen zin en puf meer had om foto's up te loaden en er een leuk verhaaltje bij te schrijven. Maar ik ben er weer! *O*

We hebben best veel gedaan, hoewel het ene meer zichtbaar (qua werk) is dan het andere.
Maar dat is voor veel klussers vast heel herkenbaar. :)

Goed, ik doe het weer even per kamer (en dat is niet per se de chronologische volgorde van het klussen). En sorry voor de lagere kwaliteit foto's, de camera stond weer niet helemaal lekker ingesteld :@

De badkamer
Gisteren en vandaag zijn we bezig geweest met de badkamer. Dat wil zeggen; met de voegjes. Het voegenfrissen. Gelukkig zijn de voegen zo donker dat alles 2x mag, en het houdt ons lekker van de straat. :+ (Eindresultaat volgt nog als alle tegels helemaal voegenfrisvrij zijn..)

Afijn..het (voorlopige) resultaat is het wel waard gelukkig!

Tijdens:

Ietsje dichterbij:

Tijdens later:

Douchematje, lamp, douchegordijn en wasmachine hebben we al en zodra alles geveegd/geschrobt is gooien we ze er in. Dan is het nog een kwestie van een leuk kastje onder de wasbak vinden, nog iets voor om de handdoeken op te bergen, eventueel een nieuwe spiegel, en klâh. (Althans, dan nog verder inruimen natuurlijk.) :)

Slaapkamer
Niet zo heel veel te melden voor de slaapkamer, behalve dan dat het (oude) schakelmateriaal weer op z'n plek zit, de kast opgeknapt is na een grote beurt met beits, en we nachtlampjes gekocht hebben. Oh, en gordijnen besteld! (De overgordijnen.)

Onze lampjes:

Onze gordijnen worden op maat gemaakt. Het is de stof op de onderste rol en dat combineren we straks met ook kamerhoge witte vitrage (zonder kant oid):

Hal
De vloer in de hal ligt er in! *O*
Maar ik ben helemaal vergeten om er foto's van te maken :@
Het is dezelfde vloer als de woonkamer.

Woonkamer
Jaja, we hebben dus een vloer! *O* En een donkergroene wand! *O* (Ik ben ZOOO blij dat ik die er doorheen gedrukt heb, Nu vind iedereen - ook diegenen die eerst wat sceptisch waren- het een van de mooiste wanden O+ )

Zonder vloer, met groene wand:

Met vloer:

De nis:

Plus nog een mooi krukje dat we vonden O+ (was het enige betaalbare in een veeeuls te dure outlet met veeeuls te mooie spullen :9~ )

(De keuken komt zo hoor ;) Nog niet teveel spieken naar de tegeltjes, haha!)

We hebben ook een nieuw dressoir gevonden, van massief hout O+ (Geen fineer oid, als je de deurtjes opentrekt zie je echt hout. Hij is dan ook best wel zwaar..)

Naast et leggen van de vloer (en inmiddels bijna alle plinten, alleen bij de keuken moeten we er nog wat), hebben we ook een behangetje tegen de wand gegooid. Want we hadden achter het nieuwe kastje dus nog een kaal muurtje.
Het was een gok, want het is op de rol toch best een heftig behangetje, maar ik vind het eigenlijk wel heel goed geslaagd (credits voor mijn vriend die deze keuze maakte ;) )

Close-up patroon:

Vanuit de hal (Donkere foto, tevens een randje onze heerlijke plofbank te zien!)

Met ons nieuwe dressoir ervoor:
(aan de rechterkant komt nog een witte afdeklat. Iets met scheve muren, scheef plafond/balk/vloer en een patroon......het dreef mijn moeder bijna tot wanhoop. Maar ik vind een witte afdeklat heel niet storend, juist wel mooi vanwege de symmetrie. Plus dat het de hoek tegen stoten beschermt. :)

Verder zijn dus de bank en de stoel binngekomen, hebben we een salontafel gekocht (zelfde hout als het dressoir) en nog een krukje. Omdat je geen krukjes genoeg kunt hebben...ofzo... :')
(nee, we vonden hem grappig, we houden van boomstammetjes. En hij was spotgoedkoop :) )

Van de bank+stoel+ tafel nog geen goede foto, volgt nog, wel van het krukje:

En dan tot slot...jawel..*tromgeroffel*....de keuken!
De koof is geschilderd (dat was al te zien op de foto's hierboven, van de vloer en de donker groene wand), en inmiddels zit er ook behang op de wanden en tegeltjes!

Voor het voegen:

Zonder rare plaat:

Tijdens het voegen: (Jaja, met mijzelf erbij, zien jullie ook dat ik wel wat doe ;) )

Na het voegen:

En ja ik ben me heel erg bewust van die twee diagonale lijnen in het patroon links. Iets met miscommunicatie, kleurenblindheid oid, en er te laat achter komen. Maar in het echt stoort het me al niet meer - op de foto valt het echt meer op - dus we laten het maar zo. Zeg maar niks dus :')

Nu dus nog de kroonlijsten, wat afwerklatjes tegen het plafond, de afzuigkap en de plinten, en het muurtje onder handen nemen. En dan is de keuken af! (Ow wacht..nee..de vloer moet nog even aangepast worden. Een plank kantel over een richeltje in de vloer heen en een trampoline als vloer is best grappig, maar is niet zo goed voor de vloer zelf...*zucht..* )

Nouja, tot zover even :). Volgende keer in elk geval een foto van de zithoek. :Y
pi_113658219
Mooie update! en die groene muur is mooi! welke kleur is dat? :D
pi_113661828
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 01:00 schreef Candaasje het volgende:
en inmiddels zit er ook behang op de wanden en tegeltjes!
Behang op je tegeltjes!?!?!?

sorry, kon het niet laten :P

Die keuken ziet er echt prachtig uit. Ik vind de kleurstelling fantastisch.

En over dat latje bij de behangen muur, zou ik zeker doen, gezien het feit dat die groene muur ook "omkaderd" is (afgezien van praktische overwegingen.)

En ik snap niet dat mensen ooit donkere voegen nemen met witte tegels... Het ziet er zo vreselijk goedkoop (en vies) uit. En dat valt helemaal op in die eerste foto van je.
pi_113662384
Ik ben zo'n fan van dit topic geworden en dan is een update wel zo lekker ! :D

Ten eerste je schakelmateriaal, is dat nu het originele schakelspul zelf wat er al in zat of hebben jullie dit gehaald ? In combinatie met bedlampje, het bed en het behang is het echt perfect, past allemaal erg goed bij elkaar.

Dat "Chineze" krukje, met dat gebogen zitvlak is errrug leuk O+ Het "Boomstam" krukje heeft ook wel wat, maar ziet er helaas wat goedkoop uit in vergelijking met zijn Chineze broer.

De tegeltjes, tja, daar doe je niets meer aan. Wat je zegt, op de foto valt het meer op dan in het echt, dat hebben we hier ook ervaren. Niet met een patroon, maar de techniek waarmee de tegeltjes zijn ingelegd. Er zat nogal een golvende lijn in en aanvankelijk dacht ik echt opnieuw te moeten beginnen, maar je went er snel aan en over een maandje of 2 zal je zien dat het je totaal niet meer stoort.

Die muren zijn net zoals het schakel materiaal helemaal perfect en ik geef je groot gelijk met die witte plintjes. Geeft een leuk contrast en samen met dat patroonbehang op die tussenmuur geeft dat een fris maar toch authentieke uitstraling ! Laminaat is trouwens bijna het zelfde als we hier hebben liggen.

Dit huis/appartement heeft echt een super metamorphose ondergaan :D *O*
pi_113663136
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 01:09 schreef lynda het volgende:
Mooie update! en die groene muur is mooi! welke kleur is dat? :D
Even kijken...het is van FLEXA, en dan gemengd. De staal is nummertje 92L, en het nummer van de groene muur is...eh ja, goede, of het is J0.10.50, of het is J0.10.40. Ik geloof de eerste, maar ik zou het even na moeten kijken op de emmer met verf. (De kleur van de staal komt niet helemaal overeen. Althans, wel met de verf in de emmer/pot, maar niet meer als 'ie op de muur zit. Dat hadden we ook al met de lichte groene wand, dat is nummer J0.05.75 van dezelfde staal.)
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 08:02 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Behang op je tegeltjes!?!?!?

sorry, kon het niet laten :P
Ja, is dat zo gek dan? :D Whehhe....
(Nederlands is altijd al mijn goeiste vak geweest :+ )

quote:
Die keuken ziet er echt prachtig uit. Ik vind de kleurstelling fantastisch.
Dank! Ik moet er overigens nog even bij vermelden dat we eerst wit behang hadden. Ik weet even niet meer wie dat bedacht had ( :+ ) maar het zag er niet uit. De keuken leek opeens heel smerig geel. De papa van vriend stopte er na 2 baantjes mee, heeft de boel er afgetrokken en er dit nieuwe kleurtje opgegooid.

En het idee van de tegeltjes heb ik hier van Fok! (Ik ben even kwijt van wie....ohja, Twentemeisje! Dat was wel een verbouwing en keuken van een iets ander kaliber, maar daar deed ik het idee van de tegeltjes op: TM's jaren dertig woning #5, met tuin... en een babykamer O+) Ik zou anders echt niet geweten hebben wat we hadden gewild.

quote:
En over dat latje bij de behangen muur, zou ik zeker doen, gezien het feit dat die groene muur ook "omkaderd" is (afgezien van praktische overwegingen.)
True. En het wit steekt heel erg mooi af bij het bruin, dus ik vind het eigenlijk alleen maar mooi. :Y

quote:
En ik snap niet dat mensen ooit donkere voegen nemen met witte tegels... Het ziet er zo vreselijk goedkoop (en vies) uit. En dat valt helemaal op in die eerste foto van je.
Ik snap het ook niet. De badkamer lijkt met witte voegen echt veel lichter en minder druk. (Ondanks die spaghetti van leidingen..maar ok, die ga ik nog wit schilderen.)
En dit heeft de woningbouw bedacht......waarom? :? :X

quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 09:02 schreef Meike26 het volgende:
Ik ben zo'n fan van dit topic geworden en dan is een update wel zo lekker ! :D
Dank! :@ En graag gedaan, updates maken is ook erg leuk!

quote:
Ten eerste je schakelmateriaal, is dat nu het originele schakelspul zelf wat er al in zat of hebben jullie dit gehaald ? In combinatie met bedlampje, het bed en het behang is het echt perfect, past allemaal erg goed bij elkaar.
Dit is inderdaad het originele schakelmateriaal. *O* Ik vind het hier ook wel bij passen. (Ik zie alleen dat ik m'n bed wel eens mag stoffen... :@ Ahja..hoort erbij hè?)

quote:
Dat "Chineze" krukje, met dat gebogen zitvlak is errrug leuk O+ Het "Boomstam" krukje heeft ook wel wat, maar ziet er helaas wat goedkoop uit in vergelijking met zijn Chineze broer.
Dat 'Chineze' krukje was inderdaad ook wat duurder dan het andere krukje. (Dat andere krukje hebben we, plus nog extra korting, bij het dressoir en de salontafel gekregen. Hij moet ook nog een plaatsje krijgen :) ) We waren echt op slag verliefd op het 'chineze' krukje. O+. (We waren ook op slag verliefd op een ander dressoir...prachtig grof hout. Helaas ook een wat grovere prijs :P ) Hij is alleen ook wel loodzwaar...daar kwamen we achter toen we echt een rot-end terug moesten lopen naar de auto. Maar goed, mooi robuust ding. Wordt een beetje 'mijn' krukje want ik ga hem gebruiken als krukje voor bij de harp. Hij zit goed en het ziet er nog eens mooit uit ook.

quote:
De tegeltjes, tja, daar doe je niets meer aan. Wat je zegt, op de foto valt het meer op dan in het echt, dat hebben we hier ook ervaren. Niet met een patroon, maar de techniek waarmee de tegeltjes zijn ingelegd. Er zat nogal een golvende lijn in en aanvankelijk dacht ik echt opnieuw te moeten beginnen, maar je went er snel aan en over een maandje of 2 zal je zien dat het je totaal niet meer stoort.
ik zie het ook maar als een mooie herinnering aan ons gezamelijke klusavontuur. haha. En het is ook vooral omdat we er zelf met onze neus bovenop zitten dat we echt alles zien. Terwijl ik hier bij mijn ouders nu pas dingen zie die me 22 jaar lang niet opgevallen zijn....

quote:
Die muren zijn net zoals het schakel materiaal helemaal perfect en ik geef je groot gelijk met die witte plintjes. Geeft een leuk contrast en samen met dat patroonbehang op die tussenmuur geeft dat een fris maar toch authentieke uitstraling ! Laminaat is trouwens bijna het zelfde als we hier hebben liggen.
Merci! :@ O+

En we hebben volgens mij wel een beetje een soortgelijke smaak, gekeken naar de keuken, en het laminaat! Grappig!

quote:
Dit huis/appartement heeft echt een super metamorphose ondergaan :D *O*
Zeg hé , ik blijf blozen hoor ;) Dank!
pi_113665192
Ik zeg toch dat ik fan ben van dit topic. En misschien heeft dat ook wel mee te maken dat we idd een beetje zelfde smaak hebben, vond ik zelf ook al opvallend ;)
  maandag 2 juli 2012 @ 12:19:58 #185
238047 Andiamo
Victory is mine!
pi_113666467
quote:
Zoals je kunt zien hielden de vorige bewoners erg van een geel/oranje/zalmteint van het viezige soort. Alle deuren en deurposten zijn die kleur. We vonden zelfs nog een potje verf in een keukenkastje
Zelf gedaan? Dat doet de woningbouw toch eens in de zoveel jaar?

Ik heb dus PRECIES dezelfde vieze gele kleur kozijnen, deuren en deurposten (net als alle buren). Vreselijk, maar ik ben al bezig de boel te verven.. :')
pi_113667237
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 12:19 schreef Andiamo het volgende:

[..]

Ik heb dus PRECIES dezelfde vieze gele kleur kozijnen, deuren en deurposten (net als alle buren). Vreselijk, maar ik ben al bezig de boel te verven.. :')
Ach, bij ons was alles licht groen... (behalve de woonkamer, die was vies (letterlijk vies) geel, met poepbruin en zalm/gele deuren)

Ik vraag me soms af wat mensen van die kleuren vonden.... En dat zullen ze waarschijnlijk in 20 jaar ook zeggen van de kleuren die nu gebruikt worden... )
pi_113669646
Leuke smaak heb je!
pi_113739673
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 11:35 schreef Meike26 het volgende:
Ik zeg toch dat ik fan ben van dit topic. En misschien heeft dat ook wel mee te maken dat we idd een beetje zelfde smaak hebben, vond ik zelf ook al opvallend ;)
True true, had je al gezegd inderdaad. Nouja leuk in elk geval! :Y

quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 12:19 schreef Andiamo het volgende:

[..]

Oh misschien de woningbouw wel ja. Zou goed kunnen. Deze mensen hielden het wel in ere. :')

quote:
14s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:42 schreef Anne het volgende:
Leuke smaak heb je!
Dankje! :*

M'n douchegordijn hangt, de voegjes zijn wit en schoon, de matrassen liggen op bed (nog wel afgedekt tegen het stof) en de wasmachine staat nog op een karretje, maar hij IS in het badkamertje. Dat is al heel wat. 8-) (Nu nog hopen dat 'ie het ook doet... :') )

Morgen weer verder :)
pi_114552566
wat voor laminaat heb je?
pi_114992495
Kom, het is nu al meer dan een week geleden, het is tijd voor een update! (ik wil die keuken af zien, vind hem echt mooi!)
pi_114995617
Met de vloer erbij lijkt die donkergroene wand lichter dan met de betonvloer. Grappig.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 12:53:52 #192
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_115046097
Ik ben erg onder de indruk hoor, heel mooi! Nieuwe update graag ;)
pi_115157728
Sorry voor de stilte, maar ik ben er weer! :)

Ik ben op vakantie geweest en net dit weekend een festival achter de rug, maar ik zal morgenavond foto's maken. Dinsdag komt de KPNmeneer langs om de telefoon/internetaansluiting te vervangen (nu nog een heel oud ptt ding), en dan kan ik dinsdag de foto's en update zowaar vanuit het huisje plaatsen! *O*

En nog steeds tof dat jullie volgen!
*O*

@Dzjonka: het laminaat in de woonkamer is 'Engels Eiken' van de Hornbach :)
pi_115280886
Kennen jullie die grap van het meisje en de fotocamera?
Nou, die camera is tot dit weekend nog op vakantie in Italië.... -O-
Ik heb dus nog een paar extra dagen om een beetje op te ruimen.... :')

Dit weekend willen we wel echt over gaan, ondanks dat nog niet alles af is hoor. Maar is prima leefbaar. Gisteravond hebben we voor het eerst gekookt en gegeten (op de bank...want tja, nog geen eettafel) *O*
Dus dan ga ik zeker foto's maken. (Tussen alle verhuisdozen uitpakken door..)
pi_115281164
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 10:56 schreef Candaasje het volgende:
Kennen jullie die grap van het meisje en de fotocamera?
Nou, die camera is tot dit weekend nog op vakantie in Italië.... -O-
Ik heb dus nog een paar extra dagen om een beetje op te ruimen.... :')

Dit weekend willen we wel echt over gaan, ondanks dat nog niet alles af is hoor. Maar is prima leefbaar. Gisteravond hebben we voor het eerst gekookt en gegeten (op de bank...want tja, nog geen eettafel) *O*
Dus dan ga ik zeker foto's maken. (Tussen alle verhuisdozen uitpakken door..)
Daarom, een reserve toestel voor thuis! :P

En, hoe voelde het, in je eigen huisje koken en eten? Ik vond dat in ieder geval heel vreemd, bijna alsof je bij een vreemde aan het koken was :P
pi_115281487
Het voelde wel een beetje vreemd (eh ahum...ik vroeg nog aan mijn vriend of we wel een aansteker hadden..voor het gas......dat krijg je er van als je keramisch gewend bent en met je hoofd nog bij de kampeer-gasbrandertjes bent :@ ).
En och ook wel weer heerlijk...want tja, het is echt je eigen keukentje O+

Maar het is dus allemaal nog wel wat onwennig hoor. We moeten bijna al onze eigen spullen nog overbrengen. Vrijwel alles wat er nu staat is nieuw (of tweede hands, maar voor ons nieuw.) Dus het is voor je gevoel af en toe net een hotel.
Maar elke avond sleep ik wat zooi mee (soms is het maar één ding omdat het anders niet in de auto past) dus langzamerhand wordt het steeds vertrouwder :Y
pi_115288678
Dat had ik ook hoor, wij hebben dan nog gewoon gas zoals het was, maar nu dus met een inbouw-ontsteker. Dat was toen ook nog wel even wennen, stond de eerste weken ook nog af en toe met de aansteker in de hand oO<

En sinds een maand of 2 hebben we een dakkapel op de slaapkamer. Dat was wennen zeg :o
Van een donker krap slaapkamertje achter het huis hebben we nu een hotelsuite.. Dat was ook de eerste week alsof ik in een hotel sliep. Vorig weekend weer staan klussen/afwerken. En kort dáárvoor had m'n vriend al de bediening van het rolluik + inbouw spotjes omgegooid. Nu kunnen we heerlijk vanuit bed de lampjes aandoen en rolluik bedienen. Wat een luxe.
pi_115292894
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:27 schreef Meike26 het volgende:
Dat had ik ook hoor, wij hebben dan nog gewoon gas zoals het was, maar nu dus met een inbouw-ontsteker. Dat was toen ook nog wel even wennen, stond de eerste weken ook nog af en toe met de aansteker in de hand oO<

En sinds een maand of 2 hebben we een dakkapel op de slaapkamer. Dat was wennen zeg :o
Van een donker krap slaapkamertje achter het huis hebben we nu een hotelsuite.. Dat was ook de eerste week alsof ik in een hotel sliep. Vorig weekend weer staan klussen/afwerken. En kort dáárvoor had m'n vriend al de bediening van het rolluik + inbouw spotjes omgegooid. Nu kunnen we heerlijk vanuit bed de lampjes aandoen en rolluik bedienen. Wat een luxe.
Wij wilden de eerste keer koken en kwamen erachter dat we geen lucifers bij ons hadden. In ons oude huis hadden we zo'n vonkmaker ding. En die lag natuurlijk nog in het oude huis...
pi_115640925
Het wordt erg mooi, Candaasje ^O^
pi_115647156
Merci! :*

Ik heb weer een camera! *O*
Eerst even wat dozen aan de kant schuiven (dozenexplosie hier :P ) en dan ga ik weer eens fotootjes plaatsen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')