Ik ben benieuwd!

Zo, en in de categorie 'behoorlijk brakke foto's (want ik weet gewoon niet waar al die knopjes op een spiegelreflex voor dienen

)maar het geeft een idee', hier de beloofde foto's (ein-de-lijk!

)
Te beginne met de slaapkamer(Oh en meet Beer, ons knuffelbeest met 'hoge emotionele waarde'. Vandaar dat hij op bed zit - en ik was te lui om hem er af te halen - dus dan krijg je van die slechte 'makelaars'foto's met een telkens teurgkerend sierobject.....

)
Met de gordijnen open:
![DSC_9144.jpg]()
En met de gordijnen dicht:
![DSC_9167.jpg]()
Op de laatste foto lijken de gordijnen heel dik en totaal verduisterend, maar in het echt laten ze meer licht door.
Vanaf het bed is dit het uitzicht:
(Een beetje wazig, en let niet op de rommel her en der, dat moet nog weg.)En vanaf het raam dit:
(Nee er zit normaal geen vierkante vlek op de muur, en de kleuren kloppen ook niet helemaal. Maar....nouja.....
)Kastje nog eventjes iets dichterbij (ik ben dol op het ding

Hij komt uit mijn oude slaapkamer. Mijn moeder heeft het ooit via MP gevonden en als verrassing neergezet.)
En de kleur van de muur krijg ik zelden goed op de foto, zoals jullie kunnen zien
Bij mij geeft de eerste foto het beste beeld, maar misschien ligt dat aan mijn scherminstellingen. Wat nog te doen in de slaapkamer: Zoals jullie misschien al hebben opgemerkt is de lamp aan het plafond nog een beetje een triest geval. Dit komt omdat de onderkant van de lamp niet goed past op het bovenste (al hangende) kapje. Dat gaat we nog verhelpen.
Verder moeten er nog wat dingen aan de muren gehangen worden en gaan we nog op zoek naar vitrage/raambekleding, zodat we niet altijd gelijk de overgordijnen dicht moeten doen willen we ons even snel omkleden oid.
Verder met de badkamer......want daar hangt nu een kastje in. (Met drie roedes die je in de keuken hoort te hangen, maar voor de handdoeken voldoen ze ook meer dan prima)
Met het zijdeurtje opengeklapt (Dat zit normaalgesproken dicht, tenzij ik teveel was heb en ruimte nodig heb

):
![DSC_9177.jpg]()
Vanuit de badkamer met het zijdeurtje gesloten:
(Eh ja, ook hier wat wazig)En omdat er toch niks bijzonders in ligt mogen jullie best zien dat er drie plankjes in zitten

, hartstikke handig dus!
Wat nog te doen in de badkamer: Eigenlijk niet zoveel meer. In elk geval gaan we op zoek naar verduisterende raambekleding voor de badkamerdeur en het bovenlicht, want de boiler geeft blauw licht 's nachts, en als mijn vriend 's morgens om half 6 in de badkamer moet zijn, is er ook in de slaapkamer een zee van licht. Dus nouja, misschien iets van luxaflex oid, we moeten het nog even bekijken.
Op naar het kleinste kamerje.. ..want we hebben een wc-matje!

(Jaja, die gaat regelmatig de was in hoor), en nu ook een wcborstel, wcrolhouder en een prullenbakje. (Vooral dat eerste is wel makkelijk, want we hadden enkel een glazenborstel

)
Wat nog te doen in de wc: Ik zit er nog steeds sterk aan te denken een van de wandjes turkooise te schilderen, en we moeten nog een hoekplankje ophangen. Oh, en natuurlijk een lamp, want dat spaarlampgedoe is overal zo sfeerloos. (Maar dat geldt nog voor alle kamers)
Maar goed, dat schilderen wordt even een langer-termijn-projectje, er is nog genoeg te doen immers.
Op naar de woonkamer!Ik krijg de sfeer niet zo goed te pakken, maar dit is ons zithoekje:
Uitzicht vanaf de bank overdag:
De witte lat die rechts nog moet komen staat al klaar, nu nog even er op zetten. Uitzicht vanaf de bank 's avonds:
![DSC_9221.jpg]()
Richting het raam:
De flits maakt het wel erg sfeervol....ahum.....not...
En de harp gaat binnenkort nog van plek veranderenVerder hebben we zelf een bureau in elkaar gezet. Deze is gemaakt van hetzelfde soort hout (blank eiken) als het dressoir en de salontafel. We zijn nog bezig met het wegwerken van alle snoeren en er moeten nog 1 of 2 kastjes met lades komen:
![DSC_9234.jpg]()
Je ziet hier verder nog onze bijzondere lamp (gevalletje hate-it-or-love-it, ik weet het), een houten zwaan (erfstuk, pas gekregen van mijn opa en oma, daar speelde ik vroeger bij hen thuis altijd mee en ging dan rondjes 'varen' door de woonkamer...en anders liet ik mijn knuffels tochtjes maken..), Oscar, Pieter Post en natuurlijk Mickey in zijn vliegtuig. (Collecters item dat ik van mijn ouders heb gekregen,). Deze laatste drie verraden waar o.a. mijn interesses en vakgebied liggen

En dat mijn vriend een goedzak is, dat hij een Mickey in een vliegtuig in de woonkamer heeft hangen

(Er komen niet meer vliegtuigjes hoor. Of zoveel Mickey's als Wibi Soerjadi in zijn huis heeft staan

)
Met één stoel, om even meer van het bureau wat beter te laten zien:
![DSC_9232.jpg]()
En vanaf de bank ziet het hoekje er zo uit. Best netjes vind ik het (tot nu toe) geworden:
De foto vertekend alleen, want het bureau ziet er in het echt wat langer/breder (hoe je het wil noemen) uit. Op de foto lijkt het wel heel knus...SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh, enne, dit is de lamp in de avond:
Het is een echte Candaasje/Candaasjesvriend lamp.
Wat nog te doen in de woonkamer: - Gordijnen/raambekleding. (Sowieso overgordijnen, maar nog bepalen welke kleur. Ook iets van vitrage. Waarschijnlijk zowel overgordijnen als vitrage kamerhoog.)
- Een kleed! We hebben al een mooie gezien, nu nog even vervoer regelen want onze auto is te klein.
- De tak-plank voor boven de bank (Maar die moet ik nog maken)
- Schilderijen/planke naan de muur, want het is nog veel te kaal
- Evt. muurschildering
- Lampen/lampjes (Want spaarlampen zijn niet erg sfeervol...)
- Planten!
- Een tafeltje voor in de hoek bij de bank en de stoel. (Het krukje is zo klein)
- Snoeren wegwerken en nog wat plinten her en der plakken (nadat die snoeren dus zijn weggewerkt)
- .....
Even tussendoor het balkon:Niet dat het balkon zelf zo opgeruimd of mooi is, maar mijn vader en moeder hebben een oud tuinbankje voor ons opgeknapt, en er kussentjes cadeau bij gegeven.

Dus we konden lekker buiten eten!
Onze huidige eethoek binnen is een ander verhaal
:
Eh ja, en er is ook wat was en omgevallen plinten te zien...
Degene die onze eethoek zou maken is (langdurige) ziek geworden, en we zijn nu bezig met het zoeken naar een andere tafel/eethoek. Dus dit is even voor nood, maar prima, omdat eten op de bank ook niet alles is. 't Is jammer voor ons (en natuurlijk erger voor degene die ziek is....) maar vrijdag komt nu eerst de kast, en daarna gaan we wel weer echt moeite doen met zoeken.
Goed goed goed, tot slot de keuken! We hebben zowaar een afzuigkap

:
![DSC_9202-1.jpg?t=1345624647]()
De Oven+kookplaat+afzuigkap van wat dichterbij (En ja, die spaarlamp maakt het echt af ja

Evenals de ovenhandschoen die nog aan de koelkast hangt, en natuurlijk de Gössig muizenplaag vanuit de IKEA.......krijg je ervan als je foto's maakt en ondertussen een beetje zit te dollen met alle zooi die uit de dozen komt

)
![DSC_9238.jpg]()
En alles werkt! Eigenlijk had ik laatst even een foto moeten maken van de oven met afbakbroodjes, dat zag er echt heerlijk (en zo lekker 'gestyled') uit
Wat nog te doen in de keuken en eethoek: - Gordijnen eethoek (valse overgordijnen - zelfde als de woonkamer - en nog iets anders van raambekleding dat werkt met een bankje eronder. Zoals vouwgordijnen oid.)
- Lampen eethoek (al gekocht, maar eerst een tafel zien te vinden en neerzetten) en keuken (nog niet gevonden)
- De boekenkast neerzetten en inrichten! Deze wordt a.s. vrijdag al geleverd!
- Het muurtje tussen keuken en eethoek behangen: kant van de keuken wordt hetzelfde behang dat verder al in de keuken zit, kant van de eethoek weten we nog niet. (Of dezelfde kleur als het houtwerk, of dezelfde kleur als het behang van de keuken, of lichtgroen, of donkergroen, of....Help?)
Zo...nou, tot zover weer even. De hal bespaar ik jullie deze keer want dat is vooral veel troep.
[ Bericht 98% gewijzigd door Candaasje op 22-08-2012 10:43:43 ]