abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115696750
En ik heb ruzie met de camera -O- Het schiet op zo...

Mag ik jullie in de tussentijd dan misschien wel nog warm houden/maken met een plaatje van de door ons net (deze avond) bestelde boekenkast?

De Vera Cruz 6053, van de firma Henders en Hazel. Teakhout, heel mooi gevlamd.
Met planken, lades (deze zijn om te draaien, de ene kant is met een stevig soort, gevlochten riet, de andere kant is 'effen' hout), en kastjes met deuren om onze troep op te bergen. En dat is hard nodig :+

Plaatje, maar in het echt is het hout wat roder/warmer dan dat ik hem op internetafbeeldingen zie.

O+ O+ O+

Enig minpuntje; hij is vrij groot en hij komt voor de donkergroene wand. Ik weet niet hoeveel groene wand we nog kunnen zien straks......natuurlijk wel de nis en een halve meter boven de kast, maar toch :') (Achja..desnoods verf ik een ander wandje nog mooi donkergroen. En die kast maakt natuurlijk veel goed, dus ik kan er wel mee leven ;) )

(We hadden deze kast op MP gezien (door de firma zelf geplaatst, want dit model gaat uit de collectie) en uiteindelijk via een winkel in de beurt besteld.)
pi_115708554
Erg leuke kast, ook een leuke vinding zo, met die 2-zijdige lades :D
Onze inrichting is ook rijkelijk voorzien van teakhout, tot nu toe is het mij nog niet gaan vervelen ^O^

Zelf denk ik dat je geen zorgen hoeft te maken over die groene muur. Het is een aarde tint en samen met het teakhout, kan dat een erg mooie/natuurlijke combinatie worden. Als je dan toch nog de groene verfpot wat wil uitdiepen, zou ik dat nisje achter de keuken pakken ? Zowel de achterwand tussen eetkamer en slaapkamer zou het groene kleurtje niet misstaan of alleen het stukje muur in het nisje zelf.

Zelf hebben we ook weer wat te vermelden (ik doe het maar hier, omdat onze smaken zo overéénkomen :@ ).

Vorige week éven naar Doetinchem geweest. Bij de Woonoutlet hier in Utrecht hebben we een gave bank zien staan en bij de Woonfabriek in Doetinchem, haddn we de hoop om zijn grote 3-zits broer te kunnen bewonderen. Die stond er wel, maar niet met dat erg mooie stofje/leer zoals deze in Utrecht staat. Het is een beetje leer-achtig, maar ook weer niet. Een erg mooie bruine verwassen kleur met grove stiksels over de armleuningen en rugleuning. Als een soort leren-honkbal handschoen zeg maar :

De bank (Madison):

Maar dan in dit kleurtje (zonder stiksels):

[/offtopic]

Ben benieuwd naar verdere foto's van je boomhutje :D
pi_115822030
Zo, ik reageer nog even op Meike, spring onder de douche en ga dan even aan de slag met foto's. Want daar is het nu echt echt echt wel eens tijd voor. (Jullie kunnen wel door een paar dozen en wat meuk heenkijken hè? 't Is nog een work in progress - rapportage natuurlijk ;) )

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 10:11 schreef Meike26 het volgende:
Erg leuke kast, ook een leuke vinding zo, met die 2-zijdige lades :D
Onze inrichting is ook rijkelijk voorzien van teakhout, tot nu toe is het mij nog niet gaan vervelen ^O^
Ik ben ook erg fan van teakhout :Y We wisselen het dan af met licht eiken (de euh, god hoe noem je dat...wat meer 'moderne' versie) en dat is enerzijds omdat het anders misschien een overkill aan teakhout wordt, en anderzijds omdat het gewoon prijzig is. En op een gegeven moment is het spaarvarken leeg natuurlijk :D

En ik heb nog een beter plaatje van de kast gevonden. Althans, de kleur van de kast komt iets beter over (iets...in het echt blijft het mooier ) De foto is verder zelf is een draak hoor :D
(En dat het hout zelf meer 'vlamt'/'verspringt' in kleur komt weer beter uit op de vorige foto...)

quote:
Zelf denk ik dat je geen zorgen hoeft te maken over die groene muur. Het is een aarde tint en samen met het teakhout, kan dat een erg mooie/natuurlijke combinatie worden. Als je dan toch nog de groene verfpot wat wil uitdiepen, zou ik dat nisje achter de keuken pakken ? Zowel de achterwand tussen eetkamer en slaapkamer zou het groene kleurtje niet misstaan of alleen het stukje muur in het nisje zelf.
Het nisje is al groen, en die blijf je zien :Y En boven de kast blijf je ook wel een donkergroene rand zien, denk ik. Het teak gaat er wel goed mee combineren ja (daar ben ik van overtuigd), en ik denk ook wel met de kleuren van keuken (in elk geval de rand van het muurtje, want dat is ook een wat warmere teint, evenals het werkblad natuurlijk). Dus nouja woei, misschien komt hij vrijdag al. *O*

quote:
Zelf hebben we ook weer wat te vermelden (ik doe het maar hier, omdat onze smaken zo overéénkomen :@ ).

Vorige week éven naar Doetinchem geweest. Bij de Woonoutlet hier in Utrecht hebben we een gave bank zien staan en bij de Woonfabriek in Doetinchem, haddn we de hoop om zijn grote 3-zits broer te kunnen bewonderen. Die stond er wel, maar niet met dat erg mooie stofje/leer zoals deze in Utrecht staat. Het is een beetje leer-achtig, maar ook weer niet. Een erg mooie bruine verwassen kleur met grove stiksels over de armleuningen en rugleuning. Als een soort leren-honkbal handschoen zeg maar :
<plaatjes>

Oeh, ben benieuwd! Willen jullie enkel een 3zitter, of een 3- en een 2zitter? :)
(En show hem/ze gerust even wanneer hij/ze bij je thuis staat/staan! :Y )

quote:
Ben benieuwd naar verdere foto's van je boomhutje :D
Ik ga aan de slag! (Eerst mezelf even schoonboenen, ik stink :+ )
pi_115822397
Nee, we gaan voor de wachtkamer-opstelling : 2 x 3 zits met in de toekomst een kleinere salontafel :D

Overigens is het meer een 2 en half zits bank dan 3 zits. De bank is zo'n 20cm korter dan de 3 zits die we nu nog hebben. En door de warme robuuste uitstraling zal het niet zo snel storen dat het 2 dezelfde banken zijn.
pi_115857796
Ik ben benieuwd! :)

Zo, en in de categorie 'behoorlijk brakke foto's (want ik weet gewoon niet waar al die knopjes op een spiegelreflex voor dienen :@ :') )maar het geeft een idee', hier de beloofde foto's (ein-de-lijk! :@ )

Te beginne met de slaapkamer
(Oh en meet Beer, ons knuffelbeest met 'hoge emotionele waarde'. Vandaar dat hij op bed zit - en ik was te lui om hem er af te halen - dus dan krijg je van die slechte 'makelaars'foto's met een telkens teurgkerend sierobject..... :') )

Met de gordijnen open:

En met de gordijnen dicht:

Op de laatste foto lijken de gordijnen heel dik en totaal verduisterend, maar in het echt laten ze meer licht door.

Vanaf het bed is dit het uitzicht:

(Een beetje wazig, en let niet op de rommel her en der, dat moet nog weg.)

En vanaf het raam dit:

(Nee er zit normaal geen vierkante vlek op de muur, en de kleuren kloppen ook niet helemaal. Maar....nouja..... :@ )

Kastje nog eventjes iets dichterbij (ik ben dol op het ding O+ Hij komt uit mijn oude slaapkamer. Mijn moeder heeft het ooit via MP gevonden en als verrassing neergezet.)

En de kleur van de muur krijg ik zelden goed op de foto, zoals jullie kunnen zien :D Bij mij geeft de eerste foto het beste beeld, maar misschien ligt dat aan mijn scherminstellingen.

Wat nog te doen in de slaapkamer:

Zoals jullie misschien al hebben opgemerkt is de lamp aan het plafond nog een beetje een triest geval. Dit komt omdat de onderkant van de lamp niet goed past op het bovenste (al hangende) kapje. Dat gaat we nog verhelpen.
Verder moeten er nog wat dingen aan de muren gehangen worden en gaan we nog op zoek naar vitrage/raambekleding, zodat we niet altijd gelijk de overgordijnen dicht moeten doen willen we ons even snel omkleden oid.

Verder met de badkamer...
...want daar hangt nu een kastje in. (Met drie roedes die je in de keuken hoort te hangen, maar voor de handdoeken voldoen ze ook meer dan prima)

Met het zijdeurtje opengeklapt (Dat zit normaalgesproken dicht, tenzij ik teveel was heb en ruimte nodig heb ;) ):

Vanuit de badkamer met het zijdeurtje gesloten:

(Eh ja, ook hier wat wazig)

En omdat er toch niks bijzonders in ligt mogen jullie best zien dat er drie plankjes in zitten :P , hartstikke handig dus!

Wat nog te doen in de badkamer:
Eigenlijk niet zoveel meer. In elk geval gaan we op zoek naar verduisterende raambekleding voor de badkamerdeur en het bovenlicht, want de boiler geeft blauw licht 's nachts, en als mijn vriend 's morgens om half 6 in de badkamer moet zijn, is er ook in de slaapkamer een zee van licht. Dus nouja, misschien iets van luxaflex oid, we moeten het nog even bekijken. :)

Op naar het kleinste kamerje..
..want we hebben een wc-matje! *O* (Jaja, die gaat regelmatig de was in hoor), en nu ook een wcborstel, wcrolhouder en een prullenbakje. (Vooral dat eerste is wel makkelijk, want we hadden enkel een glazenborstel :') _O- :@ )

Wat nog te doen in de wc:
Ik zit er nog steeds sterk aan te denken een van de wandjes turkooise te schilderen, en we moeten nog een hoekplankje ophangen. Oh, en natuurlijk een lamp, want dat spaarlampgedoe is overal zo sfeerloos. (Maar dat geldt nog voor alle kamers)
Maar goed, dat schilderen wordt even een langer-termijn-projectje, er is nog genoeg te doen immers.

Op naar de woonkamer!

Ik krijg de sfeer niet zo goed te pakken, maar dit is ons zithoekje:

Uitzicht vanaf de bank overdag:

De witte lat die rechts nog moet komen staat al klaar, nu nog even er op zetten.

Uitzicht vanaf de bank 's avonds:

Richting het raam:

De flits maakt het wel erg sfeervol....ahum.....not...
En de harp gaat binnenkort nog van plek veranderen

Verder hebben we zelf een bureau in elkaar gezet. Deze is gemaakt van hetzelfde soort hout (blank eiken) als het dressoir en de salontafel. We zijn nog bezig met het wegwerken van alle snoeren en er moeten nog 1 of 2 kastjes met lades komen:

Je ziet hier verder nog onze bijzondere lamp (gevalletje hate-it-or-love-it, ik weet het), een houten zwaan (erfstuk, pas gekregen van mijn opa en oma, daar speelde ik vroeger bij hen thuis altijd mee en ging dan rondjes 'varen' door de woonkamer...en anders liet ik mijn knuffels tochtjes maken..), Oscar, Pieter Post en natuurlijk Mickey in zijn vliegtuig. (Collecters item dat ik van mijn ouders heb gekregen,). Deze laatste drie verraden waar o.a. mijn interesses en vakgebied liggen ;) En dat mijn vriend een goedzak is, dat hij een Mickey in een vliegtuig in de woonkamer heeft hangen _O- (Er komen niet meer vliegtuigjes hoor. Of zoveel Mickey's als Wibi Soerjadi in zijn huis heeft staan :D )

Met één stoel, om even meer van het bureau wat beter te laten zien:

En vanaf de bank ziet het hoekje er zo uit. Best netjes vind ik het (tot nu toe) geworden:

De foto vertekend alleen, want het bureau ziet er in het echt wat langer/breder (hoe je het wil noemen) uit. Op de foto lijkt het wel heel knus...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, enne, dit is de lamp in de avond:

Het is een echte Candaasje/Candaasjesvriend lamp. :Y

Wat nog te doen in de woonkamer:
- Gordijnen/raambekleding. (Sowieso overgordijnen, maar nog bepalen welke kleur. Ook iets van vitrage. Waarschijnlijk zowel overgordijnen als vitrage kamerhoog.)
- Een kleed! We hebben al een mooie gezien, nu nog even vervoer regelen want onze auto is te klein.
- De tak-plank voor boven de bank (Maar die moet ik nog maken)
- Schilderijen/planke naan de muur, want het is nog veel te kaal
- Evt. muurschildering
- Lampen/lampjes (Want spaarlampen zijn niet erg sfeervol...)
- Planten!
- Een tafeltje voor in de hoek bij de bank en de stoel. (Het krukje is zo klein)
- Snoeren wegwerken en nog wat plinten her en der plakken (nadat die snoeren dus zijn weggewerkt)
- .....

Even tussendoor het balkon:
Niet dat het balkon zelf zo opgeruimd of mooi is, maar mijn vader en moeder hebben een oud tuinbankje voor ons opgeknapt, en er kussentjes cadeau bij gegeven. O+ Dus we konden lekker buiten eten!

Onze huidige eethoek binnen is een ander verhaal :') :

Eh ja, en er is ook wat was en omgevallen plinten te zien... :@

Degene die onze eethoek zou maken is (langdurige) ziek geworden, en we zijn nu bezig met het zoeken naar een andere tafel/eethoek. Dus dit is even voor nood, maar prima, omdat eten op de bank ook niet alles is. 't Is jammer voor ons (en natuurlijk erger voor degene die ziek is....) maar vrijdag komt nu eerst de kast, en daarna gaan we wel weer echt moeite doen met zoeken. :)

Goed goed goed, tot slot de keuken!

We hebben zowaar een afzuigkap *O* :

De Oven+kookplaat+afzuigkap van wat dichterbij (En ja, die spaarlamp maakt het echt af ja :P Evenals de ovenhandschoen die nog aan de koelkast hangt, en natuurlijk de Gössig muizenplaag vanuit de IKEA.......krijg je ervan als je foto's maakt en ondertussen een beetje zit te dollen met alle zooi die uit de dozen komt :+ )

En alles werkt! Eigenlijk had ik laatst even een foto moeten maken van de oven met afbakbroodjes, dat zag er echt heerlijk (en zo lekker 'gestyled') uit :9

Wat nog te doen in de keuken en eethoek:
- Gordijnen eethoek (valse overgordijnen - zelfde als de woonkamer - en nog iets anders van raambekleding dat werkt met een bankje eronder. Zoals vouwgordijnen oid.)
- Lampen eethoek (al gekocht, maar eerst een tafel zien te vinden en neerzetten) en keuken (nog niet gevonden)
- De boekenkast neerzetten en inrichten! Deze wordt a.s. vrijdag al geleverd! *O*
- Het muurtje tussen keuken en eethoek behangen: kant van de keuken wordt hetzelfde behang dat verder al in de keuken zit, kant van de eethoek weten we nog niet. (Of dezelfde kleur als het houtwerk, of dezelfde kleur als het behang van de keuken, of lichtgroen, of donkergroen, of....Help?)

Zo...nou, tot zover weer even. De hal bespaar ik jullie deze keer want dat is vooral veel troep. ;)

[ Bericht 98% gewijzigd door Candaasje op 22-08-2012 10:43:43 ]
pi_115859043
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:29 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben benieuwd! :)

Te beginne met de slaapkamer
(Oh en meet Beer, ons knuffelbeest met 'hoge emotionele waarde'. Vandaar dat hij op bed zit - en ik was te lui om hem er af te halen - dus dan krijg je van die slechte 'makelaars'foto's met een telkens teurgkerend sierobject..... :') )
Niks mis met beren op het bed! Wij hebben er 4 in liggen (tenminste, 4 knuffels, katten niet mee geteld).

quote:
En met de gordijnen dicht:
[ afbeelding ]
Eerlijk gezegd (beetje negatief), ik vind die gordijnen niet mooi. De slaapkamer is echt prachtig, die oranje muur maakt hem heel warm. Maar die gordijnen maken er zo'n hotelkamer van... Geen idee hoe ik het anders zou doen hoor...

quote:
Verder met de badkamer...
...want daar hangt nu een kastje in. (Met drie roedes die je in de keuken hoort te hangen, maar voor de handdoeken voldoen ze ook meer dan prima)
Dat ziet er een heel stuk netter uit, met die witte voegen!

quote:
Wat nog te doen in de wc:
Ik zit er nog steeds sterk aan te denken een van de wandjes turkooise te schilderen, en we moeten nog een hoekplankje ophangen. Oh, en natuurlijk een lamp, want dat spaarlampgedoe is overal zo sfeerloos. (Maar dat geldt nog voor alle kamers)
Maar goed, dat schilderen wordt even een langer-termijn-projectje, er is nog genoeg te doen immers.
Pak een schilderij en hang hem op een muur... Maakt het al een stuk gezelliger! En is makkelijker dan schilderen :P

quote:
Op naar de woonkamer!

Wat nog te doen in de woonkamer:
- Gordijnen/raambekleding. (Sowieso overgordijnen, maar nog bepalen welke kleur. Ook iets van vitrage. Waarschijnlijk zowel overgordijnen als vitrage kamerhoog.)
Hmm, mooie zware donkere gordijnen zouden mijn keus zijn.

quote:
Goed goed goed, tot slot de keuken!

We hebben zowaar een afzuigkap *O* :
[ afbeelding ]
Die is echt prachtig! Fantastische kleuren! Niets meer aan doen (en helemaal die handschoen niet weg halen!)
pi_115860879
Eerlijk gezegd vind ik het gordijn in de slaapkamer juist hartstikke goed passen. De donkere kast maakt het nog eens wat warmer.

Stel dat Candaasje en Candaas ooit zeggen: "Joh, we verkopen de boel niet, we gaan het gemeubileerd verhuren"

Dan zou ik mij er als potentiele huurster heel snel thuis kunnen voelen O+

En die harp : :9~ :9~
(Niet dat ik één noot zuiver kan spelen, maar wat een gaaf meubelstuk is dat eigenlijk)
pi_115863241
Ik vind het echt hartstikke mooi :o
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:35:33 #209
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_115942101
Candaasje, wat is het leuk geworden! O+ Ik had al een tijdje niet meer gekeken hier :@ dus dan valt het verschil des te meer op. Mooie kleuren, veel hout O+ Hartstikke leuk!

De keuken vind ik echt prachtig geworden, ondanks dat hij niet zo groot is toont het niet klein zo. Ik ben benieuwd naar je kast. Zijn ze al gekomen? ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_115942654
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 11:14 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Niks mis met beren op het bed! Wij hebben er 4 in liggen (tenminste, 4 knuffels, katten niet mee geteld).

Haha, ach, katten lijken soms ook net knuffels als ze ertussen liggen....ben bij mijn ouders thuis wel eens een tijd op zoek geweest naar een poezenbeest, om haar uiteindelijk tussen een berg knuffels tegen te komen :P

quote:
Eerlijk gezegd (beetje negatief), ik vind die gordijnen niet mooi. De slaapkamer is echt prachtig, die oranje muur maakt hem heel warm. Maar die gordijnen maken er zo'n hotelkamer van... Geen idee hoe ik het anders zou doen hoor...

Smaken verschillen, dat kan hoor :) Ik begrijp je punt wel, maar moet zeggen dat ik het op de foto ook meer zo vind overkomen dan ik het in het echt ervaar. Komt denk ik mede doordat de gordijnen op de foto heel massief ogen - een beetje van dat stugge, goedkopere 'plastic' spul' dat nog wel eens gebruikt wordt - maar in het echt zijn ze erg licht van stof, en laten nog wel wat buitenlicht door. (Daardoor krijg de kamer ook een wat warmere gloed door het gefilterde licht, waardoor de gordijnen ook niet zo afsteken tegen de muur als hier op de foto - met flits- wel het geval is.)
(En eh ja ok, het patroon moet je van houden. Dat zal per persoon verschillen :) )

We zijn nog wel van plan er iets van witte/lichte vitrage bij te doen, om het een wat chiquere uitstraling te geven. (Van die lichte, enigszins doorzichtige, kamerhoge vitrage, of misschien juist wel iets van euh....nouja plissé raambekleding is een beetje duur, maar iets in die richting.......weet niet wat mooier zal staan.)

quote:
Dat ziet er een heel stuk netter uit, met die witte voegen!
Best wel hè? Het dekt niet overal 100% (ik was er na meer dan 3 dagen boenen en spierpijn in mijn armen echt meer dan klaar mee :@) maar het scheelt zoveel! Ik douche er nu heerlijk :Y
quote:
Pak een schilderij en hang hem op een muur... Maakt het al een stuk gezelliger! En is makkelijker dan schilderen :P
True! Maar ik ben wat dat betreft erg kieskeurig, en dat heeft nog even geen hoge prio. (of ik moet ergens tegenaan botsen natuurlijk)

quote:
Hmm, mooie zware donkere gordijnen zouden mijn keus zijn.
Zaten wij ook aan te denken ja :Y (En dan weer gecombineerd met vitrage - zonder teveel kant enzo).

quote:
Die is echt prachtig! Fantastische kleuren! Niets meer aan doen (en helemaal die handschoen niet weg halen!)
Merci :* Die handschoen hangt er nog steeds. Ik vond hem wel vrolijk, heeft mijn vriend ooit eens gekregen bij een Sinterklaassuprise op zijn werk. Niemand wist wat 'ie er mee zou moeten, maar van mij mocht hij hem niet weggooien. :D

(Oh, het enige wat we nog aan de keuken gaan doen is het muurtje behangen. En nog even een plint plakken bij het muurtje. :) Oh, en ik wil nog iets van leuke kruidenplantjes, en leuke haakjes voor de handdoek en theedoek. Maar dat zijn van die langere termijn dingetjes :) )

quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:12 schreef Meike26 het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik het gordijn in de slaapkamer juist hartstikke goed passen. De donkere kast maakt het nog eens wat warmer.

Stel dat Candaasje en Candaas ooit zeggen: "Joh, we verkopen de boel niet, we gaan het gemeubileerd verhuren"

Dan zou ik mij er als potentiele huurster heel snel thuis kunnen voelen O+
Haha, dank voor het compliment :@ :* Weet alleen niet of de woningbouw het er mee eens is ;)

quote:
En die harp : :9~ :9~
(Niet dat ik één noot zuiver kan spelen, maar wat een gaaf meubelstuk is dat eigenlijk)
Jij kan ook een zuivere noot spelen hoor, zelfs wel twee of drie. Dat is het 'makkelijke' van een harp - als hij gestemd is, is hij van zichzelf wel zuiver (net zoals een piano.) Alleen de volgorde van die noten en de handhouding is het lastige :P
En het zijn, naar mijn mening, heel sierlijke instrumenten ja. Ik vind het leuk om te spelen, maar ook leuk om er naar te kijken. O+

quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:21 schreef Oognip het volgende:
Ik vind het echt hartstikke mooi :o
:* Dankje!

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 09:35 schreef Rewimo het volgende:
Candaasje, wat is het leuk geworden! O+ Ik had al een tijdje niet meer gekeken hier :@ dus dan valt het verschil des te meer op. Mooie kleuren, veel hout O+ Hartstikke leuk!

De keuken vind ik echt prachtig geworden, ondanks dat hij niet zo groot is toont het niet klein zo. Ik ben benieuwd naar je kast. Zijn ze al gekomen? ;)
Heey, ook leuk om jou te zien! Dankjewel voor de complimenten! Ik begin me er zelf ook steeds meer thuis te voelen nu, mede door al dat hout haha.

En de kast moet nog komen, dus ik ga maar eens even snel stofzuigen, anders kan ik er straks niet meer bij.

Dank voor het volgen nog allemaal! *O*
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:50:11 #211
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_115943955
Beer in de slaapkamer maakt het beregezellig ^O^
pi_115946111
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 10:02 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Smaken verschillen, dat kan hoor :) Ik begrijp je punt wel, maar moet zeggen dat ik het op de foto ook meer zo vind overkomen dan ik het in het echt ervaar. Komt denk ik mede doordat de gordijnen op de foto heel massief ogen - een beetje van dat stugge, goedkopere 'plastic' spul' dat nog wel eens gebruikt wordt - maar in het echt zijn ze erg licht van stof, en laten nog wel wat buitenlicht door. (Daardoor krijg de kamer ook een wat warmere gloed door het gefilterde licht, waardoor de gordijnen ook niet zo afsteken tegen de muur als hier op de foto - met flits- wel het geval is.)
(En eh ja ok, het patroon moet je van houden. Dat zal per persoon verschillen :) )

We zijn nog wel van plan er iets van witte/lichte vitrage bij te doen, om het een wat chiquere uitstraling te geven. (Van die lichte, enigszins doorzichtige, kamerhoge vitrage, of misschien juist wel iets van euh....nouja plissé raambekleding is een beetje duur, maar iets in die richting.......weet niet wat mooier zal staan.)

[..]

Best wel hè? Het dekt niet overal 100% (ik was er na meer dan 3 dagen boenen en spierpijn in mijn armen echt meer dan klaar mee :@) maar het scheelt zoveel! Ik douche er nu heerlijk :Y

Ja, ik ben persoonlijk niet zo weg van die patroontjes, daarom is alles bij ons effen :P Maar ik denk dat wel een goed punt hebt over het licht... Ik kan een foto maken van onze woonkamer die heel koud en kil oogt. Terwijl hij rood is... Vooral flitsers kunnen het erg koud maken..

Had je nou katten? Want dan zou ik nog eens nadenken over vitrage... Wij hebben het expres niet genomen omdat die katten het toch alleen maar vies maken.... Zelfs de achterkant van de gordijnen van ons zijn harig... (katten zitten natuurlijk gewoon op de vensterbank...)
pi_115946557
We hebben zelf geen katten. Bij mijn ouders thuis wel - althans, nu nog eentje.
Mijn vriend is erg allergisch, en dan zouden we voor een raskat als een Noorse of Siberische boskat moeten gaan. Prachtige katten, maar vrij prijzig (we willen eerst echt een goed beeld krijgen van onze inkomsten en uitgaven, want na de aanschaf en het voer komt natuurlijk ook de dierenarts..)

Maar mochten ze er komen, dan heb je wel een punt ja. Nog even overleggen dus! :Y
pi_115951382
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 12:12 schreef Candaasje het volgende:
We hebben zelf geen katten. Bij mijn ouders thuis wel - althans, nu nog eentje.
Mijn vriend is erg allergisch, en dan zouden we voor een raskat als een Noorse of Siberische boskat moeten gaan. Prachtige katten, maar vrij prijzig (we willen eerst echt een goed beeld krijgen van onze inkomsten en uitgaven, want na de aanschaf en het voer komt natuurlijk ook de dierenarts..)

Maar mochten ze er komen, dan heb je wel een punt ja. Nog even overleggen dus! :Y
En een cornish rex?
pi_115955066
Dat vind m'n vriend niks, haha.
Maar ooit komt er wel een Noorse of Siberische Boskat (misschien wel twee). Alleen dan moeten we goed kijken of we de financiële middelen er voor hebben. :) (En natuurlijk vantevoren even testen of mijn vriend er echt geen last van heeft, door een kussensloop bij iemand 0 evt de fokker- met dit soort katten achter te laten)

En de kast is binnen *O* En hij is mooohoooi! *O* O+
Ik moet alleen even wachten op mijn vriend, want samen met mijn vader krijg ik het bovenste deel niet op het onderste deel. Daar is het ding echt te lomp en veels te loeizwaar voor. (dat ligt dus meer aan mij dan aan m'n vader ;) ) Duurzaam kwaliteitshout zullen we maar zeggen...

De mannen van het transport waren ook zachtgezegd niet blij dat de informatie op hun papier niet volledig was; daar stond namelijk dat het in de lift zou passen. (ja, het onderste deel wel ja, het bovenste deel niet..was in de winkel wel besproken, maar goed, daar hadden zij niks aan). Ze moesten echt afzien en ik ben ze wel heel dankbaar dat ze hem toch naar boven gesjouwd hebben. Want mèn......ik kreeg al een hernia als ik er naar keek.... :@ :X

Ik zal er straks een foto van maken, als hij helemaal goed staat. :Y
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 17:16:39 #216
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_116987354
Ik ben wel heel erg nieuwsgierig naar de hoe de nieuwe kast staat in jullie huis !; ik vind hem stiekem namelijk ook wel erg gaaf ! *O*
pi_118958586
Hoi Candaasje,

Ik kwam toevallig op deze site, omdat ik op google afbeeldingen jou leuke houten tak tegen kwam die je aan de muur heb hangen.

Ik heb niet deze topic gelezen, dat was mij net iets te veel.

Graag zou ik willen weten of deze tak ook ergens te koop is. Of is die alleen maar zelf te maken?
Ik ben absoluut niet handig, dus het zou fijn zijn als ik zo iets kan kopen.
pi_119013860
Eh woeps.....dat is lang geleden :@ :@ :@

Ik zal zo even wat foto's maken en hier neerzetten!
Inmiddels hangen de gordijnen namelijk al, en staat de eettafel er ook. (Alleen zitten we nog op klapstoeltjes.... :') )

En foto van de kast komt er ook aan Vonkenboer! (Alleen onze kast was de laatste in onze regio, want hij is uit het assortiment. Wel is er nog hetzelfde model kast alleen dan in een donkere houtsoort. De naam daarvan kan ik wel even voor je opzoeken :) )

@Quintje: De tak hangt hier nog niet aan de muur, want hij moet nog gemaakt worden. De afbeelding van de tak komt namelijk uit het 'Doe het zelf - topic' van dit forum.
Het is dus wel een kwestie van zelf in elkaar timmeren. Maar het is vooral veel verstek zaken wat misschien wat lastig is (ik faal echt gigantisch wat dat betreft :D) , verder moet het wel goed te doen zijn denk ik.
Ik weet nog niet precies welk weekend we hem gaan maken (drukte drukte....) maar ik wil anders best wat fotootjes maken van het proces.

Zo, en nu even snel opruimen en foto's maken..... :@
pi_122815665
We wachten nog steeds op de foto's :D
pi_122827475
:@ :@ :@

Dat je dit topic nog kon vinden! :D

Om het een beetje goed te maken heb ik net even snel wat foto's gemaakt, anders zijn we weer 3 maanden verder. :+
Ik hoop dat jullie een beetje door de zooi heen kunnen kijken. Ik heb nog niet opgeruimd, en we hebben ons konijn nu binnen zitten. (Tot het warmere voorjaar, wanneer ze met een vriendje naar het balkon terug kan verhuizen.) En haar ren neemt nogal wat ruimte in. :P

We liggen hier wel een beetje stil, maar we moeten onszelf gewoon even een flinke trap onder de kont geven om (voornamelijk kleine) klusjes eens af te maken. Bijvoorbeeld:
- Lampen ophangen. (Minimalistisch design-peertjes zijn zo 2012 :{w )
- Eetkamerstoelen zoeken (houten klapstoeltjes zitten ook maar zo zo.... :') )
- Radiatorombouw in de woonkamer en in de eethoek maken
- "Takkenplank" voor boven de bank maken
- Hier en daar wat kabels netjes wegwerken
- Nog twee stuks geel ( :r ) schakelmateriaal vervangen
- Iets zoeken voor aan de muur boven het bureau.

Maar goed, foto's! Want we hebben nu wel gordijnen, een vloerkleed, een klok (we zijn weer bij de tijd :+ ) en een boekenkast. *O*

We beginnen maar eens in de keuken. Weining veranderd, (jaja, er moet nog een lamp opgehangen worden :@ ) en ik pleit nog voor vrolijke kruidenbakjes.

Maar ik heb wél handdoekhaakjes!

En we hebben dus een eettafel, met een lamp erboven, een boekenkast (die naar mijn mening nog even naar rechts gezet moet worden, door de gordijnen staat hij nu niet meer in het midden }:| ), en gordijnen :). Nog even een fraaie radiatorombouw knutselen en bijpassende stoelen zoeken, en dan kunnen we de familie wel eens uitnodigen voor een fatsoenlijk diner ;)

(En om de een of andere reden lijkt het op de foto's veel rommeliger, en de kast kleiner, dan in het echt... :? *niet in de wieg gelegd voor fotograaf* )

Kijk je dan vanuit de eethoek richting eetkamer, zie je dit:
(En het staat nu dus even ietsje krapper bij de stoel en harp, door de konijnenren.)

En vanuit een andere hoek:

En weer een andere hoek:

Die 'takkenplank' komt dus boven de bank, want ik vind het nu veel te kaal daarboven. (De flits maakt het nog wat killer dan in het echt trouwens.) Maar het kleedje maakt de zithoek al veel 'huiselijker'! *O*

En we hebben nu dus ook een klok. De plek was aanleiding tot een lange dicussie (qua 'locatie' vonden we dit een goede plek, maar qua kleur steekt 'ie eigenlijk mooier tegen de groene muur af), maar omdat mijn vriend hem toch wel heel erg graag hier wilde hebben, ben ik akkoord gegaan. :)
In het echt is de muur minder rood, en donkerder. Maar voor het idee:

(En ja, het is tijd om de hertjes weg te halen en er wat voorjaars-achtigs neer te zetten. De narcisjes alleen zijn wat karig ;) .)

Op de slaapkamer is alleen een lamp opgehangen en verder vooral een bom ontploft (wasgoed...), dus dat is nu even niet echt iets voor op de foto' :') . En de badkamer is onveranderd sinds de vorige keer. (Saai hè? :D )

Oh, en tot slot: we hadden dit jaar ook een heuse kerstboom! *O*
]
  † In Memoriam † woensdag 13 februari 2013 @ 13:51:40 #221
43556 miss_dynastie
pi_122827516
Mooi om te zien hoe een huis een echt 'thuis' wordt O+
pi_122827629
Ja het wordt steeds meer ons eigen plekje O+
(Het is alleen af en toe een beetje een balans zoeken, want ik ben van de chaos-ende-rommeltes :+ en vriend niet. Hehe.)

't Is nog niet af (wanneer is een huis dat wel eigenlijk?), maar langzaamaan wordt het steeds...euh..'warmer'. Het zal er wel op neerkomen dat als we over 5-7 jaar weer vertrekken, het eindelijk als (zo goed als) 'af' aan voelt. :P
pi_122827735
Van begin tot eind een fan van dit huisje... O+

Zo'n kleed zou ik ook nog steeds wel willen hebben, ziet er inderdaad wel huiselijker uit !

En die handdoekhaakjes.. Waar heb je die vandaan ?
pi_122827792
Mooi Candaasje O+
pi_122827808
@Meike: Dankje :* en Hornback was het geloof ik :) Het zijn overigens 'plak'greepjes, dus hoelang ze het houden is even de vraag. (Maar ze hangen hier al wat maanden nog keurig aan de muur.)
Van het merk 'Tiger'. (Ze hebben verschillende soorten) :)

En ik vind een kleed zelf zo fijn O+ Ik loop graag op blote voeten, dus dan is het lekker zacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')