abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 april 2012 @ 22:43:02 #101
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_109918715
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 09:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ook al van die mooie kleurtjes! :X
Turquoise wil ik in de wc. Eigenlijk ook eerst in de badkamer, maar nu met die boiler erbij wordt dat denk ik wel erg 'vol'. :) Maar ik moest en zou ergens turquoise op de muren :D

Nu wel weer. Gisteren flink zitten tokkelen. Maar in de weekenden kom ik er helaas niet of nauwelijks aan toe.
Ja, vreselijk was het :P Maar alles wat ik heb gedaan is er een stuk mooier op geworden, dat is wel het fijne van zulke kleuren. Ondanks dat ik niet de beste schilder ben zag ik het wel gelijk opknappen.
En turquoise is gewoon tof O+ Ik heb nog een halve emmer over dus ik ga in ieder geval de wc doen, haha.

Was even nieuwsgierig, ik kom momenteel ook amper aan spelen toe. Vrijdagavond harp en konijnen verhuizen, zaterdag de rest. Vanaf volgende week weer lekker spelen!
pi_109921151
Maar begrijp ik het nu goed dat je in de keuken dus alleen de gewone oven neemt en niet de combimagnetron?

Kastje boven de koelkast is vrij hoog en kan je moeilijk bij.

En zo'n soort plankje op het muurtje bedoel je denk ik.

Overigens kookplaat zit erin zoals ikea het niet wel. Volgens hun kan dit niet en wilden de keuken zo niet leveren. Fuck ikea het kan wel degelijk dus.

[ Bericht 18% gewijzigd door TheWhiteCowboy op 04-04-2012 23:32:30 ]
pi_109921754
quote:
17s.gif Op woensdag 4 april 2012 22:43 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ja, vreselijk was het :P Maar alles wat ik heb gedaan is er een stuk mooier op geworden, dat is wel het fijne van zulke kleuren. Ondanks dat ik niet de beste schilder ben zag ik het wel gelijk opknappen.
En turquoise is gewoon tof O+ Ik heb nog een halve emmer over dus ik ga in ieder geval de wc doen, haha.

Was even nieuwsgierig, ik kom momenteel ook amper aan spelen toe. Vrijdagavond harp en konijnen verhuizen, zaterdag de rest. Vanaf volgende week weer lekker spelen!
'T is dat de indeling totaal anders is, maar het kozijnwerk is echt van hetzelfde soort (mooi geel is niet lelijk.. :') )
Dat ziet er na een verfbeurtje echt al beter uit! (hebben jullie een woonkamer in 2 delen of zit ik met mijn neus te kijken?)

Mams heeft de camera nog, dus foto's krijgen jullie morgen. Inmiddels is de hele slaapkamer en het badkamertje (houtwerk) in de grondverf gezet, en hoewel het dus nog grondverf is, is het nu al zo'n veel mooier gezicht! O+ De hal is inmiddels ook wit (het houtwerk dus, de muren steken nu weer vies af, waar eerst de deuren dat deden...) en die lijkt nu drie keer groter :D Dat blijft dus ook allemaal licht, ook de muren. Misschien dat ik de voordeur wel een afwijkend kleurtje geef. Omdat het anders 5 witte deuren worden.

Volgens mij wilde oom morgen gaan witten in de slaapkamer/badkamer (en eventueel hal), en daarna de echte kleuren overal op schilderen. Dan kunnen we de vloer leggen in de slaapkamer, het bed plaatsen, gordijnen ophangen, voegen witten, etc etc etc etc.

Voor de woonkamer moeten we nu eerst wat kabels trekken (al druk mee bezig geweest maar de netwerkkabel was te kort }:| ) en de muurtjes van de keuken netjes afwerken. (Evenals het plafond, maar daar gaan we een klein koofje maken (met verlichting) zodat het straks net lijkt alsof het de bedoeling was :+ )

En meer goed nieuws: we hebben zowaar een loze leiding in de keuken ontdekt! (in dat muurtje waar de tegels niet vanaf wilden) Wat gemorrel met een trekveer leverde geluiden in de meterkast op, maar het laatste bochtje wilde dat ding niet meer om. Even een betere trekveer regelen, dan weten we het zeker. Dan moeten we nog wel kijken naar de meterkast (groepen kunnen we bijplaatsen, maar er zit geloof ik een aardlekschakelaar te weinig in, dus even goed bekijken hoe we dat gaan oplossen), maar het biedt mogelijkheden tot kokoen op inductie! *O* (En dan hoeven we geen gasleidingen te (laten) verleggen!)

quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2012 23:24 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Maar begrijp ik het nu goed dat je in de keuken dus alleen de gewone oven neemt en niet de combimagnetron?

Kastje boven de koelkast is vrij hoog en kan je moeilijk bij.

En zo'n soort plankje op het muurtje bedoel je denk ik.

[ afbeelding ]

Overigens kookplaat zit erin zoals ikea het niet wel. Volgens hun kan dit niet en wilden de keuken zo niet leveren. Fuck ikea het kan wel degelijk dus.
Klopt, het is een gewone oven. Een combimagnetron hebben we namelijk al, en eigenlijk gebruiken we het nauwelijks. :)
Het kastje is meer voor de zooi die we 1x per jaar tevoorschijn toveren (gourmetset oid, niet dat we die al hebben :P ) en vriend is lang dus dan mag hij het pakken. We zullen sowieso wel een trapje moeten kopen want ik kan bij de inbouwkasten in de kamer ook niet overal bij.

En inderdaad, zo'n soort barretje! Smal, maar toch kun je er iets leuks op zetten! Heb jij daar bij IKEA iets voor besteld? (gelijk aan het blad?)
En wat voor blad en kastjes hebben jullie? :)
  woensdag 4 april 2012 @ 23:53:51 #104
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_109922715
Je kijkt niet met je neus, het is een jaren 60 portiekwoning en er zit een volgens mij nog orginele scheidingswand tussen 2 kamers. In sommige woningen is deze verwijderd, in die van mij zit deze nog. Heb ervoor gekozen om van de kamer op de foto de woonkamer te maken en van de andere de slaapkamer, waarbij de harp mooi voor het glas kan komen te staan als eye-catcher :P
Er speelt voor die keuze nog een heel verhaal mee van zonlicht, enkel glas, treinspoor, school voor de deur maar daar ga ik je niet mee vermoeien, haha.

Ik ben erg benieuwd naar de foto's! Gaat al het houtwerk compleet wit worden, inclusief deuren?
pi_109923331
quote:
17s.gif Op woensdag 4 april 2012 23:53 schreef douche-eendje het volgende:
Je kijkt niet met je neus, het is een jaren 60 portiekwoning en er zit een volgens mij nog orginele scheidingswand tussen 2 kamers. In sommige woningen is deze verwijderd, in die van mij zit deze nog. Heb ervoor gekozen om van de kamer op de foto de woonkamer te maken en van de andere de slaapkamer, waarbij de harp mooi voor het glas kan komen te staan als eye-catcher :P
Er speelt voor die keuze nog een heel verhaal mee van zonlicht, enkel glas, treinspoor, school voor de deur maar daar ga ik je niet mee vermoeien, haha.
Ah ik snap :) Leuk!

quote:
Ik ben erg benieuwd naar de foto's! Gaat al het houtwerk compleet wit worden, inclusief deuren?
Het meeste wel. Of althans, het is niet helemaal wit, maar weer witter dan echt gebroken wit. (Ik moet even de RAL nummers opzoeken) Omdat het anders weer zo gaat vergelen. De inbouwkasten in de woonkamer willen we nog wel een andere kleur geven: een donkergroen tint, wordt het denken we, omdat de muren heel licht groen worden. (Niet appeltjesgroen, of 'kerst'groen, meer een lichte grijstint erdoorheen waardoor het wat eh, 'natuurlijker' aanvoelt. Ik weet niet of je Claudia's topic hebt gevolg, maar wat zij op haar zoontjes kamer heeft - de muur - zo'n soort kleur groen willen we op de deuren.)
Ook hiervan blijven de kozijnen (bijna) wit, zodat het mooi contrasteert. :)
pi_109923736
Contrast is zeker wel fijn ja, en mocht het niet bevallen kan je het altijd nog een keer schilderen. Of niet :+ Maar dat is ook een geweldige kleur, heb zelf ook nog na zitten denken over zo'n groentint maar dat combineerde net niet helemaal met mijn andere plannen.
pi_109923778
quote:
En inderdaad, zo'n soort barretje! Smal, maar toch kun je er iets leuks op zetten! Heb jij daar bij IKEA iets voor besteld? (gelijk aan het blad?)
En wat voor blad en kastjes hebben jullie?
Het keukenblad is Numerär beuken, het barretje bestaat uit een origineel werkblad dat over de lengte in 2en is gezaagd. We hebben dus gewoon een extra werkblad erbij gekocht, de kleinste á ¤ 90,- ofzoiets en daarvan dit barretje gemaakt (exclusief het bouwen van het muurtje zelf natuurlijk).

De kastdeurtjes zijn van het type Lidingö, voornamelijk omdat we in landelijke omgeving wonen en dus ook een beetje die zelfde boerse uitstraling wilden hebben :)
pi_109924326
Oh ja, Ik wilde eerder vandaag ook al reageren met betrekking tot die rare keuken, bijdeze :) :

Persoonlijk zou ik die tussenmuur tussen keuken en woonkamer niet wegbreken, maar er juist gebruik van maken ! Ik vind je opstelling met de tafel en het bankje erg leuk en origineel wat naar mijn mening echt een groot pluspunt voor de woning kan zijn/worden. Doordat je de muur weg zou halen, creëer je misschien wel een grote en practische ruimte, maar het knusse gevoel wat je hebt getoond met die opstelling, zou je nooit kunnen evenaren, plus dat het je nog eens extra veel werk/moeite kost !

Misschien heb ik nog wel een idee, maar daarvoor moet ik even gaan tekenen.

Van dat nisje achter de keuken zou je een extra zitje kunnen maken, of een extra plankje om je mini-harp te showen ? :)
pi_109929149
Leuk topic! Ga hem volgen :-) Het eigen klussen heb ik zelf (net) zo goed als klaar. Benieuwd naar de vorderingen.
pi_109930068
quote:
17s.gif Op donderdag 5 april 2012 00:14 schreef douche-eendje het volgende:
Contrast is zeker wel fijn ja, en mocht het niet bevallen kan je het altijd nog een keer schilderen. Of niet :+ Maar dat is ook een geweldige kleur, heb zelf ook nog na zitten denken over zo'n groentint maar dat combineerde net niet helemaal met mijn andere plannen.
Ohja, als het nu echt niks wordt dan pak ik de kwast en dan wordt het weer licht. Maar soms moet je de gok durven nemen :P (en ik hoop dat het mooi staat, maar we zitten in de groen en bruintinten wat de woonkamer betreft, en dat staat in het bos ook goed. Hoewel we de basis wel iets lichter houden dan een groot, donker bos. ;) )

Slaapkamer worden overigens 'herfstige' kleurtjes. (Bruin-oranje-rood-geel teinten, ik kan even zo snel niet een plaatje vinden van de stalen die we hier hebben, maar ook hier geldt; 'natuurlijk', niet te fel maar wel een beetje kleur.) En dan de ene kant van de kamer een lichte kleur, en de andere een donkere. En dan lichte kozijnen, voor le contrast :).
Van mij hadden deze kleuren ook in de woonkamer gemogen, maar daar was vriend het niet mee eens. Die wilde het graag in de slaapkamer. Zodat we daar als een stel egeltjes in winterslaap konden vallen onder de herfstige blaadjes...dat idee. :+
(Ok, dat klinkt erg vreemd en overdramatisch. :') Wel gewoon onder een normaal dekbed in een normaal bed. ;) )

quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2012 00:15 schreef Meike26 het volgende:

Het keukenblad is Numerär beuken, het barretje bestaat uit een origineel werkblad dat over de lengte in 2en is gezaagd. We hebben dus gewoon een extra werkblad erbij gekocht, de kleinste á ¤ 90,- ofzoiets en daarvan dit barretje gemaakt (exclusief het bouwen van het muurtje zelf natuurlijk).

De kastdeurtjes zijn van het type Lidingö, voornamelijk omdat we in landelijke omgeving wonen en dus ook een beetje die zelfde boerse uitstraling wilden hebben :)
Grappig, wij hebben dezelfde kastjes uitgekozen (of ik moet me nu heel sterk vergissen), en ook een soortgelijk blad! (de gelamineerde versie. De massieve bladen konden we niet betalen :@ Maar gelamineerd is met het afwassen ook wel handig. Met waterkering en al ondergeplaatst blad, denken we dan maar. En het ziet er gelukkig ook goed uit :) )
*Noteert ook even dat ze een extra blad gaat bestellen voor het barretje*

quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2012 00:30 schreef Meike26 het volgende:
Oh ja, Ik wilde eerder vandaag ook al reageren met betrekking tot die rare keuken, bijdeze :) :

Persoonlijk zou ik die tussenmuur tussen keuken en woonkamer niet wegbreken, maar er juist gebruik van maken ! Ik vind je opstelling met de tafel en het bankje erg leuk en origineel wat naar mijn mening echt een groot pluspunt voor de woning kan zijn/worden. Doordat je de muur weg zou halen, creëer je misschien wel een grote en practische ruimte, maar het knusse gevoel wat je hebt getoond met die opstelling, zou je nooit kunnen evenaren, plus dat het je nog eens extra veel werk/moeite kost !
Het muurtje laten we zitten :Y Het wordt sowieso teveel gedoe (dikte, draagmuur (?), gasleiding, etc.) maar straks met de nieuwe opstelling vind ik het ook al lang niet meer zo storend als eerst met die schuifdeuren ( :X )
We gaan inderdaad voor de tafel met bankje (omdat ik toch graag een bankje wil en die radiator zo lekker in de weg staat.) en ik heb misschien iemand gevonden via MP: hij maakt tafels en bankjes in verschillende maten voor nog leuke prijzen, en 't is niet al te ver weg dus we kunnen er eerst eens gaan kijken:

quote:
Van dat nisje achter de keuken zou je een extra zitje kunnen maken, of een extra plankje om je mini-harp te showen ? :)
In het nisje komt mijn grote harp te staan, maar er moet wel een krukje of inderdaad een zitje O+ komen om te kunnen spelen. We moeten even bekijken hoe 'vol' het wordt, maar dat idee spookt al langer door mijn hoofd. (Jij kan gedachten lezen! :o ). Kussentjes erbij, eventueel een klein lampje, en dan of (ruim) boven dat zitje planken voor boeken, of juist een (niet te diepe) boekenkast tegen de slaapkamer-muur aan. Achter de eettafel zeg maar, aan de kopse kant er van.
Maar dat is zo'n gevalletje 'we moeten het even in het echt goed bekijken'. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 09:47 schreef kirretje het volgende:
Leuk topic! Ga hem volgen :-) Het eigen klussen heb ik zelf (net) zo goed als klaar. Benieuwd naar de vorderingen.
Leuk! Heb jij ook een klustopic? :)

(En ik ga vanmiddag echt meer foto's maken en er dan op zetten!)
  donderdag 5 april 2012 @ 10:18:42 #111
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_109930220
Ik heb zelf fotobehang van een bos in mijn studentenkamer. Misschien een idee? Ik heb ook de rest in herfst/bos kleuren. Staat heel aards en hip!
pi_109930237
Nee, geen klustopic. Wie weet dat ik tzt nog een topic open met voor en na. Benieuwd naar je foto's.
  donderdag 5 april 2012 @ 10:19:45 #113
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_109930257
Je hebt ook leuke krukjes van boomstronk bij de Xenos voor bij je harp.
pi_109930595
De Numerar werkbladen zijn spotgoedkoop juist :o (in verhouding tot steen en merkkeukens), massief aan elkaar gelijmde houtstrookjes ! Oke, je hebt geen waterkering, maar ik heb die nog geen moment gemist, het staat mooi en goed schoon te houden. In het begin een paar keer goed invetten met olie voor betere water en vuilafstotende laag.

Ik dacht dat je echt zo'n grote harp had, die had in mijn gedachten nooit in dat nisje gepast :D

Als ik nu nog eens naar je ruimte kijk, is een U-vorm toch niet zo gek, je kan dan wel een eventuele vaatwasser kwijt. Ik geloof zelfs dat het een waardevermeerdering voor je huis kan betekenen, als je alle apparaten in je keuken hebt kunnen onderbrengen, een vaatwasser is een redelijk ingeburgerde luxe en een indicatie voor nieuwe kopers dat alles onder te brengen valt in die ruimte.

Je moet maar zo zien, het eerste wat men vervangt bij aanschaf huis, is de keuken. Dan wil men wel weten wat er in past.
  donderdag 5 april 2012 @ 10:48:27 #115
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_109931179
Heeft Ikea misschien ook zo'n eenpersoons vaatwasser? Wij hebben er destijds niet naar gekeken, maar hebben wel twee jaar lang zo'n kleinere gehad in onze oude keuken. Op zich prima voor de vuile borden en glazen! :)
  donderdag 5 april 2012 @ 10:57:17 #116
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_109931493
Wel goed om gelijk even te kijken naar je groepenkast als je met die keuken aan de slag gaat trouwens. Volgens mij heb je niet heel veel groepen... Wij hebben een flinke groepenkast geplaatst, omdat veel apparaten op een eigen groep moeten. Misschien kan Vonkenboer je wel adviseren ;)
pi_109931501
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 10:18 schreef Mishu het volgende:
Ik heb zelf fotobehang van een bos in mijn studentenkamer. Misschien een idee? Ik heb ook de rest in herfst/bos kleuren. Staat heel aards en hip!
Fotobehang wordt hier denk ik te druk, maar in elk geval goed te horen dat de kleurkeuze bevalt! :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 10:19 schreef Mishu het volgende:
Je hebt ook leuke krukjes van boomstronk bij de Xenos voor bij je harp.
Ook gezien ja. Je hebt de laatste tijd heel veel van die 'natuurlijke' meubeltjes. En we hebben hier ook een bedrijfje dat allerlei meubels van boomstammen maakt, dus daar wil ik ook nog even langs :)

quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 10:30 schreef Meike26 het volgende:
De Numerar werkbladen zijn spotgoedkoop juist :o (in verhouding tot steen en merkkeukens), massief aan elkaar gelijmde houtstrookjes ! Oke, je hebt geen waterkering, maar ik heb die nog geen moment gemist, het staat mooi en goed schoon te houden. In het begin een paar keer goed invetten met olie voor betere water en vuilafstotende laag.
Ik heb dan denk ik met mijn neus zitten kijken! :o Ik zal de volgende keer in de IKEA eens beter opletten. (En dingen opschrijven...)

quote:
Ik dacht dat je echt zo'n grote harp had, die had in mijn gedachten nooit in dat nisje gepast :D
Ik heb een keltische harp, geen pedaalharp. (Ik ben van de folkmuziek ;) ). Hij is wel vrij groot voor een keltische (en zwaar, en een beetje lomp :P ) maar aanzienlijk kleiner dan een pedaalharp.

Dit is de harp (in de winkel, ik heb hem via MP):

quote:
Als ik nu nog eens naar je ruimte kijk, is een U-vorm toch niet zo gek, je kan dan wel een eventuele vaatwasser kwijt. Ik geloof zelfs dat het een waardevermeerdering voor je huis kan betekenen, als je alle apparaten in je keuken hebt kunnen onderbrengen, een vaatwasser is een redelijk ingeburgerde luxe en een indicatie voor nieuwe kopers dat alles onder te brengen valt in die ruimte.
Hebben we wel naar gekeken, maar de ruimte is niet zo heel breed. Het wordt dan wel erg krap. En we hebben het geluk dat we niet afhankelijk zijn van kopers. (de woningbouw koopt het terug),

quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2012 10:48 schreef Frummeltje86 het volgende:
Heeft Ikea misschien ook zo'n eenpersoons vaatwasser? Wij hebben er destijds niet naar gekeken, maar hebben wel twee jaar lang zo'n kleinere gehad in onze oude keuken. Op zich prima voor de vuile borden en glazen! :)
Ze hebben wel smallere vaatwassertjes, maar het scheelt niet zo heel veel qua ruimte.

Dus ach, we wassen wel met de hand af. Als we later zelf kopers hadden moeten overhalen dan was het denk ik een ander verhaal geweest, dat wel :)
pi_109931577
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 10:57 schreef Frummeltje86 het volgende:
Wel goed om gelijk even te kijken naar je groepenkast als je met die keuken aan de slag gaat trouwens. Volgens mij heb je niet heel veel groepen... Wij hebben een flinke groepenkast geplaatst, omdat veel apparaten op een eigen groep moeten. Misschien kan Vonkenboer je wel adviseren ;)
Groepen moeten we sowieso bij plaatsen. Het is meer dat we een aardlekschakelaar te weinig hebben en die past ws niet in het kastje erbij. Dus daar moeten we inderdaad even goed naar kijken!
(En Vonkenboer om advies vragen is wel een goede ja. Dus Vonk, als je meeleest, en ik beloof even een goede foto te maken, wil jij dan ideeën spuien? O-) )
  donderdag 5 april 2012 @ 11:02:47 #119
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_109931698
Scheelt inderdaad dat je nu al de garantie hebt dat je het weer verkoopt! :) Wij blijven hier nog maar even zitten ;)

Dat zitje met zo'n bankje is trouwens erg leuk!
pi_109946172
Ik heb plaatjes! En ik zal er telkens een 'before' foto bij zetten :) Niet dat ze allemaal uit dezelfde hoek genomen zijn, maar het geeft een beeld *O*

Het is overigens maar goed dat we eerst gronden want dat geel komt er nu al weer overal een beetje doorheen zetten. (Oh, en de randjes op het glas zijn nog van de vorige, gele verfbeurt...en dankzij het ribbelglas is het er nauwelijks/niet af te krijgen. Als iemand nog een goede tip heeft?)

De slaapkamer en de deuren van de badkamer.
(We hebben het hier dus over het gegronde houtwerk, het leidingwerk, de muren en het plafond moeten nog.)

Geel:

Wit:

Geel:

Wit:

Hier komt nog een platte, brede lat overheen, zodat we niet zo'n enorme gleuf in de muur hebben

Geel:

Wit:

Wit:

De hal:

Geel: (Wc deur)

Bijna wit (wc deur)

Wit: (wc deur en slaapkamerdeur)

Geel: (meterkast en voordeur)

Meterkast (en slaapkamerdeur)

De inbouwkasten / deur naar de hal vanuit de woonkamer:

Geel:

Wit:

Wit:

Goed, tot zover. In de tussentijd wordt nu de woonkamer gegrond. En morgen worden (op waarschijnlijk het plafond in de keuken na) alle plafond gewit. En daarna wordt het houtwerk geschilderd (Ral 9001 als ik me niet vergis), en worden de muren geschilderd.

Ik heb met oom de muren afgelopen, en we hebben een iets ander kleurenplan. Althans, ik en oom, we moeten nog even overleggen met vriend :D :P De inbouwkast-deuren blijven licht, en de muur waar de inbouwkast in zit ook, maar dan wel RAL 1015, zodat er een heel lichte kleur doorheen zit. (niet wit- wit, en ook iets donkerder dan de kozijnen, zodat die er wel bij afsteken.)
De lange muur in de woonkamer wordt dan wel een heel lichte groentin, (houtwerk zoals plinten blijft licht, evenals de kozijnen), en het muurtje in de eethoek wordt een donkerdere groentint, en het muurtje tussen woonkamer en keuken krijgt een kęk bruin behangetje.

Verder worden de muren in de hal ook RAL1015 (wat in de hal iets donkerder lijkt dan in de woonkamer doordat we daar nauwelijks daglicht hebben), zodat deze ook mooi afsteken bij de lichtere deuren (RAL 9001).

En verder moeten we even nameten of de loze leiding wel een 19mm leiding is, anders mogen we alsnog niet op inductie koken -O-
pi_109946391
Het begint al lekker op te frissen !
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_109946775
Best wel hč? Er moet natuurlijk nog een hoop geschilderd worden, maar je ziet verbetering. (ook wel fijn natuurlijk ;) )

En ik denk dat als straks de vloer er in ligt, het echt aanzienlijk opknapt. :)
pi_109948352
Die verfrestjes zou je van het glaswerk af kunnen krijgen met geduld en een scherp hobby/stanleymesje. Eerst nat maken met warmwater en dan er voorzichtig eraf krabben.

Eventueel met een stoomreiniger, gaat het nog sneller :)
pi_109948476
Zeker weten, dan krijg je pas echt eer van je werk. :)

En verfrestjes verwijderen daar heb je speciale mesjes voor, die werken wel goed.

pi_109948499
ral 9001 is toch roomwit? Wordt het dan niet alsnog weer geel? Ik zou zelf ral9010 aanraden, dat is wit met een beetje een romig tintje, waardoor het toch niet te wit is. Is ook meest gebruikte wittint.
pi_109948790
En je hebt ook nog prachtige verfkrabbers voor een euro waarmee je hele mooie rechte lijntjes kan trekken bij ramen e.d.

Zo'n ding had ik gebruikt.
pi_109950421
Dat is dezelfde opzet inderdaad, handig die dingen !!
pi_109952961
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:12 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Zeker weten, dan krijg je pas echt eer van je werk. :)

En verfrestjes verwijderen daar heb je speciale mesjes voor, die werken wel goed.

[ afbeelding ]
Zo'n mesje hebben we ja, maar door het ribbeltjesglas is het lastig. Nouja, ik ga nog wel een keertje er echt goed voor zitten :)

Bedankt voor de tips in elk geval!

quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:13 schreef usernaamvergeten het volgende:
ral 9001 is toch roomwit? Wordt het dan niet alsnog weer geel? Ik zou zelf ral9010 aanraden, dat is wit met een beetje een romig tintje, waardoor het toch niet te wit is. Is ook meest gebruikte wittint.
Volgens mij heb je gelijk. En volgens mij hebben we dan 9010 voor de kozijnen/houtwerk. Ik zal het morgen even nakijken. Maar het roomwitte raadde oom inderdaad af, om de reden die jij noemt :)
pi_109953125
Ik weet niet of aanstippen met verfverwijderaar/afbijt een optie is ? ivm glas beschadigingen enz.
pi_109953196
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 20:05 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik weet niet of aanstippen met verfverwijderaar/afbijt een optie is ? ivm glas beschadigingen enz.
Ik zoek wel even een toch al slecht raam uit en ga het eens proberen, aan sommige ramen valt toch niet heel veel meer te verknallen :')
pi_109953278
Precies een proefje zou volstaan, ik ben benieuwd, ik hoor ik graag hoe het is gegaaan.
pi_109955153
quote:

Ik heb dan denk ik met mijn neus zitten kijken! :o Ik zal de volgende keer in de IKEA eens beter opletten. (En dingen opschrijven...)
Je hebt bij IKEA massief houten werkbladen van NUMERÄR en PERSÖNLIG. Ze lijken ontzettend veel op elkaar, maar het verschil is dat de een door jezelf op maat gemaakt moet worden en de ander wordt op maat geleverd. Daar zit dan ook het prijsverschil in.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_109964795
Klopt, dat is het voordeel van Numerär dus, zelf zagen, zelf klooien :D Werkbladen zijn te koop vanaf zo'n eurootje of 90, ook leuk als je zelf een klein wandtafeltje wil maken voor in de keuken, of werkblad in een schuur :)
  donderdag 5 april 2012 @ 23:50:54 #134
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_109965566
Wat een geklus in zo'n fijn appartementje! Het wordt echt wel mooi en het zijn leuke flats (de buurt wordt langzaamaan ook beter) woonde je al in het stadje aan de IJssel?
pi_109970947
Ziet er al netjes uit. Ik vind het altijd zo opknappen als je alleen al het verfwerk doet... Maar dat (oorspronkelijke) geel is nog niet eens zo heel erg...

Hier moesten wij het mee doen...

En die kleuren zaten overal. Wij hebben er 9010 op gegooid. En het bruin is bruin gebleven maar dan chocoladebruin (dus wat roder) ipv poepbruin (hij lijkt op de foto wat lichter, maar dat komt door de flits...)
pi_109971112
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 20:41 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Je hebt bij IKEA massief houten werkbladen van NUMERÄR en PERSÖNLIG. Ze lijken ontzettend veel op elkaar, maar het verschil is dat de een door jezelf op maat gemaakt moet worden en de ander wordt op maat geleverd. Daar zit dan ook het prijsverschil in.
Wij wilden er één op maat laten maken. :) Dan kom je dus bij PERSÖNLIG uit. In de winkel waren dat gelamineerde bladen dacht ik, maar ik ga nog eens even goed kijken. Want ik ben met zoveel dingen bezig dat ik telkens met m'n neus kijk heb ik het idee :P

quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 23:50 schreef mariyette het volgende:
Wat een geklus in zo'n fijn appartementje! Het wordt echt wel mooi en het zijn leuke flats (de buurt wordt langzaamaan ook beter) woonde je al in het stadje aan de IJssel?
Ja ik ben wel blij met de wijkverbeteringen! :Y Er is me nog nooit wat overkomen, maar 't was nou niet de mooiste wijk natuurlijk ;). En ik woon al m'n hele leven in dit stadje (ander gedeelte), en de Jenaplanschool die in de wijk van het appartementje staat, is mijn oude basisschool :) (Ik ben dus toen ik nog een kleiner Candaasje was elke doordeweekse dag langs mijn toekomstige huisje gereden, haha.)
pi_109971122
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 07:55 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Ziet er al netjes uit. Ik vind het altijd zo opknappen als je alleen al het verfwerk doet... Maar dat (oorspronkelijke) geel is nog niet eens zo heel erg...

Hier moesten wij het mee doen...

[ afbeelding ]

En die kleuren zaten overal. Wij hebben er 9010 op gegooid. En het bruin is bruin gebleven maar dan chocoladebruin (dus wat roder) ipv poepbruin (hij lijkt op de foto wat lichter, maar dat komt door de flits...)
Das wel poepiebruinja :o
Dat hadden we dan weer niet, gelukkig.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 6 april 2012 @ 10:03:31 #138
163650 Greys
pi_109973043
Het frist echt al goed op zeg, met dat gele weggewerkt!
Het wordt hartstikke tof!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_110671601
Zo, waar waren we gebleven :@

Ohja, bij de grondverf. Dat is inmiddels al een tijdje klaar (op 1 balk in de woonkamer en een paar kleine leidingen bij de verwarming na, maar daar wordt telkens gezaagd e.d., en verven met enorme hoeveelheden stof dwarrelend in de lucht is natuurlijk een no-go.)

Inmiddels:

Wat verven betreft....

...Heeft de lange wand in de woonkamer een kleurtje gekregen. Ik was echt een beetje huiverig voor het resultaat, (twijfels, twijfels..) maar ik ben er erg blij mee:
(Ik moet er even bij zeggen dat de kleur op de camera wat afwijkt. Maar mijn beeldscherm is ook niet helemaal goed afgesteld. Bij mij is de kleur op de foto wat grijzer/blauwer dan in het echt, waar er net iets meer groen doorheen zit. Maar als je een soort ondefineerbare kleur groen (met een lichte zweem grijs en blauw er in) ziet, dan klopt het wel aardig :D )

(En sorry voor de zooi... :@

...Hebben ook de muren in de hal een kleurtje gekregen, taupe om precies te zijn :)

...En zijn de muren in de slaapkamer nog nooit zo vaak in de verf gezet als de afgelopen weken...
De eerste ronde vielen de kleuren namelijk anders uit dan de bedoeling was. De lichte wand werd erg roze, daar waar we meer een (warme), lichte geelteint verwacht hadden. Dat was een inschattingsfout van ons zelf, hoewel ik er nog steesd raar van sta te kijken dat de kleur zo uitpakte.

Roze:

En erger; de wand die donker moest worden, werd wel erg oranje...
(De kleur klopt echt niet met de staal, itt tot de rest van de kleuren. Volgens de verkoper zou hij donkerder opdrogen - toen ik al fronsend naar de verf keek..- maar dat gebeurde echt heel minimaal.) -O- Het is geen lelijke kleur, zeker 's avonds niet, maar overdag vind (vond) ik hem echt te fel.

Oranje in de donkerste hoek van de kamer:

Oranje dichter bij het raam:

Dus..weer naar de bouwmarkt. (Andere bouwmarkt dit keer, wel weer verf van Flexa)
Nieuwe kleurtjes gehaald, en die heb ik er afgelopen weekend opgegooid. De lichte wand ging in één keer goed, de donkere wand had wat lichte strepen, deze heeft mijn vader gisteren nog een keerje voor mij geverfd, en ik ga straks kijken hoe strak deze is opgedroogd :)

Lichte wand, nu wat geler (in het echt wel lichter dan op de foto, de wand was nog nat)
(ow enne, er komt een kast te staan, dus die lelijke 'geul' in het behang zelf, evenals een groot deel van de witte latten + geul (waar nog een 'afdek-lat' opkomt,\) zie je straks niet meer)

Donkere wand minder fel:

Verder is het houtwerk rondom het raam van de slaapkamer in de 'echte' verf gezet (RAL 9010 als ik me niet vergis, niet wit-wit, niet crčme wit, maar gebroken wit.), zijn de deuren en kozijnen van de slaapkamer-badkamer geverfd, en staan ook al een aantal deuren in de hal in de verf, evenals de kozijnen. (Met dank aan oom en mijn moeder O+ )

Tegen de donkere wand komt overigens ons (koloniale) bed, en de vloer wordt waarschijnlijk hetzelfde als in de woonkamer, dus niet te donker. (Op de foto's komt de slaapkamer dus wel veel donkerder over dan in het echt, maar ik kreeg het echt niet goed op de foto.)

En verder heb ik mij bezig gehouden met het toilet en de badkamer. De leidingen van de badkamer staan allemaal in de grondverf, en een deel is al in de 'echte' verf gezet. Ik ben alleen vergeten foto's te maken :@ Het leidingkje in het toilet is ook inmiddels wit, foto's komen ook nog!

Waar ik wel foto's van heb; de eerste ronde Voegenfris in het toilet. *O* Wel alleen de muren nog, vloer doe ik op het eind want iedereen loopt er met vieze schoenen in en uit.

Zo zag het er uit; vlekkerig, van wit, tot grijs, tot zwart en geel.

Daar gaan we met de Voegenfris! (lichtgrijs, in de badkamer wordt het wit)

En daarna toch best redelijk egaal lichtgrijs: *O*

En ik zal de volgende keer de bril omlaag doen, en de binnenkant van de wc nog een keer poetsen, en het tape van de wcrolhouder afpeuteren, voordat ik een foto maak :')
Dat gele, vieze kit bij het fonteintje is inmiddels ook weg. En het leidingkje dus mooi wit.

Qua verfwerk moet nog het volgende gebeuren:
- Witte wandjes naast het raamwerk slaapkamer, nog een keer 'echt' witten.
- 2 deuren hal (al wel het kozijnwerk gedaan) 'echte' verf.
- Inbouwkast woonkamer (helemaal), 'echte' verf.
- Houtwerk rondom ramen woonkamer + eetgedeelte, 'echte' verf
- Balk woonkamer (waarachter kabels getrokken zijn), grondverf en 'echte' verf
- Muren eetgedeelte een kleur geven
- Plinten hele appartement, 'echte' verf.
- Leidingen verwarmingen en (deels) badkamer, 'echte' verf.
- Eventueel: achterwand WC een kleur verven, turquoise.

En vriendje heeft zelf ook niet stilgezeten, want hij is samen met zijn vader druk bezig geweest met de keuken.

Electraleidingen moesten gelegd worden, evenals een gasleiding (dat laatste hebben we laten doen :) ), en waterleidingen. ( De stopcontacten die je ziet en het bijzondere waterafvoersysteem beneden zijn het werk van onze voorgangers ;) De waterleidingen die vriend + vader hebben gelegd zie je hier nog niet.)
En tevens een gevalletje 'Creatief met houten balkjes'. (Ik heb er opgestaan en aan gehangen, het bleef goed zitten. En ik ben niet dik of echt stevig, maar ook geen mager latje :+ )
Oh, en gelukkig stonden de muren niet in een hoek van 90 graden, maar liepen ze 'uit'...dus dat was even flink meten.

Inmiddels zitten er al aan aantal van de houten platen op de balken bevestigd. Stopcontacten e.d. zijn verplaatst en uitsparingkjes in het hout zijn gemaakt. (Maar het ging en gaat niet zonder slag of stoot, want de elektrische zaag (hoe noem je dat? Rond roterend zaagblad..) weigerde dienst, en de electriciteit zelf doet ook nog niet wat het zou moeten doen... .Achja, het houdt je van de straat :+ )

(de oranje streep geeft de gasleiding aan, inmiddels staan er meer strepen voor ook de andere leidingen :) )

En tot slot voor nu; het muurtje in de woonkamer is ook wat gladder gemaakt. Het is nog niet perfect, maar er kan nu tenminste behang tegenaan zonder dat je om de 5cm een enorme put/deuk/krater ziet.

Binnenkort weer meer foto's :Y
Nu eerst deze week de keuken bestellen bij IKEA (we hebben gemeten, de keuken is 2,525 m bij 1,98m .), dan de houten wanden verder afmaken, het verfwerk in elk geval in de hal, badkamer en slaapkamer afronden, en daarna wil ik de vloer gaan leggen in de slaapkamer en hal, zodat we in de slaapkamer het bed vast kunnen neerzetten.

Genoeg te doen nog hoor...maar het wordt wel wat *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Candaasje op 23-04-2012 13:23:31 ]
pi_110729147
puik werk, en we wachten de volgende fotos wel weer af :P
pi_110730235
Klasse !! ^O^

Ben benieuwd hoe je eethoek/keuken word *)
  dinsdag 24 april 2012 @ 18:36:38 #142
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_110731696
Jaa, weer een update! Ik was al benieuwd naar de vorderingen. Jullie zijn goed aan de slag geweest! Is toch altijd afwachten hoe een kleur van een kaartje er uiteindelijk uitziet op een muur. Wij hebben ons ook wel eens vergist ;)

Maar het ziet er al puik uit hoor! Ben ook erg nieuwsgierig naar hoe de keuken er straks uit komt te zien. :)
pi_110742155
Zo deze verbouwing gaat in snelvaart! Ik ben benieuwd hoe de keuken er nou daadwerkelijk uit gaat zien, dus als je nog zon concept van de ikea mee krijgt, laat hem zien!!
En die tafel op een paar pagina's terug, zoiets ga ik ook proberen te maken als eetkamer tafel :).
pi_110751787
Dank dank! Leuk dat jullie nog volgen! *O*

We gaan morgen de keuken bestellen, en dan zal ik het definitieve ontwerp plaatsen!
pi_111374710
Haai. :W :@ Ik ben er nog hoor, maar we hebben twee weekenden niet geklust omdat we weg waren. (Beide keren helemaal naar het oosten van het land, dus dat klust wat lastig ;) )

Dit weekend gaan we weer hard aan de slag, voornamelijk met de keuken. (Het werd eens tijd!)
De kastjes kunnen we zelf halen bij de IKEA, dus die gaan we eerst neerzetten. Het werkblad en de afzuigkap worden geleverd.

We hebben het spoelbakkastje van 60cm ingewisseld voor eentje van 50, waardoor we nu links van deze een apothekerskast (50cm) kunnen neerzetten. Rechts naast de spoelbak zit dan een hoekkast (90*90cm) met carousel, en dan de hoek om de oven + gaskookplaat. Daarnaast een ladenblok (40cm als ik het zo even goed onthouden heb), en dan de koelkast + bovenkast.

De koelkast zelf hebben we al (IKEA koopjeshoek *O* ), en nu hebben we inmiddels ook zelf al en oven en een gaskookplaat. We wilden een andere indeling dan de Datid-kookplaat van de IKEA: deze heeft namelijk de knoppen aan de zijkant, en wij willen ze aan de voorkant. (Zoals de brede gaskookplaat van Datid wél heeft.)
En omdat we de Datid-stijl leuk vonden, hebben we gekeken op de site van Whirlpool zelf (want dat is natuurlijk de leverancier van o.a. de datid-apparatuur.)

IKEA Datid:

Whirpool:

De laatste gaskookplaat hebben we besteld via de Hornbach, (scheelt de helft van het geld) en omdat de knoppen toch wel anders zijn dan die van de Datid, en we de Whirpool-versie van de oven ook leuk vonden (zelfs iets leuker), hebben we die er ook gelijk maar bij besteld:

IKEA Datid:

Whirlpool:

Verder: In de tussentijd hebben alle wanden in de keuken een 'houten laagje' gekregen, dus het is nu een prachtig houten hok. Het moet nog wel afgewerkt worden, aan de randen bijvoorbeeld. Vanavond gaan we weer wat hout halen. :) Ook de kant van de gang (tegenover de inbouwkasten) is van onder tot boven bedekt met MDF-platen. :)

Verder doet de electra in de keuken zijn werk (vriend begon al aan zijn capaciteiten te twijfelen, omdat de dimmer maar niet wilde dimmen. Uiteindelijk bleek gewoon de dimmer (nieuw gekocht..) stuk.) en zit het schakelmateriaal er op.
Dat is deze serie van Berker geworden:
(Niet super bijzonder, maar wel netjes.)

En verder heb ik samen met mijn vader nog het laatste schilderwerk in de slaapkamer gedaan (witte muurtjes naast de kozijnen en rondom de verwarming, plinten en een nog geel leidingkje.)
Helaas moet ik de muur bij de plinten hier en daar bijtippen, want de verf kroop onder het tape door }:| Gelukkig komt er een breed bed (1.80m) plus nachtkastjesjes (elk 45cm breed) voor, dus straks zie je het al veel minder. En gelukkig zijn de plinten+muur waar nog even niks voor komt, wel netjes gelukt :)

Foto's volgen nog :) (Ik zal kijken of het vanavond lukt, anders dit weekend.)

Tot zo ver voor nu.
pi_111374942
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:18 schreef Candaasje het volgende:
Verder doet de electra in de keuken zijn werk (vriend begon al aan zijn capaciteiten te twijfelen, omdat de dimmer maar niet wilde dimmen. Uiteindelijk bleek gewoon de dimmer (nieuw gekocht..) stuk.) en zit het schakelmateriaal er op.
Dat is deze serie van Berker geworden: [ afbeelding ]
(Niet super bijzonder, maar wel netjes.)
Die keuken gaat mooi worden! En die knoppen aan de zijkant, het lijkt me vreselijk... Heb je iets flodderigs aan je armen, moet je nog heel goed uitkijken ook nog als je de achterste knopt wilt hebben!

En goed dat je hebt nagedacht over het schakelmateriaal. Hoe vaak je zie je wel niet dat mensen een huis heel mooi opknappen, en dan het meest goedkope schakelmateriaal nemen wat er qua kleur niet eens bij past (wit tegen een roomwitte muur bijvoorbeeld...) Volgens mij hebben wij ook Berker (ergens in huis... elk gebied in ons huis heeft z'n eigen stijl schakelmateriaal :P)
pi_111376124
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:24 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Die keuken gaat mooi worden! En die knoppen aan de zijkant, het lijkt me vreselijk... Heb je iets flodderigs aan je armen, moet je nog heel goed uitkijken ook nog als je de achterste knopt wilt hebben!
Dank! :*
En ja, die knoppen aan de zijkant vonden we ook niet ideaal. Ook omdat de indeling van de pitten niet zo handig is; erg dicht op elkaar. (Dat is bij degene met de knoppen voor iets ruimer opgezet, heb ik het idee.) En aan kleding had ik nog niet eens gedacht. (keramisch koken hier gewend..)

quote:
En goed dat je hebt nagedacht over het schakelmateriaal. Hoe vaak je zie je wel niet dat mensen eenmooi opknappen, en dan het meest goedkope schakelmateriaal nemen wat er qua kleur niet eens bij past (wit tegen een roomwitte muur bijvoorbeeld...) Volgens mij hebben wij ook Berker (ergens in huis... elk gebied in ons huis heeft z'n eigen stijl schakelmateriaal :P)
Vriend wilde eigenlijk overal het oude schakelmateriaal weer op zetten. Wel een badje met soda gemaakt, maar het blijft gewoon vies verkleurd. Eerst wilde hij alleen akkoord gaan met nieuw schakelmateriaal voor de keuken (want: nieuw, dus echt geen gezicht), inmiddels heeft hij al voor meer plekken in de woonkamer nieuw materiaal gehaald. (Witte plinte, deuren en kozijnen en dan smerig schakelmateriaal :{w )We komen er wel :+
pi_111376472
Wat voor kleur/serie/merk schakelmateriaal hebben jullie gekozen?

- edit - sory, even gelezen, Berker dus. De RVS lijn, is die te betalen?

[ Bericht 39% gewijzigd door blomke op 10-05-2012 14:14:58 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_111376634
Berker, en dan de S.1 serie. Polarwit, en als ik me niet vergis mat. :)
Linkje: http://www.berker.com/nl/nederland/producten/designs/s1/
pi_111383006
Zo die keuken word echt super! Als ik een nieuwe keuken zou neer laten zetten zou het ook zo een stijl worden! En het schakelmateriaal ziet er ook netjes uit.
Ik heb nu nog schakelmateriaal met een bruine rand.. mss dat ik het ook maar is moet gaan vervangen. xD
En wanneer is de planning dat de keuken er komt te staan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')