Ja, vreselijk was hetquote:Op woensdag 4 april 2012 09:49 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ook al van die mooie kleurtjes!![]()
Turquoise wil ik in de wc. Eigenlijk ook eerst in de badkamer, maar nu met die boiler erbij wordt dat denk ik wel erg 'vol'.Maar ik moest en zou ergens turquoise op de muren
![]()
Nu wel weer. Gisteren flink zitten tokkelen. Maar in de weekenden kom ik er helaas niet of nauwelijks aan toe.
'T is dat de indeling totaal anders is, maar het kozijnwerk is echt van hetzelfde soort (mooi geel is niet lelijk..quote:Op woensdag 4 april 2012 22:43 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja, vreselijk was hetMaar alles wat ik heb gedaan is er een stuk mooier op geworden, dat is wel het fijne van zulke kleuren. Ondanks dat ik niet de beste schilder ben zag ik het wel gelijk opknappen.
En turquoise is gewoon tofIk heb nog een halve emmer over dus ik ga in ieder geval de wc doen, haha.
Was even nieuwsgierig, ik kom momenteel ook amper aan spelen toe. Vrijdagavond harp en konijnen verhuizen, zaterdag de rest. Vanaf volgende week weer lekker spelen!
Klopt, het is een gewone oven. Een combimagnetron hebben we namelijk al, en eigenlijk gebruiken we het nauwelijks.quote:Op woensdag 4 april 2012 23:24 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Maar begrijp ik het nu goed dat je in de keuken dus alleen de gewone oven neemt en niet de combimagnetron?
Kastje boven de koelkast is vrij hoog en kan je moeilijk bij.
En zo'n soort plankje op het muurtje bedoel je denk ik.
[ afbeelding ]
Overigens kookplaat zit erin zoals ikea het niet wel. Volgens hun kan dit niet en wilden de keuken zo niet leveren. Fuck ikea het kan wel degelijk dus.
Ah ik snapquote:Op woensdag 4 april 2012 23:53 schreef douche-eendje het volgende:
Je kijkt niet met je neus, het is een jaren 60 portiekwoning en er zit een volgens mij nog orginele scheidingswand tussen 2 kamers. In sommige woningen is deze verwijderd, in die van mij zit deze nog. Heb ervoor gekozen om van de kamer op de foto de woonkamer te maken en van de andere de slaapkamer, waarbij de harp mooi voor het glas kan komen te staan als eye-catcher
Er speelt voor die keuze nog een heel verhaal mee van zonlicht, enkel glas, treinspoor, school voor de deur maar daar ga ik je niet mee vermoeien, haha.
Het meeste wel. Of althans, het is niet helemaal wit, maar weer witter dan echt gebroken wit. (Ik moet even de RAL nummers opzoeken) Omdat het anders weer zo gaat vergelen. De inbouwkasten in de woonkamer willen we nog wel een andere kleur geven: een donkergroen tint, wordt het denken we, omdat de muren heel licht groen worden. (Niet appeltjesgroen, of 'kerst'groen, meer een lichte grijstint erdoorheen waardoor het wat eh, 'natuurlijker' aanvoelt. Ik weet niet of je Claudia's topic hebt gevolg, maar wat zij op haar zoontjes kamer heeft - de muur - zo'n soort kleur groen willen we op de deuren.)quote:Ik ben erg benieuwd naar de foto's! Gaat al het houtwerk compleet wit worden, inclusief deuren?
Het keukenblad is Numerär beuken, het barretje bestaat uit een origineel werkblad dat over de lengte in 2en is gezaagd. We hebben dus gewoon een extra werkblad erbij gekocht, de kleinste á ¤ 90,- ofzoiets en daarvan dit barretje gemaakt (exclusief het bouwen van het muurtje zelf natuurlijk).quote:En inderdaad, zo'n soort barretje! Smal, maar toch kun je er iets leuks op zetten! Heb jij daar bij IKEA iets voor besteld? (gelijk aan het blad?)
En wat voor blad en kastjes hebben jullie?
Ohja, als het nu echt niks wordt dan pak ik de kwast en dan wordt het weer licht. Maar soms moet je de gok durven nemenquote:Op donderdag 5 april 2012 00:14 schreef douche-eendje het volgende:
Contrast is zeker wel fijn ja, en mocht het niet bevallen kan je het altijd nog een keer schilderen. Of nietMaar dat is ook een geweldige kleur, heb zelf ook nog na zitten denken over zo'n groentint maar dat combineerde net niet helemaal met mijn andere plannen.
Grappig, wij hebben dezelfde kastjes uitgekozen (of ik moet me nu heel sterk vergissen), en ook een soortgelijk blad! (de gelamineerde versie. De massieve bladen konden we niet betalenquote:Op donderdag 5 april 2012 00:15 schreef Meike26 het volgende:
Het keukenblad is Numerär beuken, het barretje bestaat uit een origineel werkblad dat over de lengte in 2en is gezaagd. We hebben dus gewoon een extra werkblad erbij gekocht, de kleinste á ¤ 90,- ofzoiets en daarvan dit barretje gemaakt (exclusief het bouwen van het muurtje zelf natuurlijk).
De kastdeurtjes zijn van het type Lidingö, voornamelijk omdat we in landelijke omgeving wonen en dus ook een beetje die zelfde boerse uitstraling wilden hebben![]()
Het muurtje laten we zittenquote:Op donderdag 5 april 2012 00:30 schreef Meike26 het volgende:
Oh ja, Ik wilde eerder vandaag ook al reageren met betrekking tot die rare keuken, bijdeze:
Persoonlijk zou ik die tussenmuur tussen keuken en woonkamer niet wegbreken, maar er juist gebruik van maken ! Ik vind je opstelling met de tafel en het bankje erg leuk en origineel wat naar mijn mening echt een groot pluspunt voor de woning kan zijn/worden. Doordat je de muur weg zou halen, creëer je misschien wel een grote en practische ruimte, maar het knusse gevoel wat je hebt getoond met die opstelling, zou je nooit kunnen evenaren, plus dat het je nog eens extra veel werk/moeite kost !
In het nisje komt mijn grote harp te staan, maar er moet wel een krukje of inderdaad een zitjequote:Van dat nisje achter de keuken zou je een extra zitje kunnen maken, of een extra plankje om je mini-harp te showen ?
Leuk! Heb jij ook een klustopic?quote:Op donderdag 5 april 2012 09:47 schreef kirretje het volgende:
Leuk topic! Ga hem volgen :-) Het eigen klussen heb ik zelf (net) zo goed als klaar. Benieuwd naar de vorderingen.
Fotobehang wordt hier denk ik te druk, maar in elk geval goed te horen dat de kleurkeuze bevalt!quote:Op donderdag 5 april 2012 10:18 schreef Mishu het volgende:
Ik heb zelf fotobehang van een bos in mijn studentenkamer. Misschien een idee? Ik heb ook de rest in herfst/bos kleuren. Staat heel aards en hip!
Ook gezien ja. Je hebt de laatste tijd heel veel van die 'natuurlijke' meubeltjes. En we hebben hier ook een bedrijfje dat allerlei meubels van boomstammen maakt, dus daar wil ik ook nog even langsquote:Op donderdag 5 april 2012 10:19 schreef Mishu het volgende:
Je hebt ook leuke krukjes van boomstronk bij de Xenos voor bij je harp.
Ik heb dan denk ik met mijn neus zitten kijken!quote:Op donderdag 5 april 2012 10:30 schreef Meike26 het volgende:
De Numerar werkbladen zijn spotgoedkoop juist(in verhouding tot steen en merkkeukens), massief aan elkaar gelijmde houtstrookjes ! Oke, je hebt geen waterkering, maar ik heb die nog geen moment gemist, het staat mooi en goed schoon te houden. In het begin een paar keer goed invetten met olie voor betere water en vuilafstotende laag.
Ik heb een keltische harp, geen pedaalharp. (Ik ben van de folkmuziekquote:Ik dacht dat je echt zo'n grote harp had, die had in mijn gedachten nooit in dat nisje gepast![]()
Hebben we wel naar gekeken, maar de ruimte is niet zo heel breed. Het wordt dan wel erg krap. En we hebben het geluk dat we niet afhankelijk zijn van kopers. (de woningbouw koopt het terug),quote:Als ik nu nog eens naar je ruimte kijk, is een U-vorm toch niet zo gek, je kan dan wel een eventuele vaatwasser kwijt. Ik geloof zelfs dat het een waardevermeerdering voor je huis kan betekenen, als je alle apparaten in je keuken hebt kunnen onderbrengen, een vaatwasser is een redelijk ingeburgerde luxe en een indicatie voor nieuwe kopers dat alles onder te brengen valt in die ruimte.
Ze hebben wel smallere vaatwassertjes, maar het scheelt niet zo heel veel qua ruimte.quote:Op donderdag 5 april 2012 10:48 schreef Frummeltje86 het volgende:
Heeft Ikea misschien ook zo'n eenpersoons vaatwasser? Wij hebben er destijds niet naar gekeken, maar hebben wel twee jaar lang zo'n kleinere gehad in onze oude keuken. Op zich prima voor de vuile borden en glazen!
Groepen moeten we sowieso bij plaatsen. Het is meer dat we een aardlekschakelaar te weinig hebben en die past ws niet in het kastje erbij. Dus daar moeten we inderdaad even goed naar kijken!quote:Op donderdag 5 april 2012 10:57 schreef Frummeltje86 het volgende:
Wel goed om gelijk even te kijken naar je groepenkast als je met die keuken aan de slag gaat trouwens. Volgens mij heb je niet heel veel groepen... Wij hebben een flinke groepenkast geplaatst, omdat veel apparaten op een eigen groep moeten. Misschien kan Vonkenboer je wel adviseren
Zo'n mesje hebben we ja, maar door het ribbeltjesglas is het lastig. Nouja, ik ga nog wel een keertje er echt goed voor zittenquote:Op donderdag 5 april 2012 18:12 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Zeker weten, dan krijg je pas echt eer van je werk.![]()
En verfrestjes verwijderen daar heb je speciale mesjes voor, die werken wel goed.
[ afbeelding ]
Volgens mij heb je gelijk. En volgens mij hebben we dan 9010 voor de kozijnen/houtwerk. Ik zal het morgen even nakijken. Maar het roomwitte raadde oom inderdaad af, om de reden die jij noemtquote:Op donderdag 5 april 2012 18:13 schreef usernaamvergeten het volgende:
ral 9001 is toch roomwit? Wordt het dan niet alsnog weer geel? Ik zou zelf ral9010 aanraden, dat is wit met een beetje een romig tintje, waardoor het toch niet te wit is. Is ook meest gebruikte wittint.
Ik zoek wel even een toch al slecht raam uit en ga het eens proberen, aan sommige ramen valt toch niet heel veel meer te verknallenquote:Op donderdag 5 april 2012 20:05 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik weet niet of aanstippen met verfverwijderaar/afbijt een optie is ? ivm glas beschadigingen enz.
Je hebt bij IKEA massief houten werkbladen van NUMERÄR en PERSÖNLIG. Ze lijken ontzettend veel op elkaar, maar het verschil is dat de een door jezelf op maat gemaakt moet worden en de ander wordt op maat geleverd. Daar zit dan ook het prijsverschil in.quote:De Numerar werkbladen zijn spotgoedkoop juist(in verhouding tot steen en merkkeukens), massief aan elkaar gelijmde houtstrookjes ! Oke, je hebt geen waterkering, maar ik heb die nog geen moment gemist, het staat mooi en goed schoon te houden. In het begin een paar keer goed invetten met olie voor betere water en vuilafstotende laag.
Ik heb dan denk ik met mijn neus zitten kijken!Ik zal de volgende keer in de IKEA eens beter opletten. (En dingen opschrijven...)
Wij wilden er één op maat laten maken.quote:Op donderdag 5 april 2012 20:41 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Je hebt bij IKEA massief houten werkbladen van NUMERÄR en PERSÖNLIG. Ze lijken ontzettend veel op elkaar, maar het verschil is dat de een door jezelf op maat gemaakt moet worden en de ander wordt op maat geleverd. Daar zit dan ook het prijsverschil in.
Ja ik ben wel blij met de wijkverbeteringen!quote:Op donderdag 5 april 2012 23:50 schreef mariyette het volgende:
Wat een geklus in zo'n fijn appartementje! Het wordt echt wel mooi en het zijn leuke flats (de buurt wordt langzaamaan ook beter) woonde je al in het stadje aan de IJssel?
Das wel poepiebruinjaquote:Op vrijdag 6 april 2012 07:55 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Ziet er al netjes uit. Ik vind het altijd zo opknappen als je alleen al het verfwerk doet... Maar dat (oorspronkelijke) geel is nog niet eens zo heel erg...
Hier moesten wij het mee doen...
[ afbeelding ]
En die kleuren zaten overal. Wij hebben er 9010 op gegooid. En het bruin is bruin gebleven maar dan chocoladebruin (dus wat roder) ipv poepbruin (hij lijkt op de foto wat lichter, maar dat komt door de flits...)
Die keuken gaat mooi worden! En die knoppen aan de zijkant, het lijkt me vreselijk... Heb je iets flodderigs aan je armen, moet je nog heel goed uitkijken ook nog als je de achterste knopt wilt hebben!quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:18 schreef Candaasje het volgende:
Verder doet de electra in de keuken zijn werk (vriend begon al aan zijn capaciteiten te twijfelen, omdat de dimmer maar niet wilde dimmen. Uiteindelijk bleek gewoon de dimmer (nieuw gekocht..) stuk.) en zit het schakelmateriaal er op.
Dat is deze serie van Berker geworden: [ afbeelding ]
(Niet super bijzonder, maar wel netjes.)
Dank!quote:Op donderdag 10 mei 2012 13:24 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Die keuken gaat mooi worden! En die knoppen aan de zijkant, het lijkt me vreselijk... Heb je iets flodderigs aan je armen, moet je nog heel goed uitkijken ook nog als je de achterste knopt wilt hebben!
Vriend wilde eigenlijk overal het oude schakelmateriaal weer op zetten. Wel een badje met soda gemaakt, maar het blijft gewoon vies verkleurd. Eerst wilde hij alleen akkoord gaan met nieuw schakelmateriaal voor de keuken (want: nieuw, dus echt geen gezicht), inmiddels heeft hij al voor meer plekken in de woonkamer nieuw materiaal gehaald. (Witte plinte, deuren en kozijnen en dan smerig schakelmateriaalquote:En goed dat je hebt nagedacht over het schakelmateriaal. Hoe vaak je zie je wel niet dat mensen eenmooi opknappen, en dan het meest goedkope schakelmateriaal nemen wat er qua kleur niet eens bij past (wit tegen een roomwitte muur bijvoorbeeld...) Volgens mij hebben wij ook Berker (ergens in huis... elk gebied in ons huis heeft z'n eigen stijl schakelmateriaal)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |