abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109283971
Leuke opstelling zo hoor! Ziet er goed uit!

Je kookplaat is precies goed. Die 40cm is een tip/advies ivm afzetruimte. 30cm tussen kookplaat en hoge kast is "verplicht". Dus dat heb je er goed inzitten. Heb je rechts van de afzuigkap ook een bovenkastje hangen?

Ik vind de optie met de 4 stoelen leuker en ik denk dat dat praktischer is. Waarom wil je een breed blad bovenop dat wandje hebben?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_109296306
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 19:31 schreef Bartjebart het volgende:
Leuke opstelling zo hoor! Ziet er goed uit!

Je kookplaat is precies goed. Die 40cm is een tip/advies ivm afzetruimte. 30cm tussen kookplaat en hoge kast is "verplicht". Dus dat heb je er goed inzitten. Heb je rechts van de afzuigkap ook een bovenkastje hangen?

Ik vind de optie met de 4 stoelen leuker en ik denk dat dat praktischer is. Waarom wil je een breed blad bovenop dat wandje hebben?
Dankje!
En prettig dat het een advies is, ik was al bang dat ik weer alles om moest gaan gooien. *O*

Rechts van de afzuigkap zit nu nog geen kastje, misschien dat een smal (open) kastje wel leuk is. (ik denk nu even aan die wijnflessen-bovenkastjes e.d.) Of misschien dat we daar 2-3 kleine hoekplankjes maken, om er kruiden e.d. op te zetten. (Ik vind de hangende ronde kruidenpotjes ook erg leuk, daar gaan we ook zeker wel een plekje voor vinden O+ )

Afijn, even vanaf de andere kant, (nog?)zonder kastje dus:

Ik zit trouwens nu even te kijken en....zou het mooier zijn als de bovenkastjes qua hoogte gelijk hangen met het opzetkastje van de koelkast? Dus dat de bovenkastjes nog ietsje hoger hangen?
Voor de afstand tussen aanrecht en bovenkastjes maakt het denk ik niet zoveel uit, want we nemen de hoge poten (25 cm oid) onder het aanrecht/onderkastjes ivm de lengte van vriend.

En ik heb ook werkelijk geen idee hoe het precies met de afzuigkap zit, ik weet alleen dat we de recirculatie-functie gaan (en moeten) gebruiken, dus geen afvoer. Maar de hoogte :? :+ *noob*

De vier stoeltjes en de tafel haaks op de muur vind ik zelf ook leuk. Ik moet alleen even in het echt bekijken of die verwarming niet te erg in de weg zit (stom ding...*mopper*). Een bankje kunnen we er namelijk overheen maken, met stoelen wordt dat wat lastiger. Maar misschien valt het wel mee....dat zou erg prettig zijn. (En dan gaan we wel wat verzinnen om dat ding een beetje aan het oog te ontrekken. :) )

EDIT: vergeet ik nog helemaal antwoord te geven op je laatste vraag.
Ik wil een iets breder blad op het muurtje omdat je er dan net iets op kunt zetten (plantje, kaarsjes, etc.) zonder dat het er gelijk af valt. Maar het hoeft geen heel brede bar te worden. :)
pi_109302671
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 23:13 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dankje!
En prettig dat het een advies is, ik was al bang dat ik weer alles om moest gaan gooien. *O*

Rechts van de afzuigkap zit nu nog geen kastje, misschien dat een smal (open) kastje wel leuk is. (ik denk nu even aan die wijnflessen-bovenkastjes e.d.) Of misschien dat we daar 2-3 kleine hoekplankjes maken, om er kruiden e.d. op te zetten. (Ik vind de hangende ronde kruidenpotjes ook erg leuk, daar gaan we ook zeker wel een plekje voor vinden O+ )

Afijn, even vanaf de andere kant, (nog?)zonder kastje dus:
[ afbeelding ]

Ik zit trouwens nu even te kijken en....zou het mooier zijn als de bovenkastjes qua hoogte gelijk hangen met het opzetkastje van de koelkast? Dus dat de bovenkastjes nog ietsje hoger hangen?
Voor de afstand tussen aanrecht en bovenkastjes maakt het denk ik niet zoveel uit, want we nemen de hoge poten (25 cm oid) onder het aanrecht/onderkastjes ivm de lengte van vriend.

En ik heb ook werkelijk geen idee hoe het precies met de afzuigkap zit, ik weet alleen dat we de recirculatie-functie gaan (en moeten) gebruiken, dus geen afvoer. Maar de hoogte :? :+ *noob*

De vier stoeltjes en de tafel haaks op de muur vind ik zelf ook leuk. Ik moet alleen even in het echt bekijken of die verwarming niet te erg in de weg zit (stom ding...*mopper*). Een bankje kunnen we er namelijk overheen maken, met stoelen wordt dat wat lastiger. Maar misschien valt het wel mee....dat zou erg prettig zijn. (En dan gaan we wel wat verzinnen om dat ding een beetje aan het oog te ontrekken. :) )

EDIT: vergeet ik nog helemaal antwoord te geven op je laatste vraag.
Ik wil een iets breder blad op het muurtje omdat je er dan net iets op kunt zetten (plantje, kaarsjes, etc.) zonder dat het er gelijk af valt. Maar het hoeft geen heel brede bar te worden. :)
Ziet er leuk uit zo!

Over die kastjes, je hoeft ze natuurlijk niet hoger te hangen, je kunt ze ook afsluiten aan de bovenkant. (dus een plank o.i.d. tussen het plafond en de bovenkant van de kastjes). In ons vorige huis hadden we dat ook, de oude keuken van het nieuwe huis had dat niet. En als we de keuken toch al niet hadden vervangen had ik dat daar ook gedaan. Het wordt snel smerig daarboven op! (en erg lastig schoon te maken...)
pi_109644133
En en en.... we hebben sinds gisteren nu eindelijk echt de sleutels! *O*
(Volgens mij hebben we 7 sleutels van onze eigen voordeur gekregen, een 3 of 4 van de 'algemene' ruimtes. :D Sleutels genoeg dus...)

Gisteren kon ik helaas niet zo lang blijven (moest een workshop geven, was ook leuk) maar m'n vriend en z'n vader hadden erg jeukende handen en hebben het keukenblok er maar gelijk uitgehaald, en zijn begonnen met het kozijn van de keuken eruit te halen.

Vanavond ga ik naar 't huisje toe, dus dan de eerste klusfoto's *O*
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 29 maart 2012 @ 11:15:33 #80
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_109644762
Eindelijk de sleutels! *O* Veel plezier met klussen en we willen natuurlijk bergen foto's!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_109646061
Gefeliciteerd! En neem voldoende foto's (beter 100 te veel dan 1 te weinig!) vooraf en achteraf...
pi_109647721
Dankjulliewel!

En het fototoestel gaat vanavond mee! :Y
pi_109649202
Gefeliciteerd!! En dat zijn een boel sleutels zeg! Dan kan je er nog wel is eentje verstoppen. :P
  donderdag 29 maart 2012 @ 16:44:08 #84
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_109658861
Ben heel benieuwd wat jullie er mee gaan doen, rare ruimte maar veel potentie!
Have fun :)
an urge to help mankind overcomes me
  donderdag 29 maart 2012 @ 17:09:02 #85
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_109659843
Wat een leuk topic! Een erg leuk appartement, kun je veel mee doen. Opstelling van je keuken ziet er ook heel mooi uit. *volgt

Wij hebben twee jaar geleden Ikea-keuken geplaatst en zijn er ook nog steeds heel blij mee :) Voor een relatief klein budget een prima keuken!
pi_109660796
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 13:05 schreef Tijgerbroodje het volgende:
Gefeliciteerd!! En dat zijn een boel sleutels zeg! Dan kan je er nog wel is eentje verstoppen. :P
Ja het zijn er wel genoeg hè. De woningbouw heeft de sloten van het appartement nog vervangen, en omdat er op de voordeur al twee zitten, kregen ze er aardig wat sleutels bij geleverd. (Ondanks dat voor beide sloten dezelde sleutel nodig is.)

quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 16:44 schreef saaw het volgende:
Ben heel benieuwd wat jullie er mee gaan doen, rare ruimte maar veel potentie!
Have fun :)
Dankje!

quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:09 schreef Frummeltje86 het volgende:
Wat een leuk topic! Een erg leuk appartement, kun je veel mee doen. Opstelling van je keuken ziet er ook heel mooi uit. *volgt

Wij hebben twee jaar geleden Ikea-keuken geplaatst en zijn er ook nog steeds heel blij mee :) Voor een relatief klein budget een prima keuken!
We hoorden al veel goede verhalen over Ikea keukens :Y

En leuk, al die volgers *O*
  donderdag 29 maart 2012 @ 17:43:11 #87
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_109661140
Wij hebben ook een ikea keuken trouwens, maar dan met zelfgemaakte frontjes [ik vond alles daar lelijk :@], heb geen klagen hoor! Zit goed in elkaar en is inderdaad relatief goedkoop.
an urge to help mankind overcomes me
pi_109686221
Kijk, dat wil ik allemaal horen natuurlijk 8-)

Vanavond plaats ik hier foto's. (Vanmiddag ben ik tegeltjes wegbikken en schuren..)
Ik wilde gisteren wel foto's maken, maar ik ben de camera in de haast vergeten. -O- Vriend belde namelijk of ik al onderweg was (ik had net m'n veters gestrikt..) en of ik pleisters wilde meenemen, en graag een beetje snel...... :+

Hij had geprobeerd de glasplaat van de keuken er heel uit te halen, maar zich gesneden. (en behoorlijk ook.) Ondanks de handschoenen. (en veiligheidsbril...en stofmaskertjes......dat krijg je met iemand die veel in een clean room staat dus het gewend is alles heel 'verantwoord' te doen :D ) Dus ik zoefzoefde op mijn fietsje naar het huisje, zonder camera...... }:|

En de telefoonfoto's werden super crappy. Dus vanmiddag ga ik er extra veel maken!
(We hebben gisteravond niet zo heel veel meer gedaan hoor, 't maakte allemaal zo heerlijk veel herrie.Toen ik het gebouw binnen liep kon ik ze drie verdiepingen hoger de glasplaat aan diggelen horen slaan...) De vader van vriend had zich wel overdag al uitgeleefd, dus de keuken is er uit, de helft van de tegels is al van de muur, en het kozijn aan het balkonkant ligt er grotendeels uit. Het slopen gaat hard *O* )
pi_109787726
Update met foto's komt morgen als 't even meezit. (Moet nog even weg, dus weet even niet hoeveel tijd ik heb) We zijn hard aan de klus geweest, (Yay!) met als gevolg dat ik nu best een beetje moet ben. :)
pi_109795899
Triple-post, maar nu wel met ein-de-lijk de foto's *O*

We zijn best aardig opgeschoten, mede dankzij de vele hulp die we hebben gehad. Kort samengevat:
- Het kozijnwerk (met glas) van de keuken is eruitgehaald en afgvoerd naar de stort
- De tegels van de keuken zijn er aan één kant helemaal af.
- Op enkele plinten na is al het houwerk in het hele appartement geschuurd
- De boiler hangt (er moet nog één leiding afgedicht worden, maar dat is kwestie van een stukje leiding zagen en hennep + fitterskit aanbrengen)
- Al het houtwerk in de slaapkamer is waar nodig met 'Houtplamuur' behandeld en afgenomen/ontvet met ammoniak. Klaar voor het gronden.
- Het houtwerk in de hal is ook bijna klaar voor het gronden; enkel nog even afnemen/ontvetten met ammoniak.
- Behang van het muurtje tussen woonkamer en keuken is er afgepulkt.

Omdat de telefoonfoto's te slecht zijn geworden om er echt iets van te kunnen maken, heb ik helaas niet echt foto's van het sloop-proces van het houten kozijn/glas bij de keuken en het verwijderen van het keukenblok. Plus dat ik er niet al de tijd bij was, want de vader van vriend had vrij en jeukende handen, dus toen ik kwam, was al gigantisch veel gedaan. :D

Maar goed, herinneren jullie deze nog?

Dat ziet er nu zo uit......het keukenblok is eruitgehaald, het hele kozijnwerk ook. Dat zat ERG goed vast met enorme spijkers, en er is dus wat stuc meegekomen. Gelukkig komt er een smal wandje (platen) voor het hele geheel, om straks de kastjes aan op te hangen, het leiding/electra/gaswerk in te leggen (gaswerk laten we doen, anders ploft de hele boel straks :+ ), etc. Het kozijnwerk aan de halkant blijft staan, dat is een mooie stevige basis voor het plaatwerk dat er tegenaan komt.

Ging het beitelen aan de ene kant zo voorspoedig, aan de andere kant hebben we inmiddels het beiteltje er maar letterlijk bij neergegooid. Het ging millimeter voor millimeter, en het maakte een kabaal :X En we kunnen het er wel afkrijgen, maar toch besloten hier ook platen tegen te maken. Ook omdat het stucwerk los zit en we boel toch egaal moeten krijgen. (En we verliezen er niet zoveel mee..we kunnen dan zelfs makkelijker bepalen waar het electra werk komt e.d. 't Is alleen een beetje jammer van al die uren beitelen :') )

't is trouwens wel een dik muurtje...geen idee of dit nu bestempeld mag worden als een draagmuur? Hij is in elk geval niet hol..)

En dit was de boiler: lomp, rond, en midden in de keuken.

Dit is hem geworden: nog wel groot, maar rechthoekig en in de badkamer.
't Was een gok, want het merk Ariston (Niet Aristona) is hier niet zo bekend. Maar goed, hij komt uit Italië en daar wordt denk ik vaker gebruik gemaakt van een boiler dan hier (in elk geval in de bergstreken). Hij werd heel snel geleverd (zaterdag gebeld, maandag in huis..), er zit garantie op en belangrijker; hij lijkt het te doen *O* En hij heeft heel fancy blauwe knopjes...(En twee watertanks in plaats van één) Daar doen we het natuurlijk voor :P

Nog op de vloer

Aan de haakjes, tegen het wandje naast de spiegel, moet 'ie komen te hangen

En, hij hangt! (dat was het makkelijke gedeelte) Nu het leidingwerk nog

Bezig met het leidingwerk. Hier komt overigens straks de wasmachine voor te staan, dus veel gaan we er niet van zien.

We hebben nog gekeken voor andere oplossingen, waaronder een afvoer laten maken door de ventilatieschacht, maar dat pakt allemaal een stukje duurder uit, duurt allemaal weer langer (want de VVE moet toestemming gevraagd worden) en ik weet niet hoe groot het risico is, maar de ventilatieschacht staat in verbinding met alle appartementen en om nu een koolmonoxideramp te kunnen veroorzaken zagen we ook weer niet zitten :+ En 't is weer en gevalletje 'we blijven hier geen 10> jaar, dus we halen de investering er niet uit. :)

Verder hebben we dus geschuurd, geschuurd, en nog eens geschuurd. We waren allemaal met een mooi geel laagje stof bedekt dit weekend.....ik kan geen geel meer zien..... }:|
Daar heb ik niet zoveel foto's van want je ziet er zo weinig aan. Maar voor het idee en voor diegenen die nog nooit een geschuurde deur hebben gezien :P :

Ook hebben we behang losgepeuterd. Het was dezelfde wand als waar de tegels zo moeilijk af gingen, en het behang gedroeg zich niet anders.... Peuteren dus maar. En helaas kwam de muur ook hier en daar mee....

Het is nu even de vraag of we het behang van de andere wanden gewoon gaan verven ('t is geen vreselijk motief, en het zit er wel netjes op), of dat we er toch over heen kunnen met ander behang. Als dat laatste kan, komt er behang op dat een beetje lijkt op onze granol-muren. Deze schilderen dan we ook. Dat wordt even navragen dus :) Want eraf halen..we voelen nu al de hobbels door het behang heen, ik vrees er voor wat we gaan tegenkomen...

De komende twee weken is het een kwestie van alles verf-klaar maken, met Pasen gaat een oom van vriend aan de slag met de verfkwast (van gronden tot witten en de kleurtjes. Hij is schilder geweest en bood het ons aan. :) ). Daar hoort ook het afwerken van de keukenmuren bij, leidingen verleggen (en de gasleiding laten verleggen), de laatste loodjes schuren en plamuren, schoonmaken en ontvetten. Verder wil ik in de tussentijd aan de slag met de voegen van de badkamer en wc, en zodra de wandjes in de keuken staan, kunnen we de keuken echt gaan bestellen. (Eerst alles even goed meten.)

En ik heb het gevoel dat ik nog de helft vergeet (van wat er gedaan is en gedaan moet worden ;) ), maar voorlopig hebben jullie een beeld! *O*
  maandag 2 april 2012 @ 21:39:18 #91
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_109824921
vergeet je niet dat er meestal een levertijd op keukens zit
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_109829080
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 21:39 schreef lipje het volgende:
vergeet je niet dat er meestal een levertijd op keukens zit
Nee, houden we rekening mee. Bij de IKEA zeiden ze dat het blad vaak het langste duurt, en dan moet je rekenen op zo'n 4 weken levertijd. Maar daarvoor moeten we echt goed alle maten weten, en dat kan pas als de muurtjes staan. (Dat is nu het volgende project.) In de tussentijd wordt al het verf en behangwerk gedaan (vooral verfwerk, 't is maar één muurtje behangen), leggen we de vloeren en gaan we met de slaapkamer aan de slag :)
pi_109836660
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 22:34 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Nee, houden we rekening mee. Bij de IKEA zeiden ze dat het blad vaak het langste duurt, en dan moet je rekenen op zo'n 4 weken levertijd. Maar daarvoor moeten we echt goed alle maten weten, en dat kan pas als de muurtjes staan. (Dat is nu het volgende project.) In de tussentijd wordt al het verf en behangwerk gedaan (vooral verfwerk, 't is maar één muurtje behangen), leggen we de vloeren en gaan we met de slaapkamer aan de slag :)
Klopt, alles is standaard bij IKEA, enige dat op maat moet worden gemaakt voor jouw keuken is het blad. Ging bij ons wel super omdat we hem helemaal zelf plaatsten, kregen het blad direct mee. Maar dat is dan de uitzondering op de regel hé :)

Goed bezig met die boiler. Dubbel vat houdt in dat je toch wat zekerder bent van warm water dan dat wij hadden in ons oude huis. 80L, 1 vat. Niet warm te krijgen!
pi_109839524
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 06:39 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Klopt, alles is standaard bij IKEA, enige dat op maat moet worden gemaakt voor jouw keuken is het blad. Ging bij ons wel super omdat we hem helemaal zelf plaatsten, kregen het blad direct mee. Maar dat is dan de uitzondering op de regel hé :)
Ah ok :) Keuken plaatsen we ook zelf, alleen het blad laten we dan wel op maat maken.
Maar verder hebben we geen haast, we wonen beide nog bij onze ouders dus geen dubbele lasten oid.

quote:
Goed bezig met die boiler. Dubbel vat houdt in dat je toch wat zekerder bent van warm water dan dat wij hadden in ons oude huis. 80L, 1 vat. Niet warm te krijgen!
Dankje! Ja het dubbele vat leek ons ook wel een voordeel. (ik heb geen idee hoe de vorige boiler het deed, die was nog wel vrij nieuw). En we kunnen de boiler instellen op 40, 50, 60, 70 en 80 graden. :)
pi_109863044
Had ik al gezegd dat we best lekker opschieten *) ? De slaapkamer (het houtwerk) staat in de grondverf. En dat is me toch al een verschil (fris wit versus viezig geel..)
Ik ga er zo weer even heen en zal wat foto's maken :)
pi_109863109
Ik ben benieuwd hoe het er al uitziet :)
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  woensdag 4 april 2012 @ 08:48:15 #97
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_109883333
Jullie gaan lekker snel! Met zoveel resultaat blijf je ook lekker gemotiveerd om door te gaan. Goed bezig! :)
pi_109883542
Ja, zo blijft het inderdaad wel leuk!
En met het schilderen hebben we het geluk dat de oom van vriend schilder is geweest. Die hoeft dus niks af te plakken en kliedert dan toch niet de rest van de muren/ramen onder. Scheelt een hoop tijd!

Vanavond wat foto's, want mams heeft de camera meegenomen en ik had het kaartje er nog niet uitgehaald om ze op de pc te zetten.
pi_109884296
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 19:48 schreef Candaasje het volgende:
Had ik al gezegd dat we best lekker opschieten *) ? De slaapkamer (het houtwerk) staat in de grondverf. En dat is me toch al een verschil (fris wit versus viezig geel..)
Ik ga er zo weer even heen en zal wat foto's maken :)
Lekker he :D Ik ging van jaren90rozeoranjegeel naar wit en heel licht turquoise O+ En je hebt zeker geluk met de schilder!
kom je nog een beetje toe aan harp spelen nu?
pi_109884599
quote:
17s.gif Op woensdag 4 april 2012 09:36 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Lekker he :D Ik ging van jaren90rozeoranjegeel naar wit en heel licht turquoise O+ En je hebt zeker geluk met de schilder!
kom je nog een beetje toe aan harp spelen nu?
Ook al van die mooie kleurtjes! :X
Turquoise wil ik in de wc. Eigenlijk ook eerst in de badkamer, maar nu met die boiler erbij wordt dat denk ik wel erg 'vol'. :) Maar ik moest en zou ergens turquoise op de muren :D

Nu wel weer. Gisteren flink zitten tokkelen. Maar in de weekenden kom ik er helaas niet of nauwelijks aan toe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')