quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:06 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
je muur is gestuukt dus je kan het niet zienkloppen dus
Als hij niet hol klinkt zou je hem ook weg kunnen halen, maar dat gaat je dan veel geld kosten (want dan moet het gewicht van het dak via een andere manier naar beneden afgevoerd wordenquote:Op donderdag 15 maart 2012 16:13 schreef Candaasje het volgende:
[..]Wist ik....
(Niet dus..)
Als het hol klinkt, dan kan ik hem wel voor de helft slopen hè?
(En als ie nu niet hol klinkt?)
bijna, als het gibo is is het ook niet holquote:Op donderdag 15 maart 2012 16:27 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Als hij niet hol klinkt zou je hem ook weg kunnen halen, maar dat gaat je dan veel geld kosten (want dan moet het gewicht van het dak via een andere manier naar beneden afgevoerd worden)
Hoe krijg je dan de naad aan de korte kant van de planken strak? Dat moet toch met messing en groef..... Of verlijmd aan de ondergrond...quote:Op donderdag 15 maart 2012 20:03 schreef jpajs het volgende:
Leg je het laminaat toch in visgraat, is te doen met alle laminaat soorten. Wel iets moeilijker als recht toe recht aan. Wel meer eer van je werk.
[ afbeelding ]
Je legt het met de lichtrichting mee zodat de naden niet eruitspringen. Maar wat te doen bijvoorbeeld als twee muren een raam hebben? Het is dus niet "verplicht"! In jullie geval zou ik kijken wat de woonkamer doet (dus daar in de lichtrichting leggen) en het smalle stuk daar gewoon op aansluiten.quote:Op donderdag 15 maart 2012 19:47 schreef Candaasje het volgende:
Oh, en in de tussentijd een andere vraag; ik heb altijd 'geleerd' dat je laminaat/parket met de lichtrichting mee moet leggen. Maar zou dat niet heel druk worden in dat smallere stuk naast de keuken? (Waar de eethoek dus komt). Voor de woonkamer zelf maakt het denk ik niet gigantisch veel uit, want deze is niet heel langgerekt.
Zat ik ook al wel een beetje aan te denken. Thnx!quote:Op vrijdag 16 maart 2012 07:55 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Je legt het met de lichtrichting mee zodat de naden niet eruitspringen. Maar wat te doen bijvoorbeeld als twee muren een raam hebben? Het is dus niet "verplicht"! In jullie geval zou ik kijken wat de woonkamer doet (dus daar in de lichtrichting legge) en het smalle stuk daar gewoon op aansluiten.
Mijn vader kwam ook met het idee van de tafel draaienquote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:22 schreef sjaakspark het volgende:
Ik zou voor het half hoge muurtje gaan in de keuken, vind ik beter dan de open muur naar de keuken ten opzichte van je eethoek. In het geval van het muurtje kan je ook nog kiezen om je eettafel te keren en tegen het muurtje te zetten, want waarom zou je daar loopruimte houden. Je kan de plank op het muurtje iets breder houden en als je dan iets door moet geven of neer wil zetten kan je het daardoen en zo aan de andere kant je spullen er zo weer afhalen.
Ach, komt hij toch nog wel achter dat hij uiteindelijk niets te zeggen heeft over de inrichting en kleurenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:38 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Mijn vader kwam ook met het idee van de tafel draaienWe hebben nog geen eettafel, maar als het even kan lijkt me dat dan wel mooi!
En het barretje moet inderdaad dan wat breder worden dan op de tekening. We hebben dat hier thuis ook, en ik vind het er leuk uitzien, zeker wanneer er ook iets van een plantje oid op staat![]()
Ik ga het vanmiddag eens overleggen met m'n vriend. Die weet nog helemaal niks van mijn wilde plannen![]()
Hehehe, true true. Gelukkig zitten we wel aardig op één lijn, over de meeste zaken, dat scheelt een hoop!quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:42 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ach, komt hij toch nog wel achter dat hij uiteindelijk niets te zeggen heeft over de inrichting en kleuren
De plattegrondjes van bovenaf bedoel je? Dat is floorplanner http://nl.floorplanner.com/quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:52 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Hoi Candaasje
In welk programma heb je die inrichting gedaan ? als ik vragen mag. Verder een leuk topic trouwens.
Op zich heb je wel veel uit de keuken gehaald qua ruimte en zo. Je hebt wel een big ass afzuigkap in verhouding... Nemen jullie een koel/vries-combinatie? Anders zou je kunnen overwegen om onder de koelkast in plaats van een deurtje drie laden toe te voegen. Altijd praktischer dan een deur met planken.quote:En even een ruwe opzet van de keuken (het programma loopt hier steeds vast en we moeten nog een keer 'echt' met een ikea-medewerker alles goed bekijken hoor). En die deur en wand zitten er dus niet. (Ik krijg het even niet weg...)
't Wordt een wat klassiekere keuken. Een stoerdere keuken met houten fronten en een beton-lookachtige blad (zoals ze hier wel eens voorbij zijn gekomen) zit er qua geld gewoon even niet in. Dat wordt wellicht iets voor een volgend huisje. Maar ik ben dan weer wel echt verliefd op het oventje
!
Dilemmapuntje: vaatwasser doen of niet? Deze zou dan links van de spoelbak moeten komen. Enerzijds heerlijke luxe, anderzijds vreet het kastruimte. En we zijn maar met z'n 2en.....*dubio*
(In dit geval hebben we een andere plek gevonden voor de boiler. Daar zijn we nu mee bezig. Mocht dat niet lukken, dan kost de boiler helaas een bovenkastje aan opbergruimte...)
Utrecht is de aller kleinste van Nederland op dit moment. Dus de kans is groot dat zij geen voorbeeldkeuken hebben staan met deze eiken fronten. Máár als het goed is hebben zij wel een overzicht met alle verkrijgbare deuren waar deze dan ook tussen moeten hangen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:43 schreef Candaasje het volgende:
Idd![]()
Ik zit nu net op de IKEA site nog eens naar keukens te kijken. En ik krijg het idee dat er meer op de site staat dan ik in de winkel (Utrecht) gezien heb. Dus dat wordt toch nog even bij een grotere vestiging kijken denk ik. Of ik moet in de bonen zijn?
De eiken fronten hebben, afhankelijk van de combinatie met handgrepen, werkblad en apparatuur, juist een hele stoere/moderne uitstraling vind ik.quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:40 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb er gewoon ook misschien overheen gekeken hoor, met m'n neus gekeken in de hoek met alle kastjes/frontjes en bladen die ze hebben hangen en liggen.
Ik kwam er namelijk via het 'Schets je droomkeuken-programma (Niet het 'bouwprogramma' zelf) op de website achter dat er ook eikenhouten kastjes zijn.
Kijk, even heel snel voor het idee (Dit is niet mijn indeling, maar die van het programma zelf:)
[ afbeelding ]
Daar ben ik dan toch eigenlijk wel benieuwd naar. Hoe dat het er in het echt uit ziet. Zeker omdat m'n vriend de keuken eigenlijk wel erg aan de klassieke kant vindt, met het huidige ontwerp.
Hebben we inderdaad ook aan gedacht. Alleen moet de muur die we wegslopen dan geen dragende muur zijn, want dan wordt het te kostbaar.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:21 schreef SV-tje het volgende:
Ik zit even helemaal out of the box te denken hoor, maar kun je het bureau hoekje niet maken op het korte stuk waar nu de eettafel staat dus tussen de achterkant van de WC en de raam bij het balkon?
Dan de keuken helemaal open, dus alleen de wanden laten staan waartegen het keukenblok is getekend. Dan heb je daar meer ruimte voor de eethoek en omdat je geen bureau hebt in de woonkamer kun je die ruimte bij de zithoek betrekken waardoor je geen "last" hebt van de eethoek die dichter bij de zithoek staat.
We hebben een koel/vries combinatie, maar we kwamen vandaag tot de ontdekking dat je nog een opzet-kast op de koelkast kunt zetten. Als dat een beetje past (plafond is 2.6m hoog), dan doen we dat denk ik welquote:Op zondag 18 maart 2012 02:10 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Op zich heb je wel veel uit de keuken gehaald qua ruimte en zo. Je hebt wel een big ass afzuigkap in verhouding... Nemen jullie een koel/vries-combinatie? Anders zou je kunnen overwegen om onder de koelkast in plaats van een deurtje drie laden toe te voegen. Altijd praktischer dan een deur met planken.
We zijn vandaag bij de IKEA in Amersfoorst geweest (dat doen we dus niet meer op een zondag.quote:Utrecht is de aller kleinste van Nederland op dit moment. Dus de kans is groot dat zij geen voorbeeldkeuken hebben staan met deze eiken fronten. Máár als het goed is hebben zij wel een overzicht met alle verkrijgbare deuren waar deze dan ook tussen moeten hangen.
De eiken fronten hebben, afhankelijk van de combinatie met handgrepen, werkblad en apparatuur, juist een hele stoere/moderne uitstraling vind ik.
Nee, of althans, niet de keukenplanner. Je kunt op de IKEA website een 'droomkeuken' ontwerpen, waarbij je welgeteld de frontjes en de handgreepjes van de onderste kastjes kunt kiezen. En de oven. Puur voor een heel quick&dirty impressiequote:Heb je deze tekeningen wel in een IKEA programma gemaakt?
Zowiezo, als je de kans hebt, helemaal geen kastjes maar alleen lades! Wij hebben alleen een "gewoon" kastje onder de spoelbak, de rest zijn allemaal lades. Ik zou niet anders meer willen. Geen gezever met de producten die achterin staan enzo...quote:Op zondag 18 maart 2012 02:10 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Anders zou je kunnen overwegen om onder de koelkast in plaats van een deurtje drie laden toe te voegen. Altijd praktischer dan een deur met planken.
Dankje!quote:Op maandag 19 maart 2012 19:31 schreef Bartjebart het volgende:
Leuke opstelling zo hoor! Ziet er goed uit!
Je kookplaat is precies goed. Die 40cm is een tip/advies ivm afzetruimte. 30cm tussen kookplaat en hoge kast is "verplicht". Dus dat heb je er goed inzitten. Heb je rechts van de afzuigkap ook een bovenkastje hangen?
Ik vind de optie met de 4 stoelen leuker en ik denk dat dat praktischer is. Waarom wil je een breed blad bovenop dat wandje hebben?
Ziet er leuk uit zo!quote:Op maandag 19 maart 2012 23:13 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dankje!
En prettig dat het een advies is, ik was al bang dat ik weer alles om moest gaan gooien.![]()
Rechts van de afzuigkap zit nu nog geen kastje, misschien dat een smal (open) kastje wel leuk is. (ik denk nu even aan die wijnflessen-bovenkastjes e.d.) Of misschien dat we daar 2-3 kleine hoekplankjes maken, om er kruiden e.d. op te zetten. (Ik vind de hangende ronde kruidenpotjes ook erg leuk, daar gaan we ook zeker wel een plekje voor vinden)
Afijn, even vanaf de andere kant, (nog?)zonder kastje dus:
[ afbeelding ]
Ik zit trouwens nu even te kijken en....zou het mooier zijn als de bovenkastjes qua hoogte gelijk hangen met het opzetkastje van de koelkast? Dus dat de bovenkastjes nog ietsje hoger hangen?
Voor de afstand tussen aanrecht en bovenkastjes maakt het denk ik niet zoveel uit, want we nemen de hoge poten (25 cm oid) onder het aanrecht/onderkastjes ivm de lengte van vriend.
En ik heb ook werkelijk geen idee hoe het precies met de afzuigkap zit, ik weet alleen dat we de recirculatie-functie gaan (en moeten) gebruiken, dus geen afvoer. Maar de hoogte![]()
*noob*
De vier stoeltjes en de tafel haaks op de muur vind ik zelf ook leuk. Ik moet alleen even in het echt bekijken of die verwarming niet te erg in de weg zit (stom ding...*mopper*). Een bankje kunnen we er namelijk overheen maken, met stoelen wordt dat wat lastiger. Maar misschien valt het wel mee....dat zou erg prettig zijn. (En dan gaan we wel wat verzinnen om dat ding een beetje aan het oog te ontrekken.)
EDIT: vergeet ik nog helemaal antwoord te geven op je laatste vraag.
Ik wil een iets breder blad op het muurtje omdat je er dan net iets op kunt zetten (plantje, kaarsjes, etc.) zonder dat het er gelijk af valt. Maar het hoeft geen heel brede bar te worden.![]()
Ja het zijn er wel genoeg hè. De woningbouw heeft de sloten van het appartement nog vervangen, en omdat er op de voordeur al twee zitten, kregen ze er aardig wat sleutels bij geleverd. (Ondanks dat voor beide sloten dezelde sleutel nodig is.)quote:Op donderdag 29 maart 2012 13:05 schreef Tijgerbroodje het volgende:
Gefeliciteerd!! En dat zijn een boel sleutels zeg! Dan kan je er nog wel is eentje verstoppen.
Dankje!quote:Op donderdag 29 maart 2012 16:44 schreef saaw het volgende:
Ben heel benieuwd wat jullie er mee gaan doen, rare ruimte maar veel potentie!
Have fun
We hoorden al veel goede verhalen over Ikea keukensquote:Op donderdag 29 maart 2012 17:09 schreef Frummeltje86 het volgende:
Wat een leuk topic! Een erg leuk appartement, kun je veel mee doen. Opstelling van je keuken ziet er ook heel mooi uit. *volgt
Wij hebben twee jaar geleden Ikea-keuken geplaatst en zijn er ook nog steeds heel blij meeVoor een relatief klein budget een prima keuken!
Nee, houden we rekening mee. Bij de IKEA zeiden ze dat het blad vaak het langste duurt, en dan moet je rekenen op zo'n 4 weken levertijd. Maar daarvoor moeten we echt goed alle maten weten, en dat kan pas als de muurtjes staan. (Dat is nu het volgende project.) In de tussentijd wordt al het verf en behangwerk gedaan (vooral verfwerk, 't is maar één muurtje behangen), leggen we de vloeren en gaan we met de slaapkamer aan de slagquote:Op maandag 2 april 2012 21:39 schreef lipje het volgende:
vergeet je niet dat er meestal een levertijd op keukens zit
Klopt, alles is standaard bij IKEA, enige dat op maat moet worden gemaakt voor jouw keuken is het blad. Ging bij ons wel super omdat we hem helemaal zelf plaatsten, kregen het blad direct mee. Maar dat is dan de uitzondering op de regel héquote:Op maandag 2 april 2012 22:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nee, houden we rekening mee. Bij de IKEA zeiden ze dat het blad vaak het langste duurt, en dan moet je rekenen op zo'n 4 weken levertijd. Maar daarvoor moeten we echt goed alle maten weten, en dat kan pas als de muurtjes staan. (Dat is nu het volgende project.) In de tussentijd wordt al het verf en behangwerk gedaan (vooral verfwerk, 't is maar één muurtje behangen), leggen we de vloeren en gaan we met de slaapkamer aan de slag
Ah okquote:Op dinsdag 3 april 2012 06:39 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Klopt, alles is standaard bij IKEA, enige dat op maat moet worden gemaakt voor jouw keuken is het blad. Ging bij ons wel super omdat we hem helemaal zelf plaatsten, kregen het blad direct mee. Maar dat is dan de uitzondering op de regel hé![]()
Dankje! Ja het dubbele vat leek ons ook wel een voordeel. (ik heb geen idee hoe de vorige boiler het deed, die was nog wel vrij nieuw). En we kunnen de boiler instellen op 40, 50, 60, 70 en 80 graden.quote:Goed bezig met die boiler. Dubbel vat houdt in dat je toch wat zekerder bent van warm water dan dat wij hadden in ons oude huis. 80L, 1 vat. Niet warm te krijgen!
Lekker hequote:Op dinsdag 3 april 2012 19:48 schreef Candaasje het volgende:
Had ik al gezegd dat we best lekker opschieten? De slaapkamer (het houtwerk) staat in de grondverf. En dat is me toch al een verschil (fris wit versus viezig geel..)
Ik ga er zo weer even heen en zal wat foto's maken
Ook al van die mooie kleurtjes!quote:Op woensdag 4 april 2012 09:36 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Lekker heIk ging van jaren90rozeoranjegeel naar wit en heel licht turquoise
En je hebt zeker geluk met de schilder!
kom je nog een beetje toe aan harp spelen nu?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |