Dankje!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:44 schreef Mishu het volgende:
Ik zou de keuken aan de kant van de woonkamer helemaal open doen, Dan vermijd je het 'blok' effect. Daarnaast, is het een idee om een bad te plaatsen in de badkamer? Volgens mij is er wel ruimte voor.
Verder gefeliciteerd!
Idioot hè? Het komt waarschijnlijk doordat er ooit een balkonkamer was, wat nu bij de woonkamer getrokken is. Een soort eetkamertje denk ik.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 06:49 schreef Rewimo het volgende:
Wat een vreemde opstelling, die keuken zo in dat hokje. Een soort Tardis-keukenJe krijgt daardoor ook zo'n rare kamerindeling met een onbruikbaar stukje bij het raam. Ik zou dat hele ding eruit gooien, kan dat niet? Scheelt je zo veel ruimte!
Leuke flat is het verderIk ben heel benieuwd wat jullie ervan gaan maken
Wat ga je met het douchezitje doen?
Yay!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 07:17 schreef Oognip het volgende:
Leuk! Ik ga volgen
En inderdaad, wat een aparte opstelling van de keuken
Ik moest meteen hier aan denken http://en.wikipedia.org/wiki/Toilet_paper_orientationquote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:08 schreef Candaasje het volgende:
Dit wordt onze wc. Ze zijn creatief met leidingen geweest zoals je ziet. En de wc-rol hangt verkeerd.![]()
Dankje!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:29 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Gefeliciteerd! Lijkt een leuk appartementje!
[..]
Ik moest meteen hier aan denken http://en.wikipedia.org/wiki/Toilet_paper_orientation
Klusfoto's komen hopelijk vanaf volgende week. ('t Is nog even wachten op de gemeente voordat we een definitieve afspraak met de notaris kunnen makenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:53 schreef Bisamrat het volgende:
Gaan we volgen, ben benieuwd naar de klus foto's. Wel erg geinige dingen die takken aan de muur, kun je die ergens kopen?
Gaat denk ik ook mijn voorkeur naar uit.quote:Ik zou de optie nemen met twee losse stoelen bij de eettafel. Altijd handig als je bezoek krijgt, kan je snel stoelen pakken en je bent flexibel met de indeling.
Het staat in IJsselstein, dat is een stadje onder de rook van Utrecht. (Nouja, 25 km ongeveer)quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:00 schreef Nihao het volgende:
Leuk appartementje, gefeliciteerd. In welke stad staat het?
Over de keuken, misschien kun je de wand tussen de keuken en de woonkamer ook nog wegbreken? Dat oogt ruimtelijker.
Een boiler hoeft tegenwoordig echt geen kastje meer te kosten hoor!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:47 schreef Candaasje het volgende:
Dilemmapuntje: vaatwasser doen of niet? Deze zou dan links van de spoelbak moeten komen. Enerzijds heerlijke luxe, anderzijds vreet het kastruimte. En we zijn maar met z'n 2en.....*dubio*
(In dit geval hebben we een andere plek gevonden voor de boiler. Daar zijn we nu mee bezig. Mocht dat niet lukken, dan kost de boiler helaas een bovenkastje aan opbergruimte...)
Hoe heb je dan je verwarming? Ik neem aan dat er een CV in zit? Zo ja, hoe wordt die dan gestookt?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:21 schreef Candaasje het volgende:
Maar dat is alleen voor de keuken neem ik aan?
Wij hebben een boiler nodig die we ook kunnen geen bruiken voor de douche. (80 L).
We zijn nu aan het kijken naar de mogelijkheden. Eerst wilden we er eentje ophangen in het toilet (dat zit namelijk naast de keuken en scheelt weer een hoop gedoe met leidingen en elektriciteit verleggen), en dan horizontaal zodat je je hoofd niet stoot. (plafond in het toilet is 2.60 hoog, en een horizontale boiler komt 50 cm naar beneden en 50 cm naar voren, dus dat zou moeten kunnen.) Probleem is alleen dat het toilet nog geen meter breed is, en het dan wat lastig wordt met de aansluitingen. En verticaal ophangen werkt niet, dan wordt je van de wcbril geduwd...
We zouden er ook een kunnen ophangen in de badkamer. En dan eventueel een kleinere in de keuken. Maar de badkamer is al zo lekker ruim (...) en daar moeten we ook even goed al het leidingwerk/elektriciteit voor bekijken. Maar goed, zou misschien kunnen.
Weer een andere mogelijkheid is om twee kleinere boilers op te hangen, bijvoorbeeld in het toilet, zeg elk van 40 of 50 liter, en deze aan elkaar te koppelen. (Was wel een mogelijkheid voor dacht vriend.) Nadeel is alleen dat dit wel weer een prijzig grapje is, omdat dergelijke boilers ook nog zo'n 500-600 euro per stuk kosten.
En nog een mogelijkheid is om een plattere, rechthoekige boiler aan te schaffen van het merk Ariston. Deze zou wel in het toilet passen, of eventueel in de nis bij de eethoek.
Nadeeltje hier van is dat het een Italiaans merk is, en hier vrij onbekend. (Geen idee hoe het in Italië bekend staat, mijn Italiaans is niet zo goed..) Voordeel is dan weer wel dat 'ie veel goedkoper is (en er toch niet als een schroothoop-self-made-boiler uitziet). Dat zou dan een gok worden van 400 euro, plus zo'n 800 euro als 'ie vervangen moet worden door een nieuwe van een bekender (beter?) merk.Er zit wel 7 jaar garantie op. En als ie het 5-10 jaar uitzingt zijn wij tevreden. Maar ja......als iemand een ander merk boiler weet met een beetje een handzaam formaat ('t is hier allemaal zo gruwelijk lomp...) dan hoor ik het graag
![]()
De boiler is momenteel het grootste probleem.
De verwarming is blokverwarming, deze wordt door een centrale CV beneden geregeld. (Wij hebben ook geen thermostaat, maar kunnen de verwarming gewoon open en dicht draaien. That's it.)quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:27 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Hoe heb je dan je verwarming? Ik neem aan dat er een CV in zit? Zo ja, hoe wordt die dan gestookt?
Dankje!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:36 schreef WRH het volgende:
spannend, jullie eerste huis! leuk om te volgen.
Ik volg net jouw topicquote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:52 schreef Tijgerbroodje het volgende:
Leuk appartementje en lekker ruim zeg! Dat word leuk om deze te volgen.
En laat je die badkamer zoals die is of ga je daar ook nog wat aan doen?
Deze volg ik!
Tja, dan houdt het natuurlijk op. Nooit aan gedacht aan blok- en stadsverwarming.... Over dat gat in het dak, dat zou je kunnen navragen. Want een HR ketel kan wel degelijk waarde-verhogend zijn. En aangezien je op de bovenste verdieping zit, is het zelfs ook mogelijk (het wordt natuurlijk lastiger als je op de begane grond zou zittenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:36 schreef Candaasje het volgende:
[..]
De verwarming is blokverwarming, deze wordt door een centrale CV beneden geregeld. (Wij hebben ook geen thermostaat, maar kunnen de verwarming gewoon open en dicht draaien. That's it.)
Voor het warme water hebben we een boiler nodig. En er is geen echte afvoer (ik weet ook niet of de VVE het leuk gaat vinden als we een gat in het dak boren...?) dus bijvoorbeeld een geiser is ook geen mogelijkheid.
Helaas. Maar goed, we gaan er eens rustig over nadenken
Zeg (boven)buuf, mag ik een pijpje door jouw woonkamer trekken?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 15:00 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Tja, dan houdt het natuurlijk op. Nooit aan gedacht aan blok- en stadsverwarming.... Over dat gat in het dak, dat zou je kunnen navragen. Want een HR ketel kan wel degelijk waarde-verhogend zijn. En aangezien je op de bovenste verdieping zit, is het zelfs ook mogelijk (het wordt natuurlijk lastiger als je op de begane grond zou zitten)
Dank, dank, dankquote:Op dinsdag 13 maart 2012 15:47 schreef Bastobas het volgende:
Leuk, leuk, leuk, gefeliciteerd!![]()
Ben benieuwd straks naar de klusvoortgang
Ja met wat kasten en leuke kleuren maak je zon badkamer ook gelijk weer wat leuker! En als je die leidingen wit verft dan vallen ze bijna niet meer op, misschien kan je er met een leuk kasje of een houten constructie die leidingen aardig maskeren!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:59 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik volg net jouw topic![]()
![]()
Badkamer laten we voorlopig nog wel even zo, maar dat is meer om 't geld dan omdat we het mooi vinden. () Wat we wel gaan doen is er even flink verf tegenaan gooien (wit en turquoise), de stoel en beugels gaan er uit, er komt een leuk gordijntje en een vrolijke badmat, waarschijnlijk ook een mooiere spiegel, een nieuw plankje en een kastje onder de wastafel. Verder gaan we een werkblad boven de wasmachine maken, dan kunnen we daar ook wat dingetjes kwijt. En die leidingen krijgen een wit kleurtje, want dat zalmgeel is zo smerig.... (Mochten we over 1-2 jaar toch wel de badkamer zo spuugzat zijn en geld hebben, dan gaan die leidingen als eerste de muur in.
)
Samen met Groningen en binnenkort Eindhovenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:58 schreef Robbberttt het volgende:
Gefeliciteerd!
En volgens mij is Utrecht de grootste vestiging van Ikea.
Huh?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:36 schreef Candaasje het volgende:
[..]
De verwarming is blokverwarming, deze wordt door een centrale CV beneden geregeld. (Wij hebben ook geen thermostaat, maar kunnen de verwarming gewoon open en dicht draaien. That's it.)
Ja, ik snap niet dat mensen zwarte voegen gebruiken... Wij hadden die keuze ook in onze badkamer, maar ik moet er niet aan denken. Ik vind het er altijd zo vies uit zien!quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:20 schreef Rapaille het volgende:
Tip: verf in de badkamer alle voegen wit. Dit kost wel heel veel tijd (schilderstape aan beide kanten) maar het knapt er gigantisch van op. Heb het hier zelf ook gedaan en het ziet er veel frisser en moderner uit.
Oh hé, dat is wel een goede tip ja!quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:20 schreef Rapaille het volgende:
Tip: verf in de badkamer alle voegen wit. Dit kost wel heel veel tijd (schilderstape aan beide kanten) maar het knapt er gigantisch van op. Heb het hier zelf ook gedaan en het ziet er veel frisser en moderner uit.
Qua douche zou ik wel voor een thermostaatkraan gaan. Gewoon marktplaats in de gaten houden tot je iets moois nieuw in doos voorbij ziet komen. Als je de douchestoel gaat verwijderen zitten er waarschijnlijk behoorlijke gaten in de muur. Die kan je opvullen, maar je ook de woningbouw lief aankijken of ze 2 tegeltjes voor je hebben. Of tegels uit de keuken gebruiken (als je dat er mooi uit krijgt).
Normaalgesproken waarschijnlijk wel ja. Maar we hebben het geluk dat door de koopgarantregeling de woningbouwvereniging het appartement terugkoopt. (Verplicht.)quote:Op woensdag 14 maart 2012 15:01 schreef Mishu het volgende:
Is het verkooptechnisch misschien niet beter om die douchestoel te laten zitten?
Euh ja goede vraag nog. In elk geval wel in de woonkamer, hij mag wel een beetje staan pronken natuurlijkquote:Op donderdag 15 maart 2012 12:46 schreef douche-eendje het volgende:
Jaaaa candaasje. De grote vraag van mij: waar komt je harp te staan?
*Noteert op lijstje* Dank!quote:Op donderdag 15 maart 2012 13:57 schreef IJzercookie het volgende:
voor de voegen kan je ook voegenfris gebruiken. Je hoeft dan de tegels niet af te plakken.
Ik ben zelf in mn nieuwe appartementje ook aan het zoeken naar de meest geschikte plek. Weinig invloed van zonlicht, stabiel vochtgehalte. alles om haar maar in topconditie te houdenquote:Op donderdag 15 maart 2012 15:37 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Euh ja goede vraag nog. In elk geval wel in de woonkamer, hij mag wel een beetje staan pronken natuurlijk(Vriend staat er zelfs op...
) We moeten even kijken wat een mooi en handig plekje is.
Het kleine harpje zet ik denk ik in de slaapkamer neer
[..]
Lijkt me niet practisch... Hoe breed is die doorgang eigenlijk? Zou je het muurtje (wat ik wel een goed idee vind!) niet wat korter kunnen maken? Dus wel een half-hoog muurtje met een doorgang ter breedte van een deur (aan de woonkamer kant, daar waar je dat plantje getekend hebt).quote:Op donderdag 15 maart 2012 15:37 schreef Candaasje het volgende:
Een nieuw ideetje wat ik vannacht (handige timing..) kreeg, en nog wel verder moet uitwerken:
Een halfhoog muurje aan de kant van de eethoek, en dan de muur aan de eh, 'hal' kant wegbreken. (Wat we juist eerst wilden dichtmaken.)
[ afbeelding ]
(Even zonder kastjes e.d. naast de afzuigkap)
Voordelen:
- Je hoef niet over eetstoelen heen te klimmen/deze aan de kant te schuiven als je iets uit de keuken wil pakken.
- Het ziet er naar mijn idee optisch iets minder 'rommelig' uit. Zeker als er in het nisje een mooi 'vullende' kast komt oid, dan lijkt het net een wand, in plaats van allemaal rare 'zijweggetjes'.
- Ook blijft het nu aan de hal-kant lichter. En de overgang tegels - laminaat is wat minder aanwezig.
Nadelen:
Je moet vanuit de keuken iets omlopen om bij de eettafel te komen. Hoewel als je een barretje maakt, je de borden e.d. gewoon door kunt geven.
En ik moet nog bekijken of het überhaupt kan, volgens de keukenplanner. (Want de gootsteen kan denk ik wel onder dat halfhoge muurtje, maar de kookplaat+ afzuigkap moet wel tegen de verste want (gekeken naar de foto) ivm afvoer, en dan hebben we ook nog een hoge koelkast, die kun je ook niet overal 'hups' neerzetten natuurlijk.
Wat denken jullie? Is het wat, of wordt het er alleen maar lelijker op?En/of zie ik wat over het hoofd?
Welke doorgang?quote:Op donderdag 15 maart 2012 15:50 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Lijkt me niet practisch... Hoe breed is die doorgang eigenlijk? Zou je het muurtje (wat ik wel een goed idee vind!) niet wat korter kunnen maken? Dus wel een half-hoog muurtje met een doorgang ter breedte van een deur (aan de woonkamer kant, daar waar je dat plantje getekend hebt).
Ik weet het zelf echt niet. (klusnoob hier hoor...). Het is wel zeker iets dat ik na wil vragen, of na wil laten kijken.quote:Op donderdag 15 maart 2012 15:54 schreef RanTheMan het volgende:
ik betwijfel ten zeerste of die muur dragend is in een appartement van 60m2
Kijk niets is onmogelijk, maar ik vermoed dat alleen je buitenmuren dragen zijn en je binnenmuurtjes gewoon gibo blokken zijn oid... het is te onlogisch wanneer dat kleine stukje dragen is, tenzij er een kolom in zit, maar dat had je dan aan de binnenkant van je keuken wel gezien.. dus ik gok dat t gewoon een binnenmuurtje isquote:Op donderdag 15 maart 2012 15:55 schreef Candaasje het volgende:
Ik weet het zelf echt niet. (klusnoob hier hoor...). Het is wel zeker iets dat ik na wil vragen, of na wil laten kijken.
Hm...dan zou het halfhoge muurtje aan de woonkamer kant wel kunnen. Ik ga het nakijken! (Zodra ik naar binnen kan dus...)quote:Op donderdag 15 maart 2012 15:59 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Kijk niets is onmogelijk, maar ik vermoed dat alleen je buitenmuren dragen zijn en je binnenmuurtjes gewoon gibo blokken zijn oid... het is te onlogisch wanneer dat kleine stukje dragen is, tenzij er een kolom in zit, maar dat had je dan aan de binnenkant van je keuken wel gezien.. dus ik gok dat t gewoon een binnenmuurtje is
Ik bedoelde die 2.60mquote:Op donderdag 15 maart 2012 15:55 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Welke doorgang?
Naar de hal is het iets meer dan een meter breed. De keuken zelf is 2,00m bij 2.60 (;t kan ook 2,10 bij 2.60 zijn, maar ik heb de maten hier even niet bij de hand.)
Dat muurtje tussen keuken en woonkamer is dus 2,00m, want dat is de korte zijde.
Ik weet alleen niet of een korter muurtje, van ongeveer een meter, dan echt de 'moeite' is. Ook qua keukenindeling wordt het dan lastiger.
Dat denk ik ook, maar het blijft wel een raar muurtje!quote:Op donderdag 15 maart 2012 15:59 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Kijk niets is onmogelijk, maar ik vermoed dat alleen je buitenmuren dragen zijn en je binnenmuurtjes gewoon gibo blokken zijn oid... het is te onlogisch wanneer dat kleine stukje dragen is, tenzij er een kolom in zit, maar dat had je dan aan de binnenkant van je keuken wel gezien.. dus ik gok dat t gewoon een binnenmuurtje is
je muur is gestuukt dus je kan het niet zienquote:Op donderdag 15 maart 2012 16:02 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hm...dan zou het halfhoge muurtje aan de woonkamer kant wel kunnen. Ik ga het nakijken! (Zodra ik naar binnen kan dus...)
Oh, haha. En nee, een u-vorm wordt erg vol. Dat idee hadden we eerst. En hebben we maar laten varen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:06 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Ik bedoelde die 2.60mEen deur is zo'n 80cm breed, dan houd je dus zo'n 1.60 over. Op zichzelf is dat meer dan voldoende (hadden we in ons vorige huis ook), maar ik begrijp wat je bedoelt met dat de keukenindeling dan lastiger wordt. Die 2 meter is niet zo breed dat je een U-keuken kunt maken...
Dat sowieso ja.quote:Dat denk ik ook, maar het blijft wel een raar muurtje!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |