Zo, waar waren we gebleven
Ohja, bij de grondverf. Dat is inmiddels al een tijdje klaar (op 1 balk in de woonkamer en een paar kleine leidingen bij de verwarming na, maar daar wordt telkens gezaagd e.d., en verven met enorme hoeveelheden stof dwarrelend in de lucht is natuurlijk een no-go.)
Inmiddels:Wat verven betreft....
...Heeft de lange wand in de woonkamer een kleurtje gekregen. Ik was echt een beetje huiverig voor het resultaat, (twijfels, twijfels..) maar ik ben er erg blij mee:
(Ik moet er even bij zeggen dat de kleur op de camera wat afwijkt. Maar mijn beeldscherm is ook niet helemaal goed afgesteld. Bij mij is de kleur op de foto wat grijzer/blauwer dan in het echt, waar er net iets meer groen doorheen zit. Maar als je een soort ondefineerbare kleur groen (met een lichte zweem grijs en blauw er in) ziet, dan klopt het wel aardig

)
![P1070935.jpg]()
(En sorry voor de zooi...
...Hebben ook de muren in de hal een kleurtje gekregen, taupe om precies te zijn
![P1070937.jpg]()
![P1070939.jpg]()
...En zijn de muren in de slaapkamer nog nooit zo vaak in de verf gezet als de afgelopen weken...
De eerste ronde vielen de kleuren namelijk anders uit dan de bedoeling was. De lichte wand werd erg roze, daar waar we meer een (warme), lichte geelteint verwacht hadden. Dat was een inschattingsfout van ons zelf, hoewel ik er nog steesd raar van sta te kijken dat de kleur zo uitpakte.
Roze:
![P1070944.jpg]()
En erger; de wand die donker moest worden, werd wel erg oranje...
(De kleur klopt echt niet met de staal, itt tot de rest van de kleuren. Volgens de verkoper zou hij donkerder opdrogen - toen ik al fronsend naar de verf keek..- maar dat gebeurde echt heel minimaal.)

Het is geen lelijke kleur, zeker 's avonds niet, maar overdag vind (vond) ik hem echt te fel.
Oranje in de donkerste hoek van de kamer:
![P1070943.jpg]()
Oranje dichter bij het raam:
![P1070942.jpg]()
Dus..weer naar de bouwmarkt. (Andere bouwmarkt dit keer, wel weer verf van Flexa)
Nieuwe kleurtjes gehaald, en die heb ik er afgelopen weekend opgegooid. De lichte wand ging in één keer goed, de donkere wand had wat lichte strepen, deze heeft mijn vader gisteren nog een keerje voor mij geverfd, en ik ga straks kijken hoe strak deze is opgedroogd

Lichte wand, nu wat geler (in het echt wel lichter dan op de foto, de wand was nog nat)
(ow enne, er komt een kast te staan, dus die lelijke 'geul' in het behang zelf, evenals een groot deel van de witte latten + geul (waar nog een 'afdek-lat' opkomt,\) zie je straks niet meer)
![P1070975-1-1.jpg]()
Donkere wand minder fel:
![P1070970-1.jpg]()
![P1070971-1.jpg]()
Verder is het houtwerk rondom het raam van de slaapkamer in de 'echte' verf gezet (RAL 9010 als ik me niet vergis, niet wit-wit, niet crčme wit, maar gebroken wit.), zijn de deuren en kozijnen van de slaapkamer-badkamer geverfd, en staan ook al een aantal deuren in de hal in de verf, evenals de kozijnen. (Met dank aan oom en mijn moeder

)
Tegen de donkere wand komt overigens ons (koloniale) bed, en de vloer wordt waarschijnlijk hetzelfde als in de woonkamer, dus niet te donker. (Op de foto's komt de slaapkamer dus wel veel donkerder over dan in het echt, maar ik kreeg het echt niet goed op de foto.)
En verder heb ik mij bezig gehouden met het toilet en de badkamer. De leidingen van de badkamer staan allemaal in de grondverf, en een deel is al in de 'echte' verf gezet. Ik ben alleen vergeten foto's te maken

Het leidingkje in het toilet is ook inmiddels wit, foto's komen ook nog!
Waar ik wel foto's van heb; de eerste ronde Voegenfris in het toilet.

Wel alleen de muren nog, vloer doe ik op het eind want iedereen loopt er met vieze schoenen in en uit.
Zo zag het er uit; vlekkerig, van wit, tot grijs, tot zwart en geel.
![P1070833.jpg]()
![P1070834.jpg]()
Daar gaan we met de Voegenfris! (lichtgrijs, in de badkamer wordt het wit)
![P1070838.jpg]()
En daarna toch best redelijk egaal lichtgrijs:
![P1070842.jpg]()
En ik zal de volgende keer de bril omlaag doen, en de binnenkant van de wc nog een keer poetsen, en het tape van de wcrolhouder afpeuteren, voordat ik een foto maak
Dat gele, vieze kit bij het fonteintje is inmiddels ook weg. En het leidingkje dus mooi wit.
Qua verfwerk moet nog het volgende gebeuren:
- Witte wandjes naast het raamwerk slaapkamer, nog een keer 'echt' witten.
- 2 deuren hal (al wel het kozijnwerk gedaan) 'echte' verf.
- Inbouwkast woonkamer (helemaal), 'echte' verf.
- Houtwerk rondom ramen woonkamer + eetgedeelte, 'echte' verf
- Balk woonkamer (waarachter kabels getrokken zijn), grondverf en 'echte' verf
- Muren eetgedeelte een kleur geven
- Plinten hele appartement, 'echte' verf.
- Leidingen verwarmingen en (deels) badkamer, 'echte' verf.
- Eventueel: achterwand WC een kleur verven, turquoise.
En vriendje heeft zelf ook niet stilgezeten, want hij is samen met zijn vader druk bezig geweest met de keuken.
Electraleidingen moesten gelegd worden, evenals een gasleiding (dat laatste hebben we laten doen

), en waterleidingen. ( De stopcontacten die je ziet en het bijzondere waterafvoersysteem beneden zijn het werk van onze voorgangers

De waterleidingen die vriend + vader hebben gelegd zie je hier nog niet.)
En tevens een gevalletje 'Creatief met houten balkjes'. (Ik heb er opgestaan en aan gehangen, het bleef goed zitten. En ik ben niet dik of echt stevig, maar ook geen mager latje

)
Oh, en gelukkig stonden de muren niet in een hoek van 90 graden, maar liepen ze 'uit'...dus dat was even flink meten.
![P1070934.jpg]()
Inmiddels zitten er al aan aantal van de houten platen op de balken bevestigd. Stopcontacten e.d. zijn verplaatst en uitsparingkjes in het hout zijn gemaakt. (Maar het ging en gaat niet zonder slag of stoot, want de elektrische zaag (hoe noem je dat? Rond roterend zaagblad..) weigerde dienst, en de electriciteit zelf doet ook nog niet wat het zou moeten doen... .Achja, het houdt je van de straat

)
![P1070962.jpg]()
(de oranje streep geeft de gasleiding aan, inmiddels staan er meer strepen voor ook de andere leidingen

)
En tot slot voor nu; het muurtje in de woonkamer is ook wat gladder gemaakt. Het is nog niet perfect, maar er kan nu tenminste behang tegenaan zonder dat je om de 5cm een enorme put/deuk/krater ziet.
![P1070951.jpg]()
Binnenkort weer meer foto's
Nu eerst deze week de keuken bestellen bij IKEA (we hebben gemeten, de keuken is 2,525 m bij 1,98m .), dan de houten wanden verder afmaken, het verfwerk in elk geval in de hal, badkamer en slaapkamer afronden, en daarna wil ik de vloer gaan leggen in de slaapkamer en hal, zodat we in de slaapkamer het bed vast kunnen neerzetten.
Genoeg te doen nog hoor...maar het wordt wel wat
[ Bericht 0% gewijzigd door Candaasje op 23-04-2012 13:23:31 ]