abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:50:11 #211
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_115943955
Beer in de slaapkamer maakt het beregezellig ^O^
pi_115946111
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 10:02 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Smaken verschillen, dat kan hoor :) Ik begrijp je punt wel, maar moet zeggen dat ik het op de foto ook meer zo vind overkomen dan ik het in het echt ervaar. Komt denk ik mede doordat de gordijnen op de foto heel massief ogen - een beetje van dat stugge, goedkopere 'plastic' spul' dat nog wel eens gebruikt wordt - maar in het echt zijn ze erg licht van stof, en laten nog wel wat buitenlicht door. (Daardoor krijg de kamer ook een wat warmere gloed door het gefilterde licht, waardoor de gordijnen ook niet zo afsteken tegen de muur als hier op de foto - met flits- wel het geval is.)
(En eh ja ok, het patroon moet je van houden. Dat zal per persoon verschillen :) )

We zijn nog wel van plan er iets van witte/lichte vitrage bij te doen, om het een wat chiquere uitstraling te geven. (Van die lichte, enigszins doorzichtige, kamerhoge vitrage, of misschien juist wel iets van euh....nouja plissé raambekleding is een beetje duur, maar iets in die richting.......weet niet wat mooier zal staan.)

[..]

Best wel hè? Het dekt niet overal 100% (ik was er na meer dan 3 dagen boenen en spierpijn in mijn armen echt meer dan klaar mee :@) maar het scheelt zoveel! Ik douche er nu heerlijk :Y

Ja, ik ben persoonlijk niet zo weg van die patroontjes, daarom is alles bij ons effen :P Maar ik denk dat wel een goed punt hebt over het licht... Ik kan een foto maken van onze woonkamer die heel koud en kil oogt. Terwijl hij rood is... Vooral flitsers kunnen het erg koud maken..

Had je nou katten? Want dan zou ik nog eens nadenken over vitrage... Wij hebben het expres niet genomen omdat die katten het toch alleen maar vies maken.... Zelfs de achterkant van de gordijnen van ons zijn harig... (katten zitten natuurlijk gewoon op de vensterbank...)
pi_115946557
We hebben zelf geen katten. Bij mijn ouders thuis wel - althans, nu nog eentje.
Mijn vriend is erg allergisch, en dan zouden we voor een raskat als een Noorse of Siberische boskat moeten gaan. Prachtige katten, maar vrij prijzig (we willen eerst echt een goed beeld krijgen van onze inkomsten en uitgaven, want na de aanschaf en het voer komt natuurlijk ook de dierenarts..)

Maar mochten ze er komen, dan heb je wel een punt ja. Nog even overleggen dus! :Y
pi_115951382
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 12:12 schreef Candaasje het volgende:
We hebben zelf geen katten. Bij mijn ouders thuis wel - althans, nu nog eentje.
Mijn vriend is erg allergisch, en dan zouden we voor een raskat als een Noorse of Siberische boskat moeten gaan. Prachtige katten, maar vrij prijzig (we willen eerst echt een goed beeld krijgen van onze inkomsten en uitgaven, want na de aanschaf en het voer komt natuurlijk ook de dierenarts..)

Maar mochten ze er komen, dan heb je wel een punt ja. Nog even overleggen dus! :Y
En een cornish rex?
pi_115955066
Dat vind m'n vriend niks, haha.
Maar ooit komt er wel een Noorse of Siberische Boskat (misschien wel twee). Alleen dan moeten we goed kijken of we de financiële middelen er voor hebben. :) (En natuurlijk vantevoren even testen of mijn vriend er echt geen last van heeft, door een kussensloop bij iemand 0 evt de fokker- met dit soort katten achter te laten)

En de kast is binnen *O* En hij is mooohoooi! *O* O+
Ik moet alleen even wachten op mijn vriend, want samen met mijn vader krijg ik het bovenste deel niet op het onderste deel. Daar is het ding echt te lomp en veels te loeizwaar voor. (dat ligt dus meer aan mij dan aan m'n vader ;) ) Duurzaam kwaliteitshout zullen we maar zeggen...

De mannen van het transport waren ook zachtgezegd niet blij dat de informatie op hun papier niet volledig was; daar stond namelijk dat het in de lift zou passen. (ja, het onderste deel wel ja, het bovenste deel niet..was in de winkel wel besproken, maar goed, daar hadden zij niks aan). Ze moesten echt afzien en ik ben ze wel heel dankbaar dat ze hem toch naar boven gesjouwd hebben. Want mèn......ik kreeg al een hernia als ik er naar keek.... :@ :X

Ik zal er straks een foto van maken, als hij helemaal goed staat. :Y
  Moderator woensdag 19 september 2012 @ 17:16:39 #216
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_116987354
Ik ben wel heel erg nieuwsgierig naar de hoe de nieuwe kast staat in jullie huis !; ik vind hem stiekem namelijk ook wel erg gaaf ! *O*
pi_118958586
Hoi Candaasje,

Ik kwam toevallig op deze site, omdat ik op google afbeeldingen jou leuke houten tak tegen kwam die je aan de muur heb hangen.

Ik heb niet deze topic gelezen, dat was mij net iets te veel.

Graag zou ik willen weten of deze tak ook ergens te koop is. Of is die alleen maar zelf te maken?
Ik ben absoluut niet handig, dus het zou fijn zijn als ik zo iets kan kopen.
pi_119013860
Eh woeps.....dat is lang geleden :@ :@ :@

Ik zal zo even wat foto's maken en hier neerzetten!
Inmiddels hangen de gordijnen namelijk al, en staat de eettafel er ook. (Alleen zitten we nog op klapstoeltjes.... :') )

En foto van de kast komt er ook aan Vonkenboer! (Alleen onze kast was de laatste in onze regio, want hij is uit het assortiment. Wel is er nog hetzelfde model kast alleen dan in een donkere houtsoort. De naam daarvan kan ik wel even voor je opzoeken :) )

@Quintje: De tak hangt hier nog niet aan de muur, want hij moet nog gemaakt worden. De afbeelding van de tak komt namelijk uit het 'Doe het zelf - topic' van dit forum.
Het is dus wel een kwestie van zelf in elkaar timmeren. Maar het is vooral veel verstek zaken wat misschien wat lastig is (ik faal echt gigantisch wat dat betreft :D) , verder moet het wel goed te doen zijn denk ik.
Ik weet nog niet precies welk weekend we hem gaan maken (drukte drukte....) maar ik wil anders best wat fotootjes maken van het proces.

Zo, en nu even snel opruimen en foto's maken..... :@
pi_122815665
We wachten nog steeds op de foto's :D
pi_122827475
:@ :@ :@

Dat je dit topic nog kon vinden! :D

Om het een beetje goed te maken heb ik net even snel wat foto's gemaakt, anders zijn we weer 3 maanden verder. :+
Ik hoop dat jullie een beetje door de zooi heen kunnen kijken. Ik heb nog niet opgeruimd, en we hebben ons konijn nu binnen zitten. (Tot het warmere voorjaar, wanneer ze met een vriendje naar het balkon terug kan verhuizen.) En haar ren neemt nogal wat ruimte in. :P

We liggen hier wel een beetje stil, maar we moeten onszelf gewoon even een flinke trap onder de kont geven om (voornamelijk kleine) klusjes eens af te maken. Bijvoorbeeld:
- Lampen ophangen. (Minimalistisch design-peertjes zijn zo 2012 :{w )
- Eetkamerstoelen zoeken (houten klapstoeltjes zitten ook maar zo zo.... :') )
- Radiatorombouw in de woonkamer en in de eethoek maken
- "Takkenplank" voor boven de bank maken
- Hier en daar wat kabels netjes wegwerken
- Nog twee stuks geel ( :r ) schakelmateriaal vervangen
- Iets zoeken voor aan de muur boven het bureau.

Maar goed, foto's! Want we hebben nu wel gordijnen, een vloerkleed, een klok (we zijn weer bij de tijd :+ ) en een boekenkast. *O*

We beginnen maar eens in de keuken. Weining veranderd, (jaja, er moet nog een lamp opgehangen worden :@ ) en ik pleit nog voor vrolijke kruidenbakjes.

Maar ik heb wél handdoekhaakjes!

En we hebben dus een eettafel, met een lamp erboven, een boekenkast (die naar mijn mening nog even naar rechts gezet moet worden, door de gordijnen staat hij nu niet meer in het midden }:| ), en gordijnen :). Nog even een fraaie radiatorombouw knutselen en bijpassende stoelen zoeken, en dan kunnen we de familie wel eens uitnodigen voor een fatsoenlijk diner ;)

(En om de een of andere reden lijkt het op de foto's veel rommeliger, en de kast kleiner, dan in het echt... :? *niet in de wieg gelegd voor fotograaf* )

Kijk je dan vanuit de eethoek richting eetkamer, zie je dit:
(En het staat nu dus even ietsje krapper bij de stoel en harp, door de konijnenren.)

En vanuit een andere hoek:

En weer een andere hoek:

Die 'takkenplank' komt dus boven de bank, want ik vind het nu veel te kaal daarboven. (De flits maakt het nog wat killer dan in het echt trouwens.) Maar het kleedje maakt de zithoek al veel 'huiselijker'! *O*

En we hebben nu dus ook een klok. De plek was aanleiding tot een lange dicussie (qua 'locatie' vonden we dit een goede plek, maar qua kleur steekt 'ie eigenlijk mooier tegen de groene muur af), maar omdat mijn vriend hem toch wel heel erg graag hier wilde hebben, ben ik akkoord gegaan. :)
In het echt is de muur minder rood, en donkerder. Maar voor het idee:

(En ja, het is tijd om de hertjes weg te halen en er wat voorjaars-achtigs neer te zetten. De narcisjes alleen zijn wat karig ;) .)

Op de slaapkamer is alleen een lamp opgehangen en verder vooral een bom ontploft (wasgoed...), dus dat is nu even niet echt iets voor op de foto' :') . En de badkamer is onveranderd sinds de vorige keer. (Saai hè? :D )

Oh, en tot slot: we hadden dit jaar ook een heuse kerstboom! *O*
]
  † In Memoriam † woensdag 13 februari 2013 @ 13:51:40 #221
43556 miss_dynastie
pi_122827516
Mooi om te zien hoe een huis een echt 'thuis' wordt O+
pi_122827629
Ja het wordt steeds meer ons eigen plekje O+
(Het is alleen af en toe een beetje een balans zoeken, want ik ben van de chaos-ende-rommeltes :+ en vriend niet. Hehe.)

't Is nog niet af (wanneer is een huis dat wel eigenlijk?), maar langzaamaan wordt het steeds...euh..'warmer'. Het zal er wel op neerkomen dat als we over 5-7 jaar weer vertrekken, het eindelijk als (zo goed als) 'af' aan voelt. :P
pi_122827735
Van begin tot eind een fan van dit huisje... O+

Zo'n kleed zou ik ook nog steeds wel willen hebben, ziet er inderdaad wel huiselijker uit !

En die handdoekhaakjes.. Waar heb je die vandaan ?
pi_122827792
Mooi Candaasje O+
pi_122827808
@Meike: Dankje :* en Hornback was het geloof ik :) Het zijn overigens 'plak'greepjes, dus hoelang ze het houden is even de vraag. (Maar ze hangen hier al wat maanden nog keurig aan de muur.)
Van het merk 'Tiger'. (Ze hebben verschillende soorten) :)

En ik vind een kleed zelf zo fijn O+ Ik loop graag op blote voeten, dus dan is het lekker zacht.
pi_122827823
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 13:59 schreef Oognip het volgende:
Mooi Candaasje O+
:*
pi_122828540
Ik ben vooral een lurker in je topic, maar wat is dit mooi geworden zeg O+
pi_122829191
Dankjulliewel :@ :*
pi_122829204
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:19 schreef Daph_ het volgende:
Dat. Knus en gezellig oogt het ^O^ :Y.
pi_122834257
quote:
14s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:37 schreef Anne het volgende:

[..]

Dat. Knus en gezellig oogt het ^O^ :Y.
Sluit ik me bij aan O+
pi_122836700
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:19 schreef Daph_ het volgende:

^O^
  woensdag 13 februari 2013 @ 18:01:17 #232
386633 Adnap
I love Life !
pi_122837756
Candaasje wat leuk om een blik in jou huis te mogen werpen !! Erg leuk , sfeervol (je keuken O+ ) en met liefde gemaakt !
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_122838174
:*

Wat een lieve reacties allemaal! Dankjulliewel O+ .
pi_122844203
Kijk nu zelf eens op pagina 1 en pis in je broek van het lachen, zeer geslaagde metamorfose als je het mij vraagt. :s)
pi_122846575
Dat is een leuk appartement geworden, je keuken vind ik ook erg mooi. Grappig ook, met de keukenplanner heb ik een vrijwel gelijk ogende keuken getekend (welliswaar in andere opzet). Jou keuken kan ik mooi als extra voorbeeld gebruiken zo. *)
pi_122867712
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 20:29 schreef R2R het volgende:
Kijk nu zelf eens op pagina 1 en pis in je broek van het lachen, zeer geslaagde metamorfose als je het mij vraagt. :s)
Bedankt, en ja, je hebt op deze manier wel wat eer van je werk :P

quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:10 schreef 4wood het volgende:
Dat is een leuk appartement geworden, je keuken vind ik ook erg mooi. Grappig ook, met de keukenplanner heb ik een vrijwel gelijk ogende keuken getekend (welliswaar in andere opzet). Jou keuken kan ik mooi als extra voorbeeld gebruiken zo. *)
Dankje, en ik ben dan ook wel nieuwsgierig naar jou keuken straks ;)
Ben je ook pas verhuisd, of is het gewoon tijd voor een nieuwe keuken, of..? :)
pi_122870584
Hard gewerkt en erg mooi geworden.
pi_122891741
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:04 schreef Candaasje het volgende:
Dankje, en ik ben dan ook wel nieuwsgierig naar jou keuken straks ;)
Ben je ook pas verhuisd, of is het gewoon tijd voor een nieuwe keuken, of..? :)
Nog niet verhuisd, maar dat staat wel op de planning. :9 Heb een huisje gekocht met een woningbouwkeukentje uit de jaren '80 (schat ik), dus daar mag wel wat aan gebeuren. De keuken zal nog wel ff duren, maar ben er in m'n kop al wel mee bezig.

Hoe bevalt 'ie eigenlijk? Tevreden over de kwaliteit en afwerking van de materialen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')